Dat wel, maar ik gun het haar wel.quote:
Ja dat is verwerpelijk inderdaad, al is het een racist maar goed.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik gun het haar wel.
Wat is dat mens op een verschrikkelijk onbeschofte manier kapot getreiterd zeg.
Ik gun het haar ook. Gefeliciteerd. En ik heb helemaal niets tegen redelijke argumenten tegen haar, maar dat grove geschut dat sommigen menen te moeten inzetten is walgelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
heeft ze zelf veroorzaakt.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Amsterdam hč, die zijn toch al pad af.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:44 schreef Symphonic het volgende:
[..]
heeft ze zelf veroorzaakt.
Wie zijn billen brandt.
Nou gefeliciteerd, deze engnek met 3 engnekken van Denk.
We hebben het voor elkaar in Nederland
Alleen al daarom (en om de reacties op FOK!) gun ik het haar nog meerquote:Op woensdag 21 maart 2018 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies. Heb verder ook niet zo'n hoge pet van haar op, maar laat dit een opsteker voor d'r zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:51 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Alleen al daarom (en om de reacties op FOK!) gun ik het haar nog meer
Ik ook niet. Al zijn er genoeg andere mafklappers in de politiek geweest van gelijk niveau.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Precies. Heb verder ook niet zo'n hoge pet van haar op, maar laat dit een opsteker voor d'r zijn.
Provinciaaltje gespot.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:57 schreef bascross het volgende:
Het is in ieder geval wederom een bevestiging dat Amsterdam een walgelijke stad is.
Beschaving mis je niet als je het zelf niet hebt he?quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:00 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik heb in Grollo niets dat ik mis.
Als Amsterdam het toonbeeld van beschaving moet voorstellen dan blijf ik liever hier.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Beschaving mis je niet als je het zelf niet hebt he?
Identiteitspolitiek, de kanker van de Nederlandse politiek en politiek in het algemeen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:33 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
My god, hoe ga je van hippe Nederlandse vj met donker kleurtje, naar totaal psychotisch en je kleden als een of andere Zimbabwaanse dorpsoudste.
dat soort partijen doen het al jaren oke in de stad. Zijn altijd mensen buiten Adam die dat roepen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat GroenLinks de grootste partij in Amsterdam is, dat is een veel engere grap.
Mooi.quote:
Nu toch weer wel op een zetel.quote:Op donderdag 22 maart 2018 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik zag het ook, 😂
Ze had iets te vroeg gejuicht.
En mensen daar merken dan direct wat ze aan haar hebben, wat haar hopelijk meteen kansloos maakt bij de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 01:07 schreef SpecialK het volgende:
Ik hoop dat ze het haalt. Dan zit ze de komende 4 jaar gevangen in de gemeenteraad van Amsterdam. Exact zo'n positie waar je weinig schade kan toebrengen maar wat toch 40 uur van je week opslurpt. Heerlijk rustig straks.
In bepaalde stembureaus in Oost haalde ze toen de absolute meerderheidquote:Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Met de landelijke verkiezingen behaalde Sylvana toch ook al iets van 80% van al haar stemmen in Amsterdam?
ligt er aan, als de resultaten daarvan al binnen zijn dan valt dat te betwijfelenquote:Op donderdag 22 maart 2018 01:14 schreef bamibij het volgende:
[..]
In bepaalde stembureaus in Oost haalde ze toen de absolute meerderheiddie zetel gaat ze wel halen
gemeenteraadslid is geen fulltime baan, ook niet in Amsterdamquote:Op donderdag 22 maart 2018 01:07 schreef SpecialK het volgende:
Ik hoop dat ze het haalt. Dan zit ze de komende 4 jaar gevangen in de gemeenteraad van Amsterdam. Exact zo'n positie waar je weinig schade kan toebrengen maar wat toch 40 uur van je week opslurpt. Heerlijk rustig straks.
Ergeren aan Zwarte Piet kan een mens danig veranderen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:33 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
My god, hoe ga je van hippe Nederlandse vj met donker kleurtje, naar totaal psychotisch en je kleden als een of andere Zimbabwaanse dorpsoudste.
In theorie niet. Dankzij het Haagse afschuiven van verantwoordelijkheden naar gemeenten begint het daar nu wel op te lijken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
gemeenteraadslid is geen fulltime baan, ook niet in Amsterdam
Klopt dat noemen ze een nevenfunctie waar ze een vergoeding voor krijgen, deze vergoeding is afhankelijk van het aantal inwoners. Een raadslid van een grote gemeente zoals Amsterdam of Rotterdam houdt daar een leuk centje aan over, dan nog de vergoeding wat ze krijgen voor elke vergadering en onkosten.quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
gemeenteraadslid is geen fulltime baan, ook niet in Amsterdam
Als je je aan dat soort dingen gaat zitten ergeren heb je gewoon veel teveel vrije tijd.quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ergeren aan Zwarte Piet kan een mens danig veranderen.
Dat is niet het enige waar zij aan kan ergeren.quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ergeren aan Zwarte Piet kan een mens danig veranderen.
https://www.instagram.com/p/BgEZPuIjho2/?taken-by=sylvanasimonsquote:sylvanasimonsLieve Amsterdammers+ all others, hele fijne radicale intersectionele feministische dag toegewenst!
https://www.instagram.com/p/BfjR7AmHnSB/?taken-by=sylvanasimonsquote:Wow shout out to all those mentally ill woman that don't fucking kill a lot of people
Je geeft jezelf een paar interessant klinkende namen en gaan met die banaan.quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:35 schreef LurkJeRot het volgende:
Oh ze is ook motivational speaker en leadership coach, lees ik nu op haar insta.
Leuk voor d'r.
Doe beide maar net niet. Veel partijen in een gemeenteraad is niet praktisch.quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nou het blijft spannend. Komt er een zeteltje voor Syl of toch niet? Zelfde voor de ChristenUnie...
Die gaat zichzelf compleet belachelijk maken, let maar op ............. Als je ziet wat voor een onzin ze de afgelopen jaren heeft verkondigd gaat dat nog leuk worden - beetje humor in de gemeente is natuurlijk niet misquote:Op donderdag 22 maart 2018 08:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Doe beide maar net niet. Veel partijen in een gemeenteraad is niet praktisch.
Banaan in een zin noemen met een negerin: dat riekt naar racisme.quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je geeft jezelf een paar interessant klinkende namen en gaan met die banaan.
Verrek, nou je het zegt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Banaan in een zin noemen met een negerin: dat riekt naar racisme.
Dat is nog onduidelijk. Voor middernacht stond ze op 0, toen even op 1, toen kondigde Van Aartsen aan dat er geen updates meer kwamen tot de definitieve uitslag. Dus het kan nog beide kanten op... zelfde voor het CU.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:06 schreef Rev- het volgende:
Maar moet Sylvana nou daadwerkelijk zelf naar de Gemeenteraad nu? Die zal dan wel flink balen
quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Gek genoeg gun ik haar dat zeteltje wel. Meer dan die paljassen van DENK.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is nog onduidelijk. Voor middernacht stond ze op 0, toen even op 1, toen kondigde Van Aartsen aan dat er geen updates meer kwamen tot de definitieve uitslag. Dus het kan nog beide kanten op... zelfde voor het CU.
Moeten we her woord banaan ook maar verbieden en het een neutrale gele kromming noemen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 08:54 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niet om het even hoor, maar toen ze gisteren in beeld kwam, kwamen er een hoop reacties hier op FOK! die alleen maar over haar huidskleur gingen, mede ondersteund met woorden als aap en neger. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat er mensen niet op Sylvana hebben gestemd omdat ze "zwart" is? Hoe irritant of overdreven je haar ook mag vinden in haar standpunten (van mij mag je haar niks vinden hoor, jouw mening), maar als mensen gaan klagen dat stemmers voor haar kiezen omdat ze een gekleurd deel kan gaan vertegenwoordigen en vervolgens dat geklaag alleen maar kunnen ondersteunen met die termen die in het verleden ervoor hebben gezorgd dat ze daarom de politiek in wilde... Tja...quote:Op donderdag 22 maart 2018 01:36 schreef alilami het volgende:
Mensen die op haar stemmen omdat ze zwart is, nee niet om haar ideeėn, maar omdat ze zwart is, te dom om te poepen.
Alles voor de PRquote:Op woensdag 21 maart 2018 22:33 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Vanwege stormfronters met jouw taalgebruik.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:33 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik gun het haar ook wel, vanwege alle shit die ze over zich heen heeft gekregen maar ik heb er eigenlijk altijd wel een leuke vrouw gevonden, met niet zo'n goed zicht op haar eigen beperkingen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Niet om het even hoor, maar toen ze gisteren in beeld kwam, kwamen er een hoop reacties hier op FOK! die alleen maar over haar huidskleur gingen, mede ondersteund met woorden als aap en neger. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat er mensen niet op Sylvana hebben gestemd omdat ze "zwart" is? Hoe irritant of overdreven je haar ook mag vinden in haar standpunten (van mij mag je haar niks vinden hoor, jouw mening), maar als mensen gaan klagen dat stemmers voor haar kiezen omdat ze een gekleurd deel kan gaan vertegenwoordigen en vervolgens dat geklaag alleen maar kunnen ondersteunen met die termen die in het verleden ervoor hebben gezorgd dat ze daarom de politiek in wilde... Tja...
Ik ben nieuwsgierig naar wat ze gaat doen en hoe ze het aanpakt en ik kan ergens waarderen dat ze, ondanks shit gewoon vol gas doorgaat (al is het niet mijn ding of mijn mening), maar ik reken haar liever af op wat ze doet dan op haar huidskleur en zolang er een hoop hier niet verder komen dan "vieze aap" of dergelijke woorden, wordt een zekere vorm van legitimiteit voor haar eigenlijk alleen maar bevestigd. Als haar punten echt onrealistisch zijn, dan zal ze komende vier jaar vanzelf weggefilterd worden door kiezers.
Zoals een VVD'er al zei, een zetel voor Sylvana scheelt iig weer een uitkeringquote:Op donderdag 22 maart 2018 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gek genoeg gun ik haar dat zeteltje wel. Meer dan die paljassen van DENK.
Dus afrekenen over de afgelopen periode kan niet? Je kan toch niet beweren dat deze mevrouw met hele goede argumentatie haar gekleurde standpunten verdedigtquote:Op donderdag 22 maart 2018 09:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Niet om het even hoor, maar toen ze gisteren in beeld kwam, kwamen er een hoop reacties hier op FOK! die alleen maar over haar huidskleur gingen, mede ondersteund met woorden als aap en neger. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat er mensen niet op Sylvana hebben gestemd omdat ze "zwart" is? Hoe irritant of overdreven je haar ook mag vinden in haar standpunten (van mij mag je haar niks vinden hoor, jouw mening), maar als mensen gaan klagen dat stemmers voor haar kiezen omdat ze een gekleurd deel kan gaan vertegenwoordigen en vervolgens dat geklaag alleen maar kunnen ondersteunen met die termen die in het verleden ervoor hebben gezorgd dat ze daarom de politiek in wilde... Tja...
Ik ben nieuwsgierig naar wat ze gaat doen en hoe ze het aanpakt en ik kan ergens waarderen dat ze, ondanks shit gewoon vol gas doorgaat (al is het niet mijn ding of mijn mening), maar ik reken haar liever af op wat ze doet dan op haar huidskleur en zolang er een hoop hier niet verder komen dan "vieze aap" of dergelijke woorden, wordt een zekere vorm van legitimiteit voor haar eigenlijk alleen maar bevestigd. Als haar punten echt onrealistisch zijn, dan zal ze komende vier jaar vanzelf weggefilterd worden door kiezers.
Als ik een neger was hadden rascistische boventonen in discussies over zwarte piet of Sylvana me echt wel naar een stem op Sylvana genudged.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:23 schreef Jerruh het volgende:
Niet om het even hoor, maar toen ze gisteren in beeld kwam, kwamen er een hoop reacties hier op FOK! die alleen maar over haar huidskleur gingen, mede ondersteund met woorden als aap en neger. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat er mensen niet op Sylvana hebben gestemd omdat ze "zwart" is?
Pas maar op, straks klaagt ze je aan voor racisme jegens de Smurfenquote:Op donderdag 22 maart 2018 10:10 schreef Lothiriel het volgende:
Voorts fijn voor Sylvana dat ze een zitje heeft weten te bemachtigen natuurlijk. Ik blijf haar echter maar een haatsmurf vinden.
Mja als je een heel land ongenuanceerd wegzet als racisten kun je ongenuanceerd weerwoord verwachten natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2018 22:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik gun het haar ook. Gefeliciteerd. En ik heb helemaal niets tegen redelijke argumenten tegen haar, maar dat grove geschut dat sommigen menen te moeten inzetten is walgelijk.
Mooi, eindelijk eens iemand met een helder verstand en die het een beetje begrijpt. Chapeauquote:Op donderdag 22 maart 2018 10:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Als "kleurling" ben ik juist helemaal niet blij met de komst van Denk en Bij1, ze zorgen juist voor meer polarisering in dit land, en zet de groepen steeds meer tegenover elkaar dan dat het ooit was.
Ja er is racisme in Nederland, en dat moet opgelost worden. Maar niet op de manier hoe deze partijen dit doen, dat heeft juist een averechts effect is mijn ervaring. Bij Sylvana heb ik het idee dat ze er alleen is voor donkergekleurde, en Denk is er alleen voor de Turken/Marokkanen.
Geen zin om de hele zwarte pieten discussie gaan starten. Maar dat heeft het ook allemaal geen goed gedaan. En figuren die praten over "wit mens" zijn eveneens keiharde racisten die aangesproken moet worden op hun gedrag.
Het is mij allemaal net iets teveel geschreeuw van Links naar Rechts. Ik mis erg een nuchtere tussenweg.
"Ze gaat ongenuanceerd erin, dus laten we precies zo doen waarop ze tegeningaat"... Dat is de reden waarom ze stemmen heeft gekregen, niet omdat er op een kundige en weloverwogen manier gehakt is gemaakt van haar standpunten. Of had je verwacht dat door haar precies op de manier waartegen ze ageert door het slijk te halen, dat stemmers dan denken van: inderdaad, ze heeft dezelfde huidskleur als ik, ze is net voor vieze aap uitgescholden, laat ik niet op haar stemmen want racisme is er helemaal niet joh?quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mja als je een heel land ongenuanceerd wegzet als racisten kun je ongenuanceerd weerwoord verwachten natuurlijk.
Al die randgroepjes zoals Denk, NIDA en Bij1 zijn volgens mij de grootste zegen voor rechts in jaren.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Als "kleurling" ben ik juist helemaal niet blij met de komst van Denk en Bij1, ze zorgen juist voor meer polarisering in dit land, en zet de groepen steeds meer tegenover elkaar dan dat het ooit was.
Ja er is racisme in Nederland, en dat moet opgelost worden. Maar niet op de manier hoe deze partijen dit doen, dat heeft juist een averechts effect is mijn ervaring. Bij Sylvana heb ik het idee dat ze er alleen is voor donkergekleurde, en Denk is er alleen voor de Turken/Marokkanen.
Geen zin om de hele zwarte pieten discussie gaan starten. Maar dat heeft het ook allemaal geen goed gedaan. En figuren die praten over "wit mens" zijn eveneens keiharde racisten die aangesproken moet worden op hun gedrag.
Het is mij allemaal net iets teveel geschreeuw van Links naar Rechts. Ik mis erg een nuchtere tussenweg.
Ik vind van niet, partijen zoals Denk etc zorgen er juist voor dat het land verder verdeelt raakt. Juist in een tijd dat we samen sterk moeten staan als Nederlanders benadrukken deze partijen de etnische of religieuze verschillen tussen Nederlanders.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al die randgroepjes zoals Denk, NIDA en Bij1 zijn volgens mij de grootste zegen voor rechts in jaren.
Als je je functie serieus neemt welquote:Op donderdag 22 maart 2018 11:01 schreef thedeedster het volgende:
Volgens de uitzending van Zondag Met Lubach is raadslid hard werk...
Nou, dat gun ik haar wel.
quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Moeten we her woord banaan ook maar verbieden en het een neutrale gele kromming noemen.
Ze demoniseert zelf gelukkig niet - dat scheelt ............quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi voor haar. Ze heeft wel een opsteker verdiend na de manier waarop ze gedemoniseerd is.
Klopt, doet ze niet.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ze demoniseert zelf gelukkig niet - dat scheelt ............
quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie beweert, bewijst. Kom dus maar door met voorbeelden van die demonisering door Simons.
http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/quote:‘Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem’, zegt Simons. ‘
ALS ze hem krijgt. Dat horen we vrijdagochtend pas. Vooralsnog is het nagelbijten voor haar en die kerel van de CU, want beide zweven sinds vannacht op de grens van net wel en net niet.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi voor haar. Ze heeft wel een opsteker verdiend na de manier waarop ze gedemoniseerd is.
Dat is zeker een mogelijkheid. Maar ik doelde in mijn reactie op dit soort mensen:quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:23 schreef Jerruh het volgende:
Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat er mensen niet op Sylvana hebben gestemd omdat ze "zwart" is?
Samen staan doet Denk wel, alleen niet met Nederland.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van niet, partijen zoals Denk etc zorgen er juist voor dat het land verder verdeelt raakt. Juist in een tijd dat we samen sterk moeten staan als Nederlanders benadrukken deze partijen de etnische of religieuze verschillen tussen Nederlanders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, lees ook even de context. Daar is niets demoniserends aan.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
[..]
http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/
Amsterdam is gewoon een kneuzenstad. Meest overgewaardeerde stad van Nederland.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe komt het trouwens dat de uitslag in Amsterdam zo ONTIEGELIJK lang duurt in vergelijking met andere (grote) steden?
Toen ik ging slapen gisteren was de uitslag in Rotterdam al bekend, in Amsterdam nu nog steeds niet. We zijn bijna 12 uur verder....
Kunnen ze niet tellen in Amsterdam of moeten de telteams eerst zorgvuldig samengesteld worden zodat er van ieder mogelijk type mens (man, vrouw, mens van kleur, een genderneutrale, transgender en statushouder) gelijke vertegenwoordiging is? Wat doen ze in Amsterdam anders dan in de rest van Nederland waardoor ze daar er zo lang over doen? Dit verschil is niet te verklaren vanuit het grotere aantal inwoners.
2000 toch voor een grote stad?quote:Op donderdag 22 maart 2018 07:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Klopt dat noemen ze een nevenfunctie waar ze een vergoeding voor krijgen, deze vergoeding is afhankelijk van het aantal inwoners. Een raadslid van een grote gemeente zoals Amsterdam of Rotterdam houdt daar een leuk centje aan over, dan nog de vergoeding wat ze krijgen voor elke vergadering en onkosten.
Volgens mij tellen andere dorpen tussentijds ook, hier zijn ze eerst de hele dag bezig met tellen hoeveel Turken samen een stemhokje in gaan.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe komt het trouwens dat de uitslag in Amsterdam zo ONTIEGELIJK lang duurt in vergelijking met andere (grote) steden?
Toen ik ging slapen gisteren was de uitslag in Rotterdam al bekend, in Amsterdam nu nog steeds niet. We zijn bijna 12 uur verder....
Kunnen ze niet tellen in Amsterdam of moeten de telteams eerst zorgvuldig samengesteld worden zodat er van ieder mogelijk type mens (man, vrouw, mens van kleur, een genderneutrale, transgender en statushouder) gelijke vertegenwoordiging is? Wat doen ze in Amsterdam anders dan in de rest van Nederland waardoor ze daar er zo lang over doen? Dit verschil is niet te verklaren vanuit het grotere aantal inwoners.
Tussentijds tellen of niet, Rotterdam zijn ze al 12 uur klaar met tellen, in Amsterdam is het nog bezig. Dat is echt niet te verklaren vanuit het feit dat Amsterdam 200k meer inwoners heeft.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij tellen andere dorpen tussentijds ook, hier zijn ze eerst de hele dag bezig met tellen hoeveel Turken samen een stemhokje in gaan.
Misschien zijn er Amsterdam meer mensen met dyscalculiequote:Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tussentijds tellen of niet, Rotterdam zijn ze al 12 uur klaar met tellen, in Amsterdam is het nog bezig. Dat is echt niet te verklaren vanuit het feit dat Amsterdam 200k meer inwoners heeft.
Dat is het wel. Omdat zij een paar slechte ervaringen heeft gehad met zwarte mannen, concludeert ze maar dat alle zwarte mannen hetzelfde zijn en dat je dus de pineut bent als je daar op valt. Demoniserend kun je het niet echt noemen, maar een fraai staaltje generaliseren is het wel degelijk.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, lees ook even de context. Daar is niets demoniserends aan.
Welke context?quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ze er zelf ook bij. Bovendien zegt ze er expliciet bij dat ze niet denkt dat alle zwarte mannen zo zijn, maar dat veel zwarte mannen door hun achtergrond wel zo zijn en dat ze hoopt dat dat verandert.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het wel. Omdat zij een paar slechte ervaringen heeft gehad met zwarte mannen, concludeert ze maar dat alle zwarte mannen hetzelfde zijn en dat je dus de pineut bent als je daar op valt. Demoniserend kun je het niet echt noemen, maar een fraai staaltje generaliseren is het wel degelijk.
Ik vond dat destijds al zo'n bizar racistische uitspraak van haar, maar ze kwam er mee weg. Net zoals;quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:07 schreef thedeedster het volgende:
http://media.tpo.nl/2016/(...)-zijn-gewelddadiger/
quote:‘Hij is meestal al vanaf jonge leeftijd bezig een harem te vormen, en een nieuwkomertje dat begrip eist is zo vervangen. Voor een zwarte man gaat kwantiteit boven kwaliteit.’
Te achterlijk en generaliserend voor woorden. Ik kan haar huidige strijd dan ook niet serieus nemen. Terwijl racisme bestreden moet worden, maar zij polariseert alleen maar, alles voor de aandacht.quote:‘Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten, of een keer tegen hun vrienden te zeggen: ‘Ik blijf vanavond thuis, want ik kook en daarna gaan we samen een potje scrabbelen.’ Want dat is niet cool.’
Haha precies, erg naar mens.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vond dat destijds al zo'n bizar racistische uitspraak van haar, maar ze kwam er mee weg. Net zoals;
[..]
[..]
Te achterlijk en generaliserend voor woorden. Ik kan haar huidige strijd dan ook niet serieus nemen. Terwijl racisme bestreden moet worden, maar zij polariseert alleen maar, alles voor de aandacht.
Jij begon met beweren. Kom dus maar met voorbeelden van demoniseren van Sylvana.quote:Op donderdag 22 maart 2018 11:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie beweert, bewijst. Kom dus maar door met voorbeelden van die demonisering door Simons.
En stel nu eens dat een FvD lid zou zeggen:quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ze er zelf ook bij. Bovendien zegt ze er expliciet bij dat ze niet denkt dat alle zwarte mannen zo zijn, maar dat veel zwarte mannen door hun achtergrond wel zo zijn en dat ze hoopt dat dat verandert.
Lijkt me niet veel anders dan er door veel mensen gesproken wordt over bijvoorbeeld moslims. Het is iets compleet anders dan demoniseren.
Ja maar Sylvana is zelf zwartquote:Op donderdag 22 maart 2018 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En stel nu eens dat een FvD lid zou zeggen:
"Zwarte mannen zijn minder intelligent" en vervolgens zouden ze dit er aan toe voegen:
"Bovendien zegt ze er expliciet bij dat ze niet denkt dat alle zwarte mannen dom zijn, maar dat veel zwarte mannen door hun achtergrond wel dom zijn en dat ze hoopt dat dat verandert."
Dan is het zeker opeens anders en wel demoniseren? In welke bocht ga je je wringen om dit recht te lullen?
Jaja. Wat ik hier uit begrijp is het volgende:quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit toont daarom dan ook aan dat identiteitspolitiek ziekelijk en belachelijk is.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jaja. Wat ik hier uit begrijp is het volgende:
Discriminatie is voor jou is alleen maar OK als het binnen de context wordt geplaatst van een NOG zwakkere groep.
Op negers schijten mag van jou... als je het maar vergoeilijkt vanuit het referentiekader van een negerin..
Dus op negerinnen schijten mag ook als je het maar hercontextualiseert vanuit het perspectief van een lesbische islamitische gehandicapte transvrouw.
Want dan is het ineens "dapper". Als een blanke man hetzelfde zou schrijven (of iig dezelfde conclusies zou trekken) maar vanuit zijn eigen context dan is het ineens anders.
Jammer dat je dat eruit begrijpt, want dat bedoelde ik helemaal niet.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jaja. Wat ik hier uit begrijp is het volgende:
Discriminatie is voor jou is alleen maar OK als het binnen de context wordt geplaatst van een NOG zwakkere groep.
Op negers schijten mag van jou... als je het maar vergoeilijkt vanuit het referentiekader van een negerin..
Dus op negerinnen schijten mag ook als je het maar hercontextualiseert vanuit het perspectief van een lesbische islamitische gehandicapte transvrouw.
Want dan is het ineens "dapper". Als een blanke man hetzelfde zou schrijven (of iig dezelfde conclusies zou trekken) maar vanuit zijn eigen context dan is het ineens anders.
Niet, want dat lijkt me geen probleem.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En stel nu eens dat een FvD lid zou zeggen:
"Zwarte mannen zijn minder intelligent" en vervolgens zouden ze dit er aan toe voegen:
"Bovendien zegt ze er expliciet bij dat ze niet denkt dat alle zwarte mannen dom zijn, maar dat veel zwarte mannen door hun achtergrond wel dom zijn en dat ze hoopt dat dat verandert."
Dan is het zeker opeens anders en wel demoniseren? In welke bocht ga je je wringen om dit recht te lullen?
Frappant he!quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:25 schreef truthortruth het volgende:
Racisme wordt nu ineens recht geluld vanuit wel heel onverwachtse hoek...
Mooi verwoord.quote:Op donderdag 22 maart 2018 09:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Niet? Het is geen probleem in jouw ogen om iq te koppelen aan ras? Ik meen me te herinneren dat jij doorgaans andere geluiden laat horen. Tijdje terug was er nog een relletje met Yernaz Ramatursing (of zoiets) , als ik nu in dat topic ga terugscrollen zie ik jou niet vol op het orgel daar tegen ageren?quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet, want dat lijkt me geen probleem.
Onverwacht is het niet, de hypocrisie is erg aanwezig bij een bepaalde groep.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:25 schreef truthortruth het volgende:
Racisme wordt nu ineens recht geluld vanuit wel heel onverwachtse hoek...
Het wordt langzamerhand luid en duidelijk wat je allemaal bedoelt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jammer dat je dat eruit begrijpt, want dat bedoelde ik helemaal niet.
Mensen die hier een minderheid zijn, denken dat ze voor hen opkomt, maar het gaat vooral om haarzelf.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vond dat destijds al zo'n bizar racistische uitspraak van haar, maar ze kwam er mee weg. Net zoals;
[..]
[..]
Te achterlijk en generaliserend voor woorden. Ik kan haar huidige strijd dan ook niet serieus nemen. Terwijl racisme bestreden moet worden, maar zij polariseert alleen maar, alles voor de aandacht.
Dat is wel een probleem, maar dat gebeurt hier niet.quote:Op donderdag 22 maart 2018 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet? Het is geen probleem in jouw ogen om iq te koppelen aan ras?
Niet bij jou, als je zulke rare conclusies uit mijn posts haalt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het wordt langzamerhand luid en duidelijk wat je allemaal bedoelt.
Waarom is het koppelen van iq en ras een probleem en het koppelen van agressie en ras niet?quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem, maar dat gebeurt hier niet.
Afkomst koppelen aan IQ is problematisch maar betrouwbaarheid aan afkomst koppelen niet?quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is wel een probleem, maar dat gebeurt hier niet.
Omdat Ramataursing een causaal verband legde tussen IQ, terwijl Sylvana meteen duidelijk maakte dat er slechts sprake is van een correlatie.quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom is het koppelen van iq en ras een probleem en het koppelen van agressie en ras niet?
Je kunt ook leren lezen, scheelt een boel gegis.quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:18 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Afkomst koppelen aan IQ is problematisch maar betrouwbaarheid aan afkomst koppelen niet?
Zeg nou gewoon eens wat je werkelijk vindt, in plaats van in onduidelijkheden spreken en verder alleen zeggen dat anderen je verkeerd begrijpen, zonder uitleg waarom.
quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ze er zelf ook bij. Bovendien zegt ze er expliciet bij dat ze niet denkt dat alle zwarte mannen zo zijn, maar dat veel zwarte mannen door hun achtergrond wel zo zijn en dat ze hoopt dat dat verandert.
Lijkt me niet veel anders dan er door veel mensen gesproken wordt over bijvoorbeeld moslims. Het is iets compleet anders dan demoniseren.
in Rotterdam deden ze een test, eerst per partij tellen en pas vandaag per voorkeurstemmen/persoon.quote:Op donderdag 22 maart 2018 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tussentijds tellen of niet, Rotterdam zijn ze al 12 uur klaar met tellen, in Amsterdam is het nog bezig. Dat is echt niet te verklaren vanuit het feit dat Amsterdam 200k meer inwoners heeft.
Oh ja, dat deed de PVV niet.quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind van niet, partijen zoals Denk etc zorgen er juist voor dat het land verder verdeelt raakt. Juist in een tijd dat we samen sterk moeten staan als Nederlanders benadrukken deze partijen de etnische of religieuze verschillen tussen Nederlanders.
Ja, dat lees ik en ben ik met je eens.quote:Op donderdag 22 maart 2018 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt ook leren lezen, scheelt een boel gegis.
[..]
Daar ben ik het als "halfbloedje" helemaal mee eens!quote:Op donderdag 22 maart 2018 10:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Ramataursing verdedigde de stelling dat mensen van bepaalde rassen gemiddeld minder intelligent zijn. Simons stelde dat Surinaamse mannen (die vaak zwart zijn) om culturele redenen vaker slechte partners zijn. Bovendien spreekt Simons duidelijk vanuit eigen ervaring, terwijl Ramataursing pseudo-wetenschap verspreidde.quote:Op donderdag 22 maart 2018 19:25 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ja, dat lees ik en ben ik met je eens.
Ik snap alleen niet waarom dat anders zou zijn voor afkomst en IQ. Volgens mij werd daarbij ook niet echt iets doms gezegd als dat bepaalde mensen daarom minderwaardig zijn, of dat dat genetisch ingebakken moet zijn.
De ene uitspraak verdedigen maar een min of meer gelijke uitspraak afkeuren vind ik vreemd.
Ramautarsing had nog een wetenschappelijk punt.quote:Op donderdag 22 maart 2018 20:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ramataursing verdedigde de stelling dat mensen van bepaalde rassen gemiddeld minder intelligent zijn. Simons stelde dat Surinaamse mannen (die vaak zwart zijn) om culturele redenen vaker slechte partners zijn. Bovendien spreekt Simons duidelijk vanuit eigen ervaring, terwijl Ramataursing pseudo-wetenschap verspreidde.
Oh en haar ervaring is representatief? Ik vind het namelijk niet zo raar dat mannen gillend bij haar wegrennen.quote:Op donderdag 22 maart 2018 20:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bovendien spreekt Simons duidelijk vanuit eigen ervaring,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |