abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178127488
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door goedkoper en efficienter te kunnen werken dan anderen. Dat is het hoe.

En wat lul je over uitzendbureaus overal? Daar is amper tot geen sprake van op Urk mbt de visserij. Zelfs amper tot niet bij het verwerken van de vis op het land. Wat kuttig prodictiewerk is.
Kuttig productiewerk? Je moet maar 13-18 uur per dag hetzelfde kunnen doen. Dan versta je het vak, nieuw personeel is altijd irritant. Duurt lang, soms zelfs 2 jaar voor ze ingewerkt zijn.

Door goedkoper te werken? Kan nooit. Kijk eens naar de kosten per uur. En dan heel de dag. En kijk dan wanneer er gelost word. Heel die tijdsperiode bestaat al uit tienduizenden euro’s. Goedkoper personeel kan niet, dat is een schrijntje procentueel bezien over het totale bedrag cq de kosten.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:23:17 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178127615
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:15 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Kuttig productiewerk? Je moet maar 13-18 uur per dag hetzelfde kunnen doen. Dan versta je het vak, nieuw personeel is altijd irritant. Duurt lang, soms zelfs 2 jaar voor ze ingewerkt zijn.

Door goedkoper te werken? Kan nooit. Reken eens uit wat de kosten zijn per uur. En dan heel de dag. En kijk dan wanneer er gelost word. Heel die tijdsperiode bestaat al uit tienduizenden euro’s. Goedkoper personeel kan niet, dat is een schrijntje procentueel over het totale bedrag cq de kosten.
Kuttig prodoctiewerk ja, heb het zat gedaan om het zo te mogen noemen. 2 jaar voordat ze ingewerkt zijn om te fileren e.d., laat me niet lachen...
Laat me raden, jij woont in de Randstad en hebt misschien een keertje onderweg voet gezet in Urk? Bent een hbo gast die sinds zijn tienerjaren nooit meer productiewerk heeft gedaan (misschien zelfs helemaal niet?).

En goedkoper werken kan niet? Wat een onzin.
Minder brandstofkosten, minder personeel, minder tijd om tot het quotum te komen. Dat zijn stevige verminderingen in kostenposten. En dat weet ik niet door een internetpagina te lezen, maar omdat die vissers dat zelf zeggen (ik woon vlakbij Urk, heb ik Urk gewerkt, heb meerdere keren per week Urkers over de vloer).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178127876
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kuttig prodoctiewerk ja, heb het zat gedaan om het zo te mogen noemen. 2 jaar voordat ze ingewerkt zijn om te fileren e.d., laat me niet lachen...
Laat me raden, jij woont in de Randstad en hebt misschien een keertje onderweg voet gezet in Urk? Bent een hbo gast die sinds zijn tienerjaren nooit meer productiewerk heeft gedaan (misschien zelfs helemaal niet?).
Je maakt me wel goed pissig..

Zelf begon ik ook zo, en ja het duurde bij mij te lang voor ik ‘goed’ kon werken/deugen. Ik was een langzame leerling. Ik moet eerst alles begrijpen voor ik wat kan doen. Na al die jaren zit ik in mn element.

(Het water dus, nu voorlopig vaste land, was even wennen)

quote:
En goedkoper werken kan niet? Wat een onzin.
Minder brandstofkosten, minder personeel, minder tijd om tot het quotum te komen.
Kan wel, maar kijk of ga de procenten eens na.

quote:
Dat zijn stevige verminderingen in kostenposten. En dat weet ik niet door een internetpagina te lezen, maar omdat die vissers dat zelf zeggen (ik woon vlakbij Urk, heb ik Urk gewerkt, heb meerdere keren per week Urkers over de vloer).
Zie het eens zo:

5 arbeiders. 1 baas incluis.

4500 netto
3750 netto
24-30 netto
24-30 netto
24-30 netto

Oftewel: die kosten zijn nodig voor het levensonderhoud. En die laatste drie krijgen of hebben net een paar kinderen.

Is het loon nog lager te krijgen? De baas kan ja of nee dan denken. Want zo armoedig begon ik ook ooit met werken!1!! Of die heeft een goede band met het personeel en wil dat graag behouden. Je kan een stel Filipijnen, Polen, tjechen of Bulgaren in dienst nemen, dan kom je makkelijk onder de 20-24 netto.

En zijn die personeels kosten echt zo hoog dan dat het product goedkoper kan worden? Ga zelf eens na nogmaals.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faz3D op 27-03-2018 17:52:00 ]
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:52:03 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178128192
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:36 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Je maakt me wel goed pissig..

Zelf begon ik ook zo, en ja het duurde bij mij te lang voor ik ‘goed’ kon werken/deugen. Ik was een langzame leerling. Ik moet eerst alles begrijpen voor ik wat kan doen. Na al die jaren zit ik in mn element.

[..]

Kan wel, maar kijk of ga de procenten eens na.

[..]

Zie het eens zo:

5 arbeiders. 1 baas incluis.

4500 netto
3750 netto
24-30 netto
24-30 netto
24-30netto

Oftewel: die kosten zijn nodig voor het levensonderhoud. En die laatste drie krijgen of hebben net een paar kinderen.

Is het loon nog lager te krijgen? De baas kan ja of nee dan denken. Want zo armoedig begon ik ook ooit met werken!1!! Of die heeft een goede band met het personeel en wil dat graag behouden. Je kan een stel Filipijnen, Polen, tjechen of Bulgaren in dienst nemen, dan kom je makkelijk onder de 20-24 netto.

En zijn die personeels kosten echt zo hoog dan dat het product goedkoper kan worden? Ga zelf eens na nogmaals.
Ik had heb met een paar dagen door, wat als normaal gezien wordt. En dan heb ik het dus over in de vis (op de wal) op Urk werken.
Sorry, maar ik vind het ongeloofwaardig day jij het ook over dat werk hebt, want als je daar jaren over doet was je er allang uitgemikt.

En er is meer dan alleen personeelskosten. Naast het feit dat er minder personeel nodig is bij deze methode.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178128250
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik had heb met een paar dagen door, wat als normaal gezien wordt. En dan heb ik het dus over in de vis (op de wal) op Urk werken.
Sorry, maar ik vind het ongeloofwaardig day jij het ook over dat werk hebt, want als je daar jaren over doet was je er allang uitgemikt.
Wie zegt wat ik nu verdien? Ik verplaats een ander product.

quote:
En er is meer dan alleen personeelskosten. Naast het feit dat er minder personeel nodig is bij deze methode.
Klopt, maar je hebt dan meer rust nodig gok ik zo. Dus de vangst is niet 100% geoptimaliseerd.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:59:21 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178128313
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope.
Niet voldoende voor conclusies. De onderzoeken tot nu toe zijn te gefragmenteerd om een gedegen conclusie te kunnen trekken.
Maar er wordt/ werd onderzoek gedaan volgens de berichten, dat is wat anders dan wat hier aan de lopende band gezegd wordt dat er helemaal geen onderzoek gedaan wordt...

Daarbij hoeft de eerste 5% van de vloot helemaal niet aan onderzoek te doen. Ik heb dus het idee dat de NOS een beetje een klok klepel verhaal de wereld ingeholpen heeft.
pi_178128678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar er wordt/ werd onderzoek gedaan volgens de berichten, dat is wat anders dan wat hier aan de lopende band gezegd wordt dat er helemaal geen onderzoek gedaan wordt...

Daarbij hoeft de eerste 5% van de vloot helemaal niet aan onderzoek te doen. Ik heb dus het idee dat de NOS een beetje een klok klepel verhaal de wereld ingeholpen heeft.
De NOS gaf in hun berichtgeving ook al aan dat er wel onderzoek is gedaan, maar dat dit losse onderzoeken waren en niet alle schepen daarbij betrokken waren.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:31:50 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178128986
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

De NOS gaf in hun berichtgeving ook al aan dat er wel onderzoek is gedaan, maar dat dit losse onderzoeken waren en niet alle schepen daarbij betrokken waren.
Dat hoeft ook helemaal niet gezien de 5% regel.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:43:42 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178129190
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:55 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Wie zegt wat ik nu verdien? Ik verplaats een ander product.

[..]

Klopt, maar je hebt dan meer rust nodig gok ik zo. Dus de vangst is niet 100% geoptimaliseerd.
Ik zeg niets over wat je nu verdient. Ik zeg dat het ongeloofwaardig is dat je jaren deed over de verwerking van vis aan de wal leren. Zelfs op de schepen werken ongeloofwaardig is met dat verhaal (ken op dit moment 3 jongens die er na het eerste jaar mbo techniek de brui aan geven en op die visserschepen gaan werken, wat ze binnen no time leren. Het is hard werken, niet moeilijk).

En meer rust nodig? Hoe kom je daarbij? De methode is effectiever en kan met minder personeel gedaan worden, het gaat niet om evenveel werk voor minder mensen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:45:37 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178129225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fundamenteel onderzoek is er amper gedaan. Dat zegt zelfs de branche zelf, die zegt dat ze dat nu wel doen.
Niemand zegt geen onderzoek, wel heeft men het over gedegen/fundamenteel onderzoek dat amper is gedaan. Er geen conclusies getrokken kunnen worden.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:49:40 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178129292
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Fundamenteel onderzoek is er amper gedaan. Dat zegt zelfs de branche zelf, die zegt dat ze dat nu wel doen.
Niemand zegt geen onderzoek, wel heeft men het over gedegen/fundamenteel onderzoek dat amper is gedaan. Er geen conclusies getrokken kunnen worden.
Ze zeggen zelf dat onderzoek nog lopende is tot 2019...

Daarbij kan ik nergens uit de EU regelgeving halen hoe uitgebreid het onderzoek moet zijn. Er is alleen maar gesteld dat het plus 5% deel aan onderzoek moet doen. Gezien de eerder gepostte opsomming wordt daar ruimschoots aan voldaan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:54:08 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178129358
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze zeggen zelf dat onderzoek nog lopende is tot 2019...

Daarbij kan ik nergens uit de EU regelgeving halen hoe uitgebreid het onderzoek moet zijn. Er is alleen maar gesteld dat het plus 5% deel aan onderzoek moet doen. Gezien de eerder gepostte opsomming wordt daar ruimschoots aan voldaan.
Toe nou zeg... Je kronkelt dat het een lieve lust is.

En nee, daar is niet ruimschoots aan voldaan.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:03:12 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178129537
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toe nou zeg... Je kronkelt dat het een lieve lust is.

En nee, daar is niet ruimschoots aan voldaan.
Er moest onderzoek gedaan worden, check. De eerste 22 hoefden dat niet, check.

Klaar.

NWS / Europees Parlement wil totaalverbod op pulsvissen #2

Franse anti lobby volgas aan het werk, en de EU is om.

1 en 1 is 2.
pi_178134134
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zeg niets over wat je nu verdient. Ik zeg dat het ongeloofwaardig is dat je jaren deed over de verwerking van vis aan de wal leren. Zelfs op de schepen werken ongeloofwaardig is met dat verhaal (ken op dit moment 3 jongens die er na het eerste jaar mbo techniek de brui aan geven en op die visserschepen gaan werken, wat ze binnen no time leren. Het is hard werken, niet moeilijk).
Een ander product....

quote:
En meer rust nodig? Hoe kom je daarbij? De methode is effectiever en kan met minder personeel gedaan worden, het gaat niet om evenveel werk voor minder mensen.
Dat bedoel ik dan ook, minder loon betalen red de visserij heus niet hoor. Alsof de vis (lees: product) dan stukken goedkoper is.
pi_184979986
Het verzet tegen pulsvissen komt van Franse en Britse vissers en een aantal milieu-groeperingen. Die stellen dat er geen vis meer te vangen is als Nederlandse pulsschepen voorbij zijn getrokken. Bovendien zou de elektriciteit die door de Nederlanders wordt gebruikt alle leven uit de zee wegnemen. Voor die laatste stelling is geen wetenschappelijk bewijs, maar veel Europarlementariërs lieten zich er vorig jaar wel door overtuigen.

Dit meldde het NOS journaal niet, terwijl het wel op de website van de NOS staat.

https://nos.nl/artikel/22(...)europa-is-nabij.html

Blijkbaar werkt er iemand van Landbouw bij de NOS.
pi_184980102
Waarom werkt er iemand van Landbouw bij de NOS? :?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_184980321
Omdat ze niet laten horen waarom Europa tegen is.

Het gaat er nu over op NPO start, maar ik begrijp niet hoe dat werkt. Ik heb de app maar ik zie niets over pulsvissen.
pi_184980364
Een vergunning voor wetenschappelijk onderzoek naar de pulstechniek is geen vrijbrief om de hele zee leeg te vissen en hier miljoenen aan te verdienen door de verkoop van de vangst voor consumptie.
.
pi_184981363
Als proef 5%
Vissers zitten nu op 40% denkende dat het permanent was.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:19:59 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184981448
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:32 schreef Fer het volgende:
Een vergunning voor wetenschappelijk onderzoek naar de pulstechniek is geen vrijbrief om de hele zee leeg te vissen en hier miljoenen aan te verdienen door de verkoop van de vangst voor consumptie.
Dit.

Ik had ook begrepen dat de Nederlandse vissers de situatie uitbuiten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:46:30 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184982153
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184982377
quote:
En weer zit het kabinet voor de zoveelste keer diep in de broekzak van de EU. Zelfs al zijn ze het eens met de vissers, zullen ze nooit hun ongenoegen laten blijken aan de EU. Wat een ongelofelijk triest zooitje is het ook.
pi_184985867
Dit verbod is gewoon belachelijk. De voordelen zijn groter dan de nadelen voor de zeebodem en milieu. Maar ja, daar kijken wij niet naar als de Franse industrie gevaar loopt.
pi_184986113
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:16 schreef halfway het volgende:
Als proef 5%
Vissers zitten nu op 40% denkende dat het permanent was.
Ik vind het vreemd dat rond dit feit zo enorm omheen gel... wordt.
Uitgebreid naar 40% zonder met lidstaten te overleggen. Vissers moeten beseffen dat ze niet alleen op de wereld zijn, we zitten niet meer in de Middeleeuwen waar wij tegen de rest van de wereld optraden.
Stel ze hebben gelijk qua milieu etc, als ze netjes hadden gelobbyd met Frankrijk, Belgie en Engeland, had nu die pulsvisserij wellicht kunnen doorgaan met alle landen erbij. Nu jammeren omdat ze terugmoeten omdat Nederland het enigste land is dat de zee op die manier bevist met 84 boten, is enorm schijnheilig. De vissers hebben een giga bord voor hun kop. En de landbouwministers van de afgelopen jaren helemaal.

Het zou mooi zijn als er één journalist opstond bij radio of tv die dat naar voren durft te brengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 13-02-2019 07:47:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')