Peter is al drie dagen stil op twitter. Zeker aan het verhuizen.quote:
Bij mij is het dashboard ook weer up to date. Even de statistieken tot op heden:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:22 schreef Camogli het volgende:
[..]
bij mij evenmin.
De eerste termijn van het duikcentrum was al aangekondigd door FNC. Zijn ook de termijnen 2 en 3 betaald?
Nee, al suggereer ik dat je Sinterklaas bent.quote:
Of hij is nog steeds bezig de ring van Amsterdam te bereiken.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:53 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Peter is al drie dagen stil op twitter. Zeker aan het verhuizen.![]()
Of in z'n RangeRover vastgehouden door wat hij noemt de kleinkinderen van Stalin.
Hij heeft vat geen tijd om hier te posten.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:28 schreef bleyenburg het volgende:
@ xzaz: Ik vraag je nogmaals beleefd te stoppen met suggesties over wie ik wel of niet zou zijn.
De cijfer van de FNC UK mag je mi niet zomaar met Nederland vergelijken. Op FNC NL staat voor 2015 een netto rendement van 2,72% en voor 2016 van 3,68%. Dus 2017 moet wel goed zijn om op gemiddeld 5% uit te komen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:03 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Net als andere users zeggen, een vrij hoog risico bij FnC, en nog te vroeg om een oordeel te vellen (bij KoM en GvE ben ik zo'n 1.5 jaar langer bezig). Over een jaar weten we meer.
Mijn doel voor dit jaar: uitstaand vermogen in crowdfunding gelijk houden. Dit betekend dus een verschuiving vanuit KoM en GvE naar andere platforms. Net dit weekeinde de eerste op HCN meegepakt voor de spreiding over de platforms, ik wil mijn uitstaande bedrag bij FnC niet te hard laten groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:33 schreef ML45 het volgende:
Zojuist het navolgende bericht van GvE gekregen over twee Vastgoed projecten in Den Haag.Eens even nadenken wat ik hier mee doe. Zou wel eens willen weten hoe zeker die borgstelling van het familie lid is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, wat een gezeik weer, pfffquote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Eens even nadenken wat ik hier mee doe. Zou wel eens willen weten hoe zeker die borgstelling van het familie lid is.
Zojuist het navolgende bericht van GvE gekregen over twee Vastgoed projecten in Den Haag.Het was al een twijfelgeval of GvE wel de juiste vergunning had voor dit project (hypotheek particulier deels woonhuis). Het komt GvE denk wel goed uit. Gezien de huidige projecten (5,7% en 6%) denk ik wel dat de rente van 5% voor dit nieuwe project te laag is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 27-03-2018 14:44:25 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangepaste pitch:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij een go nu.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frandderouw op 27-03-2018 15:17:01 ]
Allebei de links werken ook niet in de emailquote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:37 schreef djh77 het volgende:
[..]
Het was al een twijfelgeval of GvE wel de juiste vergunning had voor dit project (hypotheek particulier deels woonhuis). Het komt GvE denk wel goed uit. Gezien de huidige projecten (5,7% en 6%) denk ik wel dat de rente van 5% voor dit nieuwe project te laag is.
klopt:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:49 schreef wouterde het volgende:
[..]
Allebei de links werken ook niet in de email
quote:U kunt vanaf 30 maart 15:00 uur de nieuwe pitch inzien en desgewenst investeren via deze link.
Dat staat ook in de mail, vanaf de 30e pas.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:49 schreef wouterde het volgende:
[..]
Correctquote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat staat ook in de mail, vanaf de 30e pas.
Staat bij dat het pas werkt vanaf 30 maart ....uur dat was dan 3 maal scheepsrechtquote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:49 schreef wouterde het volgende:
[..]
Of de 60k borgstelling slechter is hangt af van de aard van de borgstelling. Ik heb hierover een vraag gesteld.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:53 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben er denk ik wel uit en laat dit Haagse project nu aan mij voorbij gaan. De geboden rente is inderdaad ook nog eens veel te laag zeker in vergelijking met de 2 lopende “Amsterdamse” projecten. Ook de 60K afgegeven borgstelling is natuurlijk veel slechten qua zekerheid dan de 2e hypotheek zou zijn geweest.
Weet je wat het is met die borgstellingen, dat heb ik al veel te vaak fout zien gaan omdat er puntje bij paaltje toch niets (meer) te halen is.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Of de 60k borgstelling slechter is hangt af van de aard van de borgstelling. Ik heb hierover een vraag gesteld.
Wat de rente percentages ben ik het geheel eens. Met name voor het lange annuitaire gedeelte zou dit omhoog kunnen/moeten.
Correct, daarom heb ik gevraagd hoe die materieel gezekerd is aan de leningen gedurende de looptijd van de leningen en waar de materialiteit uit bestaat.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Weet je wat het is met die borgstellingen, dat heb ik al veel te vaak fout zien gaan omdat er puntje bij paaltje toch niets (meer) te halen is.
En daarnaast is er ook nog steeds het stukje zekerheid door overwaarde op het huis. Er mag dan wel geen hypotheekrecht zijn, wat inhoudt dat er geconcurreerd zal moeten worden met andere schuldeisers, de overwaarde nog steeds geld kan opleveren voor de GvE investeerders.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Correct, daarom heb ik gevraagd hoe die materieel gezekerd is aan de leningen gedurende de looptijd van de leningen en waar de materialiteit uit bestaat.
Ligt idd aan de borgsteller, als deze "materialiteit" echt goed is, en niet zomaar een overwaarde van 70k oid, dan kan dit idd positief uitpakken mocht het echt mis gaanquote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Correct, daarom heb ik gevraagd hoe die materieel gezekerd is aan de leningen gedurende de looptijd van de leningen en waar de materialiteit uit bestaat.
Als dat goed geregeld is zou het in theorie een betere zekerheid kunnen zijn als een tweede hypotheek op een woning van iemand die over de oren (beter tot de oren, anders had ik hem niet gedaan) in de schulden zit.
Lijkt me een beetje een vreemde constructie..quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bootje op GvE met 2 hypotheken https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17714
Een op de boot en een 2de hypotheek op overwaarde woonhuis. Zou er al onderzocht zijn of obvion een tweede hypotheek toestaat?![]()
Dat denk ik ook ja. Mij verbaast het dus ook.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 05:12 schreef djh77 het volgende:
GvE gaat investeerders extra uitleggen welke zekerheid een hypotheek kan betekenen. Zal het ze tegenvallen hoe langzaam de projecten vollopen? https://www.geldvoorelkaa(...)vastgoedspecial.aspx
Ik vind de zekerheden wel weer fantastisch omschreven: er wordt een 1e hypotheek op een schip gevestigd wat een marktwaarde heeft van minstens EUR 175.000,--. Dit terwijl een aantal paragrafen eerder gesteld wordt dat het schip gunstig aangekocht kan worden door enig achterstallig onderhoud.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bootje op GvE met 2 hypotheken https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17714
Een eerste op de boot en een 2de hypotheek op overwaarde woonhuis. Zou er al onderzocht zijn of Obvion b.v. een tweede hypotheek toestaat?![]()
Ik laat dit bootje aan mij voorbij gaan om de volgende redenen:quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:44 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik vind de zekerheden wel weer fantastisch omschreven: er wordt een 1e hypotheek op een schip gevestigd wat een marktwaarde heeft van minstens EUR 175.000,--. Dit terwijl een aantal paragrafen eerder gesteld wordt dat het schip gunstig aangekocht kan worden door enig achterstallig onderhoud.
Ik ga geloof ik ook maar schepen opkopen, opknappen en weer doorverkopen als de som van 70K aankoop + 35k onderhoud de uitkomst geeft: marktwaarde: 175k.
Desalniettemin overweeg ik dit project toch mee te nemen. Hoort alles bij elkaar toch wel bij de betere voorstellen wat mij betreft.
Als dat zo is hecht ik weinig waarde aan een 2e hypotheek. Leningnemer moet er gewoon voor zorgen dat de 1e betaald wordtquote:
Loopt nog niet echt storm bij de Amsterdamse vastgoed projecten. Vandaag tot nu toe 42k ingeschreven. Ik verhoog mijn inleg in de vijfjaars lening nog wat, LTV van 54% is gewoon hartstikke goed.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 10:21 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ik ga voor de 5 jaars afossingsvrije lening. LTV van 54% geeft voor mij voldoende zekerheid. Woz waarde per 010117 is overigens 441k.
Ik heb deze pitch twee keer gelezen............Begrijp nog steeds geen zak van wat er nu gekocht wordt en van wie........................ maar het zal wel aan mij liggen..............quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:33 schreef djh77 het volgende:
Gezondheidscentrum op CcF:
https://www.collincrowdfund.nl/la-vita-sana/
Ik houd mijn kruit nog even droog. laat meneer Li eerst maar het zweet in zijn handen voelen en de rente verhogen voordat ik er nog wat extra in stop.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:43 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Loopt nog niet echt storm bij de Amsterdamse vastgoed projecten. Vandaag tot nu toe 42k ingeschreven. Ik verhoog mijn inleg in de vijfjaars lening nog wat, LTV van 54% is gewoon hartstikke goed.
Zojuist het navolgende bericht van GvE gekregen over twee Vastgoed projecten in Den Haag.Wat een gezeur, ik ga denk ik niet opnieuw investeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NRDZ Maar het is toch duidelijk: 'De huidige clubmanager wil samen met de twee belangrijkste partners de structuren (activa, kennis, leden e.d.) overnemen en van daaruit de transitie maken naar een regionaal centrum voor kwalitatief hoogstaande (preventieve) bewegingsactiviteiten en voedingsadvies voor particulieren, maar ook voor medewerkers van bedrijven en instellingen.' Of te wel een sport / fitnessschool. Als ik deze bingo bullsh?? lees haak ik af.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb deze pitch twee keer gelezen............Begrijp nog steeds geen zak van wat er nu gekocht wordt en van wie........................ maar het zal wel aan mij liggen..............
Ook hier weer hinderlijke typefouten met getallen "¤ 105.0000,-" Bij het zijwieltje staat ook nog steeds "¤ 350.00,-"quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb deze pitch twee keer gelezen............Begrijp nog steeds geen zak van wat er nu gekocht wordt en van wie........................ maar het zal wel aan mij liggen..............
krap gefinancierd, vergeleken met vergelijkbare proposities van Greencrowd, denk ik?!quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:39 schreef darktower het volgende:
En weer een nieuwe op DuurzaamInvesteren.nl https://www.duurzaaminves(...)-zonnestroomsystemen
Wordt bij huizen ook gedaan. Taxateur geeft dan de waarde na verbouwing. Lijkt me dat dit bij schepen ook kan. Ik heb vaker het idee gehad dat taxateurs de waarde schrijven obv de wens van de opdrachtgever.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:11 schreef kopersneek het volgende:
@ bootje ... naast de welhaast magische waardestijging die hier al gesignaleerd was begrijp ik deze zin ook niet helemaal.
"Tevens is als uitboekingsvoorwaarde gesteld dat Geldvoorelkaar.nl in bezit wordt gesteld van een conveniėrend taxatierapport, dat een marktwaarde van minimaal ¤ 175.000,- bevestigd." Oftewel, GvE boekt het geld pas uit er een serieuze taxatie is gedaan dat stelt dat de waarde van nu 175.000 is.
Deze persoon heeft geen cent zo te zien (anders investeert hij zelf wel iets zou ik mogen aannemen), het schip moet nog gerepareerd worden en onduidelijk is wat er tijdens deze reparaties nog tevoorschijn gaat komen (er is altijd wel iets). Er zal nu toch geen partij zijn die zegt dat dit schip 175.000 waard is terwijl deze persoon onderhandelt over een prijs van 105.000 incl. 35.000 reparatie kosten?![]()
![]()
![]()
Ik kan me ook niet voorstellen dat investeerders direct massaal toehappen.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:10 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
En daarnaast is er ook nog steeds het stukje zekerheid door overwaarde op het huis. Er mag dan wel geen hypotheekrecht zijn, wat inhoudt dat er geconcurreerd zal moeten worden met andere schuldeisers, de overwaarde nog steeds geld kan opleveren voor de GvE investeerders.
Maar desondanks vind ik de 5,0% toch nog iets te laag. Misschien komt er nog een procentje bij als de investeerders niet gelijk toehappen.
wat bedoel je precies? heb je voorbeelden? voor duurzaaminvesteren.nl is 5% of 5,5% voor 2 jaar gebruikelijk bij dit soort projecten, maar heb je iets vergelijkbaars bij greencrowd?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 18:20 schreef Camogli het volgende:
[..]
krap gefinancierd, vergeleken met vergelijkbare proposities van Greencrowd, denk ik?!
sommige taxateurs maken zelfs reclame op hun site met het feit dat ze de wens vd opdrachtgever volgen (dan staat er letterlijk dat mensen aan kunnen/moeten geven welk bedrag er uit de taxatie moet komen)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:45 schreef djh77 het volgende:
[..]
Wordt bij huizen ook gedaan. Taxateur geeft dan de waarde na verbouwing. Lijkt me dat dit bij schepen ook kan. Ik heb vaker het idee gehad dat taxateurs de waarde schrijven obv de wens van de opdrachtgever.
bij Greencrowd is het 4% (zonder extra kosten), bijvoorbeeld https://greencrowd.nl/project/ndsm-scheepsbouwloods . Daar is de DSCR hoger dan 1,1. Wel is bij duurzaaminvesteren de installatie een onderpand. Bij nader inzien is dit nog niet zo'n slechte propositie.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:21 schreef darktower het volgende:
[..]
wat bedoel je precies? heb je voorbeelden? voor duurzaaminvesteren.nl is 5% of 5,5% voor 2 jaar gebruikelijk bij dit soort projecten, maar heb je iets vergelijkbaars bij greencrowd?
Dat voorbeeld bij GC is iets wat nog gedaan moet worden (zonnepanelen leggen), bij DZI betreft het veelal bestaande installaties/portefeuillesquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:32 schreef Camogli het volgende:
[..]
bij Greencrowd is het 4% (zonder extra kosten), bijvoorbeeld https://greencrowd.nl/project/ndsm-scheepsbouwloods . Daar is de DSCR hoger dan 1,1. Wel is bij duurzaaminvesteren de installatie een onderpand. Bij nader inzien is dit nog niet zo'n slechte propositie.
In dit voorbeeld is het bijna gelegd: "De aanleg is reeds begonnen en de oplevering is gepland in maart 2018".quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:38 schreef darktower het volgende:
[..]
Dat voorbeeld bij GC is iets wat nog gedaan moet worden (zonnepanelen leggen), bij DZI betreft het veelal bestaande installaties/portefeuilles
Eigenlijk is het ook te zot voor woorden en de omgedraaide wereld. Een taxatie verslag moet natuurlijk in de regel vooraf bij GvE of welk ander platform beschikbaar zijn zodat dit bij de beoordeling door het platform of investeerders gebruikt kan worden. Nu is het dus een vereiste geworden dat een geldnemer voor een (buitensporig-) hoge taxatiewaarde moet zorgen anders krijgt hij alsnog zijn geld nietquote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:11 schreef kopersneek het volgende:
"Tevens is als uitboekingsvoorwaarde gesteld dat Geldvoorelkaar.nl in bezit wordt gesteld van een conveniėrend taxatierapport, dat een marktwaarde van minimaal ¤ 175.000,- bevestigd." Oftewel, GvE boekt het geld pas uit er een serieuze taxatie is gedaan dat stelt dat de waarde van nu 175.000 is.
Slaat de paniek bij GvE toe? Goede projecten zoals die in Amsterdam( of zien we wat over het hoofd?) lopen niet vol, de pitch van dit bootje staat vol rode stoplichten, het tempo van de projecten bij GvE ligt er geheel uit, het project in Den Haag verdient ook niet de schoonheidsprijs, de administratieve verwerking van de projecten duurt weken. De nieuwe klankbordgroep leden hebben wat te bespreken. Overigens is mijn rendement bij GvE prima en blijf ik gericht investerenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook te zot voor woorden en de omgedraaide wereld. Een taxatie verslag moet natuurlijk in de regel vooraf bij GvE of welk ander platform beschikbaar zijn zodat dit bij de beoordeling door het platform of investeerders gebruikt kan worden. Nu is het dus een vereiste geworden dat een geldnemer voor een (buitensporig-) hoge taxatiewaarde moet zorgen anders krijgt hij alsnog zijn geld niet. Dit is niet anders dan een perverse prikkel om er alles aan te doen om dit te bereiken met alle gevolgen van dien
Ik sta er echt van te kijken hoe lang dit duurt inderdaad...quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:15 schreef ML45 het volgende:
de administratieve verwerking van de projecten duurt weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vraag mij af of de leningnemer ook zo lang moet wachten tot hij/zei het geld overgeschreven krijgt van GvE?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |