Voor mij zijn dit geen Nederlanders. 2de generaties 'lieve' jongens, doen nooit een vlieg kwaad.quote:Op woensdag 25 april 2018 14:54 schreef michiel_merk het volgende:
Nederlanders in het buitenland....kleine groep verpest het voor de rest...
Ik zei ook nadrukkelijk dat ik dat niet deed, wat mij betreft zitten ze daar een paar jaar.quote:Op woensdag 25 april 2018 14:59 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit überhaupt goed willen praten
Is dat een reden/excuus voor zo'n achterlijk buitensporige aanval?!quote:Op woensdag 25 april 2018 17:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Die gele en z'n broer (wss) zijn gewoon helemaal gestoord. Maar als ik die beelden goed bekijk hebben die obers het zelf ook wel laten escaleren. Het begon ook uitgerekend met een duw en een klap van die ober tegen die in dat rood/roze shirt die juist iedereen uit elkaar probeert te houden. Terwijl (juist) die gele al bijna weg was gelopen![]()
Maar goed. Die gele mogen ze houden iig. Het ziet er niet uit alsof dit zijn eerste keer was.
Ja, als er alcohol in het spel is wel.quote:Op woensdag 25 april 2018 17:30 schreef maily het volgende:
[..]
Is dat een reden/excuus voor zo'n achterlijk buitensporige aanval?!
Ja. Dat zeg ik toch precies?quote:Op woensdag 25 april 2018 17:30 schreef maily het volgende:
[..]
Is dat een reden/excuus voor zo'n achterlijk buitensporige aanval?!
Tsjechen zijn viesmad, aan de comments bij zijn foto's te zien.quote:Op woensdag 25 april 2018 18:00 schreef Edensnator het volgende:
https://www.instagram.com/pejmankazemi_/
Deze wappie heeft zijn insta nog niet offline gehaald. De rest zijn inmiddels al hun socials aan het wissen
Die gele z'n insta staat ook nog open. Die Tsjechen gaan goed los.quote:Op woensdag 25 april 2018 18:00 schreef Edensnator het volgende:
https://www.instagram.com/pejmankazemi_/
Deze wappie heeft zijn insta nog niet offline gehaald. De rest zijn inmiddels al hun socials aan het wissen
Waar heb je het over? Jij kent de tsjechische strafnormen uit je hoofd of wat?quote:Op woensdag 25 april 2018 18:07 schreef RamboDirk het volgende:
Leuk! Weer een proces om te volgen. *pakt popcorn*
Ik gok op 8 jaar voor de kopschopper(gele shirt) en 6 jaar voor die broer van hem (witte shirt). De overige 3 komen er met straffen tot 6 maanden vanaf. Ik verwacht niet dat het OM wil schikken in deze zaak met zulke beelden.
Hij gokt toch, hij zegt het toch nergens zeker te weten. Lees toch eens een post voordat je reageert.quote:Op woensdag 25 april 2018 18:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Jij kent de tsjechische strafnormen uit je hoofd of wat?
Ik gok honderdduizend jaar voor her gele shirt en tien keer sorry zeggen voor de rest.quote:Op woensdag 25 april 2018 18:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij gokt toch, hij zegt het toch nergens zeker te weten. Lees toch eens een post voordat je reageert.
Bedankt voor je gok. Ik stel voor dat we een fok poll makenquote:Op woensdag 25 april 2018 18:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gok honderdduizend jaar voor her gele shirt en tien keer sorry zeggen voor de rest.
Oké dat maakt veel uit ja, of jij het Nederlanders vindt of niet.quote:Op woensdag 25 april 2018 17:18 schreef JannekeC5 het volgende:
[..]
Voor mij zijn dit geen Nederlanders. 2de generaties 'lieve' jongens, doen nooit een vlieg kwaad.
Nee zeker niet inderdaad, en volgens mij hebben ze ook helemaal geen cultuur waarin alles goedgepraat wordt.quote:Op woensdag 25 april 2018 17:06 schreef LXIV het volgende:
Ik vond het ook niettypisch Iraans. Dat zijn in het algemeen geen tokkies. Wel vaak bedreven in vechtsport. Dit zijn dus wel uitzonderingen
Heb er even een avondje aan gezeten. Wat vergelijkbare zaken doorgenomen vanaf 1980. Vonnissen doorgelezen, crimewatchers en lokale journalisten gesproken.quote:Op woensdag 25 april 2018 18:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Jij kent de tsjechische strafnormen uit je hoofd of wat?
Heldquote:Op woensdag 25 april 2018 19:24 schreef Kim-Holland het volgende:
’Al kost het me m’n eigen kop’
Karel (63) greep in bij matpartij Praag
PRAAG - Het moest een feest worden, maar het weekendje Praag liep voor Karel (63) en zijn broers, zussen en zwagers uit op een nachtmerrie toen – voor hun ogen – een ober werd mishandeld door landgenoten. „Ze slaan hem dood!”, riep zijn zus. Toen knapte er iets bij Karel en gingen ’alle remmen los’.
„Het hele weekend was fantastisch, lekker weer, veel gezien, prachtige stad”, begint Karel. Zaterdag keerde hij terug bij het restaurant waar het op vrijdag al ’zo gezellig’ was geweest. Dat veranderde. „Ik had twee stukjes pizza op, en toen gebeurde het”, zo herinnert Karel zich het moment waarop een groep Nederlandse mannen ruzie krijgt met de obers.
Op video’s is te zien hoe Karel, 63 lentes jong, na kortstondig weifelen naar de groep loopt, iemand beet pakt en probeert te sussen. Vervolgens haalt een zus hem terug. „Daarna ben ik nog naar de ober gegaan, die had bloed voor z’n mond. Hij begon te braken. We hebben hem op zijn zij gelegd.”
Bang? „Nee, dat was ik niet. Er werd vreselijk veel geschreeuwd, ook door kinderen. Dan hoor ik niets meer. Mijn vrouw riep nog, mijn schoonzus ook: ’Ze schoppen hem dood, ze schoppen hem dood!’ Dan gaan bij mij alle remmen los. Vol adrenaline. Ik dacht: ik moet erop af, al kost het me m’n eigen kop.”
Geschreeuw
Volgens Karel, die zijn achternaam liever niet in de media wil hebben, begon de ’jongen met rugzak’ na een gesprek met de ober stennis te schoppen. „De ober zei: jullie mogen hier wel zitten, maar deze tafel is gereserveerd, en jullie mogen je eigen consumpties niet drinken. De jongen met de rugtas werd kwaad, gaf een trap tegen een stoel. Later nog eens. Die stoel viel om, dus ik zette hem weer recht.”
Vervolgens begon de man in het gele shirt, door cliënten herkend als hun fitnesstrainer in de regio Den Haag, te schreeuwen. „Hij schreeuwde „F*ck off!” en „M*therf*ers!” richting de obers. De eigenaar was het zat. Daarna ging het los.”
Hele avond stil
Toen de gemoederen waren bedaard, kreeg Karel niet enkel lof. Van familieleden kreeg hij te horen dat hij ’zo ook zijn broers erbij betrekt’. Natuurlijk is er die avond niets meer gegeten. Het gezelschap ging terug naar het hotel, om een drankje te drinken en erover te praten, maar Karel zweeg de hele avond. „Ik heb helemaal niets meer gezegd. Geen woord. Zelfs niet tegen m’n vrouw. Dat vond ze wel heel erg.”
Ook achteraf overheerst de woede. En het onbegrip. „Je kan je niet voorstellen dat iemand zoiets doet. Echt bewust. Die jongen struikelt en ze slaan hem helemaal total loss. Daarna nog een schop op zijn gezicht... Ik ben heel, heel boos. Vooral op degene die begon, met de rugtas. Dat is eigenlijk een bangerik. Hij lokte het uit, maar liep daarna steeds weg. Wat ben jij een knuppel, dacht ik.”
Goeie straf
Karel hoopt dat de autoriteiten hard zullen optreden. Vijf van de zeven Nederlanders zijn nog verdachte in de zaak. Twee werden vrijgelaten – terecht, volgens Karel, want die probeerden de rest te kalmeren. „Maar ik hoop dat die andere gasten voorlopig vast blijven. Niet in Nederland, maar daar. Ze moeten een goeie straf krijgen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-matpartij-praag
Dat werkt alleen in Nederland.quote:Op woensdag 25 april 2018 14:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Misschien kan dit nog indruk maken in de rechtszaak.
Mijn excuses, meneer de rechter. Sorry, dat ik die ober bijna heb doodgeslagen. Ik ben over de schreef gegaan.
Stuk voor stuk laten verrotten dit soort vuilnis.quote:Op woensdag 25 april 2018 19:32 schreef Kim-Holland het volgende:
En nog een stuk in het AD;
https://www.ad.nl/buitenl(...)iet-werken~af1972bf/
In elkaar geslagen Praagse ober Mirek (36) kan maanden niet werken
De ober van het Praagse restaurant Polpo zal zo'n twee maanden lang niet kunnen werken. Hij heeft een deels gebroken kaak, een zware hersenschudding en er zijn zorgen over zijn hevig beschadigde oogkas. ,,De artsen doen er alles aan om hem weer honderd procent te genezen,'' zegt zijn manager Stefan Savic.
[..]
Waarom? Savic snapt er niets van. ,,Het enige wat ik kan bedenken: die gasten kwamen naar Praag met het plan: we gaan dronken worden en vechten. Weet je dat ze vrijdag ook al iemand het ziekenhuis in hebben geslagen? Toen hun koppen hier op tv waren, heeft een jongen de politie gebeld dat-ie die gasten herkende. Ze hadden op vrijdag zijn vriendin lastig gevallen en toen hij daar wat van zei kreeg hij klappen. Hij moest voor acht hechtingen naar het ziekenhuis. Deze gasten zijn expres om te vechten naar Praag gekomen. Ik kan echt niks anders bedenken.'' [..]
Hopelijk zijn daar ook beelden van of ander bewijs, kan mooi worden meegenomen in de zaak tegen deze idioten.quote:Weet je dat ze vrijdag ook al iemand het ziekenhuis in hebben geslagen? Toen hun koppen hier op tv waren, heeft een jongen de politie gebeld dat-ie die gasten herkende. Ze hadden op vrijdag zijn vriendin lastig gevallen en toen hij daar wat van zei kreeg hij klappen. Hij moest voor acht hechtingen naar het ziekenhuis.
Denk dat het vechten en verkrachten wel mee zal vallen in die gevangenissen, Tsjechië is nou ook weer niet zo'n achtergesteld land. Wat wel moeilijk zal worden voor de jongens is de taal en het eten vooral als deze jongens moslim zijn, ze zullen immers geen halal eten krijgen of andere uitzonderingen.quote:Op woensdag 25 april 2018 21:37 schreef de_boswachter het volgende:
Kijken of ze nog zo stoer zijn tijdens een freefight tegen een Tsjechische kleerkast in de bajes.
Tsjechië is volgens mij een rechts land met aardig wat extreemrechts. Ik zou er iig niet graag vast zittenquote:Op woensdag 25 april 2018 21:44 schreef kiffer het volgende:
[..]
Denk dat het vechten en verkrachten wel mee zal vallen in die gevangenissen, Tsjechië is nou ook weer niet zo'n achtergesteld land. Wat wel moeilijk zal worden voor de jongens is de taal en het eten vooral als deze jongens moslim zijn, ze zullen immers geen halal eten krijgen of andere uitzonderingen.
Dat staat buiten kijf maar er zullen meer Roma en dergelijke in de gevangenissen zitten dan extreem rechtsen.quote:Op woensdag 25 april 2018 21:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tsjechië is volgens mij een rechts land met aardig wat extreemrechts. Ik zou er iig niet graag vast zitten
Aangezien ze volgens de familie toch geld zat hebben dan maar een passende schadevergoeding bovenop een eventuele gevangenisstraf.quote:Op woensdag 25 april 2018 19:32 schreef Kim-Holland het volgende:
En nog een stuk in het AD;
https://www.ad.nl/buitenl(...)iet-werken~af1972bf/
In elkaar geslagen Praagse ober Mirek (36) kan maanden niet werken
De ober van het Praagse restaurant Polpo zal zo'n twee maanden lang niet kunnen werken. Hij heeft een deels gebroken kaak, een zware hersenschudding en er zijn zorgen over zijn hevig beschadigde oogkas. ,,De artsen doen er alles aan om hem weer honderd procent te genezen,'' zegt zijn manager Stefan Savic.
[..]
Waarom? Savic snapt er niets van. ,,Het enige wat ik kan bedenken: die gasten kwamen naar Praag met het plan: we gaan dronken worden en vechten. Weet je dat ze vrijdag ook al iemand het ziekenhuis in hebben geslagen? Toen hun koppen hier op tv waren, heeft een jongen de politie gebeld dat-ie die gasten herkende. Ze hadden op vrijdag zijn vriendin lastig gevallen en toen hij daar wat van zei kreeg hij klappen. Hij moest voor acht hechtingen naar het ziekenhuis. Deze gasten zijn expres om te vechten naar Praag gekomen. Ik kan echt niks anders bedenken.'' [..]
De alcohol die ze bij zich hadden zal ook niet helemaal halal zijn geweest, of denk je van wel? Zijn het überhaupt wel (praktiserende) moslims? Maakt ook eigenlijk niets uit, als je je zo gedraagt, kun je het beste uit de samenleving gehaald worden. Ik ga er niet vanuit dat een Tjechische gevangenis beter is dan een Nederlandse.quote:Op woensdag 25 april 2018 21:44 schreef kiffer het volgende:
[..]
Denk dat het vechten en verkrachten wel mee zal vallen in die gevangenissen, Tsjechië is nou ook weer niet zo'n achtergesteld land. Wat wel moeilijk zal worden voor de jongens is de taal en het eten vooral als deze jongens moslim zijn, ze zullen immers geen halal eten krijgen of andere uitzonderingen.
Op die foto's van Instagram van dit stel zag je zo'n beetje op elke foto een fles drank staan, dus als ze nu ineens gaan huilen in de gevangenis dat de kost niet halal is dan zou dat vrij hilarisch hypocriet zijn.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De alcohol die ze bij zich hadden zal ook niet helemaal halal zijn geweest, of denk je van wel? Zijn het überhaupt wel (praktiserende) moslims? Maakt ook eigenlijk niets uit, als je je zo gedraagt, kun je het beste uit de samenleving gehaald worden. Ik ga er niet vanuit dat een Tjechische gevangenis beter is dan een Nederlandse.
Daarom zeg ik ook als en inderdaad Tsjechische gevangenis is een stuk slechter dan een Nederlandse, maar ook niet een derde wereld gevangenis zoals je b.v in Thailand ziet, was meer een voorbeeld waar ze mee te maken kunnen krijgen in plaats van verkrachting en mishandeling.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De alcohol die ze bij zich hadden zal ook niet helemaal halal zijn geweest, of denk je van wel? Zijn het überhaupt wel (praktiserende) moslims? Maakt ook eigenlijk niets uit, als je je zo gedraagt, kun je het beste uit de samenleving gehaald worden. Ik ga er niet vanuit dat een Tjechische gevangenis beter is dan een Nederlandse.
Nee joh, gewoon zeggen dat je op iemand wacht dan kan dat allemaal... Er zijn een hoop Fokkers die dat de normaalste zaak van de wereld vinden.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:25 schreef Wuwwa het volgende:
Het enige wat ze van de Hollandse cultuur hebben overgenomen is hun gierigheid. Alleen al voor eigen consumpties drinken op een terras van een restaurant zou je een paar maanden op water en droog brood moeten leven.
Aangezien ze vol met alcohol zaten, lijken het me nou niet bepaald religieuze types.quote:Op woensdag 25 april 2018 21:44 schreef kiffer het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Bovendien was de agressie al flink opgelopen dus wie weet wat er eerder is gebeurd dus.quote:Op woensdag 25 april 2018 14:59 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit überhaupt goed willen praten
Ja ERG HÈ, VOOR DIE OBER. Maar die wordt niet eens genoemd, logisch ook want je moet natuurlijk eerst vertellen hoe erg het voor de daders en hun familie is en doetieandersnooit roepen.quote:,,Ik herken de jongens op de beelden, wij zijn met stomheid geslagen,'' zegt een naast familielid van Armin en Arash. ,,Ze hebben geen strafblad, ze hebben geld genoeg, een baan, ze doen dit nooit, Het moet de drank zijn geweest. Je hoort dat er ruzie was over eigen drank drinken op het terras, er was ook iets met een gereserveerde tafel waar ze wilden zitten, ik weet het niet, je hoort van alles. We doen geen oog dicht.''
Ja dat is ook zoiets. Over een paar jaar lopen deze prachtexemplaren gewoon weer rond hoor, hier. Ik verwacht over een jaar of vijf weer ophef over minstens eentje van deze groep wanneer deze opnieuw iemand ongelukkig schopt of steekt. "Hoe kan het dat hij weer vrij rondliep!?"quote:Op donderdag 26 april 2018 00:03 schreef Zegnouzelf het volgende:
Gelukkig wordt er onmiddellijk consulaire bijstand verleend.Stond zowat in een en hetzelfde bericht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |