Ja dat is inderdaad ook een optie, goed idee!quote:Op donderdag 15 maart 2018 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Druk hier.
Niet handiger/goedkoper om op de sloop te halen?
Netjes, zelf gedaan of laten doen?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mn velgen opnieuw gespoten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je staat in het "bovenste rijtje"quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zelf gedaan. Kleine moeite
Ik sta trouwens niet meer in de OP?
E61 530d
Nog net voor alle zout weg isquote:Op zaterdag 24 maart 2018 14:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Jeeeej ik rijd weer met de 540!
540 heeft wel een lastige koude start en loopt wat stotterend tot ‘ie warm is 😬
Hoop dat het niet al te duur wordt weer..quote:Op zaterdag 24 maart 2018 15:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nog net voor alle zout weg is
Italian Tune Up.
Het ging mij om de gebruikershandleiding, maar mocht je alleen de technische variant ter beschikking hebt ben ik daar op zich wel geïnteresseerd in!quote:
Italiaans tunen kost alleen benzine.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoop dat het niet al te duur wordt weer..Wel 300km gereden vandaag en dat ging verder prima.
Lukt Engels? http://www.e90fanatics.com/pdf/E90_OwnersManual.pdfquote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:47 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo lui,
Weten jullie waar ik een digitale handleiding van de E90 318d (2005) kan vinden? Mijn Google-kunsten laten me momenteel helaas in de steek.
Alvast bedankt.
Vandaag kostte het alleen LPG, vol tankje voor 23 euroquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Italiaans tunen kost alleen benzine.
Hmm, heeft de facelift een andere motor dan? De 316 en 318 uit 1998-2001 waren 1.9's.quote:
Bedankt voor de moeite! Ik dacht eerlijk gezegd wel dat de Engelse variant wel zou lukken, maar ik kom er even niet uit.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lukt Engels? http://www.e90fanatics.com/pdf/E90_OwnersManual.pdf
[..]
Vandaag kostte het alleen LPG, vol tankje voor 23 euroHeb die V8 roffel wel gemist na de TDI. Al was dat ook wel een fijne bak verder, maar heeeeeul anders.
Die onderste heeft met je tractie controle/ESP/ASC ofzo te maken. Gaf je zoveel gas dat je grip verloor? En anders wordt het uitlezen denk ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:59 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite! Ik dacht eerlijk gezegd wel dat de Engelse variant wel zou lukken, maar ik kom er even niet uit.
Mochten jullie tijd en zin hebben om te helpen, ik was allereerst op zoek naar de betekenis van de volgende twee lampen:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat de bovenste in ieder geval (in mijn geval) betekent dat ik een deskundige even de remmen moet laten inspecteren.
Van de onderste zou ik het niet weten. Het is niet mijn auto waar we het over hebben, maar in de paar keer dat ik achter het stuur zat zag ik 'm bijvoorbeeld knipperen op de snelweg (bij het invoegen totdat ik het gaspedaal even losliet, waarna die uit ging), maar ik heb 'm ook constant zien branden bij lage snelheden in de bebouwde kom. Geen idee waar die voor staat.
Hebben jullie overigens een idee of dat het (pak 'm beet paar keer per rit) het twee/drie keer zo snel knipperen van het knipperlicht (de eerste paar seconden nadat ik de hendel gebruik) iets is dat ik per ongeluk doe, of is het een soort van 'waarschuwing' van het systeem? Ik kan het namelijk niet bewust voor elkaar krijgen!
Ik zou t niet weten...quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hmm, heeft de facelift een andere motor dan? De 316 en 318 uit 1998-2001 waren 1.9's.
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat is de tractiecontrole die uit geschakeld is. Als het goed is, heb je een knop ASC. Daarmee schakel je de tractiecontrole in en gaat het lampje uit.
Bedankt voor de informatie!quote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die onderste heeft met je tractie controle/ESP/ASC ofzo te maken. Gaf je zoveel gas dat je grip verloor? En anders wordt het uitlezen denk ik.
Sneller knipperen van de knipperlichten betekent doorgaans dat er eentje stuk is. Dat het soms wel en niet is is een beetje raar, maar gok dat er eentje een beetje gaar is maar af en toe nog werkt.
Dat is oprecht wel een mooie beredenering! (De conclusie is natuurlijk niet zo mooi)quote:Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef daNpy het volgende:
Als je bij invoegen een doorslippend wiel hebt met een 318d zijn je banden inderdaad niet in optimale staat. In de volksmond: gevaarlijk versleten
Reken daar maar wel op. Check alleen al de wegenbelasting en verzekering. Verder kun je even opzoeken wat onderdelen kosten. Bijv. een setje remschijven voor een 3-serie en 7-serie. Er zit ook al verschil tussen een 316i en een 335i.quote:Op woensdag 28 maart 2018 14:39 schreef Tenninetyfive het volgende:
Beste mensen, ik wilde graag het volgende even weten. Is het duur om een BMW 7 serie van ergens tussen de 2005 - 2006 te rijden? Is zoiets wezenlijk duurder dan een BMW 3 en 5 serie om te rijden? Dan heb ik het over onderhoudt, brandstof etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afhankelijk van de motor is een oliebeurt van een 535 of een 735 even duur, zelfde als de filters.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reken daar maar wel op. Check alleen al de wegenbelasting en verzekering. Verder kun je even opzoeken wat onderdelen kosten. Bijv. een setje remschijven voor een 3-serie en 7-serie. Er zit ook al verschil tussen een 316i en een 335i.
Uiteraard, maar ging er vanuir dat hij dat ook nog snapte. Maar het gaat om de rest ja. Zo een 7-serie weegt ook heel wat, dus flinke vaste lasten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Afhankelijk van de motor is een oliebeurt van een 535 of een 735 even duur, zelfde als de filters.
Setje remschijven is wel duurder, maarja hoevaak vervang je die, de mijne zijn nu 300k oud en kunnen nog wel 100k. De blokjes zijn niet heel veel duurder.
Maar de 7 is ook veel zwaarder en verbruikt dus veel meer. Dus naast de verzekering en belasting die je gewoon kan opzoeken, let ook op het verbruik.
Ik heb ook een E36 316i gereden en de E23 732i wat een masterbakken héquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:29 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb vandaag ook n bmw gekocht 🎂, een E46 316 touring uit 2004(1.8/lpg). Volgend weekend haal ik m op en dan post ik ff foto's.
Dit word mn 3e bmw, mn eerste auto was een E36 316 uit 1997 en daarna n E23 728i uit 1985.
T voelt goed om na n zijstap naar vw nu weer n andere duitser te gaan rijden.
Bij een nieuwe BMW kan je onderhoudspakketten aanschaffen. We praten dan over onderstaande werkzaamheden. Je ziet dat de prijzen voor de 7 serie circa 20-25% hoger liggen dan de 5 serie. Dus ga daar ook maar van uit als je regulier onderhoud laat uitvoeren.quote:Op woensdag 28 maart 2018 14:39 schreef Tenninetyfive het volgende:
Beste mensen, ik wilde graag het volgende even weten. Is het duur om een BMW 7 serie van ergens tussen de 2005 - 2006 te rijden? Is zoiets wezenlijk duurder dan een BMW 3 en 5 serie om te rijden? Dan heb ik het over onderhoudt, brandstof etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik mis mn E23! Maar dat is helaas nu niet meer te betalen met die verkrachte oldtimer regeling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook een E36 316i gereden en de E23 732i wat een masterbakken héOh ja en nog een E46 318i een aantal jaar en een paar maanden een E21 320i op LPG. Heb nu alleen nog een E36 318i cabrio
Die rijden nu allemaal spontaan in België rond... sinds de nieuwe regeling in Nederland zie ik in België echt een enorme groei aan dit soort oldtimers.quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik mis mn E23! Maar dat is helaas nu niet meer te betalen met die verkrachte oldtimer regeling.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 20:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik mis mn E23! Maar dat is helaas nu niet meer te betalen met die verkrachte oldtimer regeling.
Pas geleden stond hier in t dorp een E23 735 te koop. Blauw/grijs, net als mijne. Ik heb wel even staan kwijlen ☹
...
Volgens mij kan je een E23 vrijwel altijd voor ¤120 per jaar aan taxen als klassieker gebruiken.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 08:54 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Die rijden nu allemaal spontaan in België rond... sinds de nieuwe regeling in Nederland zie ik in België echt een enorme groei aan dit soort oldtimers.
Yep ik ook weggedaan daardoor, terwijl ik nog VVD had gestemd "van de oldtimer blijven we af". De 316i was ook mijn eerste auto. Was van een politieagente, dus toen ik harder dan 160 wilde rijden gebeurde er niets en na een tijdje kwam er een plof en een dikke zwarte rookwolk uit de uitlaat en toen ging ie welquote:Op donderdag 29 maart 2018 20:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik mis mn E23! Maar dat is helaas nu niet meer te betalen met die verkrachte oldtimer regeling.
Jep, het lijkt mij geweldig om zo'n beest te kunnen rijden. Maar snap dat de kosten dus minstens x 2 gaan tov een 3 serie.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:47 schreef daNpy het volgende:
Je hebt gezien dat ze voor een relatief lage prijs te koop staan?
Jup de vaste lasten zijn wat hoger.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 14:41 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Jep, het lijkt mij geweldig om zo'n beest te kunnen rijden. Maar snap dat de kosten dus minstens x 2 gaan tov een 3 serie.
Die van mij reed op gas, op benzine was geen optie ivm verbruik.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij kan je een E23 vrijwel altijd voor ¤120 per jaar aan taxen als klassieker gebruiken.
Regeling kan natuurlijk voor iemand ongunstig uitvallen, maar dat al die ouwe W123 diesels weg zijn, is dan wel weer een voordeel.
Hebben ze dat ding er uit gesloopt?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:59 schreef Bouke-p het volgende:
Vandaag mn e46 opgehaald 🎉
En t eerste minpuntje gevonden... Hij heeft geen 12V/sigaretten aansteker. Hoe moet ik dan mn mobiel/navi opladen 🤐
Die moet ik dus asap gaan fixen.
Jahquote:Op zaterdag 31 maart 2018 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar dan zit er onder dat dopje toch gewoon 12v of niet?
Die heb ik alleen achterin, tussen de voorstoelen zeg maar. Maar ook daar zit geen 12V.quote:
Dan hebben de aftermarket-navi dudes en dudettes je aansteker gesloopt om je navi van stroom te voorzien.quote:Op zondag 1 april 2018 08:40 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
...
Dat klepje/laatje van de foto hierboven heb ik ook niet. Daar zit mn navigatiesysteem.
...
Hopelijk vinden ze iets.quote:Op donderdag 5 april 2018 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zondag breng ik mijne weer eens wegHij blijft maar trillen en de koude start gaat vrij slecht. Al is het inmiddels wel een stuk beter door het warmere weer. Nadat meerdere garages zeggen dat het trillen is opgelost ben ik er nu klaar mee en laat ik de diagnose (en eventuele reparatie..) door Carrec uitvoeren. Bekend van Autoweek, De rijdende rechter, etc.
Haha anders ook maar swappen? Ik denk dat het starten iets met vacuüm lekje te maken heeft, maar ben ook weer niet heel technisch. De trillingen zitten grotendeels in de voortrein gok ik, dus zal wel versleten rubber zijn ofzo. En dan hebben we nog de, denk ik, slechte koppelomvormer die voor wat andere trillingen zorgtquote:Op donderdag 5 april 2018 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze iets.
Niet al te duurs.
[ afbeelding ]
Daar zal je zoizo mee aan de gang moeten. Wordt alleen maar slechter vermoed ik.quote:Op donderdag 5 april 2018 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...En dan hebben we nog de, denk ik, slechte koppelomvormer die voor wat andere trillingen zorgt
Ja daarom eerst diagnose, kijken wat zij zeggen. Misschien vinden zij wel wat anders van de koppelomvormer, as said: I'm no mechanicquote:Op donderdag 5 april 2018 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar zal je zoizo mee aan de gang moeten. Wordt alleen maar slechter vermoed ik.
Weet niet m'n oom had gemonteerdquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:10 schreef daNpy het volgende:
De bak is meestal groter als nodig. En de accu moet sowieso deugdelijk bevestigd zijn, dus ik neem aan dat hij nu ook dmv een klem oid vast staat?
Schone accupolen en klemmen moet volgens mij genoeg zijn. Vaseline ken ik ook wel "van vroeger", maar deze eeuw niet meer gedaan/gezien. Oxidatie wijst volgens mij op slechte contacten (en/of slechte accu?).quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
op de accupolen zaten bij mij nogal wat groene aanslag. met een schuursponsje en beetje alcohol geprobeerd om de klemmen schoon te krijgen. denk dat een beetje scotch brite geen kwaad kan. op termijn nog maar eens licht opschuren.
ik lees dat mensen er kopervet, vaseline of zelfs siliconenvet op doen. ik ben nog wat terughoudend met spul op accupolen achterlaten, ookal kan ik mij voorstellen dat vaseline het oxideren verminderd.
Ja, kortsluiting bijvoorbeeld. En dan brand. Het is net alsof ze regels met een reden hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet niet m'n oom had gemonteerdheb heel lang met een losse accu gereden, zit toch in de kofferbak daar met een deksel erop enzo dus wat kan er mis gaan. Alleen mag niet voor de apk
Ga huilen. Die klemmen zitten alsnog muurvast. Misschien als ik over de kop sla dat ie dan los schiet maar dan is het toch al einde verhaal.quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, kortsluiting bijvoorbeeld. En dan brand. Het is net alsof ze regels met een reden hebben gemaakt.
Als de klemmen loskomen valt de spanning van de auto weg. Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 8 april 2018 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ga huilen. Die klemmen zitten alsnog muurvast. Misschien als ik over de kop sla dat ie dan los schiet maar dan is het toch al einde verhaal.
ik heb ook een e46 1.9 en die zit ook altijd onder de 1. denk idd zo rond de 900.quote:Op donderdag 19 april 2018 00:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij welk toerental lopen jullie motoren stationair? koud/warm
m'n e46 (1.9) loopt koud 950 toeren. warm 850 toeren. zo af en toe schommelt 't stationiar toerental.
ik zal m'n luchtmassameter eens met MAF-sensor reiniger schoonmaken, wellicht dat de getallen daarna anders zijn.
Haha daar kun je serieus geld mee verdienen!quote:Op maandag 21 mei 2018 20:39 schreef Hyperdude het volgende:
Goed bezig.
Ik heb laatst gekart met mijn nichtjes.
[ afbeelding ]
![]()
Ja ik denk dat ze de stagiair ofzo er op hadden gezet.. Maar dan nog zeggen dat het zo hoort (wat betreft die pakkingen) vind ik niet netjes.quote:
Kwikfitquote:Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef fathank het volgende:
Verlies nemen en nooit meer terug komen. Als ze nog niet eens een paar wielmoeren op het juiste moment kunnen aantrekken lukt ze dat ook niet met je kleppendeksel. Gewoon de luchttol erop en flink aantrekken. Vast=vast jatog.
Ja daar was ik ook nogal verbaasd over.. Qua reparatie zal ik daar zeker niet meer heen gaan.quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef fathank het volgende:
Verlies nemen en nooit meer terug komen. Als ze nog niet eens een paar wielmoeren op het juiste moment kunnen aantrekken lukt ze dat ook niet met je kleppendeksel. Gewoon de luchttol erop en flink aantrekken. Vast=vast jatog.
Zeker niet. Is gedaan bij de LPG inbouwer, dus het leek mij wel dat ze verstand hadden van motoren. Het was dus ook zeker niet goedkoop. Op mijn BMW bespaar ik nooit. Maar na al die verschillende garages ga ik de dingen die ik zelf kan gewoon zelf doen, ben er nu klaar mee. Een vriend van me heeft een brug die ik mag gebruiken/huren. Van het weekend de bobines zelf al gedaan en de pitmanarmen achter. Volgende zijn de lambdasondes. Lastige dingen laat ik nog wel uitvoeren, zoals kleppendekselpakking. Maar dan bij een garage waar ik wel vertrouwen in heb, alleen erg duur isquote:
Ik heb het zelf niet nagekeken, maar er lag wel al een plasje olie bij de bougies. Volgens de garage die de diagnose heeft gesteld lekken allebei de pakkingen fors.quote:Op woensdag 23 mei 2018 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is lekken in jouw beleving.
een beetje zweten bij de kleppendekselpakking is na twee/drie jaar normaal.
volgens het haynes werkplaatshandboek dient er op enkele plekken vloeibare pakking te worden gebruikt. zolang dat is gebeurd, en de schroeven niet met luchtgereedschap zijn vastgezet, is het goed.
Haha inderdaad! Maar is dan ook een gebruikt onderdeel hequote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je tegelijk het goedkoopste onderdeel van je 540 ontdekt.
Een decat downpipe? Daar zul je wel iets van merken, maar nog meer als je ook je mapping hebt laten aanpassen of laat aanpassen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 10:52 schreef MaximumRush het volgende:
Vandaag een afspraak staan om een downpipe te plaatsen. Ben benieuwd hoeveel verschil ik ga merken.
Yup, diesel dus roetfilter gaat er ook uit. Roetfilter zat vol, dus dacht, dan kan ik hem net zo goed weg laten halen. Afspraak is trouwens verplaatst naar morgen, dus laat het dan wel weten.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:36 schreef chiren het volgende:
[..]
Een decat downpipe? Daar zul je wel iets van merken, maar nog meer als je ook je mapping hebt laten aanpassen of laat aanpassen.
Op mijn F20 116i zit ik nu op 255pk en 370nm met een initiele remap (stage 1), waar later een decat downpipe opgekomen is incl crackle map (stage 2). Verschil tussen stage 1 en 2 was +25pk en 40nm.
Maar die regels worden toch strenger, wat betreft roetfilters?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:01 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Yup, diesel dus roetfilter gaat er ook uit. Roetfilter zat vol, dus dacht, dan kan ik hem net zo goed weg laten halen. Afspraak is trouwens verplaatst naar morgen, dus laat het dan wel weten.
Wat voor verbruik scoor je?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 17:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik rij nu een paar dagen in de nieuwste 520d station automaat... vind het maar niks. Wel lekker ruim, achterin ruimer dan de Tesla, maar voor de rest is ie vrij kaal en toch al 60k...
Yes, klopt. Ik heb het geluk dat er tijdens het importeren van mijn auto er blijkbaar nooit geregistreerd is bij het RDW dat er een roetfilter in zit. Dus hij hoeft er straks niet verplicht in te zitten.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar die regels worden toch strenger, wat betreft roetfilters?
Verbruik.. who cares. Is toch voor mij getanktquote:Op vrijdag 15 juni 2018 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat voor verbruik scoor je?
En altijd loaded kopen.
Verbruik is toch de hoofdreden om een 520d aan te schaffen?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Verbruik.. who cares. Is toch voor mij getankt?..
Dan heb je mazzel inderdaad! 😄quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:02 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Yes, klopt. Ik heb het geluk dat er tijdens het importeren van mijn auto er blijkbaar nooit geregistreerd is bij het RDW dat er een roetfilter in zit. Dus hij hoeft er straks niet verplicht in te zitten.
Ik mag hopen dat dat de hoofdreden is jaquote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verbruik is toch de hoofdreden om een 520d aan te schaffen?
Anders koop je niet zo'n ondergemotoriseerd hokquote:Op zaterdag 16 juni 2018 08:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat de hoofdreden is ja
Inderdaad... maar de cijfers zeggen 190 pk en 7.8 sec naar de 100. Vind ik toch geen slechte cijfers, voor m'n gevoel gaat ie alleen niet zo snel.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Anders koop je niet zo'n ondergemotoriseerd hok
Sneller dan mijn 523iquote:Op zaterdag 16 juni 2018 10:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad... maar de cijfers zeggen 190 pk en 7.8 sec naar de 100. Vind ik toch geen slechte cijfers, voor m'n gevoel gaat ie alleen niet zo snel.
Ik zie nu dat er ook een 518d is... dat is de spaardiesel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 16-06-2018 11:58:06 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op zaterdag 16 juni 2018 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sneller dan mijn 523i
acceleratie 0-100
8,4 seconden
Ach, kan altijd nog minder...
non-BMW-plaatjeHaha wtf, dan kun je echt niet nadenkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet het; had een 535i moeten aanschaffen.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 13:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha wtf, dan kun je echt niet nadenken
quote:Op zaterdag 16 juni 2018 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik weet het; had een 535i moeten aanschaffen.
Stom van me
Lekker! Welke BMW heb je?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 14:31 schreef MaximumRush het volgende:
Downpipe zit er op. Echt een wereld van verschil. Turbo reageert veel sneller en heb er een hoop vermogen bij. Roetfilter zat echt helemaal bomvol.
Binnenkort ook maar laten chiptunen.
E60 530dquote:Op zaterdag 16 juni 2018 19:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lekker! Welke BMW heb je?
Ik moet bij mij een keer de katalysatoren doen. Alleen origineel kost het setje 2500 euroDus denk dat ik er 2 racekats tussen zet.
Valt me nog mee eigenlijk, sommige setjes staan al voor 1200 euro te koopquote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:06 schreef Yum-Yum het volgende:
Weet er iemand hier een bedrijf de Styling 37 ''M-pars'' kan restaureren zo OEM mogelijk? Ik ben langs de dealer geweest gisteren. Maar 4 nieuwe velgen in breedset maat voor de E38 kost al snel ¤1800...
Ik heb ze 6 jaar terug, 5 stuks totaal gekocht voor ¤650 met band. En de staat was netjes. Prijzen zijn inderdaad wel wat omhoog gegaan. Alleen in die 6 jaar hebben ze natuurlijk wel wat rotzooi voor die kiezen gehad en dan met name het velg bed. En ik heb 2 keer over een stoepbrandschade gereden.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Valt me nog mee eigenlijk, sommige setjes staan al voor 1200 euro te koop
Haha da's echt pijnlijk ja. Ik zet bij de stoep altijd de spiegel omlaag (doet 'ie automatisch als je 'm in R zet zeg maar). Maar ik heb ballonbanden en cheape velgen, dus is niet zo erg. Maar liever niet!quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:26 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Ik heb ze 6 jaar terug, 5 stuks totaal gekocht voor ¤650 met band. En de staat was netjes. Prijzen zijn inderdaad wel wat omhoog gegaan. Alleen in die 6 jaar hebben ze natuurlijk wel wat rotzooi voor die kiezen gehad en dan met name het velg bed. En ik heb 2 keer over een stoepbrandschade gereden.Dat gebeurde beide keren dat ik met mijn vriendin aan de praat was. En beide keren begreep ze mijn scheldkanonnade en spastische bewegingen niet... vrouwen...
![]()
[ afbeelding ]
Velgen dokter heeft destijds mijn M velgen voor de te koop staande E36 gedaan, en het resultaat is perfect.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:32 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da's echt pijnlijk ja. Ik zet bij de stoep altijd de spiegel omlaag (doet 'ie automatisch als je 'm in R zet zeg maar). Maar ik heb ballonbanden en cheape velgen, dus is niet zo erg. Maar liever niet!
M pars staan nog op m'n lijstje, mocht ik een keer geld overhebben.. Maar zo is het ook met de 15" kruisspaken van E30's gegaan. Heb vroeger 2x voor 250 euro een set met goede banden gekocht, velgen in nieuwstaat inclusief de kapjes. Tegenwoordig vragen ze dat al voor 1 velg in slechte staat. Mijn 3e set heb ik nog een keer verkocht voor 650 euro![]()
Maar als je googled op velg reparatie kom je er genoeg tegen. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee. Hoor weleens velgen dokter voorbij komen?
Mooi ding zeg! E36 vind ik echt fantastische auto's om te rijden. Uiterlijk begin ik ook steeds meer te waarderen, mits netjes origineel, het liefst met M-pakketje er op en oranje knippers. 'Zelfs' met de 320i kun je je al prima vermaken maar liever meer inderdaadquote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:30 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Mochten hier E36 liefhebbers zijn, ik heb een leuke 320i die loaded is te koop staan, dealer onderhouden en voorzien van een nieuw onderstel met M3 rubbers en spoorstangen.
V&A / [TK]Een van de mooie oude 3 serie BMW's (E36 / Exclusive Edition)
Vind de coupe toch wel mooier als een sedanquote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mooi ding zeg! E36 vind ik echt fantastische auto's om te rijden. Uiterlijk begin ik ook steeds meer te waarderen, mits netjes origineel, het liefst met M-pakketje er op en oranje knippers. 'Zelfs' met de 320i kun je je al prima vermaken maar liever meer inderdaad
Dankjewel, ik ben er zelf ook heel erg blij mee, en zou er eigenlijk nog jaren in blijven rijden, maar er is een identieke 328i op mijn pad gekomen, en daarom moet deze een beetje snel weg.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mooi ding zeg! E36 vind ik echt fantastische auto's om te rijden. Uiterlijk begin ik ook steeds meer te waarderen, mits netjes origineel, het liefst met M-pakketje er op en oranje knippers. 'Zelfs' met de 320i kun je je al prima vermaken maar liever meer inderdaad
Coupe is ook zeker mooier, maar de meeste zijn door de stoeptuning helaas verpaupert...quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vind de coupe toch wel mooier als een sedan
Ja zag vandaag nog een nette idd.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:18 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Coupe is ook zeker mooier, maar de meeste zijn door de stoeptuning helaas verpaupert...
Hier en daar kom je soms nog wel mooie originele exemplaren tegen
Vriend van mij heeft laatst een garage find 325i coupe uit 95 te pakken met iets van 40k op de teller, moet wel uit elkaar omdat alles uitgedroogd is maar binnen/buitenkant als nieuw.quote:
Ach, hoop er nog tussen de 4500 - 4800 voor te krijgen, kan ik daarna de 328i ophalen en even naar Belgie voor een setje BBS RB velgenquote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:27 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ach, hoop er nog tussen de 4500 - 4800 voor te krijgen, kan ik daarna de 328i ophalen en even naar Belgie voor een setje BBS RB velgen
Ah ik vind juist de sedan weer mooierquote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vind de coupe toch wel mooier als een sedan
Ik heb een leuke sedan voor jequote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ik vind juist de sedan weer mooierTouring met M-pakket vind ik ook wel wat hebben. Meestal ben ik wel van de stations, maar bij de E36 vind ik de sedan toch nog mooier. Maar ook een nette, originele Coupé zou ik niet afslaan hoor. Vooral M3 dan
![]()
[ afbeelding ]
Haha ik vind 'm erg mooi hoor! Maar heb al een E34 540i Touring, die kost me al genoegquote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:43 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik heb een leuke sedan voor je
Het M3 onderstel heb je al
Hij staat lager op zijn pootjes dan op de foto, heb geen andere waar hij met deze velgen opstaat zonder dat die vies is.
Ook een lekkere kilometervreder uit hetzelfde tijdperk, ook eentje van gehad, maar dan een 535 met V8quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ik vind 'm erg mooi hoor! Maar heb al een E34 540i Touring, die kost me al genoegVoor de zomervakantie wel op zoek naar een cabrio. E36 is net te duur (een nette dan).
[ afbeelding ]
Dat was dan een E39 toch? De 535i was in een E34 nog een 6-pitter. Mijne is een 4 liter V8, en vanwege het drinkprobleem heb ik 'm op LPG gezet inderdaadquote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:46 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ook een lekkere kilometervreder uit hetzelfde tijdperk, ook eentje van gehad, maar dan een 535 met V8
Zoop als André Hazes though xD
Foutje, was een 530 dan, want het was zeker geen E39quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh en post eens even een pic van die 328i! Ben wel benieuwd natuurlijk
Wellicht kan je mijn E36 wel bij derden aanbevelen, spread the word as i would say!quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ik vind 'm erg mooi hoor! Maar heb al een E34 540i Touring, die kost me al genoegVoor de zomervakantie wel op zoek naar een cabrio. E36 is net te duur (een nette dan).
[ afbeelding ]
Ik vind oudere BMW's juist wel lekkerder schakelen dan nieuwe.quote:Op zondag 17 juni 2018 01:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Uiteraard! Ik ben alleen de enige in m'n vriendengroep die veel met auto's bezig is![]()
328 ziet er ook goed uit op de screenshots! Zal heerlijk rijden![]()
530i kan wel, dat was toen inderdaad de 'instap V8'. Niet veel meer vermogen als de 525i, wel meer gewicht en nog beter geluidLaatst nog met een handgeschakelde 530i Touring gereden, dat was wel even leuk! Handbak zelf is wel typisch BMW uit die jaren, niet heel erg denderend.
Ieder z'n voorkeur natuurlijk! Ik heb 4 E30's gehad, waarvan 3x handbak en heb nog in 3 E34's met handbak gereden. Vond ze juist te licht en niet echt trefzeker, vaak wat lange slagen. De E36 had dat alweer beter, maar ook de E39 M5 vind ik niet een denderende bak hebben (wel beter dan E34 en E30). Maar bij die is 400pk V8 en een handbak wel een zeer fijne combiquote:Op zondag 17 juni 2018 01:27 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik vind oudere BMW's juist wel lekkerder schakelen dan nieuwe.
Ik heb zelf nu 1 530i e34 hand gehad, en een e36 320i.
De 328i schakelt opvallend soepel, eigenlijk te spoepel, maar kan het wel waarderen.
Heerlijke slaper, en al helemaal met Styling Putdeksel.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 23:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ik vind 'm erg mooi hoor! Maar heb al een E34 540i Touring, die kost me al genoegVoor de zomervakantie wel op zoek naar een cabrio. E36 is net te duur (een nette dan).
[ afbeelding ]
Erg blij mee! Velgen vind ik ook nice inderdaad. Dikke ballonbanden er op! Als ik oooooit geld er voor over heb komt misschien styling 37 er op. Maar voor dat geld laat ik liever wat roest en krassen weghalen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 11:21 schreef Yum-Yum het volgende:
[..]
Heerlijke slaper, en al helemaal met Styling Putdeksel.
De jongsten zijn ook al 15 jaar.quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:44 schreef vosss het volgende:
Ik ben op zoek naar een E39 Touring 530i
Dat is nog niet heel makkelijk om een beetje degelijke zonder 500 eigenaren en een miljoenmiljard kilometer op de teller te vinden.
max 2 ton en 2 eigenaren moet toch te vinden zijn lijkt mequote:Op donderdag 28 juni 2018 09:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De jongsten zijn ook al 15 jaar.
Heb een paar jaar geleden mijn 330iT weggedaan met bijna 4 ton op de teller. Die was redelijk op vlgns. mij, maar rijdt nog vrolijk rond vlgns. RDW.
Ook al in Duitsland gekeken?quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:44 schreef vosss het volgende:
Ik ben op zoek naar een E39 Touring 530i
Dat is nog niet heel makkelijk om een beetje degelijke zonder 500 eigenaren en een miljoenmiljard kilometer op de teller te vinden.
Mijn maat heeft die misschien, zal het even vragen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:13 schreef rival het volgende:
Iemand toevallig een dashboard (klokkenspel) liggen van een E46 4 cilinder?
Dacht gisteren dat mijn auto overhit raakte, was helemaal in paniek!
Maar ik heb een probleem met de temperatuurmeter in het dashboard
Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.quote:
Dat zijn ook wel mijn goto sites. Je kunt ebay-kleinanzeigen.de nog proberen, staat ook wel veel op. Zwitserland doe ik via autoscout.ch.quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.
Bedankt voor het vragen!quote:Op donderdag 28 juni 2018 11:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ook al in Duitsland gekeken?
[..]
Mijn maat heeft die misschien, zal het even vragen.
Edit: is al verkocht.
In 15 jaar?quote:Op donderdag 28 juni 2018 10:11 schreef vosss het volgende:
[..]
max 2 ton en 2 eigenaren moet toch te vinden zijn lijkt me
Zoiets? https://link.marktplaats.nl/m1293655483quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.
Hé, een (import)speld.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zoiets? https://link.marktplaats.nl/m1293655483
Er is niet veel te vinden inderdaad. Deze valt wel op door z'n prijs. Of de kilometerstand dan klopt..? Geen idee. Er staan ook exemplaren voor boven de 10k met meer km.quote:
Kijken kost niksquote:Op donderdag 28 juni 2018 15:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er is niet veel te vinden inderdaad. Deze valt wel op door z'n prijs. Of de kilometerstand dan klopt..? Geen idee. Er staan ook exemplaren voor boven de 10k met meer km.
Ja E39's zijn opeens ook gaan stijgen. Al staan er nu ook paar betaalbare 540i's, nog steeds voor rond de 7k. Heb 3 jaar terug ook in een 540i Touring proefgereden, maar die had al roest op de achterklep en vond de E34 toch net wat mooier. Enige waarvoor ik die E39 wel wilde proberen was omdat het wat moderner was en daarom juist hoopte dat er geen roest enzo zou zijn.. Die E39 stond toen ook voor 7k geloof ik hoor, wel heel mooi Topasblau.quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kijken kost niks![]()
Maat van mij heeft 2 jaar geleden een E39 540iT met 2 ton op de teller voor 7,5K aangeschaft. Was toen één van de duurdere exemplaren.
Zomercabrio's kan je dan weer beter in de winter kopen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 20:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...
En ik zei hierboven nog ergens dat ik voor een zomercabrio aan het kijken was maar geen BMW. Vandaag dus proefrit gemaakt in een BMW en morgen met m'n vriendin nog een keer kijken en als 'ie dan nog steeds bevalt wordt het die wel denk ik
Eentje nieuwer. Haha ja dat is zeker zo! Maar dan ben ik weer druk bezig met de 540i.. Na de vakantie mag de zomerwagen weer in de verkoop, tenzij hij zooooo goed bevalt dat ik er stallings kosten voor over hebquote:Op donderdag 28 juni 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zomercabrio's kan je dan weer beter in de winter kopen.
E36?
Succes morgen met de aankoop.quote:Op donderdag 28 juni 2018 21:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Eentje nieuwer. Haha ja dat is zeker zo! Maar dan ben ik weer druk bezig met de 540i.. Na de vakantie mag de zomerwagen weer in de verkoop, tenzij hij zooooo goed bevalt dat ik er stallings kosten voor over heb
Thanks! Ook goedgekeurd door m'n vriendin. We wachten nu op wat de totale prijs wordt, moeten wat dingen gedaan worden nog. Als die bevalt gaan we over tot koop! Hij is namelijk wel wat duurder dan de 206 CC'tjes waar we eerst naar keken.. Maar goed, ook wel wat lekkerderquote:
Pas maar op.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks! Ook goedgekeurd door m'n vriendin. We wachten nu op wat de totale prijs wordt, moeten wat dingen gedaan worden nog. Als die bevalt gaan we over tot koop! Hij is namelijk wel wat duurder dan de 206 CC'tjes waar we eerst naar keken.. Maar goed, ook wel wat lekkerder
Zoiets niet. Ik zoek eentje met comfort stoelen en bij voorkeur DSP geluidssysteem.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zoiets? https://link.marktplaats.nl/m1293655483
Haha ja ben al een maand bezig. Nou is het vooral voor vakantie want met woon werk heb ik vaak te veel haast 😂quote:Op zaterdag 30 juni 2018 08:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Pas maar op.
De zomer is zo weer voorbij.
Hmm lastig ja. Stoelen zijn wel te wisselen maar die heeft niet echt een gangbare kleur. Zou op al die sites de meldingen aanzetten als er een 530i op komt, wel handig.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoiets niet. Ik zoek eentje met comfort stoelen en bij voorkeur DSP geluidssysteem.
Overigens heb ik gemerkt dat je met carfax rapport opvragen geen geschiedenis in Duitsland krijgt te zien qua aantal eigenaren. Is iets met privacywetgeving geloof ik.
Iemand daar een andere optie voor? Veel auto's zijn import namelijk vanuit Duitsland en laten dan mooi 2 eigenaren zien, maar dat zal lang niet altijd het geval zijn.
Ben ook een iets nieuwere C of E klasse aan het overwegen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Hmm lastig ja. Stoelen zijn wel te wisselen maar die heeft niet echt een gangbare kleur. Zou op al die sites de meldingen aanzetten als er een 530i op komt, wel handig.
Ik bespaar niet op dat soort dingen, heb daarom maar een Bosch besteld, die zat er OEM ook in...quote:Op zaterdag 30 juni 2018 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
ze staan ook op aliexpress. dan wacht je een half jaar tot 'ie binnen is en heb je chinese flutkwaliteit.
Iets wat zeker kapot is vervangen voor iets wat zeker onbetrouwbaar is... ook niet mijn aanpak iddquote:Op zaterdag 30 juni 2018 23:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik bespaar niet op dat soort dingen, heb daarom maar een Bosch besteld, die zat er OEM ook in...
Klopt. Gewoon veel gaan kijken en lekker laten staan bij twijfel. Ik heb er ook heel wat maandjes over gedaan om de mijne te vinden.quote:Op donderdag 28 juni 2018 00:44 schreef vosss het volgende:
Ik ben op zoek naar een E39 Touring 530i
Dat is nog niet heel makkelijk om een beetje degelijke zonder 500 eigenaren en een miljoenmiljard kilometer op de teller te vinden.
Pics?quote:Op zondag 1 juli 2018 10:27 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon veel gaan kijken en lekker laten staan bij twijfel. Ik heb er ook heel wat maandjes over gedaan om de mijne te vinden.
Dingen zijn nauwelijks beter dan standaard OEM. Maar als de prijs goed is kan je nauwelijks een buil aan vallen. Wat voor E46 gaat het over?quote:Op zondag 1 juli 2018 12:04 schreef bokkepoot het volgende:
Heeft er iemand nog goede ervaringen qua remschijven en remblokken voor een E46?
Ik zit nu te kijken naar Ate Powerdisc met normale Ate remblokken, hier heb ik met een andere auto wel goede ervaringen mee. En ik vind ze er wel grappig uitzien.
323iquote:Op zondag 1 juli 2018 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dingen zijn nauwelijks beter dan standaard OEM. Maar als de prijs goed is kan je nauwelijks een buil aan vallen. Wat voor E46 gaat het over?
Er zijn betere/duurdere mogelijkheden.![]()
OKquote:Op zondag 1 juli 2018 12:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
323i
OEM is waarschijnlijk wat duurder, maar zal voor mijn gebruik toch wel voldoen.
Ja maar we waren nog in onderhandeling. Hij zou een prijsopgaaf geven, dus daar wachtte ik op. Als ik 500 euro aanbetaal en hij zit opeens 1000 euro hoger dan zijn indicatie, wat dan? En ik zei al: ik snap dat het interessant is als iemand 'm zo wilt meenemen, maar ik heb het over fatsoen. Ik was de eerste, ik liet duidelijk zien zeer geïnteresseerd te zijn alleen WEL met reparaties. Daar had 'ie blijkbaar geen zin in. Nog daargelaten dat hij mij er van overtuigde om 'm te kopen. Ik zei namelijk zelf dat ik het een te groot risico vond om dat het wel wat duurder kon uitvallen (dak werkte niet goed). Maar hij zei toen weer: nou we zullen wel rond dat bedrag (wat ik acceptabel vond) uitkomen, ik laat het gauw weten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 12:58 schreef Hyperdude het volgende:
Had je maar een aanbetaling moeten doen.
Kennelijk enige manier om je, iets, in te dekken. Helaas.
Ja dat is zeker zo. Ik had een goed gevoel bij deze (BOVAG) garage en daarom wel vertrouwen er in. Maar mijn 2e mailtje was al omdat ik bang was dat er iemand hem zou wegkapen. Maar ja, zo gaat het inderdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ben het helemaal met je eens. Maar zo gaat het vaker tegenwoordig. Jammer.
was de dynamo, laten reviseren, vervangen was duurder, dit duurde wat langer.quote:Op maandag 25 juni 2018 12:18 schreef Tarado het volgende:
rood lampje accu brandt, waarschijnlijk dynamo, dat is een duur grapje bij de E38
Of zo'n suffe MB-cabrioquote:
Hmm, even kijken wat er op m'n rekening staat!quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of zo'n suffe MB-cabrio
[ afbeelding ]
Was die dynamo nog een beetje te bereiken? Bij iedere nieuwe tweedehands BMW wordt het hier volgepropter met plastic onder de kap.quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
was de dynamo, laten reviseren, vervangen was duurder, dit duurde wat langer.
Heb je wel een originele Porsche aan de muur/in de schuur.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hmm, even kijken wat er op m'n rekening staat!
Dynamo is meestal nog wel te doen, startmotor dat is tegenwoordig echt een nachtmerrie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was die dynamo nog een beetje te bereiken? Bij iedere nieuwe tweedehands BMW wordt het hier volgepropter met plastic onder de kap.
Liever eentje onder m'n kontquote:Op woensdag 4 juli 2018 20:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel een originele Porsche aan de muur/in de schuur.
En nu?quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Liever eentje onder m'n kont
Bij de Duitsers al gekeken, maar staat niet zoveel voor de prijs waar ik deze voor kon kopen.. Ben nog beetje aan het rondkijken. De Fransen hebben wel betaalbare en leuke cabrio's. Als er wat binnen is plaats ik het hier, zelfs als het geen BMW wordtquote:Op woensdag 4 juli 2018 21:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En nu?
Ritje naar de oosterburen?
Of een mx5?
ik heb het laten doen dus weet het eerlijk gezegd niet maar was geen kwestie van 5 minuten de de- en montagequote:Op woensdag 4 juli 2018 20:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was die dynamo nog een beetje te bereiken? Bij iedere nieuwe tweedehands BMW wordt het hier volgepropter met plastic onder de kap.
Ik laat het meestal ook doen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het laten doen dus weet het eerlijk gezegd niet maar was geen kwestie van 5 minuten de de- en montage
de laatste keer dat ik zelf nog aan een auto heb gesleuteld was lang geleden, een Autobianchi Abarth, toen kon ik het ook niet zonder iemand die er verstand van had, dus meer assistent dan monteurquote:
Goed bezig.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:19 schreef -Richard- het volgende:
De N52 verdient weer een goede dosis TLC;
... De auto is nu zover klaar dat ik er behoorlijk warm voor loop om een keer een rondje op de Nürburgring te doen, lijkt me echt gaaf!
Hoe is het met de vulling van je airco?quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:38 schreef LethalNinja het volgende:
Eind van de maand alweer mijn APK, vorige keer ging ik doorheen met alleen maar het laten repareren van een lampje bij het achterspatbord nu combineer ik het weer eens met een garage beurt
Electronica(?) valt soms weg
Ik weet niet precies wat ik als kopje moet gebruiken hiervoor. Ik heb het al meerdere malen gehad dat 1) de bediening van mijn radio via mijn stuur niet werkte, dan kan ik op de knopjes drukken op het stuur wat ik wil maar de radio reageert niet. Dit is de minst erge want dan bedien ik de radio door op de knopjes van de radio te drukken 2) deze is wel erg irritant, al meerdere malen gehad net ook dat mijn climate control niet werkte. Dat er geen koude lucht werd geblazen, er werd wel hard geblazen maar warme lucht. Om nou te zeggen dat climate control helemaal kapot is gaat mij te ver want ik heb ook ritten dat climate control wel volledig werkt. Laten we het houden op een kans van 50% dat ik een rit heb met koele lucht in deze weken.
Ik weet niet hoe het zit met de vulling van de airco. In de afgelopen 2 jaar nooit een airco beurt laten doen. Airco zou dus in elk geval meerdere dingen kunnen zijn ik kaart het in elk geval aan.quote:Op donderdag 5 juli 2018 22:42 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Hoe is het met de vulling van je airco?
Het probleem lijkt alsof er niet genoeg gas in zit, er zit een druksensor in en die zorgt ervoor dat bij een lage gasdruk het systeem wordt uitgeschakeld om schade te voorkomen.
Daarnaast zou ook de magneetkoppeling van je compressor kunnen weigeren, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk, meestal zijn die kapot of doen ze het.
Die stuurbediening, wellicht de sleepring?
Doet de stuurbediening van je cruisecontrol het dan ook niet, mits dit bij jouw auto op het stuur zit?
Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer!quote:Op donderdag 5 juli 2018 21:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed bezig.
Wat ziet dat aluminium van de dynamo en blok er uit. Zo oud is ie niet, toch?
Bij de mijne zag het er bij 5 jaar oud ook al zeer gecorrodeerd uit.
Vroeger maakten ze dat veel duurzamer.![]()
[ afbeelding ]
![]()
Onder oude Alfa's zaten ook wel magnesium Campagnolo(van de fietsonderdelen) wielen. Ook aan de wrakke kant, zeker als ze ouder worden. Bij oude 911's zie je magnesium onderdelen door de jaren ook verdwijnen vanwege zwakte. En kostenquote:Op zondag 8 juli 2018 01:17 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Klopt. Het is een legering op basis van magnesium, dus dat corrodeerd.. de leeftijd is nu 10 jaar. Ik vind het ook erg jammer!![]()
Bron;
https://flic.kr/p/28Va4zk
...
Was die druksensor kaduuk?quote:Op maandag 9 juli 2018 12:11 schreef -Richard- het volgende:
...
De airco condensor en druksensor heb ik vervangen, vanochtend met spoed laten vullen. Uitslag:
1,5 tot 2 bar vacuüm welke volledig behouden bleef tijdens 10 minuten wachttijd.
Na het vullen van 600gr R134a en het in werking stellen van de pomp is er 12bar hogedruk en 2 bar lage druk aanwezig.
De lucht temperatuur bij de ventilatie roosters is </=6 graden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik weet niet waar je woont maar bij twijfel laat ik deze jongen naar het probleem kijken, zit nu in Haarlem, voorheen Lijndenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,
Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.
Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.
Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.
Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.
Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.
Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:20 schreef pvdplanet het volgende:
Ik kan de stuurhoeksensor en de DSC voor je resetten en misschien is het probleem dan over. Heb laatst alles op nul gezet na een lekke voorband.
Ik denk dat je dieper dan alleen standaard OBD foutmeldingen moet gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:11 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Thanks voor het aanbod. Heb je daar een externe computer voor nodig? Of kan dat via een bepaalde knoppencombinatie in de auto zelf?
Overigens had ik dit probleem een half jaar geleden o.i.d. ook en toen is de computer al gereset. Het bleef toen even weg maar is nu terug gekomen. Gisteren heeft de garage alle foutmeldingen weg gehaald en na 1 stuur beweging op de parkeerplek kwam deze storing weer terug. Ik vrees dat dit niet meer zal volstaan.
Goededagschotel, dat is pittig duur.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:14 schreef matigeuser het volgende:
Jongens,
Ik heb een e90 330i (2005) die de laatste tijd veel storingsmeldingen aangaf. Zo had ik vaak 'indicatie bandenspanning storing' en daarmee gepaard ging dan ook het verlies van DSC en het niet meer functioneren van de cruisecontrol alsook de richtingaanwijzer die niet meer zelf stopt na het draaien van het stuur.
Soms was het ineens weer weg, maar als ik dan een scherpe bocht nam kwam het weer terug.
Gisteren naar een autobedrijf in de buurt gegaan en die hebben geconstateerd dat het waarschijnlijk in de unit zit waar de stuurhoeksensor in zit. Achter het stuur zit blijkbaar een unit waar onder andere deze sensor in zit en waar veel dingen bij elkaar komen. Als ze dat vervangen is het 90% zeker dat het is opgelost. Maar 100% zeker weet hij het ook niet. Hij had zelfs gebeld met de dealer en die steunen deze diagnose.
Reparatiekosten zouden dan ¤ 650,00 euro zijn (duur onderdeel zegt hij) en dan nog ¤ 140 voor het opnieuw inleren van de software van de computer. Dat laatste moet bij de BMW dealer zegt ie.
Dus ¤ 800,00 lichter als ik hiermee doorga en dan nog niet eens zeker dat het is opgelost.
Kan het nog wat anders zijn? Of zijn er goedkopere dingen die ik kan proberen? Iemand die hier meer verstand van heeft?
Thanks! Met een Youtube videootje kom ik er misschien welquote:Op woensdag 18 juli 2018 19:44 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Goededagschotel, dat is pittig duur.
Ik heb mijn eigen stuurhoeksensor gereviseerd met onderdelen van de stealer voor 36 euro. Ben je zelf handig?
Als je dat niet bent, gewoon een 2e hands stuurhoeksensor kopen en laten inleren. 250 á 300 euro is een normaal bedrag voor enthousiaste hobbyisten.
Netjes hoor. Een flinke klus dus. Mooi dat je het zelf gedaan hebt en opgelost hebt.quote:Op donderdag 19 juli 2018 12:08 schreef -Richard- het volgende:
Ligt eraan of je zelf de juiste software hebt. Toen ik deze storing had, waarbij ik storing had op de stuurhoeksensor, beschikte ik over de software 'Rheingold'. Dit programma is wijd beschikbaar op het internet.
Bij de reparatie van je stuurhoeksensor moet je dus eerst een oorzaak gaan vinden. Daarvoor moet je demonteren
- Airbag
- Stuur
- Bekleding van stuurkolom
- Sleepring met stuurhoeksensor, waarna je deze van elkaar kunt scheiden.
Vervolgens moet je de stuurhoeksensor openen en kijken of je een kristal aanslag op de anti-reflecterende coating vinden kunt. Of gewoon een beschadiging, ik had namelijk het probleem dat 1 van de 8bits codering beschadigd was waardoor het signaal verloren ging.
- Voorbeeld storing:
[ afbeelding ]
Met de storing rijden vond ik zelf behoorlijk riskant, ik had mijn eigen auto een paar maanden en met glad weer kon die 6 cilinder verrassend uit de bocht komen.
Verder, de reparatie kit is: 83 19 2 179 894
Bestaat uit:
[ afbeelding ]
1x PVC busje om stuurhoeksensor te demonteren/monteren (doe het tegenwoordig gewoon zonder, onhandig ding).
Handschoenen en haarnet natuurlijk
- Stickertje die ik nooit gebruikt heb
- Optisch element om de infrarood LED te richten boven de encoderschijf
- Encoderschijf
- Ziekenhuis naald met 5 ml vet voor het smeren van de plek waar de encoderschijf roteerd.
Bij aanschaf van een OBD-USB kabel is het belangrijk dat de printplaat groen is en een FTDI chip bevat, dan heb je de meest betrouwbare hardware. Dan nog alles aan de praat krijgen.
quote:Op donderdag 12 juli 2018 00:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Helaas heb ik geen BMW cabrio gekocht, door wat ik eerder heb beschreven. Daarom zal ik het even in een spoiler zetten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juli 2018 22:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas
Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak
![]()
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet zat, maar door 'wat achtergehouden informatie' door de vorige eigenaar zien wij het niet volledig meer zitten. Ik had een maximum incl. onvoorziene kosten in mijn hoofd. Helaas overstijgt dat flink als je een nieuw dak moet monteren. Dat heb ik er niet voor over, dat stop ik liever in de BMW namelijk. Maar we zien hoe het loopt. Komt er iemand voor voor een goede prijs dan mag 'ie weg. Zo niet dan laat ik 'm staan en maak ik 'm rustig aan klaar (sparen voor dak). Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van. Maar niet van hoe we 'beetgenomen' zijn. Helaas kun je bij een stoffen dak moeilijk de leeftijd zien. Maar als 'ie na een paar keer openen lekker scheurt weet je het pas
Ach ja, misschien nemen we de gok wel met de plakkers op het dak
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 00:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... Maar ik vind het nog steeds lastig hoor, het is echt een leuke wagen namelijk. Elke keer als ik 'm zie word ik er blij van ...
Zeker! Het is ook echt een hele leuke auto om te zien. Ook in het echt is de kleur heel mooi. De motor is natuurlijk niet de originele, dus qua echte verzamelobject kan dat een nadeel zijn. Maar het is wel leuk, want daardoor is 'ie gewoon erg vlot. En denk dat je met wat minder dan 2000 euro inderdaad al een heel eind komt, maar dat vinden wij gewoon te veel. Dan vind ik het niet meer comfortabel zeg maar, zit er te veel geld in.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 07:51 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Hij heeft wel de goede motor + velgen, als iemand er 2000 euro in wil/kan investeren heb je een leuke klassieker.
Altijd speelt dat wel mee. Daarom houd ik ook wel in m'n hoofd dat er nog wat geld in gestoken moet worden. Maar door het dak komt er gewoon een hele sloot geld bij en dat geeft dan kortsluiting in m'n hoofdquote:Op vrijdag 20 juli 2018 10:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook een beetje beetgenomen door je rose bril?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
![]()
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen
[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 25-07-2018 21:43:20 ]
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef daNpy het volgende:
Die schade rechts voor is toch helemaal niet mooi gerepareerd? Lijkt net alsof er roest bubbels onder zitten.
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.quote:Op donderdag 26 juli 2018 13:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zei ik dus, het is niet 100% maar ik ben er tevreden mee. Ik heb er geen 1400 euro voor over om alles nieuw en over te laten spuiten.
Niet als je een nieuwe voorscherm haalt, voorscherm deur en voorbumper laat spuiten ivm kleurovergang. Daar heb ik destijds offerte voor laten maken en vergoed gekregen. Maar zoveel ga ik daar niet aan uitgeven dus heb het laten uitdeukenquote:Op donderdag 26 juli 2018 15:17 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Zoiets zou maximaal 600/700 euro moeten kosten.
Gewoon dikke akrapovic onder knallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4. Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.
Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn. Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Uhmm, ik denk c.q. hoop hetquote:
Dankjewelquote:Op donderdag 26 juli 2018 15:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wow Atmoz sick man! Da's een heel mooi karretje.
Klopt. Daarmee had ik het interieur van de 335 al verrekt, dus dat gebeurt me geen 2e keer.quote:Alleen lastig om wat meer klusmateriaal mee te nemen he
Das voor mij ook zo iddquote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:11 schreef -Richard- het volgende:
Howly crap Atmoz. Bi-zar, echt een droomwagen zo'n M4.
Voorlopig (zeker de komende 2 jaar) zal ik er zeker niets aan veranderen.quote:Ehh, houd je het geluid bescheiden? Zie ze op meetings vaak met aangepaste uitlaten en dan net even te veel aangepast. Niet mijn smaak meer.
Haha, tja... keuzes maken hequote:Maar vanaf een facelift 3er coupé snap ik de overstap heel goed. Wat een baas ben je.
Zo zit ik stiekem te denken mijn 130i weg te doen en een M135i te halen. Maarja, ben net weer begonnen met een duale studie na 3 jaar aan het werk te zijn. Dus ga denk ik een andere motorfiets kopen voordat ik een andere auto koop.
Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....quote:Op vrijdag 27 juli 2018 19:42 schreef MaximumRush het volgende:
Gewoon dikke akrapovic onder knallen.
Slip-on is volgens mij nog straatlegaal. Volledig akrapovic niet. Heb ooit een offerte opgevraagd voor mijn 335i, maar dat vond ik het niet waard.quote:Op zondag 29 juli 2018 15:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik heb er wel al stiekem naar zitten kijken. Maar volgens mij kwam ik ergens in de "kleine regeltjes" ook iets tegen dat de auto daarmee officieel niet meer de weg op mag....
Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral in Duitsland gekeken. Ik ken echter alleen mobile.de en autoscout24. Geen idee of er nog meer grote zoekmachines zijn in Duitsland. Of zwitserland bv.
Niet meer op zoek momenteel, maar dank jequote:Op woensdag 1 augustus 2018 00:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nog op zoek? Of had jij nou net een Mazda gekocht? Ennieweeis Duneclassics krijgt er eentje binnen zag ik op FB, een groene: http://www.duneclassics.nl/
quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:
--> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg
Jaloers!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
![]()
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen
Maarrrr ik mag weer een F30 gaan rijden met bijna 3 ton op de teller, dat is ook wat waard![]()
quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:51 schreef Atmoz het volgende:
Een lachje en een traantje:
--> m'n 335i coupé is weg (ingeruild). Wat een ontiegelijk fijne wagen was dat zeg
Mooi man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.--> een nieuwe BMW is inmiddels gekocht
![]()
Vorige week een proefrit gaan maken.
Toen deze foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even wachten en ik kan 'm gaan ophalen![]()
Add lightness.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 18:19 schreef pvdplanet het volgende:
...
Gratis: 1 hele kilo gewichtsafname
Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 00:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mijn E34 lekte wat benzine bij een ontluchtingspijp. Eigenlijk zouden we met een andere auto op vakantie gaan en wilde ik daarna dus dit lek laten aanpakken. Helaas mislukte het met de andere auto en wordt de E34 540i weer ingezet als vakantiewagen. Maar in zo een korte tijd had geen garage meer tijd natuurlijk.. Dus zelf maar de ontluchtingspijp (en nog een andere) besteld. Samen met een maat die een brug heeft de reparatie gedaan. 2 ontluchtingspijpen vervangen, allebei deden we dit voor de eerste keer! Toch wel trots opDe benzinetank moest los en een stuk zakken om bij de aansluitingen te komen. We zijn totaal denk ik 3,5 uur bezig geweest. Klaar voor vakantie dus! En daarna kan 'ie voor de APK en daarna moet ik toch echt eens wat aan de roest laten doen..
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.quote:Op maandag 20 augustus 2018 19:42 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat heb je voor roest problemen dan? en wat word je aanpak?
hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Loont geheel overspuiten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Het is bijna elk paneel wel dat wat heeft. Dan vraag ik me af of het heel veel duurder wordt om ‘m in de zelfde kleur weer te spuiten (dus deurranden en motorruimte hoeven bijv. niet). Maar het is nog niet zo ver, dus zie wel. Wat ik nu zie: roest onder de achterklep op carosserie, beginnende roest + deukje achterklep, roest linker achterscherm, roest A-stijl allebei de kanten, deuk bestuurdersdeur, deukjes voorschermen, steenslag gehele voorkant, roest strips onderop de deur (los te vervangen). En dat is wat ik weet, zal er vast nog wat bij komen. Maar dan heb je al aardig wat panelen te pakken dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:21 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
hmm ja lastig...... Ik heb zelf roest gehad o.a achter bij 't wiel op de bekende plek. Ik heb uiteindelijk gekozen voor wegschuren en lokaal wat nieuwe lak erover. Je ziet 't van dichtbij maar 't is zoveel goedkoper dan 't alternatief....
Ga je de auto restaureren? En waarom? tja keuzes keuzes
Ja da’s waar! Maar zie hierboven. Ach, na de vakantie eerst nog wat technische dingen. Misschien is het inderdaad het handigst om alleen de roestplekken te doen en de deukjes bijv. nog te laten zitten. Maar ik denk dan: als ze toch eenmaal bezig zijn.. 😄quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Loont geheel overspuiten?
Je weet nooit wat je tegenkomt.
[ afbeelding ]
Jep. Maar ik houd van OEM, ieder z’n ding denk ik dan maar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:39 schreef Tenninetyfive het volgende:
Zojuist weer een op straat, zo’n relatief oude getunde 5 serie met te grote lelijke velgen, smokey lights en veel lawaai (uitlaat lijkt lek). Kaalkop erin, hoog tokkie gehalte vind ik dat hebben. Mee eens hier?
En lekker foute velgen...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:18 schreef fathank het volgende:
Is toch mooi
Een sjieke funfer 4pitter met een kachelpijp als uitlaat
Beetje hardcore door de speakers en een blik Monster in de bekerhouder
Zeker 20pk extra
blijft mooiquote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En lekker foute velgen...
[ afbeelding ]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En lekker foute velgen...
[ afbeelding ]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:05 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Een collega van mij zweert bij het merk Alpina. Ja dat is allemaal hand gemaakt en echt beter dan de originele BMW onderdelen..
Ik heb er zelf (nog) niet echt een mening over.
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:22 schreef Liftdeur het volgende:
Wat is jullie mening over de 6 cilinder in de E39 520i? Ik hou wel van een beetje pit. Komt dit wel lekker vooruit of zouden jullie een grotere motor aanbevelen?
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrentquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Cosmetisch en qua prijs heb ik mijn bedenkingen.
Maar een Alpina blokkie, Bremsen en onderstel mogen ze er zo in schroeven bij mij.
Heb helaas alleen maar die oude set wielen.
Gemaakt door BBS.
Is bijna OEM bij die oude modellen tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
BBS heb ik ook nog gehad maar onder een auto van de concurrent
[ afbeelding ]
vond ik toen heel mooi maar zou ik nu niet meer doen
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 11:33 schreef rival het volgende:
[..]
Hij klinkt wel lekker want 6pitter. Maar een 1.8 is sneller volgens mij. Dit heeft geen pit.
Nee dat klopt inderdaad. Maar bij auto's die wel ook met een 4 pitter zijn geleverd viel dat mij opquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 12:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De e39 is nooit met een 1.8 geleverd. De 2.0 was de kleinste en traagste. Het rijd heerlijk maar is absolute niet snel. (Zeker niet met de automaatbak erachter.) Ik heb nog een 2.8 gehad waar ik uiteindelijk de motor uitgehaald heb voor een e30 die had inderdaad wel wat pit.
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
in z'n vrij hoorde je dan een geluid bij stationair draaien. dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 12:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij mijn E46 was het druklager totaal op. Geluiden, voelt raar ed. Platen waren nog (lang)niet op. Beetje hetzelfde dus.![]()
Weet je het zeker, voor mij klinkt dit nogal raar. Wat gaat er zwaar? De pook, de koppeling intrappen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 16:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de oorzaak van het zwaar schakelen bij m'n e46 is: een versleten koppeling. de versnellingsbak had een goed oliepeil, na het verversen van de versnellingsbakolie bleef het probleem van zwaar schakelen helaas nog aanwezig. het koppelingspedaal voelt ook wat vreemd aan.
een versleten koppeling ken ik nog wel van een oude motorfiets, waar de toeren snel opliepen en langzaam kwam de motor dan op snelheid. dit heeft mijn auto echter niet. optrekken gaat nog prima.
Hebben ze dat gemeten met het BMW-tooltje, of ligt de boel al op de werkbank?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 14:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
update: de koppelingsplaat is te dun geworden. daardoor komt de koppeling net niet helemaal vrij.
BMW dealer kon dikte koppelingsplaat E46 meten zonder de boel open te moeten halen. Welke tooltje dat is, weet ik niet.quote:Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is nog niet gemeten. Interessant, is er een BMW tooltje voor. Wat is dat?
Wat heeft dat gekost eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij een wielkast, onder de achterklep en bij de voorruit. Ga ik niet zelf doen, dat moet netjes gebeuren. Twijfel alleen nog of ik alle plekjes (ook deukjes) laat spuiten (dus delen) of meteen de gehele auto.
Jammer. Ik moet die van mij ook laten doen..quote:Op zondag 2 september 2018 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb het nog niet laten doen. Eerst eens zien hoe de APK verloopt 😄
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |