abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:21:21 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_178117622
Totaal niet betrouwbare onzin. Wat is de bedoeling van de krant hiermee ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_178117653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:57 schreef Richestorags het volgende:
Onder strikte voorwaarden is alles prima. Wat proefballonetjes:

-Focus op werkverschaffing. In het begin kan dit voor allerhande werk zijn zoals het wassen van kleding in bejaardentehuizen, plantsoendienst of wat dan ook.

Inzetten op werk is een goed idee.

Maar dan moet je ook iets regelen voor andere groepen die op dat gebied achterblijven, zoals ouderen, gehandicapten en langdurig werkelozen.

Anders kweek je weer onvrede dat die asielzoekers naar werk begeleid worden, terwijl grote groepen Nederlanders aan de kant blijven staan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:27:10 #28
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178117684
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 05:37 schreef paulgo het volgende:
Het is natuurlijk heel mooi dat wij hier gastvrij zijn, maar wij moeten in een wereld met allemaal nationalisten en allemaal dictators uitkijken dat onze samenleving schade oploopt:
De volgende argumenten hoor je weinig:
1.De asiel immigratie faciliteert etnische zuiveringen in het land van oorsprong.
2. Voor het geld, dat één asielzoeker in Nederland kost, zouden d.m.v. ontwikkelingshulp tien ontheemde mensen in het land van oorsprong geholpen kunnen worden.
3. Hoogopgeleide of maatschappelijk succesvolle asielzoekers zijn vaak een verrijking van onze cultuur, en daar klaagt niemand over. Echter in de achterstandswijken, maar ook in de binnensteden zie je hoe langer hoe meer kansloze alcohol en drugsgebruikende hangtypes. Juist laagopgeleide Nederlanders hebben meer contact met zulke probleem figuren. Dat is dus de reden dat laagopgeleide "witte" mensen negatiever zijn over de asielinstroom in onze hyper politiek correcte maatschappij. Dan kunnen de beleidsmakers deze witte mensen weer als racisten bestempelen.
4. Veel asielzoekers hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt en hebben psychologische en sociale hulp nodig om hun ellende te verwerken. Echter er is in de zorg en het maatschappelijk werk de laatste dertig jaar zoveel wegbezuinigd, dat veel clienten totaal niet geholpen kunnen worden. Er staan al heel veel mensen in de kou en letterlijk op straat.
Hoe kom je erbij dat asielmigratie etnische zuiveringen in het land van herkomst faciliteert? De overige punten ben ik het wel mee eens. Jan van de Beek heeft al aangetoond hoe hoog de kosten van massa-immigratie zijn. Ik ben benieuwd wanneer we het punt bereiken dat de verzorgingsstaat dit niet meer kan houden.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:29:52 #29
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178117719
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 05:05 schreef paulgo het volgende:
Volgens een CBS onderzoek vindt de meerderheid van de Nederlanders(77 procent) dat ons land vluchtelingen moet opvangen. Daarbij gaat het om mensen die door oorlog of vervolging hun land zijn ontvlucht . Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken. Mannen en laagopgeleiden staan volgens het CBS-onderzoek minder positief tegenover vluchtelingen dan vrouwen en hoogopgeleiden. De eerste groep is vaak van mening dat vluchtelingen een bedreiging vormen voor de veiligheid en de normen en waarden.
https://www.telegraaf.nl/(...)opvang-vluchtelingen
De Telegraaf _O- Lekkere betrouwbare krant ook. Ik denk dat het grootse deel van de autochtonen niet zit te wachten op vluchtelingen, dat geld zowel voor laag- als hoog opgeleiden en zowel voor mannen als vrouwen. En dat baseer ik op mijn eigen omgeving en die is qua sociaal en werk hoog opgeleid.

Persoonlijk vind ik dat vluchtelingen, die hun leven niet veilig zijn of achtervolgd worden in het land van herkomst, altijd binnen mogen komen en mogen blijven. In mijn optiek vormen deze mensen het probleem ook niet. Het zijn de zogenaamde economische vluchtelingen, die hier willen profiteren van de sociale voorzieningen en daarbij niet van plan zijn zich aan te passen aan de normen en waarden in dit land, de taal en gewoonten niet willen leren en daarbij ook nog eens hun bekrompen, starre en achterhaalde (geloofs)overtuigingen willen behouden. Uiteraard mag je dit niet zeggen want dan ben je gelijk een aanhanger van de PVV en racist - maar ik zeg het toch maar :Y
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:30:50 #30
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_178117727
Ik denk dat de meeste mensen wel vinden dat mensen die vluchten voor oorlog opgevangen moeten worden , maar ik denk ook dat diezelfde mensen ook vinden dat die vluchtelingen zodra het veilig is in het land van herkomst , en of dat nou na een jaar of 10 jaar is , gewoon weer terug moeten.
Bij crimineel gedrag gelijk op het vliegtuig zetten , oorlog of niet
Ik ben inmiddels overleden
pi_178117773
Propaganda!

Als je niet ziet dat dit pure propaganda is dan ben je stekeblind!

Niemand zit te wachten op hogere belastingen vanwege de uitkeringen en subsidies van de nieuwkomers.

Niemand zit te wachten op langere wachtlijsten voor huurwoningen vanwege de voorrang van nieuwkomers op woningen.

Niemand zit te wachten op intolerante islamieten die ons wel even hun regels willen opleggen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:50:02 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178118035
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:34 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Propaganda!

Als je niet ziet dat dit pure propaganda is dan ben je stekeblind!

Niemand zit te wachten op hogere belastingen vanwege de uitkeringen en subsidies van de nieuwkomers.

Niemand zit te wachten op langere wachtlijsten voor huurwoningen vanwege de voorrang van nieuwkomers op woningen.

Niemand zit te wachten op intolerante islamieten die ons wel even hun regels willen opleggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:21 schreef deedeetee het volgende:
Totaal niet betrouwbare onzin. Wat is de bedoeling van de krant hiermee ?
Ai, de boosmeneertjes zijn ook weer uit hun holletjes gekropen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_178118055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

Blindmeneer is er ook zie ik.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:53:15 #34
287741 matspontius
pi_178118090
quote:

[..]

[..]

Reageer eens inhoudelijk of gaat dat boven je pet? Die nietszeggende oneliners kennen we inmiddels wel :r
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:58:29 #35
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118177
Ik ken maar weinig mensen die positief zijn over het opvangen van vluchtelingen. Economische- vluchtelingen en islamieten zijn al helemaal niet welkom.

Hier in het dorp stikt het van de loslopende, lanterfanterende Eritreers, Somaliers en Syriers (m.u.v. Eritreers betreft het alleen mannen, uiteraard...)

Vraag me af hoe en waar het CBS dit heeft gemeten..
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:03:49 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178118244
quote:

[..]

[..]

Onderzoek strookt met hun mening : Zie je wel!!!!
Onderzoek doet dat niet : PROPAGANDA!!! TRAP ER NIET IN!!!!!

Weet niet zo goed of ik hierom moet lachen of juist huilen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:05:27 #37
287741 matspontius
pi_178118260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:58 schreef Ciclon het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die positief zijn over het opvangen van vluchtelingen. Economische- vluchtelingen en islamieten zijn al helemaal niet welkom.

Hier in het dorp stikt het van de loslopende, lanterfanterende Eritreers, Somaliers en Syriers (m.u.v. Eritreers betreft het alleen mannen, uiteraard...)

Lekker dorp dan waar je woont - heb met je te doen. Als ik daar zou wonen (met 2 kleine dochters) wist ik wel wat ik zou doen - zo snel mogelijk verhuizen!
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:07:14 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178118294
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:23 schreef Munktar het volgende:
Tuurlijk voor opvang ... In de Regio
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:17 schreef habitue het volgende:
Tijdelijk opvangen inderdaad. En voor het overgrote deel in de regio.
Nou, dan zal deze statistiek jullie ongetwijfeld deugd doen

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:08:08 #39
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Lekker dorp dan waar je woont - heb met je te doen. Als ik daar zou wonen (met 2 kleine dochters) wist ik wel wat ik zou doen - zo snel mogelijk verhuizen!
Het asielzoekerscentrum bevind zich gelukkig net buiten het dorp, en het dorp is niet al te groot.
Nadeel is wel dat ze het fiat hebben gekregen om het asielzoekerscentrum uit te breiden.

Die mannen zijn ook al te vinden in de lokale kroeg, al jarenlang. Gek genoeg (nou, eigenlijk niet) nooit een Syrische dame gespot :') :') :') :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:09:06 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178118320
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Het asielzoekerscentrum bevind zich gelukkig net buiten het dorp, en het dorp is niet al te groot.
Nadeel is wel dat ze het fiat hebben gekregen om het asielzoekerscentrum uit te breiden.

Die mannen zijn ook al te vinden in de lokale kroeg, al jarenlang. Gek genoeg (nou, eigenlijk niet) nooit een Syrische dame gespot :') :') :') :')
Heftig verhaal wel.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:10:38 #41
287741 matspontius
pi_178118344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:08 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Jammer, want die zijn volgens mij best wel aantrekkelijk ;) Als die er al zijn zitten ze natuurlijk vast in hun kamer, want die mogen niet buiten komen. Stel je voor dat ze met Westerse mannen in aanraking zouden komen en moderne opvattingen te horen krijgen hoe het ook anders kan - het idee alleen al ...............
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:16 #42
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Heftig verhaal wel.
Er bevind zich zowel een voetbalclub als een supermarkt in de buurt van het AZC. Volgens persoonlijke bronnen is er de afgelopen jaren nog nooit zoveel gestolen uit de supermarkt en is je fiets niet meer veilig op het sportpark :') :') :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:26 #43
287741 matspontius
pi_178118363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Heftig verhaal wel.
Goede inhoudelijke reactie weer - zoals altijd :O
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:11:42 #44
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118368
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:10 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jammer, want die zijn volgens mij best wel aantrekkelijk ;) Als die er al zijn zitten ze natuurlijk vast in hun kamer, want die mogen niet buiten komen. Stel je voor dat ze met Westerse mannen in aanraking zouden komen en moderne opvattingen te horen krijgen hoe het ook anders kan - het idee alleen al ...............
Die zijn erg lekker ja.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:12:03 #45
287741 matspontius
pi_178118373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:11 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Er bevind zich zowel een voetbalclub als een supermarkt in de buurt van het AZC. Volgens persoonlijke bronnen is er de afgelopen jaren nog nooit zoveel gestolen uit de supermarkt en is je fiets niet meer veilig op het sportpark :') :') :')
Nee joh, is allemaal propaganda. Dat zijn geen feiten maar verzinsels ..........
"Hoka Hey!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:15:51 #46
358523 IkStampOpTacos
pi_178118437
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee joh, is allemaal propaganda. Dat zijn geen feiten maar verzinsels ..........
Heb je ook cijfers nodig dan? Of neem je dit natuurlijk wel zomaar aan omdat het toevallig strookt met jouw mening. :') Geen propaganda natuurlijk dit keer. :')
-
pi_178118449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 05:05 schreef paulgo het volgende:
Economische migranten zijn minder welkom. De helft van de Nederlanders vindt dat deze vluchtelingen niet in ons land mogen wonen of werken.
raar eigenlijk dat zoveel mensen daar op tegen zouden zijn!

sowieso is het onzin economische migranten als vluchteling te noemen (dat is eerder een gevolg van het ontbreken van een goede migratieroute voor econmische migranten, waardor die al snel in de inefficiente en verstopte 'asielmolen' terechtkomen en daar schade aandoen en kosten opdrijven)

Economische migranten zijn juist een essentiele peiler van de nederlandse economie, volgens het ICP kende nederland in 2015 een half miljoen personen die buiten nederland geboren zijn die nu in nederland wonen en werken.

Juist het verkeerde politieke beeld over economische migratie leidt tot een zeker gevar dat r beleid gemaakt wordt dat voornamelijk deze essentiele economische activiteit eerder hindert (economische migratie).

Ook bv de 'asielroute' om mensen uit et buitenland hier aan het werk te krijgen is inefficient, omdat juist die asielroute erg traag is en geen voorkeurbehandeling kent voor bv geschikte personen die op de arbeidsmark zich snel zouden kunnen integreren, ze halen liever een getraumatiseerde persoon binnen dan een afgestudeerde econometrist. (en als die econometrist bv erst 7 jaar alle procedure's moet doorlopen is die vaak alang niet meer envoudig plaatsbaar in het beroepsleven)

Daardoor kunnen zware bureaucratische horden gelegd worden voor bv het verkijgen van werkvergunningen, die steeds duurder worden en een langere en door papierwerk verstopte weg opleveren, wat de nederlandse economie eerder veel schade aandoet.

Uit economisch zichtpunt maar ook juist wegens de maatschapelijke gevolgen zou er eerder een politiek beleid gevoerd moeten worden dat ondersteunend werkt voor economische migratie. Zodat mensen met een geschikte opleiding en relevante werkervaring ook juist makelijker naar nederland kunnen migreren en snel en efficient aan het werk kunnen gaan zonder eerst een enorme bureaucratische papiermolen door te moeten.

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 27-03-2018 10:21:58 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:16:46 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_178118458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:58 schreef Ciclon het volgende:

Misschien eens uit die bubbel waar je in leeft komen?
-
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:18:06 #49
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178118479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Misschien eens uit die bubbel waar je in leeft komen?
Beargumenteer eens waarom?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:19:12 #50
358523 IkStampOpTacos
pi_178118498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:18 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Beargumenteer eens waarom?
Dan hoor je ook wat andere meningen en kan je die anekdotes dus wel achterwege laten.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')