Hopelijk vinden ze iets.quote:Op donderdag 5 april 2018 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zondag breng ik mijne weer eens weg Hij blijft maar trillen en de koude start gaat vrij slecht. Al is het inmiddels wel een stuk beter door het warmere weer. Nadat meerdere garages zeggen dat het trillen is opgelost ben ik er nu klaar mee en laat ik de diagnose (en eventuele reparatie..) door Carrec uitvoeren. Bekend van Autoweek, De rijdende rechter, etc.
Haha anders ook maar swappen? Ik denk dat het starten iets met vacuüm lekje te maken heeft, maar ben ook weer niet heel technisch. De trillingen zitten grotendeels in de voortrein gok ik, dus zal wel versleten rubber zijn ofzo. En dan hebben we nog de, denk ik, slechte koppelomvormer die voor wat andere trillingen zorgtquote:Op donderdag 5 april 2018 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze iets.
Niet al te duurs.
[ afbeelding ]
Daar zal je zoizo mee aan de gang moeten. Wordt alleen maar slechter vermoed ik.quote:Op donderdag 5 april 2018 19:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...En dan hebben we nog de, denk ik, slechte koppelomvormer die voor wat andere trillingen zorgt
Ja daarom eerst diagnose, kijken wat zij zeggen. Misschien vinden zij wel wat anders van de koppelomvormer, as said: I'm no mechanic Dus het kan ook nog meevallen, gok van niet, maar goedquote:Op donderdag 5 april 2018 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar zal je zoizo mee aan de gang moeten. Wordt alleen maar slechter vermoed ik.
Weet niet m'n oom had gemonteerd heb heel lang met een losse accu gereden, zit toch in de kofferbak daar met een deksel erop enzo dus wat kan er mis gaan. Alleen mag niet voor de apkquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:10 schreef daNpy het volgende:
De bak is meestal groter als nodig. En de accu moet sowieso deugdelijk bevestigd zijn, dus ik neem aan dat hij nu ook dmv een klem oid vast staat?
Schone accupolen en klemmen moet volgens mij genoeg zijn. Vaseline ken ik ook wel "van vroeger", maar deze eeuw niet meer gedaan/gezien. Oxidatie wijst volgens mij op slechte contacten (en/of slechte accu?).quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
op de accupolen zaten bij mij nogal wat groene aanslag. met een schuursponsje en beetje alcohol geprobeerd om de klemmen schoon te krijgen. denk dat een beetje scotch brite geen kwaad kan. op termijn nog maar eens licht opschuren.
ik lees dat mensen er kopervet, vaseline of zelfs siliconenvet op doen. ik ben nog wat terughoudend met spul op accupolen achterlaten, ookal kan ik mij voorstellen dat vaseline het oxideren verminderd.
Ja, kortsluiting bijvoorbeeld. En dan brand. Het is net alsof ze regels met een reden hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Weet niet m'n oom had gemonteerd heb heel lang met een losse accu gereden, zit toch in de kofferbak daar met een deksel erop enzo dus wat kan er mis gaan. Alleen mag niet voor de apk
Ga huilen. Die klemmen zitten alsnog muurvast. Misschien als ik over de kop sla dat ie dan los schiet maar dan is het toch al einde verhaal.quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, kortsluiting bijvoorbeeld. En dan brand. Het is net alsof ze regels met een reden hebben gemaakt.
Als de klemmen loskomen valt de spanning van de auto weg. Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 8 april 2018 20:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ga huilen. Die klemmen zitten alsnog muurvast. Misschien als ik over de kop sla dat ie dan los schiet maar dan is het toch al einde verhaal.
ik heb ook een e46 1.9 en die zit ook altijd onder de 1. denk idd zo rond de 900.quote:Op donderdag 19 april 2018 00:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij welk toerental lopen jullie motoren stationair? koud/warm
m'n e46 (1.9) loopt koud 950 toeren. warm 850 toeren. zo af en toe schommelt 't stationiar toerental.
ik zal m'n luchtmassameter eens met MAF-sensor reiniger schoonmaken, wellicht dat de getallen daarna anders zijn.
Haha daar kun je serieus geld mee verdienen!quote:Op maandag 21 mei 2018 20:39 schreef Hyperdude het volgende:
Goed bezig.
Ik heb laatst gekart met mijn nichtjes.
[ afbeelding ]
Ja ik denk dat ze de stagiair ofzo er op hadden gezet.. Maar dan nog zeggen dat het zo hoort (wat betreft die pakkingen) vind ik niet netjes.quote:
Kwikfitquote:Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef fathank het volgende:
Verlies nemen en nooit meer terug komen. Als ze nog niet eens een paar wielmoeren op het juiste moment kunnen aantrekken lukt ze dat ook niet met je kleppendeksel. Gewoon de luchttol erop en flink aantrekken. Vast=vast jatog.
Ja daar was ik ook nogal verbaasd over.. Qua reparatie zal ik daar zeker niet meer heen gaan.quote:Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef fathank het volgende:
Verlies nemen en nooit meer terug komen. Als ze nog niet eens een paar wielmoeren op het juiste moment kunnen aantrekken lukt ze dat ook niet met je kleppendeksel. Gewoon de luchttol erop en flink aantrekken. Vast=vast jatog.
Zeker niet. Is gedaan bij de LPG inbouwer, dus het leek mij wel dat ze verstand hadden van motoren. Het was dus ook zeker niet goedkoop. Op mijn BMW bespaar ik nooit. Maar na al die verschillende garages ga ik de dingen die ik zelf kan gewoon zelf doen, ben er nu klaar mee. Een vriend van me heeft een brug die ik mag gebruiken/huren. Van het weekend de bobines zelf al gedaan en de pitmanarmen achter. Volgende zijn de lambdasondes. Lastige dingen laat ik nog wel uitvoeren, zoals kleppendekselpakking. Maar dan bij een garage waar ik wel vertrouwen in heb, alleen erg duur isquote:
Ik heb het zelf niet nagekeken, maar er lag wel al een plasje olie bij de bougies. Volgens de garage die de diagnose heeft gesteld lekken allebei de pakkingen fors.quote:Op woensdag 23 mei 2018 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is lekken in jouw beleving.
een beetje zweten bij de kleppendekselpakking is na twee/drie jaar normaal.
volgens het haynes werkplaatshandboek dient er op enkele plekken vloeibare pakking te worden gebruikt. zolang dat is gebeurd, en de schroeven niet met luchtgereedschap zijn vastgezet, is het goed.
Haha inderdaad! Maar is dan ook een gebruikt onderdeel he Maar heb ook de pitmanarmen (doggy bones) van de achterophanging vervangen en die waren 22 euro per stuk, viel ook mee! Lambda's voor 60 euro per stuk gekocht volgens mij. Nog 2 uitlaatrubbers gedaan a 2 euro per stuk Dussss hartstikke goedkoop zo een 540quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je tegelijk het goedkoopste onderdeel van je 540 ontdekt.
Een decat downpipe? Daar zul je wel iets van merken, maar nog meer als je ook je mapping hebt laten aanpassen of laat aanpassen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 10:52 schreef MaximumRush het volgende:
Vandaag een afspraak staan om een downpipe te plaatsen. Ben benieuwd hoeveel verschil ik ga merken.
Yup, diesel dus roetfilter gaat er ook uit. Roetfilter zat vol, dus dacht, dan kan ik hem net zo goed weg laten halen. Afspraak is trouwens verplaatst naar morgen, dus laat het dan wel weten.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:36 schreef chiren het volgende:
[..]
Een decat downpipe? Daar zul je wel iets van merken, maar nog meer als je ook je mapping hebt laten aanpassen of laat aanpassen.
Op mijn F20 116i zit ik nu op 255pk en 370nm met een initiele remap (stage 1), waar later een decat downpipe opgekomen is incl crackle map (stage 2). Verschil tussen stage 1 en 2 was +25pk en 40nm.
Maar die regels worden toch strenger, wat betreft roetfilters?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:01 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Yup, diesel dus roetfilter gaat er ook uit. Roetfilter zat vol, dus dacht, dan kan ik hem net zo goed weg laten halen. Afspraak is trouwens verplaatst naar morgen, dus laat het dan wel weten.
Wat voor verbruik scoor je?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 17:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik rij nu een paar dagen in de nieuwste 520d station automaat... vind het maar niks. Wel lekker ruim, achterin ruimer dan de Tesla, maar voor de rest is ie vrij kaal en toch al 60k...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |