Vind die winkel juist top. Uitstraling van een Bijenkorf met goedkopere producten. Tenminste, dat leek zo toen ik er 3 maanden geleden was in Den Haag.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:27 schreef Cynix ® het volgende:
Voor het eerst (en wellicht ook voor het laatst) in een Hudson's Bay geweest en wel in Tilburg. Het hele concept stond me bij de deur al meteen tegen: brede gangpaden en hier en daar een dure tas als rekwisiet opgesteld alsof het om een museumstuk in een galerie gaat. Van alles 1 stuks dus, waarbij ook niet meteen duidelijk is of je die dan kunt pakken en afrekenen of moet aanwijzen, waarna iemand in een magazijn gaat scharrelen.
Een soort Kijkshop met dure dingen die ik niet echt nodig heb. Bij de kleding ook overal schapjes met 3 kledingstukken, waarbij maat of prijs vaak ook nog goed verborgen zijn. Nou ja, mijn nieuwsgierigheid is overwonnen. Ik wacht met mijn volgende bezoek wel tot de opheffingsuitverkoop in 2020.
Dat is mijn irritatie over Coolblue tegenwoordig. Verschrikkelijk, dat ontzettend overdreven enthousiaste gedragquote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat was ook altijd mijn afkeer van de Men at Work, altijd zo'n té gestylede sukkel die je meteen ietwat té gemaakt enthousiast aansprak zodra je ook maar een teen over de drempel gezet had. Rot op, als ik hulp wil vraag ik er zelf wel om. Dat zorgde altijd dat ik binnen 3 seconden weer rechtsomkeert maakte. De achterlijk hoge prijzen die ze daar vroegen voor kleren speelden daar overigens ook een rol in.
Dit is ook een van de redenen dat ik al mijn hele leven een hekel heb aan winkelen. Gelijk zo'n hijgerige verkoper naast je met: "kunt u het vinden??????"... Echt tyf op mens, ik wil gewoon een beetje rondkijken zonder dat ik je moet afwimpelen. Als ik écht een vraag heb dan spreek ik jou wel aan.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:55 schreef KingRadler het volgende:
Het is niet meer van deze tijd dat ze je aanspreken.
Als ik hulp nodig heb dan vraag ik het wel.
met name Vinex-troela's kopen die meuk toch?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Welke categorie dan ben ik blijkbaar 1tje vergeten.
Van een websitequote:Op maandag 25 juni 2018 13:41 schreef leolinedance het volgende:
Dat is mijn irritatie over Coolblue tegenwoordig. Verschrikkelijk, dat ontzettend overdreven enthousiaste gedrag
Coolblue heeft ook winkels. Daarnaast hebben ze een telefonische klantenservice.quote:
quote:Op maandag 25 juni 2018 14:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Coolblue heeft ook winkels. Daarnaast hebben ze een telefonische klantenservice.
Ik: Hallo met Leo, ik heb een vraag
Hij: HEEEEEJ LEO!!!! WAT LEUK DAT JE BELT!!!
Hij: KOM MAAR OP MET JE VRAAG, IK ZIT ER KLAAR VOOR!!
_!
Dit is wel erg informeel.quote:Op maandag 25 juni 2018 14:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Coolblue heeft ook winkels. Daarnaast hebben ze een telefonische klantenservice.
Ik: Hallo met Leo, ik heb een vraag
Hij: HEEEEEJ LEO!!!! WAT LEUK DAT JE BELT!!!
Hij: KOM MAAR OP MET JE VRAAG, IK ZIT ER KLAAR VOOR!!
_!
Ik zie dan zo'n drentelende/kwispelende golden retriever voor me die je heel enthousiast aanstaart en bij elke beweging die je maakt al bijna wegspringt om achter de stok aan te rennen die je vast en zeker voor hem gaat gooien .quote:
Hier in Brabant bij Best Business, kledingketentje, hetzelfde verhaal. Op zich best aardig spul, colbertje, pantalonnetje, maar even rustig rondkijken is er niet bij.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:55 schreef KingRadler het volgende:
Het is niet meer van deze tijd dat ze je aanspreken.
Als ik hulp nodig heb dan vraag ik het wel.
Medewerkers die je direct aanspreken is voor mij de nummer 1 reden om ergens niet meer naar binnen te gaan. Ik begrijp het idee, en ik ben ook niet schuw van wat sociale interactie, maar als je voor de 3e keer op een dag wordt aangesproken en gepushed om iets te kopen heb ik het wel gehad.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:30 schreef Eightyone het volgende:
Men At Work. Het ziet er op het eerste gezicht leuk uit (alhoewel de winkels vijf jaar terug wat creatiever oogden), maar zodra je met een van die té vlot babbelende figuren daarbinnen in aanraking komt - laat maar.
Al heb ik er lang geen stap meer binnen gezet, maar dat komt ook door m'n leeftijd.
Dat lijkt mij best leuk eigenlijkquote:Op maandag 25 juni 2018 14:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Coolblue heeft ook winkels. Daarnaast hebben ze een telefonische klantenservice.
Ik: Hallo met Leo, ik heb een vraag
Hij: HEEEEEJ LEO!!!! WAT LEUK DAT JE BELT!!!
Hij: KOM MAAR OP MET JE VRAAG, IK ZIT ER KLAAR VOOR!!
_!
Score is dacht ik nog wel aardig gezond maar die hebben dan ook hun eigen merk wat het redelijk doetquote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:29 schreef ConnerJohn het volgende:
Men af work maar ook bij Score of bij Gstar zie ik tegenwoordig nog amper klanten. Het lijkt alsof de jeugd alleen nog om een merk geeft als het een periode een hype is zoals nu bij Levi's of tot vorig jaar Bal r. Zodoende hebben winkels met een breed assortiment aan merken een probleem.
Dat is zonde, daar hebben ze prima beddengoed.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
En ook de Linnerie in de problemen (kleine franchise in met name Brabant):
https://www.bd.nl/uden/wi(...)n-betaling~a0e5df04/
ik heb laatst beddengoed gekocht bij de IKEA en de Lidl en dat ligt allemaal echt heerlijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is zonde, daar hebben ze prima beddengoed.
Tegenwoordig (zo ongeveer sinds de crisis inzette) kan je bij de Hema zowat door de lakens heen kijken.
Is maar net wat je gewend bent.. in mijn ervaring is met bedlinnen goedkoop wel degelijk duurkoop. In het geval van de Linnerie: gewoon opnieuw een winkel die de afgelopen 10-15 jaar stil is blijven staan in alle ontwikkelingen naar online en social media. Als je daar niet in mee wil of kan gaan verlies je het gewoon.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik heb laatst beddengoed gekocht bij de IKEA en de Lidl en dat ligt allemaal echt heerlijk.
Dat is wel beddengoed van een normale dikte, waarvan je het idee hebt dat het langer dan een jaar mee gaat?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik heb laatst beddengoed gekocht bij de IKEA en de Lidl en dat ligt allemaal echt heerlijk.
Absoluut, dat van de IKEA heb ik trouwens al vele jaren en ligt nog steeds heerlijk. Ook m'n kussen komt daar vandaan; beste kussen ooit. Van de Lidl heb ik enkel m'n molton en matrashoes en dat ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is wel beddengoed van een normale dikte, waarvan je het idee hebt dat het langer dan een jaar mee gaat?
Hema is tegenwoordig wel zo slim om hun lakens zo te verpakken dat je niet zo goed kunt zien hoe het eruit ziet (in deze fase heb ik het nog 2 x gekocht; 1 laken en 1 onderlaken - en toen was ik er klaar mee).
HEMA moet je gewoon negerenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat is zonde, daar hebben ze prima beddengoed.
Tegenwoordig (zo ongeveer sinds de crisis inzette) kan je bij de Hema zowat door de lakens heen kijken.
Verbaasd me niks. Dure zaak, niks bijzonders.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:30 schreef KingRadler het volgende:
Modeketen Men at Work failliet, 425 man op straat
Dat meldt curator Evert Baart.
Afgelopen vrijdag kreeg de winkelketen al uitstel van betaling. "Na inventarisatie door de bewindvoerder bleek een faillissement onafwendbaar, waarop de rechtbank Amsterdam is verzocht de surseance om te zetten in een faillissement", aldus Baart.
Baart gaat onderzoeken of een doorstart mogelijk is. De modeketen telt 30 winkels en 425 werknemers.
De curator wil de meeste winkels tot nader order openhouden. Op die manier kunnen de aanwezige voorraden tegen de gunstigste prijzen worden verkocht aan het publiek. "Wel is dat natuurlijk mede afhankelijk van de leveranciers", aldus zijn woordvoerster. Mogelijk dat de kleinere winkels zullen sluiten. De curator is van plan om zo snel mogelijk een lijst te publiceren met de winkels die voorlopig open blijven, en welke sluiten.
https://www.rtlz.nl/beurs(...)et-425-man-op-straat
Ik kom er niet vandaan maar vandaag in Eindhoven geweest en bijna elke winkel zoekt daar personeel.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:28 schreef roninho het volgende:
ja ik vraag me af welke kleding zaken er nog wel goed draaien?
Primark?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:28 schreef roninho het volgende:
ja ik vraag me af welke kleding zaken er nog wel goed draaien?
Vond de zaak hier in de regio wel aardig. Inderdaad niet goedkoop maar inclusief gratis goede koffie en ander drinken. Dat was wel relaxed.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Verbaasd me niks. Dure zaak, niks bijzonders.
ze hadden dan ook niet zo'n klein beetjequote:Op woensdag 27 juni 2018 07:48 schreef KingRadler het volgende:
bij ons is de H&M een Outlet geworden ze krijgen gewoon de voorraad niet op.
Moeten we dan straks naakt over straat?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:17 schreef KingRadler het volgende:
er gaan nog meer kleding zaken omvallen er blijven straks niet veel meer over.
Er zullen meer mensen over straat lopen met kleren die goedkoop zijn.quote:
Waarom gaat HM dan slechtquote:Op woensdag 27 juni 2018 07:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Er zullen meer mensen over straat lopen met kleren die goedkoop zijn.
De waarde van kleding is aan het dalen.
teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.quote:
Zara is duurder johquote:Op woensdag 27 juni 2018 07:59 schreef KingRadler het volgende:
[..]
teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.
Primark / Zara
ik las ergens dat H&M 4 miljard euro aan oude voorraad heeft liggen, niet alleen NL uiteraard maar blijft veel geldquote:Op woensdag 27 juni 2018 07:59 schreef KingRadler het volgende:
[..]
teveel concurrentie van kledingzaken die nog goedkoper zijn.
Primark / Zara
Kan me dat niet echt voorstellen, oude kleding gaat allemaal naar de opkoper toe. Laten liggen kost alleen maar ruimte (en dus weer geld).quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ergens dat H&M 4 miljard euro aan oude voorraad heeft liggen, niet alleen NL uiteraard maar blijft veel geld
hoe dan? Als zij het zelf niet kunnen verkopen voor die prijs en met de verkoopkanalen die ze hebben is er echt geen opkoper die er brood in zietquote:Op woensdag 27 juni 2018 08:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Kan me dat niet echt voorstellen, oude kleding gaat allemaal naar de opkoper toe. Laten liggen kost alleen maar ruimte (en dus weer geld).
De opkopers die die oude meuk kopen kopen het per kilo voor een cent of 5 / 6 per kilo.quote:Op woensdag 27 juni 2018 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan? Als zij het zelf niet kunnen verkopen voor die prijs en met de verkoopkanalen die ze hebben is er echt geen opkoper die er brood in ziet
https://www.harpersbazaar(...)-in-unsold-clothing/
H&M gaat ook slecht omdat het al 10 jaar dezelfde collectie voert en zich steeds meer richt op tieners (10-16 jaar) qua dessins. Een paar jaar geleden heeft men ook nog eens de prijzen wat verhoogd waardoor het nu precies tussen Primark en Zara invalt. Opnieuw hetzelfde dus: middensegment is niet meer interessant.quote:
Andersom is trouwens ook niet heel handig. Wel interesse hebben in een product en daar vragen over hebben, maar geen verkoper in de buurt die je te woord wilt staan.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Medewerkers die je direct aanspreken is voor mij de nummer 1 reden om ergens niet meer naar binnen te gaan. Ik begrijp het idee, en ik ben ook niet schuw van wat sociale interactie, maar als je voor de 3e keer op een dag wordt aangesproken en gepushed om iets te kopen heb ik het wel gehad.
Au, dat is wel echt een sterk staaltje van de klant decentraal stellen. Je stopt dan toch even met verplaatsen en gaat de klant dan helpen ipv wijzen op de folder...quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Toen ik een tijdje terug een nieuwe auto wilde kopen en bij een autodealer een mooi model zag staan, had ik daar serieuze interesse in.
Er was 1 verkoper aanwezig. Hij was bezig met wat auto's te verplaatsen in de showroom. Mij lijkt dat je dan wel even tijd vrij kan maken om een klant te woord te staan om wellicht enkele duizenden euro's omzet te maken.
Dus ik aan tegen hem zeggen dat ik interesse in dat model heb en graag meer informatie en een offerte wil hebben.
Hij wijst naar de balie en zegt: daar kun je een folder pakken en gaat door met waar hij mee bezig was.
Daarop ben ik naar een andere dealer gegaan waar ik wel te woord werd gestaan en heb daar mijn auto gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |