Wat zijn ormen en waarsen?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:22 schreef cherrycoke het volgende:
En niet gezzelig op vakantie kunnen naar land van herkomst, daadwerkelijk onze ormen en waarsen laten zien niet met zijn allen in een hokje proppen.
Nog strond in de ogen van de nacht sorryquote:
Helemaal waar. Maar dan moeten we dat geld ook daadwerkelijk uitgeven aan echte hulp ter plekke.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:37 schreef paulgo het volgende:
2. Voor het geld, dat één asielzoeker in Nederland kost, zouden d.m.v. ontwikkelingshulp tien ontheemde mensen in het land van oorsprong geholpen kunnen worden.
CBS vs RTL...uhmmm....even denken.... Ja, ik weet het.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Een onderzoek van RTL een jaar eerder liet een ander beeld zien, daar was 66% tegenstander van de opvang van vluchtelingen. Toch apart dat er twee totaal verschillende uitkomsten kunnen komen, sowieso erg apart dat het merendeel voorstander zou zijn gezien hoe rechts aan het groeien is overal.
En vrouwen zien al die spannende single mannen wel zitten.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:10 schreef Mr.Ping het volgende:
De hoogopgeleiden wonen in wijken waar dit gespuis niet geplaatst wordt.
Vrouwen vinden alles zielig of geil!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En vrouwen zien al die spannende single mannen wel zitten.
Dan 2 jaar eerder, het onderzoek in de OP is over 2017. En ja, RTL vs CBS is wat anders, maar normaal verschillen de onderzoeken tussen het CBS en andere partijen niet zo heel veel, en in dit geval is het resultaat het tegenovergestelde. Tel daarbij op de groeiende kritiek op het vluchtelingenbeleid, de groei van alle rechtse partijen tegenover de krimp (muv GL) de linksere partijen en dan toch tot de conclusie komen dat meer dan 3/4e van de Nederlanders voor vluchtelingen is?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
CBS vs RTL...uhmmm....even denken.... Ja, ik weet het.
Als je trouwens goed leest zie je dat het onderzoek van 2015 is (dus 3 jaar geleden) en dat de vraagstelling heel anders is. Bij RTL werd namelijk gevraagd of er MEER vluchtelingen moeten worden opgenomen.
Je laat het meest significante onderdeel weg: de vraagstelling.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dan 2 jaar eerder, het onderzoek in de OP is over 2017. En ja, RTL vs CBS is wat anders, maar normaal verschillen de onderzoeken tussen het CBS en andere partijen niet zo heel veel, en in dit geval is het resultaat het tegenovergestelde. Tel daarbij op de groeiende kritiek op het vluchtelingenbeleid, de groei van alle rechtse partijen tegenover de krimp (muv GL) de linksere partijen en dan toch tot de conclusie komen dat meer dan 3/4e van de Nederlanders voor vluchtelingen is?
Dat denk ik ook. Maar weinig mensen zijn echt tegen opvang van oorlogsslachtoffers bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je laat het meest significante onderdeel weg: de vraagstelling.
Penny wise pound foolish, om er maar een cliché in te gooien.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:31 schreef Resistor het volgende:
Vluchtelingen, mensen die voor hun eigen veiligheid vluchten ja.
Niet de mensen die hier heen komen omdat het leven hier wat makkelijker is.
Hele suggestieve vraagstelling waardoor je de gewenste antwoorden krijgt. Want heel wat meer en beter selecteren aan de grens (wat heel veel Nederlanders zouden willen denk ik) zal wel te duur zijn
Ik vertrouw dit onderzoek ook absoluut niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar weinig mensen zijn echt tegen opvang van oorlogsslachtoffers bijvoorbeeld.
Maar dan de invulling: wat is opvang? Alleen oorlogsslachtoffers of ook politiek vluchtelingen? Dienstplichtigen?
Inzetten op werk is een goed idee.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:57 schreef Richestorags het volgende:
Onder strikte voorwaarden is alles prima. Wat proefballonetjes:
-Focus op werkverschaffing. In het begin kan dit voor allerhande werk zijn zoals het wassen van kleding in bejaardentehuizen, plantsoendienst of wat dan ook.
Hoe kom je erbij dat asielmigratie etnische zuiveringen in het land van herkomst faciliteert? De overige punten ben ik het wel mee eens. Jan van de Beek heeft al aangetoond hoe hoog de kosten van massa-immigratie zijn. Ik ben benieuwd wanneer we het punt bereiken dat de verzorgingsstaat dit niet meer kan houden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:37 schreef paulgo het volgende:
Het is natuurlijk heel mooi dat wij hier gastvrij zijn, maar wij moeten in een wereld met allemaal nationalisten en allemaal dictators uitkijken dat onze samenleving schade oploopt:
De volgende argumenten hoor je weinig:
1.De asiel immigratie faciliteert etnische zuiveringen in het land van oorsprong.
2. Voor het geld, dat één asielzoeker in Nederland kost, zouden d.m.v. ontwikkelingshulp tien ontheemde mensen in het land van oorsprong geholpen kunnen worden.
3. Hoogopgeleide of maatschappelijk succesvolle asielzoekers zijn vaak een verrijking van onze cultuur, en daar klaagt niemand over. Echter in de achterstandswijken, maar ook in de binnensteden zie je hoe langer hoe meer kansloze alcohol en drugsgebruikende hangtypes. Juist laagopgeleide Nederlanders hebben meer contact met zulke probleem figuren. Dat is dus de reden dat laagopgeleide "witte" mensen negatiever zijn over de asielinstroom in onze hyper politiek correcte maatschappij. Dan kunnen de beleidsmakers deze witte mensen weer als racisten bestempelen.
4. Veel asielzoekers hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt en hebben psychologische en sociale hulp nodig om hun ellende te verwerken. Echter er is in de zorg en het maatschappelijk werk de laatste dertig jaar zoveel wegbezuinigd, dat veel clienten totaal niet geholpen kunnen worden. Er staan al heel veel mensen in de kou en letterlijk op straat.
De Telegraafquote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:05 schreef paulgo het volgende:
Volgens een CBS onderzoek vindt de meerderheid van de Nederlanders(77 procent) dat ons land vluchtelingen moet opvangen. Daarbij gaat het om mensen die door oorlog of vervolging hun land zijn ontvlucht . Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken. Mannen en laagopgeleiden staan volgens het CBS-onderzoek minder positief tegenover vluchtelingen dan vrouwen en hoogopgeleiden. De eerste groep is vaak van mening dat vluchtelingen een bedreiging vormen voor de veiligheid en de normen en waarden.
https://www.telegraaf.nl/(...)opvang-vluchtelingen
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:34 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Propaganda!
Als je niet ziet dat dit pure propaganda is dan ben je stekeblind!
Niemand zit te wachten op hogere belastingen vanwege de uitkeringen en subsidies van de nieuwkomers.
Niemand zit te wachten op langere wachtlijsten voor huurwoningen vanwege de voorrang van nieuwkomers op woningen.
Niemand zit te wachten op intolerante islamieten die ons wel even hun regels willen opleggen.
Ai, de boosmeneertjes zijn ook weer uit hun holletjes gekropen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:21 schreef deedeetee het volgende:
Totaal niet betrouwbare onzin. Wat is de bedoeling van de krant hiermee ?
Blindmeneer is er ook zie ik.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
[..]
Ai, de boosmeneertjes zijn ook weer uit hun holletjes gekropen.
Reageer eens inhoudelijk of gaat dat boven je pet? Die nietszeggende oneliners kennen we inmiddels welquote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
[..]
Onderzoek strookt met hun mening : Zie je wel!!!!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
[..]
Lekker dorp dan waar je woont - heb met je te doen. Als ik daar zou wonen (met 2 kleine dochters) wist ik wel wat ik zou doen - zo snel mogelijk verhuizen!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:58 schreef Ciclon het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die positief zijn over het opvangen van vluchtelingen. Economische- vluchtelingen en islamieten zijn al helemaal niet welkom.
Hier in het dorp stikt het van de loslopende, lanterfanterende Eritreers, Somaliers en Syriers (m.u.v. Eritreers betreft het alleen mannen, uiteraard...)
Vraag me af hoe en waar het CBS dit heeft gemeten..
quote:
Nou, dan zal deze statistiek jullie ongetwijfeld deugd doenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:17 schreef habitue het volgende:
Tijdelijk opvangen inderdaad. En voor het overgrote deel in de regio.
Het asielzoekerscentrum bevind zich gelukkig net buiten het dorp, en het dorp is niet al te groot.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lekker dorp dan waar je woont - heb met je te doen. Als ik daar zou wonen (met 2 kleine dochters) wist ik wel wat ik zou doen - zo snel mogelijk verhuizen!
Heftig verhaal wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:08 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Het asielzoekerscentrum bevind zich gelukkig net buiten het dorp, en het dorp is niet al te groot.
Nadeel is wel dat ze het fiat hebben gekregen om het asielzoekerscentrum uit te breiden.
Die mannen zijn ook al te vinden in de lokale kroeg, al jarenlang. Gek genoeg (nou, eigenlijk niet) nooit een Syrische dame gespot![]()
![]()
![]()
Jammer, want die zijn volgens mij best wel aantrekkelijkquote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:08 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Het asielzoekerscentrum bevind zich gelukkig net buiten het dorp, en het dorp is niet al te groot.
Nadeel is wel dat ze het fiat hebben gekregen om het asielzoekerscentrum uit te breiden.
Die mannen zijn ook al te vinden in de lokale kroeg, al jarenlang. Gek genoeg (nou, eigenlijk niet) nooit een Syrische dame gespot![]()
![]()
![]()
Er bevind zich zowel een voetbalclub als een supermarkt in de buurt van het AZC. Volgens persoonlijke bronnen is er de afgelopen jaren nog nooit zoveel gestolen uit de supermarkt en is je fiets niet meer veilig op het sportparkquote:
Die zijn erg lekker ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jammer, want die zijn volgens mij best wel aantrekkelijkAls die er al zijn zitten ze natuurlijk vast in hun kamer, want die mogen niet buiten komen. Stel je voor dat ze met Westerse mannen in aanraking zouden komen en moderne opvattingen te horen krijgen hoe het ook anders kan - het idee alleen al ...............
Nee joh, is allemaal propaganda. Dat zijn geen feiten maar verzinsels ..........quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Er bevind zich zowel een voetbalclub als een supermarkt in de buurt van het AZC. Volgens persoonlijke bronnen is er de afgelopen jaren nog nooit zoveel gestolen uit de supermarkt en is je fiets niet meer veilig op het sportpark![]()
![]()
Heb je ook cijfers nodig dan? Of neem je dit natuurlijk wel zomaar aan omdat het toevallig strookt met jouw mening.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee joh, is allemaal propaganda. Dat zijn geen feiten maar verzinsels ..........
raar eigenlijk dat zoveel mensen daar op tegen zouden zijn!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:05 schreef paulgo het volgende:
Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken.
Misschien eens uit die bubbel waar je in leeft komen?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:58 schreef Ciclon het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die positief zijn over het opvangen van vluchtelingen. Economische- vluchtelingen en islamieten zijn al helemaal niet welkom.
Hier in het dorp stikt het van de loslopende, lanterfanterende Eritreers, Somaliers en Syriers (m.u.v. Eritreers betreft het alleen mannen, uiteraard...)
Vraag me af hoe en waar het CBS dit heeft gemeten..
Beargumenteer eens waarom?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien eens uit die bubbel waar je in leeft komen?
Dan hoor je ook wat andere meningen en kan je die anekdotes dus wel achterwege laten.quote:
Wie zegt dat ik dat niet doe?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dan hoor je ook wat andere meningen en kan je die anekdotes dus wel achterwege laten.
Dat RTL-artikel was oktober 2015 en het CBS-onderzoek is van voorjaar 2017.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Een onderzoek van RTL een jaar eerder liet een ander beeld zien, daar was 66% tegenstander van de opvang van vluchtelingen. Toch apart dat er twee totaal verschillende uitkomsten kunnen komen, sowieso erg apart dat het merendeel voorstander zou zijn gezien hoe rechts aan het groeien is overal.
Het ging over meer opvang dan tot dan toe. Het ging niet om elke opvang.quote:Een paar weken geleden stelden wij de vraag: Zou Nederland meer vluchtelingen moeten opnemen? 56 procent zei toen nee, 44 procent vond dat we dat wel moeten doen.
Nu hebben we die vraag opnieuw gesteld. Wat blijkt: inmiddels vindt 66 procent dat we niet meer vluchtelingen moeten opnemen, en 33 procent staat er nog wel positief tegenover.
Ja, cijfers goochem. Staaf je beweringen maar eens. Ben benieuwd .....................quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers nodig dan? Of neem je dit natuurlijk wel zomaar aan omdat het toevallig strookt met jouw mening.Geen propaganda natuurlijk dit keer.
Ik vind het onderscheid tussen vluchteling en economische vluchteling wat kunstmatig.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
raar eigenlijk dat zoveel mensen daar op tegen zouden zijn!
Economische ellende heb je ook onder autochtonen en dat steeds meer - zie je die naar een ander land "vluchten"?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:29 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
Ik vind het onderscheid tussen vluchteling en economische vluchteling wat kunstmatig.
Vluchtelingen laten we toe omdat ze in hun eigen land hun lijf en leden niet zeker zijn, terwijl economische vluchtelingen een stel opportunisten zouden zijn.
Maar economische ellende is eigenlijk net zo goed levensbedreigend. Armoe en slechte voorzieningen brengen in veel landen de gemiddelde levensverwachting flink omlaag.
Maar ik snap ook wel dat mensen aan dit onderscheid blijven hangen. Men is bang dat anders 'iedereen' naar Nederland wil komen.
Raar dan dat je bij meningen die jouw agenda ondersteunen geen cijfers nodig hebt.quote:
Helemaal mee eens, maar als extra toevoeging:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:57 schreef Richestorags het volgende:
-Bij het plegen van misdaden uitzetten met een termijn van tien jaar.
-Verplichte taalcursus met resultaatverplichting.
-Focus op werkverschaffing. In het begin kan dit voor allerhande werk zijn zoals het wassen van kleding in bejaardentehuizen, plantsoendienst of wat dan ook.
-Zelf met een plan komen om wat aan het verbeteren van de situatie te doen. Bij constant niet meewerken hierin volgt uitzetting.
-In het begin recht op slechts minimale sociale voorzieningen om het economische aspect te ontmoedigen.
-Toelaten op basis van contractvorm. Zodra het land van herkomst veilig is keert men terug met wat startkapitaal van de overheid. Dit puur omdat we nou eenmaal niet de hele wereld permanent kunnen opvangen.
Wie zegt dat? Dat is jouw bevoordeelde mening slimmerd. Maar nogmaals de vraag, kun je je beweringen staven met cijfers?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dan dat je bij meningen die jouw agenda ondersteunen geen cijfers nodig hebt.
Wat stel je voor als 'minimale sociale voorzieningen'?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:57 schreef Richestorags het volgende:
-Bij het plegen van misdaden uitzetten met een termijn van tien jaar.
-Verplichte taalcursus met resultaatverplichting.
-Zelf met een plan komen om wat aan het verbeteren van de situatie te doen. Bij constant niet meewerken hierin volgt uitzetting.
-In het begin recht op slechts minimale sociale voorzieningen om het economische aspect te ontmoedigen.
-Toelaten op basis van contractvorm. Zodra het land van herkomst veilig is keert men terug met wat startkapitaal van de overheid. Dit puur omdat we nou eenmaal niet de hele wereld permanent kunnen opvangen.
Kan je niet lezen? Ik beweer niks. Ik wijs jou alleen op je eigen hypocrisie dat je kritiek op de buitenlanders zonder cijfers of bewijs aanneemt, omdat het in jouw agenda past. Terwijl je verder alleen maar loopt te schuimbekken over bewijs als anderen hetzelfde doen wat niet bij jouw zienswijze past.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Dat is jouw bevoordeelde mening slimmerd. Maar nogmaals de vraag, kun je je beweringen staven met cijfers?
Het CBS vraagt naar de opvang, maar niet naar de automatische naturalisatie. Die naturalisatie maakt van elke oorlogsvluchteling een economische migrant. Daar zit hem het probleem. Dat geeft een aanzuigende werking, en maakt van hen kostenpost voor nog vele decennia. Bovendien ondergraaft dat automatisme de prikkel om hier economisch zelfstandig te worden, velen hebben vanwege het cultuurverschil die prikkel wel nodig.quote:Volgens een CBS onderzoek vindt de meerderheid van de Nederlanders(77 procent) dat ons land vluchtelingen moet opvangen. Daarbij gaat het om mensen die door oorlog of vervolging hun land zijn ontvlucht . Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken.
Zat Nederlanders die hun heil elders zoeken.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Economische ellende heb je ook onder autochtonen en dat steeds meer - zie je die naar een ander land "vluchten"?
Dit..quote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Onderzoek strookt met hun mening : Zie je wel!!!!
Onderzoek doet dat niet : PROPAGANDA!!! TRAP ER NIET IN!!!!!
Weet niet zo goed of ik hierom moet lachen of juist huilen.
Ik geloof er geen bal van!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:05 schreef paulgo het volgende:
Volgens een CBS onderzoek vindt de meerderheid van de Nederlanders(77 procent) dat ons land vluchtelingen moet opvangen. Daarbij gaat het om mensen die door oorlog of vervolging hun land zijn ontvlucht . Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken. Mannen en laagopgeleiden staan volgens het CBS-onderzoek minder positief tegenover vluchtelingen dan vrouwen en hoogopgeleiden. De eerste groep is vaak van mening dat vluchtelingen een bedreiging vormen voor de veiligheid en de normen en waarden.
https://www.telegraaf.nl/(...)opvang-vluchtelingen
Exact - uitstekend verwoord.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het CBS vraagt naar de opvang, maar niet naar de automatische naturalisatie. Die naturalisatie maakt van elke oorlogsvluchteling een economische migrant. Daar zit hem het probleem. Dat geeft een aanzuigende werking, en maakt van hen kostenpost voor nog vele decennia. Bovendien ondergraaft dat automatisme de prikkel om hier economisch zelfstandig te worden, velen hebben vanwege het cultuurverschil die prikkel wel nodig.
Waarom zouden ze economisch zelfstandig willen worden? Wij Nederlanders halen onze neus op voor een uitkering, maar voor mensen uit gefaalde landen is een uitkering een megabedrag. Dak boven hun hoofd, geld voor de boodschapjes, kinderen kunnen naar school en de huisarts zit om de hoek. Wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het CBS vraagt naar de opvang, maar niet naar de automatische naturalisatie. Die naturalisatie maakt van elke oorlogsvluchteling een economische migrant. Daar zit hem het probleem. Dat geeft een aanzuigende werking, en maakt van hen kostenpost voor nog vele decennia. Bovendien ondergraaft dat automatisme de prikkel om hier economisch zelfstandig te worden, velen hebben vanwege het cultuurverschil die prikkel wel nodig.
Duidelijk, je hebt geen cijfers en lult maar wat. Over hypocriet gesproken. En nogmaals, ik heb geen agenda, dat is je eigen kortzichtigheid en vooringenomenheidquote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Ik beweer niks. Ik wijs jou alleen op je eigen hypocrisie dat je kritiek op de buitenlanders zonder cijfers of bewijs aanneemt, omdat het in jouw agenda past. Terwijl je verder alleen maar loopt te schuimbekken over bewijs als anderen hetzelfde doen wat niet bij jouw zienswijze past.
Zie hier: [ afbeelding ]
Die geloof je natuurlijk zonder ook maar om bewijs of cijfers te vragen. Een anekdote is genoeg. Hypocriet
Dat is dus een cultuurverschil. De meeste vluchtelingen zullen zijn grootgeworden met het idee dat je werkt voor de bestaanszekerheid. Hier groei je op met het idee dat bestaanszekerheid een gegeven is, en dan komt de vraag 'wat wil je worden?' Dus als ze dan meteen bestaanszekerheid krijgen sla je de basis weg onder hun idee dat ze moeten werken. Dat de meeste mensen doodongelukkig worden van thuiszitten realiseren ze zich nog niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zouden ze economisch zelfstandig willen worden? Wij Nederlanders halen onze neus op voor een uitkering, maar voor mensen uit gefaalde landen is een uitkering een megabedrag. Dak boven hun hoofd, geld voor de boodschapjes, kinderen kunnen naar school en de huisarts zit om de hoek. Wat wil je nog meer?
Heb je dat helemaal zelf verzonnen?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dus een cultuurverschil. De meeste vluchtelingen zullen zijn grootgeworden met het idee dat je werkt voor de bestaanszekerheid. Hier groei je op met het idee dat bestaanszekerheid een gegeven is, en dan komt de vraag 'wat wil je worden?' Dus als ze dan meteen bestaanszekerheid krijgen sla je de basis weg onder hun idee dat ze moeten werken. Dat de meeste mensen doodongelukkig worden van thuiszitten realiseren ze zich nog niet.
Als je die bestaanszekerheid dan eindig maakt, dus dat je weg moet zodra het land veilig is tenzij je een baan hebt waarvoor je zonder vluchteling te zijn ook een verblijfsvergunning zou krijgen, dan kunnen ze weer voor bestaanszekerheid op de lange termijn werken.
Ben het helemaal met je eens hoor. Opvang van vluchtelingen en asielzoekers zou ten allen tijde tijdelijk moeten zijn, volledig gericht op (spoedige) terugkeer. Daarom moeten we ook af van beleid waarbij complete landen voor onbepaalde tijd als 'onveilig' worden bestempeld en moet de procedure veel strenger worden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is dus een cultuurverschil. De meeste vluchtelingen zullen zijn grootgeworden met het idee dat je werkt voor de bestaanszekerheid. Hier groei je op met het idee dat bestaanszekerheid een gegeven is, en dan komt de vraag 'wat wil je worden?' Dus als ze dan meteen bestaanszekerheid krijgen sla je de basis weg onder hun idee dat ze moeten werken. Dat de meeste mensen doodongelukkig worden van thuiszitten realiseren ze zich nog niet.
Als je die bestaanszekerheid dan eindig maakt, dus dat je weg moet zodra het land veilig is tenzij je een baan hebt waarvoor je zonder vluchteling te zijn ook een verblijfsvergunning zou krijgen, dan kunnen ze weer voor bestaanszekerheid op de lange termijn werken.
Nou, ik vermis toch al decennia autochtonen met verstandige praatjes. Hoor, lees en zie slechts poep van de autochtonen die hier achtergebleven zijnquote:Op dinsdag 27 maart 2018 10:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Economische ellende heb je ook onder autochtonen en dat steeds meer - zie je die naar een ander land "vluchten"?
Is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou, ik vermis toch al decennia autochtonen met verstandige praatjes. Hoor, lees en zie slechts poep van de autochtonen die hier achtergebleven zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |