abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177966434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee klopt niet, FVD heeft nooit van de diensten van CA gebruik gemaakt, en nu ook niet.

https://fd.nl/economie-po(...)-cambridge-analytica
Niet waar. Baudet zegt het gewoon zelf in dit artikel:

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump

quote:
Hoe? Nou zo, want veel was er op het late tijdstip niet voor nodig om de borrelende Baudet aan het praten te krijgen. Op de vraag of hij toevallig de diensten van de Britse firma Cambridge Analytica had ingeroepen, antwoordde hij bevestigend.

De vraag over Cambridge Analytica kwam niet uit de lucht vallen. Dit databedrijfje zat namelijk ook achter de online campagnes van Donald Trump en Leave.EU, de Brexit-voorstanders van frontman Nigel Farage.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_177966455
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Niet waar. Baudet zegt het gewoon zelf in dit artikel:

https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump

[..]

En daarna hebben ze het ontkend. De waarheid zal in het midden blijven helaas. Nu eerst even dat laatste stuk maar eens bekijken.
pi_177966552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:33 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En daarna hebben ze het ontkend. De waarheid zal in het midden blijven helaas. Nu eerst even dat laatste stuk maar eens bekijken.
Nou, ik tel 1 en 1 wel op. Eerst trots zijn op de geavanceerde wijze waarop je campagne voert en plots ontkennen nu er vuil spel lijkt te zijn bij een partij waar je gebruik van hebt gemaakt.
pi_177966767
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nou, ik tel 1 en 1 wel op. Eerst trots zijn op de geavanceerde wijze waarop je campagne voert en plots ontkennen nu er vuil spel lijkt te zijn bij een partij waar je gebruik van hebt gemaakt.
Tja de meeste mensen vinden het niet leuk om zo gebruikt te worden ondanks dat ze er niet bij stilstaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 20 maart 2018 @ 20:46:10 #55
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177967053
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tja de meeste mensen vinden het niet leuk om zo gebruikt te worden ondanks dat ze er niet bij stilstaan.
Het ergste is dat dit al jaren aan de gang is. Berichten die een politieke boodschap bevatten worden op zo'n bepaalde manier in de feed gestopt dat het net lijkt alsof het berichten zijn die van vrienden afkomstig zijn.
In principe is er een toestemming nodig om gemiddeld 190 vrienden erbij te krijgen. Zo ziet de autorisatie en de privacy overeenkomst eruit.
Mark Zuckerberg en Facebook gaat het volgens mij erg zwaar krijgen de aankomende tijd.

U.S. FTC to question Facebook over consultancy's access to user data
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177967609
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Own het gewoon denk ik dan. Baudet kan er toch niets aan doen. Het was (en is) een slimme manier om campagne te voeren. Obama deed het ook indertijd, zij het op iets andere wijze.
pi_177967961
Men kan wel denken dat men mij beinvloeden kan, naar het stemhokje ga ik toch alleen in, ik zeg het een doet het ander!

Wat dat betreft kon ik wel een politicus zijn of niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 21:07:11 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:09:20 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177968088
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Of de eerste interviewer heeft hem verkeerd geciteerd.

Sowieso heeft Trump tijdens de campagne geen gebruik gemaakt van hun diensten - alleen ervoor. Dus dat deel van het verhaal klopt al niet,
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:10:23 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177968125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sowieso heeft Trump tijdens de campagne geen gebruik gemaakt van hun diensten - alleen ervoor. Dus dat deel van het verhaal klopt al niet,
Wat is je bron hier voor?
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:13:00 #60
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177968227
In De Standaard vandaag een artikel met titel "Hoe gevaarlijk is Facebook", en in een apart kader "Hoe kunt u zich beschermen?"

Alsof de meesten beschermd willen worden van berichten die hun opinie bevestigen of versterken.
are we infinite or am I alone
pi_177968497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, vanavond dus het laatste deel van de serie onthullingen van Channel 4. Ze gaan zich vandaag richten op wat CA voor Trump heeft betekend.

Hier te vinden. https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica
Ow jammer dat het de laatste is, ik had er ook wel eentje over de Brexit willen zien
pi_177968554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Of de eerste interviewer heeft hem verkeerd geciteerd.

Heb je het laatste deel van de Channel 4 docu gezien? Daarin wordt een héél ander beeld geschept namelijk.
pi_177968675
Ik kreeg een mailtje ondertekend met een voornaam of ik eens even wou bevestigen of mijn naam klopte op facebook, vraag ik doe mij even die ondertekening bevestigen dan denk ik erover naar.
Van facebook uiteraard.
Wat die denken te zijn dat ze zijn ben ik ook en geweest.
pi_177968677
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 20:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Own het gewoon denk ik dan. Baudet kan er toch niets aan doen. Het was (en is) een slimme manier om campagne te voeren. Obama deed het ook indertijd, zij het op iets andere wijze.
Dat is het hele probleem, het begint met goede bedoelingen en eindigt met ellende
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177968737
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:25 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem, het begint met goede bedoelingen en eindigt met ellende
Men weet ook vaak niet in wat voor een wespennest men zich begeven doet toch, coalitie en de EU?
Maar van gemeenteraad weet ik niks vanaf.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:35:29 #66
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969078
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat is je bron hier voor?
Trump campaign phased out use of Cambridge Analytica data before election

Ik vermoed dat ook langs deze weg er geen impeachment inzit.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:43:51 #67
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:13 schreef crystal_meth het volgende:
In De Standaard vandaag een artikel met titel "Hoe gevaarlijk is Facebook", en in een apart kader "Hoe kunt u zich beschermen?"

Alsof de meesten beschermd willen worden van berichten die hun opinie bevestigen of versterken.
Het gaat er in mijn opinie meer over dat je informatie compleet is overgeleverd aan de goede intenties van Facebook. En hoe vaak wordt er niet op apps geklikt die autorisatie vragen om je vriendenlijst in te zien (=datamining) of je tijdlijn te veranderen (=propaganda).
Edward Snowden had gisteren een Twitterbericht gepost met de strekking dat het surveillance bedrijven zijn gemaskeerd als social media.

Bij eerdere verkiezingen werd er via een app 1 keer autorisatie verkregen, maar tegelijkertijd 190 vrienden van deze gebruiker tot in totaal 190 miljoen gebruikers bereik binnen geharkt.
Je zou er eigenlijk er niet aan mee moeten doen of toch een soort van regulering onder het mom van schijn van een publiek middel.
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:44:01 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177969457
Dat is in ieder geval iets, maar ook daar staat verder weer geen bron van deze verslaggever van bij zoals ik het lees, niet eens anoniem. Dus waar heeft hij deze informatie dan weer vandaan?

Kun je verder svp stoppen met je kleinzielige impeachment gelul, het is echt offtopic... niemand heeft het hierover behalve jij.
pi_177969465
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:35 schreef dellipder het volgende:

[..]

Trump campaign phased out use of Cambridge Analytica data before election[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vermoed dat ook langs deze weg er geen impeachment inzit.
Hou toch op met dat gejank over impeachment, je bent wéér de eerste die er over begint.

Verder is je nieuwsbericht 2 dagen oud, van vóórdat Nix op film heeft toegegeven verantwoordelijk te zijn voor het grootste deel van de online campagne van Trump.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:49:02 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hou toch op met dat gejank over impeachment, je bent wéér de eerste die er over begint.

Verder is je nieuwsbericht 2 dagen oud, van vóórdat Nix op film heeft toegegeven verantwoordelijk te zijn voor het grootste deel van de online campagne van Trump.
Dat weerspreekt de bewering niet dat Cambridge Analytica alleen in de primaries is gebruikt?
Of heb je een citaat, clipje of artikel alstublieft die jouw suggestie onderbouwt?
Crooked Hillary
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:51:29 #71
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat is in ieder geval iets, maar ook daar staat verder weer geen bron van deze verslaggever van bij zoals ik het lees, niet eens anoniem. Dus waar heeft hij deze informatie dan weer vandaan?

Kun je verder svp stoppen met je kleinzielige impeachment gelul, het is echt offtopic... niemand heeft het hierover behalve jij.
Het lijkt op een nieuw excuus.
Crooked Hillary
pi_177969775
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:49 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat weerspreekt de bewering niet dat Cambridge Analytica alleen in de primaries is gebruikt?
Of heb je een citaat, clipje of artikel alstublieft die jouw suggestie onderbouwt?
quote:
Mr Nix boasted about Cambridge Analytica’s work for Trump, saying: “We did all the research, all the data, all the analytics, all the targeting, we ran all the digital campaign, the television campaign and our data informed all the strategy.”

In a different meeting, Mr Turnbull described how the company created the “Defeat Crooked Hilary” brand of attack ads, that were funded by the Make America Number 1 super-PAC and watched more than 30 million times during the campaign.
Hell, hij legt in het filmpje uit hoe ze de term Crooked Hillary, jeweetwel, die in je signature staat, hebben grootgemaakt.

https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2018 21:53:27 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:54:01 #73
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177969814
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat er in mijn opinie meer over dat je informatie compleet is overgeleverd aan de goede intenties van Facebook. En hoe vaak wordt er niet op apps geklikt die autorisatie vragen om je vriendenlijst in te zien (=datamining) of je tijdlijn te veranderen (=propaganda).
Edward Snowden had gisteren een Twitterbericht gepost met de strekking dat het surveillance bedrijven zijn gemaskeerd als social media.

Bij eerdere verkiezingen werd er via een app 1 keer autorisatie verkregen, maar tegelijkertijd 190 vrienden van deze gebruiker tot in totaal 190 miljoen gebruikers bereik binnen geharkt.
je zou er eigenlijk er niet aan mee moeten doen of toch een soort van regulering onder het mom van schijn van een publiek middel.
Tja, ik heb geen facebook (of andere "sociale" media), ik geef nooit m'n echte naam, woonplaats of wat dan ook in op internet, zelfs een online life expectancy calculator krijgt m'n echte geboortedatum niet.
Zit 25 jaar op internet, maar m'n naam is nergens te vinden. Gebruik nooit dezelfde usernaam of andere fake gegevens.
Anderen lijken daar geen probleem van te maken, tja.

Maar goed, ben altijd al een beetje paranoid geweest.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:56:28 #74
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177969930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:53 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

[..]

Hell, hij legt in het filmpje uit hoe ze de term Crooked Hillary, jeweetwel, die in je signature staat, hebben grootgemaakt.

https://www.channel4.com/(...)-cambridge-analytica
Niet duiken. Ik vroeg een citaatje, clipje of artikel die jouw suggestie, dat de Trump-campagne Cambridge Analytica gedurende de hele campagne heeft gebruikt in tegenstelling tot het artikel waar ik mee kwam -alleen in de primaries- kan onderbouwen.
Crooked Hillary
pi_177969950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
Maar goed, ben altijd al een beetje paranoid geweest.
Gezonde instelling daar ik ook zo ben, zelfs bezorgen laat ik niet op het huisadres.

Verklaar mij maar voor gek hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')