Voor het rechte stuk geldt dat ook. Bij een bocht moet je er minimaal voor de helft naast zitten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 00:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Als we Vettel's standaard aanhouden, dan zaten in beide gevallen beide rijders RUIM naast Vettel, en is Vettel schuldig.
Vettel vindt namelijk zelf dat hij er al naast zit als de wing endplate van de voorvleugel naast die van achtervleugel zit
Gaan jullie de link op de FP in het menu nog aanpassen van '17 naar '18quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
Nee, any part of the front wing alongside the rear-wheel of the leading car... Dus net iets verder.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor het rechte stuk geldt dat ook. Bij een bocht moet je er minimaal voor de helft naast zitten.
Ik twijfel nog qua strategie.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
Ik maak mijn team liever na de eerste FP'squote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
vreemd eigenlijk dat dit magquote:Op donderdag 15 maart 2018 15:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik maak mijn team liever na de eerste FP's
Front wing alongside rear wheel is op het rechte stuk. Voor de bochten staat er helemaal niets in de regelementen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, any part of the front wing alongside the rear-wheel of the leading car... Dus net iets verder.
Het vreemde is dat dit volgens mij geen onderdeel meer is van de sporting regulations... Ik kon het in de regels van 2018 iig niet meer vinden (het was vroeger artikel 20.4 volgens mij), nu is er alleen nog artikel 27.4 (wat vroeger artikel 20.5 was in andere bewoordingen (je mag geen andere auto van de baan duwen)) die zegt dat een wagen niet onnodig langzaam, onvoorspelbaar, of op een manier die gevaarlijk kan zijn voor andere coureurs of iemand anders bestuurd mag worden.
Ook dat van in de bocht half naast staat er niet in (en dat heeft bij mijn weten ook nooit in de regels gestaan), maar dat is inderdaad wel algemeen geaccepteerd als criterium om recht te hebben op de lijn.
Nog nietquote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
Bij Ferrari bedoel jequote:Op donderdag 15 maart 2018 15:39 schreef Montelly het volgende:
Wat is Hamilton toch een magistrale tacticus, lekker druk opvoeren bij RedBull![]()
![]()
https://www.google.nl/amp(...)oen-in-australie.amp
quote:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 14-03-2018 om 22:19:00*Falls off chair* https://t.co/DlyZeKtYTm reageer retweet
Dat zeg ik... Maar ook voor het rechte stuk staat het nu niet meer in de reglementen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Front wing alongside rear wheel is op het rechte stuk. Voor de bochten staat er helemaal niets in de regelementen.
Voor de eerste GP sluit kun je je team kosteloos aanpassen... Dan heb je in ieder geval iets ingevuld mocht je van je fiets pleuren en een week in het ziekenhuis liggen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:03 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik maak mijn team liever na de eerste FP's
Nee, hij is net als vorig jaar reëel. Toen mbt Ferrariquote:Op donderdag 15 maart 2018 15:39 schreef Montelly het volgende:
Wat is Hamilton toch een magistrale tacticus, lekker druk opvoeren bij RedBull![]()
![]()
https://www.google.nl/amp(...)oen-in-australie.amp
Ja maar ik ben er niet goed in, ik doe altijd maar wat. Hoe mensen met het startbedrag een enig zins fatsoenlijk team kunnen maken is beyond me.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
quote:Op donderdag 15 maart 2018 14:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, any part of the front wing alongside the rear-wheel of the leading car... Dus net iets verder.
Het vreemde is dat dit volgens mij geen onderdeel meer is van de sporting regulations... Ik kon het in de regels van 2018 iig niet meer vinden (het was vroeger artikel 20.4 volgens mij), nu is er alleen nog artikel 27.4 (wat vroeger artikel 20.5 was in andere bewoordingen (je mag geen andere auto van de baan duwen)) die zegt dat een wagen niet onnodig langzaam, onvoorspelbaar, of op een manier die gevaarlijk kan zijn voor andere coureurs of iemand anders bestuurd mag worden.
Ook dat van in de bocht half naast staat er niet in (en dat heeft bij mijn weten ook nooit in de regels gestaan), maar dat is inderdaad wel algemeen geaccepteerd als criterium om recht te hebben op de lijn.
Ik vind het startbedrag ook wel erg minimaal, eerlijk gezegd. Veel verder dan de 2 onderste teams en één uitstapje naar Torro Rosso kom je niet.quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja maar ik ben er niet goed in, ik doe altijd maar wat. Hoe mensen met het startbedrag een enig zins fatsoenlijk team kunnen maken is beyond me.
En toch zijn er mensen met bv Verstappen in hun start team ( volgens hun zelf.) Hoe dan? Dan heb je niet genoeg om je team qua onderdelen compleet te maken.....quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik vind het startbedrag ook wel erg minimaal, eerlijk gezegd. Veel verder dan de 2 onderste teams en één uitstapje naar Torro Rosso kom je niet.
Ja DEV heeft het druk helaas.quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Gaan jullie de link op de FP in het menu nog aanpassen van '17 naar '18
Geeft niet, ik ook.quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:18 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja maar ik ben er niet goed in, ik doe altijd maar wat. Hoe mensen met het startbedrag een enig zins fatsoenlijk team kunnen maken is beyond me.
VER is de duurste waar dat mee kan. Maar dan heb je voor de rest Sauber. Het is een gok, maar als Max goed finisht en je hebt geluk met Sauber, loop je flink binnen en kun je langzaam verbeteren.quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen met bv Verstappen in hun start team ( volgens hun zelf.) Hoe dan? Dan heb je niet genoeg om je team qua onderdelen compleet te maken.....
kan net met alles van Sauber + Ericssonquote:Op donderdag 15 maart 2018 17:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen met bv Verstappen in hun start team ( volgens hun zelf.) Hoe dan? Dan heb je niet genoeg om je team qua onderdelen compleet te maken.....
Ja, dat was in 2012, en de regels in 2012 waren:quote:
Heb laatst deze OP ook aangepast, valt me nu pas op dat ik vergeten ben 2017 uit de titel te halenquote:
quote:Op donderdag 15 maart 2018 15:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]twitter:RenaultSportF1 twitterde op woensdag 14-03-2018 om 22:19:00*Falls off chair* https://t.co/DlyZeKtYTm reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 15-03-2018 om 10:38:15*gasps in Italian* https://t.co/mYl9CFhSeK reageer retweet
quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 15-03-2018 om 10:38:15*gasps in Italian* https://t.co/mYl9CFhSeK reageer retweet
Als je alles op Sauber gooit kun je 1 rijder dan wel chassis van een topteam kopen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 17:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen met bv Verstappen in hun start team ( volgens hun zelf.) Hoe dan? Dan heb je niet genoeg om je team qua onderdelen compleet te maken.....
Gelukkig is een van die twee teams dat niveau ontstegenquote:Op donderdag 15 maart 2018 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik vind het startbedrag ook wel erg minimaal, eerlijk gezegd. Veel verder dan de 2 onderste teams en één uitstapje naar Torro Rosso kom je niet.
Het was een beetje een grapje, ik wilde vooral Alonso weer eens, 'you have to leava da space' horen zeggen in dit topic.quote:Op donderdag 15 maart 2018 18:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, dat was in 2012, en de regels in 2012 waren:
20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
20.4 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the
edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
In 2013 kwam er een nieuwe 20.4 en de oude 20.4 werd 20.5, en 20.4 werd toen:
Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’.
In 2017 zijn al deze regels geschrapt en is er 1 'artikel 5' artikel voor in de plaats gekomen:
27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Nu welquote:Op donderdag 15 maart 2018 08:35 schreef Pino112 het volgende:
Doet iedereen al mee aan de manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2018
1 HAMquote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:21 schreef Montelly het volgende:
Uitslag Melbourne
1. Vettel
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raikkonen
6. Verstappen
Vettel 1? Met die rokende Ferrari?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:21 schreef Montelly het volgende:
Uitslag Melbourne
1. Vettel
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raikkonen
6. Verstappen
1. Verstappenquote:Op vrijdag 16 maart 2018 08:21 schreef Montelly het volgende:
Uitslag Melbourne
1. Vettel
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raikkonen
6. Verstappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Ik zet mijn geld op Alonso.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:30 schreef DKUp het volgende:
Max gaat winnen jongens en meisjes of Ricciardo, Mercedes of Ferrari.
quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:32 schreef Rossdale het volgende:
Alonso wint de eerste raceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Plofgodquote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op Alonso.
Alonsogod.
misschien zelfs verslagen door Stoffel want het is afwachten of die ook alle upgrades krijgt voor de 1e GPquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:16 schreef SnowOokami het volgende:
Alonso gaat idd als eerste uitvallen met een motorplof, dan wordt hij alsnog ergens nummer 1 in.
Hamilton ploft halverwege de race en dan kan hij weer races lang de zielepiet uithangen die met zijn overduidelijk dominante Mercedes achter ligt op zijn concurrentenquote:Op vrijdag 16 maart 2018 11:16 schreef SnowOokami het volgende:
Alonso gaat idd als eerste uitvallen met een motorplof, dan wordt hij alsnog ergens nummer 1 in.
Of hij zegt dat “Austria the worlds greatest fans” heeftquote:Op vrijdag 16 maart 2018 12:16 schreef DKUp het volgende:
Zal Australië de beste fans van de wereld hebben volgens Lewis?
twitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 13:16:59Hello, halo. When #F1 inspiration strikes for a great cause. McLaren goes feet first in our flip-flop collaboration with @GandysLondon: https://t.co/dX4uUIlIvp #HaloEdition https://t.co/4MMMHTiidS reageer retweet
dit weekend is al een race in een topklassequote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:19 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik heb zooooooooooooooooo'n zin! Nog maar 1 weekend geen F1!
Welke uitzending is dat, deze is helaas al van youtube weggehaald.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:28 schreef ondeugend het volgende:
Ted denkt dat Max gaat winnen![]()
45 minuten F1 talk
Weet niet of het al gepost was
Prima filmpjequote:
Choo Choo.quote:
In London of Melbourne?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 15:28 schreef ChatGirl het volgende:
BBC Weather geeft voor zondag de 25e de hele dag regen op
Eh ja, Melbourne dus.quote:
Ik zou het wel leuk vinden als mercedes gewoon een flinke fuck up heeft dit jaar. Sporadisch een podium ofzo maximaal. De afgelopen 4 jaar ging het ze veel te gemakkelijk af en ik zou ze ook wel eens willen zien struggelen.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:07 schreef Refragmental het volgende:
Leukste zou zijn Redbull, Mercedes, en Ferrari, op 1,2 en 3. Ongeacht coureur.
Op deze manier wordt gelijk aangetoond dat de 3 topteams aan elkaar gewaagd zijn, plus RBR wint
Ik heb Bahrein al (vluchtig) bekeken. Ligt het aan mij, of zijn de auto's tegenwoordig 10 keer mooier?quote:Op vrijdag 16 maart 2018 16:04 schreef JayHovah het volgende:
Voor degenen met toegang tot de bekende downloadkanalen: de GP Bahrein 2008 en GP Brazilie 2007 staan compleet online. Lekker opwarmertje om in de sfeer te komen!
Zou het niet weten. Alleen F1 boeit.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 13:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit weekend is al een race in een topklasse
tof filmpje!quote:
Mercedes bevestigt probleem met zachte compounds bedoel je...quote:Op vrijdag 16 maart 2018 18:12 schreef Monolith het volgende:
Mercedes geeft nu zelf ook aan dat het allemaal wel mee valt met het vermeende probleem dat ze zouden hebben met de zachtere compounds:
https://m.gpupdate.net/nl(...)ruikte-tijdens-test/
Nee, Ocon is de Prost tegenover Verstappen's Senna.quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:02 schreef Donderkonijn het volgende:
https://www.motorsport.co(...)title-fight-1014477/
Ja hoor Ocon. Win eerst dat gevecht met Perez nou maar eens. Want dat level ben je, je bent een Coulthard/Perez/Webber type rijder. Goed, maar geen WK materiaal. Bovendien won Verstappen altijd van je in de F3 als zijn auto bleef werken.
Daar is Ocon veel te onbesuisd voor om een Prost te zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 21:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, Ocon is de Prost tegenover Verstappen's Senna.
Je kunt er nog steeds maar drie gebruiken in een race weekend, dus dat verandert niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:37 schreef lrishCassidy het volgende:
Ja precies. Veel teveel bandensoorten. Waarom?
Dat weet ik, maar de keuze is te groot nu vind ik persoonlijk. Voegt het echt iets toe vraag ik me af.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kunt er nog steeds maar drie gebruiken in een race weekend, dus dat verandert niet.
Dat je minder éénstoppers krijgt doordat de banden zachter zijn en dus meer kans op verschillende strategieën.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 22:48 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de keuze is te groot nu vind ik persoonlijk. Voegt het echt iets toe vraag ik me af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |