abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177979532
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:59 schreef muzas het volgende:

[..]

Waar doe ik dat?
edit: onee, DTswiss350 was in het verleden ook wel met J-bend naven. Sorry
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177979617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat plaatje wat jij postte is een DTswiss 350 naaf voor disc. Die heeft geen straightpull. Naven voor velgremmen van DTswiss350 hebben standaard straightpull.

[ afbeelding ]
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?

Ik zie op de site dat de huidige F6R straight pull heeft, maar ook geen huismerk-naaf meer..

Zal vanavond eens op de naaf kijken wat er op staat. Maar ik weet bijna zeker dat het 350 is. Kan me niet voorstellen dat DT-swiss voor FFWD apart een hele naaf gaat maken? Het is goedkoper voor hun om gewoon een ander stickertje op de 350 te plakken.

Het zijn ook alleen de 'budget'-modellen die een FFWD-naaf hadden. Heeft DT lager geklasseerde dan de 350?

Producten veranderen in de loop der tijd, mijn set komt uit 2016. Wellicht ligt daar het verschil? de huidige straight pull zijn mss stiller dan het vorig model? weet ik veel
pi_177979661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:07 schreef muzas het volgende:

[..]

Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?

Ik zie op de site dat de huidige F6R straight pull heeft, maar ook geen huismerk-naaf meer..

Zal vanavond eens op de naaf kijken wat er op staat. Maar ik weet bijna zeker dat het 350 is. Kan me niet voorstellen dat DT-swiss voor FFWD apart een hele naaf gaat maken? Het is goedkoper voor hun om gewoon een ander stickertje op de 350 te plakken.

Het zijn ook alleen de 'budget'-modellen die een FFWD-naaf hadden. Heeft DT lager geklasseerde dan de 350?

Producten veranderen in de loop der tijd, mijn set komt uit 2016. Wellicht ligt daar het verschil? de huidige straight pull zijn mss stiller dan het vorig model? weet ik veel
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:11 #229
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177979737
registreer om deze reclame te verbergen
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
pi_177979770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
*O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:14:14 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177979778
Ik heb zelf ook wielen gevlochten en opgespannen. Het is een hoop werk en een hoop gepriegel. Ik vergelijk het met een trui breien. Je kan 2 maanden gaan zitten breien maar ook gewoon naar de winkel gaan en er eentje kopen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:24:55 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177979954
registreer om deze reclame te verbergen
s9vaz1bb.jpg

3127fdebab42fb587ea61f81c03c95d1.jpg
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:27:38 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177979998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.

En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Ik heb een creatieve baan *O*
pi_177980006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
pi_177980024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
Vanavond opbouwen ?
pi_177980027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Ik denk dat ik dat mijn campa zonda ook even wat minder vet in moet doen, maar heb ze nog niet open gehad.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:32:53 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177980100
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:29 schreef ddx het volgende:

[..]

Vanavond opbouwen ?
Kijk ik nog ff aan. De cranks overzetten vd Gios laat ik aan de gespecialiseerde FM over. Ik heb zelf de tools ook niet daarvoor. De rest kan ik zelf en dat is met een paar uurtjes klaar. (zonder tegenslag)

Ik heb zaterdag a.s. kampioenschap van Rotterdam op de club, maar ik zou dan ook ff wegbanden op de crossfiets kunnen zetten. Weet niet of ik voor zaterdag de job klaar krijg en anders moet ik dan de CX maar pakken.
pi_177980134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Nu heb ik toevallig ook fulcrums, en dat herken ik idd wel. Heb nu net nieuwe quattro's en die zijn muisstil (want vet) terwijl ik bij de vorige daar was van weggehaald had en dan ratelen ze iets meer, maar inderdaad niet luidruchtig.

Maar die ffwd's maken echt significant meer herrie. Als mensen mn bel niet horen hou ik mn poten stil. Zat ook veel minder/ander vet ook wel in de body.

Binnenkort een ratelmeet houden ofzo :+

Lijkt me heerlijk fietsen, met de benen stil.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.
Lijkt me eigenlijk best lastig, maar wel een handige vaardigheid om te hebben. Als is het maar dat je iets van spaakspanning e.t.c. weer zodat je zelf je wielen kan onderhouden.
pi_177980479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.

Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.

Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
De logistiek klopt niet. De DTswiss350 worden in Taiwan gemaakt, terwijl de duurdere 240 in Zwiterserland worden gemaakt. Binnenwerk van beide naven is gelijk, alleen zijn de buitenkanten van de 240 lichter.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:57:45 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177980622
Iemand interesse in een Gios frameset? Made in Taiwan.
pi_177980760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand interesse in een Gios frameset? Made in Taiwan.
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.

Maat en foto? :P dan zal ik eerst es vragen of ie interesse heeft

edit: Oh laat maar hij heeft genoeg projecten zegt ie :') Zonde. Mooie gios

[ Bericht 8% gewijzigd door muzas op 21-03-2018 12:15:10 ]
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:15:24 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177980949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:04 schreef muzas het volgende:

[..]

toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.

Maat en foto? :P dan zal ik eerst es vragen of ie interesse heeft
Het is een 58cm.
http://www.italiaanseracefietsen.com/2016/02/07/de-gios-van-erik/
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:15:44 #243
545 dop
:copyright: dop
pi_177980954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.

En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.
Die markt is eerder beschermt met import heffingen.
gevolg was dat er weinig werd geinvestreed in vernieuwing, want de eigen afzet markt was toch wel beschermt door de import heffingen.
De US staalindustrie is inmiddels hopeloos veroudert.
China, Europa, japan en india. gaan de US inmiddels ruim voor als het om technologie en hoogwaardig staal gaat.
Kun je importheffingen tegen aan gooien maar dat levert je nog geen hoogwaardig staal op.
En subsidie voor vernieuwing gaat ook alleen werken als het geld niet in de zakken van de beleggers word gestoken.
Je kunt je eigen markt dus ook gewoon slopen juist door importheffingen

de bal word makkelijk bij de consument gelegd maar vergis je niet het zijn de producenten die te gemakkelijk kennis en nowhow hebben verplaatst naar lage loon landen.
gevolg is dat ze soms worden ingehaald door hun eigen strategie
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_177980993
quote:
Blijft een plaatje
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:21:18 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177981086
quote:
17s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:17 schreef muzas het volgende:

[..]

Blijft een plaatje
Als ik m niet verkopen kan voor wat ik ervoor hebben wil houd ik m lekker zelf.
pi_177981384
en dan zwartspuiten en met comic sans "DINGES" er op zeker?

edit: solly :@

[ Bericht 35% gewijzigd door muzas op 21-03-2018 12:45:17 ]
  woensdag 21 maart 2018 @ 12:41:11 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177981431
haal dat ff weg dank u
pi_177981558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb zelf ook wielen gevlochten en opgespannen. Het is een hoop werk en een hoop gepriegel. Ik vergelijk het met een trui breien. Je kan 2 maanden gaan zitten breien maar ook gewoon naar de winkel gaan en er eentje kopen.
Ja, ik deed zo'n 4 maanden over m'n laatste setje :')
pi_177981577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:38 schreef muzas het volgende:
en dan zwartspuiten en met comic sans "DINGES" er op zeker?

edit: solly :@
o-TANKER-570.jpg?5
Lijkt me wel wat voor een chinees frame, maar dan met: "Chinese carbon bike in chinese"
in a crowd you lose humanity
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:57:08 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177982783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:15 schreef dop het volgende:

[..]

de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.
Die markt is eerder beschermt met import heffingen.
gevolg was dat er weinig werd geinvestreed in vernieuwing, want de eigen afzet markt was toch wel beschermt door de import heffingen.
De US staalindustrie is inmiddels hopeloos veroudert.
China, Europa, japan en india. gaan de US inmiddels ruim voor als het om technologie en hoogwaardig staal gaat.
Kun je importheffingen tegen aan gooien maar dat levert je nog geen hoogwaardig staal op.
En subsidie voor vernieuwing gaat ook alleen werken als het geld niet in de zakken van de beleggers word gestoken.
Je kunt je eigen markt dus ook gewoon slopen juist door importheffingen

de bal word makkelijk bij de consument gelegd maar vergis je niet het zijn de producenten die te gemakkelijk kennis en nowhow hebben verplaatst naar lage loon landen.
gevolg is dat ze soms worden ingehaald door hun eigen strategie
Dit inderdaad, je ziet dat die Amerikanen hoogwaardig staal hier wegkopen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')