Wijs iemand aan die een blauwe 2018 ultimate cf heeft met Campy record erop.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wijs eens iemand aan die hetzelfde frame en kleurstelling als ik en Kaas heeft...
Geen idee, wel een probleem inderdaad. Ik zit vanwege een slechtere rug inderdaad op een endurance geometrie.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Ja herkenbaar idd. De meesten op een Trek, Koga etc zie je ook met een 9-10 pennetje en een wereld spacers. Een Aeroad zou met 397 reach ook te lang voor mij zijn. Heb nu 391 reach met 11 pen en geen spacers. Op de Aeroad zou ik al 2.5cm spacers nodig hebben. Je ziet bij alle merken wel een verandering in de geometrie. Ze maken nu vaak een Aero bike die wat langer is en lager en voor mensen die niet zo kunnen zitten wordt er nog een 'normaal' model (comfort) gemaakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Die rug, zijn dat spieren of botten en (onderrug)?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 12:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
[...] Ik zit vanwege een slechtere rug inderdaad op een endurance geometrie.
hou maar opquote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:21 schreef Leonos het volgende:
Fix ik mijn voorband, zet ik hem terug in de stalling, is achter ook opeens leeg
Het zijn racefietsen, geen e-bikes voor bejaarden.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:49 schreef Sloggi het volgende:
Over lange frames gesproken: ik heb het idee dat veel frames heel erg lang en laag zijn. Voor mij althans, maar volgens mij heb ik een redelijk normale lichaamsbouw qua verhoudingen. Maar veel frames zijn simpelweg te lang en te laag (Trek, Ridley, Koga zijn vaak erg lang). Italiaanse frames zijn dan weer vaker relatief kort, waardoor je een grotere maat kan nemen om qua lengte uit te komen, waardoor je balhoofdbuis ook langer wordt en je dus minder spacers nodig hebt.
Moraal van het verhaal: waarom is 90% van de modellen lang en laag, terwijl 99% van de fietsen wordt verkocht aan recreanten die meer gebaat zijn bij een wat kortere geometrie...
Merendeel van Trek is er alleen in H2.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:12 schreef Fretwork het volgende:
Trek heeft natuurlijk wel die H1 en H2 geometrie, waardoor je een grotere range kan bieden. Die H2 komt nog wel in de buurt van m'n Canyon volgens mij.
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:18 schreef Z het volgende:
[..]
Die rug, zijn dat spieren of botten en (onderrug)?
sacralisatie?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.
*Googled evenquote:
Ja ken niemand die zo gek is om een fiets met Campy af te monterenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wijs iemand aan die een blauwe 2018 ultimate cf heeft met Campy record erop.
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:26 schreef Fretwork het volgende:
Dat Italiaans en Duits geen goede combi is hebben de jaren 40 ons wel geleerd
Vrouwen kunnen gewoon niet met hoogwaardige techniek omgaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:40 schreef dop het volgende:
Heb een vriendinnetje met een ultimate CF slx met super record en bullit ultra.
Zij zegt geweldige fiets maar schakelt kut.
Team fiets dus geen keuze maar anders zeker geen campy
heb gelijk mijn groep op mp gezetquote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:40 schreef dop het volgende:
Heb een vriendinnetje met een ultimate CF slx met super record en bullit ultra.
Zij zegt geweldige fiets maar schakelt kut.
Team fiets dus geen keuze maar anders zeker geen campy
Ah. Ik heb ook een matige rug, maar dat is een spierkwestie. Ik had vaak spit. Sinds ik (praktisch) elke ochtend m'n buikspieren train, heb ik er nagenoeg geen last meer van.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 14:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb op m'n 20ste een hernia gekregen wegens inflexibiliteit in de onderrug en een aan de laagste wervel vergroeid sacrum. Gaat nu op zich hartstikke goed, maar moet niet te diep gaan zitten.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...
Ah gelukkig, ik doe ook aardig wat core, bij mij zijn de onderrugspieren enorm van belang, gelukkig kan dat goed in de sportschool.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ah. Ik heb ook een matige rug, maar dat is een spierkwestie. Ik had vaak spit. Sinds ik (praktisch) elke ochtend m'n buikspieren train, heb ik er nagenoeg geen last meer van.
Daarom SRAMquote:Op dinsdag 20 maart 2018 16:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nou duitsers met die jappen combineren anders ook niet...
Voor duurzaamheid kiezen met Chinees prulquote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:08 schreef Patroon het volgende:
Junguns even een vraagje..
Ik zit in een dubio, wil een setje Farsports 38mm 25U bestellen. Twijfel nog over de naven. Kan ze met DTswiss 350 naven doen, komt de set incl verzenden op 691 dollar. Weet dat die DT gewoon top naven zijn en ik geen onderhoud heb de komende jaren. Anderzijds zal ik mijn winterfiets met alu wielen gebruiken bij erg slecht weer in de winter.
Maar kan ook voor de Novatec naven gaan, daarmee komt de set op 606 dollar incl verzenden. Beetje goedkoop spul, maar lees er wel goede berichten over. Afdichting is wat minder dan DTswiss, maar industrielagers vervangen is simpel en kost niets. Nadeel van Novatec t.o.v. DTswiss is ook dat Novatec J-bend spaken heeft waardoor de kans op spaakbreuk iets groter is dan bij de Straightpull van DTswiss. Maar ik weeg ook niet zoveel, dus veel heeft het niet te houden.
Het gaat dus om 85 euro verschil op de wielset..
Novatec:
https://www.wheelsfar.com(...)ovatec-wheelset.html
DTswiss 350:
https://www.wheelsfar.com(...)incher-wheelset.html
Ene kant denk ik, is wel weer 85 euro en Novatec zal ook prima zijn, anderzijds denk ik "kan het direct goed doen" en kan de naven later altijd weer in een ander setje laten vlechten.
Maar als de wielset toch niet veel in de winter wordt gebruikt en ben al geen regenrijder, is novatec misschien ook wel voldoende.. Oja de DTswiss heeft geen ratel..
Help..
Ik dacht ook dat DT Swiss een keiharde ratel had, voor mountainbike sowieso.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:15 schreef muzas het volgende:
In mijn ffwd's zitten naven van 'ffwd' Ik was altijd in de veronderstelling dat dit 350's zijn met een ffwd sticker... Ze zien er iig identiek uit.
...en ik kan niet zeggen dat ze geen ratel hebben. Kanonne.
Die sets van Farsports staan best goed aangeschreven.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Voor duurzaamheid kiezen met Chinees prul
Maar ik zou voor DT Swiss gaan
Ook wat van te zeggen...quote:
Ja en met DTswiss 350 zijn ze na 4 jaar nog niet op...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:30 schreef Sloggi het volgende:
Hoe lang doe je met de set? Wat is 85 euro nou als je er vier jaar mee doet...
Oke vreemd. Iemand op het fietsforum noemt de wielen stil. Kan best zijn dat die in het filmpje ook 36T Rachets hebben. Maar goed, ik ga wel voor de DTswiss. Thnx!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef muzas het volgende:
Nee vrij zeker dat t 350 is. Ffwds met 240 zijn stukkie duurder dan wat ik er voor betaald heb.
Dit klinkt vrij bekend. Ik heb geen bel nodig iig.
Net een brommer die Chris Kings.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:32 schreef muzas het volgende:
Nee vrij zeker dat t 350 is. Ffwds met 240 zijn stukkie duurder dan wat ik er voor betaald heb.
Dit klinkt vrij bekend. Ik heb geen bel nodig iig.
Plaats je wel een review? Ik overweeg ook een Far Sports-setje.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke vreemd. Iemand op het fietsforum noemt de wielen stil. Kan best zijn dat die in het filmpje ook 36T Rachets hebben. Maar goed, ik ga wel voor de DTswiss. Thnx!
Ooit achter iemand gefietst met Chris King naven. Kneep elke keer in m'n rem als ze d'r benen stil hield Klinkt best wel als een remgeluid buiten.quote:
Jazeker!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Plaats je wel een review? Ik overweeg ook een Far Sports-setje.
Ik gebruik mijn setje met Novatec naven vooral om stof mee te vangen. Een paar regenritjes en je kan weer aan de slag...quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die sets van Farsports staan best goed aangeschreven.
Ja, ik weet dat lagers wisselen bij Novatec simpel is, maar ik weet ook dat ik er geen zin in heb om dit regelmatig te moeten doen. Al lees ik sommigen dat het maar 1x per jaar nodig is..
@Muzas
De DTswiss met 18 rachets is behoorlijk stil. Die met 36T of 52T maken wel veel meer herrie. De DTswiss 240s hebben standaard nu 36T, misschien zitten die in die FFWD.
Ik heb nu ook een set Zonda's die behoorlijk stil is en eigenlijk merk ik het al niet eens meer dat ze stil zijn.
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:28 schreef Patroon het volgende:
@Muzas
De DTswiss met 18 rachets is behoorlijk stil. Die met 36T of 52T maken wel veel meer herrie. De DTswiss 240s hebben standaard nu 36T, misschien zitten die in die FFWD.
Ach we moeten ook de ketting op spanning houdenquote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik heb de 350 ook bij mij gravelbike met 36, ze zijn niet stil maar met beetje windgeruis valt het al niet meer op.
Veel gedoe mee?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:04 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn setje met Novatec naven vooral om stof mee te vangen. Een paar regenritjes en je kan weer aan de slag...
4e keus, en ik heb maar 1 fietsquote:
Weet je toevallig welk type het is van novatec ?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 22:26 schreef ratatat het volgende:
[..]
4e keus, en ik heb maar 1 fiets
Hele kleine lagers in de voornaaf en water kan er zo in lopen. Als je ze alleen in droog weer gebruikt zijn ze vast prima. En ze hebben ook vast naven met wat grotere lagers en / of wat meer bescherming tegen water.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |