abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178125126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 05:12 schreef djh77 het volgende:
GvE gaat investeerders extra uitleggen welke zekerheid een hypotheek kan betekenen. Zal het ze tegenvallen hoe langzaam de projecten vollopen? https://www.geldvoorelkaa(...)vastgoedspecial.aspx
Dat denk ik ook ja. Mij verbaast het dus ook.

Los van mijn eerdere opmerkingen hieromtrent zullen er ook veel investeerders zijn die in het verleden misschien zijn afgehaakt bij GvE door de slechte recovery. Misschien dat ze deze investeerders toch weer over de streep kunnen trekken als ze lezen wat deze leningen en hun zekerheden inhouden. De kans dat je bij deze projecten een groot deel van je geld kwijtraakt is natuurlijk zeer klein. Persoonlijk denk ik dat deze projecten tot de betere behoren van het geen we hier in de afgelopen maanden voorbij hebben zien komen en aan de overige kunnen we nu dus vermoedelijk ook het Haagsche project toevoegen. Ik overweeg mijn investering in de Amsterdamse projecten nog maar wat te verhogen. Wel denk ik dat het rente percentage misschien nog iets omhoog moet (7%?) om hem uiteindelijk vol te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 27-03-2018 15:41:11 ]
pi_178125523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bootje op GvE met 2 hypotheken https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17714

Een eerste op de boot en een 2de hypotheek op overwaarde woonhuis. Zou er al onderzocht zijn of Obvion b.v. een tweede hypotheek toestaat? :?
Ik vind de zekerheden wel weer fantastisch omschreven: er wordt een 1e hypotheek op een schip gevestigd wat een marktwaarde heeft van minstens EUR 175.000,--. Dit terwijl een aantal paragrafen eerder gesteld wordt dat het schip gunstig aangekocht kan worden door enig achterstallig onderhoud.
Ik ga geloof ik ook maar schepen opkopen, opknappen en weer doorverkopen als de som van 70K aankoop + 35k onderhoud de uitkomst geeft: marktwaarde: 175k.
Desalniettemin overweeg ik dit project toch mee te nemen. Hoort alles bij elkaar toch wel bij de betere voorstellen wat mij betreft.
pi_178125779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:44 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik vind de zekerheden wel weer fantastisch omschreven: er wordt een 1e hypotheek op een schip gevestigd wat een marktwaarde heeft van minstens EUR 175.000,--. Dit terwijl een aantal paragrafen eerder gesteld wordt dat het schip gunstig aangekocht kan worden door enig achterstallig onderhoud.
Ik ga geloof ik ook maar schepen opkopen, opknappen en weer doorverkopen als de som van 70K aankoop + 35k onderhoud de uitkomst geeft: marktwaarde: 175k.
Desalniettemin overweeg ik dit project toch mee te nemen. Hoort alles bij elkaar toch wel bij de betere voorstellen wat mij betreft.
Ik laat dit bootje aan mij voorbij gaan om de volgende redenen:
- Heb al een groot aantal vergelijkbare projecten in mijn portefuille
- Ik heb zo mijn twijfels over de taxatiewaarde van het schip
- Het tweede hypotheekrecht zal vermoedelijk niet al te veel opleveren

Ik vraag me trouwens ook af waarom Collin en GvE vaak kiezen voor een tweede hypothecaire inschrijving die lager is dan het kredietbedrag. Ik zou zeggen, schrijf een tweede hypotheek van 125k in i.p.v. 50k. De kans is heel klein dat die wijziging iets uit gaat maken, maar als er geen extra kosten aan verbonden zijn zou ik het toch doen.
pi_178125857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vond dit antwoord:

[..]

Als dat zo is hecht ik weinig waarde aan een 2e hypotheek. Leningnemer moet er gewoon voor zorgen dat de 1e betaald wordt
pi_178126768
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 10:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik ga voor de 5 jaars afossingsvrije lening. LTV van 54% geeft voor mij voldoende zekerheid. Woz waarde per 010117 is overigens 441k.
Loopt nog niet echt storm bij de Amsterdamse vastgoed projecten. Vandaag tot nu toe 42k ingeschreven. Ik verhoog mijn inleg in de vijfjaars lening nog wat, LTV van 54% is gewoon hartstikke goed.
pi_178127043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Gezondheidscentrum op CcF:
https://www.collincrowdfund.nl/la-vita-sana/
Ik heb deze pitch twee keer gelezen............Begrijp nog steeds geen zak van wat er nu gekocht wordt en van wie........................ maar het zal wel aan mij liggen..............
pi_178127076
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Loopt nog niet echt storm bij de Amsterdamse vastgoed projecten. Vandaag tot nu toe 42k ingeschreven. Ik verhoog mijn inleg in de vijfjaars lening nog wat, LTV van 54% is gewoon hartstikke goed.
Ik houd mijn kruit nog even droog. laat meneer Li eerst maar het zweet in zijn handen voelen en de rente verhogen voordat ik er nog wat extra in stop.
pi_178127244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:33 schreef ML45 het volgende:
Zojuist het navolgende bericht van GvE gekregen over twee Vastgoed projecten in Den Haag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een gezeur, ik ga denk ik niet opnieuw investeren.
pi_178127288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb deze pitch twee keer gelezen............Begrijp nog steeds geen zak van wat er nu gekocht wordt en van wie........................ maar het zal wel aan mij liggen..............
NRDZ Maar het is toch duidelijk: 'De huidige clubmanager wil samen met de twee belangrijkste partners de structuren (activa, kennis, leden e.d.) overnemen en van daaruit de transitie maken naar een regionaal centrum voor kwalitatief hoogstaande (preventieve) bewegingsactiviteiten en voedingsadvies voor particulieren, maar ook voor medewerkers van bedrijven en instellingen.' Of te wel een sport / fitnessschool. Als ik deze bingo bullsh?? lees haak ik af.

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 27-03-2018 19:14:42 ]
pi_178127323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ook hier weer hinderlijke typefouten met getallen "¤ 105.0000,-" Bij het zijwieltje staat ook nog steeds "¤ 350.00,-"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:39:58 #187
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178127949
En weer een nieuwe op DuurzaamInvesteren.nl https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_178128773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:39 schreef darktower het volgende:
En weer een nieuwe op DuurzaamInvesteren.nl https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
krap gefinancierd, vergeleken met vergelijkbare proposities van Greencrowd, denk ik?!
pi_178129677
@ bootje ... naast de welhaast magische waardestijging die hier al gesignaleerd was begrijp ik deze zin ook niet helemaal.

"Tevens is als uitboekingsvoorwaarde gesteld dat Geldvoorelkaar.nl in bezit wordt gesteld van een conveniėrend taxatierapport, dat een marktwaarde van minimaal ¤ 175.000,- bevestigd." Oftewel, GvE boekt het geld pas uit er een serieuze taxatie is gedaan dat stelt dat de waarde van nu 175.000 is.

Deze persoon heeft geen cent zo te zien (anders investeert hij zelf wel iets zou ik mogen aannemen), het schip moet nog gerepareerd worden en onduidelijk is wat er tijdens deze reparaties nog tevoorschijn gaat komen (er is altijd wel iets). Er zal nu toch geen partij zijn die zegt dat dit schip 175.000 waard is terwijl deze persoon onderhandelt over een prijs van 105.000 incl. 35.000 reparatie kosten? :W :W :W
pi_178130376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:11 schreef kopersneek het volgende:
@ bootje ... naast de welhaast magische waardestijging die hier al gesignaleerd was begrijp ik deze zin ook niet helemaal.

"Tevens is als uitboekingsvoorwaarde gesteld dat Geldvoorelkaar.nl in bezit wordt gesteld van een conveniėrend taxatierapport, dat een marktwaarde van minimaal ¤ 175.000,- bevestigd." Oftewel, GvE boekt het geld pas uit er een serieuze taxatie is gedaan dat stelt dat de waarde van nu 175.000 is.

Deze persoon heeft geen cent zo te zien (anders investeert hij zelf wel iets zou ik mogen aannemen), het schip moet nog gerepareerd worden en onduidelijk is wat er tijdens deze reparaties nog tevoorschijn gaat komen (er is altijd wel iets). Er zal nu toch geen partij zijn die zegt dat dit schip 175.000 waard is terwijl deze persoon onderhandelt over een prijs van 105.000 incl. 35.000 reparatie kosten? :W :W :W
Wordt bij huizen ook gedaan. Taxateur geeft dan de waarde na verbouwing. Lijkt me dat dit bij schepen ook kan. Ik heb vaker het idee gehad dat taxateurs de waarde schrijven obv de wens van de opdrachtgever.
pi_178131101
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:10 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

En daarnaast is er ook nog steeds het stukje zekerheid door overwaarde op het huis. Er mag dan wel geen hypotheekrecht zijn, wat inhoudt dat er geconcurreerd zal moeten worden met andere schuldeisers, de overwaarde nog steeds geld kan opleveren voor de GvE investeerders.

Maar desondanks vind ik de 5,0% toch nog iets te laag. Misschien komt er nog een procentje bij als de investeerders niet gelijk toehappen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat investeerders direct massaal toehappen.
Als 'beleggingspanden Amsterdam' al langzaam gaat, moet dit toch al helemaal langzaam gaan en eigenlijk gewoon helemaal niet volkomen.
Maar goed, ik zit wel vaker verbaasd naar het investeringsgedrag van anderen te kijken, dus je weet maar nooit.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:21:01 #192
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178132972
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:20 schreef Camogli het volgende:

[..]

krap gefinancierd, vergeleken met vergelijkbare proposities van Greencrowd, denk ik?!
wat bedoel je precies? heb je voorbeelden? voor duurzaaminvesteren.nl is 5% of 5,5% voor 2 jaar gebruikelijk bij dit soort projecten, maar heb je iets vergelijkbaars bij greencrowd?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_178132974
Ik zit/zat ook in de 'Den Haag lening'.

Ik vind t vooral frappant dat ze dachten dat het niet nodig was om het oversluiten te melden aan gve terwijl het gaat om het pand wat onderpand was voor de lening. Vervolgens ook het niet melden van de 2e hypo aan de nieuwe 1e hypotheekhouders vind ik apart.

Door deze 'verzwijgingen' die zij niet nodig achtten te vermelden, zal ik niet meer investeren in de nieuwe leningen
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:22:02 #194
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178132998
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt bij huizen ook gedaan. Taxateur geeft dan de waarde na verbouwing. Lijkt me dat dit bij schepen ook kan. Ik heb vaker het idee gehad dat taxateurs de waarde schrijven obv de wens van de opdrachtgever.
sommige taxateurs maken zelfs reclame op hun site met het feit dat ze de wens vd opdrachtgever volgen (dan staat er letterlijk dat mensen aan kunnen/moeten geven welk bedrag er uit de taxatie moet komen)
pi_178133353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:21 schreef darktower het volgende:

[..]

wat bedoel je precies? heb je voorbeelden? voor duurzaaminvesteren.nl is 5% of 5,5% voor 2 jaar gebruikelijk bij dit soort projecten, maar heb je iets vergelijkbaars bij greencrowd?
bij Greencrowd is het 4% (zonder extra kosten), bijvoorbeeld https://greencrowd.nl/project/ndsm-scheepsbouwloods . Daar is de DSCR hoger dan 1,1. Wel is bij duurzaaminvesteren de installatie een onderpand. Bij nader inzien is dit nog niet zo'n slechte propositie.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:38:34 #196
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_178133557
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:32 schreef Camogli het volgende:

[..]

bij Greencrowd is het 4% (zonder extra kosten), bijvoorbeeld https://greencrowd.nl/project/ndsm-scheepsbouwloods . Daar is de DSCR hoger dan 1,1. Wel is bij duurzaaminvesteren de installatie een onderpand. Bij nader inzien is dit nog niet zo'n slechte propositie.
Dat voorbeeld bij GC is iets wat nog gedaan moet worden (zonnepanelen leggen), bij DZI betreft het veelal bestaande installaties/portefeuilles
pi_178133788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:38 schreef darktower het volgende:

[..]

Dat voorbeeld bij GC is iets wat nog gedaan moet worden (zonnepanelen leggen), bij DZI betreft het veelal bestaande installaties/portefeuilles
In dit voorbeeld is het bijna gelegd: "De aanleg is reeds begonnen en de oplevering is gepland in maart 2018".
DZI doet vooral particulier, terwijl via GC bedrijfspanden bedekt worden met PV's.
pi_178134197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:11 schreef kopersneek het volgende:
Eigenlijk is het ook te zot voor woorden en de omgedraaide wereld. Een taxatie verslag moet natuurlijk in de regel vooraf bij GvE of welk ander platform beschikbaar zijn zodat dit bij de beoordeling door het platform of investeerders gebruikt kan worden. Nu is het dus een vereiste geworden dat een geldnemer voor een (buitensporig-) hoge taxatiewaarde moet zorgen anders krijgt hij alsnog zijn geld niet 8)7. Dit is niet anders dan een perverse prikkel om er alles aan te doen om dit te bereiken met alle gevolgen van dien |:(
pi_178134664
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Eigenlijk is het ook te zot voor woorden en de omgedraaide wereld. Een taxatie verslag moet natuurlijk in de regel vooraf bij GvE of welk ander platform beschikbaar zijn zodat dit bij de beoordeling door het platform of investeerders gebruikt kan worden. Nu is het dus een vereiste geworden dat een geldnemer voor een (buitensporig-) hoge taxatiewaarde moet zorgen anders krijgt hij alsnog zijn geld niet 8)7. Dit is niet anders dan een perverse prikkel om er alles aan te doen om dit te bereiken met alle gevolgen van dien |:(
Slaat de paniek bij GvE toe? Goede projecten zoals die in Amsterdam( of zien we wat over het hoofd?) lopen niet vol, de pitch van dit bootje staat vol rode stoplichten, het tempo van de projecten bij GvE ligt er geheel uit, het project in Den Haag verdient ook niet de schoonheidsprijs, de administratieve verwerking van de projecten duurt weken. De nieuwe klankbordgroep leden hebben wat te bespreken. Overigens is mijn rendement bij GvE prima en blijf ik gericht investeren
pi_178135029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:15 schreef ML45 het volgende:
de administratieve verwerking van de projecten duurt weken.
Ik sta er echt van te kijken hoe lang dit duurt inderdaad...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag mij af of de leningnemer ook zo lang moet wachten tot hij/zei het geld overgeschreven krijgt van GvE?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')