Wellicht kijk ik er overheen, maar bij investeringsportefeuille zie ik onderaan bij Totaal portefeuille alleen de Te ontvangen rente staan, die bovendien de verkeerde waarde bevat (namelijk de reeds ontvangen rente). Ik wil ze graag beide zien, reeds ontvangen en nog te ontvangen rente, dat kon in het oude dashboard volgens mij wel.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:29 schreef SunnyCrowder het volgende:
Dit staat onder Investeringsportefeuille.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:57 schreef SunnyCrowder het volgende:
Amsterdam is teruggetrokken door GvE:Je zou verwachten dat die van 100% dan wel doorging. Maar had al zo'n vermoeden, dus heb gisterenavond maar een duit in Doesburg gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zo had jij dat verwacht dan? Met maar ongeveer de helft van het geld kan hij het nieuwe pand toch niet aankopen?quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:59 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat die van 100% dan wel doorging. Maar had al zo'n vermoeden, dus heb gisterenavond maar een duit in Doesburg gedaan.
Als ik d'r nogmaals over nadenk lijkt het me inderdaad onwaarschijnlijk, zou een vreemde constructie wordenquote:Op dinsdag 3 april 2018 10:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hoe zo had jij dat verwacht dan? Met maar ongeveer de helft van het geld kan hij het nieuwe pand toch niet aankopen?
Blijft jammer maar op naar de volgende.
Zojuist even in het memorandum gekeken voor de verhouding tussen E.V., achtergestelde obligaties, en V.V.:quote:Op dinsdag 3 april 2018 10:42 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Windpark Krammer op duurzaaminvesteren staat sinds 10.00 uur open, 25% ingelegd
quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:57 schreef SunnyCrowder het volgende:
Amsterdam is teruggetrokken door GvE:Tsja, heel jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben wel benieuwd of Aankoop Vastgoed Den Haag nu wel volkomt.
Zou m.i. nogal onlogisch zijn.
Het aflossingsvrije gedeelte heeft bijvoorbeeld een aanzienlijk hogere ltv en tegelijkertijd een flink lagere rente.....
Maar goed, alle logica lijkt vaak zoek te zijn bij crowdfunding investeerders.
Ze hebben meer tijd dan in A'dam. A'dam was in 60 dagen wel vol gekomen. Den Haag zal wellicht voor het aflossingsvrije gedeelte de rente nog een keer moeten verhogenquote:Op dinsdag 3 april 2018 11:17 schreef TisIk het volgende:
[..]
Tsja, heel jammer.
Ik ben wel benieuwd of Aankoop Vastgoed Den Haag nu wel volkomt.
Zou m.i. nogal onlogisch zijn.
Het aflossingsvrije gedeelte heeft bijvoorbeeld een aanzienlijk hogere ltv en tegelijkertijd een flink lagere rente.....
Maar goed, alle logica lijkt vaak zoek te zijn bij crowdfunding investeerders.
Je kan ook de volgende conclusie trekken:quote:Op dinsdag 3 april 2018 11:25 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ze hebben meer tijd dan in A'dam. A'dam was in 60 dagen wel vol gekomen. Den Haag zal wellicht voor het aflossingsvrije gedeelte de rente nog een keer moeten verhogen
De huisjes zijn niet verkocht. Sterker nog de huisjes worden als laatste verkocht. Ik weet niet of dit nu de beste strategie is:quote:Op maandag 2 april 2018 20:05 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Net de pitch nog eens bekeken, en daarbij valt me iets op. Bij de updates staat nu een link naar een plattegrond van het park met daarop aangegeven de huisjes waarop All4funding een hypothecaire inschrijving heeft, plus een lijst van alle huisjes met hun huidige status. De huisjes die aan all4funding zouden zijn verpand staan hier aangemerkt als zijnde "verkocht". Is dat niet vreemd?
quote:De huisjes zijn op “verkocht” gezet voor de makelaars. Het is de bedoeling dat de makelaars eerst met andere huisjes aan de slag gaan voor verkoop, zodat de crowdfunders van All4Funding zolang mogelijk de huisjes als onderpand behouden.
Lijkt er dus meer op dat de crowdfunders de zekerheid in dit project zijn. Bovendien is het aangeven dat de andere huisjes verkocht zijn ook niet netjes t.a.v de kopers van de overige huisjes.... dikke No go dusquote:Op dinsdag 3 april 2018 12:34 schreef djh77 het volgende:
De huisjes zijn op “verkocht” gezet voor de makelaars. Het is de bedoeling dat de makelaars eerst met andere huisjes aan de slag gaan voor verkoop, zodat de crowdfunders van All4Funding zolang mogelijk de huisjes als onderpand behouden.
Bedankt voor het navragen!quote:Op dinsdag 3 april 2018 12:34 schreef djh77 het volgende:
De huisjes zijn niet verkocht. Sterker nog de huisjes worden als laatste verkocht. Ik weet niet of dit nu de beste strategie is:
[..]
Reactie All4Fundingquote:Op dinsdag 3 april 2018 12:36 schreef Frandderouw het volgende:
[..]
Lijkt er dus meer op dat de crowdfunders de zekerheid in dit project zijn. Bovendien is het aangeven dat de andere huisjes verkocht zijn ook niet netjes t.a.v de kopers van de overige huisjes.... dikke No go dus
quote:Bij verkoop van 12 van de 26 huisjes is er al genoeg opbrengst om alle kortlopende leningen inclusief rente af te betalen (ook de crowdfundinglening).
Er zijn inmiddels al 2 huisjes verkocht. Dus nog 10 te gaan. Afgaande op wat de makelaars zeggen en wat ze op dit moment in de pijplijn hebben aan belangstelling, gaat dat geen probleem worden.
Zijn we Yilmaz niet al eens eerder tegengekomen in CF land?quote:Op dinsdag 3 april 2018 14:00 schreef djh77 het volgende:
Papa john op CC:
https://www.capitalcircle.nl/investeren/316-papa-johns-den-haag
Ik ging eens googelen naar die Adem Yilmaz, om te zien over welk energiebedrijf het nu gaat. Green Dutch Energie, een site waar nauwelijks iets op staat, voor het laatst geüpdatet in 2015, en waar verder niets over te vinden is..quote:Op dinsdag 3 april 2018 14:00 schreef djh77 het volgende:
Papa john op CC:
het zou me niet verbazen als mogelijk.nl klanten nadat ze hen voorzien hebben van lening met een eerste hypotheek tot 60% LTV voor de volgende 40% als intermediair de klant doorverwijst naar GvE voor het gedeelte in het risico gebied.quote:Op dinsdag 3 april 2018 15:57 schreef djh77 het volgende:
1e hypotheekhouder Doesburg (GVE 17698) is dezelfde als 1e hypotheekhouder Theaterrestaurant Klif12 (GVE 16049)
• https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17698
• https://www.geldvoorelkaa(...)gevens.aspx?id=16049
loopt via https://www.mogelijk.nl/ inleg vanaf100k
Het ligt aan deze maand. Vorige maand heb ik geld van mijn wallet opgenomen en stond het saldo op 0. Mijn walletsaldo heeft een te hoog saldo aan. Het Amsterdamse nieuwbouwproject is bij mij nog niet geboekt, maar dit is ook niet het exacte verschilquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:36 schreef obligataire het volgende:
Gewetensvraag; krijgen jullie de stand van de wallet bij SIG, aangesloten met de ontvangsten per project? Ik niet, zelfs niet als ik helemaal terug ga naar het begin.
Het lijkt er een beetje op dat een paar projecten voor lopen op schema...........
lukt mij ook niet en ik mis deze maand daarnaast aansluiting tussen het totaal bedrag en de som van alle deelbetalingenquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:36 schreef obligataire het volgende:
Gewetensvraag; krijgen jullie de stand van de wallet bij SIG, aangesloten met de ontvangsten per project? Ik niet, zelfs niet als ik helemaal terug ga naar het begin.
Het lijkt er een beetje op dat een paar projecten voor lopen op schema...........
Je hoeft toch pas te betalen nadat het gehele bedrag toegezegd is? In de tussentijd kan het geld ergens anders renderen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:13 schreef ML45 het volgende:
Ik begrijp GvE niet, project: Fidesta 't Vissershûs heeft er van 2 februari tot 22 maart over gedaan om vol te komen waarbij het eindbedrag van ¤ 538.500 verlaagd is naar ¤ 330.000 en nu wordt deze 10 dagen later weer open gezet voor ¤ 700!!. Met dit soort doorlooptijden maakt GvE zich meer dan belachelijk. Voordat een investeerder rendement krijgt zitten we al weer snel in juni. Kortom heren van GvE zoals ik in augustus jullie al gemaild heb, ga aan de slag met jullie administratieve organisatie.
Bij mij klopt het precies.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:36 schreef obligataire het volgende:
Als andere investeerders niet betalen, kan GvE besluiten het project weer open te stellen om het hele bedrag alsnog te funden.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:13 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
Je hoeft toch pas te betalen nadat het gehele bedrag toegezegd is? In de tussentijd kan het geld ergens anders renderen.
Dan zit het verschil dus in een project waar jij niet inzit.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:29 schreef TisIk het volgende:
[..]
Bij mij klopt het precies.
I check het elke maand.
Dat doe ik ook, en vorige maand klopte het, maar nu heb ik ineens een saldo dat lichtjes te hoog is.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:29 schreef TisIk het volgende:
[..]
Bij mij klopt het precies.
I check het elke maand.
Snap ik, maar het is niet zo dat je vanaf begin februari je geld al zonder rente kwijt bent. Het heeft nu 10 dagen vertraging + de rest wat nog komen gaat bij gve (en dat is zeer wisselend, daar ben ik het zeker mee eens!).quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:50 schreef djh77 het volgende:
[..]
Als andere investeerders niet betalen, kan GvE besluiten het project weer open te stellen om het hele bedrag alsnog te funden.
Volgens mij niet. Ik zit in beide en het totaalverschil is bij mij ongeveer 1 termijn (Bv. Klaroen straat minus een paar cent die ik niet linken aan 1 van de projecten). Verschil bij mij is dus niet deze 2 projecten.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, en vorige maand klopte het, maar nu heb ik ineens een saldo dat lichtjes te hoog is.
Het zou aan de projecten Dorpsweg en Aristotelesstraat kunnen liggen; het verschil is (toevallig??) gelijk aan één termijn van elk. Zit jij ook in deze projecten?
En vol binnen 1 dag (5% overschreven). Iemand hier die hierin meegedaan heeft, of er een andere mening over heeft als ik?quote:Op dinsdag 3 april 2018 11:14 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Zojuist even in het memorandum gekeken voor de verhouding tussen E.V., achtergestelde obligaties, en V.V.:
E.V.: 30 mio
achtergestelde lening (Enercon): 10mio
achtergestelde obligatie: 10mio
V.V. (zekerheden gevestigd): 164mio
Kortom: E.V. is 14%, inclusief achtergestelde lening+obligatie (obligatie en achtergestelde lening Enercon zijn van gelijke rang) wordt het risicodragend vermogen 23%. Ik stap hier niet in voor 6-8%.
Ik zit wel in Aristotelesstraat, maar niet in in Dorpsweg.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, en vorige maand klopte het, maar nu heb ik ineens een saldo dat lichtjes te hoog is.
Het zou aan de projecten Dorpsweg en Aristotelesstraat kunnen liggen; het verschil is (toevallig??) gelijk aan één termijn van elk. Zit jij ook in deze projecten?
Begrijp ik het goed dat je 8.75% op jaarbasis vangt als je 1000 euro of meer investeert ? En daarnaast 60% van de hoofdsom gegarandeerd is door het SIDA?quote:Op woensdag 4 april 2018 10:41 schreef crowd-fundi het volgende:
Nieuwe bij TRINE met investment protection van 60%. Garantie is afgegeven door Sida, die de helft van het Zweedse budget voor ontwikkelingshulp ter beschikking heeft.
¤ 1000000
6,75%
42 maanden
eerste terugbetaling: rente november 2018, daarna rente en aflossing per kwartaal
Zit je ook in de Klaroenstraat?: https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam Het vermoeden is dat dit de boosboener is qua verschilquote:Op woensdag 4 april 2018 11:22 schreef TisIk het volgende:
[..]
Ik zit wel in Aristotelesstraat, maar niet in in Dorpsweg.
Ik controleer iedere maand (m.b.v. Excel) of de ontvangen bedragen overeenkomen met de bedragen in de betaalschema's van de projecten en daarnaast het totaal in mijn Wallet met de ontvangen bedragen.
Op de één of andere manier heb ik (helaas) het gevoel dat je dit moet doen bij SiG.
Het enige incorrecte wat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat ik een paar keer 1 cent meer ontving dan in het betaalschema aangegeven (ik neem aan een afrondingsprobleempje).
Die extra centen stonden ook keurig in de Wallet.
Voor de zekerheid ook nog even met de hand nagerekend: saldo 8/3 (= na aflossing JOL) + alle rente (ik heb alleen aflossingsvrij) van daarna = precies het saldo in de Wallet.
Ik zit in een aantal obligatie leningen en heb wat in het Super Winkel Fonds zitten. Tot nu toe tevreden maar ik heb hier eerder ook gelezen dat obligatie leningen 'gevaarlijker' zijn. SWF zijn aandelen en kunnen dus meer of minder waard worden.quote:Op woensdag 4 april 2018 10:12 schreef kopersneek het volgende:
dank voor de Npex info, had nog niet gehoord van deze partij. Heb jij / iemand ervaringen van met dit platform?
Nee, zit ik niet in.quote:Op woensdag 4 april 2018 11:43 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zit je ook in de Klaroenstraat?: https://investeren.sameni(...)nstraat-te-amsterdam Het vermoeden is dat dit de boosboener is qua verschil
Ik kan die 8,75% niet vinden. Wel 11%, als je 50K of meer investeert. Daarbij is de hoofdsom niet gegarandeerd door Sida.quote:Op woensdag 4 april 2018 11:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je 8.75% op jaarbasis vangt als je 1000 euro of meer investeert ? En daarnaast 60% van de hoofdsom gegarandeerd is door het SIDA?
hmmm als dat zo is zou het een aardig alternatief zijn voor lendahand.![]()
"helemaal los gaan" vind ik nog wel meevallen: er staan nu twee investeerdersreacties, waar in de eerste - met reden - lichtelijk geirriteerd gevraagd wordt waarom vragen meerdere dagen onbeantwoord blijven.quote:Op woensdag 4 april 2018 11:46 schreef Speekselklier het volgende:
Er gaat iemand helemaal los op Lorenzo van de telefoondiscounter (KOM).
Staat rechts op de pagina:quote:Op woensdag 4 april 2018 12:12 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ik kan die 8,75% niet vinden. Wel 11%, als je 50K of meer investeert. Daarbij is de hoofdsom niet gegarandeerd door Sida.
Bij investering van 100K of meer krijg je ook die 11% én is de hoofdsom gegarandeerd tot 60%.
Ik zag het niet. Gebruik Firefox en een adblocker.quote:Op woensdag 4 april 2018 12:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
Staat rechts op de pagina:
[ afbeelding ]
https://www.jointrine.com/campaign/bboxx%202
Hij wilt nog 3 woningen aankopen en dit zou +/- 600k zijn. Komen wat kosten op en hij zou 520k eigen middelen inbrengen.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Naam: Ada Vastgoed
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 155.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 24 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,36
www.geldvoorelkaar.nl/gel(...)roject.aspx?id=17925
Ja hoor, hier zou GvE wel hypotheek op kunnen vestigen maar de geldnemer heeft hier geen zin in c.q. “niet praktisch”. Daardoor is de geboden rente wel wat hoger maar inderdaad zonder echte zekerheden.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:39 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Hij wilt nog 3 woningen aankopen en dit zou +/- 600k zijn. Komen wat kosten op en hij zou 520k eigen middelen inbrengen.
Het eigen vermogen zou 430k zijn en zijn HA positie is van morele waarde.
Waar komt die extra ton vandaan?
Is dit weer een geval waar gve geen hypotheekrecht mag hebben?
Het lijkt me een interessant project maar de zekerheden ontbreken
Nee het is een zakelijk project, dus hypotheek is mogelijk. Het geld gaat hij gebruiken om panden te kopen die op de markt gaan komen. Hij heeft geen concreet plan nog.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:39 schreef jsuijker het volgende:
quote:Ik wil graag dit jaar aanvullend nog 3 woningen aankopen, verbouwen en daarna weer verkopen. De bedragen zijn indicatief, dit is afhankelijk van het aanbod. Gemiddeld zal de aankoop ¤ 200.000,- bedragen en de verbouw ¤ 20.000,- per woning. Ik verwacht deze woningen voor ¤ 260.000,- per stuk weer te kunnen verkopen. Het overgrote deel van deze aankopen kan ik uit eigen middelen betalen, ik heb voor een klein gedeelte aanvullende financiering nodig.
Het had mooier geweest als hij met die 22 appartementen iets geregeld zou hebben qua hypotheek. Had me wel voor kunnen stellen dat je er een aantal aan zou houden om vervolgens te verhuren en waarmee dus zekerheden ingebracht kunnen worden. En met zulke projecten en steeds een aantal appartementen achter de hand houden zou hij een behoorlijke cashflow kunnen genereren en daadwerkelijk hypotheken kunnen vestigen voor financiering van volgende projecten.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:51 schreef Horsemen het volgende:
Ja hoor, hier zou GvE wel hypotheek op kunnen vestigen maar de geldnemer heeft hier geen zin in c.q. “niet praktisch”. Daardoor is de geboden rente wel wat hoger maar inderdaad zonder echte zekerheden.
“Hoewel ik meerdere panden in eigendom heb die niet belast zijn met hypotheek, is het niet praktisch om hier hypotheek op te laten vestigen omdat deze panden steeds kort in mijn bezit zijn en de panden steeds wisselen. Het is de bedoeling ze aan te kopen, te renoveren en binnen 6 maanden weer te verkopen. Natuurlijk vertegenwoordigen deze panden wel een behoorlijke waarde.”
Papa johns is weer verwijderd van cc.quote:Op dinsdag 3 april 2018 14:00 schreef djh77 het volgende:
Papa johns op CC:
Ik zit in het eerste project van deze meneer, maart 2016 Naar mijn mening wil die een beetje te hard groeien: o.a. een kantoorpand aangekocht (gedeeltelijk projectfinancier) wat 22 appartementen moeten worden.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Naam: Ada Vastgoed
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 155.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 24 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,36
www.geldvoorelkaar.nl/gel(...)roject.aspx?id=17925
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit ook in project 1. Zal dus voor de spreiding ook niet aan dit opzich aardige project meedoen. Overigens zou hij voor deze lening toch best een hypotheek op het om te bouwen kantoorpand kunnen geven. Of zou hij dan in de problemen komen als hij de afzonderlijke appartementen los wil verkopen?quote:Op woensdag 4 april 2018 15:07 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik zit in het eerste project van deze meneer, maart 2016 Naar mijn mening wil die een beetje te hard groeien: o.a. een kantoorpand aangekocht (gedeeltelijk projectfinancier) wat 22 appartementen moeten worden.
Leuk concept, op papier leuke marges, maar als hij echt een stijgende lijn vanaf 2015 had gehad, met de papieren marges was zijn E.V. nu flink groter geweest.
Van de GvE lening staat nu nog ruim een ton open, eind 2017 had hij dus nog zo'n 5 ton ergens anders open staan.
Ik sla deze keer over, maar ga er vanuit dat er genoeg geld in de markt zit om de aflossingen van project 1 de komende maanden veilig te stellen- zet cynische mode weer uit: het is best een aardig project, maar ik hou mijn kruit even droog -
Gaat niet lukken als deze binnen 24 maanden worden verkocht. Hij geeft aan de meeste panden binnen 6 maanden te verkopen. Dat is wel een korte doorlooptijd om een hypotheek te vestigen.quote:Op woensdag 4 april 2018 15:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overigens zou hij voor deze lening toch best een hypotheek op het om te bouwen kantoorpand kunnen geven. Of zou hij dan in de problemen komen als hij de afzonderlijke appartementen los wil verkopen?
Hoe weten we zo zeker dat die 520K daadwerkelijk eigen geld is? Ik heb daar toch wel twijfels over want ik ga er vanuit dat zijn eigen vermogen geïnvesteerd zit in stenen.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:39 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Hij wilt nog 3 woningen aankopen en dit zou +/- 600k zijn. Komen wat kosten op en hij zou 520k eigen middelen inbrengen.
Het eigen vermogen zou 430k zijn en zijn HA positie is van morele waarde.
Waar komt die extra ton vandaan?
Ik snap de H.A. van morele aard ook niet. Zijn vermogen zit vermoedelijk in de stenen van de B.V'. maar hij is is de enige eigenaar van deze B.V.quote:Op woensdag 4 april 2018 16:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoe weten we zo zeker dat die 520K daadwerkelijk eigen geld is? Ik heb daar toch wel twijfels over want ik ga er vanuit dat zijn eigen vermogen geïnvesteerd zit in stenen.
Misschien betreft het wel een projectfinanciering. Dat zou pijnlijk zijn want schuldstapeling is toch héél iets anders qua risico.
Hij zal prive geen reserves hebben naast de aandelen in zijn bv. Om dat een materiële waarde te noemen vind ik dan weer vreemd, omdat de leningnemer de bv is. Het gaat bij HA natuurlijk om de extra waarde buiten de bv.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dus die aandelen zouden een waarde moeten vertegenwoordigen die niet van morele aard is, dus een H.A. van materiële aard lijkt me dan het geval een beter statement, tenzij er van de cijfers geen zak klopt.
Daar geef ik je gelijk in.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:40 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Hij zal prive geen reserves hebben naast de aandelen in zijn bv. Om dat een materiële waarde te noemen vind ik dan weer vreemd, omdat de leningnemer de bv is. Het gaat bij HA natuurlijk om de extra waarde buiten de bv.
Ik heb er aan meegedaan, of probeer het, leden van coöperatie hebben nl. voorrang.quote:Op woensdag 4 april 2018 07:02 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
En vol binnen 1 dag (5% overschreven). Iemand hier die hierin meegedaan heeft, of er een andere mening over heeft als ik?
Dat is min of meer wat ik ook bedoel. Ik zet vraagtekens bij zijn eigen middelen en kan het niet kloppend maken (zelfs uitgaande v volledig cash EV wat natuurlijk niet het geval is). Ik verwacht dus inderdaad dat iig een deel nog gefinancierd wordt door derden.quote:Op woensdag 4 april 2018 16:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoe weten we zo zeker dat die 520K daadwerkelijk eigen geld is? Ik heb daar toch wel twijfels over want ik ga er vanuit dat zijn eigen vermogen geïnvesteerd zit in stenen.
Misschien betreft het wel een projectfinanciering. Dat zou pijnlijk zijn want schuldstapeling is toch héél iets anders qua risico.
In de pitch lees ik "De aankoop en verbouwing is deels gefinancierd met eigen middelen en deels door een projectfinancier." en "Voor grotere projecten maak ik naast Geldvoorelkaar.nl gebruik van projectfinanciers. Deze financieringen rusten op een object en worden weer afgelost als deze is verkocht. Dit geeft mij echter veel minder vrijheid." Hieruit concludeer ik dat er externe financiers zijn. De woorden "eigen middelen" interpreteer ik hierdoor als zelf verworven middelen inclusief de projectfinancier. Ik kan met deze constructie leven maar zeg het ook eerlijk.quote:Op woensdag 4 april 2018 21:15 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Dat is min of meer wat ik ook bedoel. Ik zet vraagtekens bij zijn eigen middelen en kan het niet kloppend maken (zelfs uitgaande v volledig cash EV wat natuurlijk niet het geval is). Ik verwacht dus inderdaad dat iig een deel nog gefinancierd wordt door derden.
Of er moet net verkoop zijn geweest waar een lening gebruikt is die langer doorloopt. Maar kan je dat dan eigen middelen noemen?
Hoeveel k aan leningen heeft die kerel op dit moment nog open staan..?quote:Op donderdag 5 april 2018 10:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe Oubaha beheer op HCN:
https://www.horecacrowdfu(...)ew-Heidis-Skihut.pdf
quote:Op donderdag 5 april 2018 10:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe Oubaha beheer op HCN:
https://www.horecacrowdfu(...)ew-Heidis-Skihut.pdf
Is dit ook interessant voor Zzp'ers of enkel voor B.V. ?quote:Op donderdag 5 april 2018 11:15 schreef SunnyCrowder het volgende:
GvE:
Werkkapitaal Onroerend Goed
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18083
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18084
Met eerste hypotheek.
---
Vanaf heden worden alle projecten ten behoeve van verhuurd vastgoed in box 3 aangeboden als een zakelijk project. Dit biedt ook zakelijke investeerders de mogelijkheid om in deze projecten te investeren.
Wat mij betreft een pitch met een mooi en aannemelijk verhaal. Weinig mis mee behalve dat de zekerheden aan de magere kant zijn t.o.v. de geboden rente van 5%, zeker voor het 10 jaars deel en ondanks de geplande aflossing.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:15 schreef SunnyCrowder het volgende:
GvE:
Werkkapitaal Onroerend Goed
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18083
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18084
Met eerste hypotheek.
---
Vanaf heden worden alle projecten ten behoeve van verhuurd vastgoed in box 3 aangeboden als een zakelijk project. Dit biedt ook zakelijke investeerders de mogelijkheid om in deze projecten te investeren.
De WOZ waarde van de woning is 272k.quote:“De gezamenlijke LTV (Loan-To-Value) ratio van lening 17819 en 17994, gebaseerd op de taxatiewaarde in verhuurde staat, bedraagt 94,4%. “
Geheel mee eens met name voor de 10 jaars annuïteit via CF is naar mijn idee 6% minimaal vereist met deze LTV.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat mij betreft een pitch met een mooi en aannemelijk verhaal. Weinig mis mee behalve dat de zekerheden aan de magere kant zijn t.o.v. de geboden rente van 5%.
[..]
De WOZ waarde van de woning is 272k.
Ik wil deze zeker meepakken maar niet voor de geboden rente van 5% waarvan de verhoogde GvE fee nog af moet. Ik verwacht bij een project zoals deze eigenlijk een rente van 6%.
Beide lijkt mij.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:22 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Is dit ook interessant voor Zzp'ers of enkel voor B.V. ?
Kan dat gewoon vanuit elke willekeurige onderneming of moet dit aangegeven worden bijv. de KVK doormiddel van nevenactivisten oid?quote:Op donderdag 5 april 2018 11:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Beide lijkt mij.
GvE heeft namelijk toestemming gekregen van de AFM om ook zakelijke investeerders te kunnen toelaten in onroerend goed projecten.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 5 april 2018 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat mij betreft een pitch met een mooi en aannemelijk verhaal. Weinig mis mee behalve dat de zekerheden aan de magere kant zijn t.o.v. de geboden rente van 5%, zeker voor het 10 jaars deel en ondanks de geplande aflossing.
[..]
De WOZ waarde van de woning is 272k.
Ik wil deze zeker meepakken maar niet voor de geboden rente van 5% waarvan de verhoogde GvE fee nog af moet. Ik verwacht bij een project zoals deze eigenlijk een rente van 6%. Voor de nu geboden rente van 5% zet ik hem in de wacht.
Iemand die hier (een link naar) meer info over heeft? Heeft dit gevolgen voor particuliere investeerders? Welke overwegingen heeft men om particulier of juist zakelijk te investeren?quote:Vanaf heden worden alle projecten ten behoeve van verhuurd vastgoed in box 3 aangeboden als een zakelijk project. Dit biedt ook zakelijke investeerders de mogelijkheid om in deze projecten te investeren.
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geheel mee eens met name voor de 10 jaars annuïteit via CF is naar mijn idee 6% minimaal vereist met deze LTV.
Geldvoorelkaar kan dit weten daar het project van de heer LI zelfs tegen 6% niet vol kwam op basis van annuitair 10 jaar.
Naast het verschil dat de investering uit een andere portemonnee komt is denk ik het grootste verschil tussen zakelijk en particulier investeren dat bij zakelijke investeren je belasting betaalt over de netto opbrengst. M.A.W je default verliezen zijn aftrekbaar. Dit kan bij CF als je veel pech hebt een groot voordeel zijn!quote:Op donderdag 5 april 2018 11:58 schreef optrandje het volgende:
[..]
Iemand die hier (een link naar) meer info over heeft? Heeft dit gevolgen voor particuliere investeerders? Welke overwegingen heeft men om particulier of juist zakelijk te investeren?
Vorige week al.quote:Op donderdag 5 april 2018 11:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin heeft vanochtend in ruim 0.5 uur weer 850K uit de markt gehaald voor deze lening https://www.collincrowdfund.nl/jarili/
Zijn hier nog mensen die deze lening mee genomen hebben?
Dan ben ik dus niet de enige die in dit schip gestapt is. Ik twijfel nog een beetje aan die waarde van de derde hypotheek, maar verder lijken me de cijfers van deze onderneming prima.quote:
Ik heb beide type accounts bij GvE, maar verwerk ze boekhoudkundig allebei zakelijk.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Naast het verschil dat de investering uit een andere portemonnee komt is denk ik het grootste verschil tussen zakelijk en particulier investeren dat bij zakelijke investeren je belasting betaald over de netto opbrengst. M.A.W je default verliezen zijn aftrekbaar. Dit kan bij CF als je veel pech hebt een groot voordeel zijn!
Met een eenmanszaak kan je het zo denk ik wel doen. Haha als een lening het eerste jaar default gaat kan je op die manier voor je belastingaangifte nog de keus maken.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb beide type accounts bij GvE, maar verwerk ze boekhoudkundig allebei zakelijk.
Andere platformen staan allemaal op mijn privénaam, maar daarvan zijn sommige ook weer boekhoudkundig als zakelijk aangemerkt.
Ik zou niet weten wat de meerwaarde is om daadwerkelijk een zakelijke account te hebben. Alleen maar lastig met KvK formulieren en zo.
Je moet natuurlijk niet een project dat default gaat, gauw overhevelen naar de zaakmaar als een project altijd zakelijk is geweest vanaf het begin, mag je hem gewoon afschrijven ten laste van de bedrijfwinst lijkt mij.
Helder, dank!quote:Naast het verschil dat de investering uit een andere portemonnee komt is denk ik het grootste verschil tussen zakelijk en particulier investeren dat bij zakelijke investeren je belasting betaald over de netto opbrengst. M.A.W je default verliezen zijn aftrekbaar. Dit kan bij CF als je veel pech hebt een groot voordeel zijn!
Mwahh, daar kun je over van mening verschillen.quote:Op donderdag 5 april 2018 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]Met een B.V. en prive account is het strikt gescheiden.
Als een Keurslager moet lenen om Kwaliteitsvlees te kopen dan is er toch echt wel iets mis hoor. Deze lui staan bekend om kwaliteit. Je vraag je dan af wat hij nu aan het doen is? Geld wordt aangewend om crediteuren te betalen. Is er iets mis met zijn cashflow? Kan hij zijn toeleverancier niet meer betalen? Dit in combi met ontbreken cijfers van 2017.. Ik loop een rundje omquote:Op donderdag 5 april 2018 12:43 schreef johnalicia het volgende:
Wat is hier jullie mening van Keurslager Jansen Gemert bij FC.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Zonet bekende uit Gemert gesproken en dacht dat goedlopend zaakje is.
Eigenaar komt uit Veghel en heeft daar "johan2go", is dat via zijn thuisadres???
Helaas geen cijfers 2017.
Volgens mij is dat lastig te zeggen zonder iets van cijfers te zien etc. Mogelijk hebben ze wel gewoon te veel personeel derving etc. Wie zal het zeggen..quote:Op donderdag 5 april 2018 12:43 schreef johnalicia het volgende:
Wat is hier jullie mening van Keurslager Jansen Gemert bij FC.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2
Zonet bekende uit Gemert gesproken en dacht dat goedlopend zaakje is.
Eigenaar komt uit Veghel en heeft daar "johan2go", is dat via zijn thuisadres???
Helaas geen cijfers 2017.
Je hebt inderdaad geen cijfers 2017 nodig om te weten dat je hier met een héle grote boog omheen moetquote:Op donderdag 5 april 2018 13:02 schreef kopersneek het volgende:
[..]
Als een Keurslager moet lenen om Kwaliteitsvlees te kopen dan is er toch echt wel iets mis hoor. Deze lui staan bekend om kwaliteit. Je vraag je dan af wat hij nu aan het doen is? Geld wordt aangewend om crediteuren te betalen. Is er iets mis met zijn cashflow? Kan hij zijn toeleverancier niet meer betalen? Dit in combi met ontbreken cijfers van 2017.. Ik loop een rundje om![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een langdurig process maar 'dreigt' nog steeds goed af te lopen. Weliswaar geen extra rente maar voor 100% recovery teken ik.![]()
Tenminste voor 1 dagquote:CrowdEstate uit Breda wordt op 29 april tijdens NAC Breda - sc Heerenveen hoofdsponsor NAC Breda. CM.com, de eigenlijke hoofdsponsor van NAC, deed 1 dag hoofdsponsorschap van de Bredase Eredivisieclub in de veiling voor het goede doel.
CrowdEstate, dat crowdfunding voor vastgoedinvesteringen faciliteert, bood met 21.500 euro het hoogste bedrag, net boven INCO Business Group (21.000). Het bedrag wordt geschonken aan UNICEF.
Dit mag je wel denken, maar kun je misschien beter niet hardop zeggenquote:Op donderdag 5 april 2018 13:53 schreef Aster1X het volgende:
Weliswaar geen extra rente maar voor 100% recovery teken ik.
Als het méér dan 1 dag was geweest, had ik daar never nooit meer geïnvesteerd. Ik vind dit bericht trouwens ook al bedenkelijk.quote:Op donderdag 5 april 2018 14:22 schreef djh77 het volgende:
Crowdestate wordt shirtsponsor van NAC Breda
[..]
Tenminste voor 1 dag
Wat is daar bedenkelijk aan?quote:Op donderdag 5 april 2018 15:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als het méér dan 1 dag was geweest, had ik daar never nooit meer geïnvesteerd. Ik vind dit bericht trouwens ook al bedenkelijk.
0 eigen inbreng en (misschien) op wat overwaarde op het woonhuis na geen eigen vermogen en 0 zekerheden. Verder zie ik aan de prognoses dat het vanaf dit jaar allemaal beter gaat worden…quote:Op donderdag 5 april 2018 13:02 schreef djh77 het volgende:
koffiezaak op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/fortune-coffee-regio-hapert/
Sponsoring heeft doorgaans meer met grote ego's te maken dan met echt zakelijk nut.quote:
Dit was een van mijn eersten bij Collin. Zou dit nu niet meer doen. Hopelijk komt deze lening vol, altijd beter voor de eerste investeerdersquote:Op donderdag 5 april 2018 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
0 eigen inbreng en (misschien) op wat overwaarde op het woonhuis na geen eigen vermogen en 0 zekerheden. Verder zie ik aan de prognoses dat het vanaf dit jaar allemaal beter gaat worden…
quote:Op donderdag 5 april 2018 13:53 schreef Aster1X het volgende:
Update van LaH over NPFC.hiermee is juli 2017 ineens klaar. Mooie ontwikkeling!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een langdurig process maar 'dreigt' nog steeds goed af te lopen. Weliswaar geen extra rente maar voor 100% recovery teken ik.
Dacht het niet! Er komt een betaling van 55% van de resterende schuld. Er blijft nog ruim 30% open staan.quote:Op donderdag 5 april 2018 16:26 schreef Camogli het volgende:
[..]
hiermee is juli 2017 ineens klaar. Mooie ontwikkeling!
Ah ok. Ik denk dat je vooral in dit geval gelijk hebtquote:Op donderdag 5 april 2018 15:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Sponsoring heeft doorgaans meer met grote ego's te maken dan met echt zakelijk nut.
Maar blijkbaar gaat het erg goed daar.
je hebt gelijk; te snel gelezen.quote:Op donderdag 5 april 2018 16:30 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Dacht het niet! Er komt een betaling van 55% van de resterende schuld. Er blijft nog ruim 30% open staan.
Wat mij ook stoort is dat gezegd wordt dat de lening gebruikt wordt voor; Uitbreidingsinvestering, Bestelbus en Leverancierskrediet. Echter de bestelbus wordt geleased dus daar wordt de lening niet voor gebruikt en de uitbreiding blijkt ook een herfinanciering te zijn. Je kan dus ook lezen dat de lening nodig is om lastige leveranciers te kunnen betalen omdat deze anders niet meer leveren en een investeerder nog snel zijn geld terug te geven voordat de boel instort.quote:Op donderdag 5 april 2018 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
0 eigen inbreng en (misschien) op wat overwaarde op het woonhuis na geen eigen vermogen en 0 zekerheden. Verder zie ik aan de prognoses dat het vanaf dit jaar allemaal beter gaat worden…
Het leningdeel mbt de leaseauto is wel in mindering gebracht op het gevraagde bedrag. Maar het is zeker zo dat de Collin tekstschrijvers weer twijfelachtig bezig zijn geweest.quote:Op donderdag 5 april 2018 19:52 schreef ML45 het volgende:
[..]
Wat mij ook stoort is dat gezegd wordt dat de lening gebruikt wordt voor; Uitbreidingsinvestering, Bestelbus en Leverancierskrediet. Echter de bestelbus wordt geleased dus daar wordt de lening niet voor gebruikt en de uitbreiding blijkt ook een herfinanciering te zijn. Je kan dus ook lezen dat de lening nodig is om lastige leveranciers te kunnen betalen omdat deze anders niet meer leveren en een investeerder nog snel zijn geld terug te geven voordat de boel instort.
En het volgende voorbeeld van onjuiste/onvolledige informatie. Ben inmiddels een lijst van casussen aan het verzamelen per platform om deze aan de AFM te melden.quote:Op donderdag 5 april 2018 19:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het leningdeel mbt de leaseauto is wel in mindering gebracht op het gevraagde bedrag. Maar het is zeker zo dat de Collin tekstschrijvers weer twijfelachtig bezig zijn geweest.
Ik irriteer me aan de term genormaliseerde cashflow. Hier hebben we werkelijk niets aan. Om iets van risico in te schatten hebben we de cash flow nodig en niets genormaliseerd. Mijns inziens kun je een cashflow niet normaliserenquote:Op donderdag 5 april 2018 20:13 schreef Frandderouw het volgende:
[..]
En het volgende voorbeeld van onjuiste/onvolledige informatie. Ben inmiddels een lijst van casussen aan het verzamelen per platform om deze aan de AFM te melden.
Verder lijkt het me handig als we i.i.g op dit forum laten zien dat we geen genoegen nemen met dit soort grappen en er mee aan de slag gaan, zoals door het via de vragen stel optie er melding van maken
Het moet bij de schrijvers van de teksten duidelijk worden dat er transparant en volledig gecommuniceerd dient te worden.
Dank!quote:Op donderdag 5 april 2018 22:12 schreef obligataire het volgende:
Wie toch op de koffie wil:
https://www.collincrowdfu(...)e1e51104f835bd8b53e5
Deze lening is via de achterdeur eruit getimmerd inmiddels, ik kom 'm niet meer tegen ...quote:Op woensdag 4 april 2018 09:23 schreef SunnyCrowder het volgende:
---
Wat vinden jullie van de nieuwe FNC Timmerbedrijf Nieuw Gereedschap?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/36083
Ik denk dat ik hem mee ga nemen, aardige cijfers +2017, klein bedrag en goed verhaal.
Waarschijnlijk is ingetrokken. Er staat "Actief tot: 06-04-2018". Maar geen investeringsbedragen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 08:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Deze lening is via de achterdeur eruit getimmerd inmiddels, ik kom 'm niet meer tegen ...
Misschien gekaapt door de concurrentie. Wat doe je er tegen, als iemand de man belt met een goedkoper aanbod?quote:Op vrijdag 6 april 2018 08:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Deze lening is via de achterdeur eruit getimmerd inmiddels, ik kom 'm niet meer tegen ...
Groot leenbedrag. Current ratio < 1. Hoeveel zekerheid geeft de "borgstelling in prive"?quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:12 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien gekaapt door de concurrentie. Wat doe je er tegen, als iemand de man belt met een goedkoper aanbod?
Wat vinden jullie van deze:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab3
Schoonmaakdienst medewerkers. Echte groeifinanciering maar het zou niet de eerste onderneming zijn die té hard groeit.
Klopt helemaal. Kortlopende schulden zullen er in hun branche altijd zijn op de balans vanwege de BTW en loonheffing die ze moeten afdragen maar er staat inderdaad weinig vlottend activum tegenover. Van die borgstelling verwacht ik helemaal niets. Zo'n groot project zou eigenlijk op Collin of IVM moeten staan zodat je wél zicht hebt op de zekerheden. Beter tenminstequote:Op vrijdag 6 april 2018 09:55 schreef prins01 het volgende:
[..]
Groot leenbedrag. Current ratio < 1. Hoeveel zekerheid geeft de "borgstelling in prive"?
Is "Borgstelling in prive" bij funding Circle hetzelfde is als "Hoofdelijk bij wet'?quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Kortlopende schulden zullen er in hun branche altijd zijn op de balans vanwege de BTW en loonheffing die ze moeten afdragen maar er staat inderdaad weinig vlottend activum tegenover. Van die borgstelling verwacht ik helemaal niets. Zo'n groot project zou eigenlijk op Collin of IVM moeten staan zodat je wél zicht hebt op de zekerheden. Beter tenminste
Nee hoofdelijk bij wet is bij eenmanszaak of vof. Dit zal een bv zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:12 schreef prins01 het volgende:
[..]
Is "Borgstelling in prive" bij funding Circle hetzelfde is als "Hoofdelijk bij wet'?
Normalisatie is heel normaal in financieringsland, ook bij de banken. Als iemand bijvoorbeeld een pand gaat kopen ipv zijn huurpand, dan worden bij de historische cashflow zijn huurlasten positief gecorrigeerd. Niks mis mee. Het moet wel gaan om zaken die zeker zijn en niet om verwachtingen.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:04 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik irriteer me aan de term genormaliseerde cashflow. Hier hebben we werkelijk niets aan. Om iets van risico in te schatten hebben we de cash flow nodig en niets genormaliseerd. Mijns inziens kun je een cashflow niet normaliseren
Ik weet dat het gebruikelijk is om vooral winsten te normaliseren. Cash flow is een feitelijk iets wat je naar mijn mening niet behoort te normaliseren en uiteindelijk ook het enige waar het om gaat. Hoeveel cash genereert de onderneming.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:35 schreef rechtsbackje het volgende:
[..]
Normalisatie is heel normaal in financieringsland, ook bij de banken. Als iemand bijvoorbeeld een pand gaat kopen ipv zijn huurpand, dan worden bij de historische cashflow zijn huurlasten positief gecorrigeerd. Niks mis mee. Het moet wel gaan om zaken die zeker zijn en niet om verwachtingen.
quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:09 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik weet dat het gebruikelijk is om vooral winsten te normaliseren. Cash flow is een feitelijk iets wat je naar mijn mening niet behoort te normaliseren en uiteindelijk ook het enige waar het om gaat. Hoeveel cash genereert de onderneming.
Wat vind je van dit? (uit de pitch)Meestal loopt het effect op winst en cashflow gelijk op. Huur is daarvan een goed voorbeeld omdat deze normaliter in de maand zelf betaald wordt en volledig als kosten genomen wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar Collin goochelt graag met cashflow omdat cashflow sowieso altijd hoger is dan de winst (klinkt beter!) en het een eventueel verlies of tegenvallend resultaat verdoezelt als er veel afschrijving is.Pecunia non olet
Cash flow en winst lopen bijna nooit gelijk op. De cash flow is niet per definitie hoger dan de winst. Tenzij de onderneming sterk krimpt en je een vrijval in je werkkapitaal hebtquote:Op vrijdag 6 april 2018 11:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meestal loopt het effect op winst en cashflow gelijk op. Huur is daarvan een goed voorbeeld omdat deze normaliter in de maand zelf betaald wordt en volledig als kosten genomen wordt.
Maar Collin goochelt graag met cashflow omdat cashflow sowieso altijd hoger is dan de winst (klinkt beter!) en het een eventueel verlies of tegenvallend resultaat verdoezelt als er veel afschrijving is.
Ziet er wel interessant uit op het eerste gezicht.quote:Looptijd van 4 jaar;
Vaste rente van 5% per jaar;
Nieuwbouw horecapand;
Eerste recht van hypotheek;
Ruime overwaarde;
Huurgarantie AB InBev;
Maandelijkse uitbetaling;
Direct rentedragend vanaf storting;
Investeren kan al vanaf ¤ 500.
Binnenkort een Belgisch project met 1e hyp van 12mnd tegen 6%quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:55 schreef mrbombastic het volgende:
Nieuwe investeringsmogelijk op crowdestate.nl
Nieuwbouw Halen
[..]
Ziet er wel interessant uit op het eerste gezicht.
Vreemd maar FNC maakt er nog wel melding van:quote:Op vrijdag 6 april 2018 08:40 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als een specifieke kostenpost wegvalt (zoals huur), zal zowel winst als cashflow stijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:48 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Cash flow en winst lopen bijna nooit gelijk op. De cash flow is niet per definitie hoger dan de winst. Tenzij de onderneming sterk krimpt en je een vrijval in je werkkapitaal hebt
Ik neem de aflossingen, mutaties werkkapitaal, investeringen, aantrekken leningen ook mee. Lijkt mij toch vrij essentieel. Ik neem aan dat de platformen dat ook doen.......toch?quote:Op vrijdag 6 april 2018 12:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als een specifieke kostenpost wegvalt (zoals huur), zal zowel winst als cashflow stijgen.
Verder een kwestie van definitie denk ik. Ik ga uit van winst + afschrijving, maar je kunt natuurlijk ook andere balansposten meenemen.
Ik heb nog niet gekeken hoe het bij mij staat maar een beheervergoeding van 2,34% snap ik ook niet…quote:Op vrijdag 6 april 2018 13:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Mooi, de nieuwe site van Collin.
Ik zie bij persoonlijk netto rendement:
Gemiddelde rente: 7.11%
Beheervergoeding: 2,34%
Netto rendement: 4,77%
Zonder default oid.
Dat is toch veels te hoog zou je zeggen?
Wat zijn de kosten bij Crowdestate?quote:Op vrijdag 6 april 2018 12:07 schreef djh77 het volgende:
[..]
Binnenkort een Belgisch project met 1e hyp van 12mnd tegen 6%
Collin berekent de percentages volgens mij aan de hand van de ontvangen rente en de gemiddelde rentepercentage. Dus als je net gestart bent bij Collin dan kan dat percentage hoog zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2018 13:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Dat is toch veels te hoog zou je zeggen?
Normaal dit, maar ik weet niet wat ze doen bij een project van 12mndquote:
quote:Bij Crowdestate betaalt u slechts een eenmalig bedrag van 0,90% over uw totale investering aan bemiddelingskosten. Geen onnodige onvoorziene kosten achteraf, zo weet u direct waar u aan toe bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus het zal hier wel in zitten. Wat ik hier ook uit concludeer is dat als de rente nog wel wordt betaald en de aflossing niet, het project in de voorziening wordt meegenomen. Dat vind ik goed. Zo reken je jezelf niet rijk.
[ Bericht 21% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-04-2018 14:52:13 ]
Ging om 14 uur open. Je bent een uur te laatquote:Op vrijdag 6 april 2018 14:59 schreef Ron1986 het volgende:
Nieuwe vastgoed GvE zit al met paar min vol...
Te vroeg open gegaan..?!
Sorry maar dan nog snel vol...quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:05 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ging om 14 uur open. Je bent een uur te laat
quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij Collin zie ik dit.
Prive
Gemiddelde rente: 7,46%
Beheervergoeding: 1,11 % na aftrek kortingen
Afgeboekt: 0,00 %
Voorzien: 0,00 %
Netto rendement: 6,35 %
Zakelijk
Gemiddelde rente:7,69%
Beheervergoeding:0,90% na aftrek kortingen
Afgeboekt: 0,00%
Voorzien: 0,43%
Netto rendement: 6,36%
Wat ik niet snap is dat ik bij beide accounts projecten heb waar de aflossing is opgeschort voor 6 tot 9 maanden met doorbetaling van rente maar dat slechts bij een van de twee accounts hier een voorziening voor is getroffen. Ik heb geen projecten waarbij en rente en aflossing is stopgezet. Ik zal dat nog eens uitzoeken hoe dat zit.
Edit:
Uit de toelichting:Ook Collin doet dit dan niet helemaal op de manier die de AFM adviseert. De AFM geeft aan: “Volgens de AFM zouden projecten na 90 dagen betalingsachterstand moeten worden afgeboekt.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus het zal hier wel in zitten. Wat ik hier ook uit concludeer is dat als de rente nog wel wordt betaald en de aflossing niet, het project in de voorziening wordt meegenomen. Dat vind ik goed. Zo reken je jezelf niet rijk.
Dit advies heb ik ook gebruikt om de waarde van mijn portefeuille in crowdfunding te bepalen bij mijn belastingaangifte.
Hoog risico project binnen paar minuten vol, laag risico project (Amsterdamse vastgoedprojecten bij GVE) niet vol te krijgen. Schiet mij maar lek. Verschil zal hem wel zitten in die 2% rentevergoeding waar de investeerders zich blijkbaar op blind staren.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:59 schreef Ron1986 het volgende:
Nieuwe vastgoed GvE zit al met paar min vol...
Te vroeg open gegaan..?!
+ De termijn. Dit project liep maar 24mnd IPV 120mnd (A'dan)quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:22 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Hoog risico project binnen paar minuten vol, laag risico project (Amsterdamse vastgoedprojecten bij GVE) niet vol te krijgen. Schiet mij maar lek. Verschil zal hem wel zitten in die 2% rentevergoeding waar de investeerders zich blijkbaar op blind staren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |