Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.quote:
Oké thnx. Jij hebt ze wel gebruik met koerieren?quote:Op woensdag 21 maart 2018 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot vd kwaliteit van novatec naven. Ze zijn wel goedkoop, en dat J bend spaken argument is nvt met full carbon velgen want dan heb je toch nooit zo'n idioot hoge spaakspanning.
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:27 schreef kanovinnie het volgende:
Aldus kaas met een nieuwe fiets uit taiwan en een groep uit japan
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopenquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn fiets komt uit Dld en om die groep heb ik nooit gevraagd ja.
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
canyon produceert de frames niet in DLD en je kan ook losse frames kopen
moet jij dan niet voor een nieuwe fiets naar Herman Braun fietsen in spijkenisse.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Beetje struisvogelpolitiek hèquote:Op woensdag 21 maart 2018 07:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar bemoei ik mij niet mee en de losse frames zijn maar in 2 couleuren verkrijgbaar.
Een setje 9th wave is wel weer 1149 euro. Dan hebben we het over een hele andere prijsklasse. Hoe die chinezen DT naven van Zwitserland naar Asia en weer naar Friesland krijgen zou mij een worst wezen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.quote:
100% van niet. Anders zetten ze er geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar opquote:
We leven in Europa, niet meer in Nederland.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Klopt daarom productie naar Oost Europa en niet naar Azië.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
We leven in Europa, niet meer in Nederland.
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
geen 'made by DT-swiss op' schat ik zo. Google search geeft een fietsdraadje uit 2011, mss dat ffwd eerder KT-gebruikte, maar nu dus DT-swiss Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
quote:
Door de bank genomen kun je zeggen dat hoe verder de flensen uit elkaar staan des te beter dat is voor de stijfheid, maar met moderne 9/10/11 speed wielen lever je dan veel in bij de spaakspanning links achter. Dit komt omdat de speelruimte aan de kant van de cassette erg beperkt is. Als je daar 18mm of meer van midden flens tot midden naaf kunt realiseren ben je al erg goed bezig, en neem je op de koop toe dat je naaf niet meer met alle cassette combinaties in alle frames past (Alchemy heeft hier indertijd de grenzen opgezocht en opgerekt) Extra ruimte tussen de flensen moet dus van de linkerkant komen wat ten koste gaat van de spaakspanning links.
Daarom zitten die straight pull spaken meest alleen aan de aandrijfkant.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het overwegen. De DTswiss350 heeft geen goede geometrie, wist niet eens dat het kon, maar het schijnt het volgende te zijn:
[..]
Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:52 schreef Patroon het volgende:
Maar wat jij doet is je naven vergelijken met DTswiss350 voor schijfremmen. DTswiss350 zijn namelijk straight pull en dat zijn die van FFWD niet.
edit: onee, DTswiss350 was in het verleden ook wel met J-bend naven. Sorryquote:
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat plaatje wat jij postte is een DTswiss 350 naaf voor disc. Die heeft geen straightpull. Naven voor velgremmen van DTswiss350 hebben standaard straightpull.
[ afbeelding ]
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar je ziet het plaatje erboven ook toch?
Ik zie op de site dat de huidige F6R straight pull heeft, maar ook geen huismerk-naaf meer..
Zal vanavond eens op de naaf kijken wat er op staat. Maar ik weet bijna zeker dat het 350 is. Kan me niet voorstellen dat DT-swiss voor FFWD apart een hele naaf gaat maken? Het is goedkoper voor hun om gewoon een ander stickertje op de 350 te plakken.
Het zijn ook alleen de 'budget'-modellen die een FFWD-naaf hadden. Heeft DT lager geklasseerde dan de 350?
Producten veranderen in de loop der tijd, mijn set komt uit 2016. Wellicht ligt daar het verschil? de huidige straight pull zijn mss stiller dan het vorig model? weet ik veel
quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
Ik heb een creatieve baanquote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:42 schreef muzas het volgende:
Ik weet alleen dan niet zeker of het de 350's zijn als iedereen die stil noemt. Want dat zijn de mijne absoluut niet. Tijd terug bij de kaas-rotterdam-meet kreeg ik er nog commentaar op
Vanavond opbouwen ?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Goefterdoem, mijn postorderfiets moet vandaag al aankomen!
Ik denk dat ik dat mijn campa zonda ook even wat minder vet in moet doen, maar heb ze nog niet open gehad.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Kijk ik nog ff aan. De cranks overzetten vd Gios laat ik aan de gespecialiseerde FM over. Ik heb zelf de tools ook niet daarvoor. De rest kan ik zelf en dat is met een paar uurtjes klaar. (zonder tegenslag)quote:
Nu heb ik toevallig ook fulcrums, en dat herken ik idd wel. Heb nu net nieuwe quattro's en die zijn muisstil (want vet) terwijl ik bij de vorige daar was van weggehaald had en dan ratelen ze iets meer, maar inderdaad niet luidruchtig.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook verschil in vet/olie zijn.
Mijn Fulcrum wielen waren nieuw ook stil (maar dan ook echt stil), maar die hadden echt dikke laag vet van binnen.
Even eraf gehaald en wat minder op gedaan en nu hoor je ze wel. (beetje vergelijkbaar met dt swiss)
Lijkt me eigenlijk best lastig, maar wel een handige vaardigheid om te hebben. Als is het maar dat je iets van spaakspanning e.t.c. weer zodat je zelf je wielen kan onderhouden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ook geen idee idd. Gaat sowieso weer een hele wereld voor mij open wat naven betreft. Als straks de garage van binnen klaar is, wil ik zelf ook wel wielsetjes gaan bouwen. Lijkt mij een leuke hobby.
De logistiek klopt niet. De DTswiss350 worden in Taiwan gemaakt, terwijl de duurdere 240 in Zwiterserland worden gemaakt. Binnenwerk van beide naven is gelijk, alleen zijn de buitenkanten van de 240 lichter.quote:Op woensdag 21 maart 2018 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
Nee maar anderen wel. Veel gezeik mee gehad.
Ik zou die 9 wave wielen nemen want dan kan je ze uitwisselen met die je al hebt, hoog achter en laag voor.
Enne China wielen met DT naaf is logistiek onhandig, de naaf uit Zwitserland naar Asia, daar wiel bouwen en weer terug naar Friesland.
Beter koop je een EU wielset en houd het geld op het eigen eilandje. Wij moeten alleen exporteren naar Azië niet andersom natuurlijk.
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand interesse in een Gios frameset? Made in Taiwan.
Het is een 58cm.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:04 schreef muzas het volgende:
[..]
toevallig een collega achter me die dat soort meuk opkoopt en opbouwd.
Maat en foto? dan zal ik eerst es vragen of ie interesse heeft
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 21 maart 2018 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik maak het beleid niet. In Amerika snappen ze dat gewoon beter met de importheffing die ze gaan invoeren. Zal niet voor alle producten kunnen maar ze kunnen in noodlijdende EU landen ook best werklui carbon in een malletje laten kloppen. Dan hoeven we tenminste ook niet 80 miljoen miljard steun aan die landen te dokken. Intussen kom ik hier in de haven bij bedrijven waar geen een chauffeur nog uit NL komt. Maakt mij ansich niks uit waar een chauffeur vandaan komt maar dan ook niet zeiken als je straks geen werk kan vinden.
En al die IT en administratief baantjes van jullie zijn straks ook verplaatst naar India en Pakistan want die mensen hebben inmiddels ook de middelen en de wetenschap in huis.
Blijft een plaatjequote:Op woensdag 21 maart 2018 12:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is een 58cm.
http://www.italiaanseracefietsen.com/2016/02/07/de-gios-van-erik/
Als ik m niet verkopen kan voor wat ik ervoor hebben wil houd ik m lekker zelf.quote:
Ja, ik deed zo'n 4 maanden over m'n laatste setjequote:Op woensdag 21 maart 2018 11:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb zelf ook wielen gevlochten en opgespannen. Het is een hoop werk en een hoop gepriegel. Ik vergelijk het met een trui breien. Je kan 2 maanden gaan zitten breien maar ook gewoon naar de winkel gaan en er eentje kopen.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:38 schreef muzas het volgende:
en dan zwartspuiten en met comic sans "DINGES" er op zeker?
edit: solly
Dit inderdaad, je ziet dat die Amerikanen hoogwaardig staal hier wegkopen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:15 schreef dop het volgende:
[..]
de amerikaanse staalmarkt is een heel slecht voorbeeld.
Die markt is eerder beschermt met import heffingen.
gevolg was dat er weinig werd geinvestreed in vernieuwing, want de eigen afzet markt was toch wel beschermt door de import heffingen.
De US staalindustrie is inmiddels hopeloos veroudert.
China, Europa, japan en india. gaan de US inmiddels ruim voor als het om technologie en hoogwaardig staal gaat.
Kun je importheffingen tegen aan gooien maar dat levert je nog geen hoogwaardig staal op.
En subsidie voor vernieuwing gaat ook alleen werken als het geld niet in de zakken van de beleggers word gestoken.
Je kunt je eigen markt dus ook gewoon slopen juist door importheffingen
de bal word makkelijk bij de consument gelegd maar vergis je niet het zijn de producenten die te gemakkelijk kennis en nowhow hebben verplaatst naar lage loon landen.
gevolg is dat ze soms worden ingehaald door hun eigen strategie
Verdammt! Wat inefficiënt en onvolledig voor moffen.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
Canyon heeft mijn adres onvolledig doorgegeven aan UPS. Fiets komt ws. pas morgen en dan ben ik net waarschijnlijk weer niet thuis.
[ afbeelding ]
Die eerste is wat verwijfd, maar die tweede is puur genot.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
Canyon heeft mijn adres onvolledig doorgegeven aan UPS. Fiets komt ws. pas morgen en dan ben ik net waarschijnlijk weer niet thuis.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie edit.quote:Op woensdag 21 maart 2018 17:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die eerste is wat verwijfd, maar die tweede is puur genot.
Thanks, die laatste twee zijn me een potje lekker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |