#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:37 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:37 |
Heb je een kinderfiets gekocht? | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:40 |
Nee ik heb gewoon een M maar dit is wel een Italianenmaatje idd. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:41 |
Ik loop nog steeds te twijfelen of ik die allez op MP zal gooien. Krijg je geen klote voor, paar meier hooguit, ding zit onder de 'gebruikssporen' Of m als 11x1 opbouwen als woon-werk-ragbak. Heb alles behalve een groep liggen. Mjah ik herberg ook een zak sentiment voor die giant.... En al zou ik m wegdoen; daar krijg je echt geen geld meer voor die is zo gaar als wat. En om nou 3 fietsen te houden, daar fiets ik niet genoeg voor. Lastig moeilijk. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:42 |
250/300.- is die nog wel waard toch? Of was jij al eigenaar 2? Ik heb wel een groep voor je. ![]() | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:44 |
Mwah.. Ik ben eigenaar 2 idd... maakt dat uit? Voor die grijpstuivers vind ik het eigenlijk een te vet frame. BB30 nodig. <- dat houdt me ook tegen de allez als pekelfiets te gebruiken. Giant loopt nog op zn eerste trapaslagers, de allez niet ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:44 |
Ik vind dat Canyon mooie fietsen maakt. Het enige nadeel is eigenlijk dat je ze zoveel ziet. Vorig weekend kwam ik voor het eerst een ander exemplaar van mijn fiets tegen in het wild, dat vind ik dan weer leuk. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:47 |
Ik zou de Gios ook liefst niet weg doen maar ik verkoop ze om de aanschaf vd nieuwe wat te verzachten. | |
Andyy | donderdag 15 maart 2018 @ 13:48 |
Al die horrorverhalen over BB30, heb zelf 15.000 km gefietst door alle omstandigheden en de eerste lagers zitten er nog in en lopen soepel. Misschien heb ik gewoon geluk ![]() | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:48 |
bij jou komen ze er vanzelf uit toch? | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 13:49 |
Mijn achterwiel tikt opeens ![]() Zelfs als ik er niet op zit en mijn achterwiel ronddraai in de lucht. Ik heb ook altijd pech ![]() | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:49 |
Jullie moeten met de meet om de 20km ff kwartiertje pauzeren zodat Andyy zijn trapas kan hermonteren. | |
Andyy | donderdag 15 maart 2018 @ 13:49 |
Dat is m'n bb86 frame ![]() | |
Andyy | donderdag 15 maart 2018 @ 13:50 |
Mag ik jullie pompjes lenen? Geen ruimte in m'n zakken, moet al een lagerpers meenemen. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 13:51 |
Ik ga niet met -18 rijden half maart. Windkracht 9 erbij, dikke doei. Lekker frikandellen uit het vuistje op de bank. | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:53 |
Ik heb mijn frame (in die kleurstelling) nog nooit in het echt gezien en die is toch al sinds 2016 op de markt. Maar ja, ik woon ook in Friesland. Daar fietsen de meesten op een Kogaaa of Gazelle ![]() | |
Tommeke | donderdag 15 maart 2018 @ 13:54 |
Same here. Zelfs op m’n crosser werkt ‘t goed. @fromage: Gaat een hendig sjieke fiets worden ![]() | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 13:55 |
Ik rijd de hele week al duur ik ga ff naar de club wedstrijdje rijden. | |
Patroon | donderdag 15 maart 2018 @ 13:55 |
Ik zou je zakken goed volstoppen, voordat je wegvliegt. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 14:09 |
Spaak los? | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:17 |
Nee. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 14:19 |
Lagertje stuk? Of een snippertje alu in de velg? | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:20 |
Weet niet hoe ik dat moet checken ![]() Breng wel ff langs de fietsenmakert van het weekend. | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 14:21 |
Moet je met je vingertjes het asje ronddraaien. Als het voelt als een grindbak is het niet goed. | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 14:21 |
Lijkt me het beste ja. Ik herinner me nog een voorderrie bij jou. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:24 |
Oké, zal vanavond eens checken. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:27 |
Voor de liefhebber, Canyon heeft wieltjes van Reynolds in de aanbieding: https://www.canyon.com/nl(...)open=&brand=REYNOLDS Ik twijfel nog of het wat voor mij is... 62mm lijkt me wel érg hoog. [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 14:33:26 ] | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 14:33 |
Zwaar man, Bora's zijn lichter. FR4 carbon ook. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:34 |
En 1,5 keer zo duur. 62mm is wel erg hoog (ik denk te hoog), maar FR4 is weer wat laag. 50mm lijkt me het mooist in mijn framemaat. | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 14:35 |
Ook in de aanbieding overigens, de Fulcrums. Zo'n beetje de eerste hit: https://www.mantel.com/fu(...)SmO4C7hoChwMQAvD_BwE | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 14:35 |
Neehoor, Bora one is 1350.- ofzo, net zo veel als die Reynolds in de aanbieding. | |
Andyy | donderdag 15 maart 2018 @ 14:37 |
Ik wil stiekem wel een Strike als achterwiel en m'n Assault voorwiel houden (40mm) | |
muzas | donderdag 15 maart 2018 @ 14:53 |
Ik vind ongelijke velghoogtes dus echt geen porum. | |
RealBizkit666 | donderdag 15 maart 2018 @ 14:55 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 15 maart 2018 @ 15:03 |
![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 maart 2018 @ 16:45 |
Da's 350 euro meer dan die Reynolds-wielen. Maar wel 800 euro mooier. | |
Andyy | donderdag 15 maart 2018 @ 22:30 |
Huh? De hydraulische shifters op een fiets met velgremmen? | |
ddx | donderdag 15 maart 2018 @ 22:40 |
Sram HydroR toch ? | |
Tommeke | donderdag 15 maart 2018 @ 22:42 |
Jep! | |
Steven184 | vrijdag 16 maart 2018 @ 07:30 |
Lokale fietsenmaker wilde voor deze dealtje maken van 850, uiteindelijk niet gedaan wegens te hoog voor mij. | |
Patroon | vrijdag 16 maart 2018 @ 08:58 |
Ik ben aan het overwegen om een setje van 38mm van Farsports te bestellen. Je kan dan kiezen, met logo of zonder. Nu past het rode en grijze van het logo wel goed bij mijn frame, maar helemaal strak is ook wel mooi. Wat zouden jullie doen?![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:04 |
Met logo. | |
Gripper | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:04 |
Ik heb destijds mat en zonder logos gedaan. Het hoeft nou ook weer niet persé dat iedereen kan zien dat het chinees spul is ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:05 |
Kun je er geen Campagnolo-decals bij bestellen? Dit logo voegt volgens mij niet zoveel toe. Grote decals kunnen een redelijk ingetogen fiets opfleuren, maar dit doet niet zoveel. Ligt ook erg aan je fiets denk ik. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 09:05:21 ] | |
Patroon | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:06 |
haha ja dat is wel een punt ja. Al schaam ik mij niet voor een setje van Farsports om te trainen. Ze zijn zelfs UCI approved ![]() Gaat om deze: https://www.wheelsfar.com(...)ovatec-wheelset.html | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:06 |
Hoe bevallen die dingen? Heb je er hier nog werk aan, bijv. als het gaat om spaken nastellen? Remmen ze een beetje en zou je er de bergen mee in durven? | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:26 |
![]() Zo'n logo is dan wel weer tof qua looks. Iets minder stoor dat er praktisch 'made in China' op staat, maar ach... Wat zegt dat UCI approved eigenlijk? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 09:27:20 ] | |
Patroon | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:29 |
Dat ze goedgekeurd zijn door UCI (iig aan de gestelde normen voldoen) en dus mogen worden gebruikt bij koersen die onder de vlag van de uci worden verreden. | |
Tommeke | vrijdag 16 maart 2018 @ 09:48 |
Ik zou zonder doen. Lekker clean. | |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 10:55 |
Ik zou ze ook zonder doen, denk dat hoog genoeg zijn om goed te smoelen bij je frame. De kleur van je frame wijkt genoeg af. | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 11:20 |
Kan allebei denk ik wel. Ik zou zelf de grote rode stickers nemen denk ik. | |
Patroon | vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21 |
Heb daar geen keuze in en vind dat ook te schreeuwerig. | |
Devv | vrijdag 16 maart 2018 @ 11:37 |
Wie weet een goede plek in Valencia waar ik een wielrenfiets kan huren? Ik heb wel iets gevonden maar ik wil graag een beetje kunnen vergelijken. Ik zit er volgende week.
| |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 11:42 |
Bij Wiggle nu Ultegra wielset voor 50%. Voor hen die lage wielen zoeken. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:33 |
Ik dacht dat dat stuur een 1 april-grap was, maar het lijkt toch echt serieus te zijn: http://www.bikeradar.com/(...)-grail-review-51890/ Ik vind 't wel wat hebben eigenlijk. | |
Dierckxsens | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:35 |
'Special Price' moeten die chinezen mij toch eens uitleggen. Kijk ik voor een setje baanwielen: Los voorwiel: $166 Los achterwiel: $194 Setprijs: $466 Doe ze dan maar apart van elkaar in 1 doos en verstuur het als 1 pakket, zou ik zeggen | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:37 |
Ik vind het echt oerlelijk. ![]() En je mag m ook niet zo pakken anders breek je je poten bij vallen zeggen ze. Wat voegt het dan eigenlijk toe? | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:38 |
Hoe ging de waarderpolder? | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:39 |
Special plize fol you one wheel 166 two wheel fivehundled dollah | |
Dierckxsens | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:49 |
Kut. In ronde 2 gingen twee knuppels voor me onderuit en die namen mij en nog een paar anderen ook mee in hun glijpartij tegen die geparkeerde bus (wie zet daar nou een auto neer tijdens een koers). Had zelf alleen wat schaafwonden en kapotte kleding maar de fiets was nog heel dus ben weer opgestapt voor een paar rondjes. Maar ja, waar rij je dan nog voor. | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:52 |
Ah vervelend. Die valpartij wel gezien idd, daar lag jij dus ook bij. Vond het parcours niet zo veilig ook, die hardhouten palen achterop het rondje hadden ze best een strobaaltje voor kunnen leggen. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:58 |
Ik kan me voorstellen dat het bovenop trillingen prima dempt. Perfect voor Parijs-Roubaix. Die foto is inderdaad lelijk, maar de manier waarop de bovenbuis doorloopt in het balhoofd vind ik best mooi. Al vermoed ik nog steeds dat het een grap is. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 13:40:49 ] | |
kaasplankje | vrijdag 16 maart 2018 @ 13:03 |
Ik heb net ff gebeld met Canyon om te vragen of dit waar is. Ze zeiden ja, toen zei ik douw die fiets die ik besteld heb dan ook maar in je ... Hier hoef ik dus niet mee geassocieerd te worden. | |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 13:51 |
Ingeschreven voor de ronde van Arnhem, komen er nog meer van hier? | |
Dierckxsens | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:13 |
Kan deze niet vinden in KNWU-kalender. Of is het een 'wilde' koers? | |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:15 |
Uhm, nee het is van Mantel, op 8 april. Baal wel dat het altijd tijdens Parijs-Roubaix is ![]() | |
Steven184 | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:16 |
Ik heb me ook ingeschreven | |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:16 |
High five! Welk startvak? | |
Steven184 | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:20 |
Oei, geen idee. Zal ff checken als ik thuis ben. Jij? | |
Fretwork | vrijdag 16 maart 2018 @ 14:20 |
Ik begin met wat vrienden pas om 9:30 | |
Z | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:39 |
Ik had m'n fiets helemaal lenteklaar gemaakt voor vandaag.![]() Ik had m'n wiel eerst naar Aandewiel gebracht, maar die kon er niks mee. Te nieuwerwets. Wel een mythische zaak. De oudste van Amsterdam ook geloof ik. Ik heb stiekem een fotootje geschoten. Als je binnenkomt, komt 'moeder' uit de kamer, zoon staat in de kelder te sleutelen. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Z op 17-03-2018 18:19:16 ] | |
ultra_ivo | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:58 |
DDX, je hebt wat uitgespookt met het stukje over de Veloviewer tiles op Fiets. Ik zit nu al de halve dag m'n GPS archief op te schonen, te converteren en up te loaden naar Strava. 't schiet wel aardig op met de hoeveelheid tiles zo ![]() | |
dop | zaterdag 17 maart 2018 @ 18:04 |
Ddx thx kon zo in de trein en gelijk weg 😋 | |
ddx | zaterdag 17 maart 2018 @ 20:12 |
Mooie timing ![]() | |
McM77 | zaterdag 17 maart 2018 @ 22:07 |
Wat mis ik? Wat bedoel je hier mee? | |
McM77 | zaterdag 17 maart 2018 @ 22:12 |
[quote]![]() Ik had m'n fiets helemaal lenteklaar gemaakt voor vandaag. [ afbeelding ] Mooie fiets | |
ultra_ivo | zaterdag 17 maart 2018 @ 23:12 |
Sommige mensen zitten ook op andere fora, o.a. het forum van www.fiets.nl ![]() DDX had het daar over Veloviewer en m.n. een functie daarvan, de tiles. Die geven aan hoeveel je in je omgeving en ver daarbuiten gefietst hebt. Verslavend moet ik zeggen. Ik heb 3 jaar uit m'n archief op strava geupload en gelijk ziet het er leuker uit ![]() | |
kanovinnie | zondag 18 maart 2018 @ 07:35 |
Is ivo een strava addict geworden????? | |
kaasplankje | zondag 18 maart 2018 @ 08:03 |
Oh dat is dat je dan op elk weggetje gefietst moet hebben? | |
kaasplankje | zondag 18 maart 2018 @ 08:21 |
Tja Campagnolo he? ![]() | |
Andyy | zondag 18 maart 2018 @ 09:27 |
Goeie spaken man | |
Andyy | zondag 18 maart 2018 @ 09:48 |
Lagerproblemen zijn opgelost, wavy washer naar de drive side verplaatst. Lager is nu ook weer m'n frame ingelopen na het ritje van gister. Toch vreemd. | |
Patroon | zondag 18 maart 2018 @ 10:47 |
Die wave washer moet sowieso aan de drive side. | |
kaasplankje | zondag 18 maart 2018 @ 11:40 |
Ja met na valpartij 2 spaken eruit nog zo een uitslag. Moet wel een goed wiel wezen. Is ook nog helemaal rond. | |
Andyy | zondag 18 maart 2018 @ 12:44 |
Bij BB30 weer juist niet. Had hiervoor alleen daarmee ervaring dus ging er vanuit dat het klopte ![]() ![]() | |
Tommeke | zondag 18 maart 2018 @ 13:02 |
@Andyy: Kijk, dit is dat rare ding op m’n crank. | |
Adrie072 | zondag 18 maart 2018 @ 16:15 |
Als ik omgeving Alkmaar wil kijken voor een tweedehands, welke fietsenwinkel zouden jullie me dan adviseren? | |
kanovinnie | zondag 18 maart 2018 @ 16:23 |
Marktplaats | |
Fretwork | zondag 18 maart 2018 @ 16:47 |
Net de Full Frontal test van The Sufferfest gedaan, helemaal naar z'n grootje. Doel is om een indicatie van je sterke en zwakke punten te krijgen op basis van twee 5s, een 5m, een 20m en vervolgens nog een 1m effort. Resultaat sluit wel aan bij m'n verwachting, kan voor geen meter sprinten. M'n 5 minuten effort was beter dan verwacht. Sowieso wel vreemd dat mijn 5m en 20m relatief goed gingen en ik daar het gevoel had nog wat over te hebben. Over twee maanden nog maar eens kijken. | |
Z | zondag 18 maart 2018 @ 17:36 |
Wattages willen we. | |
RealBizkit666 | zondag 18 maart 2018 @ 17:37 |
Ik hoef geen test te doen om te weten dat ik een sprinter ben. ![]() | |
Fretwork | zondag 18 maart 2018 @ 17:53 |
Nou vooruit dan. 5 seconden: 897 ![]() 1 minuut: 496 5 minuten: 341 20 minuten: 277 Bij de 5 en 20 minuten effort had ik dus nog wel het gevoel wat over te hebben (versneld na de helft). Die 1 minuut kwam als laatst en daar liep ik wel compleet vol. | |
Patroon | zondag 18 maart 2018 @ 18:12 |
Op een tacx sprint het ook voor geen meter. Dat doe je beter buiten zodat je de fiets heen en weer kan smijten. | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 20:16 |
5 seconden haal ik bijna het dubbele aan watts. Mijn vrouw doet op 5 seconden ruim 800 watt. Weet je in ieder geval dat je het niet op sprinten moet laten aankomen. ![]() Edit - Haalde bijna het dubbele althans. Ik ben nu al ruim 6 weken uit de running na een val. | |
kaasplankje | zondag 18 maart 2018 @ 20:24 |
ik haal makkelijk het vierdubbele man dit is echt niks. Heb alleen een beetje last van mijn knie en rug dus doe nu ff rustig aan. | |
Patroon | zondag 18 maart 2018 @ 20:53 |
Zou ik dat ding maar laten kalibreren. Als je 1600w trapt op 5sec ben je een protour waardige sprinter ![]() | |
Fretwork | zondag 18 maart 2018 @ 21:10 |
Ah shit, zie net dat ik vergeten was te vertellen dat ik achteruit sprintte. Vooruit is het ergens over 9000. | |
Fretwork | zondag 18 maart 2018 @ 21:10 |
Pics van je vrouw | |
RealBizkit666 | zondag 18 maart 2018 @ 21:15 |
Gossie. Welke digitale epo heb je gebruikt? | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:07 |
Trapte net geen 1700 watt. Op een wattbike. Op verschillende fietsen en over meerdere trainingen gehaald. 20 minuten zit ik op 318. Dat is dan weer niet heel bijzonder bij 88 kg. | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:08 |
Zou kunnen. Ik haal alleen de eindsprint niet. ![]() | |
Patroon | zondag 18 maart 2018 @ 22:11 |
Eerst volgende meet mag je het gaan showen. | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:17 |
Van de zomer geen probleem. Eerst weer mogen fietsen. ![]() No joke lig ik al ruim zes weken thuis op de bank (vooruit, eerst een week ziekenhuis gehad), omdat mijn elleboog en onderarm zijn ontstoken na een knullig valpartijtje. | |
Patroon | zondag 18 maart 2018 @ 22:18 |
Qua indekkers ben je iig een echte wielrenner! | |
Andyy | zondag 18 maart 2018 @ 22:24 |
Dan kun je zo de baan op. Groenewegen trapt als piekvermogen rond de 1650 | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:30 |
Opscheppen zonder lepel kan ik ook best goed. Arm is helaas waar. Zwakke magen kunnen de spoiler beter niet openen. ![]() Dit is het 'mooie' resultaat na drie operaties. Het heeft er een stukje slechter uitgezien.
| |
cafca | zondag 18 maart 2018 @ 22:34 |
Komt me bekend voor. Zo'n arm heb ik ook. | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:38 |
Ook een poosje mee zoet geweest? | |
cafca | zondag 18 maart 2018 @ 22:42 |
4 maanden, mag sinds afgelopen week weer voorzichtig gaan belasten. Gaat nog wel even duren | |
Dieter_Dengler | zondag 18 maart 2018 @ 22:58 |
Pfff. Dan kom ik beter weg hoop ik. Ik ben 1 februari gevallen en twee weken geleden voor het laatst geopereerd. Morgen gaan de hechtingen eruit. Ik hoop snel weer te mogen belasten. Er werd gezegd drie weken na de operatie niet belasten. Dat zou nog maar een week zijn. | |
cafca | zondag 18 maart 2018 @ 23:06 |
Dat valt mee inderdaad. Bij mij was het een beetje een legpuzzel, waarbij ze uiteindelijk een stuk bot uit mijn been hebben moeten halen om de puzzel compleet te krijgen. Dus ik heb twee van die ritssluitingen en twee gaten er tussen in. ![]() | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 07:48 |
![]() | |
RealBizkit666 | maandag 19 maart 2018 @ 08:02 |
Volgens mij heb je helemaal niets te zoeken met dat vermogen op de baan. Bos trapt 2300 wattjes maximaal. En de sprinters in een tour rijden rond de 1250 watt piekvermogen in een sprint. Echter zit hun vermogen voor 1 minuut gemiddeld op 500 en in de laatste 10 minuten op 300 watt. Als sprinter in een wedstrijd op de weg moet je het vermogen ook nog kunnen trappen na 4 uur koers, en dat is wat een sprinter een sprinter maakt. Via: https://www.allesoverspor(...)-bij-het-wielrennen/ Daarnaast vind ik 1600 watt over 5 seconden nog steeds extreem hoog, en dat geloof ik dan ook niet steeds niet. | |
Fretwork | maandag 19 maart 2018 @ 08:30 |
Is watt bike niet exporteerbaar? ![]() | |
Z | maandag 19 maart 2018 @ 08:53 |
De piek die je op een Wattbike trapt, is ook echt een piek, het is niet vijf seconden lang dat wattage. Dat kan je namelijk niet registreren op een Wattbike, of je moet heel snel tijdens het sprinten een lap van 5 seconden zien te maken. Gister nog een rondje gefietst. Wat een wind man. Je zou er maar 122 km in gefietst hebben. | |
Patroon | maandag 19 maart 2018 @ 09:26 |
Piekvermogen is idd heel wat anders dan 5sec avg. | |
Z | maandag 19 maart 2018 @ 10:28 |
Hoe groot vallen Giro ten opzichte van Sidi-schoenen? Ik heb mijn sidi's 1 maatje groter dan normaal. | |
Steven184 | maandag 19 maart 2018 @ 11:26 |
Ik heb bij beide 44 | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 12:22 |
Nou mijn piekvermogen is zeker 8 terawatt Heb elke week eneco aan de telefoon willen mij onder contract hebben | |
muzas | maandag 19 maart 2018 @ 12:35 |
https://www.bel-me-niet.nl/ | |
Dierckxsens | maandag 19 maart 2018 @ 12:41 |
Edwin Groen in HHW? Bateco in BoL? Fietsenhal Middenmeer? De vraag is eerder welke fietsenboer tegenwoordig nog plaats in zijn zaak inruimt voor 2ehands spul dat ie krijgt vanuit de inruil. Edwin Groen heeft achter de showroom een paar schuren vol 2ehands, maar ik kan me niet herinneren of daar ook racefietsen tussen staan. Je kunt ze ook eerst ff bellen. | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 14:21 |
Bij fm's hier is het zo dat 2e hands fietsen erg snel verkocht zijn, en er dus weinig aanbod is. Dit denk ik omdat toch veel mensen niet de know how bezitten om een gebruikte fiets te beoordelen op staat van onderhoud en waarde. | |
Patroon | maandag 19 maart 2018 @ 14:31 |
Is je postorderfiets al geleverd? | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 14:39 |
De betaling (vorauskasse ivm de licentiekorting) is gehonoreerd. Het rijwiel is op voorraad dus ik verwacht 'm hopelijk dit weekeinde of anders volgende woche. | |
#ANONIEM | maandag 19 maart 2018 @ 14:50 |
Hoe voelt dat nou, om als Rotterdammert een Duitse fiets te kopen? | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 14:53 |
Ik voel me natuurlijk nu al bestolen, Canyon rekent extra 32 Euro voor bezorging en 17 euro voor de kartonnen doos waar die fiets in vervoerd wordt. ![]() | |
muzas | maandag 19 maart 2018 @ 15:11 |
Dat terwijl ze ervaring zat hebben met fietsen verschepen. | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 15:21 |
Ja beetje alsof je je eigen gestolen fiets mag terug kopen. Zo voelt het voor mij. | |
Andyy | maandag 19 maart 2018 @ 15:37 |
Waren er nog fietsen heel in Rotterdam? | |
Dierckxsens | maandag 19 maart 2018 @ 15:37 |
Zo zag ik eens voor een mooi prijsje een Storck in DE, alleen rekenden die dan 100 euro bezorgkosten buiten DE. In mijn LPG-bak rij ik voor 40 euro heen en weer, dus ben ik op een zaterdag naar Stuttgart gereden om die fiets op te halen en meteen een bezoek gebracht aan het Mercedes-museum. | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 16:11 |
Ja hier pleurt niet na 20km de trapas eruit. | |
kaasplankje | maandag 19 maart 2018 @ 16:12 |
Dacht er zelf ook nog even aan naar Koblenz te rijden maar dat kost me een dag en ik heb eigenlijk wel iets beters te doen. | |
Patroon | maandag 19 maart 2018 @ 16:14 |
Internetheld ![]() | |
Fretwork | maandag 19 maart 2018 @ 16:19 |
![]() | |
Patroon | maandag 19 maart 2018 @ 16:20 |
![]() | |
kanovinnie | maandag 19 maart 2018 @ 17:30 |
![]() ![]() | |
Steven184 | dinsdag 20 maart 2018 @ 09:28 |
Zo weer zootje kleurrijke sokken uit China besteld | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:08 |
Gvd weer lek vanochtend, elk ritje nu. Ook steeds op een andere plek in de band ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:10 |
Ik heb de hele winter slechts 1x een lekke band gehad. Maar mijn commuter staat ook op 32mm schwalbe marathon rubber. | |
Najieto | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:10 |
Pleur heel die fiets in de sloot en koop een fatsoenlijke. Een canyon bv ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:19 |
Heb deze net een jaar ![]() Ik 28... Moet goed zijn toch ![]() | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:39 |
#teamcanyon Met m'n aluminium budgetbak | |
Tommeke | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:47 |
Canyon ![]() Leuk man. Een fiets die iedereen heeft. | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:50 |
Nee dan lekker 2x zoveel neerleggen voor een fiets die te lang gebouwd is. | |
BORRREETJEEE | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:52 |
Daar stond die van mij ook op, maar dat is toch wel aardig hard rubber. Heb nu Vittoria Voyagers er onder, lijken iets soepeler. Rij ik bijna nooit mee lek, behalve als ik een staalspaan mee pak op de parkeerplaats van het werk. | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:53 |
Ja klopt het is ook meer een stadfietsenband. Met de rolweerstand van een tractorband. Maar op de commuter maakt mij dat niet zoveel uit. Veel glas op straat altijd hier. | |
BORRREETJEEE | dinsdag 20 maart 2018 @ 10:59 |
https://www.planetx.co.uk(...)onneur-ii-wired-tyre Mooi gepanserd bandje voor weinig. Ook nog 28 breed. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:02 |
Mijn fiets is niet te lang. Plus dat ik er veel minder voor heb betaald dan een gemiddelde postorderfiets. | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:12 |
Wijs eens iemand aan die hetzelfde frame en kleurstelling als ik en Kaas heeft... | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:13 |
Je bent gewoon in orde. | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:16 |
Wijs iemand aan die een blauwe 2018 ultimate cf heeft met Campy record erop. | |
Tommeke | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:44 |
Vlag op een modderschuit. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 11:49 |
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt. Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie... | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:01 |
Buitenbanden komen uit 2014, dat verklaart misschien. ![]() | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:24 |
Geen idee, wel een probleem inderdaad. Ik zit vanwege een slechtere rug inderdaad op een endurance geometrie. | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:40 |
Ja herkenbaar idd. De meesten op een Trek, Koga etc zie je ook met een 9-10 pennetje en een wereld spacers. Een Aeroad zou met 397 reach ook te lang voor mij zijn. Heb nu 391 reach met 11 pen en geen spacers. Op de Aeroad zou ik al 2.5cm spacers nodig hebben. Je ziet bij alle merken wel een verandering in de geometrie. Ze maken nu vaak een Aero bike die wat langer is en lager en voor mensen die niet zo kunnen zitten wordt er nog een 'normaal' model (comfort) gemaakt. | |
Tommeke | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:42 |
Veel merken hebben wel een comfortframe in het gamma. Dat zou mij beter passen, maar die frames zijn vaker wat minder mooi/goed. Dan maar een 58 met 10cm pennetje. Normaal zat er een 11 op. Ik denk dat dat ook wel zou passen. | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:12 |
Trek heeft natuurlijk wel die H1 en H2 geometrie, waardoor je een grotere range kan bieden. Die H2 komt nog wel in de buurt van m'n Canyon volgens mij. | |
Z | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:18 |
Die rug, zijn dat spieren of botten en (onderrug)? | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:21 |
Fix ik mijn voorband, zet ik hem terug in de stalling, is achter ook opeens leeg ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:22 |
hou maar op | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:24 |
Ja ![]() | |
ratatat | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:34 |
Het zijn racefietsen, geen e-bikes voor bejaarden. | |
ddx | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:45 |
Merendeel van Trek is er alleen in H2. Alleen top modellen zijn er in H1 (en vaak alleen als custom order) Ik heb zelf een 54cm H2 frame icm 120mm stuurpen, maar zadelhoogte zit wel redelijk op max. | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 14:37 |
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten. | |
dop | dinsdag 20 maart 2018 @ 15:12 |
sacralisatie? | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 15:25 |
*Googled even Ja, lijkt het wel op. Maar volgens de arts erfelijk en ook aangeboren. | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 16:22 |
Ja ken niemand die zo gek is om een fiets met Campy af te monteren ![]() | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 16:26 |
Dat Italiaans en Duits geen goede combi is hebben de jaren 40 ons wel geleerd ![]() | |
dop | dinsdag 20 maart 2018 @ 16:40 |
Heb een vriendinnetje met een ultimate CF slx met super record en bullit ultra. Zij zegt geweldige fiets maar schakelt kut. Team fiets dus geen keuze maar anders zeker geen campy | |
MarcoD | dinsdag 20 maart 2018 @ 16:53 |
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet... | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 17:18 |
Vrouwen kunnen gewoon niet met hoogwaardige techniek omgaan. | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 17:18 |
heb gelijk mijn groep op mp gezet bedankt voor de tip | |
Z | dinsdag 20 maart 2018 @ 17:22 |
Ah. Ik heb ook een matige rug, maar dat is een spierkwestie. Ik had vaak spit. Sinds ik (praktisch) elke ochtend m'n buikspieren train, heb ik er nagenoeg geen last meer van. | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 17:40 |
![]() | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 17:42 |
Ah gelukkig, ik doe ook aardig wat core, bij mij zijn de onderrugspieren enorm van belang, gelukkig kan dat goed in de sportschool. | |
Andyy | dinsdag 20 maart 2018 @ 18:19 |
Daarom SRAM | |
kaasplankje | dinsdag 20 maart 2018 @ 19:41 |
Valverde rijdt ook veel op de slx met 2 verschillende velgdiepte. ![]() ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 maart 2018 @ 19:48 |
Zag die fiets laatst in ‘t echt. Heel mooi! | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:08 |
Junguns even een vraagje.. Ik zit in een dubio, wil een setje Farsports 38mm 25U bestellen. Twijfel nog over de naven. Kan ze met DTswiss 350 naven doen, komt de set incl verzenden op 691 dollar. Weet dat die DT gewoon top naven zijn en ik geen onderhoud heb de komende jaren. Anderzijds zal ik mijn winterfiets met alu wielen gebruiken bij erg slecht weer in de winter. Maar kan ook voor de Novatec naven gaan, daarmee komt de set op 606 dollar incl verzenden. Beetje goedkoop spul, maar lees er wel goede berichten over. Afdichting is wat minder dan DTswiss, maar industrielagers vervangen is simpel en kost niets. Nadeel van Novatec t.o.v. DTswiss is ook dat Novatec J-bend spaken heeft waardoor de kans op spaakbreuk iets groter is dan bij de Straightpull van DTswiss. Maar ik weeg ook niet zoveel, dus veel heeft het niet te houden. Het gaat dus om 85 euro verschil op de wielset.. Novatec: https://www.wheelsfar.com(...)ovatec-wheelset.html DTswiss 350: https://www.wheelsfar.com(...)incher-wheelset.html Ene kant denk ik, is wel weer 85 euro en Novatec zal ook prima zijn, anderzijds denk ik "kan het direct goed doen" en kan de naven later altijd weer in een ander setje laten vlechten. Maar als de wielset toch niet veel in de winter wordt gebruikt en ben al geen regenrijder, is novatec misschien ook wel voldoende.. Oja de DTswiss heeft geen ratel.. Help.. | |
muzas | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:15 |
In mijn ffwd's zitten naven van 'ffwd' Ik was altijd in de veronderstelling dat dit 350's zijn met een ffwd sticker... Ze zien er iig identiek uit. ...en ik kan niet zeggen dat ze geen ratel hebben. Kanonne. Mss zijn het toch andere dan? Enfin ik zou voor die paar tientjes de dtswiss naven pakken | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:15 |
Voor duurzaamheid kiezen met Chinees prul ![]() Maar ik zou voor DT Swiss gaan | |
Fretwork | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:16 |
Ik dacht ook dat DT Swiss een keiharde ratel had, voor mountainbike sowieso. | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:28 |
Die sets van Farsports staan best goed aangeschreven. Ja, ik weet dat lagers wisselen bij Novatec simpel is, maar ik weet ook dat ik er geen zin in heb om dit regelmatig te moeten doen. Al lees ik sommigen dat het maar 1x per jaar nodig is.. @Muzas De DTswiss met 18 rachets is behoorlijk stil. Die met 36T of 52T maken wel veel meer herrie. De DTswiss 240s hebben standaard nu 36T, misschien zitten die in die FFWD. Ik heb nu ook een set Zonda's die behoorlijk stil is en eigenlijk merk ik het al niet eens meer dat ze stil zijn. | |
MarcoD | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:29 |
Ook wat van te zeggen... | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:30 |
Hoe lang doe je met de set? Wat is 85 euro nou als je er vier jaar mee doet... | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:30 |
Ja en met DTswiss 350 zijn ze na 4 jaar nog niet op... | |
muzas | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:32 |
Nee vrij zeker dat t 350 is. Ffwds met 240 zijn stukkie duurder dan wat ik er voor betaald heb. Dit klinkt vrij bekend. Ik heb geen bel nodig iig. | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:34 |
Oke vreemd. Iemand op het fietsforum noemt de wielen stil. Kan best zijn dat die in het filmpje ook 36T Rachets hebben. Maar goed, ik ga wel voor de DTswiss. Thnx! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:43 |
Net een brommer die Chris Kings. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:43 |
Plaats je wel een review? Ik overweeg ook een Far Sports-setje. | |
Andyy | dinsdag 20 maart 2018 @ 20:57 |
Ooit achter iemand gefietst met Chris King naven. Kneep elke keer in m'n rem als ze d'r benen stil hield ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 21:03 |
Jazeker! | |
ratatat | dinsdag 20 maart 2018 @ 21:04 |
Ik gebruik mijn setje met Novatec naven vooral om stof mee te vangen. Een paar regenritjes en je kan weer aan de slag... | |
ddx | dinsdag 20 maart 2018 @ 21:24 |
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op. Komt wel beetje overeen met filmpje, maar daar heb je geen omgevingsgeluid. M'n mavics met id360 hoor je wel lekker ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 21:26 |
Ach we moeten ook de ketting op spanning houden ![]() Mijn 9th wave hebben ook een mooi geluid. Kan ook de 240s nemen, maar dan komt er weer 158 euro bij enkel voor de ratel ![]() | |
Maraca | dinsdag 20 maart 2018 @ 21:30 |
Boh,als de weersverwachting voor dit weekend klopt kan ik mijn fiets gewoon onder het stof vandaan halen ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 22:11 |
Veel gedoe mee? | |
ratatat | dinsdag 20 maart 2018 @ 22:26 |
4e keus, en ik heb maar 1 fiets ![]() Hele kleine lagers in de voornaaf en water kan er zo in lopen. Als je ze alleen in droog weer gebruikt zijn ze vast prima. En ze hebben ook vast naven met wat grotere lagers en / of wat meer bescherming tegen water. [ Bericht 16% gewijzigd door ratatat op 20-03-2018 22:35:50 ] | |
Patroon | dinsdag 20 maart 2018 @ 22:41 |
Weet je toevallig welk type het is van novatec ? Die in de set zijn novatec 291/482 | |
ratatat | dinsdag 20 maart 2018 @ 23:18 |
Ik heb dezelfde. | |
Andyy | woensdag 21 maart 2018 @ 01:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 06:00 |
Ook dit rijmt niet met mn ervaring met mijn ffwds. Misschien zijn die dan toch iets anders dan de 350... Of mss helpt het dat ze aan klankkasten van 60mm zitten. | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 06:49 |
Het zijn KT naven. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 06:58 |
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning. | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 07:05 |
Oké thnx. Jij hebt ze wel gebruik met koerieren? | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 07:07 |
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad. Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor. Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland. Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk. | |
kanovinnie | woensdag 21 maart 2018 @ 07:27 |
Aldus kaas met een nieuwe fiets uit taiwan en een groep uit japan ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 07:34 |
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 07:35 |
Het enige wat ik bestel bij een Chinees is nummer 131 met witte rijst. | |
kanovinnie | woensdag 21 maart 2018 @ 07:43 |
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopen ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 07:44 |
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar. | |
dop | woensdag 21 maart 2018 @ 08:05 |
moet jij dan niet voor een nieuwe fiets naar Herman Braun fietsen in spijkenisse. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 21-03-2018 08:54:22 ] | |
kanovinnie | woensdag 21 maart 2018 @ 08:08 |
![]() | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 08:39 |
Beetje struisvogelpolitiek hè | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 08:41 |
Laten we eerlijk zijn, dat carbon netjes neerleggen is nogal een priegelwerkje. Dat kunnen Taiwanese kinderhandjes toch gewoon veel beter? | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 09:44 |
Een setje 9th wave is wel weer 1149 euro. Dan hebben we het over een hele andere prijsklasse. Hoe die chinezen DT naven van Zwitserland naar Asia en weer naar Friesland krijgen zou mij een worst wezen. Vind wel jammer dat die DTswiss niet een mooie ratel heeft. | |
ddx | woensdag 21 maart 2018 @ 09:57 |
Tja mooie ratel is natuurlijk waarmee je het vergelijkt. Vanmorgen bijna windstil en toen hoorde ik de ratel wel toen ik benen stil hield. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 10:40 |
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden. En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis. | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 10:42 |
100% van niet. Anders zetten ze er geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op ![]() Exact deze hangen er in. ter referentie; ![]() Hoeveelheid tanden enzo geen benul van. Enfin, maakt ook niet uit, je hoort het gauw genoeg. Of ga je toch voor de novatech? [ Bericht 5% gewijzigd door muzas op 21-03-2018 10:47:21 ] | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2018 @ 10:49 |
We leven in Europa, niet meer in Nederland. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 10:52 |
Klopt daarom productie naar Oost Europa en niet naar Azië. | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 10:52 |
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet. ![]() ![]() Ik ben nog aan het overwegen. De DTswiss350 heeft geen goede geometrie, wist niet eens dat het kon, maar het schijnt het volgende te zijn:
[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 21-03-2018 10:58:01 ] | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 10:54 |
Daarom zitten die straight pull spaken meest alleen aan de aandrijfkant. | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 10:59 |
Waar doe ik dat? | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 11:04 |
edit: onee, DTswiss350 was in het verleden ook wel met J-bend naven. Sorry | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 11:07 |
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch? Ik zie op de site dat de huidige F6R straight pull heeft, maar ook geen huismerk-naaf meer.. Zal vanavond eens op de naaf kijken wat er op staat. Maar ik weet bijna zeker dat het 350 is. Kan me niet voorstellen dat DT-swiss voor FFWD apart een hele naaf gaat maken? Het is goedkoper voor hun om gewoon een ander stickertje op de 350 te plakken. Het zijn ook alleen de 'budget'-modellen die een FFWD-naaf hadden. Heeft DT lager geklasseerde dan de 350? Producten veranderen in de loop der tijd, mijn set komt uit 2016. Wellicht ligt daar het verschil? de huidige straight pull zijn mss stiller dan het vorig model? weet ik veel | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 11:09 |
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 11:12 |
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen! | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 11:13 |
![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 11:14 |
Ik heb zelf ook wielen gevlochten en opgespannen. Het is een hoop werk en een hoop gepriegel. Ik vergelijk het met een trui breien. Je kan 2 maanden gaan zitten breien maar ook gewoon naar de winkel gaan en er eentje kopen. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 11:24 |
![]() ![]() | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 11:27 |
Ik heb een creatieve baan ![]() | |
ddx | woensdag 21 maart 2018 @ 11:28 |
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn. Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen. Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss) | |
ddx | woensdag 21 maart 2018 @ 11:29 |
Vanavond opbouwen ? | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 11:29 |
Ik denk dat ik dat mijn campa zonda ook even wat minder vet in moet doen, maar heb ze nog niet open gehad. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 11:32 |
Kijk ik nog ff aan. De cranks overzetten vd Gios laat ik aan de gespecialiseerde FM over. Ik heb zelf de tools ook niet daarvoor. De rest kan ik zelf en dat is met een paar uurtjes klaar. (zonder tegenslag) Ik heb zaterdag a.s. kampioenschap van Rotterdam op de club, maar ik zou dan ook ff wegbanden op de crossfiets kunnen zetten. Weet niet of ik voor zaterdag de job klaar krijg en anders moet ik dan de CX maar pakken. | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 11:34 |
Nu heb ik toevallig ook fulcrums, en dat herken ik idd wel. Heb nu net nieuwe quattro's en die zijn muisstil (want vet) terwijl ik bij de vorige daar was van weggehaald had en dan ratelen ze iets meer, maar inderdaad niet luidruchtig. Maar die ffwd's maken echt significant meer herrie. Als mensen mn bel niet horen hou ik mn poten stil. Zat ook veel minder/ander vet ook wel in de body. Binnenkort een ratelmeet houden ofzo ![]() Lijkt me heerlijk fietsen, met de benen stil. Lijkt me eigenlijk best lastig, maar wel een handige vaardigheid om te hebben. Als is het maar dat je iets van spaakspanning e.t.c. weer zodat je zelf je wielen kan onderhouden. | |
Patroon | woensdag 21 maart 2018 @ 11:50 |
De logistiek klopt niet. De DTswiss350 worden in Taiwan gemaakt, terwijl de duurdere 240 in Zwiterserland worden gemaakt. Binnenwerk van beide naven is gelijk, alleen zijn de buitenkanten van de 240 lichter. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 11:57 |
Iemand interesse in een Gios frameset? Made in Taiwan. | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 12:04 |
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd. Maat en foto? ![]() edit: Oh laat maar hij heeft genoeg projecten zegt ie ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door muzas op 21-03-2018 12:15:10 ] | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 12:15 |
Het is een 58cm. http://www.italiaanseracefietsen.com/2016/02/07/de-gios-van-erik/ | |
dop | woensdag 21 maart 2018 @ 12:15 |
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld. Die markt is eerder beschermt met import heffingen. gevolg was dat er weinig werd geinvestreed in vernieuwing, want de eigen afzet markt was toch wel beschermt door de import heffingen. De US staalindustrie is inmiddels hopeloos veroudert. China, Europa, japan en india. gaan de US inmiddels ruim voor als het om technologie en hoogwaardig staal gaat. Kun je importheffingen tegen aan gooien maar dat levert je nog geen hoogwaardig staal op. En subsidie voor vernieuwing gaat ook alleen werken als het geld niet in de zakken van de beleggers word gestoken. Je kunt je eigen markt dus ook gewoon slopen juist door importheffingen de bal word makkelijk bij de consument gelegd maar vergis je niet het zijn de producenten die te gemakkelijk kennis en nowhow hebben verplaatst naar lage loon landen. gevolg is dat ze soms worden ingehaald door hun eigen strategie | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 12:17 |
Blijft een plaatje | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 12:21 |
Als ik m niet verkopen kan voor wat ik ervoor hebben wil houd ik m lekker zelf. | |
muzas | woensdag 21 maart 2018 @ 12:38 |
en dan zwartspuiten en met comic sans "DINGES" er op zeker? edit: solly ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door muzas op 21-03-2018 12:45:17 ] | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 12:41 |
haal dat ff weg dank u | |
ratatat | woensdag 21 maart 2018 @ 12:48 |
Ja, ik deed zo'n 4 maanden over m'n laatste setje ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2018 @ 12:49 |
![]() Lijkt me wel wat voor een chinees frame, maar dan met: "Chinese carbon bike in chinese" | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 13:57 |
Dit inderdaad, je ziet dat die Amerikanen hoogwaardig staal hier wegkopen. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 17:36 |
Canyon heeft mijn adres onvolledig doorgegeven aan UPS. Fiets komt ws. pas morgen en dan ben ik net waarschijnlijk weer niet thuis.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 21-03-2018 17:42:58 ] | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 17:38 |
Verdammt! Wat inefficiënt en onvolledig voor moffen. | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 17:40 |
Die eerste is wat verwijfd, maar die tweede is puur genot. | |
kaasplankje | woensdag 21 maart 2018 @ 17:43 |
Zie edit. | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 17:44 |
Thanks, die laatste twee zijn me een potje lekker. Fijner dan onze vroegere vrijdagen met Kano en CapFab | |
Tommeke | woensdag 21 maart 2018 @ 17:54 |
Millar ![]() | |
Andyy | woensdag 21 maart 2018 @ 18:27 |
Ook wel mooi hoe die 'm gelijk er weer uithaalt | |
Fretwork | woensdag 21 maart 2018 @ 18:36 |
![]() "Usually, when you hear about a bike throw, it’s in the context of a final move made during a sprint finish, where a rider hurls his bike across the line in an attempt gain precious millimeters on his competitor. But at last week's Red Hook Crit in Milan, Italy, one rider took the bike throw idea a little more literally. Cyclist Jeremy Santucci described his bike before the race in a video interview as a full carbon frameset borrowed "from my homie Sergio, who's like family, and he was nice enough to lend me this beautiful machine." "It should be quite interesting, we'll see what happens," he added. And... it really, really was. Red Hook Criteriums feature a style of fixed-gear racing which began in Brooklyn among a few dozen friends. They're now a worldwide phenomenon, typically involving tight courses, massive fields and sketchy roads. Because brakes and freehubs aren't allowed, even finishing requires a rare mix of courage, finess, and at times, a slight disregard for safety. Suffice to say, the race in Milan didn’t go well for Santucci on his borrowed bike. Furious about an early crash, Santucci crossed the finish line and hurled his bike onto the ground, snapping it in half. And since it was a fixed gear—no gear, no brake cables—the bike split into two completely separate pieces. Santucci isn't without remorse, though... after some time to cool down, he tweeted: "I would like to publicly apologize for my unsportsmanlike conduct ... The bike was totaled." Yes, yes it was." | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 maart 2018 @ 20:02 |
Gewoon dingen uittekenen die dan een paar dagen later door de draai- en freesbanken aan de andere kant van de muur gemaakt worden. ![]() Hoewel ik soms wel zou willen dat ze wat verder weg stonden, takkeherrie. Dat was dat jaar met die harde wind toch? Dat was echt een genot om naar te kijken. | |
#ANONIEM | woensdag 21 maart 2018 @ 20:11 |
Dit was de beste race ooit. | |
Fretwork | donderdag 22 maart 2018 @ 09:01 |
De nieuwe R3 van Boasson Hagen ![]() Met lange slag derrie #teamgrannygear ![]() | |
McM77 | donderdag 22 maart 2018 @ 09:32 |
Ik vind hem niet echt lelijk | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 09:34 |
Ik vind het wel vet, maar die brede stuurpennen vind ik echt niet mooi. ![]() ![]() | |
Fretwork | donderdag 22 maart 2018 @ 09:46 |
Wel mee eens, maar vind het wel een verschrikkelijk lekker frame. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 09:50 |
Ja, maar is zonde dat ze er zo'n lompe stuurpen opzetten. | |
ddx | donderdag 22 maart 2018 @ 09:51 |
stuurpen is idd lelijk snap alleen niet dat ze niet nieuwe di2 junctionbox doen en zadel staat wel erg naar voren gekanteld, of lijkt dat maar zo ? | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 09:52 |
Je hebt het over die van Boason? Zag laatst op CGN tech dat profs steeds vaker het zadel met de punt lichtelijk naar beneden monteren. Zodat ze makkelijker diep kunnen zitten ivm bekken kanteling. | |
ddx | donderdag 22 maart 2018 @ 09:55 |
Ja zag het wel vaker laatste tijd, iemand bedacht dat dat nuttig is en de rest volgt ofzo. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 09:56 |
Wielrenners zijn net mensen ![]() | |
Tommeke | donderdag 22 maart 2018 @ 09:56 |
Een beetje de Adam Hansen houding. Ik vraag me af of dat wel lekker stuurt. | |
Z | donderdag 22 maart 2018 @ 09:58 |
Jammer dat het dochtertje van Boasson met groene stift op de velgen heeft zitten kladden. | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:01 |
Je glijd de heel de tijd naar voren zo. | |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 10:03 |
Zie je wel vaker bij sprinters... Die koets is van Matthews toch? Vind het juist wel mooi dat de 'ekte' renners gewoon pakken wat voor hun werkt... zoals die Hansen met zn eigen schoentjes... heerlijk. | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:07 |
Ik vind die groene Giant ook wel cool. Misschien wel omdat die sunweb decals ook niet erbij passen. | |
Fretwork | donderdag 22 maart 2018 @ 10:08 |
Inb4 Bizkit die die groene Giant wil kopen | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 10:11 |
Ja Matthews idd. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 10:21 |
Strava is ook al ontdekt door de sexmarkt. Krijg nu allemaal kudo's van fake profielen met schaars geklede dames.. Wel apart, want mijn strava staat verder op prive.. ![]() https://www.strava.com/athletes/29156391 ![]() | |
Fretwork | donderdag 22 maart 2018 @ 10:26 |
Moet je hier ook niet zo opscheppen meneer Patroon ![]() | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:29 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:35 |
Ben je lid van clubjes op strava Patty, vaak krijg je via die clubjes de meest rare volgersverzoeken. Je account kan dan privé zijn maar via die clubjes kan men jou toch een soort van volgen of vinden. | |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 10:35 |
Ja ik had er ook een paar de laatste paar activities... En ik maar deknen dat ik goed in de markt lag ![]() En ze zijn inmiddels ook weer weg. Ook mijn account prive, geen lid van clubjes. Ze trekken gewoon data in bulk van segmenten denk ik. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 10:36 |
Ja denk ik ook, hier ook niet lid van clubjes...jammer dat zoiets als Strava zelfs al gevonden wordt door de parasieten van het interwebs. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 10:37 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:41 |
https://www.strava.com/athletes/21260833 Ik heb hier dan volgersverzoek van, en zo nog wel een aantal. https://www.strava.com/athletes/3449956 https://www.strava.com/athletes/3683094 Zetten zelf niks op strava. | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:46 |
Gelukkig heb ik geen volgersverzoek van R. Haneveld. | |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 10:48 |
Sletlana Zonderviç | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 10:48 |
Ik heb ene Marco Pantani die mij volgt | |
kaasplankje | donderdag 22 maart 2018 @ 10:59 |
Hallo, jij hebt een pittige tocht gereden. Je bent een kanjer en een toppertje. Houd vol en houd moed. Eet goed voor de juiste energie. Toytoytoy groetjes van je beste vriend Marco. . 👌👌👊👊🖒🖒😁😁🏁🏁😎😎😆😆💪💪👍👍 | |
RealBizkit666 | donderdag 22 maart 2018 @ 11:00 |
Scriptkiddies. ![]() | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 11:01 |
![]() | |
ddx | donderdag 22 maart 2018 @ 11:09 |
Dat is die ene Rob toch ? Bij Niki Terpstra ook zo vaak, wel mooi dat die dan ook reageert naar Rob ![]() | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 11:19 |
Haha zie nu die gast op strava. Zie ook al die lui reageren bij hem: Goedendag .je bent lekker bezig. Veel plezier.je bent een toppertje. met fietsen. Concentreer op de volgende rit. Hou moed en hou vol. Beter dan je best kan je niet doen!! Toytoytoy. Toppie toppie.😆😆👍👍👌👌👊👊🖒🖒🏁🏁😎😎 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 11:27 |
Whahah wat. een. held. | |
ddx | donderdag 22 maart 2018 @ 11:30 |
Vraag me af wat idee van die Rob is, niet echt direct spam bot maar iemand die aandacht nodig heeft en daardoor ook krijgt. Mensen missen z'n comments soms ook bij Niki z'n ritjes. | |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 11:36 |
'Niet raar, alleen maar heel bijzonder' | |
Fretwork | donderdag 22 maart 2018 @ 11:40 |
![]() | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 11:59 |
Heb je zijn foto's gezien? Die gast is niet 100% Eigenlijk niks anders dan jij DDX, hij zit ook met zijn fietskloffie bij de chinees ![]()
| |
muzas | donderdag 22 maart 2018 @ 12:02 |
Is toch leuk, zo'n enthousiaste kerel met een kleine mentale beperking die door de hele fiets-community in de armen gesloten wordt. Beetje wat wij met andy doen. | |
Patroon | donderdag 22 maart 2018 @ 12:04 |
![]() | |
Z | donderdag 22 maart 2018 @ 12:38 |
Dierckxsens | donderdag 22 maart 2018 @ 12:58 |
Aha, ik vond dit zaterdag al zo'n rare reactie op de rit van een profchick Rob Haneveld Goeden dag. Kleed je goed aan. Want het is vrij koud. Je hebt goed gefietst. Hou moed en hou vol en hou vaart erin en hou je taai. Bij geen gehoor recht door. Toytoytoy. Tandje erbij en eraf veel plezier met fietsen. Groetjes je beste vriend Rob toytoytoy 🏁👍😎😃👊💪🕎🏁 |