Jajaquote:Op zondag 18 maart 2018 22:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee hoor.
Sterker nog, heb het nooit in die zin gebruikt ook. Alleen dat ik het scherp gevonden vond.
Zonisten is echt geniaal gevonden hahaquote:
Ik dacht eerst dat er stond Zionisten 😅 ...quote:Op maandag 19 maart 2018 03:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zonisten is echt geniaal gevonden haha
Dat.quote:Op maandag 19 maart 2018 08:25 schreef Metalfreak het volgende:
Sjezus, wat was het f#cking koud op de fiets net
Jij drinkt uit een drinkbak?quote:Op maandag 19 maart 2018 09:20 schreef Greys het volgende:
ROT OP MET DIE WIND
ROT OP MET DIE BEVROREN DRINKBAKKEN
Verder overleef ik het wel
M'n ex-straathonden prefereren bakken regenwater boven kraanwater. Dat ruikt te chemisch. Ofzo. Denk ik.quote:
Dat geeft wat te denken over ons kraanwater.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:23 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n ex-straathonden prefereren bakken regenwater boven kraanwater. Dat ruikt te chemisch. Ofzo. Denk ik.
Ja dat idee had ik dus ook een beetjequote:Op maandag 19 maart 2018 09:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat geeft wat te denken over ons kraanwater.
Mijn kat drinkt ook graag regenwater uit de goot op ons balkon.... maar tegelijkertijd heeft ze geen ook geen enkel probleem met het kraanwater wat in haar drinkbakje gaat.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat idee had ik dus ook een beetje
Alleen als ik een lepeltje yoghurt ofzo door een bak kraanwater roer willen ze het soms drinken want dan zal dat het chemische luchtje overheersen oid gok ik en dan trappen ze er af en toe in. Maar ze drinken echt tig keer liever buiten regenwater. Ze eten alles, alleen het water blijft een issue. En dat is nu steeds tot de bodem bevroren. Maar het eind is in zicht
Katten drinken ook liever regenwater.quote:Op maandag 19 maart 2018 09:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat idee had ik dus ook een beetje
Alleen als ik een lepeltje yoghurt ofzo door een bak kraanwater roer willen ze het soms drinken want dan zal dat het chemische luchtje overheersen oid gok ik en dan trappen ze er af en toe in. Maar ze drinken echt tig keer liever buiten regenwater. Ze eten alles, alleen het water blijft een issue. En dat is nu steeds tot de bodem bevroren. Maar het eind is in zicht
of te schoonquote:Op maandag 19 maart 2018 09:23 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n ex-straathonden prefereren bakken regenwater boven kraanwater. Dat ruikt te chemisch. Ofzo. Denk ik.
quote:Op maandag 19 maart 2018 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
De eerste berichten over een mogelijke witte Pasen staan al op weerwoord. :
Maartse buien.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
De eerste berichten over een mogelijke witte Pasen staan al op weerwoord. :
quote:Op maandag 19 maart 2018 16:00 schreef Mani89 het volgende:
Even een klassieker geremixed speciaal voor vandaag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eind maart, begin april komt er weer wat sneeuw iig.quote:Op maandag 19 maart 2018 16:40 schreef Frutsel het volgende:
Zeg die koude Pasen... die komt toch niet echt he?
[ afbeelding ]
En dan ongekleurde witte eieren verstoppenquote:
Is al over 13 dagen en het ziet er niet naaruit dat het echt lekker richting 15+ graden gaat de komende periode..quote:Op maandag 19 maart 2018 16:40 schreef Frutsel het volgende:
Zeg die koude Pasen... die komt toch niet echt he?
Nederland heeft dan ook een poolklimaat, dus kun je verwachten. Ik verwacht zeker niet voor juli temperaturen boven de 20 gradenquote:Op maandag 19 maart 2018 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is al over 13 dagen en het ziet er niet naaruit dat het echt lekker richting 15+ graden gaat de komende periode..
[ afbeelding ]
Niet waarheidsgetrouwquote:Op maandag 19 maart 2018 16:00 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De seizoenen verschuiven. Winter is tegenwoordig van februari tot mei, daarna pas lente tot juliquote:Op maandag 19 maart 2018 19:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Huh, de komende twee weken weer sneeuw?! Wanneer kunnen die fucking winterbanden er eens af man
Ik wil een waarheidsgetrouwe pluim, niet specifiek voor de koutist én niet specifiek voor de warmte-autist..
Ik wil de waarheid
Het is nu eigenlijk bijna kerst.quote:Op maandag 19 maart 2018 19:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
De seizoenen verschuiven. Winter is tegenwoordig van februari tot mei, daarna pas lente tot juli
Winterbanden in Nederlandquote:Op maandag 19 maart 2018 19:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
Huh, de komende twee weken weer sneeuw?! Wanneer kunnen die fucking winterbanden er eens af man
Ik wil een waarheidsgetrouwe pluim, niet specifiek voor de koutist én niet specifiek voor de warmte-autist..
Ik wil de waarheid
Enige reden waarom zaterdag geen ijsdag was, was omdat het kwik 10 minuten te laat onder nul ging. Ik ben uit ellende gewoon binnen gebleven zaterdagquote:Op maandag 19 maart 2018 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
Toch is die Russische mini beer kwa temperaturen niet heel heftig geweest volgens mij.....
Zowel zaterdag als zondag geen ijsdag in de Bilt genoteerd en zelfs geen matige vorst.... ook vannacht niet.
Toegegeven, met die schijt wind voelde het alles behalve warm, maar relatief was het allemaal niet zo extreem als bepaalde figuren hier van tevoren deden voorkomen
Duitsland, ik woon te dicht bij de grens en moet er te vaak naartoe dat ik voorbereid moet zijn.quote:
Ik woon in Nijmegen, en ik heb ook geen winterbanden op de auto. Nooit gehad ook.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tja, Randstedelingen hebben dan ook nog nooit 30cm sneeuw gehad. Randstedelingen hebben geen wegen met 10+% stijging. Randstedelingen kennen geen blijvende sneeuw.
In de Randstad zou ik ook geen winterbanden hoeven. Echter Nederland is iets groter dan de Randstad en als je binnen 10km van Duitsland woont of wel binnenweggetjes over moet met grote stijging is het wel verstandig je aan te passen.
Graag even een kaartje met sneeuwhoogtes wanneer je voor het laatste 30 centimeter sneeuw rond de Duitse grens hebt gehad. Paar keer gebeurd, meest rond de Veluwe. Je rekent iets te veel in 'fok-maatstaven' denk ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tja, Randstedelingen hebben dan ook nog nooit 30cm sneeuw gehad. Randstedelingen hebben geen wegen met 10+% stijging. Randstedelingen kennen geen blijvende sneeuw.
In de Randstad zou ik ook geen winterbanden hoeven. Echter Nederland is iets groter dan de Randstad en als je binnen 10km van Duitsland woont of wel binnenweggetjes over moet met grote stijging is het wel verstandig je aan te passen.
Hier ook een grensstreekbewonerquote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Duitsland, ik woon te dicht bij de grens en moet er te vaak naartoe dat ik voorbereid moet zijn.
Verder zit er nogal een verschil tussen de Randstad (), waar jij waarschijnlijk woont en Heuvelland..
En ja, witte wereld nu in Limburg
Het dan even terug, en toen woonde ik in Groningen. 2009/2010 meen ik, en maart 2005 of 2006 kan ik me ook herinneren. Maar het is gebeurd en kan het weer gebeuren. Verder zijn de hellingen met sneeuw zonder winterbanden vrij onaangenaamquote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Graag even een kaartje met sneeuwhoogtes wanneer je voor het laatste 30 centimeter sneeuw rond de Duitse grens hebt gehad. Paar keer gebeurd, meest rond de Veluwe. Je rekent iets te veel in 'fok-maatstaven' denk ik.
Verder een behoorlijke butthurt opmerking.
Met het verschil dat de verschillen in Nederland marginaal zijn. Randstad of het oosten van het land.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het dan even terug, en toen woonde ik in Groningen. 2009/2010 meen ik, en maart 2005 of 2006 kan ik me ook herinneren. Maar het is gebeurd en kan het weer gebeuren. Verder zijn de hellingen met sneeuw zonder winterbanden vrij onaangenaam
Verder in DE word je geacht aangepast zijn aan de omstandigheden. En als je daar ziekenhuizen moet bezoeken en er voor je werk moet zijn, moet je gewoon voorbereid zijn. Klaar als een klontje lijkt me.
Dan nog blijft een uitspraak als "winterbanden in Nederland" hetzelfde als iemand in zuid-Zweden die zegt "spikes gebruiken in Zweden
" of iemand in Reykjavik die zegt: "een 4wd in IJsland
" of iemand in San Francisco die zegt "een pickup in de VS
"
Verschillende locaties, verschillende benodigdheden.
Deze moet in de OPquote:Op maandag 19 maart 2018 16:00 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan je zeggen dat een stijgingspercentage zoals ze in het Heuvelland voorkomen toch echt heel anders rijdt met sneeuw dan de vlakke Randstad.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Met het verschil dat de verschillen in Nederland marginaal zijn. Randstad of het oosten van het land.
Correct. Maar relatief nog steeds marginaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat een stijgingspercentage zoals ze in het Heuvelland voorkomen toch echt heel anders rijdt met sneeuw dan de vlakke Randstad.
Een 10% helling die besneeuwd is kom je met moderne eco zomerbandjes niet op.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Correct. Maar relatief nog steeds marginaal.
Ik heb toch vreemdere zaken zien gebeuren. Veel mensen die de zomerbandjes hier er al ondergeknald hebben, zoals m'n taxichauffeur deze morgen en genoeg hellingen die al over de 50% gaan. Het ging hem niet al te gemakkelijk af maar boven kwam hijquote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Een 10% helling die besneeuwd is kom je met moderne eco zomerbandjes niet op.
Typisch.. de steilste weg ter wereld is 35%.. waar komt jouw 50% dan vandaan?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb toch vreemdere zaken zien gebeuren. Veel mensen die de zomerbandjes hier er al ondergeknald hebben, zoals m'n taxichauffeur deze morgen en genoeg hellingen die al over de 50% gaan. Het ging hem niet al te gemakkelijk af maar boven kwam hij
Type sneeuw is uiteraard van even groot belang.
De kans dat je Duitsland inrijdt is alleen veel groter. Dat icm dat ik het zelf een prettig idee vind maakt dat ik kies voor winterbanden.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Met het verschil dat de verschillen in Nederland marginaal zijn. Randstad of het oosten van het land.
Straat, weg en helling zijn niet gelijk aan elkaar. Dat weet je toch? Maar mogelijk dat ik me vergis tussen graden en percentages want in mijn optiek lijkt die Baldwin street eerder in graden dan in procent te zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Typisch.. de steilste weg ter wereld is 35%.. waar komt jouw 50% dan vandaan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Baldwin_Street
Als je weet dat de meeste auto's niet op >35% gebouwd zijn (vroeger stond dat nog in instructieboekjes) denk ik dat jij het zwaar overschat. Een Fiat Panda 4x4 mag bv 42%, terwijl een normale niet verder kwam dan 33%.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 15:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Straat, weg en helling zijn niet gelijk aan elkaar. Dat weet je toch? Maar mogelijk dat ik me vergis tussen graden en percentages want in mijn optiek lijkt die Baldwin street eerder in graden dan in procent te zijn
[ afbeelding ]
Vrij gebruikelijk beeld hier in de stad. En dat is toch echt tegen de 45% aan en nog steeds niet zo stijl. En de foto's van de Baldwin Str. lijkt me eerder tegen de 36graden ipv % te zitten want in procentjes is het allemaal zo spannend niet.
[ afbeelding ]
De hoogteverschillen zullen je wel iets meer duidelijkheid geven.
[ afbeelding ]
Anyway, noem het gerust typisch. Ik woon hier inmiddels al lang genoeg dat er zat wegen en straten zijn waar 90% van de wagens zich niet aan waagtIk woon er onder andere op één. Geen enkele taxi of pizzabezorger die het aandurft
Die wind mag best een tandje minder en uit een andere hoekquote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:14 schreef dick_laurent het volgende:
Ik deed net de balkondeur open om nog ff wat zonnestralen binnen te laten. Helaas kwam toen de wind ook mee en was de lol er snel vanaf 😂
Okay man. Bij dezen uitgenodigd om met je lineaal of google maps te gaan rekenen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als je weet dat de meeste auto's niet op >35% gebouwd zijn (vroeger stond dat nog in instructieboekjes) denk ik dat jij het zwaar overschat. Een Fiat Panda 4x4 mag bv 42%, terwijl een normale niet verder kwam dan 33%.
Een originele leger Hummer kan max 65% aan.. jij overschat de hoeveelheid graden dus gigantisch lijkt me.. Ja de foto lijkt steil, maar zal in werkelijkheid eerder de 20 graden dan 45 bereiken.
Voorlopig in bijna geheel Europa droevenisquote:Op dinsdag 20 maart 2018 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die wind mag best een tandje minder en uit een andere hoek
Superverschil hier tussen ochtend in namiddag. Ochtend eindeloze snil, namiddag in volle zon nog steeds slechts 4°C maar door de radiatie voor het gevoel toch al t-shirt weerquote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:35 schreef Nattekat het volgende:
Vond het best lekker einde van de middag
In de auto was het vandaag heerlijk in elk geval met de volle zon.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Superverschil hier tussen ochtend in namiddag. Ochtend eindeloze snil, namiddag in volle zon nog steeds slechts 4°C maar door de radiatie voor het gevoel toch al t-shirt weer
Vind het prima hoor, zonnetje erbij.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:14 schreef AQUILA. het volgende:
Tenminste weer een beetje een fatsoenlijke pluim, maar nog steeds te koud.
[ afbeelding ]
Buiten was het ook lekker in het zonnetje. Je moet alleen in de luwte blijven, want de straffe wind is brrrrquote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In de auto was het vandaag heerlijk in elk geval met de volle zon.
Jep dat was wel een spelbreker, als die wegblijft is het prima zo.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Buiten was het ook lekker in het zonnetje. Je moet alleen in de luwte blijven, want de straffe wind is brrrr
Dit is min of meer de normaal voor de tijd van het jaar. En verder dan een week moet je niet kijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:14 schreef AQUILA. het volgende:
Tenminste weer een beetje een fatsoenlijke pluim, maar nog steeds te koud.
[ afbeelding ]
Komende drie dagen zijn wel te koud.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is min of meer de normaal voor de tijd van het jaar. En verder dan een week moet je niet kijken.
Patroon van koude-invalletjes worden laatste tijd redelijk goed voorspeld op de LT. Vervelend maar waar.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is min of meer de normaal voor de tijd van het jaar. En verder dan een week moet je niet kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |