Waarom stop je er dan zoveel moeite in. Kun je ajb uitleggen waarom hij jouw tijd en aandacht zoveel waard is?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:05 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik heb hem na de derde date verteld dat hij dubbele signalen afgeeft (met voorbeelden) en dat hij zo niet oprecht geïnteresseerd op mij overkomt. Hij begreep het zei hij en meer zei hij niet. Begint dan een ander onderwerp.
Je verwacht zo enorm veel, en geeft daar vrijwel niets voor terug. Hij moet stabiliteit tonen, open- en eerlijkheid over zijn intenties en emoties. Maar daar krijgt hij alleen maar een 'ik weet het niet, en het gaat heel lang duren voordat ik het wellicht wel weet' voor terug. En dan kan je wel denken dat je duidelijk bent door te vertellen dat je altijd zo in potentiële relaties / daten staat, maar zo werkt dat niet. Dan ben je simpelweg nog steeds onduidelijk / vaag. En als je dan wel iets lijkt te willen, dan moet hij dat blijkbaar ook nog perfect aanvoelen en initiëren, want jij gaat dat zelf niet doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:07 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik wil me best openstellen als een man stabiliteit zou vertonen in zijn gedrag en geen dubbele signalen zou afgeven. Die leuke duurzame relatie zie ik dan niet ontstaan bij deze soort mannen.
Ik kom hier high maintanance over, waarom? Omdat ik niet accepteer dat ik respectloos word behandeld? Deze guy deed zich in het begin gelukkig voor, had elke dag tijd om te praten, het was heel leuk. Maar na date drie.. begonnen de problemen, hij leek ongelukkig, zat in een dip, issues, en zo opeens 5 weken geen date.. ik voel me dan ook slecht, vertel hem dan dat als hij zijn tijd aan andere dingen wil besteden prima, houdt het hier op. En dat wilde hij niet. Dus steeds maar dubbele signalen, wat in het begin niet zo was. Hier heb ik het over.. wat heeft dit met een eisenlijst te maken?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:45 schreef Crooyzwans het volgende:
Allereerst vind ik het mooi om te zien dat er hier mensen zijn die 3 dates voor seks al (te) veel vinden, terwijl er anderen op 8 dates gaan zonder te zoenen. Zo zie je maar weer dat veel mensen heel verschillend zijn.
TS als ik je advies zou mogen geven, en wat je er mee doet zal me daadwerkelijk een worst wezen want mijn leven wordt er niet minder om, dan zou dat het volgende zijn:
Ga nu eens eerst op date om plezier te hebben. Jij hebt er waarschijnlijk al zo'n voorselectie opzitten dat je sowieso niet zomaar met iedereen op date gaat. Hou die eerste dates lekker luchtig en maak het niet direct zwaar door het over je toekomstvisie en je verwachtingen te hebben. Probeer eerst gewoon wat plezier te hebben. Dan merk je vanzelf wel of je lekker met deze persoon kunt omgaan en of er mogelijk meer in zit. Als je dat dan merkt, heb je vast al eens met deze persoon gezoend en heb je ook vast hier en daar wat geleerd over elkaars opvattingen en dan komen die andere onderwerpen vanzelf wel een keer.
Als je bij de meeste normale mannen op date 3 voorbeelden gaat geven over waarom je iemand niet oprecht geinteresseerd vind overkomen of vind dat deze op bepaalde momenten niet handelt zoals jij dat graag zou zien ,dan schrik je meestal alleen maar af en zal er ook zelden tot nooit een goed gevolg plaatsvinden. Je kunt bijvoorbeeld beter zeggen: ik vind het fijn om af en toe iets van je te horen, dan: Je komt niet oprecht geïnteresseerd op me over omdat je vaak dagen niks van je laat horen.
En zoals loginwithyournoggin hierboven zegt:
-Waarom tijd en energie in iemand steken waarbij je na 3 keer afspreken al voldoende irritaties hebt en een opsomming van voorbeelden kunt geven waarom hij op jou niet oprecht geinteresseerd overkomt? Is jouw eisenlijst voordat je met iemand op date gaat al zo uitgebreid dat je er eigenlijk min of meer van baalt dat het niet zo werkt als dat jij vooraf op papier bedacht had? en je het dus eigenlijk zo graag wil laten slagen ondanks dat je na een paar dates al meteen doorhebt dat het niet gaat werken?
Als dat het geval is, zou ik eerder kijken of ik iets aan die eisenlijst kan doen. Want anders mis je net die ene leuke jongen die perfect voor jou is omdat hij toevallig 1m79 groot is en daardoor 1 cm te klein (noem maar iets).
Klopt, ik probeer zo min mogelijk te maken te hebben met “verkeerde” mannen. Pas wanneer een man zich stabiel gedraagt in doen en laten, weet ik wat ik kan verwachten. Veel mannen zijn tegenwoordig instabiel in wat ze doen, zeggen en willen.. dat maakt het gewoon lastig. Ja, zeker spannend dat onzekere voor veel vrouwen, maar niet voor mij. Het maakt mij juist afstandelijk omdat ik wel een stabiele man wil die er wel voor gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:49 schreef Stoney3K het volgende:
Het komt mij een beetje over alsof je elk mogelijk risico om een 'verkeerde' man te treffen probeert uit te sluiten en je daardoor het daten heel erg methodisch en dus saai aanpakt.
Dat mannen daar op afknappen vind ik eigenlijk ook niet zo heel gek, sowieso, wat zijn je plannen als je droom-man ineens voorbij komt? Hoe spannend is je relatie daarna dan nog, als je dating-proces op deze manier verloopt in plaats van elkaar af en toe ook te plagen, uit te dagen en uit je comfortzone te lokken?
Misschien zoek je een burgerlijk leventje in een tweekapper met een Volvo en een labrador, dat kan natuurlijk ook, maar meestal is dat niet waar je in het begin van een relatie op inzet.
Jij bent de enige die er last van heeft, zal dus weinig met de generatie hebben te maken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:53 schreef TheInnocent het volgende:
Het komt gewoon te vaak voor dat mannen die denken serieus te zijn en te willen zijn daar eigenlijk gewoon niet klaar voor zijn. Ze gaan er niet meer 100% voor. Generatie dingetje denk ik.
En in plaats van lering te trekken uit je ervaringen ga je de oorzaak weer buiten jezelf bedenken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:53 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik kom hier high maintanance over, waarom? Omdat ik niet accepteer dat ik respectloos word behandeld? Deze guy deed zich in het begin gelukkig voor, had elke dag tijd om te praten, het was heel leuk. Maar na date drie.. begonnen de problemen, hij leek ongelukkig, zat in een dip, issues, en zo opeens 5 weken geen date.. ik voel me dan ook slecht, vertel hem dan dat als hij zijn tijd aan andere dingen wil besteden prima, houdt het hier op. En dat wilde hij niet. Dus steeds maar dubbele signalen, wat in het begin niet zo was. Hier heb ik het over.. wat heeft dit met een eisenlijst te maken?
Het komt gewoon te vaak voor dat mannen die denken serieus te zijn en te willen zijn daar eigenlijk gewoon niet klaar voor zijn. Ze gaan er niet meer 100% voor. Generatie dingetje denk ik.
Verander het woord mannen in vrouwen en dan klopt het verhaal ook nog.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:53 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik kom hier high maintanance over, waarom? Omdat ik niet accepteer dat ik respectloos word behandeld? Deze guy deed zich in het begin gelukkig voor, had elke dag tijd om te praten, het was heel leuk. Maar na date drie.. begonnen de problemen, hij leek ongelukkig, zat in een dip, issues, en zo opeens 5 weken geen date.. ik voel me dan ook slecht, vertel hem dan dat als hij zijn tijd aan andere dingen wil besteden prima, houdt het hier op. En dat wilde hij niet. Dus steeds maar dubbele signalen, wat in het begin niet zo was. Hier heb ik het over.. wat heeft dit met een eisenlijst te maken?
Wat een onzin. Dat laatste heb ik gedaan, omdat ik het ook gezellig vond. Maar geen enthousiaste reactie terug of hij was ziek of andere planning en dat kwam hij niet met andere datum.. gewoon dat soort dingen gaan irriteren.. it’s not an one man’s show, dan kap ik er mee. Pas wanneer ik dan irritatie aangeef wordt hij wakker en gaat wat moeite doen, om vervolgens weer terug te vallen op zijn oude gedrag. Met zo’n man wil ik ook geen relatie.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:59 schreef MMaRsu het volgende:
En weer schrijf je het af aan die kerel ipv dat je naar jezelf kijkt. Nu generaliseer je zelfs een hele generatie weg als zijnde mannen die er niet voor willen gaan.
Misschien willen ze met JOU er niet voor gaan!
Je komt high maintenance over omdat je in geen enkel opzicht je eigen gedrag onder de loep wilt nemen en keer op keer weer de vent de schuld geeft.
Ik zou er na 3x daten met jou wss ook geen zin meer in hebben als je met allemaal verwachtingen gaat komen. Het moet gewoon relaxt zijn met elkaar,en dat is het niet als je op date 3 zulk soort dingen gaan uitspreken.
Ipv dat je zegt ik hoor nx meer van je vind het echt niet leuk dit ( zielepoot reactie ) zeg je hey! Vond het echt superleuk met je de vorige keer! Snel weer wat doen? ( leuke spontane reactie )
Nou dan weet je dat voor het vervolg. Wat voor man zoek je dan wel?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:18 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat laatste heb ik gedaan, omdat ik het ook gezellig vond. Maar geen enthousiaste reactie terug of hij was ziek of andere planning en dat kwam hij niet met andere datum.. gewoon dat soort dingen gaan irriteren.. it’s not an one man’s show, dan kap ik er mee. Pas wanneer ik dan irritatie aangeef wordt hij wakker en gaat wat moeite doen, om vervolgens weer terug te vallen op zijn oude gedrag. Met zo’n man wil ik ook geen relatie.
Ik vind dat je goed hebt gedaan hoor. Ik heb geen idee hoe die man daadwerkelijk denkt of voelt, maar je hebt goed voor je eigen belang uitgekeken. Je hebt kenbaar gemaakt waar je mee zat, niks veranderde. Dus het is gewoon goed dat je jezelf heb teruggetrokken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:18 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat laatste heb ik gedaan, omdat ik het ook gezellig vond. Maar geen enthousiaste reactie terug of hij was ziek of andere planning en dat kwam hij niet met andere datum.. gewoon dat soort dingen gaan irriteren.. it’s not an one man’s show, dan kap ik er mee. Pas wanneer ik dan irritatie aangeef wordt hij wakker en gaat wat moeite doen, om vervolgens weer terug te vallen op zijn oude gedrag. Met zo’n man wil ik ook geen relatie.
En dan ben je klaar met werken en krijg je nog een sollicitatie gesprek ipv een relaxe date hahahaha.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:39 schreef Gary_Oak het volgende:
TS moet mij echt niet daten als ik haar zo hoor.Daten is wel leuk, maar werk en mijn eigen leven gaat voor.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:40 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
En dan ben je klaar met werken en krijg je nog een sollicitatie gesprek ipv een relaxe date hahahaha.
Als mijn vermoeden klopt had die man tijdens die date moeten opstaan en zeggen , joh ik kom voor de gezelligheid niet voor een kruisverhoor. Liefde valt niet te plannen en ontleden .quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind haar wel redelijk eigenlijk. Niet dat ik zeg dat de man perse verkeerd is, maar als ze op zoek is naar een lange termijn prospect dan pakt ze het slim aan.
Gezien haar pohi is ze wel van het overanalyseren inderdaad. Jammer.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:50 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Als mijn vermoeden klopt had die man tijdens die date moeten opstaan en zeggen , joh ik kom voor de gezelligheid niet voor een kruisverhoor. Liefde valt niet te plannen en ontleden .
Als ze het zo slim aan had gepakt had ze inmiddels wel iemand gehad waar ze het fijn mee heeft...quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind haar wel redelijk eigenlijk. Niet dat ik zeg dat de man perse verkeerd is, maar als ze op zoek is naar een lange termijn prospect dan pakt ze het slim aan.
Ik snap het ook wel hoor, ik ben ook zo daarom begin ik er niet meer aan. Ik ga wel gewoon naar de ramen. Weet ik waar ik aan toe ben.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Gezien haar pohi is ze wel van het overanalyseren inderdaad. Jammer.
Overanalyseren is ook een probleem van mij, misschien dat ik daarom beter in haar kan inleven. Maar beter doet ze het zo en voorkomt ze dat die man haar played, dus dat snap ik wel van haar. Als vrouw kan je beter overanalyseren dan te meegaand zijn met de gemiddelde man. Uiteraard zijn de knullige good guys hiervan de dupe.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Gezien haar pohi is ze wel van het overanalyseren inderdaad. Jammer.
Ik heb haar PoHi niet gelezen. Dus ik weet niet hoe oud ze is en wat ze regelmatig tegenaan loop. Maar sommige vrouwen (en mannen) kunnen niet tegen als ze geplayed worden. Dus ze worden helemaal verliefd op iemand, terwijl die persoon gewoon voor de lol of jacht bezig was. In dat geval kan ze beter te voorzichtig zijn dan te meegaand en begripvol.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Als ze het zo slim aan had gepakt had ze inmiddels wel iemand gehad waar ze het fijn mee heeft...
Dude, dat is weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:52 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel hoor, ik ben ook zo daarom begin ik er niet meer aan. Ik ga wel gewoon naar de ramen. Weet ik waar ik aan toe ben.
Ik kan me vreselijk ergeren aan overanalyseren.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Overanalyseren is ook een probleem van mij, misschien dat ik daarom beter in haar kan inleven. Maar beter doet ze het zo en voorkomt ze dat die man haar played, dus dat snap ik wel van haar. Als vrouw kan je beter overanalyseren dan te meegaand zijn met de gemiddelde man. Uiteraard zijn de knullige good guys hiervan de dupe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |