SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Referendum sleepwet![]()
Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Jij concludeert dus uit het feit dat je destijds geen externe kritiek hebt gehoord van Van Der Ham dat hij die kritiek ook intern niet geuit heeft. Dan zou je er verstandig aan doen zelf wat minder praatjes te hebben.quote:Op zondag 29 april 2018 22:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zei allereerst intern. www.nha.nl cursus begrijpend lezen. Als je daar klaar mee bent (over paar maanden) gaan we weer eens babbelen goed?
Ik snap de logica ook niet.quote:Op zondag 29 april 2018 23:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij concludeert dus uit het feit dat je destijds geen externe kritiek hebt gehoord van Van Der Ham dat hij die kritiek ook intern niet geuit heeft. Dan zou je er verstandig aan doen zelf wat minder praatjes te hebben.
Kun je beter niet doen als je fan van FvD bent, Baudet was duidelijk de zwakste schakel in de kamer. Elke keer als hij ging oreren kon Rutte opgelucht adem halen.quote:Op maandag 30 april 2018 01:30 schreef Mr.Major het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)651872219142/video/1
Complimenten voor de bijdrage van de heer Baudet. Hehe
Waarom deed mijn app het nou niet tijdens het debat; toch maar ff terugkijken nog.
twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 30-04-2018 om 11:38:09De jonge denker en schrijver Sid Lukkassen start crowdfunding om meer mensen vrij te laten discussiëren zonder politieke correctheid en linkse vooringenomenheid. Het steunen waard! Klik hier: https://t.co/jOO334zSai @voordekunst reageer retweet
ты внутренняя марионетка Матрешки, что ты здесь делаешь?quote:Op maandag 30 april 2018 01:49 schreef remlof het volgende:
Hebben jullie nu nog niet door dat Baudet een marionet van Poetin is?
Man man man.quote:Op maandag 30 april 2018 12:13 schreef Ryon het volgende:
Belangrijke tweet van de leider van de renaissancevloot:twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 30-04-2018 om 11:38:09De jonge denker en schrijver Sid Lukkassen start crowdfunding om meer mensen vrij te laten discussiëren zonder politieke correctheid en linkse vooringenomenheid. Het steunen waard! Klik hier: https://t.co/jOO334zSai @voordekunst reageer retweet
Goed verhaal.quote:Op maandag 30 april 2018 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
Kunnen we eindelijk zonder politieke correctheid discussiëren over dat Baudet opgesloten dient te worden vanwege landverraad, dat het net als Annebol een Nazi is en en dat Yernaz door knokploegen het land uitgedreven moet worden. En landen als hongarije verdienen het om door Islamistische vluchtelingen overgenomen te worden.
Zo moeilijk is het niet, om niet te deugen.
Ik weet niet wat ik storender vind... culturele leegheid of ideologische leegheid.quote:Op maandag 30 april 2018 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
'Een grote groep realisten heeft genoeg van de culturele leegheid die overheerst.'
Gelachen.
Ik snap de deugdynamiek ook niet zo. Zijn dat dan allemaal mensen die vinden dat Baudet dood moet maar dat nooit uiten omdat ze politiek correct zijn? Is het vinden dat asielzoekers wel opgevangen moeten worden terwijl men dat eigenlijk niet wil? Of is dat standpunt politiek correct? Is dat politiek correct?quote:Op maandag 30 april 2018 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik storender vind... culturele leegheid of ideologische leegheid.
Hoe dan ook gaan de uitspraken van Baudet voornamelijk over anderen. Niet over wat hij nou zelf wil. Het janken over een politieke correctheid die "vrij discussiëren" in de weg zou staan heeft zo langzaam aan wel een enorme baard: aan dat vrije discussiëren lijkt mijnheer Baudet somehow nooit toe te komen. Maar dat ligt natuurlijk niet aan hemzelf.
Inhoudelijk debatteren lijkt sowieso niet bepaald zijn sterkste punt.quote:Op maandag 30 april 2018 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik storender vind... culturele leegheid of ideologische leegheid.
Hoe dan ook gaan de uitspraken van Baudet voornamelijk over anderen. Niet over wat hij nou zelf wil. Het janken over een politieke correctheid die "vrij discussiëren" in de weg zou staan heeft zo langzaam aan wel een enorme baard: aan dat vrije discussiëren lijkt mijnheer Baudet somehow nooit toe te komen. Maar dat ligt natuurlijk niet aan hemzelf.
Het gezeur over politieke correctheid heeft, als je het mij vraagt, maar 1 doel: de aandacht afleiden van een eigen ideologisch vacuüm.quote:Op maandag 30 april 2018 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik snap de deugdynamiek ook niet zo. Zijn dat dan allemaal mensen die vinden dat Baudet dood moet maar dat nooit uiten omdat ze politiek correct zijn? Is het vinden dat asielzoekers wel opgevangen moeten worden terwijl men dat eigenlijk niet wil? Of is dat standpunt politiek correct? Is dat politiek correct?
Klopt. Ten eerste omdat hij nauwelijks samenhangende standpunten heeft, ten tweede omdat hij de vaardigheden daarvoor mist.quote:Op maandag 30 april 2018 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inhoudelijk debatteren lijkt sowieso niet bepaald zijn sterkste punt.
(bron)
Dacht dat ie een nazi was. Nu is ie opeens ideologisch leeg...quote:Op maandag 30 april 2018 16:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gezeur over politieke correctheid heeft, als je het mij vraagt, maar 1 doel: de aandacht afleiden van een eigen ideologisch vacuüm.
Weinig mensen in dit topic hebben ooit anders beweerd. Dat was al vanaf de lancering van het partijprogramma duidelijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dacht dat ie een nazi was. Nu is ie opeens ideologisch leeg...
quote:Op maandag 30 april 2018 16:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Ten eerste omdat hij nauwelijks samenhangende standpunten heeft, ten tweede omdat hij de vaardigheden daarvoor mist.
Dus in de praktijk is hij voornamelijk bezig met slachtoffertje spelen en wijzen naar anderen. En z'n achterban trapt erin, vindt het prachtig en doet daar zelf ook actief aan mee. (Zie Mr.Major bijv.)
Maar even inhoudelijk dan. Oprechte vraag:quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weinig mensen in dit topic hebben ooit anders beweerd. Dat was al vanaf de lancering van het partijprogramma duidelijk.
Ik zou bij Baudet überhaupt geen ideologie willen zien.quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
[..]
Maar even inhoudelijk dan. Oprechte vraag:
Hoezo is hij ideologischer leger dan zeg Rutte of Pechtold. Niet om te jijbakken, maar qua ideologische vulling vind ik eerlijk gezegd dat Baudet meer visie heeft (soevereiniteit, culturele identiteit, directe democratie) dan de andere twee heren.
Welke ideologie zou je dan willen zien bij Baudet die je nu mist?
Het zijn voornamelijk FvD aanhangers die hier beweren dat ze voor nazis worden uitgemaakt. Er zijn hier, zover ik weet, geen tegenstanders van FvD die dat daadwerkelijk doen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dacht dat ie een nazi was. Nu is ie opeens ideologisch leeg...
Die bestaat al heel lang niet meer.quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
[..]
Maar even inhoudelijk dan. Oprechte vraag:
Hoezo is hij ideologischer leger dan zeg Rutte of Pechtold. Niet om te jijbakken, maar qua ideologische vulling vind ik eerlijk gezegd dat Baudet meer visie heeft (soevereiniteit,
Een compleet ongedefinieerd begrip, zoals ook blijkt uit zo'n beetje elke discussie over dit onderwerp. Bedoel... waar komen we dan op uit? Oliebollen en 'gezelligheid'.quote:
Dit is gewoon een Verdonkje. "Ik heb geen mening, zeggen jullie het maar."quote:
Werkelijke politieke inhoud. Maar het strekt wellicht te ver om hier te gaan uitwijden over de basics van politieke filosofie en de basale keuzes waar het in de politiek om draait.quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:
Welke ideologie zou je dan willen zien bij Baudet die je nu mist?
Paging remlof. Verder zijn er gewoon artikelen over te vinden, maar laten we deze discussie niet nogmaals voeren; gekken zijn er altijd.quote:Op maandag 30 april 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk FvD aanhangers die hier beweren dat ze voor nazis worden uitgemaakt. Er zijn hier, zover ik weet, geen tegenstanders van FvD die dat daadwerkelijk doen.
In die zin kan ik alleen voor de zoveelste keer herhalen dat dit een nogal zielige poging is om in een slachtofferrolletje te kruipen.
Niet echt een bevredigend antwoord. Heeft Baudet nou wel of niet minder ideologische vulling dan Rutte of Pechtold? Wie hebben meer, en wie hebben minder ideologische vulling dan Baudet/het FvD?quote:Op maandag 30 april 2018 21:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die bestaat al heel lang niet meer.
[..]
Een compleet ongedefinieerd begrip, zoals ook blijkt uit zo'n beetje elke discussie over dit onderwerp. Bedoel... waar komen we dan op uit? Oliebollen en 'gezelligheid'.
[..]
Dit is gewoon een Verdonkje. "Ik heb geen mening, zeggen jullie het maar."
[..]
Werkelijke politieke inhoud. Maar het strekt wellicht te ver om hier te gaan uitwijden over de basics van politieke filosofie en de basale keuzes waar het in de politiek om draait.
Trots op eigen land zijn is een visie? Baudet veracht anders wel het een en ander wat uit 'zijn land' komt. En wat is dat in godsnaam voor lege visie? "We moeten allemaal trots zijn op ons land mensen!"quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Niet echt een bevredigend antwoord. Heeft Baudet nou wel of niet minder ideologische vulling dan Rutte of Pechtold? Wie hebben meer, en wie hebben minder ideologische vulling dan Baudet/het FvD?
Het (terug)willen is dan toch een politieke ideologie? De eis van een ideologie is niet "iets haalbaars dat er nog niet is geweest". https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ideologie Het communisme is ook een ideologie, en dat wordt ook niet per se als haalbaar gezien. Ik denk dat soevereiniteit een stuk realistischer is.
Helemaal niet. Dat maak jij ervan. Historisch besef, gemeenschapszin, nationaal besef. Trots op eigen land zijn, dat is toch een politieke visie, ideologie? Ik zie hier bovendien heel veel waarde in. Jij misschien niet, maar dan komt dat omdat je het niet met de inhoud van de ideologie eens bent, niet omdat die er niet is.
Ook dit zie ik anders. Het verkleint de kloof tussen politiek en burger, maakt de burger meer betrokken, en leidt tot meer democratie. Er zijn nog wel meer voordelen te noemen, we hebben dit al eerder besproken (hoewel, het was meer een monoloog, de oppositie was erg stil).
Ideologie is niet hetzelfde als inhoud. Bedoel je niet te zeggen, zoals ik wel eens over GL heb gezegd, dat de ideologie "leeg" is? Dit heb ik weleens gezegd, niet omdat er geen ideologie is, maar omdat ik vind dat de inhoud niet realistisch is, en averechts werkt. Dan is er dus ook inhoud. Hoe kan er geen inhoud zijn?
Welke basics van politieke filosofie en basale keuzes hebben we het nu over (en welke keuzes maakt Baudet niet of verkeerd)?
Ik denk dat wanneer er meer besef is voor eigen identiteit en geschiedenis, men ook veel beter kan uitdragen: dit zijn wij. Dan kunnen nieuwkomers dit ook als leidraad nemen, wat er van hen verwacht wordt en hoe zij daarbinnen kunnen passen. Nu kan dat niet, het is niet voor niets dat men vaak zelfs zegt: onze nationaliteit, onze cultuur, waar heb je het over? Dan bied je ook geen alternatief, dan heb je ook niets om samen achter te gaan staan. Natuurlijk krijg je dan vervreemding, polarisatie en een gevoel van vervreemding.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Trots op eigen land zijn is een visie? Baudet veracht anders wel het een en ander wat uit 'zijn land' komt. En wat is dat in godsnaam voor lege visie? "We moeten allemaal trots zijn op ons land mensen!"
Wat houdt trots in? Waar moet je trots op zijn als het niet je eigen verdienste is? Wat is dat voor lege retoriek? Is voor ieder individu anders en Nederlanders zijn over het algemeen veel te nuchter om daar zo mee bezig te zijn.
Je zoekt de antwoorden echt in de verkeerde hoek.
Ok, waar moet men trots op zijn? Wat houdt die identiteit in?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 02:31 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er meer besef is voor eigen identiteit en geschiedenis, men ook veel beter kan uitdragen: dit zijn wij. Dan kunnen nieuwkomers dit ook als leidraad nemen, wat er van hen verwacht wordt en hoe zij daarbinnen kunnen passen. Nu kan dat niet, het is niet voor niets dat men vaak zelfs zegt: onze nationaliteit, onze cultuur, waar heb je het over? Dan bied je ook geen alternatief, dan heb je ook niets om samen achter te gaan staan. Natuurlijk krijg je dan vervreemding, polarisatie en een gevoel van vervreemding.
Sja, daar kan ik verder weinig aan doen.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Niet echt een bevredigend antwoord.
Baudet heeft inderdaad minder ideologische vulling dan Rutte en Pechtold, veel minder. En al was dat niet het geval dan is dit op z'n best een tu quoque. Probeer eens een keer voor Baudet en zijn ideeen op te komen zonder te verwijzen naar andere politici. Somehow lijkt dat voor jou compleet onmogelijk, waarom is dat?quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Heeft Baudet nou wel of niet minder ideologische vulling dan Rutte of Pechtold?
Nope. We leven niet op een eiland en hebben trouwens ook nooit op een eiland geleefd. Waar in de geschiedenis van Nederland is, volgens jou, Nederland een soevereine staat geweest? We zijn altijd een handelsnatie geweest, en dat is nu eenmaal lastig te combineren met soevereiniteit.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Het (terug)willen is dan toch een politieke ideologie? De eis van een ideologie is niet "iets haalbaars dat er nog niet is geweest". https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ideologie Het communisme is ook een ideologie, en dat wordt ook niet per se als haalbaar gezien. Ik denk dat soevereiniteit een stuk realistischer is.
Wat is volgens jou die 'Nederlandse identiteit' dan? De vele discussies over die vraag ten spijt zijn we daarmee echt letterlijk nooit verder gekomen dan oliebollen, rookworst en gezelligheid. Als jij een politieke ideologie daarop denkt te kunnen baseren dan spoor je wat mij betreft niet.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Helemaal niet. Dat maak jij ervan. Historisch besef, gemeenschapszin, nationaal besef. Trots op eigen land zijn, dat is toch een politieke visie, ideologie? Ik zie hier bovendien heel veel waarde in. Jij misschien niet, maar dan komt dat omdat je het niet met de inhoud van de ideologie eens bent, niet omdat die er niet is.
Zelfs als dit waar was, wat nog te bezien valt, is dit idee ideologisch volmaakt inhoudsloos. Het zegt niets over welk beleid er dan gevoerd zou moeten worden, hooguit over hoe dat wordt bepaald.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Ook dit zie ik anders. Het verkleint de kloof tussen politiek en burger, maakt de burger meer betrokken, en leidt tot meer democratie. Er zijn nog wel meer voordelen te noemen, we hebben dit al eerder besproken (hoewel, het was meer een monoloog, de oppositie was erg stil).
"Niet realistisch" en "inhoudsloos" zijn verschillende dingen. Baudet is vooral dat laatste.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Ideologie is niet hetzelfde als inhoud. Bedoel je niet te zeggen, zoals ik wel eens over GL heb gezegd, dat de ideologie "leeg" is? Dit heb ik weleens gezegd, niet omdat er geen ideologie is, maar omdat ik vind dat de inhoud niet realistisch is, en averechts werkt. Dan is er dus ook inhoud. Hoe kan er geen inhoud zijn?
De standaard zaken die populisten nogal saai vinden... hoe gaan we om met onderwijs, zorg, huisvesting, dat soort zaken. Dit soort doorsnee vraagstukken lijkt Baudet geen enkele mening over te hebben. Hij is voornamelijk aan het blaten over andere politici, net als jij.quote:Op maandag 30 april 2018 21:31 schreef Mr.Major het volgende:
Welke basics van politieke filosofie en basale keuzes hebben we het nu over (en welke keuzes maakt Baudet niet of verkeerd)?
Er zijn 132 delen in deze reeks, heb je die allemaal doorgelezen? Heb je bijvoorbeeld de discussie meegemaakt over met wie Baudet is gaan lunchen? Natuurlijk zijn de Nazi partij en Hitler er al tig keer bij gesleept, denk je nou werkelijk dat men hier beschaafd in discussie gaat?quote:Op maandag 30 april 2018 21:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk FvD aanhangers die hier beweren dat ze voor nazis worden uitgemaakt. Er zijn hier, zover ik weet, geen tegenstanders van FvD die dat daadwerkelijk doen.
Ik heb bijna alles gevolgd. Het ging inderdaad over die lunchafspraak, maar ik heb nergens iemand Baudet zelf voor nazi uitgemaakt zien wordenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er zijn 132 delen in deze reeks, heb je die allemaal doorgelezen? Heb je bijvoorbeeld de discussie meegemaakt over met wie Baudet is gaan lunchen? Natuurlijk zijn de Nazi partij en Hitler er al tig keer bij gesleept, denk je nou werkelijk dat men hier beschaafd in discussie gaat?Of je bent onnozel, of je doet onnozel.
Nou kom maar op met de talloze quotes dan waarin Baudet een nazi wordt genoemd.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er zijn 132 delen in deze reeks, heb je die allemaal doorgelezen? Heb je bijvoorbeeld de discussie meegemaakt over met wie Baudet is gaan lunchen? Natuurlijk zijn de Nazi partij en Hitler er al tig keer bij gesleept, denk je nou werkelijk dat men hier beschaafd in discussie gaat?![]()
We weten allemaal hoe dit gaat aflopen. Weer een pagina vol met citaten waarin Baudet en consorten nazi's worden genoemd.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb Annebol, vanwege een zooi tweets, wel eens een nazi genoemd denk ik.
Dat jochiequote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:09 schreef Monopoly het volgende:
Gisteravond in Groningen weer een mooie bijeenkomst gehad!
Die discussies gingen meestal zo:quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er zijn 132 delen in deze reeks, heb je die allemaal doorgelezen? Heb je bijvoorbeeld de discussie meegemaakt over met wie Baudet is gaan lunchen? Natuurlijk zijn de Nazi partij en Hitler er al tig keer bij gesleept, denk je nou werkelijk dat men hier beschaafd in discussie gaat?Of je bent onnozel, of je doet onnozel.
Dat jij de waarheid ontkent is geen nieuwsquote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We weten allemaal hoe dit gaat aflopen. Weer een pagina vol met citaten waarin Baudet en consorten nazi's worden genoemd.
Nou, kom maar op met die op het oog onophoudelijke rij aan citaten dan, held.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:21 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat jij de waarheid ontkent is geen nieuws
Nu doe je schamper alsof het maar 1 artikel betrof, maar Baudet werd door de hele goegemeente, net als Fortuyn, continu beschimpt en voor nazi uitgemaakt. Tot aan DWDD toe.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:21 schreef Ludachrist het volgende:
Naar verwachting komt nu dat artikel van 'het slecht verhulde nazi-gedachtegoed van Baudet' weer voorbij.
Als je googlet op Baudet en nazi, dan krijg je genoeg resultaten, en dan heb je alle twittershit nog niet meegenomen. Ik snap niet waarom dit nog steeds duidelijk gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:21 schreef Ludachrist het volgende:
Naar verwachting komt nu dat artikel van 'het slecht verhulde nazi-gedachtegoed van Baudet' weer voorbij.
Ga je ze dan weer bagetelliseren?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou kom maar op met de talloze quotes dan waarin Baudet een nazi wordt genoemd.
Ja, de eerste 3 linken naar het slecht verhulde nazi-gedachtegoed, de rest gaat over de dubieuze ontmoetingen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:24 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Als je googlet op Baudet en nazi, dan krijg je genoeg resultaten, en dan heb je alle twittershit nog niet meegenomen. Ik snap niet waarom dit nog steeds duidelijk gemaakt moet worden.
Oke, ik heb Google geraadpleegd, en ik heb slechts een artikel tegen waarin Baudet een nazi wordt genoemd. Dat van Joop.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:24 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Als je googlet op Baudet en nazi, dan krijg je genoeg resultaten, en dan heb je alle twittershit nog niet meegenomen. Ik snap niet waarom dit nog steeds duidelijk gemaakt moet worden.
En op stukken waarin men bedenkingen uit bij de figuren met wie Baudet omgaat. Dat dit kan in Nederland.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, ik heb Google geraadpleegd, en ik heb slechts een artikel tegen waarin Baudet een nazi wordt genoemd. Dat van Joop.
Verder stuit ik vooral op linkjes waarin aanhangers van Baudet anderen ervan beschuldigen dat zij de FvD-leider in de nazihoek drukken.
Nummer 1 is bekend, het artikel van Joop.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:24 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Joop en een leraar dus, vooralsnog.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nummer 1 is bekend, het artikel van Joop.
Nummer 2: GeenStijl die klaagt dat Baudet een nazi genoemd wordt.
Nummer 3: Baudet die klaagt dat mensen hem een nazi noemen
Nummer 4: Verzamelpagina van Kafka over Thierry
Nummer 5: Baudet zegt dat een leraar hem een nazi noemt.
Nummer 6: Stukje over dezelfde leraar.
Nummer 7: Joost Niemoller klaagt dat mensen Baudet een nazi noemen.
Nummer 8: Artikel over NVU - FvD-connectie.
Nummer 9: Stuk over geroyeerde leden.
Is dit het dan, vraag ik me toch af.
Werkelijk? Er wordt namelijk zelden met dergelijke benamingen gesmeten in deze reeks. En het lijkt mij heel stug dat jij buitenlandhater bent genoemd omdat je schreef dat je vindt dat Nederland minder immigranten moet verwelkomen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:36 schreef habitue het volgende:
Ik ben al wel buitenlandhater en xenofoob genoemd hier omdat ik immigratiebeperkende maatregelen toejuich.
Zeker wel. 99.999 bvb.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk? Er wordt namelijk zelden met dergelijke benamingen gesmeten in deze reeks. En het lijkt mij heel stug dat jij buitenlandhater bent genoemd omdat je schreef dat je vindt dat Nederland minder immigranten moet verwelkomen.
Misschien voegde je er wat kleurrijke verwensingen richting buut'nlanders aan toe. Dat zou een en ander verklaren.quote:
Nee hoor. Out of the blue omdat hij dacht dat ik FVD stem. Ik spreek nooit in algemeenheden over buitenlanders.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien voegde je er wat kleurrijke verwensingen richting buut'nlanders aan toe. Dat zou een en ander verklaren.
Of nazi.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
In het geval van 99.999 en remlof kan ik overigens direct geloven dat ze mensen voor xenofoob uitgescholden hebben.
Ja, dat wel ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
In het geval van 99.999 en remlof kan ik overigens direct geloven dat ze mensen voor xenofoob uitgescholden hebben.
Omdat dit makkelijker is dan uit te leggen wat de ideologie van het FvD nu werkelijk isquote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:45 schreef richolio het volgende:
Waarom wil een groot gedeelte van het FvD leger toch zo graag denken dat Thierry gedemoniseerd wordt en de constante vergelijking trekken met Fortuyn en zijn dood
Maar goed, het gros van de users houdt zich verre van dergelijke benamingen, ikzelf incluis. Het wordt daarom een tikkeltje vermoeiend om telkens het verwijt te moeten lezen dat Baudet wordt uitgemaakt voor nazi in deze reeks. Dat is simpelweg niet waar.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:43 schreef habitue het volgende:
[..]
Nee hoor. Out of the blue omdat hij dacht dat ik FVD stem. Ik spreek nooit in algemeenheden over buitenlanders.
Daar lijkt het steeds meer op, ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat dit makkelijker is dan uit te leggen wat de ideologie van het FvD nu werkelijk is
Jawel, gewoon in een keer het antwoord geven dat je hieronder geeft.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, daar kan ik verder weinig aan doen.
Bedankt voor je heldere antwoord. Het is géén tu quoque, en ook niet bedoelt om Baudet te verdedigen. Het is gewoon een poging tot verduidelijking van jouw standpunt. Ik vind namelijk dat je niet objectief bent, want dit antwoord had ik al verwacht. Jij vindt dat de man die "visie een olifant die het zicht ontneemt" ideologischer en meer visie heeft dan Baudet. Daarmee wordt aangetoond hoe jij in deze discussie staat. Ook vind je dat iemand die 180 graden draait bij het zien van de macht meer ideologie heeft dan Baudet. Daarmee is eigenlijk de kous al af.quote:[..]
Baudet heeft inderdaad minder ideologische vulling dan Rutte en Pechtold, veel minder. En al was dat niet het geval dan is dit op z'n best een tu quoque. Probeer eens een keer voor Baudet en zijn ideeen op te komen zonder te verwijzen naar andere politici. Somehow lijkt dat voor jou compleet onmogelijk, waarom is dat?
Wat een inhoudsloze bullshit weer... Eilanden moeten ook veel handel voeren. Soeverein betekent niet: onondekte volksstam die denkt dat vliegtuigen vogelgoden zijn. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, óf je loopt de discussie te vervuilen door aan soevereiniteit een aan/uit-schakelaar te verbinden. Was jij overigens niet een van die mensen die de oostbloklanden "soevereine staten" noemde als ze bij de EU wilden?quote:[..]
Nope. We leven niet op een eiland en hebben trouwens ook nooit op een eiland geleefd. Waar in de geschiedenis van Nederland is, volgens jou, Nederland een soevereine staat geweest? We zijn altijd een handelsnatie geweest, en dat is nu eenmaal lastig te combineren met soevereiniteit.
Leuke discussie, ik ga hem oprecht graag met je aan. Als jij nou eens eerst een poging doet, om het zo goed mogelijk te beschrijven, kijk ik of ik aanvullingen heb. Want ik heb het idee dat jij het nu bewust ridiculiseert met je "oliebollen en rookworst" en dan is een inhoudelijke discussie niet mogelijk.quote:[..]
Wat is volgens jou die 'Nederlandse identiteit' dan? De vele discussies over die vraag ten spijt zijn we daarmee echt letterlijk nooit verder gekomen dan oliebollen, rookworst en gezelligheid. Als jij een politieke ideologie daarop denkt te kunnen baseren dan spoor je wat mij betreft niet.
Hoe is dit inhoudsloos? Wat een onzin. Het is een visie, een richting, een ideaalbeeld waar we naartoe willen. Dat is een motiverende factor, en dat is iets waar je aan kan gaan staan. Alsof "een tolerante maatschappij" dan wel inhoud zou hebben. Het gaat altijd uiteindelijk om de invulling, en jij bent het hier dus niet mee eens. Maar jij bent niet de ideologiescheidsrechter: je doet er niet toe, die ideologie is er, of jij het er nu mee eens bent of niet.quote:[..]
Zelfs als dit waar was, wat nog te bezien valt, is dit idee ideologisch volmaakt inhoudsloos. Het zegt niets over welk beleid er dan gevoerd zou moeten worden, hooguit over hoe dat wordt bepaald.
Je geeft hier toe dat je je eigenlijk niet hebt verdiept in het FvD en Baudet. Het lijkt zo zeg je; misschien lijkt dat zo omdat jij niet op de goede plek kijkt, want ik weet wel wat ie wil. Hij heeft dit veelvuldig besproken. Er is een partijprogramma, en gister heeft hij wederom gesproken over wat te doen met onderwijs en zorg, en dat soort zaken.quote:[..]
De standaard zaken die populisten nogal saai vinden... hoe gaan we om met onderwijs, zorg, huisvesting, dat soort zaken. Dit soort doorsnee vraagstukken lijkt Baudet geen enkele mening over te hebben. Hij is voornamelijk aan het blaten over andere politici, net als jij.
Citeer nou eens de stelling, die je hebt ontkracht. Want ik weet mijn god niet wat je nou probeert te zeggen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nummer 1 is bekend, het artikel van Joop.
Nummer 2: GeenStijl die klaagt dat Baudet een nazi genoemd wordt.
Nummer 3: Baudet die klaagt dat mensen hem een nazi noemen
Nummer 4: Verzamelpagina van Kafka over Thierry
Nummer 5: Baudet zegt dat een leraar hem een nazi noemt.
Nummer 6: Stukje over dezelfde leraar.
Nummer 7: Joost Niemoller klaagt dat mensen Baudet een nazi noemen.
Nummer 8: Artikel over NVU - FvD-connectie.
Nummer 9: Stuk over geroyeerde leden.
Is dit het dan, vraag ik me toch af.
Communitarisme, conservatisme, nationalisme, soevereinisme. Een beetje een mix daarvan.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef Chewie het volgende:
Dat zijn wel heel erg veel woorden om duidelijk te maken dat je niet in staat bent om uit te leggen wat de ideologie van het FvD/Baudet nu is
Ja, blijkbaar zelf ook geen flauw idee wat de Nederlandse identiteit dan precies inhoudt dus moet iemand anders het maar zeggen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
'Oke, ik ga je vertellen wat de Nederlandse cultuur volgens mij is, begin jij maar en dan vul ik het aan!'
Hou op met me hoor.
Zag ik niet aankomen zeg he. Het staat er toch onder. Voer nou eens een inhoudelijke discussie als je het erover wilt hebben.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
'Oke, ik ga je vertellen wat de Nederlandse cultuur volgens mij is, begin jij maar en dan vul ik het aan!'
Hou op met me hoor.
Dat Baudet alleen door Joop en die leraar een nazi worden genoemd. En het dus allemaal wel meevalt met de aantijgingen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Citeer nou eens de stelling, die je hebt ontkracht. Want ik weet mijn god niet wat je nou probeert te zeggen.
"De Nederlandse taal bestaat uit het leren van het Kofschip. Ofzo"quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:03 schreef Xa1pt het volgende:
Dus onze identiteit bestaat uit het leren van de geschiedenis. Ofzo.
Het grootste deel, ja. Ik kan niet uitsluiten dat er ergens een keer toch een tegenstander van FvD het woord "Nazi" in de mond heeft genomen, hoewel ik dan zou verwachten dat de FvD'ertjes hier dat minimaal zouden quoten, gezien hoe vaak zij hier janken over dat ze uitgemaakt zouden worden voor Nazis.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Er zijn 132 delen in deze reeks, heb je die allemaal doorgelezen?
Jazeker.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Heb je bijvoorbeeld de discussie meegemaakt over met wie Baudet is gaan lunchen?
Kennelijk ben jij heel onnozel.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk zijn de Nazi partij en Hitler er al tig keer bij gesleept, denk je nou werkelijk dat men hier beschaafd in discussie gaat?Of je bent onnozel, of je doet onnozel.
Een overzichtje van Nederlandse geschiedenis is onze identiteit, samen met de dooddoener 'tolerantie'.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:04 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Zag ik niet aankomen zeg he. Het staat er toch onder. Voer nou eens een inhoudelijke discussie als je het erover wilt hebben.
Dit is echt zo triest. Nee het bestaat niet ik weet niet wat het is hoor nooit van gehoord, ruik ik rookworst?
Ik vind helemaal niet dat het meevalt, als websites onderhouden met belastingsgeld (broekzak-vestzak) van de NPO dat kunnen schrijven. En er zijn ook artikelen die een hele hoop insinueren. We kennen het artikel waarin Baudet "dogwhistles -codewoorden gebruikt die je alleen snapt als je zelf ook verkeerd bent".quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat Baudet alleen door Joop en die leraar een nazi worden genoemd. En het dus allemaal wel meevalt met de aantijgingen.
Tsja...quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik pas hier verder voor, hoor. Misschien wil Molorus verder met je in discussie.
Helaas is een groot deel van de bevolking nogal dom...quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:36 schreef habitue het volgende:
Ik ben al wel buitenlandhater en xenofoob genoemd hier omdat ik immigratiebeperkende maatregelen toejuich.
Maarja die mensen hebben dan ook weinig hersencellen en leven in een droombubbel en kun je je beter weinig v aantrekken.
Prachtig he, vrijheid van meningsuiting? Dat is volgens een van die westerse verworvenheden waar Baudet zoveel waarde aan hecht.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:10 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat het meevalt, als websites onderhouden met belastingsgeld (broekzak-vestzak) van de NPO dat kunnen schrijven.
Nou, nee. Ik krijg hier zoals gezegd een heel erg Verdonk gevoel bij.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik pas hier verder voor, hoor. Misschien wil Molorus verder met je in discussie.
Onderdeel van de Nederlandse identiteit he, zeggen waar het op staat zonder blad voor de mond.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prachtig he, vrijheid van meningsuiting? Dat is volgens een van die westerse verworvenheden waar Baudet zoveel waarde aan hecht.
Heb je mij horen zeggen dat het verboden moet worden dat ze het schrijven? Nee? Lul dan niet uit je nek alsjeblieft.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prachtig he, vrijheid van meningsuiting? Dat is volgens een van die westerse verworvenheden waar Baudet zoveel waarde aan hecht.
Dat FvD'ers graag met lege termen smijten is inmiddels wel bekend jaquote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Communitarisme, conservatisme, nationalisme, soevereinisme. Een beetje een mix daarvan.
Kan ook hoor, maar dit lijkt me allemaal vrij duidelijk.
Noem jij dan eens een partij die wel ideologisch is, en vertel mij welke ideologie dat is (gaan we nu de SGP krijgen) en hoe dat meer is dan bij het FvD en dat dat ook wenselijk is. Want ik zie een hele hoop gejank, maar in de context van de Nederlandse politiek heb ik nog niks concreets gezien dat ik zeg: oh Baudet is inderdaad anders.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat FvD'ers graag met lege termen smijten is inmiddels wel bekend ja
Maar je vindt wel verschrikkelijk dat op Joop een artikel wordt gepubliceerd waarin Baudet een nazi wordt genoemd.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:15 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Heb je mij horen zeggen dat het verboden moet worden dat ze het schrijven? Nee? Lul dan niet uit je nek alsjeblieft.
Ja dat vind ik ook verschrikkelijk. Dat mag toch?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je vindt wel verschrikkelijk dat op Joop een artikel wordt gepubliceerd waarin Baudet een nazi wordt genoemd.
Want vrijheid van meningsuiting geldt niet voor instanties en organisaties die (deels) met belastinggeld worden gefinancierd?
De term soevereinisme zie je wel vaker, dat wel. Veel dieper dan 'het land mag niet opgaan in een supra-nationale organisatie of federatie' gaat het niet. Wat het verschil is met nationalisme zie ik ook niet zo goed, maar het FvD is er een combinatie van.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:16 schreef Molurus het volgende:
"Soevereinisme", dat is geloof ik de eerste keer dat ik dit woord ooit hoor.
Nee, niet alles waar je "-isme" achter plakt is automatisch een politieke ideologie.
En daar gaan we weerquote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:17 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een partij die wel ideologisch is, en vertel mij welke ideologie dat is. Want ik zie een hele hoop gejank, maar in de context van de Nederlandse politiek heb ik nog niks concreets gezien dat ik zeg: oh Baudet is inderdaad anders.
Vertel eens, ik ben razend benieuwd.
Geen antwoord. Je kan dus niet vertellen in hoeverre het FvD anders is dan andere, maar ze zijn ideologisch wel leeg.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
En daar gaan we weer![]()
"Maar hunnie dan" is dus blijkbaar de ideologie van de boze onderdrukte blanke witte mannen.
Wel grappig dat je liever je tijd verdoet aan dit soort onzinnigheden dan dat je duidelijk kunt maken wat je nu zo aantrekt aan de ideologie van deze kneuzenclub.
Mooi. Dan is dat tenminste duidelijk. Want bepaalde FvD'ers pleiten direct voor een beroepsverbod zodra iemand de Partei onheus bejegent.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:19 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook verschrikkelijk. Dat mag toch?
Jawel? Waar zeg ik dat ze het niet mógen vinden? Ik zeg alleen dat ik het achterlijk en verschrikkelijk vind dát ze het vinden. Ik vind dat het niet klopt, ik vind het ophitsend, ik vind het smakeloos.
Het is ook zo moeilijk he... Och je zou maar zulk botte hersenen hebben.
Ok, dus iedereen aan de geschiedenislessen en dan zijn we allemaal weer trots. Ofzo.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
"De Nederlandse taal bestaat uit het leren van het Kofschip. Ofzo"
Teringjantje
Nee het weer bekend zijn met onze identiteit komt door het leren van de geschiedenis.
Die geschiedenis, is onze identiteit.
Is wel gebeurd. Jij bent een van de weinigen die zegt dat het "niet gebeurd". Het gebeurde wel. Gek hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooi. Dan is dat tenminste duidelijk. Want bepaalde FvD'ers pleiten direct voor een beroepsverbod zodra iemand de partij onheus bejegent.
Overigens worden Baudet en zijn aanhangers hier nooit nazi's genoemd, maar de FvD'ers draaien er hun hand niet voor om mede-users te beledigen. Frappant.
Ja man! Zo bedoel ik dat precies.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ok, dus iedereen aan de geschiedenislessen en dan zijn we allemaal weer trots. Ofzo.
Je slaat een paar stappen over. We zijn nog bij "Baudet wordt regelmatig een nazi genoemd". Of is dit zeggen dat dat toch niet gebeurd maar er wel mensen beledigd worden?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Is wel gebeurd. Jij bent een van de weinigen die zegt dat het "niet gebeurd". Het gebeurde wel. Gek hoor.
Tuurlijk johJij hebt nooit wat gezegd natuurlijk. Jij bent altijd netjes. Ik kreeg net nog te horen dat ik niet spoor, dat heb je niet gelezen zeker. Nee het zijn "de FvD'ers" die mensen beledigen. Molurus, ben je ook al lid joh, wat een gezelligheid? En jij dus ook al meneer Vogel? Top he!
Wat bedoel je dan wel? We moeten weer tolerant en trots worden en dat doen we door meer van onze geschiedenis te leren. Zoiets?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je slaat een paar stappen over. We zijn nog bij "Baudet wordt regelmatig een nazi genoemd". Of is dit zeggen dat dat toch niet gebeurd maar er wel mensen beledigd worden?
Waar zeg ik dat Baudet "regelmatig nazi wordt genoemd"?quote:
Dat jij blijkbaar te dom bent om te begrijpen dat een "maar hunnie dan" nu niet echt heel sterk is in een discussie is inmiddels wel duidelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:21 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Geen antwoord. Je kan dus niet vertellen in hoeverre het FvD anders is dan andere, maar ze zijn ideologisch wel leeg.
0 punten.
Serieus? Nu moet het opeens gaan over wat mij aantrekt? Subtiel hoor, ik heb bij-na niet door dat je van onderwerp probeert te wisselen. Lijkt me dat dat alwel 1000x besproken is. Ga maar eens teruglezen, of kom lekker terug als het daarover gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |