abonnement Unibet Coolblue
pi_180077080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Andersom is trouwens ook niet heel handig. Wel interesse hebben in een product en daar vragen over hebben, maar geen verkoper in de buurt die je te woord wilt staan.

Toen ik een tijdje terug een nieuwe auto wilde kopen en bij een autodealer een mooi model zag staan, had ik daar serieuze interesse in.
Er was 1 verkoper aanwezig. Hij was bezig met wat auto's te verplaatsen in de showroom. Mij lijkt dat je dan wel even tijd vrij kan maken om een klant te woord te staan om wellicht enkele duizenden euro's omzet te maken.

Dus ik aan tegen hem zeggen dat ik interesse in dat model heb en graag meer informatie en een offerte wil hebben.

Hij wijst naar de balie en zegt: daar kun je een folder pakken en gaat door met waar hij mee bezig was.

Daarop ben ik naar een andere dealer gegaan waar ik wel te woord werd gestaan en heb daar mijn auto gekocht.
Klinkt alsof je bij dezelfde dealer als mij geweest bent.

Ik kwam ook voor een nieuwe auto. Afspraak gemaakt om (ik noem maar wat) 14:30 voor een proefrit. Kom ik daar aan, zit de verkoper met wie ik de afspraak heb met een andere klant in gesprek en werd ik naar een half verrot bankje verwezen om daar vervolgens 25 min te zitten wachten tot de verkoper een keertje tijd had. Die drukte me vervolgens een sleutel in de handen.

Na de proefrit bood ie vervolgens 1/3 van de echte waarde van mijn in te ruilen auto, zette dingen op de offerte waar ik niet om gevraagd had (een of andere lak behandeling, duurdere mattenset en weet ik wat) en was er 0,0 onderhandelingsruimte. Dit was het en bleef het (totale korting ¤ 0 en inruil dus 1/3 van de echte waarde). En natuurlijk zuchten dat ik de zaken van de offerte wilde hebben.

Als ik een afspraak heb wil ik op dat moment geholpen worden, daarom maak ik een afspraak. Anders was ik wel gewoon langs komen waaien en geaccepteerd dat ik moest wachten. In dit geval had de receptioniste of een andere medewerker bijvoorbeeld even de sleutel kunnen geven, tijdens de proefrit kon hij de andere klant nog prima helpen.

Uiteindelijk naar een dealer iets verderop gegaan waar ik perfect geholpen werd. Direct een correcte offerte met daarin een aantrekkelijke korting en een prima bedrag voor de inruilauto. Direct mijn krabbel gezet en de auto daar afgenomen, nog steeds veel plezier van.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:06:39 #252
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180079103
Ik stoor me vaak als ik in een winkel ben en ik vraag iets dat ik nog meer kennis over het product heb dan diegene die in de winkel werken.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:11:31 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180079167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 14:06 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me vaak als ik in een winkel ben en ik vraag iets dat ik nog meer kennis over het product heb dan diegene die in de winkel werken.
Tja, winkelpersoneel wordt vooral geselecteerd op hoe weinig ze kosten :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 27 juni 2018 @ 14:45:06 #254
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180079591
Minder verlies voor Bruna

Bruna heeft zijn resultaten vorig jaar verbeterd, al lukte het de boekwinkelketen nog niet om zwarte cijfers te schrijven. Het bedrijf, dat onlangs werd overgenomen door de Shared Stories Group, kijkt evengoed met vertrouwen vooruit en merkt dat recente maatregelen effect sorteren.

In de jaarrekening over 2017 meldt de keten een verlies van 5,6 miljoen euro. Exclusief eenmalige posten als de kosten voor winkelsluitingen, afboekingen van voorraden en kosten voor organisatorische veranderingen resteerde een min van 2,1 miljoen euro. Een jaar eerder was het tekort nog 7 miljoen euro.

In de jaarrekening over 2017 meldt de keten een verlies van 5,6 miljoen euro. Exclusief eenmalige posten als de kosten voor winkelsluitingen, afboekingen van voorraden en kosten voor organisatorische veranderingen resteerde een min van 2,1 miljoen euro. Een jaar eerder was het tekort nog 7 miljoen euro.

Bruna dekt het verlies met eigen middelen. Het eigen vermogen van de keten was eind 2017 ruim 18 miljoen euro positief, waar dit een jaar eerder nog 6,6 miljoen euro negatief was.

Algemeen directeur George Steur van Bruna kijkt met vertrouwen vooruit, maar erkent dat het een proces is van de lange adem. Voor dit jaar rekent Bruna nog niet op zwarte cijfers, al zullen de resultaten volgens Steur verder verbeteren.

https://www.telegraaf.nl/(...)r-verlies-voor-bruna
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:59:28 #255
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180080958
Fietswinkelketen Hans Struijk op de rand van faillissement

Winkelketen Hans Struijk Fietsen staat op de rand van een faillissement. Het bedrijf, waar 112 mensen werken, heeft uitstel van betaling gekregen.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)nd-van-faillissement
pi_180081826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 15:59 schreef KingRadler het volgende:
Fietswinkelketen Hans Struijk op de rand van faillissement

Winkelketen Hans Struijk Fietsen staat op de rand van een faillissement. Het bedrijf, waar 112 mensen werken, heeft uitstel van betaling gekregen.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)nd-van-faillissement
was recent nog een andere fietszaak failliet gegaan hier in den haag. er zijn er twee van hier meen ik. mijn laatste twee fietsen bij hen aangeschaft
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 12:25:32 #257
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_180120559
quote:
Den Helder – De H&M in de Kroonpassage sluit haar deuren. Niet per direct, maar wel per augustus 2019. Dat meldt het Noordhollands Dagblad.

Het personeel van de Hennes & Mauritz is deze week geïnformeerd over de voorgenomen sluiting. Tot aan de sluiting wordt gewoon de normale (en dus steeds actuele) collectie verkocht. Te weinig omzet en veel verkoop via internet worden genoemd als reden voor de sluiting, zo weet het NHD
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:28:54 #258
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180120613
H&M leek zo onaantastbaar. Totdat Primark kwam.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:32:55 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180120685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De opkopers die die oude meuk kopen kopen het per kilo voor een cent of 5 / 6 per kilo.

Zie de nieuwsberichten nu ook, maar dat staat een beetje haaks op de hoe de meesten zaken werken. Onverkochte kleding gaat eerst in de uitverkoop, dan naar een outlet of direct naar een opkoper en dan gaat het de shredder in.

-edit-
maar eens even gecheckt bij m'n zwager die in die business zit. Die zegt dat het in principe klopt wat ik zeg, maar dat de echt grote ketens nooit naar zo'n opkoper gaan omdat dat een devaluatie van het merk zou betekenen. 'We overproduceren nooit, we produceren precies genoeg'. Wat er na een uitverkoop overblijft gaat dus het magazijn in en wordt verbrand.

Bestseller group; 50 miljoen stuks / jaar
H&M; 100 miljoen stuks / jaar
Zara; 125 miljoen stuks / jaar
als je er 5cent per kilo voor krijgt kan je het ook beter verbranden, de afschrijving is bijna hetzelfde
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:34:50 #260
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_180120727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je er 5cent per kilo voor krijgt kan je het ook beter verbranden, de afschrijving is bijna hetzelfde
Maar in eerste instantie nemen ze dus veels te veel af om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden, vervolgens staat er dus veel te veel in het magazijn stof te happen. Dat is waar het in eerste instantie al fout gaat.
Je kunt de consument niet kwalijk nemen dat ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar dat werkt dit soort zaken wel in de hand.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:38:09 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180120781
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar in eerste instantie nemen ze dus veels te veel af om de prijs voor de consument zo laag mogelijk te houden, vervolgens staat er dus veel te veel in het magazijn stof te happen. Dat is waar het in eerste instantie al fout gaat.
Je kunt de consument niet kwalijk nemen dat ie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar dat werkt dit soort zaken wel in de hand.
zeker, ik weet niet waar het fout gegaan is bij H&M, heb ooit aan ze geleverd en logistiek waren ze toen heel precies.
Het zal hem meer zitten in snel wisselen van collecties, die brengen voordat de oudere spullen zijn verkocht, oftewel de doorverkoop is beneden de maat.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:04:07 #262
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180121221
21 iconische winkelketens die in de afgelopen 5 jaar failliet gingen

Een verouderde formule, de opkomst van online winkelen en hoge kosten liggen aan de basis van een reeks faillissementen van winkelketens die eeuwig mee leken te gaan.

21 winkels die in de afgelopen vijf jaar failliet gingen.
De meesten hebben een doorstart gemaakt.

Men At Work – 425 werknemers, 27 vestigingen
SuperTrash – 60 werknemers, 5 vestigingen
Kijkshop – 400 werknemers, 70 vestigingen
McGregor en Gaastra – 320 werknemers in 2017, 650 werknemers in 2016, 53 vestigingen
Witteveen – 400 werknemers, 94 filialen
The Phone House – 806 werknemers, 70 winkels
Charles Vögele – 700 werknemers, 85 filialen in Nederland
MS Mode – 660 werknemers, 130 filialen in Nederland
Scheer&Foppen – 475 werknemers, 56 vestigingen
Perry Sport en Aktiesport – 2500 werknemers, 350 filialen
La Ligna – 230 werknemers, 52 vestigingen
Scapino – 2000 werknemers, 190 filialen
V&D – 10.000 werknemers, 62 filialen
DA – 212 werknemers, 6 filialen en 266 van franchisenemers
Dixons – 650 werknemers, 88 filialen
Miss Etam en Promiss – 2.000 werknemers, 200 filialen
Schoenenreus – 1.500 werknemers, 40 filialen
Mexx – 500 werknemers, 315 filialen
Halfords – 536 werknemers, 102 filialen
Free Record Shop – 755 werknemers, 141 filialen
iCentre – 400 werknemers, 34 filialen

https://www.businessinsid(...)n-vd-tot-supertrash/
  Moderator vrijdag 29 juni 2018 @ 16:59:50 #263
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_180124862
Een aantal namen zijn wel weer terug (meestal met andere eigenaars)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_180126338
Jeetje, werkten er 10.000 mensen bij de V&D :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 juni 2018 @ 19:08:25 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_180126875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:28 schreef Eightyone het volgende:
H&M leek zo onaantastbaar. Totdat Primark kwam.
geen enkele winkel lijkt me onaantastbaar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_180128647
Ik denk dat er in de modebranche nog wel meer slachtoffers gaan vallen. Ik ben werkzaam in die branche en hoor om me heen heel veel slechte verhalen. Ja, het gaat voor sommige iets beter dan vorig jaar maar dat is enkel omdat het vorig jaar extreem slacht was. Als je het met 5 jaar terug vergelijkt is het nog steeds heel erg slecht. Er is alleen goede verkoop in de weekenden dat mensen hun loon, uitkering of vakantiegeld krijgen. Voor de rest is het allemaal erg matig.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2018 @ 21:05:53 #267
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_180128975
Wat ook niet echt helpt is de grote leegstand die er nog steeds is. Om de 4-5 winkels staat er zo'n beetje wel een pand leeg of zit er een tijdelijke Outlet met rommel die je ook niet hoeft of al op 5 andere plaatsen hebt zien liggen.

Wat me verder enigszins irriteert is dat veel winkels niet eens meer de moeite nemen om op koopavond open te zijn, zoals Bakker Bart, of zowat een half uur voor sluitingstijd alles al opruimen en binnenhalen.

Gá dan ook maar gewoon kapot als je geen omzet wilt. :(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_180129359
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:05 schreef Cynix ® het volgende:
Wat ook niet echt helpt is de grote leegstand die er nog steeds is. Om de 4-5 winkels staat er zo'n beetje wel een pand leeg of zit er een tijdelijke Outlet met rommel die je ook niet hoeft of al op 5 andere plaatsen hebt zien liggen.

Wat me verder enigszins irriteert is dat veel winkels niet eens meer de moeite nemen om op koopavond open te zijn, zoals Bakker Bart, of zowat een half uur voor sluitingstijd alles al opruimen en binnenhalen.

Gá dan ook maar gewoon kapot als je geen omzet wilt. :(
En wees eerlijk wie gaat erom tien uur op de woensdagochtend een broek kopen. Openingstijden vooral in de zomer zouden veel later moeten en dan tot een uur of tien in de avond open zijn.
pi_180129473
Ik vind het jammer dat tegenwoordig de zaken met goedkope meuk zo populair zijn. Zó populair, dat winkels die al jaren bestaan in de moeilijkheden komen. Ik heb persoonlijk helemaal niks met de action en Primark, ga meer voor service en goede (en voor zo ver mogelijk eerlijke) producten. Het moet tegenwoordig allemaal maar zo goedkoop mogelijk.
pi_180129572
Het valt mij in centrum Den Haag op dat er nu meer winkelruimte leeg staat dan tijdens de crisis.. 8 panden in de spuistraat schat ik zo in..
dag
pi_180130232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:42 schreef Peter het volgende:
Het valt mij in centrum Den Haag op dat er nu meer winkelruimte leeg staat dan tijdens de crisis.. 8 panden in de spuistraat schat ik zo in..
Volgens mijn zijn de huurprijzen op dit moment ook achterlijk hoog.
pi_180130287
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Volgens mijn zijn de huurprijzen op dit moment ook achterlijk hoog.
Ja, na afloop van een huurcontract (5 jaar is gebruikelijk), kan de huur weer omhoog. Dat lijkt nu te gebeuren..
dag
pi_180130292
Ik las vandaag dat de parkeerprijzen volgend jaar in verschillende steden nóg hoger gaan worden. Vooral in winkelgebieden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
pi_180130306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las vandaag dat de parkeerprijzen volgend jaar in verschillende steden nóg hoger gaan worden. Vooral in winkelgebieden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Gelukkig is heel Den Haag centrum al voetgangersgebied :+
dag
  zaterdag 30 juni 2018 @ 07:54:43 #275
141482 Q.
JurassiQ
pi_180134358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 22:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las vandaag dat de parkeerprijzen volgend jaar in verschillende steden nóg hoger gaan worden. Vooral in winkelgebieden. Dat helpt natuurlijk ook niet mee.
De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.
For great justice!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 07:55:04 #276
141482 Q.
JurassiQ
pi_180134364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:42 schreef Peter het volgende:
Het valt mij in centrum Den Haag op dat er nu meer winkelruimte leeg staat dan tijdens de crisis.. 8 panden in de spuistraat schat ik zo in..
In Utrecht helemaal niets. Den Haag is gewoon niet zo'n aantrekkelijke winkelstad.
For great justice!
pi_180135136
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 07:55 schreef Q. het volgende:

[..]

In Utrecht helemaal niets. Den Haag is gewoon niet zo'n aantrekkelijke winkelstad.
het zal aan de huurprijs liggen denk ik. In Den Haag is erg druk in de winkelstraten..
dag
  zaterdag 30 juni 2018 @ 09:31:49 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180135391
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 07:54 schreef Q. het volgende:

[..]

De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.
als het zou helpen die verhogingen wel, nu is het gewoon een handige melkkoe om tekorten mee te dekken.
pi_180135861
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 07:54 schreef Q. het volgende:

[..]

De grote steden zijn prima bereikbaar met het OV, daar hoef je echt niet met de auto naar toe. Hoe minder auto's hoe beter. De parkeertarieven zijn mij nog niet hoog genoeg. De staan niet in verhouding met de overlast en het ruimtebeslag van auto's.
Het is voor mij DE reden om alles lekker online te kopen of in Duitsland. Ik weiger met het Onrendabele Vervoer te gaan (te duur, nooit zitplaats, lang onderweg, klote tijden, gesleep met producten).

De gemeenten helpen de ondernemers om zeep
pi_180135862
De huurprijzen zijn op de A-locaties ook tijdens de crisis blijven stijgen. Het oneerlijke is vaak dat een investeringsmaatschappij zoals Kleppiere de meeste winkels in een bepaalde omgeving in bezit hebben. Dan stellen ze een hoge huurprijs in, meestal is een internationale keten dat bereid te betalen want die heeft toch allerlei belastingvoordelen en gaat dan in het pand. Het gevolg is dat het kleine eenmanswinkeltje in de straat na 5 jaar of soms eerder nu ook een huurverhoging gaat krijgen want de omliggende panden betalen die ook. Terwijl die eenmanszaak wel alle belastingen moet betalen. Dan heb je ook nog dat de allergrootste zoals Zara kunnen zeggen van wij willen een lagere huur anders gaan we weg en die ook krijgen want zij zijn de trekkers van de omgeving. Maar die naar verhouding lagere prijs per meter die zij betalen wordt nooit meegenomen bij de huurprijsberekening van Nederlandse winkels.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 22:12:53 #281
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180150922
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het jammer dat tegenwoordig de zaken met goedkope meuk zo populair zijn. Zó populair, dat winkels die al jaren bestaan in de moeilijkheden komen. Ik heb persoonlijk helemaal niks met de action en Primark, ga meer voor service en goede (en voor zo ver mogelijk eerlijke) producten. Het moet tegenwoordig allemaal maar zo goedkoop mogelijk.
Mensen verwachten die prijzen ook bij kwaliteitswinkels. Denken dat alles voor bijna niks kan. Terwijl er nauwelijks marges meer zijn.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 2 juli 2018 @ 21:45:45 #282
40566 Ericr
Livewrong
pi_180197784
Blokker opent rustig een nieuwe winkel in het winkelcentrum hier waar eerst een Marskramer zat. Is dan wel Den Haag maar zo goed ging het hier ook niet gelet op de verdwenen of altijd bijna lege Blokkers hier.
pi_180201330
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:45 schreef Ericr het volgende:
Blokker opent rustig een nieuwe winkel in het winkelcentrum hier waar eerst een Marskramer zat. Is dan wel Den Haag maar zo goed ging het hier ook niet gelet op de verdwenen of altijd bijna lege Blokkers hier.
Marskramer was Blokker, dus op zich gewoon dezelfde winkel. Alleen dan allemaal onder één naam.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 juli 2018 @ 23:35:34 #284
40566 Ericr
Livewrong
pi_180201637
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Marskramer was Blokker, dus op zich gewoon dezelfde winkel. Alleen dan allemaal onder één naam.
Ze hadden het ook aangekondigd dat ze Marskramers gingen ombouwen maar had eigenlijk niet meer verwachten dat ze dat plan zouden doorzetten. Blokker draait slecht, waarom zou je nog meer van dat soort slechtdraaiende toko's willen openen?
pi_180202816
De Men at Work had zondag al opheffingsuitverkoop. Terwijl toch niet bekend is of er wel/niet een doorstart komt?
Lijkt de kijkshopnwel.
pi_180202840
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:28 schreef Eightyone het volgende:
H&M leek zo onaantastbaar. Totdat Primark kwam.
Volgens mij is het grootste probleem bij HM niet zozeer de prijs maar de pasvormen van de kleding.
Zelfs willekeurige kleding van Zalando valt minder klein en beter :’)
De kwaliteit is de laatste jaren ook zeer slecht. Ze mogen bij de aankopen wel een ontpiller en naaimachine meegeven.

Primark heeft ook geregeld kleding met slechte pasvormen maar daar lukt het nog wel redelijker om te “slagen”
pi_180202854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 21:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het jammer dat tegenwoordig de zaken met goedkope meuk zo populair zijn. Zó populair, dat winkels die al jaren bestaan in de moeilijkheden komen. Ik heb persoonlijk helemaal niks met de action en Primark, ga meer voor service en goede (en voor zo ver mogelijk eerlijke) producten. Het moet tegenwoordig allemaal maar zo goedkoop mogelijk.
Het probleem is dat er veel winkelketens zijn die een prijs vragen waarvoor jij veel service verwacht, maar ondertussen dezelfde producten en service leveren als de Action. Dit zijn ook de winkelketels die het loodje (gaan) leggen.

Die autolader van de Halfords die meer dan ¤ 15,- kostte, is echt geen andere Chinese meuk dan de ¤ 3,00 autolader van de Action. En mijn prima werkende HDMI-kabel van de Action van 7,5 meter voor minder dan ¤ 5,- waar andere elektronicazaken een veelvoud voor vragen, zorgt er ook voor dat ik bij de aankoop van dit soort producten voor de Action kies..
pi_180204854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het probleem is dat er veel winkelketens zijn die een prijs vragen waarvoor jij veel service verwacht, maar ondertussen dezelfde producten en service leveren als de Action. Dit zijn ook de winkelketels die het loodje (gaan) leggen.

Die autolader van de Halfords die meer dan ¤ 15,- kostte, is echt geen andere Chinese meuk dan de ¤ 3,00 autolader van de Action. En mijn prima werkende HDMI-kabel van de Action van 7,5 meter voor minder dan ¤ 5,- waar andere elektronicazaken een veelvoud voor vragen, zorgt er ook voor dat ik bij de aankoop van dit soort producten voor de Action kies..
Spijker, kop.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:42:20 #289
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180204967
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 01:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het probleem is dat er veel winkelketens zijn die een prijs vragen waarvoor jij veel service verwacht, maar ondertussen dezelfde producten en service leveren als de Action. Dit zijn ook de winkelketels die het loodje (gaan) leggen.

Die autolader van de Halfords die meer dan ¤ 15,- kostte, is echt geen andere Chinese meuk dan de ¤ 3,00 autolader van de Action. En mijn prima werkende HDMI-kabel van de Action van 7,5 meter voor minder dan ¤ 5,- waar andere elektronicazaken een veelvoud voor vragen, zorgt er ook voor dat ik bij de aankoop van dit soort producten voor de Action kies..
Maar als mensen moeten kiezen tussen prijs en service kiezen ze voor prijs.
Dan kan die service ook niet meer.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Eindredactie Games dinsdag 3 juli 2018 @ 08:14:53 #290
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180205258
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:42 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Maar als mensen moeten kiezen tussen prijs en service kiezen ze voor prijs.
Dan kan die service ook niet meer.
die omslag is wel gaande nu we uit de crisis zijn.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:21:43 #291
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180205310
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:14 schreef Oscar. het volgende:

[..]

die omslag is wel gaande nu we uit de crisis zijn.
Ik hoop het, anders houden we echt geen retail over.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:01:46 #292
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_180205668
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 07:42 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Maar als mensen moeten kiezen tussen prijs en service kiezen ze voor prijs.
Dan kan die service ook niet meer.
Wat voor service heb ik nou nodig aan gemiddeld consumentenspul als autoladers of HDMI-kabels. Dat is zo gemeengoed dat je het liever bij de action haalt
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:17:31 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180205821
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:01 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Wat voor service heb ik nou nodig aan gemiddeld consumentenspul als autoladers of HDMI-kabels. Dat is zo gemeengoed dat je het liever bij de action haalt
Geldt wat mij betreft voor bijna alles. Spullen uit bakstenen winkels zijn wat mij betreft vooral duurder, verder niks.

Soms is het handig dat je het meteen in handen hebt, als je iets echt snel nodig hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 09:19:27 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180205839
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:21 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik hoop het, anders houden we echt geen retail over.
Waarom zouden bakstenen winkels vol spullen die je goedkoper, makkelijker (kan elk uur van de dag, je hoeft niet naar een winkel te rijden en te parkeren, het wordt netjes thuisbezorgd wanneer je wil) en met meer variatie via internet kunt bestellen nog bestaansrecht moeten hebben dan?

Welke 'service' in zo'n bakstenen winkel kan daar tegenop?

Retail van dat soort spullen is een uitstervend concept.

[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 03-07-2018 09:25:02 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_180206144
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:14 schreef Oscar. het volgende:

[..]

die omslag is wel gaande nu we uit de crisis zijn.
'We zijn uit de crisis' wil niet zeggen dat men maar weer en masse richting de duurste speciaalzaken zal gaan. Juist door de crisis en de (online) winkels die daarvan geprofiteerd hebben, is er een groter bewustzijn ontstaan bij de consument dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je klakkeloos alles maar direct koopt bij de duurste zaken. Foto's maken en (online) vergelijken zie je steeds vaker gebeuren en de consument heeft groot gelijk. Door alsmaar groeiende vaste lasten en een verplaatsing van waar mensen hun geld aan uit geven (horeca bijvoorbeeld) zullen stenen winkels in met name het middensegment als bosjes om blijven vallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:01:49 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180206324
Binnensteden en winkelcentra zullen er over 10 jaar heel anders uitzien dan nu. Mensen die inzetten op een 'ommekeer na de crisis' wat betreft retail zullen er denk ik bekaaid afkomen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:11:10 #297
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180207306
Het snuffelen in tweedehands boekwinkels en in cd-zaken mist tegenwoordig wel heel erg. Hier en daar zit er nog zo'n zaak, maar wel beperkt (de comeback van De Slegte is in Nederland bij slechts 2 zaken gebleven). En dat zie ik ook niet massaal terug komen.

Het heeft een beleving waar 'online' niet tegenop kan, alleen is het online vaak goedkoper.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:26:33 #298
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180207507
Bij ons springen de eet tentjes als paddenstoelen uit de grond.
moeten ze hier niet een quota op zetten.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:27:47 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_180207535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:11 schreef Eightyone het volgende:

Het heeft een beleving waar 'online' niet tegenop kan, alleen is het online vaak goedkoper.
Snuffelen op sites van webwinkels is anders erg populair tijdverdrijf..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:39:35 #300
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_180207686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 11:11 schreef Eightyone het volgende:
Het snuffelen in tweedehands boekwinkels en in cd-zaken mist tegenwoordig wel heel erg. Hier en daar zit er nog zo'n zaak, maar wel beperkt (de comeback van De Slegte is in Nederland bij slechts 2 zaken gebleven). En dat zie ik ook niet massaal terug komen.

Het heeft een beleving waar 'online' niet tegenop kan, alleen is het online vaak goedkoper.
Platenzaken zijn weer bezig aan een opkomst, hier in Den Bosch zijn we van 1 naar 3 zaken gegaan de afgelopen 5 jaar. Een echt goede 2e hands boekwinkel hebben we niet meer, maar daar mis ik persoonlijk dan weer weinig aan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')