Ja, vind het iets vanzelfsprekends maar daar is dus niet iedereen het mee eens.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Terechte klacht. Als Zuiderling herken ik dit.
Ik vind het ook heel normaal om zo'n gebaar te maken. Niks meer dan fatsoen en respect voor elkaar.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:42 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ja, vind het iets vanzelfsprekends maar daar is dus niet iedereen mee eens.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:38 schreef Brybry het volgende:
'Neem je ook een taart mee als je naar de tandarts gaat!?'
'Of een pakket bbqvlees als je een brood koopt bij de bakker'
Volgens mijn vriend heeft het niks met fatsoen en respect te maken , je hebt een zakelijke overeenkomst en thats it.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Terechte klacht.
[..]
Ik vind het ook heel normaal om zo'n gebaar te maken. Niks meer dan fatsoen en respect voor elkaar.
Wat een kortzichtige hork.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:48 schreef Brybry het volgende:
[..]
Volgens mijn vriend heeft het niks met fatsoen en respect te maken , je hebt een zakelijke overeenkomst en thats it.
Als ik dan uitleg dat ik dat doe uit gastvrijheid en dat je honger krijgt van fysiek zwaar werk dan roept hij dat ze hun eigen eten moeten meenemen of een andere baan moeten zoeken en meer van dat soort blablabla
Hij is ook een tegenstander van zakelijke lunches waarbij de catering verzorgd wordt? Er kan immers ook gepraat worden terwijl iedereen zijn eigen bammetje nuttigt.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:48 schreef Brybry het volgende:
[..]
Volgens mijn vriend heeft het niks met fatsoen en respect te maken , je hebt een zakelijke overeenkomst en thats it.
Als ik dan uitleg dat ik dat doe uit gastvrijheid en dat je honger krijgt van fysiek zwaar werk dan roept hij dat ze hun eigen eten moeten meenemen of een andere baan moeten zoeken en meer van dat soort blablabla
Neuh, vast nietquote:Op vrijdag 6 april 2018 09:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij is ook een tegenstander van zakelijke lunches waarbij de catering verzorgd wordt? Er kan immers ook gepraat worden terwijl iedereen zijn eigen bammetje nuttigt.
En toch heeft hij gelijk want hoe nobel je geste wel mag zijn (of voor mij part gewoonte uit de provincie) als je het omdraait lijkt het mij sterk dat men jou enige korting geeft op wat je uiteindelijk moet betalen voor hun verdiensten. Bedoel....het 1 houdt wel verband met het ander uiteindelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:38 schreef Brybry het volgende:
Ts heeft de komende week bouwlieden over de vloer, na lang sparen kan ik eindelijk mijn tuin en aanbouw renoveren. Helemaal fantastisch.
Ts komt uit het Oosten des lands en hier is het vrij normaal om de hardwerkende mannen te voorzien van een hapje en een drankje. Dus ik zorg dat er genoeg koffie,fris,koek en soep met broodjes aanwezig is.
Vriendlief van ts komt uit het westen en vind het allemaal maar grote onzin en vind het idioot dat ik die mannen soep e.d. geef want ze worden er toch voor betaald!?
'Neem je ook een taart mee als je naar de tandarts gaat!?'
'Of een pakket bbqvlees als je een brood koopt bij de bakker'
Klacht: Westerling die een half uur een rant houdt over mijn gastvrijheid. Sukkel.
Worstenbrood voor de bouwvakkers FTWquote:Op vrijdag 6 april 2018 09:39 schreef Vanillekwark het volgende:
quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Haha nee ze worden voor de hele klus betaalt en ik heb best een goede deal kunnen sluitenquote:Op vrijdag 6 april 2018 10:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ze per uur worden betaald snap ik je vriend ergens wel. ‘Nom nom nom’, en wèg tikken de uurtjes
Dat is erg leuk ja!quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:01 schreef LXIV het volgende:
Het is ook gewoon slim ze goed te verzorgen. Toen ik hier een grote verbouwing had, heb ik met Sinterklaas overal chocoladeletters in de gereedschapskisten gedaan. Vonden ze leuk.
Het kleine meerwerk dat er altijd moet gebeuren (sleuf uitfresen stopcontact, dat soort werk) kwam niet op de rekening van de aannemer. Dat is slim.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:01 schreef LXIV het volgende:
Het is ook gewoon slim ze goed te verzorgen. Toen ik hier een grote verbouwing had, heb ik met Sinterklaas overal chocoladeletters in de gereedschapskisten gedaan. Vonden ze leuk.
Het kleine meerwerk dat er altijd moet gebeuren (sleuf uitfresen stopcontact, dat soort werk) kwam niet op de rekening van de aannemer. Dat is slim.
Waar woon je eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:19 schreef Brybry het volgende:
Zo merk ik nog wel meer cultuurverschillen;
In het begin moest hij bijvoorbeeld heel erg wennen dat bekenden via de achterdeur binnen komen en ook zonder aankondiging. Als ik geen zin heb in een zoete inval dan gaat het hek op slot. Was ook allemaal maar raar en gek.
Dat de buren hem een hand gaven en een praatje maakte om kennis te maken had hij ook nog nooit meegemaakt.
En mij dan vragen of ik ooit mee wil verhuizen naar Amsterdam, nou mooi niet.
Grappig. Het klopt dat het leven in gelderland anders is maar handenschudden met de buren heb ik nog niet meegemaakt.quote:
In Brabant is dat ook heel normaal. Je pakt gewoon elkaars hand en knijpt zachtjes terwijl je wat op-en-neer gaat ('schudden'). In de Bels schud je zelfs iedere ochtend de handen van je collega's.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:40 schreef loni55 het volgende:
[..]
Grappig. Het klopt dat het leven in gelderland anders is maar handenschudden met de buren heb ik nog niet meegemaakt.
En als je iets harder knijpt?quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Brabant is dat ook heel normaal. Je pakt gewoon elkaars hand en knijpt zachtjes terwijl je wat op-en-neer gaat ('schudden'). In de Bels schud je zelfs iedere ochtend de handen van je collega's.
Kan ook, mag wel. Maar niet zo hard dat het onaangenaam is voor je tegenpartij. Het hangt er ook af wie je schud. Vrouwen moeten minder hard geschud worden dan een kerel van 28 en 2 meter lang.quote:
Lastig dat handenschudden..quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan ook, mag wel. Maar niet zo hard dat het onaangenaam is voor je tegenpartij. Het hangt er ook af wie je schud. Vrouwen moeten minder hard geschud worden dan een kerel van 28 en 2 meter lang.
Het is een cultureel iets. Als je er mee opgegroeid bent gaat het min of meer vanzelf.quote:
Ohhh ies koeltoer dus.quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een cultureel iets. Als je er mee opgegroeid bent gaat het min of meer vanzelf.
Dat hele zakelijke en zuinige gedoe zie je vooral bij de 'Hollanders', wat dus vooral in het Westen van Nederland is.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:48 schreef Brybry het volgende:
[..]
Je mannelijke collega in de ochtend geen kus gevenquote:Op vrijdag 6 april 2018 11:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een cultureel iets. Als je er mee opgegroeid bent gaat het min of meer vanzelf.
Ook zakelijk gezien is investeren in een aangename samenwerking slim, dus het is vooral zuinig.quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:25 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Dat hele zakelijke en zuinige gedoe zie je vooral bij de 'Hollanders', wat dus vooral in het Westen van Nederland is.
Ik heb ook gemerkt dat ze in andere delen van Nederland veel relaxter zijn wat dat betreft.
Omkoperijquote:Op vrijdag 6 april 2018 10:01 schreef LXIV het volgende:
westerling gespotquote:Op vrijdag 6 april 2018 11:37 schreef Linkiss het volgende:
Zeer onterechte klacht wel.
Dat je ze iets te drinken aanbiedt is okay, maar waarom eten geven? Je bent toch geen hotel/restuarant?
Ze komen daar om te werken, niet om te eten.
ja das allemaal leuk en aardig. maar jullie Brabanders vinden het ook heel normaal om zomaar ongevraagd bij iemand langs te komen en zomaar naar binnen te stappen...dus ja.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:15 schreef retuow82 het volgende:
Iedereen die hier in Brabant bij mij over de vloer komt om werk te verrichten krijgt sowieso een bak koffie aangeboden, al zijn ze maar een uur binnen.
Leuk dat ze in het westen van Nederland wel "We benne op de wereld om mekaar te helpen nietwaar?" kunnen zingen maar zich er niet naar gedragen
Niet eens een praatje of handjes geschut?! Dat vind ik echt bijzonderquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:42 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik kom uit het westen en moest me ook enigszins aanpassenzo heb ik na 3 jaar nog geen contact met de buren en wil ik dat ook graag zo houden. Zou daarentegen wél een bakje soep maken voor bouwvakkers in mijn huis
Ja ik vind het echt akelige tokkies, dat heeft er wel mee te maken hoorquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:44 schreef Brybry het volgende:
[..]
Niet eens een praatje of handjes geschut?! Dat vind ik echt bijzonder
Maar +1 voor de soep
Autisme is een bitch.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:45 schreef Samuel24 het volgende:
als een monteur bij ons langskomt krijgen ze helemaal nada niks noppes.
sowieso heb ik er al een hekel aan om iemand vreemd in huis te hebben. laat staan dat ik hem nog eten geven ook nog eens. nee nee nee.
Oooh op die manier .. volgende keer eerst even checken naast wie je komt te wonenquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:45 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ja ik vind het echt akelige tokkies, dat heeft er wel mee te maken hoorvorige buurvrouw was heel lief en daar kwam ik best eens over de vloer.
Ik ben bij mijn vriend gaan wonen dus daar had ik helaas niet echt invloed opquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:48 schreef Brybry het volgende:
[..]
Oooh op die manier .. volgende keer eerst even checken naast wie je komt te wonen
ik wil gewoon niemand onbekend in mijn huis hebben die aan mijn spullen gaat zitten klaar punt uit. het is mijn huis.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Het is het huis van je ouders/de woningbouwverenigingquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:56 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik wil gewoon niemand onbekend in mijn huis hebben die aan mijn spullen gaat zitten klaar punt uit. het is mijn huis.
ja dus, ik woon er. en het is dus ook mijn huis. en echt waar hoor....maar ik heb er een hekel aan als er weer eens zo´n mannetje komt die onze CV moet controleren ofzo.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:59 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is het huis van je ouders/de woningbouwvereniging
Toch is dat heel belangrijk.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:01 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dus, ik woon er. en het is dus ook mijn huis. en echt waar hoor....maar ik heb er een hekel aan als er weer eens zo´n mannetje komt die onze CV moet controleren.
Langskomenquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:42 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja das allemaal leuk en aardig. maar jullie Brabanders vinden het ook heel normaal om zomaar ongevraagd bij iemand langs te komen en zomaar naar binnen te stappen...dus ja.![]()
maar goed van je dat je zo gastvrij bent hoor retuow82. bravo.
ja, maar ik snap ook dat het een noodzakelijk kwaad is hoor. dus het zal wel moeten he. maar die gasten krijgen van mij geen hap te eten en geen slok te drinken.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:02 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Toch is dat heel belangrijk.
Ken je Kees? Die hield daar ook niet van, tot op een dag zijn kachel kapot was.
Brabanders krijgen er volgens mij een kick van om zomaar onaangekondigd even op bezoek te komen. en ja....dat vinden sommige mensen (zoals ik) nou eenmaal een vervelende gewoonte.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:04 schreef retuow82 het volgende:
[..]
LangskomenLeuk dat je voorbij komt, kunnen we zwaaien...
Je bedoelt aan komen?
Dan wordt die wc ook eens gebruiktquote:Op vrijdag 6 april 2018 15:05 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja, maar ik snap ook dat het een noodzakelijk kwaad is hoor. dus het zal wel moeten he. maar die gasten krijgen van mij geen hap te eten en geen slok te drinken.
en eigenlijk ben ik dan nog best gastvrij want ze mogen de wc gebruiken als ze echt heel nodig moeten. maar daar is dus ook de grens.
daaag!
correct. en wie mag de troep weer gaan schoonmaken. moi.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:07 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dan wordt die wc ook eens gebruikt
Dat kun je ook een mannetje voor langs laten komenquote:Op vrijdag 6 april 2018 15:09 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
correct. en wie mag de troep weer gaan schoonmaken. moi.
alsjeblieft zeg. weer nog een andere vreemde in mijn huis.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Dat kun je ook een mannetje voor langs laten komen
TS is de gastvrije vrouw.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:15 schreef sp3c het volgende:
serieus dumpen, dit is een slecht voorteken
als jij straks eens een keer geen zin hebt om eten te koken dan krijg je de rest van je leven 'ja dahag, ik heb je kinderen toch op de wereld gebracht, godverdomme 9 maanden dikke buik en nu moet ik je vreten nog klaarmaken ook?
JE HOUD NIET MEER VAN ME!@?!@#!'
dumpen man
Vriend!!!*quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:12 schreef sp3c het volgende:
ik kom uit Den Haag en ik weet niet beter dan dat je de werklui waar mogelijk wat in de watten probeert te leggen
sterker nog als ze een koelkast komen bezorgen oid zorg ik er ook voor dat er koffie klaar staat, liefst in iets wat ze mee kunnen nemen want ze moeten wel zo snel mogelijk weg natuurlijk dus als ze de hele dag in je tuin staan te knutselen snap ik prima dat je ze een broodje ofzo aanbied
je vriendin is gewoon een kutwijf, ik zou dumpen
ow dan heeft ze niets te willen, soep wegzetten en niet zo zeurenquote:
dan nog dumpenquote:
Laten we positief blijven deze vrijdagmiddag, in generaliseren ben je ieder geval goed.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:06 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Brabanders krijgen er volgens mij een kick van om zomaar onaangekondigd even op bezoek te komen. en ja....dat vinden sommige mensen (zoals ik) nou eenmaal een vervelende gewoonte.
ja, omdat jij begind met dat westerlingen niet gastvrij genoeg zijn ofzo. maar dat is helemaal niet zo hoor.quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:20 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Laten we positief blijven deze vrijdagmiddag, in generaliseren ben je ieder geval goed.
Ik heb het fout inderdaad, jij bent echt aardig en gastvrij:quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:22 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja, omdat jij begind met dat westerlingen niet gastvrij genoeg zijn ofzo. maar dat is helemaal niet zo hoor.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:45 schreef Samuel24 het volgende:
als een monteur bij ons langskomt krijgen ze helemaal nada niks noppes.
sowieso heb ik er al een hekel aan om iemand vreemd in huis te hebben. laat staan dat ik hem nog eten ga geven ook nog eens. nee nee nee.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:56 schreef Samuel24 het volgende:
ik wil gewoon niemand onbekend in mijn huis hebben die aan mijn spullen gaat zitten klaar punt uit. het is mijn huis.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:01 schreef Samuel24 het volgende:
ja dus, ik woon er. en het is dus ook mijn huis. en echt waar hoor....maar ik heb er een hekel aan als er weer eens zo´n mannetje komt die onze CV moet controleren ofzo.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:05 schreef Samuel24 het volgende:
ja, maar ik snap ook dat het een noodzakelijk kwaad is hoor. dus het zal wel moeten he. maar die gasten krijgen van mij geen hap te eten en geen slok te drinken.
en eigenlijk ben ik dan nog best gastvrij want ze mogen de wc gebruiken als ze echt heel nodig moeten. maar daar is dus ook de grens.
daaag!
quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:16 schreef Samuel24 het volgende:
alsjeblieft zeg. weer nog een andere vreemde in mijn huis.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:40 schreef loni55 het volgende:
[..]
Grappig. Het klopt dat het leven in gelderland anders is maar handenschudden met de buren heb ik nog niet meegemaakt.
Is dit nou trouwens serieus?quote:
je betaalt ze er toch voor. waarom zou je ze eten en drinken moeten geven. en wat is daar ongastvrij aan om het niet te doen? ze krijgen toch gewoon betaalt voor hun werk?quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:30 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb het fout inderdaad, jij bent echt aardig en gastvrij:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ben je wel gastvrij als ik op bezoek kom?quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:22 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja, omdat jij begind met dat westerlingen niet gastvrij genoeg zijn ofzo. maar dat is helemaal niet zo hoor.
en op mijn buurt zeg ik dan weer, Brabanders zijn erg opdringerig. en dat is dus ook niet bepaald chique te noemen.
neen. want jij vreemdequote:Op vrijdag 6 april 2018 16:15 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ben je wel gastvrij als ik op bezoek kom?
En met heel deze opmerking laat je direct zien dat jij niet weet wat gastvrij zijn betekent.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:11 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
je betaalt ze er toch voor. waarom zou je ze eten en drinken moeten geven. en wat is daar ongastvrij aan om het niet te doen? ze krijgen toch gewoon betaalt voor hun werk?
je betaalt ze voor hun werk. dit is dus een zakelijk dingetje. waarom zou je ze dan eten moeten geven. het zijn je vrienden toch niet?quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:18 schreef retuow82 het volgende:
[..]
En met heel deze opmerking laat je direct zien dat jij niet weet wat gastvrij zijn betekent.
En weer onderstreep je het. Gastvrijheid houdt namelijk niet op bij vrienden:quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:22 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
je betaalt ze voor hun werk. dit is dus een zakelijk dingetje. waarom zou je ze dan eten moeten geven. het zijn je vrienden toch niet?![]()
dit soort gastvrijheid zou ik alleen doen voor echte vrienden. maar zeker niet voor vreemden die je ook nog eens moet betalen voor hun werk......en dan is het nog maar de vraag of ze het werk wel goed gedaan hebben. maar ja...dat moet dan een week later wel weer blijken.
Ja.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ben ik gastvrij als ik ze wijs waar de koffiezetter, de waterkoker en de koelkast staat? Ik blijf niet thuis als men in mijn huis aan het werk is. Ik raak nerveus als anderen werken en ik geen flikker uitvoer....vooral in mijn huis.
Mijn vriend is een it-er van middelbare leeftijdquote:Op vrijdag 6 april 2018 15:20 schreef sp3c het volgende:
het veranderd technisch gezien ook niets aan het verhaal he
gewoon weg met die gast, heeft zeker ook van die kekke tribal tattoos enzo, nooit opgevoed, praat als een Marokkaan, vechthond met de naam sjors etc.
DUM-PEN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |