abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2018 @ 11:11:22 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177902169
Schokkend nieuws toch wel.

quote:

Revealed: 50 million Facebook profiles harvested for Cambridge Analytica in major data breach

Whistleblower describes how firm linked to former Trump adviser Steve Bannon compiled user data to target American voters

The data analytics firm that worked with Donald Trump’s election team and the winning Brexit campaign harvested millions of Facebook profiles of US voters, in one of the tech giant’s biggest ever data breaches, and used them to build a powerful software program to predict and influence choices at the ballot box.

A whistleblower has revealed to the Observer how Cambridge Analytica – a company owned by the hedge fund billionaire Robert Mercer, and headed at the time by Trump’s key adviser Steve Bannon – used personal information taken without authorisation in early 2014 to build a system that could profile individual US voters, in order to target them with personalised political advertisements.

Christopher Wylie, who worked with a Cambridge University academic to obtain the data, told the Observer: “We exploited Facebook to harvest millions of people’s profiles. And built models to exploit what we knew about them and target their inner demons. That was the basis the entire company was built on.”

Documents seen by the Observer, and confirmed by a Facebook statement, show that by late 2015 the company had found out that information had been harvested on an unprecedented scale. However, at the time it failed to alert users and took only limited steps to recover and secure the private information of more than 50 million individuals.

https://www.theguardian.c(...)nfluence-us-election
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_177902311
Dit was toch al bekend? Of heeft cambridge analytica op illegale wijze die Facebook data verkregen? FVD heeft dacht ik ook een aardig deel van hun partijkas gestort voor de diensten van deze club.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_177902431
Wisten mensen echt niet dat kwisjes als "welke Disneyprinses ben jij" bedoeld zijn om profielen van mensen (EN hun vrienden) te maken voor gerichte manipulatie ? Of dat nu "koop dit" of "stem dat" is...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177902500
Heb ik gedaan + de andere artikelen hierover. Het gaat over het gebruik van dat soort testjes en hoe men via facebook meteen ook de data van vrienden kon meetrekken. Dat laatste is iets waar Facebook officieel tegen is maar in de praktijk niets tegen doet.

[ Bericht 45% gewijzigd door sp3c op 20-03-2018 16:33:28 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 18 maart 2018 @ 11:29:49 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177902573
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:26 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Heb ik gedaan + de andere artikelen hierover. Het gaat over het gebruik van dat soort testjes en hoe men via facebook meteen ook de data van vrienden kon meetrekken. Dat laatste is iets waar Facebook officieel tegen is maar in de praktijk niets tegen doet.
Het is simpelweg illegaal, dat is wel even een andere orde. Facebook heeft het gewoon verzwegen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 18 maart 2018 @ 11:36:09 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177902694
Dit toch gewoon het businessmodel van facebook. Het enige nieuws is kennelijk dat er in dit geval niet in de 100 pagina's lange disclaimer die niemand leest stond dat de data hiervoor kon worden gebruikt. Alsof dat een verschil had gemaakt.

In dit geval maakte dat bedrijf van Bannon gebruik van de data, maar het was wel okee geweest als Zuckerberg of iemand anders die data gebruikt?

Vorig jaar in een BBC documentaire lieten ze al zien hoe facebook een heel profiel van mensen kan opmaken, inclusief allerlei zaken die je nooit hebt gepost. Uit de contacten die je hebt, webpagina's die je bezoekt, etc etc konden ze gewoon met grote nauwkeurigheid je politieke voorkeur en allerlei persoonlijke zaken afleiden zelfs als je nooit daarover iets hebt gepost.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 18 maart 2018 @ 12:09:51 #7
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177903437
Ik vond de opmerkingen van Edward Snowden over dit topic treffend.

Iedereen mag zijn eigen opinies erop nahouden, maar om uit te sluiten dat de techbedrijven zoals Google, Facebook en Twitter oneerbare praktijken verrichten met alle informatie van haar gebruikers die zij verzamelen is volgens mij jezelf een beetje voor de gek houden.
Dat mag, maar hou er rekening mee dat niet iedereen hieraan meedoet.

Overigens bij gerecycled nieuws heb ik meestal eerder de neiging om te denken, wie heeft er eigenlijk voordeel bij dat ineens een bepaald narratief wordt gepusht en waarom.
Een presidentsverkiezing eerder waren deze praktijken namelijk nog ingenieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 18-03-2018 12:39:18 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 18 maart 2018 @ 12:37:26 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177904094
Dat dit nu opeens nieuws is, is omdat er kennelijk data is gebruikt voor de Trump campagne. Maar je moet het verzamelen van data los zien van wie er NU toevallig beschikking over hebben want dat kan heel snel veranderen. Als de infrastructuur er eenmaal is dan heb je het niet meer in de hand.

Neem de Nederlandse Sleepwet. Voel je je er comfortabel bij dat bijvoorbeeld Putin of Erdogan beschikking hebben over die data? Zo niet, stem dan tegen de Sleepwet.
Mijn reisverslagen
  zondag 18 maart 2018 @ 12:48:11 #9
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177904354
Ja, ik begrijp volkomen waarom dit nu nieuws is. Het past prima in het handhaven van een bepaald sentiment.

Mijn punt is ook meer dat de social media persoonlijke informatie gebruikt zodra je eraan meedoet en akkoord gaat met de privacy overeenkomst.
Snowden zegt het heel treffend "surveillance companies".

Delen van de Sleepwet zijn al in werking getreden en in mijn opinie het meest zorgwekkende in dat proces is de gebrekkige voorlichting door de media.
Mensen kunnen daardoor geen goede afweging maken, terwijl het hier toch over een substantiële verruiming van de bevoegdheden van de overheid gaat.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_177917096
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:37 schreef SeLang het volgende:
Dat dit nu opeens nieuws is, is omdat er kennelijk data is gebruikt voor de Trump campagne. Maar je moet het verzamelen van data los zien van wie er NU toevallig beschikking over hebben want dat kan heel snel veranderen. Als de infrastructuur er eenmaal is dan heb je het niet meer in de hand.

Neem de Nederlandse Sleepwet. Voel je je er comfortabel bij dat bijvoorbeeld Putin of Erdogan beschikking hebben over die data? Zo niet, stem dan tegen de Sleepwet.
Of juist voor. Die sleepwet kan immers ook plannetjes voor grootschalige datadiefstal ontdekken ;)
pi_177917142
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
Wisten mensen echt niet dat kwisjes als "welke Disneyprinses ben jij" bedoeld zijn om profielen van mensen (EN hun vrienden) te maken voor gerichte manipulatie ? Of dat nu "koop dit" of "stem dat" is...
Reclame wordt gebruikt om mensen te hersenspoelen. Niet voor niks houden mensen zo veel van dure auto's en nemen ze een tweede hypotheek om in een gloednieuwe middenklasse auto te kunnen rijden.

Er zijn steeds reclames over auto's te zien.

Persoonlijk boeien auto's mij niks, ik vind het prima als ik de rest van mijn leven zonder auto moet leven.

Ik kijk zelf zelden televisie en ik gebruik een adblocker, dus ik heb bijna nooit last van advertenties.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2018 @ 21:03:30 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177917299
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
Dit was toch al bekend? Of heeft cambridge analytica op illegale wijze die Facebook data verkregen? FVD heeft dacht ik ook een aardig deel van hun partijkas gestort voor de diensten van deze club.
Iedereen, ook jij, kan gewoon advertenties targetten op een doelgroep. Daar is niks illegaals aan, de gebruikers zijn zelf akkoord gegaan dat Facebook hun gegevens gebruikt voor advertentiedoeleinden.

Ik heb het zelf ook gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 19 maart 2018 @ 02:02:09 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177922340
Facebook ontkent dat het een data breach was, ze hebben zelf toegang tot de data gegeven. Tenzij ze dat zeggen omdat het hen juridisch het best uitkomt... (een data breach moet gemeld worden, dat hebben ze niet gedaan)
quote:
Facebook denies that the harvesting of tens of millions of profiles by GSR and Cambridge Analytica was a data breach. It said in a statement that Kogan “gained access to this information in a legitimate way and through the proper channels” but “did not subsequently abide by our rules” because he passed the information on to third parties.
are we infinite or am I alone
  maandag 19 maart 2018 @ 02:07:51 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177922362
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 02:02 schreef crystal_meth het volgende:
Facebook ontkent dat het een data breach was, ze hebben zelf toegang tot de data gegeven. Tenzij ze dat zeggen omdat het hen juridisch het best uitkomt... (een data breach moet gemeld worden, dat hebben ze niet gedaan)

[..]

Lijkt me indekken inderdaad. De informatie van de klokkenluider lijkt voorlopig behoorlijk betrouwbaar.

Overigens ontkende Facebook hiervoor nog alles.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fir3fly op 19-03-2018 02:13:14 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 19 maart 2018 @ 17:18:11 #15
472489 Segway_Jesus
My right ear is lonley
pi_177936392
De man hierachter is Robert Mercer. Vrijwel alle zogenaamd ''extreem rechtse'' organisaties en politieke partijen die de laatste 10-15 jaar uit de grond zijn gestapt, hebben joodse miljardairs als actieve en betrokken donateurs.

Toch gek dus dat media Trump, Breitbart en de kunstmatig gecreëerde ''alt-right'' beweging vrijwel altijd als witte nationalisten afschildert. Is men bang om als anti semiet weggezet te worden als ze de joden achter deze organisaties benoemen? Men zou namelijk eerder kunnen spreken van joodse supremacistische bewegingen dan over niet bestaande blank suprematistische bewegingen. En we weten allemaal, wiens brood men eet diens woord men spreekt.

http://www.returnofkings.(...)nd-milo-yiannopoulos
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:45:18 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177954693
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
Nee klopt niet, FVD heeft nooit van de diensten van CA gebruik gemaakt, en nu ook niet.

https://fd.nl/economie-po(...)-cambridge-analytica
  dinsdag 20 maart 2018 @ 12:48:10 #17
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_177954746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee klopt niet, FVD heeft nooit van de diensten van CA gebruik gemaakt, en nu ook niet.

Top.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:40:31 #18
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177955840

[ Bericht 100% gewijzigd door dellipder op 20-03-2018 13:40:45 ]
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:51:28 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177956117
The Guardian heeft een nieuwe klokkenluider die zegt dat CA niet de enige is die hiermee wegkwam onder de ogen van Facebook:

https://www.theguardian.c(...)tica-sandy-parakilas

Onderzoeksjournalistiek _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:55:04 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_177956203
Nog een interessante onthulling: Global Science Research, het bedrijf dat de data verzameld heeft van Facebook en doorverkocht aan Cambridge Analytics, werd mede gerund door dr. Aleksandr Kogan (de andere eigenaar werkt overigens schijnbaar gewoon voor Facebook: https://www.wired.com/sto(...)facebook-users-data/). Aleksandr Kogan, die als psychologie onderzoeker bij Cambridge werkt(e?) (zijn profiel lijkt verwijderd), werkte ook voor de universiteit van St Petersburg zonder dat te vermelden https://www.theguardian.c(...)o-russian-university

Het onderzoek dat in Rusland deed was het profilen van mensen naar gelang hoe narcistisch, psychopatisch, of machiavellianistisch ze waren:

carolecadwalla twitterde op dinsdag 20-03-2018 om 02:22:50 BREAKING: New details about Aleksandr Kogan's research. A different personality quiz he was using to pull @facebook data via its API in St Petersburg in summer 2014. To measure - gulp - the "dark triad": psychopathy, narcissism, machiavellianism https://t.co/cZoT23zRlJ reageer retweet

Specifiek deze mensen werden dan weer door de Russische trollfarms getarget met propaganda om onrust te stoken in de VS.

En zo kwamen ze uit bij de Evangelicals en de Alt-right.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177956263
Grappig dat precies over zoiets als dit al een hele verhaallijn in House of Cards was bedacht. Vraag me toch af of die niet meer wisten.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 13:59:32 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177956295
Kun je nagaan als straks Mark Zuckerberg voor het presidentschap gaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:00:40 #23
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177956319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:51 schreef Szura het volgende:
The Guardian heeft een nieuwe klokkenluider die zegt dat CA niet de enige is die hiermee wegkwam onder de ogen van Facebook:

https://www.theguardian.c(...)tica-sandy-parakilas

Onderzoeksjournalistiek _O_
Het zou ook een beetje raar zijn als dit een eenmalige uitglijder zou zijn, want informatie exploiteren is het verdienmodel.
Dat gezegd hebbende is er volgens Carol Davidsen wel sprake van politieke voorkeur.

Crooked Hillary
pi_177956320
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef fathank het volgende:
Kun je nagaan als straks Mark Zuckerberg voor het presidentschap gaat.
Die heeft geen peilingen nodig
pi_177956354
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het zou ook een beetje raar zijn als dit een eenmalige uitglijder zou zijn, want informatie exploiteren is het verdienmodel.
Dat gezegd hebbende is er volgens Carol Davidsen wel sprake van politieke voorkeur.

[ afbeelding ]
Wat is er mis met echte bronnen?

Best bijzonder om eerst schermprintjes te maken en deze te gebruiken als bron

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 14:03:04 ]
pi_177956801
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je de echte tweet voor me, ik kan deze namelijk niet vinden onder haar account op twitter, als ik de tekst van je schermprintje :') invoer op google kom ik alleen maar uit op sites als magapill.com :') en Rush Limbaugh :') ?

En zo te zien komt je schermprintje van magapill

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 14:23:27 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:29:57 #27
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177957028
Crooked Hillary
pi_177957074
Dat is niet de tweet die genoemd wordt in je schermprintje deze is ook een dag eerder gepost dan de tweet in je schermprintje.

cld276 twitterde op maandag 19-03-2018 om 03:47:56 An article written in 2012 about a project code named tärgus https://t.co/cuwy4MhkPm reageer retweet
Waarom gebruik je eigenlijk schermprintjes i.p.v. de echte bronnen, nu is het niet heel erg lastig om te achterhalen van welke conservatieve complotblogjes je je nieuws haalt zoals in dit geval magapill.com :') maar bijzonder is het wel dat je de echte bron weg probeert te houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 14:33:16 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:33:05 #29
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177957110
Het is een thread.
Crooked Hillary
pi_177957145
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:33 schreef dellipder het volgende:
Het is een thread.
Als het een thread is dan zou je zonder enig probleem de juiste tweet hier kunnen posten. Zelfs met het invoeren van de tekst van haar zogenaamde tweet kom ik alleen maar uit bij je alt-rechtse blogjes en niet bij twitter, is toch wel bijzonder of niet.

Of kom ik nu iets te dichtbij met het aantonen van je onzin?

En waarom gebruik je geen links i.p.v. schermprintjes, zie ik je namelijk ook doen in je bnw topic. Zal ik die ook nog even door google heen halen om te kijken hoe je aan die onzin gekomen bent?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 14:36:16 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:39:17 #31
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177957292
Crooked Hillary
pi_177957340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:55 schreef speknek het volgende:
Nog een interessante onthulling: Global Science Research, het bedrijf dat de data verzameld heeft van Facebook en doorverkocht aan Cambridge Analytics, werd mede gerund door dr. Aleksandr Kogan (de andere eigenaar werkt overigens schijnbaar gewoon voor Facebook: https://www.wired.com/sto(...)facebook-users-data/). Aleksandr Kogan, die als psychologie onderzoeker bij Cambridge werkt(e?) (zijn profiel lijkt verwijderd), werkte ook voor de universiteit van St Petersburg zonder dat te vermelden https://www.theguardian.c(...)o-russian-university

Het onderzoek dat in Rusland deed was het profilen van mensen naar gelang hoe narcistisch, psychopatisch, of machiavellianistisch ze waren:

carolecadwalla twitterde op dinsdag 20-03-2018 om 02:22:50 BREAKING: New details about Aleksandr Kogan's research. A different personality quiz he was using to pull @facebook data via its API in St Petersburg in summer 2014. To measure - gulp - the "dark triad": psychopathy, narcissism, machiavellianism https://t.co/cZoT23zRlJ reageer retweet
[ afbeelding ]

Specifiek deze mensen werden dan weer door de Russische trollfarms getarget met propaganda om onrust te stoken in de VS.

En zo kwamen ze uit bij de Evangelicals en de Alt-right.
Tja, als je een kijkje op twitter neemt, is het ook allemaal niet zo moeilijk om de boel op die manier te beïnvloeden. Wat je daar af en toe voorbij ziet komen.

Enfin in NL gebeurt dit natuurlijk ook al lang, alleen op een andere manier: onlangs nog dat verhaal over de website The voice of Europe. Daar zit dan weer (naar verluid) een vermogend NLs zakenman achter, was het niet én een Russische factie?
I´m back.
pi_177957396
quote:
En waarom schermprintjes, je kwam al onbetrouwbaar over met je fakenews maar schermprintjes maken het er niet beter op.
pi_177957457
Waar ik erg benieuwd naar ben is of er linkjes naar boven komen over beïnvloeding in Polen en Italië.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_177957474
Het is ook niet heel erg vreemd dat Trump genoemd wordt in het artikel gezien de betrokken personen bij CA, Bannon en Mercer

https://edition.cnn.com/v(...)slogans-2014-sot.cnn

https://www.theguardian.c(...)ook-nix-bannon-trump

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 14:47:29 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 14:59:22 #36
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177957822
Geen bijzondere reden. Het is een geverifieerd account dat publiekelijk toegankelijk is.
Je moet wel een heel krakkemikkige provider hebben om dit niet zelf te kunnen vinden.
Crooked Hillary
pi_177957924
het is wel bijzonder, een schermprintje kost je meer tijd dan de twitterlink direct te plaatsen.
Je kunt zelfs de hele tweet embedden in je reactie met een muisklik

Maar goed volgens mij ben je niet echt heel zeker van je bronnen, ook niet gek als dat bestaat uit o.a. magapill.com en de site van Rush Limbaugh
  dinsdag 20 maart 2018 @ 15:11:43 #38
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177958080
Het blijft een geverifieerd Twitter account van de directeur media analyse en integratie van de Obama-campagne, ondanks de hoeveelheid spin die jij hieraan geeft.
Crooked Hillary
pi_177958099
De vraag is, is Zuckerberg echt zo progressief zoals hij doet op uitingen naar buiten toe, en hoe veel wist hij hiervan?
Met extra vezels!
pi_177958341
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, een bedrijf wordt beschuldigd van het ontplooien van criminele activiteiten in een poging verkiezingen in het voordeel van zijn cliënt te beïnvloeden. We hebben nog geen idee wat er precies is voorgevallen, maar de mogelijke implicaties zijn verstrekkend.

Maar waar kom jij mee aanzetten? Ja, maar Obama!

En ik leg je helemaal nergens het zwijgen op. Dus houdt dat onzinnige gelul over China lekker voor je.
Sowieso hebben wij nog geen idee hoe wel beïnvloed worden of het nu Trump, Obama of de site waar je je vakantie boekt hoog tijd dat er wat duidelijkheid komt over dat soort dingen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177960389
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:11 schreef dellipder het volgende:
Het blijft een geverifieerd Twitter account van de directeur media analyse en integratie van de Obama-campagne, ondanks de hoeveelheid spin die jij hieraan geeft.
Jij bent degene die hier spint door de aandacht proberen te verleggen van het onderwerp naar je ziekelijke obsessie met Obama en de Clintons omdat je om onduidelijke redenen dit bericht als aanval ziet op je oranje held.

Die ziekelijke obsessie past beter in je bnw topic waar verder niemand op je reageert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 16:38:58 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 16:49:33 #42
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177960614
Ik heb het over datamining, dat geheel ontopic is. En de Twitter account is geverifieerd dus geen obscure bron zoals jij wilt suggereren.
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 17:00:55 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177960863
Senator Ted Cruz heeft Cambridge Analytica ook gebruikt in zijn presidentiele campagne en heeft wat vragen beantwoord zoals hier opgetekend in Dallas News. Behoorlijk lang artikel met ook wat meer achtergrond en eerder gerapporteerd nieuws van wat langer geleden btw:

quote:
Ted Cruz says Cambridge Analytica assured him its voter data methods were legit after Facebook leak

WASHINGTON — Under fire for his connections with a voter targeting firm that used data taken from 50 million Facebook users without their knowledge, Texas Sen. Ted Cruz insisted on Tuesday that he was unaware of any impropriety.

The Cruz presidential campaign touted its collaboration with Cambridge Analytica as a sign of a cutting edge run for the White House, allowing the Texan to carefully identify likely supporters. The firm shifted allegiance to Donald Trump once the Texan dropped out of the GOP primaries.

Both campaigns pumped millions into the company, controlled by billionaire Robert Mercer — a key patron first of Cruz and then Trump in 2016.

Cruz continued work with Cambridge Analytica for six months after allegations surfaced in December 2015 that the firm was using Facebook data it had received illicitly. Recent revelations show the data harvesting was far more extensive than previously suspected, and possibly among the biggest privacy breaches in history.

"They assured us the claims made in the press were false," Cruz spokeswoman Catherine Frazier said Tuesday.

She said the campaign's contract with the firm included explicit assurances "that all data used by them were obtained legally, that they would conduct their operations 'in accordance with all applicable laws and regulations,' and that they 'hold all necessary permits, licenses and consents to conduct its operations.' The campaign relied upon those representations."

And she said, Cambridge Analytica reiterated those assurances after the reports in late 2015. Critics of the firm, including whistleblower Christopher Wylie, a data scientist who worked for Cambridge Analytica, have long questioned the firm's methods.

"It was a grossly unethical experiment because you are playing with the psychology of an entire country... in the context of the democratic process," Wylie told The Guardian. "It is a full service propaganda machine."

The firm's chief executive, Alexander Nix, called such allegations "entirely unfounded and extremely unfair," telling the BBC that he views the attacks as backlash stemming from its work with Trump.

Texas Democrats blasted Cruz on Monday for benefiting from a "massive invasion of privacy" and demanded that Cruz explain when he knew the company had engaged in "deceitful activity."

"Ted Cruz will stop at nothing to weasel his way into power, even if it means weaponizing stolen information to manipulate people to like him," Texas Democratic Party deputy executive director Manny Garcia said in a press release. "Cruz's campaign exploited personal information to create psychological profiles on millions of Americans. All to keep lining the pockets of Cruz's billionaire super PAC donors — like Robert Mercer, who funded this propaganda machine."

Frazier declined a request for comment on Monday. On Tuesday, she said in a written statement: "The campaign hired Cambridge Analytica as a vendor to assist with data analysis and online advertising. The campaign's data analysis program followed and built upon the successful data-modeling and micro-targeting approach pioneered by the Obama campaigns in 2008 and 2012."

Cruz faces a Senate challenge in the fall from Rep. Beto O'Rourke, an El Paso Democrat. Federal campaign records show no sign of Cruz campaign ties with Cambridge Analytica since mid-2016.

Questions about the firm
A New York Times report published Saturday reopened questions about the firm and its methods, and the links between the Mercers, Trump, and erstwhile Trump adviser Steve Bannon.

In July 2015, Rick Tyler, then a spokesman for Cruz, said the campaign used the data to identify potential voters by six personality types. He hailed the Cambridge data as "better than anything I've ever seen."

"This allows us to go into Iowa and match those traits with likely caucus-goers," he told Politico, referring to the February contest that Cruz ended up winning.

As questions ramped up about the Mercers' involvement with Cambridge in the following months, Tyler said he didn't "know all the details of ownership," according to an October 2015 interview with The Washington Post.

Facebook suspended Cambridge Analytica on Saturday. The personal data at issue was harvested by an academic researcher who then provided it to the firm in violation of Facebook's terms of service. Facebook says that in 2015, it learned that a University of Cambridge psychology professor, Dr. Aleksandr Kogan, had passed data from an app to Cambridge Analytica and its parent company, SCL.

About 270,000 people had downloaded an app Kogan had developed, "thisisyourdigitallife," which "offered a personality prediction, and billed itself on Facebook as "a research app used by psychologists." Unknown to those users, Kogan was also able to harvest data on their friend networks.

Cruz campaign
The Cruz campaign paid Cambridge Analytica $5.8 million between July 2015 and June 2016 for services that included "voter ID targeting," "voter modeling" and "survey research/donor modeling," according to the campaign's FEC reports.

The last payment was made a month after he suspended his campaign on May 3.

Cruz's leadership PAC, the Jobs Growth and Freedom Fund, paid the firm another $133,000 in October 2014, for a total of $5.94 million.

The Mercers pumped about $13.5 million into the pro-Cruz super PAC.

With Cruz out of the race, the Mercers shifted their support to Trump, and payments from his campaign to Cambridge Analytica began in July 2016 — $5.9 million for "data management" between then and December 2016.

The total is $7.4 million including payments from "Make America Number 1," a Super PAC funded mostly by Trump's largest donor, Mercer, and controlled by his daughter, Rebekah Mercer.

First questions
In December 2015 — six weeks before the first voting of the presidential cycle in the Iowa caucuses — The Guardian raised questions about Cambridge Analytica's methods, reporting that:

Ted Cruz's presidential campaign is using psychological data based on research spanning tens of millions of Facebook users, harvested largely without their permission, to boost his surging White House run and gain an edge over Donald Trump and other Republican rivals, the Guardian can reveal."

A little-known data company, now embedded within Cruz's campaign and indirectly financed by his primary billionaire benefactor, paid researchers at Cambridge University to gather detailed psychological profiles about the US electorate using a massive pool of mainly unwitting US Facebook users built with an online survey.

In that same story, Tyler denied anything unethical, telling The Guardian: "My understanding is all the information is acquired legally and ethically with the permission of the users when they sign up to Facebook."

Two days after that story was published, The Washington Post looked at Cruz's use of Cambridge Analytica and its tools.

Jeff Roe, Cruz's campaign manager, told the Post that the heavy reliance on data and analysis had rewritten the playbook for campaigns, making such tools as ads and polling less relevant.

"The conventional wisdom has been destroyed. What you can do is rely on data," Roe said.

He didn't respond to an interview request on Monday.

At the time, the Cruz campaign had spent just $750,000 with Cambridge Analytica, and the firm reportedly had staffers embedded at the Cruz campaign's headquarters in Houston.

As the Post reported: To develop its psychographic models, Cambridge surveyed more than 150,000 households across the country and scored individuals using five basic traits: openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness and neuroticism. A top Cambridge official didn't respond to a request for comment, but Cruz campaign officials said the company developed its correlations in part by using data from Facebook that included subscribers' likes. That data helped make the Cambridge data particularly powerful, campaign officials said.

The Cruz campaign modified the Cambridge template, renaming some psychological categories and adding subcategories to the list, such as "stoic traditionalist" and "true believer." The campaign then did its own field surveys in battleground states to develop a more precise predictive model based on issues preferences.

The Cruz algorithm was then applied to what the campaign calls an "enhanced voter file," which can contain as many as 50,000 data points gathered from voting records, popular websites and consumer information such as magazine subscriptions, car ownership and preferences for food and clothing.

Ending the relationship
It's unclear when Cruz stopped working with Cambridge Analytica.

Some news accounts indicate that his campaign stopped using the firm's data after the South Carolina primary in late February 2016, though federal campaign records show more than $670,000 in payments to the firm for "media/voter modeling" or "voter ID targeting/web service" in March and June, plus $218,000 for "media" and "digital service/web service."

In March 2017 — long after Cruz ended his presidential bid — Tyler said Cambridge data had proven unreliable. The Times reported that "in one early test, more than half the Oklahoma voters whom Cambridge had identified as Cruz supporters actually favored other candidates."

It also is possible that the intense profiling of individual voters became less relevant or feasible once the contest expanded beyond the small states where retail-style campaigning is paramount — Iowa, New Hampshire and South Carolina.
pi_177962170
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:49 schreef dellipder het volgende:
Ik heb het over datamining, dat geheel ontopic is. En de Twitter account is geverifieerd dus geen obscure bron zoals jij wilt suggereren.
Nee je hebt het over Obama en Clinton, niet over deze firma waarvan jij het idee hebt dat deze beschermd moet worden vanwege je oranje held.

Leer eens quoten en links plaatsen i.p.v. schermprintjes omdat je niet wil dat wij achter je bronnen komen omdat die bekend staan als rechts conservatief en fake zoals magapil.com

Ook in FB kreeg je al te horen eens op te houden met je Obama obsessie en hier zijn er ook al meerdere users die je gewezen hebben om bij het onderwerp te blijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 18:05:55 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 18:06:13 #45
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177962219
Mijn berichten bevatten meer informatie dan alleen dat ze over Barack Obama en Hillary Clinton gaan. Kun je gewoon teruglezen. ik begrijp niet waarom het voor jou nodig is om de discussie opnieuw te voeren.
Crooked Hillary
pi_177965490
Goed, vanavond dus het laatste deel van de serie onthullingen van Channel 4. Ze gaan zich vandaag richten op wat CA voor Trump heeft betekend.

Hier te vinden. https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica
pi_177965793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, vanavond dus het laatste deel van de serie onthullingen van Channel 4. Ze gaan zich vandaag richten op wat CA voor Trump heeft betekend.

Dhr Nix is iig al geschorst.

rebeccaballhaus twitterde op dinsdag 20-03-2018 om 20:01:39 STORY UP: Cambridge Analytica has suspended CEO Alexander Nix and launched independent investigation into possible wrongdoing by the company. https://t.co/ZKRjpKcRkU reageer retweet
I´m back.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:31:27 #50
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177966383
Facebook heeft een aardige klap te verwerken gehad.

Facebook's value plunges $37 billion on data controversy

En hij is zelf niet bij het crisisoverleg aanwezig geweest.

Exclusive: Mark Zuckerberg AWOL From Facebook’s Data Leak Damage Control Session

En de aandeelhouders zijn niet blij.

Facebook shareholders may also want to quiz Mark Zuckerberg
Crooked Hillary
pi_177966434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet waar. Baudet zegt het gewoon zelf in dit artikel:

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump

quote:
Hoe? Nou zo, want veel was er op het late tijdstip niet voor nodig om de borrelende Baudet aan het praten te krijgen. Op de vraag of hij toevallig de diensten van de Britse firma Cambridge Analytica had ingeroepen, antwoordde hij bevestigend.

De vraag over Cambridge Analytica kwam niet uit de lucht vallen. Dit databedrijfje zat namelijk ook achter de online campagnes van Donald Trump en Leave.EU, de Brexit-voorstanders van frontman Nigel Farage.
pi_177966455
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Niet waar. Baudet zegt het gewoon zelf in dit artikel:

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump

[..]

En daarna hebben ze het ontkend. De waarheid zal in het midden blijven helaas. Nu eerst even dat laatste stuk maar eens bekijken.
pi_177966552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:33 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En daarna hebben ze het ontkend. De waarheid zal in het midden blijven helaas. Nu eerst even dat laatste stuk maar eens bekijken.
Nou, ik tel 1 en 1 wel op. Eerst trots zijn op de geavanceerde wijze waarop je campagne voert en plots ontkennen nu er vuil spel lijkt te zijn bij een partij waar je gebruik van hebt gemaakt.
pi_177966767
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nou, ik tel 1 en 1 wel op. Eerst trots zijn op de geavanceerde wijze waarop je campagne voert en plots ontkennen nu er vuil spel lijkt te zijn bij een partij waar je gebruik van hebt gemaakt.
Tja de meeste mensen vinden het niet leuk om zo gebruikt te worden ondanks dat ze er niet bij stilstaan.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:46:10 #55
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177967053
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tja de meeste mensen vinden het niet leuk om zo gebruikt te worden ondanks dat ze er niet bij stilstaan.
Het ergste is dat dit al jaren aan de gang is. Berichten die een politieke boodschap bevatten worden op zo'n bepaalde manier in de feed gestopt dat het net lijkt alsof het berichten zijn die van vrienden afkomstig zijn.
In principe is er een toestemming nodig om gemiddeld 190 vrienden erbij te krijgen. Zo ziet de autorisatie en de privacy overeenkomst eruit.
Mark Zuckerberg en Facebook gaat het volgens mij erg zwaar krijgen de aankomende tijd.

U.S. FTC to question Facebook over consultancy's access to user data
Crooked Hillary
pi_177967609
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Own het gewoon denk ik dan. Baudet kan er toch niets aan doen. Het was (en is) een slimme manier om campagne te voeren. Obama deed het ook indertijd, zij het op iets andere wijze.
pi_177967961
Men kan wel denken dat men mij beinvloeden kan, naar het stemhokje ga ik toch alleen in, ik zeg het een doet het ander!

Wat dat betreft kon ik wel een politicus zijn of niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 21:07:11 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:09:20 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177968088
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Of de eerste interviewer heeft hem verkeerd geciteerd.

Sowieso heeft Trump tijdens de campagne geen gebruik gemaakt van hun diensten - alleen ervoor. Dus dat deel van het verhaal klopt al niet,
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:10:23 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177968125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sowieso heeft Trump tijdens de campagne geen gebruik gemaakt van hun diensten - alleen ervoor. Dus dat deel van het verhaal klopt al niet,
Wat is je bron hier voor?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:13:00 #60
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177968227
In De Standaard vandaag een artikel met titel "Hoe gevaarlijk is Facebook", en in een apart kader "Hoe kunt u zich beschermen?"

Alsof de meesten beschermd willen worden van berichten die hun opinie bevestigen of versterken.
pi_177968497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:08 schreef clumsy_clown het volgende:

Ow jammer dat het de laatste is, ik had er ook wel eentje over de Brexit willen zien
pi_177968554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Of de eerste interviewer heeft hem verkeerd geciteerd.

Heb je het laatste deel van de Channel 4 docu gezien? Daarin wordt een héél ander beeld geschept namelijk.
pi_177968675
Ik kreeg een mailtje ondertekend met een voornaam of ik eens even wou bevestigen of mijn naam klopte op facebook, vraag ik doe mij even die ondertekening bevestigen dan denk ik erover naar.
Van facebook uiteraard.
Wat die denken te zijn dat ze zijn ben ik ook en geweest.
pi_177968677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Own het gewoon denk ik dan. Baudet kan er toch niets aan doen. Het was (en is) een slimme manier om campagne te voeren. Obama deed het ook indertijd, zij het op iets andere wijze.
Dat is het hele probleem, het begint met goede bedoelingen en eindigt met ellende
pi_177968737
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:25 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem, het begint met goede bedoelingen en eindigt met ellende
Men weet ook vaak niet in wat voor een wespennest men zich begeven doet toch, coalitie en de EU?
Maar van gemeenteraad weet ik niks vanaf.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:35:29 #66
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969078
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat is je bron hier voor?
Trump campaign phased out use of Cambridge Analytica data before election

Ik vermoed dat ook langs deze weg er geen impeachment inzit.
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:43:51 #67
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:13 schreef crystal_meth het volgende:
In De Standaard vandaag een artikel met titel "Hoe gevaarlijk is Facebook", en in een apart kader "Hoe kunt u zich beschermen?"

Alsof de meesten beschermd willen worden van berichten die hun opinie bevestigen of versterken.
Het gaat er in mijn opinie meer over dat je informatie compleet is overgeleverd aan de goede intenties van Facebook. En hoe vaak wordt er niet op apps geklikt die autorisatie vragen om je vriendenlijst in te zien (=datamining) of je tijdlijn te veranderen (=propaganda).
Edward Snowden had gisteren een Twitterbericht gepost met de strekking dat het surveillance bedrijven zijn gemaskeerd als social media.

Bij eerdere verkiezingen werd er via een app 1 keer autorisatie verkregen, maar tegelijkertijd 190 vrienden van deze gebruiker tot in totaal 190 miljoen gebruikers bereik binnen geharkt.
Je zou er eigenlijk er niet aan mee moeten doen of toch een soort van regulering onder het mom van schijn van een publiek middel.
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:44:01 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177969457
Dat is in ieder geval iets, maar ook daar staat verder weer geen bron van deze verslaggever van bij zoals ik het lees, niet eens anoniem. Dus waar heeft hij deze informatie dan weer vandaan?

Kun je verder svp stoppen met je kleinzielige impeachment gelul, het is echt offtopic... niemand heeft het hierover behalve jij.
pi_177969465
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:35 schreef dellipder het volgende:

[..]

Trump campaign phased out use of Cambridge Analytica data before election[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vermoed dat ook langs deze weg er geen impeachment inzit.
Hou toch op met dat gejank over impeachment, je bent wéér de eerste die er over begint.

Verder is je nieuwsbericht 2 dagen oud, van vóórdat Nix op film heeft toegegeven verantwoordelijk te zijn voor het grootste deel van de online campagne van Trump.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:49:02 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hou toch op met dat gejank over impeachment, je bent wéér de eerste die er over begint.

Verder is je nieuwsbericht 2 dagen oud, van vóórdat Nix op film heeft toegegeven verantwoordelijk te zijn voor het grootste deel van de online campagne van Trump.
Dat weerspreekt de bewering niet dat Cambridge Analytica alleen in de primaries is gebruikt?
Of heb je een citaat, clipje of artikel alstublieft die jouw suggestie onderbouwt?
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:51:29 #71
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat is in ieder geval iets, maar ook daar staat verder weer geen bron van deze verslaggever van bij zoals ik het lees, niet eens anoniem. Dus waar heeft hij deze informatie dan weer vandaan?

Kun je verder svp stoppen met je kleinzielige impeachment gelul, het is echt offtopic... niemand heeft het hierover behalve jij.
Het lijkt op een nieuw excuus.
Crooked Hillary
pi_177969775
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:49 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat weerspreekt de bewering niet dat Cambridge Analytica alleen in de primaries is gebruikt?
Of heb je een citaat, clipje of artikel alstublieft die jouw suggestie onderbouwt?
quote:
Mr Nix boasted about Cambridge Analytica’s work for Trump, saying: “We did all the research, all the data, all the analytics, all the targeting, we ran all the digital campaign, the television campaign and our data informed all the strategy.”

In a different meeting, Mr Turnbull described how the company created the “Defeat Crooked Hilary” brand of attack ads, that were funded by the Make America Number 1 super-PAC and watched more than 30 million times during the campaign.
Hell, hij legt in het filmpje uit hoe ze de term Crooked Hillary, jeweetwel, die in je signature staat, hebben grootgemaakt.

https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 21:53:27 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:54:01 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177969814
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat er in mijn opinie meer over dat je informatie compleet is overgeleverd aan de goede intenties van Facebook. En hoe vaak wordt er niet op apps geklikt die autorisatie vragen om je vriendenlijst in te zien (=datamining) of je tijdlijn te veranderen (=propaganda).
Edward Snowden had gisteren een Twitterbericht gepost met de strekking dat het surveillance bedrijven zijn gemaskeerd als social media.

Bij eerdere verkiezingen werd er via een app 1 keer autorisatie verkregen, maar tegelijkertijd 190 vrienden van deze gebruiker tot in totaal 190 miljoen gebruikers bereik binnen geharkt.
je zou er eigenlijk er niet aan mee moeten doen of toch een soort van regulering onder het mom van schijn van een publiek middel.
Tja, ik heb geen facebook (of andere "sociale" media), ik geef nooit m'n echte naam, woonplaats of wat dan ook in op internet, zelfs een online life expectancy calculator krijgt m'n echte geboortedatum niet.
Zit 25 jaar op internet, maar m'n naam is nergens te vinden. Gebruik nooit dezelfde usernaam of andere fake gegevens.
Anderen lijken daar geen probleem van te maken, tja.

Maar goed, ben altijd al een beetje paranoid geweest.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:56:28 #74
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:53 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

[..]

Hell, hij legt in het filmpje uit hoe ze de term Crooked Hillary, jeweetwel, die in je signature staat, hebben grootgemaakt.

https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica
Niet duiken. Ik vroeg een citaatje, clipje of artikel die jouw suggestie, dat de Trump-campagne Cambridge Analytica gedurende de hele campagne heeft gebruikt in tegenstelling tot het artikel waar ik mee kwam -alleen in de primaries- kan onderbouwen.
Crooked Hillary
pi_177969950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
Gezonde instelling daar ik ook zo ben, zelfs bezorgen laat ik niet op het huisadres.

Verklaar mij maar voor gek hoor.
pi_177969979
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:56 schreef dellipder het volgende:

[..]

Niet duiken. Ik vroeg een citaatje, clipje of artikel die jouw suggestie, dat de Trump-campagne Cambridge Analytica gedurende de hele campagne heeft gebruikt in tegenstelling tot het artikel waar ik mee kwam -alleen in de primaries- kan onderbouwen.
Ik duik niet.

Nix zegt ALL the reseach, data ed te hebben gebruikt. Het staat op film. Ik zie nergens, anders dan dat CBS-bericht, reden om te geloven dat dat alleen in de primaries is gebeurd. En zelfs als het alleen in de primaries is geweest, is het nog steeds gebeurd.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:58:02 #77
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, ik heb geen facebook (of andere "sociale" media), ik geef nooit m'n echte naam, woonplaats of wat dan ook in op internet, zelfs een online life expectancy calculator krijgt m'n echte geboortedatum niet.
Zit 25 jaar op internet, maar m'n naam is nergens te vinden. Gebruik nooit dezelfde usernaam of andere fake gegevens.
Anderen lijken daar geen probleem van te maken, tja.

Niet onverstandig. ik heb ook geen Facebook, enzo. Ik mis er ook niks aan.
Crooked Hillary
pi_177970013
Kreeg van de week een foontje vroegen mij maar even alvast naar mijn bankgegevens, om het al even klaar te maken. Ja lekker mispoes hoor, dat kunnen ze hebben als ik er over naar begin te denken of een contract aanga.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:59:06 #79
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177970035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik duik niet.

Nix zegt ALL the reseach, data ed te hebben gebruikt. Het staat op film. Ik zie nergens, anders dan dat CBS-bericht, reden om te geloven dat dat alleen in de primaries is gebeurd. En zelfs als het alleen in de primaries is geweest, is het nog steeds gebeurd.
Alleen heeft dit dan weer niks te maken met election meddling, het nieuwe excuus nu via datamining.
Crooked Hillary
pi_177970074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik duik niet.

Wat de een of ander beweerd, zal op de ander wel niet van toepassing zijn, is het niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 22:00:49 ]
pi_177970113
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Alleen heeft dit dan weer niks te maken met election meddling, het nieuwe excuus nu via datamining.
Wie heeft het over election meddling? Jij vraagt waar wordt gezegd dat ze, behalve de primaries, iets met Trump te maken hebben gehad, ik geef dan aan, en nu wordt het volgende doelpost opgeschoven.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:01:18 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177970118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gezonde instelling daar ik ook zo ben, zelfs bezorgen laat ik niet op het huisadres.

Verklaar mij maar voor gek hoor.
Daar maak ik wel een uitzondering voor, kopen via internet is vrij moeilijk zonder je gegevens in te geven (of je moest enkel zaken kopen die via bitcoins betaald kunnen worden, en dan nog). Maar goed, als de enige info over mij een lijst van aankopen bij een chinese webshop is, valt het mee.
pi_177970145
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Daar maak ik wel een uitzondering voor, kopen via internet is vrij moeilijk zonder je gegevens in te geven (of je moest enkel zaken kopen die via bitcoins betaald kunnen worden, en dan nog). Maar goed, als de enige info over mij een lijst van aankopen bij een chinese webshop is, valt het mee.
Offtopic zelfs dat lukt mij ieder keer nog aardig.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:05:09 #84
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177970255
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wie heeft het over election meddling? Jij vraagt waar wordt gezegd dat ze, behalve de primaries, iets met Trump te maken hebben gehad, ik geef dan aan, en nu wordt het volgende doelpost opgeschoven.
Ik heb het over election meddling en ik heb het over het rapport van CBS News dat stelt dat de Trump-campagne alleen in de primaries -dus geen election meddling- van de diensten van Cambridge Analytica gebruik heeft gemaakt.
Jij zegt dat het bericht niet meer geldig is, omdat twee dagen oud. Dan verwacht ik dat jij produceert een bewering, citaat, clipje waarin jouw suggestie dat gedurende de hele campagne tot aan de verkiezingen deze vorm van adverteren is gebruikt onderbouwt.
Alstublieft.
Crooked Hillary
pi_177970292
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het over election meddling en ik heb het over het rapport van CBS News dat stelt dat de Trump-campagne alleen in de primaries -dus geen election meddling- van de diensten van Cambridge Analytica gebruik heeft gemaakt.
Jij zegt dat het bericht niet meer geldig is, omdat twee dagen oud. Dan verwacht ik dat jij produceert een bewering citaat, clipje waarin wordt gesteld dat gedurende de hele campagne tot aan de verkiezingen deze vorm van adverteren is gebruikt.
Alstublieft.
Ik heb net, een paar keer achter elkaar, gewezen op hoe Alexander Nix zélf zegt verantwoordelijk te zijn voor die zaken. Dit is ná het CBS nieuwsbericht uitgezonden. Als je dat nu nog niet wil begrijpen, ga ik er verder ook niet op in.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:07:36 #86
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177970333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb net, een paar keer achter elkaar, gewezen op hoe Alexander Nix zélf zegt verantwoordelijk te zijn voor die zaken. Dit is ná het CBS nieuwsbericht uitgezonden. Als je dat nu nog niet wil begrijpen, ga ik er verder ook niet op in.
Gedurende de gehele campagne, niet enkel de primaries.

Daar moet je je op focussen!
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:08:13 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177970357
En, zoals ik aanstipte, in het CBS bericht staat geen verdere bron, dus ik ben wel benieuwd hoe deze verslaggever dan weer aan zijn informatie komt... vind dat wel vreemd, want normaal gesproken staat dat er bij goede artikelen wel bij...
pi_177970755
https://edition.cnn.com/2(...)analytica/index.html

Dit is een ietwat oude, maar nog steeds relevante timeline van CNN over Wikileaks, Rusland, Trump en CA.

quote:
December 12, 2016 -- Trump campaign pays $312,500 to Cambridge Analytica
With the presidential transition underway, the Trump campaign made its final payment to Cambridge Analytica, cutting a check for $312,500, according to records from the Federal Election Commission. In all, the data firm collected more than $5.9 million from Trump's presidential campaign.
De primaries eindigden in, wat, mei 2016? Daarna heeft Trump dus nog meerdere betalingen gedaan naar CA.

En mocht je CNN niet vertrouwen, dan is hier het document van de FEC.

In totaal heeft Cambridge analytica dus aardig wat geld gekregen van de Trump campagne, waarbij de laatste betaling anderhalve maand voor de inauguratie was.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 22:22:51 ]
pi_177970891
Ook nog iets te vinden over die wapens welk hosijn zou hebben wat de inval met dat land rechtspreken doet of deed?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:23:53 #90
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177970934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:18 schreef clumsy_clown het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)analytica/index.html

Dit is een ietwat oude, maar nog steeds relevante timeline van CNN over Wikileaks, Rusland, Trump en CA.

[..]

De primaries eindigden in, wat, mei 2016? Daarna heeft Trump dus nog meerdere betalingen gedaan naar CA.
Volgens het bericht was het uitgefaseerd.

Ik krijg wel weer de indruk dat dit verhaal zo wordt neergezet alsof de Trump-campagne opdracht heeft gegeven om data te stelen.
Dat is niet zo.
Probleem ligt primair bij Facebook die deze informatie vrijgaf aan Global Science Research. Facebook liet zich misleiden door de verkoop van die de informatie aan Cambridge Analytica.
Crooked Hillary
pi_177970937
Wat niet bestaat kan ergens wel getoverd worden of niet?
Niet dat ik beweren wil dat iets niet bestaat hoor, ik wil alleen de waarheid en anders niets.
pi_177970940
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:22 schreef john2406 het volgende:
Ook nog iets te vinden over die wapens welk hosijn zou hebben wat de inval met dat land rechtspreken doet of deed?
Die zin is a)niet te ontcijferen en b)offtopic.
pi_177970987
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Die zin is a)niet te ontcijferen en b)offtopic.
Logisch die naam staat niet goed geschreven, de reactie eronder verduidelijkt wel het een en ander denk ik.
pi_177971000
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:23 schreef dellipder het volgende:

[..]

Volgens het bericht was het uitgefaseerd.

Ik krijg wel weer de indruk dat dit verhaal zo wordt neergezet alsof de Trump-campagne opdracht heeft gegeven om data te stelen.
Dat is niet zo.
Probleem ligt primair bij Facebook die deze informatie vrijgaf aan Global Science Research. Facebook liet zich misleiden door de verkoop van die de informatie aan Cambridge Analytica.
Jíj bent degene met die indruk. Niemand hier heeft dat gezegd. Letterlijk niemand heeft gezegd 'Trump heeft opdracht gegeven om data te stelen'.

Wat betekent uitgefaseerd volgens jou? Net zei je nog dat volgens CBS CA na de primaries niet zijn gebruikt. Volgens de betalingen is dat wel het geval geweest. Op welke andere wijze kun je de betalingen verklaren? Het waren er immers meerdere, ná de primaries.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:27:29 #95
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177971069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jíj bent degene met die indruk. Niemand hier heeft dat gezegd. Letterlijk niemand heeft gezegd 'Trump heeft opdracht gegeven om data te stelen'.

Wat betekent uitgefaseerd volgens jou? Net zei je nog dat volgens CBS CA na de primaries niet zijn gebruikt. Volgens de betalingen is dat wel het geval geweest. Op welke andere wijze kun je de betalingen verklaren? Het waren er immers meerdere, ná de primaries.
Er is wel meer informatievoorziening dan alleen dit forum, dus hold your cool! Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen.
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:31:57 #96
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177971199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:25 schreef clumsy_clown het volgende:

De primaries zijn in 2015 begonnen tot juli 2016. In het bericht staat uitgefaseerd en er staat alleen gebruikt gedurende de primaries. Volgens mij kan dit niet eenvoudiger worden uitgelegd.
Crooked Hillary
pi_177971305
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

De primaries zijn in 2015 begonnen tot juli 2016. In het bericht staat uitgefaseerd en er staat alleen gebruikt gedurende de primaries. Volgens mij kan dit niet eenvoudiger worden uitgelegd.
Dus je gelooft dat die 5 betalingen die na de primaries, waarvan de laatste in december 2016, waren voor werk van in de primaries. Ok. Prima.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 22:45:34 #98
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177971564
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 22:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dus je gelooft dat die 5 betalingen die na de primaries, waarvan de laatste in december 2016, waren voor werk van in de primaries. Ok. Prima.
Ik heb mijn schuldigverklaring kaart nog niet vast, inderdaad.
Ik begrijp sowieso niet wat nu het grote verschil is met de 2012 verkiezingen waarbij dezelfde praktijken zijn gebruikt. Alleen zat er toen geen bedrijf tussen, maar werd er vanuit de campagne zelf gewerkt en was het bereik 190 miljoen.
Crooked Hillary
pi_177976370
Heeft iemand toevallig ook een link waar je de stand kunt volgen van het Amerikaanse aandeel Facebook de komende tijd? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hierna, maar ik heb geen idee onder welke beurs en welke aandeel dit valt. Is dit de dow jones of is dit een andere Amerikaanse beurs?
pi_177976747
Oh, dus nu heeft facebook het gedaan! Maar het waren toch de russen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177976875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:32 schreef ietjefietje het volgende:
Oh, dus nu heeft facebook het gedaan! Maar het waren toch de russen?
:')

Zeg dan gewoon eerlijk dat je het nieuws niet begrijpt.
  woensdag 21 maart 2018 @ 08:43:30 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_177976901
Kan toch geen verrassing zijn. :D Misschien de schaal en de manier waarop, maar dat het op jouw gegevens op deze manier gebruikt (kunnen) worden mag toch geen nieuws zijn.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:49:09 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_177981572
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:49 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jouw eigen bron stelt dat de data niet alleen in de primaries is gebruikt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_177983037
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 08:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

:')

Zeg dan gewoon eerlijk dat je het nieuws niet begrijpt.
Ik kijk alleen het kindernieuws.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:57:51 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_177989619
quote:
quote:
The chair of the Commons home affairs committee has called for a full investigation into the activities of Cambridge Analytica after it emerged that its parent company was granted provisional “List X” status by the Ministry of Defence until 2013, granting it access to secret documents.

The Labour MP Yvette Cooper said there were serious concerns around SCL Group and its subsidiary Cambridge Analytica, which is being investigated by the information commissioner over a huge leak of Facebook data.

SCL Group had a close working relationship with the MoD and was paid almost £200,000 for carrying out two separate projects. List X contractors are bound by strict rules over document security, and the MoD insists there was no recorded data breach.

Cooper said: “Given the mounting concerns about Cambridge Analytica’s disregard for proper standards, particularly on information and data protection, we ought to know what the government contracts were with Cambridge Analytica or SCL and what access to information they had.”
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:05:04 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178040722
Fittie >:)

and it's gone...

Mijn reisverslagen
pi_178040803
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo