Hm, moet ik eerst walnootmeel maken. Maar het is wel een idee, ik heb er nooit over nagedacht. Maar of ik 200 gram walnootmeel kan maken met een koffiemolen, geen idee.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
of je maakt gewoon lekker walnoot spijs! Dat vind ik zelf lekkerder dan amandelspijs
Ik gebruik het vaak. In plaats van andere noten en dergelijke. Zeker als je ze even roostert gaat dat prima.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja walnoten. Ons nieuwe huis heeft ook een boom. Volgend jaar veel bakken denk ik
Ik gebruik ook walnoten en hazelnoten in appeltaart als vervanging van rozijnen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:39 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaak. In plaats van andere noten en dergelijke. Zeker als je ze even roostert gaat dat prima.
Walnootbroodjes maak ik trouwens ook regelmatig. Witte bollen met walnoot door het deeg. Die gooi ik er bij het kneden (machinaal) gelijk in, zodat ze gedeeltelijk stuk gaan en het brood een mooi kleurtje en een lekker walnootaroma krijgt.
hakmolentje van de staafmixer?quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:35 schreef qltel het volgende:
[..]
Hm, moet ik eerst walnootmeel maken. Maar het is wel een idee, ik heb er nooit over nagedacht. Maar of ik 200 gram walnootmeel kan maken met een koffiemolen, geen idee.
Wat een top eerste poging!quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:30 schreef Gesloten het volgende:
Heb een flink pak T65 bloem gekocht bij de Zuidmolen om het bakken gan baguettes onder de knie te krijgen. Vandaag mijn eerste poging gewaagd en hoewel er nog veel verbeterpunten zijn, was het wel super lekker!
[ afbeelding ]
Ze zien er heerlijk uit!quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:30 schreef Gesloten het volgende:
Heb een flink pak T65 bloem gekocht bij de Zuidmolen om het bakken gan baguettes onder de knie te krijgen. Vandaag mijn eerste poging gewaagd en hoewel er nog veel verbeterpunten zijn, was het wel super lekker!
[ afbeelding ]
dat ziet er prima uit voor een eerste pogingquote:Op zaterdag 1 december 2018 19:30 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zet hem op de grond (we hebben vloerverwarmingquote:Op vrijdag 30 november 2018 15:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hoe zet je hem in de rijs?
Ik laat ook wel eens rijzen in een iets warme oven of misschien idee goed plasticfolie over je bak spannen en dan een theedoek er op en lekker bij de verwarming zetten. Misschien dat het te koud is in je keuken. Ik moet echt wel bij mijn verwarming of iets warme oven de rijs doen. Het is bij mij te koud anders
En als je klaar bent met kneden kun je een vliesje trekken?
niet doen hoor! Bij te hoge temperaturen gaat gist weer dood. Bij mij is het 18 graden in huis en brood rijst prima. Goed kneden en genoeg eiwit in meel, daar maak je verschil mee qua grootte van broodquote:Op zondag 2 december 2018 09:47 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ik zou kunnen kijken in de oven maar die van ons begint op 50C, maar misschien eens even kijken met de kernthermometer of ik hem lager kan houden ...
Ohh I need that!!quote:Op maandag 3 december 2018 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn sinterklaascadeautjesBwoh wat is zo'n lame fijn. En rijsdoek
Weekend bakeryquote:
acuut dat boek op mijn kerstlijstje gezet. Had hem bij een vriendin al eens voorbij zien komen.quote:Op maandag 3 december 2018 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn sinterklaascadeautjesBwoh wat is zo'n lame fijn. En rijsdoek
Je moet er wel gelijk een kilo kardemom bij kopenquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:45 schreef Goitske het volgende:
[..]
acuut dat boek op mijn kerstlijstje gezet. Had hem bij een vriendin al eens voorbij zien komen.
ik stap gelijk op mijn fietsquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je moet er wel gelijk een kilo kardemom bij kopen
Ik koop het bij de AHquote:Op donderdag 6 december 2018 09:39 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Vraagje aan jullie: waar kan ik het beste semolina kopen? (recept van Levine wat ik voor kerst wil maken en eerst even testen) Ik weet dat Indiërs het ook gebruiken, maar geen idee of er verschil tussen zit qua kwaliteit?
Ah tnx! Rij ik morgen even naar een grotere appie.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik koop het bij de AH. Staat in het schap bij de pasta,
[ afbeelding ]
Welk recept ga je testen?
geen oliebollen smaak. Volgende x gaat er wel wat meer kaneel in. Maar het is echt een heerlijk brood, geen oliebollen smaak want het wordt ook niet in olie gebakken. Lekker zacht iets zoetig brood. Na bestuiven met iets poedersuiker vind ik beleg ook niet nodigquote:Op vrijdag 28 december 2018 21:32 schreef Hupje het volgende:
Smaakt het naar oliebollen of maakt het bakken het echt heel anders?
Ziet er netjes uit, zo te zien. Het is goed gerezen en smaakt vast erg goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 09:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Vanuit het baktopic hierheen verwezen dus even een crosspost
---
Heb m'n Emily Henry 'Bread loaf baker' gisteren uitgeprobeerd.
Heb niet heel veel brood gebakken tot nog toe dus m'n vergelijkinsmateriaal is er nog niet echt maar heb het idee dat vooral de korst hier wat beter was gelukt dan m'n vorige baksels
Iig mocht het resultaat er wezen (al zeg ik het zelf);
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |