Eindelijk weg uit dat saaie Assen waar het altijd k*t weer is?quote:Op zaterdag 7 april 2018 14:23 schreef Djeez het volgende:
Prima weer! Zit alleen middenin een verhuizing, dus weinig vrije tijd
quote:Op zaterdag 7 april 2018 11:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
zonnetje
te warm voor winterjas
7:30 moet ik naar school dus dan is een zomerjas altijd handig. 's ochtends blijf het koud.quote:Op zaterdag 7 april 2018 15:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]nu ook te warm voor zomerjas
Hier ook vanaf half drie veel bewolking helaas.quote:
nog volop winter daar idd.quote:Op zaterdag 7 april 2018 17:56 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet dat deze vergelijking niet opgaat want totaal ander soort klimaat blabla.
Maar dit fascineert mij wel echt enorm.
Momenteel in Saskatoon, Canada, stad die op exact dezelfde breedtegraad ligt als Utrecht/ de Bilt:
[ afbeelding ]
De tmax zal daar vandaag -6 graden worden!
Dat is een verschil van 27 graden ten opzichte van de +21 die wij hier nu hebben.... met precies dezelfde zonkracht, aangezien het daar vandaag ook een onbewolkt zonnige dag zal zijn.
Bizar. Dan ben ik toch blij dat ik hier zit
Landklimaat, directe aanvoer uit Siberiė dankzij bergen, Canada.quote:Op zaterdag 7 april 2018 17:56 schreef dick_laurent het volgende:
Ik weet dat deze vergelijking niet opgaat want totaal ander soort klimaat blabla.
Maar dit fascineert mij wel echt enorm.
Momenteel in Saskatoon, Canada, stad die op exact dezelfde breedtegraad ligt als Utrecht/ de Bilt:
[ afbeelding ]
De tmax zal daar vandaag -6 graden worden!
Dat is een verschil van 27 graden ten opzichte van de +21 die wij hier nu hebben.... met precies dezelfde zonkracht, aangezien het daar vandaag ook een onbewolkt zonnige dag zal zijn.
Bizar. Dan ben ik toch blij dat ik hier zit
Was je een jaar niet wezen lopen?quote:Op zaterdag 7 april 2018 17:54 schreef Mani89 het volgende:
Merkte wel dat mijn lichaam nog in -10 gevoelstemperatuur stond. Kwam niet vooruit met hardlopen.
Mwa “logisch” ... http://www.saskatoon.climatemps.com/april.phpquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:40 schreef aloa het volgende:
[..]
nog volop winter daar idd.
Logisch natuurlijk
Een week niet. Maar ik ging gewoon kapot in de warmte.quote:
Oh zo, dat snap ikquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een week niet. Maar ik ging gewoon kapot in de warmte.
Nee, ik verhuis 500 meter verderop. Huis gekocht, dus ik blijf hier voorlopig nog wel even wonenquote:Op zaterdag 7 april 2018 14:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eindelijk weg uit dat saaie Assen waar het altijd k*t weer is?![]()
de winter duurt daar net zo lang als in Siberiė. Wat komt Door een constante aanvoer van poollucht. Gewoon normaal.quote:Op zaterdag 7 april 2018 18:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mwa “logisch” ... http://www.saskatoon.climatemps.com/april.php
Min 6 overdag is ook daar echt flink beneden normaal voor begin april.
quote:Op zaterdag 7 april 2018 17:54 schreef Mani89 het volgende:
Merkte wel dat mijn lichaam nog in -10 gevoelstemperatuur stond. Kwam niet vooruit met hardlopen.
Aha. Siberiė, bijvoorbeeld Irkutsk? Wat toevallig ook op 52 graden nb ligt.quote:Op zaterdag 7 april 2018 20:26 schreef aloa het volgende:
[..]
de winter duurt daar net zo lang als in Siberiė. Wat komt Door een constante aanvoer van poollucht. Gewoon normaal.
Ja, heerlijk. Maar valt me vooral op dit tijdstip op hoe warm het isquote:
Met wind van zee met deze temperaturen zeevlam ook, was al verbaast dat we dat vandaag niet hadden nadat de wind ging liggen. Warme lucht op land stijgt je krijgt dan een iets lagere druk boven land en koude vochtige zeelucht komt dat dan opvullen de temperatuur daalt en al dat vocht in de lucht condenseerd dan tot vlagen mist.quote:Op zondag 8 april 2018 01:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
voor morgenmiddag verwachten ze bij de marathon in Rotterdam wel een verkoelende wind van zee
Zelfs rond deze tijd kun je nog in je t-shirt buiten lopen.quote:Op zondag 8 april 2018 00:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, heerlijk. Maar valt me vooral op dit tijdstip op hoe warm het is
Met een laag drank op lukt dat met vorst ook wel.quote:Op zondag 8 april 2018 04:37 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Zelfs rond deze tijd kun je nog in je t-shirt buiten lopen.
Hadden ze ook wel beloofd.quote:
Vrijdag stond ik nog te krabben, ijs op de voorruit. Derhalve, prachtig weer.quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:24 schreef Rabieluh het volgende:
Bizar, in mn tshirt buiten is het gewoon prima te doen, eergister had ik nog een sjaal nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |