abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:29:24 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177718644
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:30:41 #2
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177718655
Ik sloot het vorige topic met goed nieuws:

En HOERAAAAAAAAA!!!
Gisteren is toch de financiering van de kopers nog op het nippertje rond gekomen!
Ons huis is nu definitief verkocht *O* *O* *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 10 maart 2018 @ 09:36:34 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177718700
Yay Rady wat goed *O*.
Hier is ook het voorbehoud verlopen, dus het huis ook definitief verkocht *O*.
KuikenGuppy
pi_177718747
Gefeliciteerd Burdie en Radyhyn *O* Topnieuws! Neemt een hoop stress weg weet ik uit ervaring :')
Alius aliud dicit
  zaterdag 10 maart 2018 @ 10:38:43 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177719491
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:30 schreef Radyhyn het volgende:
Ik sloot het vorige topic met goed nieuws:

En HOERAAAAAAAAA!!!
Gisteren is toch de financiering van de kopers nog op het nippertje rond gekomen!
Ons huis is nu definitief verkocht *O* *O* *O*
Feli!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177720087
We hebben een bod van 149.000 gedaan voor een oudbollig jaren 50 huis wat in super staat is :)

De markt hier is nogal een dingetje daarom direct de vraagprijs geboden om zo andere af te schrikken.

Nostalgie _O_ we kunnen zo intrekken als de cv ketel naar boven is geplaatst... en langzaam aan verbouwen.

@radyhyn het huis staat in haar woonplaats :D alleen parkeren is een dingetje maar dat loopt wel los.

[ Bericht 14% gewijzigd door ManianMan op 10-03-2018 11:22:12 ]
pi_177722295
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:36 schreef Burdie het volgende:
Yay Rady wat goed *O*.
Hier is ook het voorbehoud verlopen, dus het huis ook definitief verkocht *O*.
*O* *O* *O*

Hier verloopt het voorbehoud van onze koper per 1 mei. Tot die tijd houd ik ook nog een slag om de arm voor you never know.

Wij hebben redelijk onverwacht een ander huis gevonden. A.s. donderdag gaan we het voorlopig koopcontract tekenen *O* . Uiteindelijk een prijs overeen gekomen 3.500 onder de vraagprijs. Gelukkig is hier de markt niet zo overspannen.

Het plan is dat we 28 juni in de ochtend overdracht oude huis hebben, middag overdracht nieuwe huis. Klusperiode gaan we overbruggen op het perceel van mijn schoonouders.

*O*
pi_177724555
Wat super Rady en Burd! *O*

Wij hebben weer twee bezichtigingen gehad deze week, twee keer niks. We zouden nog een derde hebben, maar die mensen hadden een sterfgeval in hun familie en hadden afgezegd. Ik hoop dat ze zich over een week of twee alsnog melden. :@
pi_177727573
Hallo

Mijn partner en ik hebben 19 februari een eengezinswoning gekocht uit 1974. Onder voorbehoud van financiering. Woensdag telefoontje gehad van hypotheekadviseur, financiering was rond. :D Binnen 2,5 week, dat gaat normaal geloof ik niet zo snel.

29 maart gaan we naar de notaris en sleutels worden dan overhandigd.
Eind april moeten we ons huurhuis weer ''leeg'' opleveren, het is allemaal redelijk kort dag.

Daarnaast zijn we druk offertes aan het opvragen voor de verbouwing van de badkamer. Badkamer is nog van het bouwjaar, 1974 en daar moet echt wat aan gedaan worden. We hebben besloten deze gelijk maar te verbouwen.

Het is een prachtig huis en we zijn er beiden dol op. Gisteren ook nog eventjes wezen kijken en het verkocht bord staat al in de tuin :D

Hier en daar al wat dingen ingepakt en zolder zo goed als opgeruimd en ingepakt.

Laat de verhuizing maar komen :D :D
pi_177736215
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 18:17 schreef cyberterrorist het volgende:
Hallo

Mijn partner en ik hebben 19 februari een eengezinswoning gekocht uit 1974. Onder voorbehoud van financiering. Woensdag telefoontje gehad van hypotheekadviseur, financiering was rond. :D Binnen 2,5 week, dat gaat normaal geloof ik niet zo snel.

29 maart gaan we naar de notaris en sleutels worden dan overhandigd.
Eind april moeten we ons huurhuis weer ''leeg'' opleveren, het is allemaal redelijk kort dag.

Daarnaast zijn we druk offertes aan het opvragen voor de verbouwing van de badkamer. Badkamer is nog van het bouwjaar, 1974 en daar moet echt wat aan gedaan worden. We hebben besloten deze gelijk maar te verbouwen.

Het is een prachtig huis en we zijn er beiden dol op. Gisteren ook nog eventjes wezen kijken en het verkocht bord staat al in de tuin :D

Hier en daar al wat dingen ingepakt en zolder zo goed als opgeruimd en ingepakt.

Laat de verhuizing maar komen :D :D
Van harte!! Leuk hoor, mooie tijden in het vooruitzicht! Voelt spannend hè :-)


En wat kort dag betreft, wij hebben/hadden drie weken om een enigszins verwaarloosd groot vrijstaand jaren 30 huis weer op orde te krijgen. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alles schilderen, nieuwe vloeren beneden, vervangen plafonds etc. We zijn nu twee weken bezig en het gaat super. Keuken klaar, badkamer bijna. Kwestie van goede planning, connecties met vaklui, en heel heel hard werken. Kunnen en doen veel zelf en hebben hulp van vrienden.
Alius aliud dicit
pi_177775394
Woohoo we kunnen alles gaan regelen!
  maandag 12 maart 2018 @ 19:23:26 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177775886
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:02 schreef ManianMan het volgende:
Woohoo we kunnen alles gaan regelen!
Feli!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177777792
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:23 schreef Maraca het volgende:

[..]

Feli!! *O*
Dank je nu nog taxateur offertes en notaris regelen en alle papieren voor de financiële adviseur. Mogen alles overnemen van de overleden bewoner voor 500 euro. Hebben we maar gedaan zaten nog stoelen etc bij plus ijskast wasmachine magnetron uit de jaren toebak :D

Hoe hebben jullie die offertes gedaan. Bij mij kan de familie veel klussen maar voor de bouwdepot heb ik offertes nodig van bedrijven :)

[ Bericht 15% gewijzigd door ManianMan op 12-03-2018 21:25:20 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 21:46:41 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177779896
Gewoon een klusbedrijf om een offerte vragen dus.
Gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_177780226
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:46 schreef Burdie het volgende:
Gewoon een klusbedrijf om een offerte vragen dus.
Gefeliciteerd *O*.
We hebben het online aangevraagd bij snelofferte ofzo :')

Verder geen ervaring mee maar dat komt spoedig. Ben sowieso nog vol zenuwen hopend op een mooi maandbedrag kwa hypotheek.

Willen sowieso voor 30 jaar lineair gaan.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:53:41 #16
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177785343
*O* Manian gefeliciteerd *O*

Twinkle wat leuk! Gefeliciteerd!!! *O*
Dus als ik het goed begrijp zijn jullie de dag van de overdracht een paar uur woning-loos :D
Nog veel te klussen?

Mrmime goed bezig! Bijna klaar dus? ^O^

Selv wat frustrerend van die bezichtigingen :{

Cyber gefeliciteerd!! *O* Leuk vooruitzicht en alles lekker naar jullie smaak maken :Y

Hier zijn van het weekend ook de eerste spullen uitgezocht.. de bergzolder leeggehaald en nu maar heel streng voor mezelf zijn over dingen die toch echt weg kunnen/moeten. Ik ben nogal bewaarderig.. maar nu dus goede motivatie om series dingen uit te zoeken en weg te doen :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:02:59 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177785475
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dank je nu nog taxateur offertes en notaris regelen en alle papieren voor de financiële adviseur. Mogen alles overnemen van de overleden bewoner voor 500 euro. Hebben we maar gedaan zaten nog stoelen etc bij plus ijskast wasmachine magnetron uit de jaren toebak :D

Hoe hebben jullie die offertes gedaan. Bij mij kan de familie veel klussen maar voor de bouwdepot heb ik offertes nodig van bedrijven :)

Ik heb aan mijn aankoopmakelaar / bouwkundige gevraagd of zij nog mensen kennen :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177786093
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dank je nu nog taxateur offertes en notaris regelen en alle papieren voor de financiële adviseur. Mogen alles overnemen van de overleden bewoner voor 500 euro. Hebben we maar gedaan zaten nog stoelen etc bij plus ijskast wasmachine magnetron uit de jaren toebak :D

Hoe hebben jullie die offertes gedaan. Bij mij kan de familie veel klussen maar voor de bouwdepot heb ik offertes nodig van bedrijven :)

http://www.werkspot.nl

Had je al een hypotheekadviseur?

https://www.independer.nl/v3/hypotheekadviseur/intro

May the force be with you, met het rond krijgen van de hypotheek :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Godshand op 13-03-2018 09:53:38 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 09:54:49 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177786185
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:00 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben het online aangevraagd bij snelofferte ofzo :')

Verder geen ervaring mee maar dat komt spoedig. Ben sowieso nog vol zenuwen hopend op een mooi maandbedrag kwa hypotheek.

Willen sowieso voor 30 jaar lineair gaan.
Hoezo, hopend op een mooi maandbedrag. Je hebt een hypotheekadviseur? Want die kan je gewoon vertellen wat jij grofweg per maand moet gaan betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:56:55 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177786216
Hypotheek rond krijgen... Heb er m'n buik wel weer vol van. We hebben gisteren de hele ochtend bij zo'n adviseur gezeten. Gelukkig dat het mijn vak niet is zeg, wat een geneuzel.
KuikenGuppy
pi_177786466
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:56 schreef Burdie het volgende:
Hypotheek rond krijgen... Heb er m'n buik wel weer vol van. We hebben gisteren de hele ochtend bij zo'n adviseur gezeten. Gelukkig dat het mijn vak niet is zeg, wat een geneuzel.
Het is vreselijk, maar elk risico dat afgedekt moet worden, kost geld (rente).

En dat zijn er nogal wat en anders worden die wel verzonnen :')
Uren wordt daar over doorgezaagd, hoewel veel voor stellen gelden (had ik geen last van als single)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177789149
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

http://www.werkspot.nl

Had je al een hypotheekadviseur?

https://www.independer.nl/v3/hypotheekadviseur/intro

May the force be with you, met het rond krijgen van de hypotheek :P
We hebben accturance als adviseur.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:51:14 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177789437
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is vreselijk, maar elk risico dat afgedekt moet worden, kost geld (rente).

En dat zijn er nogal wat en anders worden die wel verzonnen :')
Uren wordt daar over doorgezaagd, hoewel veel voor stellen gelden (had ik geen last van als single)
Gelukkig zijn we er hierna weer voor een aantal decennia van af :+.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:13:51 #24
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_177789985
Nou dat hele verhuis gebeuren en financiële rompslomp gebeuren.
Ik kijk uit naar het punt dat we in het huis zitten, de verbouwing af is en de nieuwe meubels er staan en alles af is.... en dan met de voetjes omhoog en genieten O+

Ik moet wel zeggen dat dit gehele verhuis/verkoop/aankoop/verbouw gebeuren mij wel weer flink wat scherper heeft gemaakt. Daarvoor had ik nog een beetje last van een soort slepende zwangerschapsdementie... niks kunnen onthouden enzo :') Maar dat is nu eigenlijk zo goed als over :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_177792072
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben accturance als adviseur.
Ok, mooi maandbedrag?

Wat Coolguy al zei weet je dit waarschijnlijk al. Meestal veranderd er niet veel in de offerte hoor, als je doelt op afwachten op het bedrag, dan wat de hypotheekadviseur jullie voor rekende. Rekende hij/zij niets voor, heb je geld weg gegooid aan het advies :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177792879
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok, mooi maandbedrag?

Wat Coolguy al zei weet je dit waarschijnlijk al. Meestal veranderd er niet veel in de offerte hoor, als je doelt op afwachten op het bedrag, dan wat de hypotheekadviseur jullie voor rekende. Rekende hij/zij niets voor, heb je geld weg gegooid aan het advies :P
Hij schatte de maandkosten op 700 euro.

Hij wist dat de rente snel zou schommelen.

Heb zelf 732 berekend met 30 jaar vast lineair.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:16:00 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177793027
Netto of bruto?
KuikenGuppy
pi_177796709
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:16 schreef Burdie het volgende:
Netto of bruto?
Bruto
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:06:19 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177796857
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:10 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Hij schatte de maandkosten op 700 euro.

Hij wist dat de rente snel zou schommelen.

Heb zelf 732 berekend met 30 jaar vast lineair.
Waarom lineair?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177796964
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:06 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waarom lineair?
Omdat daar mijn voorkeur naar gaat. Mijn vriendin groeit niet met inkomen daar ze een wajong uitkering heeft terwijl ze 12 uur in de week werkt.

Ze moet van elke euro de helft inleveren.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:52 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_177797165
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Omdat daar mijn voorkeur naar gaat. Mijn vriendin groeit niet met inkomen daar ze een wajong uitkering heeft terwijl ze 12 uur in de week werkt.

Ze moet van elke euro de helft inleveren.
Helder :Y Ik wilde het eigenlijk ook, maar toen kwam ik op een maandbedrag wat de bank onverantwoord zou vinden ;( dus nu annuïtair voor 20 jaar.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_177798962
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:42 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dank je nu nog taxateur offertes en notaris regelen en alle papieren voor de financiële adviseur. Mogen alles overnemen van de overleden bewoner voor 500 euro. Hebben we maar gedaan zaten nog stoelen etc bij plus ijskast wasmachine magnetron uit de jaren toebak :D

Hoe hebben jullie die offertes gedaan. Bij mij kan de familie veel klussen maar voor de bouwdepot heb ik offertes nodig van bedrijven :)

Niet alleen offertes toch? Je moet de werkzaamheden ook daadwerkelijk laten uitvoeren door een bedrijf om het geld uit het bouwdepot te kunnen krijgen. Dat is mij in ieder geval verteld.
En alleen waardevermeerderende werkzaamheden werden bij mij in het bouwdepot opgenomen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:46:27 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177799503
Meestal heb je een factuur nodig. Als je iemand zo gek krijgt een echte factuur op te stellen is er geen bank die op je stoep staat om te kijken of het betreffende bedrijf ook echt de werkzaamheden verricht.

Wij hebben ons bouwdepot netjes leeg getrokken met echte facturen van ook daadwerkelijk het uitvoerende bedrijf in ieder geval dus geen tips :+
Maar de ingezonden factuur richting bank is wel compleet anders dan de offerte die je eerst opvraagt. Betwijfel of men dat zou accepteren. Ze zijn daar vast ook bekend met zulke truukjes ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177799578
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:49 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Van harte!! Leuk hoor, mooie tijden in het vooruitzicht! Voelt spannend hè :-)


En wat kort dag betreft, wij hebben/hadden drie weken om een enigszins verwaarloosd groot vrijstaand jaren 30 huis weer op orde te krijgen. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, alles schilderen, nieuwe vloeren beneden, vervangen plafonds etc. We zijn nu twee weken bezig en het gaat super. Keuken klaar, badkamer bijna. Kwestie van goede planning, connecties met vaklui, en heel heel hard werken. Kunnen en doen veel zelf en hebben hulp van vrienden.
Ja best spannend, mijn partner had nogal stress rondom de hypotheek, bang dat deze er niet door kwam. Ik had er een redelijk goed gevoel bij. Aankomende donderdag gaan we de offerte van de badkamer door bespreken en savonds naar ons nieuwe huisje om alles op te meten. We spreken dan ook voor het eerst de verkoper.
Ondertussen gaat het inpakken gestaag door en moeten we nog eventjes wat weken wachten voordat het echte verhuizen en inpakken kan beginnen.
We hebben van 16 t/m 23 april een aanhanger geleend en willen vanaf 23 april onze eerste nacht in het nieuwe huis hebben.
De badkamer slopen en montage zou ook vanaf de 16e beginnen en dat tot 1 mei. Heel erg benieuwd naar de badkamer en hoop zo dat alles gewoon goed gebeurt. Je leest soms zulke horror verhalen op internet.

@Mrmime lijkt mij echt stressvol zoveel doen, ik heb het nu al met de badkamer en alles wat daar nog omheen moet gebeuren. Fijn dat alles op dit moment goed gaat, wat moeten jullie nu nog doen?

@Manmanian van harte gefeliciteerd
pi_177800750
Wij mochten bij een eerder bouwdepot ook materialen kopen en daar bonnen van indienen. De werkzaamheden deden we zelf. Dat was dan wel bij een nieuwbouwwoning.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_177802664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Niet alleen offertes toch? Je moet de werkzaamheden ook daadwerkelijk laten uitvoeren door een bedrijf om het geld uit het bouwdepot te kunnen krijgen. Dat is mij in ieder geval verteld.
En alleen waardevermeerderende werkzaamheden werden bij mij in het bouwdepot opgenomen...
Haar oom heeft een aannemersbedrijf dus komt goed :)
pi_177803781
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:32 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Haar oom heeft een aannemersbedrijf dus komt goed :)
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor ;)
Wou je het alleen meegeven.

Succes met alles regelen in ieder geval :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 10:46:26 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177812014
Ik had ook een bouwdepot, en volgens mij moet de datum op de factuur liggen OP of later dan het tekenen van de hypotheekofferte. Dacht ik. Weet het niet meer zeker.

Ik weet in ieder geval dat ik een paar kleine dingetjes al gekocht had VOOR die tijd, dus terug gegaan naar die winkel, en die hebben me een nieuwe factuur gemaakt :P

Vervolgens was het gewoon bonnen declareren, met betaalbewijzen erbij, en dan had ik binnen 72 uur het geld op mijn rekening, tenzij ik er bij een random controle uitgepikt zou worden, en dan zou het 5 dagen zijn.

Ik ben er nooit uitgepikt, en dus had ik elke keer binnen 72 uur het geld terug. Maar, je moest een minimum van 500 euro declareren, dus ik heb het in 3x gedaan, maar volgens mij mag je behoorlijk veel declareren. Alles wat je schroef- of spijkervast bevestigd aan je huis kun je declareren, net als vloerbedekking/laminaat, etc etc.

Was best ruim wat je daar mag declareren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177884565
Maandbedrag is bekend. 823 met lineair, bouwdepot(15.000) en ovr.

Is te doen. Voor de eerste tijd.

Hebben keuken opgemeten vandaag maar ben de aansluitpunten vergeten met opmeten :')

Moet dus weer opnieuw.
pi_177898831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:05 schreef ManianMan het volgende:
Maandbedrag is bekend. 823 met lineair, bouwdepot(15.000) en ovr.

Is te doen. Voor de eerste tijd.

Hebben keuken opgemeten vandaag maar ben de aansluitpunten vergeten met opmeten :')

Moet dus weer opnieuw.
Dat is bijna 100¤ duurder dan je had berekend. Hoe kwam dat?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177899530
quote:
5s.gif Op zondag 18 maart 2018 02:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat is bijna 100¤ duurder dan je had berekend. Hoe kwam dat?
Stijging rente.

Vorig maandbedrag was zonder bouwdepot.

Betere hypotheekverstrekker gekozen.
pi_177904913
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:48 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Stijging rente.

Vorig maandbedrag was zonder bouwdepot.

Betere hypotheekverstrekker gekozen.
Ah ok. Maar op zich is 832 niet heel veel en met lineair wordt het elk jaar minder *O*
Gefeliciteerd :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177905329
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ah ok. Maar op zich is 832 niet heel veel en met lineair wordt het elk jaar minder *O*
Gefeliciteerd :)
Klopt nu nog de goedkeuring van de hypotheekverstrekker. :)

Zonnepanelen dakisolatie keuken en badkamer worden de eerste verbouwingsplannen. Daarna gaan we kijken naar de vloeren stucwerk en als dat goed is gaan we verder afwerken.
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 13:43:56 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177905397
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:40 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Klopt nu nog de goedkeuring van de hypotheekverstrekker. :)

Zonnepanelen dakisolatie keuken en badkamer worden de eerste verbouwingsplannen. Daarna gaan we kijken naar de vloeren stucwerk en als dat goed is gaan we verder afwerken.
Ik neem even aan dat dat niet allemaal van die 15k bouwdepot moet gaan gebeuren? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177905552
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik neem even aan dat dat niet allemaal van die 15k bouwdepot moet gaan gebeuren? :)
Nope bouwdepot badkamer keuken en zonnepanelen de rest eigen geld.

Het wordt een keuken met een maximaal 3 4 kastjeslengte. Moet het nog precies opmeten was fout gegaan :@. Ikea is goed genoeg.

Badkamer bad douce wc en wastafel gewoon goedkoop en fatsoenlijk.

Zonnepanelen zouden rond de 4000 zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door ManianMan op 18-03-2018 14:04:15 ]
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 14:19:11 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177906023
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nope bouwdepot badkamer keuken en zonnepanelen de rest eigen geld.

Het wordt een keuken met een maximaal 3 4 kastjeslengte. Moet het nog precies opmeten was fout gegaan :@. Ikea is goed genoeg.

Badkamer bad douce wc en wastafel gewoon goedkoop en fatsoenlijk.

Zonnepanelen zouden rond de 4000 zijn.
Wij hebben een hele kleine badkamer, 1.89 x 2.68m, en wij hebben vastgelegd dat we dit in juni gaan laten doen. Maar alles bij mekaar komt dat al op een kleine 8000 euro, dat is dan nieuwe vloer + vloerverwarming, nieuwe tegels op vloer + wanden, nieuw toilet, bad, kraan, doucheset en badwand. De wastafel + kraan + wastafelmeubel hebben we dus al, en dan zitten we rond de 7500 euro. Hadden we dat niet, hadden we daar minstens 1000 euro bij moeten rekenen.

Maar, een keuken van de Ikea kost maar weinig, dat scheelt dan wel weer een boel, tenminste, afhankelijk van wat je kiest, want ook daar kan het kostenplaatje hoog oplopen. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177926140
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij hebben een hele kleine badkamer, 1.89 x 2.68m, en wij hebben vastgelegd dat we dit in juni gaan laten doen. Maar alles bij mekaar komt dat al op een kleine 8000 euro, dat is dan nieuwe vloer + vloerverwarming, nieuwe tegels op vloer + wanden, nieuw toilet, bad, kraan, doucheset en badwand. De wastafel + kraan + wastafelmeubel hebben we dus al, en dan zitten we rond de 7500 euro. Hadden we dat niet, hadden we daar minstens 1000 euro bij moeten rekenen.

Maar, een keuken van de Ikea kost maar weinig, dat scheelt dan wel weer een boel, tenminste, afhankelijk van wat je kiest, want ook daar kan het kostenplaatje hoog oplopen. :P
Vloerverwarming is niet nodig vind ik. Alleen maar meer apparatuur die kapot kan gaan en wat niet echt waarde heeft voor het comfort.
  maandag 19 maart 2018 @ 10:09:37 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177926159
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:52 schreef ManianMan het volgende:
Zonnepanelen zouden rond de 4000 zijn.
En wat is daarbij de terugverdientijd?
KuikenGuppy
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 10:39:30 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177926870
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vloerverwarming is niet nodig vind ik. Alleen maar meer apparatuur die kapot kan gaan en wat niet echt waarde heeft voor het comfort.
Dat is nog geen 1000 euro dus daar bespaar je nauwelijks mee op het totaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177930117
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

En wat is daarbij de terugverdientijd?
10-15 jaar ligt der aan wat je gebruikt.
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 13:20:33 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177930218
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:16 schreef ManianMan het volgende:

[..]

10-15 jaar ligt der aan wat je gebruikt.
Dus bij 15 jaar bespaar je 267 euro per jaar, en dan moet je dus 15 jaar wachten tot je die 4k terug verdiend hebt, en daarna ga je 267 euro per jaar besparen. Dan investeerde ik die 4k liever in andere dingen, zeker gezien je heel veel wil gaan doen in dat huis.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177933856
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus bij 15 jaar bespaar je 267 euro per jaar, en dan moet je dus 15 jaar wachten tot je die 4k terug verdiend hebt, en daarna ga je 267 euro per jaar besparen. Dan investeerde ik die 4k liever in andere dingen, zeker gezien je heel veel wil gaan doen in dat huis.
Zo had ik het nog niet bekeken mijn adviseur was zo aan t drammen. Misschien beter kunstof kozijnen en deuren onder met hr glas :@
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 15:19:45 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177933918
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:17 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet bekeken mijn adviseur was zo aan t drammen. Misschien beter kunstof kozijnen en deuren onder met hr glas :@
Die adviseur zit daar voor zichzelf, niet voor jou. Hij wordt beter van jou als klant. Als hij zo actief wil dat jij zonnepanelen neemt, dan zal hij daar vat een commissie voor krijgen of weet ik veel wat. Jij bepaalt zelf of jij zonnepanelen neemt, niet hij. Als hij zo loopt te drammen is dat een teken aan de wand dat hij daar op verdient.

Zijn die deuren/kozijnen beneden enkel of dubbel glas?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 19 maart 2018 @ 15:29:50 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177934152
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus bij 15 jaar bespaar je 267 euro per jaar, en dan moet je dus 15 jaar wachten tot je die 4k terug verdiend hebt, en daarna ga je 267 euro per jaar besparen. Dan investeerde ik die 4k liever in andere dingen, zeker gezien je heel veel wil gaan doen in dat huis.
Dit! Bovendien gaan de omvormers vaak niet zo lang mee, dan is de terugverdientijd nog langer :).
KuikenGuppy
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 15:44:16 #55
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177934438
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit! Bovendien gaan de omvormers vaak niet zo lang mee, dan is de terugverdientijd nog langer :).
Dat, en zo´n omvormer is ook nog eens heel erg duur, ik dacht iets van 2000 euro of zoiets, dus stel dat de terugverdientijd van die 4k 15 jaar is, en op de helft gaat die omvormer kapot, 2000 euro kosten, hebben die dingen je in die 15 jaar dus al 6000 euro gekost.

De helft van 15 jaar is 7,5 jaar, op dat moment heb je dus de helft terug verdiend, is 2000 euro, maar vervolgens komen er weer 2000 euro kosten bij, zit je weer op 4k, die je dan weer 15 jaar kosten om terug te verdienen, en je was al 7,5 jaar onderweg, dus dan heb je in totaal over die 6k 15 + 7,5 = 22,5 jaar gedaan om terug te verdienen, en daarna ga je pas geld besparen 8)7

Die zonnepanelen klinkt allemaal leuk, maar in die 15 (of 22,5) jaar heb ik veel meer geld gewoon gespaard, dan dat ik BEspaard heb op mijn energie, dus dan zou ik die 4000 euro lekker in iets anders in het huis steken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177939938
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vloerverwarming is niet nodig vind ik. Alleen maar meer apparatuur die kapot kan gaan en wat niet echt waarde heeft voor het comfort.
Vloerverwarming is zoooo fijn! En echt niet superduur.
Alius aliud dicit
  maandag 19 maart 2018 @ 20:47:05 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177941470
Nou nou lekker zwartgallig die zonnepaneel verhalen hier :')
Over het algemeen is de terugverdientijd een stuk sneller dan 15 jaar en gaat een omvormer zeker 10 jaar mee.
Zonder meer feiten over die panelen kan je daar echt niks zinnigs over zeggen.
Wij betaalden altijd zo’n 100 euro per maand aan energie in een flatje van 60m2 en betalen nu al drie jaar niks aan energiekosten in een eensgezinswoning. Dan heb je die paar k zo terug verdiend ;)
In dit specifieke geval is isoleren echter waarschijnlijk meer lonend. Je hebt niks aan panelen als je heel veel gas verbruikt omdat je huis aan alle kanten doortocht.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:55:56 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177952123
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 20:47 schreef laziness het volgende:
Nou nou lekker zwartgallig die zonnepaneel verhalen hier :')
Over het algemeen is de terugverdientijd een stuk sneller dan 15 jaar en gaat een omvormer zeker 10 jaar mee.
Zonder meer feiten over die panelen kan je daar echt niks zinnigs over zeggen.
Ik nam voor het gemak aan dat 4K terug verdienen in 10-15 jaar berust op feiten over deze specifieke situatie/ligging/panelen, en in dat geval lijkt het me geen nuttige investering. Niks ten nadele van zonnepanelen verder, ik ben er voorstander van, maar vind wel dat zo'n investering moet lonen.
KuikenGuppy
  donderdag 22 maart 2018 @ 09:00:03 #59
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178005566
Ik zou over een tijdje ook zonnepanelen op het dak willen. Lijkt me ideaal op het platte dak :Y

Maar eerst nog even sparen... want met al onze plannen voor het nieuwe huis is het geld toch echt op straks :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178005922
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:16 schreef ManianMan het volgende:

[..]

10-15 jaar ligt der aan wat je gebruikt.
Wij hebben ze vorig jaar laten installeren, geschatte terugverdientijd is bij ons 7 jaar. We hebben eerst de dingen aan ons huis gedaan die gelijk waren, toen dat geregeld was de zonnepanelen.
Zonnepanelen leveren nog altijd meer op dan dat bedrag zou doen als je het op je spaarrekening hebt staan :+

We hebben nu eindelijk een aannemer gevonden om boven een opbouw te plaatsen. *O*
pi_178005989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:00 schreef Radyhyn het volgende:
Ik zou over een tijdje ook zonnepanelen op het dak willen. Lijkt me ideaal op het platte dak :Y

Maar eerst nog even sparen... want met al onze plannen voor het nieuwe huis is het geld toch echt op straks :P
Ookmet die nieuwe saldeerregeling???
  donderdag 22 maart 2018 @ 10:07:32 #62
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178006476
Zo ver heb ik me er nog niet in verdiept. Dat is vanaf 2020 toch? Rond die tijd is het vast wel weer een optie ja. Binnen 7 jaar terug verdienen klinkt goed! :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:26:48 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178009489
Zonnepanelen is bij ons denk ik geen optie; monumentaal herenhuis midden in het centrum. Maar gaan we wel zeker onderzoeken!
KuikenGuppy
pi_178009800
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik nam voor het gemak aan dat 4K terug verdienen in 10-15 jaar berust op feiten over deze specifieke situatie/ligging/panelen, en in dat geval lijkt het me geen nuttige investering. Niks ten nadele van zonnepanelen verder, ik ben er voorstander van, maar vind wel dat zo'n investering moet lonen.
2020 veranderd de saldering dus tja kan er niks anders van maken. Mocht het dan toch rendabel zijn is het te overwegen
pi_178016675
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nope bouwdepot badkamer keuken en zonnepanelen de rest eigen geld.

Is dat ook zo gespecificeerd door de bank? De bank geeft je een bouwdepot om de voorgestelde aanpassingen aan de woning te doen, als je besluit om bepaalde (waardevermeerderende) aanpassingen níet te doen, dan zou de bank zomaar kunnen besluiten je minder bouwdepot te geven. Is misschien handig om ook even na te vragen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:27:55 #66
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178018281
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:45 schreef ManianMan het volgende:

[..]

2020 veranderd de saldering dus tja kan er niks anders van maken. Mocht het dan toch rendabel zijn is het te overwegen
Maar je weet nog niet wat het wordt dus er is eigenlijk weinig te zeggen over terugverdientijd momenteel (helaas).
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178021326
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat, en zo´n omvormer is ook nog eens heel erg duur, ik dacht iets van 2000 euro of zoiets, dus stel dat de terugverdientijd van die 4k 15 jaar is, en op de helft gaat die omvormer kapot, 2000 euro kosten, hebben die dingen je in die 15 jaar dus al 6000 euro gekost.

De helft van 15 jaar is 7,5 jaar, op dat moment heb je dus de helft terug verdiend, is 2000 euro, maar vervolgens komen er weer 2000 euro kosten bij, zit je weer op 4k, die je dan weer 15 jaar kosten om terug te verdienen, en je was al 7,5 jaar onderweg, dus dan heb je in totaal over die 6k 15 + 7,5 = 22,5 jaar gedaan om terug te verdienen, en daarna ga je pas geld besparen 8)7

Die zonnepanelen klinkt allemaal leuk, maar in die 15 (of 22,5) jaar heb ik veel meer geld gewoon gespaard, dan dat ik BEspaard heb op mijn energie, dus dan zou ik die 4000 euro lekker in iets anders in het huis steken.
Afgelopen zomer stond er bij mij in een offerte voor zonnepanelen een omvormer in voor ¤625. Die kon 4900 wattpiek aan.

Dat ging overigens om 15 zonnepanelen van 290 wattpiek. Inclusief installatie en overig materiaal ging het om ¤5500.en daarvan krijg je de BTW terug. Terugverdientijd schatte men op ongeveer 6 tot 7 jaar.
pi_178022774
Zoo ik ben een tijdje niet zo actief geweest in dit topic. Maar ik lig nu lekker op de bank in Mn nieuwe huis, heb net voor het eerst gedouched onder de regendouche en geniet van mijn mooie vouwgordijnen *O* Tot aan gisteren reed ik elke avond met toilettas en schone onderbroek naar m’n oude, lege huis om te douchen..

We zijn sinds vandaag echt gesetteld. Keuken klaar, badkamer klaar, vloeren en schilderwerk echt bíjna af! Heerlijk. Morgen overdracht oude huis bij de notaris, dan is het echt afgerond. ^O^

Ik raad het niemand echt aan, in vier weken tijd verbouwen, verhuizen engewoon werken. Maar het is gelukt, doorbuffelen tot middernacht en wat bloed, zweet en traantjes van oververmoeidheid. ;(

Ik ga snel uitgebreid bijlezen en reageren. Veel succes allemaal
:)
Alius aliud dicit
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:18:41 #69
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178023434
Wauw dat klinkt goed Mrmime! Lekker genieten nu! :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:00:29 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178037050
Poeh, dat klinkt als een heftige periode MrMime :D. Veel geluk in jullie nieuwe woning O+.

Wij hebben eindelijk de financiering rond, dus onze plannen gaan nu definitief allemaal door *O*.
KuikenGuppy
pi_178039169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:18 schreef Radyhyn het volgende:
Wauw dat klinkt goed Mrmime! Lekker genieten nu! :Y
Dat ga ik zeker doen! Vandaag bij de Ikea geweest voor leuke accessoires oO<
Alius aliud dicit
pi_178039180
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:00 schreef Burdie het volgende:
Poeh, dat klinkt als een heftige periode MrMime :D. Veel geluk in jullie nieuwe woning O+.

Wij hebben eindelijk de financiering rond, dus onze plannen gaan nu definitief allemaal door *O*.
Jeeeuujjjj gefeliciteerd! Dat vond ik ook echt wel een “momentje” *O*
Alius aliud dicit
  vrijdag 23 maart 2018 @ 19:18:24 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178040982
Ja ik word nu ineens een heel ander level van zenuwachtig :').
KuikenGuppy
pi_178042334
Oom van mijn vriendin kwam even met een verbouwings-topofferte aan waar zelfs de adviseur van opkeek. Ben benieuwd of die gaat zakken :')


Ben gekke henkie niet!
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 20:19:46 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178042507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:12 schreef ManianMan het volgende:
Oom van mijn vriendin kwam even met een verbouwings-topofferte aan waar zelfs de adviseur van opkeek. Ben benieuwd of die gaat zakken :')

Ben gekke henkie niet!
Wat was de prijs, en wat kreeg je voor dat geld?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 23 maart 2018 @ 20:23:06 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178042597
Ik vergeet soms helemaal dat ik een huis heb gekocht _O- de overdracht duurt nog wel even. Toch maar een moment geprikt in de agenda om naar een keuken te kijken. Ook morgen maar de klusjesman bellen om te kijken of hij beschikbaar is in die periode en ook maar eens kijken naar vloeren en kleurtjes op de muur en dat soort dingen :D oeps
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178043887
Aankomende donderdag de sleutel. Daarna draagmuur uitbreken aftimmeren, verlaagd plafond, vloerverwarming, woonkamer geheel stuccen en spachtleputz, slaapkamers behangen, nieuwe thermostaat, kookgroep voor nieuwe inductie kookplaat, nieuwe vrieskast, nieuwe pvc vloer dan verhuizers spullen brengen en dan is mij vrouw uitgerekend van onze tweede (eind mei). Geld verdampt gewoon...maar wel leuk en spannend met een strakke planning. Nog even paar dagen rust (naja werken)
Gaap
pi_178045376
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 20:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat was de prijs, en wat kreeg je voor dat geld?
17500 exclusief btw. Cv ketel verplaatsen, keuken, badkamer, vloeren laminaat hele woning, dakisolatie en 2 plafonds stucen.

Alles zo goedkoop functioneel als het gaat hoeft geen design
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 22:20:10 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178046136
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:51 schreef ManianMan het volgende:

[..]

17500 exclusief btw. Cv ketel verplaatsen, keuken, badkamer, vloeren laminaat hele woning, dakisolatie en 2 plafonds stucen.

Alles zo goedkoop functioneel als het gaat hoeft geen design
Lol. Ik weet niet in welke prijscategorie jullie het zoeken, maar wat wij gedaan hebben is dus ook de badkamer, laminaat op bovenverdieping + zolder, van de dingen die jij daar opnoemt, en dan hebben die laminaatvloeren incl laten leggen volgens mij iets van 3000 euro gekost (maar ik had dan ook geen laminaat van 5 euro de m2) en de badkamer gaat me 7500 euro kosten.

In die badkamer zit NIET het badkamermeubel wat ik iets van 4 maanden geleden gekocht heb, wat ook iets van 1200 euro was, dus als ik dat erbij optel, dan zit ik op 8700 euro voor de badkamer + 3000 euro voor de vloeren maakt 11.700 euro.

Jullie hebben een offerte van 17.500 ex btw. Ik weet niet of jullie de BTW moeten betalen omdat oom, weet ik veel, maar anders komt daar nog 21% btw bij. Nou, dan zit je dus op

17.500 + 21% = 21.175 euro. Nou, dat min die 11.700 van mij maakt 9.475, en daarvoor krijgen jullie dan niet alleen een keuken incl inbouw, maar ook dakisolatie, de CV verplaatsen + stucen (en stucadoors zijn duur).

Nu weet ik niet wat jij wil qua keuken, maar een keuken voor nog geen 10k is echt niet zo heel erg duur (afhankelijk van wat je wil), maar niet alleen krijgen jullie die keuken, maar voor diezelfde 9.475 euro krijgen jullie dan ook nog dakisolatie + stuccen + CV verplaatsen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet zo'n gekke prijs. Ik vind het zelfs wel behoorlijk gunstig.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot jullie keuken + badkamer is, maar jij zegt dat je geen gekke Henkie bent, maar ik vind het echt niet veel geld voor wat jullie er allemaal voor krijgen. Als jij echter naar een Ikea keuken van 2500 euro zit te kijken, ja, dat is geen vergelijk natuurlijk.

Als jij echter ook nog eens niet de BTW zou hoeven betalen, dan is het helemaal een koopje, in mijn ogen.

Edit: nog even gerekend, als jij geen BTW zou hoeven betalen dan zou je op 17.500 - 11.700 = 5.800 komen, en daarvoor zou je dan een keuken incl inbouw + isolatie + stucen krijgen. Het spijt me, maar ik vind dat echt spotgoedkoop. Ik vind het ook als je wél BTW zou moeten betalen echt goedkoop, want ik reken natuurlijk met 3k voor de vloer, en ik weet niet in welke prijsklassen jij zit, dus de verdeling zou wellicht wat anders worden, maar 17500 ex btw voor werkzaamheden waar en de vloer en een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken in zit, dan vind ik dat echt niet duur, tenzij jullie een kabouterhuisje hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door CoolGuy op 23-03-2018 22:52:46 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178057923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 22:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol. Ik weet niet in welke prijscategorie jullie het zoeken, maar wat wij gedaan hebben is dus ook de badkamer, laminaat op bovenverdieping + zolder, van de dingen die jij daar opnoemt, en dan hebben die laminaatvloeren incl laten leggen volgens mij iets van 3000 euro gekost (maar ik had dan ook geen laminaat van 5 euro de m2) en de badkamer gaat me 7500 euro kosten.

In die badkamer zit NIET het badkamermeubel wat ik iets van 4 maanden geleden gekocht heb, wat ook iets van 1200 euro was, dus als ik dat erbij optel, dan zit ik op 8700 euro voor de badkamer + 3000 euro voor de vloeren maakt 11.700 euro.

Jullie hebben een offerte van 17.500 ex btw. Ik weet niet of jullie de BTW moeten betalen omdat oom, weet ik veel, maar anders komt daar nog 21% btw bij. Nou, dan zit je dus op

17.500 + 21% = 21.175 euro. Nou, dat min die 11.700 van mij maakt 9.475, en daarvoor krijgen jullie dan niet alleen een keuken incl inbouw, maar ook dakisolatie, de CV verplaatsen + stucen (en stucadoors zijn duur).

Nu weet ik niet wat jij wil qua keuken, maar een keuken voor nog geen 10k is echt niet zo heel erg duur (afhankelijk van wat je wil), maar niet alleen krijgen jullie die keuken, maar voor diezelfde 9.475 euro krijgen jullie dan ook nog dakisolatie + stuccen + CV verplaatsen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet zo'n gekke prijs. Ik vind het zelfs wel behoorlijk gunstig.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot jullie keuken + badkamer is, maar jij zegt dat je geen gekke Henkie bent, maar ik vind het echt niet veel geld voor wat jullie er allemaal voor krijgen. Als jij echter naar een Ikea keuken van 2500 euro zit te kijken, ja, dat is geen vergelijk natuurlijk.

Als jij echter ook nog eens niet de BTW zou hoeven betalen, dan is het helemaal een koopje, in mijn ogen.

Edit: nog even gerekend, als jij geen BTW zou hoeven betalen dan zou je op 17.500 - 11.700 = 5.800 komen, en daarvoor zou je dan een keuken incl inbouw + isolatie + stucen krijgen. Het spijt me, maar ik vind dat echt spotgoedkoop. Ik vind het ook als je wél BTW zou moeten betalen echt goedkoop, want ik reken natuurlijk met 3k voor de vloer, en ik weet niet in welke prijsklassen jij zit, dus de verdeling zou wellicht wat anders worden, maar 17500 ex btw voor werkzaamheden waar en de vloer en een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken in zit, dan vind ik dat echt niet duur, tenzij jullie een kabouterhuisje hebben.
We hebben wat geschrapt het essentiële maar gekozen de rest gaan we zelf doen.
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 15:20:18 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178057936
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:19 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben wat geschrapt het essentiële maar gekozen de rest gaan we zelf doen.
Wat hebben jullie dan geschrapt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178057981
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat hebben jullie dan geschrapt?
Vloeren cv en plafonds
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 15:26:47 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178058061
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Vloeren cv en plafonds
Dus de badkamer + keuken blijft over, en waar kom je dan op uit qua prijs?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178058123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus de badkamer + keuken blijft over, en waar kom je dan op uit qua prijs?
14000 met dakisolatie. :)
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 15:32:12 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178058200
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:29 schreef ManianMan het volgende:

[..]

14000 met dakisolatie. :)
Lol hebben jullie de eerste offerte gezien, waar die 17,5k op stond en hoe die 17,5k is opgebouwd?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178058242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol hebben jullie de eerste offerte gezien, waar die 17,5k op stond en hoe die 17,5k is opgebouwd?
De nieuwe offerte is nog niet klaar ;)
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 15:35:22 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178058261
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:34 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De nieuwe offerte is nog niet klaar ;)
Ik vroeg naar de eerste offerte, die waar die 17,5k op stond, hebben jullie die (gezien)?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 24 maart 2018 @ 15:38:41 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178058331
Ik zou zo tekenen voor 17,5k voor dat alles inderdaad.
Maar heb het idee dat het wat aan dovemansoren gericht is in dit geval. Vragen worden ook niet goed beantwoord.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 15:46:30 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178058469
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:38 schreef laziness het volgende:
Ik zou zo tekenen voor 17,5k voor dat alles inderdaad.
Maar heb het idee dat het wat aan dovemansoren gericht is in dit geval. Vragen worden ook niet goed beantwoord.
Dat idee heb ik ook. Maar als je denkt dat je niet Gekke Henkie bent omdat je 17,5k veel vindt voor dat hele rijtje aan dingen, dan denk ik eerder dat je Gekke Henkie bent als je daar niet direct boven op springt en tekent, maar ik denk niet dat hij enig idee heeft van wat iets kost.

Ik vind de 3,5k die er nu af gaan voor de vloeren + plafonds + CV ketel veplaatsen wat aan de lage kant, dus op dit punt zou ík vragen gaan stellen. Daarom vroeg ik ook of die 1e offerte, voor 17,5k, in hun bezit is, en of daar per onderdeel op staat wat het kost, want dan zou ik de dingen die nu NIET gedaan worden bij elkaar optellen en kijken of dat inderdaad 3,5k is, of meer dan 3,5, want dan zou er dus meer van het totaalbedrag af moeten gaan.

Maar ik denk inderdaad niet dat hij dat wil horen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178064091
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 15:34 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De nieuwe offerte is nog niet klaar ;)
Manianman, ik kan me voorstellen dat het best lastig is maar Coolguy heeft echt goede adviezen gegeven. Ik ben ook heel benieuwd naar de eerste factuur en de opbouw daarvan.
Ik heb net een groot jaren 30 huis van boven tot onder gerenoveerd en jouw eerste offerte klinkt mij als muziek in de oren. De tweede wat minder.
Alius aliud dicit
pi_178065102
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 21:05 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Manianman, ik kan me voorstellen dat het best lastig is maar Coolguy heeft echt goede adviezen gegeven. Ik ben ook heel benieuwd naar de eerste factuur en de opbouw daarvan.
Ik heb net een groot jaren 30 huis van boven tot onder gerenoveerd en jouw eerste offerte klinkt mij als muziek in de oren. De tweede wat minder.
Opbouw eerste offerte

Keuken 4000
Badkamer 8000
Dakisolatie 2000
Cv ketel verplaatsen 1800
Laminaat vloeren 700
2 plafonds stucen 1000

Opbouw 2de offerte komt nog eigenlijk maar als ik de dingen schrap.

Keuken 4000
Badkamer 8000
Dakisolatie 2000
pi_178065303
Zo, doe mij zo'n aannemer. Ik red het niet met die bedragen in een nieuwbouwwoning. Oké, ons huis is waarschijnlijk groter, maar onze Ikea keuken kost toch echt meer en dat is dan zonder slopen oude keuken, opbouwen nieuwe en de apparatuur.
Idem voor de badkamer: tegels, sanitair en installeren voor dat geld is echt niet veel en ik neem aan dat je die ook niet zelf sloopt.

Los daarvan, dakisolatie bespaart je geld en je kan er misschien subsidie voor krijgen. Bovendien waardevermeerderend, dus dat zou ik eerst doen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178065789
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:05 schreef d.k. het volgende:
Zo, doe mij zo'n aannemer. Ik red het niet met die bedragen in een nieuwbouwwoning. Oké, ons huis is waarschijnlijk groter, maar onze Ikea keuken kost toch echt meer en dat is dan zonder slopen oude keuken, opbouwen nieuwe en de apparatuur.
Idem voor de badkamer: tegels, sanitair en installeren voor dat geld is echt niet veel en ik neem aan dat je die ook niet zelf sloopt.

Los daarvan, dakisolatie bespaart je geld en je kan er misschien subsidie voor krijgen. Bovendien waardevermeerderend, dus dat zou ik eerst doen.
Badkamer boven is gewoon nog een slaapkamer valt weinig aan te slopen.

Keuken moet gesloopt worden idd.

Dakisolatie is niks aanwezig je kijkt zo tegen de pannen aan dus ideaal...

Subsidiepotje is op.
pi_178065927
Dus voor die badkamer moeten ook alle leidingen nog gelegd worden? Dan is het echt goedkoop.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178066135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:29 schreef d.k. het volgende:
Dus voor die badkamer moeten ook alle leidingen nog gelegd worden? Dan is het echt goedkoop.
Keuken en badkamer is sowieso aan dezelfde kant van het huis. De badkamer komt boven de wc dus gemakkelijk met afvoer.

We hebben denk ik geluk met de indeling van het huis en dat het een oom betreft. Enige wat mijn adviseur vond is dat de kosten te hoog waren om de verstrekker te passeren.

Miscommunicatie achteraf.
pi_178066310
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:37 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Keuken en badkamer is sowieso aan dezelfde kant van het huis. De badkamer komt boven de wc dus gemakkelijk met afvoer.

maar alles moet dus wel nog aangelegd worden... T is echt een super scherpe prijs, als ik die ook was kon je t nu bekijken als je die eerste offerte afgewezen had :X

Ik denk dat wij voor dezelfde prijs alleen de badkamer en het verplaatsen van de wasmachine+droger krijgen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_178066865
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

maar alles moet dus wel nog aangelegd worden... T is echt een super scherpe prijs, als ik die ook was kon je t nu bekijken als je die eerste offerte afgewezen had :X

Ik denk dat wij voor dezelfde prijs alleen de badkamer en het verplaatsen van de wasmachine+droger krijgen :+
Ik heb gezegd dat we specifiek willen weten wat er aan gedaan moet worden. Hij heeft nu pas alles opgemeten. Vorige keer heeft ie globaal rondgelopen. Hij zal misschien grijs werken denk ik dan.
pi_178067308
Hele dikke prima prijs. Voor keuken en badkamer was ik ¤20.000 kwijt. Sloopwerk zelf gedaan. Heb hele mooie keuken en badkamer uitgezocht, geen Ikea maar ook zeker niet super-de-luxe. Heel veel succes!
Alius aliud dicit
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 10:00:42 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178092995
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:24 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Badkamer boven is gewoon nog een slaapkamer valt weinig aan te slopen.

Keuken moet gesloopt worden idd.

Dakisolatie is niks aanwezig je kijkt zo tegen de pannen aan dus ideaal...

Subsidiepotje is op.
Ik snap niet dat je niet boven op die eerste offerte bent gesprongen, want door het hele huis de vloeren leggen voor 700 euro, en dat is dan INCLUSIEF de laminaat neem ik aan, is echt spotjegoedkoop. Dan zul je ook geen dure laminaat hebben, maar het zijn meestal de arbeidsuren die het geld kosten, maar dan nog wordt je hier behoorlijk gematst.

Daarnaast, wat d.k. al zegt, de badkamer is nu nog slaapkamer, dus daar moet al het leidingwerk ook nog heen, of daar beneden nou een toilet is of niet, het moet wel gedaan worden, en dan nog kost die badkamer maar 4000 euro, dus dat is incl materiaal, wandtegels,vloertegels, douche/bad (weet niet wat jullie willen) kranen, toilet, wastafel etc? En dan maar 4k? Dat is echt HEEL goedkoop.

Die eerste offerte, voor 17,5k had je bovenop moeten springen, want er gaat nu 3,5k vanaf, maar als die 3,5k echt zo'n issue zijn én alle subsidiepotjes zijn al op, dan ben je eigenlijk meer aan het doen dan je kunt betalen. Dat maakt echter niet dat die offerte nou zo duur was, want die offerte was alles behalve duur.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178102682
ManianMan wat heb je als specificatie voor je bouwdepot gegeven en mag je daar nu nog van afwijken? Dat zou ik eerst even uitzoeken en dan pas offertes etc gaan aanvragen.
Sowieso zou ik in zo'n oud huis eerst kiezen voor isolatie, daar 'win' je energiekosten mee.En als je vriendin maar 12 uur werkt zal ze veel thuis zijn en dus zal je relatief meer energie gebruiken dan wanneer je beide fulltime werkt. Dat maakt investeren in isolatie nog aantrekkelijker. Bijkomend voordeel: voor isolatie zijn allerhande subsidiepotjes, ook vanuit de gemeente enzo.
Een nieuwe keuken en een badkamer zijn leuk, maar niet super noodzakelijk en zeker als CoolGuy gelijk heeft en je al redelijk krap zit in budget. Dat kan je uitstellen, desnoods spaar je eerst weer even.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178102762
Wij kregen vorige week weer een update van onze aannemer, sinds de vorige update eind februari weer 6 onwerkbare dagen erbij :N Maar...ze lijken er nu toch de vaart in te hebben en er wordt volop gewerkt. Opleverdatum zou nog voor de bouwvak moeten zijn en rond half april horen we er meer over. Zou heel mooi zijn als het lukt, dan hebben we nog een deel van de zomer in ons nieuwe huis met en fatsoenlijke tuin ipv de postzegel die we nu hebben in ons tijdelijke huurhuis.
We moeten na de oplevering nog zo'n beetje alles doen (badkamers, vloeren, keuken, dakkapel) dus meteen verhuizen zit er niet in, maar alleen al dat gaan plannen maakt me vrolijk dus kom maar door met de lente en het goede weer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178103007
Dakisolatie gaat sowieso gebeuren overal zit dubbel glas in.

Echter spouwmuur isolatie ben ik niet zo fan van is toch een tussenwoning.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 17:20:27 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178103092
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:16 schreef ManianMan het volgende:
Dakisolatie gaat sowieso gebeuren overal zit dubbel glas in.

Echter spouwmuur isolatie ben ik niet zo fan van is toch een tussenwoning.
Spouwmuur isolatie aan de voor en achterkant is niet duur, tenminste, niet als je alleen maar fase 1 doet, waarbij er van die balletjes in je spouwmuren worden gedaan. Laat een vriend van me nu ook doen in zijn net gekochte huisje, en dat kost volgens mij 750 euro. Daar zou ik het niet voor laten.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 17:22:14 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178103139
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:05 schreef d.k. het volgende:
ManianMan wat heb je als specificatie voor je bouwdepot gegeven en mag je daar nu nog van afwijken? Dat zou ik eerst even uitzoeken en dan pas offertes etc gaan aanvragen.
Sowieso zou ik in zo'n oud huis eerst kiezen voor isolatie, daar 'win' je energiekosten mee.En als je vriendin maar 12 uur werkt zal ze veel thuis zijn en dus zal je relatief meer energie gebruiken dan wanneer je beide fulltime werkt. Dat maakt investeren in isolatie nog aantrekkelijker. Bijkomend voordeel: voor isolatie zijn allerhande subsidiepotjes, ook vanuit de gemeente enzo.
Een nieuwe keuken en een badkamer zijn leuk, maar niet super noodzakelijk en zeker als CoolGuy gelijk heeft en je al redelijk krap zit in budget. Dat kan je uitstellen, desnoods spaar je eerst weer even.
Ik weet niet of dat standaard wel of niet mag, maar ik ben ook afgeweken van wat ik op het oorspronkelijke bestedingsplannetje heb aangegeven, en dat was geen enkel probleem, maar ik weet niet of dat bij elke hypotheekverstrekker zo makkelijk gaat.

Update vanuit mij. De badkamer was gepland vanaf de 2e week van juni, maar ik heb de aannemer gesproken, en het is 1 mei geworden *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178103815
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Spouwmuur isolatie aan de voor en achterkant is niet duur, tenminste, niet als je alleen maar fase 1 doet, waarbij er van die balletjes in je spouwmuren worden gedaan. Laat een vriend van me nu ook doen in zijn net gekochte huisje, en dat kost volgens mij 750 euro. Daar zou ik het niet voor laten.
Bij wie? Wij willen ook offerte 3400 ja dahag
pi_178104720
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat standaard wel of niet mag, maar ik ben ook afgeweken van wat ik op het oorspronkelijke bestedingsplannetje heb aangegeven, en dat was geen enkel probleem, maar ik weet niet of dat bij elke hypotheekverstrekker zo makkelijk gaat.

Update vanuit mij. De badkamer was gepland vanaf de 2e week van juni, maar ik heb de aannemer gesproken, en het is 1 mei geworden *O* *O*
Wij hebben het alleen met de adviseur besproken de rest gaat door naar de verstrekker als nieuwe offerte komt. We hebben 15k bouwdepot daarom moest ik wat dingetjes weghalen door mijn oom. We gaan ook akkoord met de eerste offerte. Maar dan deels met eigen geld :)

We willen gewoon safe staan omdat we een top lineair hypotheek hebben. We kunnen het makkelijk daar we steun krijgen van onze ouders.
pi_178104798
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]


Update vanuit mij. De badkamer was gepland vanaf de 2e week van juni, maar ik heb de aannemer gesproken, en het is 1 mei geworden *O* *O*
mazzelaar, hier vandaag juist gehoord dat t later wordt ivm tegelzetter die door z'n rug is gegaan :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:09:27 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178105617
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bij wie? Wij willen ook offerte 3400 ja dahag
Is afhankelijk van de grootte van het huis he, want hoe groter de muren, hoe meer het kost :P In hun geval is het een klein huisje, 95m2 en dan dus alleen de voor- en achterkant. Hij vertelde me 750 euro.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:10:45 #109
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178105638
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

mazzelaar, hier vandaag juist gehoord dat t later wordt ivm tegelzetter die door z'n rug is gegaan :+
Dat is kut. Bij ons is dat alleen maar omdat de klus die hij voor ons had naar juni is verplaatst, omdat die mensen eerst nog op vakantie gaan. Daarom kon hij de 2 opdrachten omruilen en zijn wij dus vanaf 1 mei aan de beurt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:17:04 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178105735
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:27 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wij hebben het alleen met de adviseur besproken de rest gaat door naar de verstrekker als nieuwe offerte komt. We hebben 15k bouwdepot daarom moest ik wat dingetjes weghalen door mijn oom. We gaan ook akkoord met de eerste offerte. Maar dan deels met eigen geld :)

We willen gewoon safe staan omdat we een top lineair hypotheek hebben. We kunnen het makkelijk daar we steun krijgen van onze ouders.
Zoals ik het lees wil je zeggen dat je safe wil gaan omdat jullie hypotheek al een tophypotheek is, als in, het maximale wat jullie kunnen?

Dan kunnen jullie ouders het dus, niet jullie. Niet dat ik nou per se negatief wil zijn, ik snap dat je heel blij bent dat het allemaal gelukt is, maar wat ik lees is dat het eigenlijk qua hypotheek net op het randje is, en qua wat jullie verder nog willen eigenlijk net over het randje.

Ik ben wel benieuwd wat de woonoppervlakte is van jullie optrekje in m2? Want ik snap nog even niet hoe je INCL leggen 700 euro kwijt bent voor laminaat door het hele huis? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 maart 2018 @ 19:25:08 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178105891
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is kut. Bij ons is dat alleen maar omdat de klus die hij voor ons had naar juni is verplaatst, omdat die mensen eerst nog op vakantie gaan. Daarom kon hij de 2 opdrachten omruilen en zijn wij dus vanaf 1 mei aan de beurt.
Dat is wel heel fijn zeg! Ook voor je vrouw! Wanneer is ze uitgerekend?
KuikenGuppy
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:27:38 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178105958
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is wel heel fijn zeg! Ook voor je vrouw! Wanneer is ze uitgerekend?
Ja mijn vrouw is daar erg blij mee inderdaad! Nou, ze is 27 juli uitgerekend, en de aannemer gaf aan ongeveer 3 weken nodig te hebben voor de badkamer. Waarschijnlijk minder, maar als het wat tegen zit (want oud huis) 3 weken. Als hij dus op 1 mei zou beginnen dan zou hij officieel op de 21e mei klaar zijn :P , maar als het goed is in ieder geval vóór juni, dus in principe zou de badkamer dan al ruim 2 maanden klaar zijn op het moment dat ons moppie zich aandient :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178106069
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zoals ik het lees wil je zeggen dat je safe wil gaan omdat jullie hypotheek al een tophypotheek is, als in, het maximale wat jullie kunnen?

Dan kunnen jullie ouders het dus, niet jullie. Niet dat ik nou per se negatief wil zijn, ik snap dat je heel blij bent dat het allemaal gelukt is, maar wat ik lees is dat het eigenlijk qua hypotheek net op het randje is, en qua wat jullie verder nog willen eigenlijk net over het randje.

Ik ben wel benieuwd wat de woonoppervlakte is van jullie optrekje in m2? Want ik snap nog even niet hoe je INCL leggen 700 euro kwijt bent voor laminaat door het hele huis? :P
We hebben 25k achter de hand. We kunnen nog net mooi rondkomen maar mocht er iets zijn kunnen we rekenen op onze ouders in eerste instantie.


Die 25k ( na kosten koper) moeten we dus nog iets van investeren in het huis. Zoals vloeren en Cv ketel naar boven dat is het hoognodige.

De badkamer keuken en dakisolatie gaan van bouwdepot.

We houden 340 euro over per maand dan heb ik alles geteld. Belastingen verzekeringen abbo boodschappen zonder prive benzine geteld te hebben maar dat zal de eerste jaren niet veel zijn want mijn vriendin gaat met mijn schoonma boodschappen doen.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:35:35 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178106162
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:32 schreef ManianMan het volgende:

[..]

We hebben 25k achter de hand. We kunnen nog net mooi rondkomen maar mocht er iets zijn kunnen we rekenen op onze ouders in eerste instantie.

Die 25k ( na kosten koper) moeten we dus nog iets van investeren in het huis. Zoals vloeren en Cv ketel naar boven dat is het hoognodige.

De badkamer keuken en dakisolatie gaan van bouwdepot.

We houden 340 euro over per maand zonder prive benzine geteld te hebben maar dat zal de eerste jaren niet veel zijn want mijn vriendin gaat met mijn schoonma boodschappen doen.
Maar...nu heb je vanalles gezegd, maar niet gereageerd op wat ik vraag. wat is de woonoppervlakte in m2? Vanwege dat laminaat van 700 incl leggen voor het hele huis.

Wacht wat? Jullie houden nog maar 340 euro per maand over ZONDER benzine geld geteld te hebben? Maar jullie hebben dan wel al gespaard en ook al boodschappen gedaan? of moeten de boodschappen en sparen, naast het benzine geld ook nog van die 340 euro af?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178106226
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar...nu heb je vanalles gezegd, maar niet gereageerd op wat ik vraag. wat is de woonoppervlakte in m2? Vanwege dat laminaat van 700 incl leggen voor het hele huis.

Wacht wat? Jullie houden nog maar 340 euro per maand over ZONDER benzine geld geteld te hebben? Maar jullie hebben dan wel al gespaard en ook al boodschappen gedaan? of moeten de boodschappen en sparen, naast het benzine geld ook nog van die 340 euro af?
Alleen benzine geld moet er nog van af.

De woning bedraagt ca 90 m2 zonder zolder geteld te hebben.

We hebben een wajong inkomen en een fulltime inkomen van daar dat er zo weinig overblijft in eerste instantie.

Daarom ook gekozen voor lineair zodat we toch nog groei hebben.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:42:06 #116
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178106316
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:38 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Alleen benzine geld moet er nog van af.

De woning bedraagt ca 90 m2 zonder zolder geteld te hebben.

We hebben een wajong inkomen en een fulltime inkomen van daar dat er zo weinig overblijft in eerste instantie.

Daarom ook gekozen voor lineair zodat we toch nog groei hebben.
Oke, dat is dus 5m2 minder dan die maat van me. Dan zou ik die gevelisolatie al helemaal laten doen, want die 1k die het je grofweg gaat kosten heb je nog, want jullie geven 15k uit maar hebben 25k, dus die ene 1000 euro maken dan ook niets meer uit, en isolatie wil je echt absoluut wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178106509
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is afhankelijk van de grootte van het huis he, want hoe groter de muren, hoe meer het kost :P In hun geval is het een klein huisje, 95m2 en dan dus alleen de voor- en achterkant. Hij vertelde me 750 euro.
Hier heel veel glas dus "weinig" muur
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 19:52:56 #118
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178106598
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier heel veel glas dus "weinig" muur
Koekkoek, 3400 euro 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178108562
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat standaard wel of niet mag, maar ik ben ook afgeweken van wat ik op het oorspronkelijke bestedingsplannetje heb aangegeven, en dat was geen enkel probleem, maar ik weet niet of dat bij elke hypotheekverstrekker zo makkelijk gaat.

Update vanuit mij. De badkamer was gepland vanaf de 2e week van juni, maar ik heb de aannemer gesproken, en het is 1 mei geworden *O* *O*
Ik mocht het volgens mij niet.
Er moest specifiek opgegeven worden waarvoor ik het bouwdepot wou gebruiken en dat is meegenomen in de taxatie. Wanneer de taxateur zou bepalen dat het de waarde niet zou verhogen zou ik het bouwdepot niet krijgen. Ik kreeg dan ook geen bouwdepot voor mijn keuken :?

Dat van die badkamer is wel lekker trouwens! :D
Maar zit je dan 3 weken zonder badkamer die je kunt gebruiken? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 21:25:06 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178109371
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik mocht het volgens mij niet.
Er moest specifiek opgegeven worden waarvoor ik het bouwdepot wou gebruiken en dat is meegenomen in de taxatie. Wanneer de taxateur zou bepalen dat het de waarde niet zou verhogen zou ik het bouwdepot niet krijgen. Ik kreeg dan ook geen bouwdepot voor mijn keuken :?

Dat van die badkamer is wel lekker trouwens! :D
Maar zit je dan 3 weken zonder badkamer die je kunt gebruiken? :?
Dat dacht ik ook :D

Ja, maar, we kunnen bij mijn moeder, die hier ook in het dorp woont, gaan douchen, en de buren hebben dat ook al aangeboden :)

Wat betreft het bouwdepot, ik had maar een heel kleintje, want ik had gedacht maar weinig te gaan doen (nu) aan het huis. Dus ik had maar 5k. Maar toen dat voor de helft op was bedacht ik me dat ik beter eerst iets anders kon doen dan oorspronkelijk gepland, en daar heb ik voor gebeld.

Nou, was geen enkel probleem, kon gewoon, hoefde dat ook niet vooraf te specificeren, ik kon gewoon declareren, maar, ik moest wel aantonen het ook daadwerkelijk gedaan te hebben (logisch) en ik moest ook rekening houden met dingen die wel en niet mochten.

In principe kwam het er op neer dat alles wat schroef en spijkervast aan het huis zat, geen enkel probleem was. Nou, prima.

Uiteindelijk heb ik nog van mijn eigen geld naast die 5k bouwdepot iets van 7k uitgegeven, aan het huis en daar zit de badkamer ook nog niet bij, want dat wilde ik 'over 5 jaar' (lees: als mijn vrouw zwanger zou zijn) doen, of aan het begin van die zwangerschap.

Maar ja, mijn vrouw werd dus al heel snel zwanger, en ik heb dus eigenlijk op het laatste moment nog besloten de badkamer te doen, vandaar dat dat nog in juni kon, maar met een beetje geluk kon het nu dus toch al op 1 mei. :)

[ Bericht 30% gewijzigd door CoolGuy op 26-03-2018 21:31:21 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:27:59 #121
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178117696
Fijn van de badkamer Coolguy! ^O^
Manian, wat een gepuzzel hé met verbouwing/offertes!

Hier loop ik bijna overal dood op de offertes.
We willen deze werkzaamheden uitbesteden:
- het verplaatsen van een radiator (waarvan ook een stuk leidingwerk verplaatsen onder de vloer)
- het dichtmaken van een open trap (stootborden plaatsen op de trap naar zolder)
- het verbouwen van de garage naar een hobbykamer en een waskamer (incl. plaatsen muurtje met deur, geheel stucen en maken van een warmte/koude brug langs het nieuwe kozijn wat geplaatst gaat worden).

Een eerste offerte zat rond de 10.000-15.000 euro :o Die doen we maar niet..
Verder een paar reacties op offerte aanvragen gehad, dat ze er geen tijd voor hebben :o
Heb ook de trap en de radiator klusjes los op werkspot gezet.. nog totaal geen reacties :o

Gisteren hebben we gelukkig eindelijk een offerte gehad circa 4500 euro waarvan ze aangeven dat het qua planning wel moet lukken. Dat klinkt al een stuk beter :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 19:42:13 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178176043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:27 schreef Radyhyn het volgende:
Fijn van de badkamer Coolguy! ^O^
Manian, wat een gepuzzel hé met verbouwing/offertes!

Hier loop ik bijna overal dood op de offertes.
We willen deze werkzaamheden uitbesteden:
- het verplaatsen van een radiator (waarvan ook een stuk leidingwerk verplaatsen onder de vloer)
- het dichtmaken van een open trap (stootborden plaatsen op de trap naar zolder)
- het verbouwen van de garage naar een hobbykamer en een waskamer (incl. plaatsen muurtje met deur, geheel stucen en maken van een warmte/koude brug langs het nieuwe kozijn wat geplaatst gaat worden).

Een eerste offerte zat rond de 10.000-15.000 euro :o Die doen we maar niet..
Verder een paar reacties op offerte aanvragen gehad, dat ze er geen tijd voor hebben :o
Heb ook de trap en de radiator klusjes los op werkspot gezet.. nog totaal geen reacties :o

Gisteren hebben we gelukkig eindelijk een offerte gehad circa 4500 euro waarvan ze aangeven dat het qua planning wel moet lukken. Dat klinkt al een stuk beter :Y
Ja is wel erg fijn, maar, aangezien we met alles in dit huis al tegen verrassingen aangelopen zijn hou ik er gewoon rekening mee dat dat bij de badkamer ook gaat gebeuren. Ik ben absoluut geen bouwkundige, maar de aannemer gelukkig wel.

De badkamer was vroeger een slaapkamer, en de badkamer was achter de keuken. Omdat de vorige bewoners de badkamer beneden weg hebben gedaan en bij de keuken hebben getrokken, hebben ze van een slaapkamer badkamer gemaakt. Maar omdat die badkamer een zooitje is qua water aansluitingen (niet standaard) hou ik m'n hart vast wat de aannemer allemaal gaat tegenkomen daar. Gelukkig wordt nu dan wel alles opgetrokken naar de huidige standaarden, maar toch.

Omdat wij een ligbad willen en de badkamer een houten vloer heeft, gaf de aannemer aan dat hij daar een betonnen vloertje (op zwaluwplaten, zeg ik dat goed?) in wil leggen. Dat geeft dan de mogelijkheid tot vloerverwarming, etc etc. Ik ben voor de wanden, tegelwerk, en leidingwerk etc niet zo bang, want dat gaat nu allemaal weg en wordt allemaal nieuw. Waar ik wel -als leek- bang voor ben is als de huidige tegelvloer er uit gaat.

Laat ik het zo zeggen, ik ben blij als de fase afbreken + leidingwerk + vloer storten gedaan is. Dus als we weer gewoon een ruimte hebben die nog afgewerkt moet worden. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 4 april 2018 @ 21:50:58 #123
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178312103
Ik heb net de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis *O*

Huurhuis, dat wel. en veeeeeeeeel werk -O-

Ben nu even marktplaats aan het afspeuren voor een andere keuken, en tegels
  donderdag 5 april 2018 @ 08:41:50 #124
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178317989
PureEvil gefeliciteerd!! *O*
Lekker je eigen plekkie maken :Y

Wij zijn druk bezig met de zolder opruimen/uitzoeken.
Dozen vol schoolspullen wat allemaal weg kan..
Dozen vol oude knutsels van mij.. waar ik wel het eea van bewaar (mijn streven is 1 doos met oude school/knutselmeuk bewaren.. ipv de 6 dozen die er stonden :P).
Ennnn een doos met mijn oude My Little Pony's.. die dus nog flink wat lijken te gaan opbrengen op marktplaats :o _O_

Nog 3 weken en dan hebben we de sleutel! Aftellen! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 5 april 2018 @ 16:46:41 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178326052
Oooh dat ruimt lekker op Rady :D.
En het komt nu echt dichtbij hè *O* Hier is het ook aftellen, 3,5 week nog :Y.
Wij laten ons verhuizen door een bedrijf dat ook voor ons gaat inpakken, maar ik kan het niet laten om toch ook al lekker te ruimen en her en der al wat dozen in te pakken.
Per afgelopen januari ben ik met mijn webwinkel in cosmetica gestopt, alle overgebleven make-up heb ik gedoneerd maar de kast lag nog vol met verzorgingsproducten en badproducten. Die zijn niet oneindig houdbaar, dus heb ze vanmiddag rustig uitgezocht. Er kan nog weer en verhuisdoos vol naar een goed doel (suggesties zijn welkom :')). Dat ruimt ook zo lekker op *O*. We hebben straks gewoon een aantal kasten over die niet meer mee hoeven.
Een aantal weken geleden heb ik een groot deel van het speelgoed wat beneden rondslingerde in een doos gegooid, er is daarvan geloof ik nog maar één ding gemist. Dus die doos kan dadelijk ook zo door naar de kringloopwinkel :P.
En ik heb net een nieuw servies besteld, ik vind zo'n verhuizing echt een moment om dat soort dingen te vervangen :D. Nieuwe handdoeken, badlakens, theedoeken, beddengoed, etc. Doen jullie dat ook?
Nou veranderen wij ook wel echt qua sfeer in de woning; we gaan van een jaren 80 tussenwoning naar een jaren 30 vrijstaand herenhuis, dus ik vind niet al ons huidige spul passen in de nieuwe woning. Misschien maakt dat ook verschil.
KuikenGuppy
pi_178332449
Ooh Burdie en Radhyn, dat gaat snel! Spannend! *O*
Ik heb ook nieuwe handdoeken en servies en glazen gekocht. Vond ik ook fijn!
Hier nu echt gesetteld en gister drie containers met puin gevuld laten ophalen. Heerlijk! Nog veel kleine klusjes te doen,maar komt goed!

Wens jullie heel veel plezier en succes met de verhuizing
8-)
Alius aliud dicit
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:11:31 #127
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178339414
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:46 schreef Burdie het volgende:
Oooh dat ruimt lekker op Rady :D.
En het komt nu echt dichtbij hè *O* Hier is het ook aftellen, 3,5 week nog :Y.
Wij laten ons verhuizen door een bedrijf dat ook voor ons gaat inpakken, maar ik kan het niet laten om toch ook al lekker te ruimen en her en der al wat dozen in te pakken.
Per afgelopen januari ben ik met mijn webwinkel in cosmetica gestopt, alle overgebleven make-up heb ik gedoneerd maar de kast lag nog vol met verzorgingsproducten en badproducten. Die zijn niet oneindig houdbaar, dus heb ze vanmiddag rustig uitgezocht. Er kan nog weer en verhuisdoos vol naar een goed doel (suggesties zijn welkom :')). Dat ruimt ook zo lekker op *O*. We hebben straks gewoon een aantal kasten over die niet meer mee hoeven.
Een aantal weken geleden heb ik een groot deel van het speelgoed wat beneden rondslingerde in een doos gegooid, er is daarvan geloof ik nog maar één ding gemist. Dus die doos kan dadelijk ook zo door naar de kringloopwinkel :P.
En ik heb net een nieuw servies besteld, ik vind zo'n verhuizing echt een moment om dat soort dingen te vervangen :D. Nieuwe handdoeken, badlakens, theedoeken, beddengoed, etc. Doen jullie dat ook?
Nou veranderen wij ook wel echt qua sfeer in de woning; we gaan van een jaren 80 tussenwoning naar een jaren 30 vrijstaand herenhuis, dus ik vind niet al ons huidige spul passen in de nieuwe woning. Misschien maakt dat ook verschil.
Ik heb ook nieuw servies gekocht *O* Die ga ik vandaag ophalen. Had nog oud servies van mijn oorspronkelijke uitzet in 2009, dus het mocht ook wel een keertje. Beddengoed moet ik ook opnieuw kopen, maar dat is meer omdat ik afgelopen weekend een nieuw bed heb gekocht, die veel groter is dan wat ik ooit heb gehad. Dus ik ga van een 200x200 dekbed naar een 240x220 dekbed :D

Moet nog nieuwe kussens halen en de glazen die ik wil staan ook al op een wensenlijstje O+ Koop het alleen alvast in als ik een leuke aanbieding zie of een kortingscode heb. Andere dingen laat ik bezorgen op het moment dat ik de sleutels van de woning heb (kan niet zoveel opbergen in mijn huidige woning)

Meubels wil ik ook vervangen, maar dat zal niet direct bij de verhuizing zijn. Alleen nachtkastjes en een eettafel ontbreken echt, dus die komen wel vrij snel. :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178349505
Wat klinkt dat heerlijk allemaal *O*

Ik wil ook!
Ik ben het zo spuugzat. Volgens mij verkopen we nooit meer ;(
(Ons huis staat nu dik 4 maanden te koop)
  vrijdag 6 april 2018 @ 17:34:05 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178350415
En, is het servies mooi Maraca? Ik heb ook net het nieuwe servies opgehaald, ben er super blij mee en kan niet wachten om het te gebruiken! We laten het ingepakt tot na de verhuizing.

Vandaag ook de verhuizing van onze piano alvast geregeld, en morgen gaat mijn man naar het nieuwe huis om alvast wat dingen op te meten en na te kijken. Jammer dat ik niet mee kan.
Heb er zo'n zin in!

Lily jullie tijd komt écht :Y. Heb je nog wel regelmatig kijkers?
KuikenGuppy
pi_178350523
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:34 schreef Burdie het volgende:
Lily jullie tijd komt écht :Y. Heb je nog wel regelmatig kijkers?
Mwoah, ik weet niet...
In die 4 maanden nu 10 kijkers gehad. Allemaal piepjonge stellen. Logisch gezien de startersprijs.
Maar we wonen in een krimpregio en dan ook nog in een volksbuurt.

We hebben een groot jaren 30 huis, en ze willen toch echt alles helemaal perfect naar de moderne maatstaven kant en klaar huis, en dat voor 150.000. Tja, gaat niet lukken voor hen.

En voor ons dus ook niet :P
pi_178350656
Maar dan nog word ik blij van jullie updates dus ik blijf zeker lezen :Y
  vrijdag 6 april 2018 @ 17:49:44 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178350694
Ja jaren 30 is toch minder populair dan ik dacht, het huis waar wij gaan wonen heeft ook bijna een half jaar te koop gestaan en is - in mijn optiek - voor een schijntje verkocht.
KuikenGuppy
pi_178350703
Wat vervelend Lily. Ons huis staat nu bijna 3 maanden te koop, ik ben vooral dat gepoets elke keer spuug en spuugzat. We hebben geloof ik 11 bezichtigingen gehad nu. Morgen open huis, ik vind het vooral naar dat ik niet weet of er nul of tien mensen komen en alles wel die hele tijd aan de kant moet zijn. }:|

Positief: laatst een hele mooie houten vloer voor ons nieuwe huis uitgezocht. O+
pi_178350775
Hier in de wijk zijn de huizen binnen een week verkocht.

Lily en Selvaria hopelijk komt jullie tijd snel.

Nu vraag ik mij wel af waar jullie huis staat lily met die prijs. Daar koop je hier echt geen huis meer voor.

[ Bericht 34% gewijzigd door F_r op 06-04-2018 18:00:28 ]
pi_178350859
We doen niet mee aan de open huizen dag.
Ik heb wel getwijfeld maar met drie opgroeiende kinderen, die de hele week op school zitten, wil ik niet ook nog een zaterdag (waarschijnlijk voor niks) met zijn allen "kant en klaar" zitten.

Ik hoop wel dat het jullie wat oplevert, Selvaria :Y

En tof van de vloer :)
Welke is het geworden?
  vrijdag 6 april 2018 @ 18:14:20 #136
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178351225
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:34 schreef Burdie het volgende:
En, is het servies mooi Maraca? Ik heb ook net het nieuwe servies opgehaald, ben er super blij mee en kan niet wachten om het te gebruiken! We laten het ingepakt tot na de verhuizing.
Ben er niet aan toegekomen om hem op te halen en de winkels zijn dicht :'( dus ga morgen even langs :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 6 april 2018 @ 19:05:23 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178352504
Ik weet maar al te goed hoe jullie je voelen Lily en Selvaria. Het is zo niet leuk -O-
En dat eeuwige gepoets en opbergen inderdaad }:|

Hopelijk dient de juiste koper zich snel aan voor jullie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178353369
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu vraag ik mij wel af waar jullie huis staat lily met die prijs. Daar koop je hier echt geen huis meer voor.
Zuid-Limburg (het Oosten).
Wat wel fijn is dat ALS we verkopen, we ook iets tofs voor weinig geld terug kunnen kopen zonder veel concurrentie :7
(Ieder nadeel heb zijn voordeel :P )
pi_178353380
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:05 schreef laziness het volgende:
Hopelijk dient de juiste koper zich snel aan voor jullie.
Thx :*
pi_178353412
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:05 schreef laziness het volgende:
Ik weet maar al te goed hoe jullie je voelen Lily en Selvaria. Het is zo niet leuk -O-
En dat eeuwige gepoets en opbergen inderdaad }:|

Hopelijk dient de juiste koper zich snel aan voor jullie.
Inderdaad heel herkenbaar! Ik was op van de zenuwen op een gegeven moment... en toen kwam dé koper. Gun ik jullie ook! O+
Alius aliud dicit
pi_178353644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:58 schreef lily het volgende:
We doen niet mee aan de open huizen dag.
Ik heb wel getwijfeld maar met drie opgroeiende kinderen, die de hele week op school zitten, wil ik niet ook nog een zaterdag (waarschijnlijk voor niks) met zijn allen "kant en klaar" zitten.

Ik hoop wel dat het jullie wat oplevert, Selvaria :Y

En tof van de vloer :)
Welke is het geworden?
Hier is het ook gepuzzel met twee kinderen. In de eerste instantie zouden ze thuis bij mij zijn omdat we geen oppas hadden (man werkt, moeder ook, enige vrienden in de buurt verhuizen dit weekend), maar man heeft krentenbaard (werkt in de bereidingsapotheek in het ziekenhuis en mag dus niet bereiden) en is daardoor onverwacht thuis. :') *O*

Ik heb snel een foto van de vloer geschoten: een hele mooie brede plank met veel knoesten en andere 'oneffenheden' van de boom. We zijn nog niet helemaal uit de kleur, waarschijnlijk naturel of net wat minder warm.
pi_178354252
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:51 schreef lily het volgende:

[..]

Zuid-Limburg (het Oosten).
Wat wel fijn is dat ALS we verkopen, we ook iets tofs voor weinig geld terug kunnen kopen zonder veel concurrentie :7
(Ieder nadeel heb zijn voordeel :P )
Ik heb daar een ex wonen. Echt in een gehucht. Mooie omgeving maar voor jeugd niet echt aantrekkelijk. Als mijn richtingsgevoel klopt en ik in de juiste regio denk.
pi_178354449
Ach ja, het is maar wat je gewend bent zal ik maar zeggen.
We wonen niet in een gehucht en ik ben er geboren en getogen, heb een uitstekende baan en ook mijn pubers voelen zich er fijn dus wij wonen er prima.

(En tegen de tijd dat ze zich niet meer fijn voelen, ligt de wereld aan hun voeten O+ ;) )
  zaterdag 7 april 2018 @ 09:25:04 #144
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178360506
Slechte muren zitten er in mijn huis zeg. Bah. Gelukkig komt de stucadoor van de woningbouw.

Hier een discussie. Flexa roomwit (nr 1509 dacht ik) op de deuren? Of gewoon wit? En wat doe je dan met de muur kleur? Gewoon de goedkope muurverf van de action? (Is dat 9010?) Mijn budget is niet oneindig, maar ik wil, Nu het huis nog leeg is, wel alles goed aanpakken.
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:06:16 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178361643
Hoe lang blijf je er wonen, PE? En woon je alleen of met partner/kinderen/huisdieren? Wij hebben op de kinderkamers en op de gang afwasbare verf, ik zou nooit meer anders willen. Vlekken (modder, vieze handjes, etc) veeg je zo met een doekje weg. In de woonkamer hebben we dat niet, daar veeg je met de vlekken de verf steeds een beetje mee weg.
Als je er lang wilt blijven wonen, zou ik niet besparen op muurverf.
KuikenGuppy
pi_178365772
Zo. Wij hebben zeven kijkers gehad. :o De meesten leken wel enthousiast, maar het blijft natuurlijk weer afwachten.
pi_178366080
Inmiddels twee weken terug op mezelf gaan wonen en de grote meubels staan er nu allemaal wel, enkel nog houten jalozieën in de woonkamer + de boel aankleden met accessoires en zo. Alles voor het eerst en wat gaat er dan een hoop geld in zo'n huis kom ik nu achter. Stuk meer dan ik verwacht had :P
pi_178366113
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:45 schreef Selvaria het volgende:
Zo. Wij hebben zeven kijkers gehad. :o De meesten leken wel enthousiast, maar het blijft natuurlijk weer afwachten.
Wow :o
Wat veelbelovend. Klinkt goed ^O^
En de uitgekozen vloer is heel mooi :)
pi_178366148
Ik zou niet voor spierwit gaan, PureEvil.
(Action verf heb ik geen ervaring mee)
pi_178366656
Oplevering van onze woning is voor de 7de keer uitgesteld. Frustratie..Alleen de nuts dient nog aangesloten te worden intussen..
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:47:44 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178366880
Servies opgehaald *O* helemaal blij mee O+ maar nu weer terug in de doos. Ga het nog niet gebruiken, pas in het nieuwe huis.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:47:44 #152
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178366882
Ik zag dat ze bij praxis volgende week muurverf in de aanbieding hebben flexa. 35 euro. En gewone verf. Denk dat ik daar voor kies. Dan maar iets duurder. ...

Burdie, wat voor verf is dat? Afwasbaar. Is dat ook van flexa?

Ik ga er wonen met m'n 3 kinderen. . En ik denk dat ik hier wel lang ga wonen, dus daniet kan ik beter alles gelijk goed aanpakken denk ik
pi_178367014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:47 schreef Maraca het volgende:
Servies opgehaald *O* helemaal blij mee O+ maar nu weer terug in de doos. Ga het nog niet gebruiken, pas in het nieuwe huis.
Foto? Ik ben nu aan het uitzoeken..
  zaterdag 7 april 2018 @ 17:02:40 #154
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178367178
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:54 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Foto? Ik ben nu aan het uitzoeken..
Is de Cashmere serie van Maxwell & Williams O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178367332
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 17:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Is de Cashmere serie van Maxwell & Williams O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice. Wij gaan waarschijnlijk voor kleurrijk.. Cosy & Trendy - Streetfood serie. Arme portemonnee..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 april 2018 @ 17:20:18 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178367656
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2018 17:08 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nice. Wij gaan waarschijnlijk voor kleurrijk.. Cosy & Trendy - Streetfood serie. Arme portemonnee..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, dat is wel wat anders :D Wel gaaf
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178367796
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:47 schreef PureEvil het volgende:
Ik zag dat ze bij praxis volgende week muurverf in de aanbieding hebben flexa. 35 euro. En gewone verf. Denk dat ik daar voor kies. Dan maar iets duurder. ...

Burdie, wat voor verf is dat? Afwasbaar. Is dat ook van flexa?

Ik ga er wonen met m'n 3 kinderen. . En ik denk dat ik hier wel lang ga wonen, dus daniet kan ik beter alles gelijk goed aanpakken denk ik
Wij hebben voor beneden Flexa expert, dat is schrobbare verf :D

Nooit over gedacht om dat ook in de kinderkamers te doen :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_178369484
Wij hebben eind vorig jaar ook ons hele huis geverfd met flexa dat ik steeds voor 40% korting bestelde bij gamma.
Muren en deuren, deurposten, kozijnen, trappenhuis, leuningen.
Pas inderdaad op met wit want wit is niet altijd hetzelfde wit ;(
We bleken weken te verven met roomwit en ineens waren hele stukken spierwit en dat verschil is ineens heel duidelijk :')
  zaterdag 7 april 2018 @ 18:56:38 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178369968
Een keer een plekje op de witte trap bijgewerkt met - wat bleek - net een andere kleur wit :X :').
KuikenGuppy
pi_178370425
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 17:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ha, dat is wel wat anders :D Wel gaaf
Haha yes... en 20% korting gelukkig :')
  zaterdag 7 april 2018 @ 19:58:18 #161
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178371705
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:13 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Haha yes... en 20% korting gelukkig :')
Korting _O_ die van mij was gelukkig ook in de aanbieding en had ik op internet nog een extra 10% kortingscode gevonden :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zaterdag 7 april 2018 @ 20:06:39 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178371955
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:36 schreef PatriQue89 het volgende:
Oplevering van onze woning is voor de 7de keer uitgesteld. Frustratie..Alleen de nuts dient nog aangesloten te worden intussen..
Fijn hé, van die bedrijven die zich totaal niet laten dwingen omdat ze een monopoly positie hebben !
pi_178372238
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Fijn hé, van die bedrijven die zich totaal niet laten dwingen omdat ze een monopoly positie hebben !
Nou... het ligt niet echt aan het nutsbedrijf hier. Meterkast is tot 2 keer toe afgekeurd.. Snap niet zo goed waarom, eerste 4 blokken van ons project is het ook goed gegaan.. Daarnaast is er heel veel frustratie rondom de communicatie vanuit projectontwikkelaar. Wij moeten zelf de juiste info halen bij onderaannemers, hele late reacties, geen reacties. Alle buren waarvan het huis nog opgeleverd moet worden zijn er zat van, ontwikkelaar heeft maar even een uurtje ingelast om ons te woord te staan.. ik neem de popcorn mee, want dat wordt leuk :P
  Moderator zaterdag 7 april 2018 @ 20:52:08 #164
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178373294
Hongerrrrr. Ik vreet hun koppen eraf.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_178402132
Yes, tweede bezichtiging gepland nav de Open Huizen dag! *O*
  maandag 9 april 2018 @ 10:22:12 #166
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178402347
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:09 schreef Selvaria het volgende:
Yes, tweede bezichtiging gepland nav de Open Huizen dag! *O*
Wat goed!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 9 april 2018 @ 10:24:05 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178402379
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:09 schreef Selvaria het volgende:
Yes, tweede bezichtiging gepland nav de Open Huizen dag! *O*
Yay *O*.
Hopelijk zijn dit dé kopers!
KuikenGuppy
pi_178403004
Oh, wat zou dat fijn zijn, Selvaria *O*
pi_178410920
Oe fijn Selvaria!

Wij kregen vandaag de opleveringsmail. Begin juli de sleutel, nog twee weken voor de bouwvak, dus nu plannen als een gek.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178412376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:39 schreef lily het volgende:

[..]

Mwoah, ik weet niet...
In die 4 maanden nu 10 kijkers gehad. Allemaal piepjonge stellen. Logisch gezien de startersprijs.
Maar we wonen in een krimpregio en dan ook nog in een volksbuurt.

We hebben een groot jaren 30 huis, en ze willen toch echt alles helemaal perfect naar de moderne maatstaven kant en klaar huis, en dat voor 150.000. Tja, gaat niet lukken voor hen.

En voor ons dus ook niet :P
Hier bijna 2 jaar te koop gestaan...maar ja erfpacht...

Inmiddels aan klussen in nieuwe huis met al zat tegenvallers. Aannemer van draagmuur breken kwam niet opdagen. Gebeld en hoop shit aan andere kant van de lijn. Komen nu morgen en overmorgen maar vandaag had eigenlijk vloerverwarming gelegd moeten worden. Dit dus moeten verzetten en eerst volgende datum was eind Mei...heb een hoog zwangere vrouw die eind Mei uitgerekend is dus dat gaat hem niet worden. Diverse andere vloer verwarming bedrijven gebeld en ook allemaal eind Mei. Nu zijn alle radiatoren al verwijderd en afgedopt/afgezaagd ter voorbereiding. We laten nu tijdelijk los goedkope vloerbedekking leggen en met 2 elektrische verwarmingen om boel in koude dagen wat warm te houden. Boven wel verwarming omdat ik een bypass heb laten plaatsen. Dan nog een probleem is de spiltrap waar echt onze kasten en boxspring niet doorheen gaan passen dus moet een groot raam uit en is maar de vraag of een verhuis lift over de schutting kan naar dat raam(10 meter diepe tuin). Alle overige ramen zijn denk ik te klein(voorkant van huis). Al met al ik ga nooit meer verhuizen....
Gaap
  maandag 9 april 2018 @ 20:10:02 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178413658
Poeh wat een hoop tegenslagen requiem! Ik snap dat je daar voorlopig niet meer weg gaat als het zo moet :D.
Gelukkig zitten we aan het einde van het stookseizoen :Y.
KuikenGuppy
pi_178415037
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 20:10 schreef Burdie het volgende:
Poeh wat een hoop tegenslagen requiem! Ik snap dat je daar voorlopig niet meer weg gaat als het zo moet :D.
Gelukkig zitten we aan het einde van het stookseizoen :Y.
Daarom redden we het wel :) niets aan te doen en gaat zoals het gaat. Maar de klus en verhuis kriebels zijn wel heel ver te zoeken haha
Gaap
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:28:10 #173
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178425129
Goed nieuws Selv! Ik duim mee! ^O^

Requiem wat moeizaam allemaal.. snap dat je er een beetje 'meh' van wordt..
Dan kijk je extra uit naar het punt dat alles gewoon verhuist en af is!

Nieuwe handdoeken vind ik wel een goed idee!
Servies gaat nog wel even mee maar ben er eigenlijk al wel op uitgekeken.

Dit weekend deden we operatie-schuur-leeg.
Nu staat de tuin vol :P

Denk dat we 85% van de spullen naar de stort kunnen rijden.. volgens mij zijn wij een soort hamsters joh.. met al die spullen die we hebben bewaard.

Stuk of 20 potten in de voortuin gezet met 'gratis meenemen'. Geloof dat er nog maar een stuk of 5 over zijn :D En ik ben een handeltje op marktplaats begonnen met diverse spullen uit de schuur (waaronder fietsen en grenen kast e.d.).. gisteren stonden er 2 mensen tegelijk voor de deur om spul op te halen terwijl er een 3e de gratis potten aan het looten was _O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:54:10 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178425631
:D mooi handeltje, Rady :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:46:59 #175
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178436244
Goed bezig Radyhyn

Hier ook buiten bezig geweest, (schuur/andere schuur/tuin..) Veel zooi, en veel ijzer.

In het nieuwe huis flink aan het schuren geweest afgelopen wekend, en de tegels in de keuken eraf gesloopt.
Nu is de stucadoor bezig, weet niet zo wat ik er van moet vinden tot nu toe....hoop dat het nog wat word maar zie het somber in. (ze maken het "behangklaar", dus ik kan daar niet zomaar overheen verven, dat ziet er niet uit, het is niet glad)
pi_178458294
Alles is nu rond behalve de passage van de hypotheekverstrekker. Ben benieuwd _O_ We gaan weer met hoop de toekomst tegemoet.
pi_178468554
Spannend. Hier zijn we door gasleiding heen gegaan met doorbreken van de draagmuur. Die lag onder de draagmuur op nog geen centimeter in de dekvloer. Inmiddels verlegd via kruipruimte door loodgieter. Hoop nu wel dat we alle tegenvallers gehad hebben. Iig zijn ze aan aftimmeren en Maandag stucadoors voor de hele woonkamer. Nu begint het beetje bij beetje op te knappen.
Gaap
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 11:32:52 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_178506481
Oplleverdatm 30 april _O_
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:03:44 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178506883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:32 schreef Renesite het volgende:
Oplleverdatm 30 april _O_
Yaaaaaaay *O*.

En reQuiem, dat verzin je haast niet :X. Hopelijk alle tegenslagen gehad :Y.

Rady, nog een week toch?
Wij nog 2 weken (+een paar dagen)
Zin in *O*.
KuikenGuppy
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:30:11 #180
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178507423
Klusjesman had wel interesse in de opdracht, dus die heeft nu een to-do lijstje gekregen, offerte van de verhuizing is binnen, dus dat loopt. Straks even wat kleurensamples halen bij de Praxis en naar laminaat kijken voor de bovenverdieping en spieken bij de deurhendels en lampen. En tot slot morgen naar de keukenboer. Het gaat nu echt beginnen.. *O*

Alleen een wandmeubel die ik wilde is nu uitverkocht :'( Maar kon hem ook niet bestellen, want ik weet niet of hij gaat passen ;( hopelijk komt hij tegen die tijd weer op voorraad.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 12:55:59 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178507806
Hier wordt over 18 dagen begonnen met de badkamer (als het goed is, kan vanalles gebeuren in 18 dagen :P )

Ik zie er naar uit, en tegelijkertijd ook tegenop. Sure, een nieuwe badkamer is leuk, maar wel 3 weken een hoop rotzooi en lastig met ergens anders heen moeten om te douchen en zo, om nog maar niet te beginnen over het poetsen wat daarna komt.

En als het goed is wordt volgende week het glas in het raam op de (to be) kinderkamer vervangen. Langzaam komt het toch dichterbij, en ik zal blij zijn als alles achter de rug is, want dan dient het kleintje zich alweer binnen afzienbare tijd aan.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:16:48 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178508241
Eind mei toch, CG? Alles goed met je vrouw?

Wij gaan zo ook naar de bouwmarkt om kleurstalen te halen, en ik heb ineens een ingeving wat ik wil in de hal qua kleuren. De muren licht/wit, gordijnen en traploper saffierblauw O+. En we hebben buj de kringloopwinkel een halkastje gekocht, die wil ik ook donkerblauw verven met messing beslag, en een grote spiegel er boven.
Zie het al helemaal voor me!
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 14:26:59 #183
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178509301
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:16 schreef Burdie het volgende:
Eind mei toch, CG? Alles goed met je vrouw?

Wij gaan zo ook naar de bouwmarkt om kleurstalen te halen, en ik heb ineens een ingeving wat ik wil in de hal qua kleuren. De muren licht/wit, gordijnen en traploper saffierblauw O+. En we hebben buj de kringloopwinkel een halkastje gekocht, die wil ik ook donkerblauw verven met messing beslag, en een grote spiegel er boven.
Zie het al helemaal voor me!
Wat eind mei? Nee de badkamer begint op 1 mei, dus over 18 dagen. Mijn vrouw is uitgerekend eind juli ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage zaterdag 14 april 2018 @ 16:14:09 #184
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_178510841
Hier nog anderhalve week tot de sleuteloverdracht, en twee weken tot de werkelijke verhuizing. Maar god, wat een gedoe met drie kinderen. Kamperen in je eigen huis, al je spullen in dozen. En nu alle kleren in handig te openen dozen, want daar moet je toch dagelijks bij. Maar man, wat een gedoe zeg zo, de laatste weken voor de verhuizing!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 14 april 2018 @ 17:53:34 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178512479
Daarom laten wij ons verhuizen; ene dag inpakken, volgende dag verhuizen en uitpakken.
O+.
KuikenGuppy
pi_178512639
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 17:53 schreef Burdie het volgende:
Daarom laten wij ons verhuizen; ene dag inpakken, volgende dag verhuizen en uitpakken.
O+.
Als ik de volgende keer moet verhuizen dan overweeg ik dat ook. Zelf doen heb je alles (letterlijk) zelf in de hand, maar je bent in die periode vaak ook met allerlei andere dingen bezig.
pi_178513632
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yaaaaaaay *O*.

En reQuiem, dat verzin je haast niet :X. Hopelijk alle tegenslagen gehad :Y.

Rady, nog een week toch?
Wij nog 2 weken (+een paar dagen)
Zin in *O*.
Helaas niet. Doordat we vloer moeten ophogen moest de anderhalve week oude vrieskast naar de schuur. Zijn we langs van die anti inbraak puntjes in de deur langs geschuurd. Hele diepe kras in de voorkant van de vrieskast....dit was ons eigen schuld dat wel. Beter moeten opletten maar begint wel een horror huis te worden zo. (En bellen naar gemeentelijke belasting over een aanslag die al betaald is via de notaris en naar Eneco voor een eind nota waarin we schijnbaar in ons oude huis de laaste maanden 220 euro per maand verbruikt hebben.....normaal is dat 130 euro, klopt geen kant van die nota, net of we een wietplantage hadden ofzo)

Hopelijk heb je over 2 weken minder pech dan wij en dat alles voorspoedig loopt. Ga je nog verbouwen? (Afrader :p )
Gaap
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:10:19 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178515519
Oei, zonde zeg :X.
Wij gaan vooralsnog alleen verven en een vloertje leggen op een van de kinderkamers (er ligt nu alleen een ondervloer).
Vanmiddag bij de bouwmarkt precies de goede kleur gevonden voor de zitkamer *O*. Nu wachten of de verf nog ergens in de aanbieding komt binnenkort :).
KuikenGuppy
  zondag 15 april 2018 @ 19:02:25 #189
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178537471
De keuken is ook uitgezocht *O* als een klein kind alles aangewezen wat ik wilde hebben en tot mijn verbazing kwam het precies uit op het budget :o nog even over slapen en dan bevestigen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 19:19:25 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178537877
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:02 schreef Maraca het volgende:
De keuken is ook uitgezocht *O* als een klein kind alles aangewezen wat ik wilde hebben en tot mijn verbazing kwam het precies uit op het budget :o nog even over slapen en dan bevestigen.
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 15 april 2018 @ 19:54:42 #191
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178538684
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Dank u *O*

Nu alleen nog een vloer uitzoeken en dan is het grote werk klaar :D (en het geld op :P)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 20:49:28 #192
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178539972
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 19:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dank u *O*

Nu alleen nog een vloer uitzoeken en dan is het grote werk klaar :D (en het geld op :P)
Maar hebben we dan ook een klustopic waar we de vorderingen kunnen volgen? Of zo? Want ik ben nu wel erg benieuwd wat voor moois jullie allemaal hebben uitgezocht (en gaan zien als het geleverd wordt natuurlijk ;) ) :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 15 april 2018 @ 20:53:20 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178540052
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar hebben we dan ook een klustopic waar we de vorderingen kunnen volgen? Of zo? Want ik ben nu wel erg benieuwd wat voor moois jullie allemaal hebben uitgezocht (en gaan zien als het geleverd wordt natuurlijk ;) ) :P
Haha, nee geen klustopic :P weet ook niet of ik dat wil.

En "jullie?" :o ben een onafhankelijke vrouw die geen vent nodig heeft *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 20:55:46 #194
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178540107
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2018 20:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Haha, nee geen klustopic :P weet ook niet of ik dat wil.

En "jullie?" :o ben een onafhankelijke vrouw die geen vent nodig heeft *O*
Oh, well excuuuuhuuuse me, little Miss Independent ;) Maar het zijn vast mannen van dat verhuisbedrijf die je spullen komen verhuizen denk ik? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 15 april 2018 @ 21:17:53 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178540613
quote:
12s.gif Op zondag 15 april 2018 20:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh, well excuuuuhuuuse me, little Miss Independent ;) Maar het zijn vast mannen van dat verhuisbedrijf die je spullen komen verhuizen denk ik? :P
Dat laatste kan ik noch bevestigen noch ontkennen. Maar denk wel dat het mannen zijn ja :P
Maar merk wel bij alles dat ze vragen naar mijn partner :') Volgende keer zeg ik wel dat die gewoon niks te zeggen heeft. Kijken hoe ze dan reageren *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 15 april 2018 @ 21:19:33 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178540657
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 21:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik noch bevestigen noch ontkennen. Maar denk wel dat het mannen zijn ja :P
Maar merk wel bij alles dat ze vragen naar mijn partner :') Volgende keer zeg ik wel dat die gewoon niks te zeggen heeft. Kijken hoe ze dan reageren *O*
Gewoon zeggen dat je hem gaat halen, en dan terug komen met een snor op je lip geplakt, gewoon omdat het kan 8-).

Yay voor je keuken!
KuikenGuppy
  maandag 16 april 2018 @ 09:02:50 #197
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178546644
Jaaaah woensdag nog 1 week tot de sleuteloverdracht *O*
Kleuren zijn we nog helemaal niet uit en beslissen we pas als we de sleutel hebben gekregen.
Wel de ronde wandrekken binnen gekregen.. en wat zijn ze tof!
Dit weekend heel veel oude spullen uit de schuur naar de stort gereden en mijn markt plaats kraam aangevuld :P

Tof van de keuken Maraca!
Requim, hopelijk alle pech in deze periode en daarna alleen maar geluk in het huis :)
Renesite eindelijk zeg! Nog maar eventjes geduld dus :D
Hier zijn de dozen voor een klein deel ingepakt. Ik heb in mijn hoofd dat het inpakken zo gebeurd is.. positive thinking :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 19 april 2018 @ 12:40:45 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178619322
Kijken jullie er ook wel eens tegenop, de verhuizing? Wij verhuizen naar een heel andere regio, en moeten daar dus alles opnieuw vinden. School voor de kinderen, huisarts, tandarts, oppas, sportschool, winkels, vrienden en kennissen... Ons nieuwe huis is prachtig hoor, en het nieuwe dorp lijkt heel gezellig (wel klein). Maar alles achterlaten hier, nu het dichtbij komt ben meer verdrietig dan dat ik er zin in heb en heb misschien zelfs een heel klein beetje spijt dat we niet een andere keuze gemaakt hebben. Herkenbaar?
KuikenGuppy
  donderdag 19 april 2018 @ 13:15:27 #199
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_178619859
Herkenbaar. Zelfde verhaal, maar alles is goed gekomen. Nu bijna een jaar verder en we willen niet meer terug. Huisarts is vriendelijk en neemt de tijd, sociale contacten zijn ook goed. We voelen ons geen outsiders.
pi_178626804
Ik kon niet wennen aan vooral de wijk waar ik woonde ben ik nu achter nu ik tijdelijk in een andere wijk in hetzelfde dorp woon. Wij hebben ons huis dan ook weer na 2 jaar verkocht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178626865
Helaas nog niet herkenbaar ;( :P

Ons huis is nog steeds niet verkocht. Maar ik kan het me wel voorstellen.
Ik denk ook wel eens, wat als straks...en ga ik dan geen spijt krijgen...

Maar goed.
Het niet doen is ook geen optie. Je neemt een besluit en dat is dan gewoon goed. En verder zie je dan wel weer.
  donderdag 19 april 2018 @ 19:55:03 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178626928
Ik fiets nu elke dag langs prachtige nieuwe huizen; heb altijd gezegd geen nieuwbouwwoning te willen, maar op dat plekje had ik toch wel heel graag willen wonen. Nouja. We vinden onze draai vast wel weer.
KuikenGuppy
  donderdag 19 april 2018 @ 19:59:12 #203
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178627007
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:40 schreef Burdie het volgende:
Kijken jullie er ook wel eens tegenop, de verhuizing? Wij verhuizen naar een heel andere regio, en moeten daar dus alles opnieuw vinden. School voor de kinderen, huisarts, tandarts, oppas, sportschool, winkels, vrienden en kennissen... Ons nieuwe huis is prachtig hoor, en het nieuwe dorp lijkt heel gezellig (wel klein). Maar alles achterlaten hier, nu het dichtbij komt ben meer verdrietig dan dat ik er zin in heb en heb misschien zelfs een heel klein beetje spijt dat we niet een andere keuze gemaakt hebben. Herkenbaar?
Jep :') Was laatst aan het hardlopen bij de singel in Utrecht. Werd weer verliefd op de stad _O- Alleen weet ik gewoon dat het niet haalbaar is voor mij om een fatsoenlijke woning te kopen hier zonder huisgenoot en zonder dat ik gelijk aan mijn maximale hypotheek zit. Misschien dat ik ooit weer terug kom O+ maar dan met veel meer geld :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178627146
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:55 schreef Burdie het volgende:
Ik fiets nu elke dag langs prachtige nieuwe huizen; heb altijd gezegd geen nieuwbouwwoning te willen, maar op dat plekje had ik toch wel heel graag willen wonen. Nouja. We vinden onze draai vast wel weer.
Wij hebben dus nog geen keuze gemaakt.
Wij gaan pas kopen als we verkopen en daardoor fluctueren de huizen die we willen (want sommige zijn weg en sommige blijven en er komen ook nieuwe bij).
Maar ik ga ook van links naar rechts;
Nieuwbouw, nee, oud. Die wijk, nee toch daar niet, die wijk dan?,hmm, toch nieuwbouw, nee absoluut niet, toch een oud huis. Bla bla bla.
Dus...

Jouw gedachtes zijn voor ons later ;)

Komt vast goed.
pi_178627283
Ik wil nooit geen nieuwbouw meer. Tenzij het eigen bouw is.

Wij zijn op zoek naar een huis in Eindhoven. Is gewoon geen doen. Nu staat er hier in het dorp een huis te koop wat wel echt ontzettend goed in ons eisen lijstje valt. Maarja dat is geen Eindhoven.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 20:18:41 #206
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178627390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:05 schreef lily het volgende:

[..]

Wij hebben dus nog geen keuze gemaakt.
Wij gaan pas kopen als we verkopen en daardoor fluctueren de huizen die we willen (want sommige zijn weg en sommige blijven en er komen ook nieuwe bij).
Maar ik ga ook van links naar rechts;
Nieuwbouw, nee, oud. Die wijk, nee toch daar niet, die wijk dan?,hmm, toch nieuwbouw, nee absoluut niet, toch een oud huis. Bla bla bla.
Dus...

Jouw gedachtes zijn voor ons later ;)

Komt vast goed.
Ik herken dit wel, wij hadden precies hetzelfde :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178627401
Balen. Thinkk-Pinkk
Wat doe je dan heh? Wachten of toch net geen Eindhoven, bleh ;(

Is het zo lastig daar?
  donderdag 19 april 2018 @ 20:20:10 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178627430
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 19:55 schreef Burdie het volgende:
Ik fiets nu elke dag langs prachtige nieuwe huizen; heb altijd gezegd geen nieuwbouwwoning te willen, maar op dat plekje had ik toch wel heel graag willen wonen. Nouja. We vinden onze draai vast wel weer.
In je oude of nieuwe woonplaats?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178627440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik herken dit wel, wij hadden precies hetzelfde :P
Maar jullie zijn goed terecht gekomen, toch? Naar wens en alles?
pi_178627511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik wil nooit geen nieuwbouw meer. Tenzij het eigen bouw is.

Wij zijn op zoek naar een huis in Eindhoven. Is gewoon geen doen. Nu staat er hier in het dorp een huis te koop wat wel echt ontzettend goed in ons eisen lijstje valt. Maarja dat is geen Eindhoven.
Maar waarom hebben jullie eigenlijk je huis verkocht? Vanwege de woonplaats of vanwege het huis? Ik weet nog wel een cpo project in de stad tussen je woonplaats en Eindhoven, maar dat is dus wel nieuwbouw. En Eindhoven is drama, dat horen wij ook om ons heen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 20:24:05 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178627517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:20 schreef lily het volgende:

[..]

Maar jullie zijn goed terecht gekomen, toch? Naar wens en alles?
Oh maar natuurlijk! :) Het idee was van 'we zetten het huis te koop, maar we hoeven niet weg'. Dat was ook zo. We MOESTEN daar niet weg, maar het was meer een 'het zou leuk zijn als'. We gingen het wel zien hoe het zou lopen.

Maar 24 uur nadat de makelaar het online had gezet was het verkocht. Het eerste stel wat kwam kijken deed on the spot een bod. Dus toen moesten wij met enige haast gaan kijken. We zijn in andere dorpen wezen kijken, maar dat voelde niet goed, we wilden graag in hetzelfde dorp blijven, en toen hoorde ik via via dat een huis te koop ging komen.

Daar ben ik gaan kijken, en daar wonen we nu dus ook :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178627573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar natuurlijk! :) Het idee was van 'we zetten het huis te koop, maar we hoeven niet weg'. Dat was ook zo. We MOESTEN daar niet weg, maar het was meer een 'het zou leuk zijn als'. We gingen het wel zien hoe het zou lopen.

Maar 24 uur nadat de makelaar het online had gezet was het verkocht. Het eerste stel wat kwam kijken deed on the spot een bod. Dus toen moesten wij met enige haast gaan kijken. We zijn in andere dorpen wezen kijken, maar dat voelde niet goed, we wilden graag in hetzelfde dorp blijven, en toen hoorde ik via via dat een huis te koop ging komen.

Daar ben ik gaan kijken, en daar wonen we nu dus ook :)
Tof :Y
Dat idee hebben wij ook (alleen loopt het bij ons niet bepaald zo vlot ;( )
En nogmaals, ook wij hebben het idee, wij hoeven niet weg. En dat is nog steeds zo. Maar als je dan toch de stap zet... dan is wachten erg lang.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 20:36:35 #213
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178627783
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:27 schreef lily het volgende:

[..]

Tof :Y
Dat idee hebben wij ook (alleen loopt het bij ons niet bepaald zo vlot ;( )
En nogmaals, ook wij hebben het idee, wij hoeven niet weg. En dat is nog steeds zo. Maar als je dan toch de stap zet... dan is wachten erg lang.
Ja natuurlijk, je zet het natuurlijk niet te koop omdat je het NIET wil verkopen, dus dat is wel je doel uiteraard. En dan is elke dag wachten lang. Je moet ook een beetje geluk hebben natuurlijk. Ik heb wat onderzoek gedaan bij dezelfde huizen in de omgeving, en wat daar de vraagprijs was, dus ik heb mijn prijs daar op aangepast, omdat ik wel kon zien dat mijn huis het mooiste was (bijgehouden) van binnen.

Nou ja, de makelaar belde me op met de melding of hij morgenochtend een bezichtiging kon doen, dat kon natuurlijk, en hij had de volgende ochtend ook het 'Te koop' bord bij zich. Dat in de grond gezet, en een half uur later heeft hij me gebeld met de melding dat dat de 1e bezichtiging was, en ook direct de laatste, want dit stel ging het kopen.

En sure enough, 10 min later belde hij met een bod, wat ik heb geweigerd want het was onder de vraagprijs. Nou, weer 10 min later belde hij terug met de melding dat ze de vraagprijs hadden geboden.

Het kan heel snel gaan, het kan ook heel lang wachten zijn. Dat is helaas zo. En dan is het moeilijk, want in je hoofd ben je al veel verder. Je wil naar dit huis gaan kijken, en naar dat huis, maar ja, dat kan niet (of kan wel) zolang je huidige huis nog niet is verkocht, en dat maakt het vervelend.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 april 2018 @ 20:38:33 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178627820
Ik vind het juist erg prettig dat mijn huis qua normen al aan de modernste standaard voldoet en dat ik me niet gelijk druk hoef te maken om onderhoud etc. Geen spijt van mijn nieuwbouwwoning :N
De locatie is niet mijn ideaal maar de stad (den haag) is gewoonweg onbetaalbaar voor wat we willen dus dit is the next best thing.
Na jaren op 60m2 ben ik best een tevreden mens :Y

Grappige is wel toen we zo krap woonden en 32 maanden moesten wachten op een koper :'( vond ik heel veel huizen mooi en wilde ik zo ruilen. Ik vond alles beter.
Inmiddels merk ik dat ik echt niet met alles op lange termijn blij was geweest maar je mind wordt zo opgeslokt door de gedachte dat je weg wilt dat elk ander huis een zilver randje lijkt te hebben :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178627858
Fijn man. Als het snel gaat :Y

Al die bezichtigingen die niets uithalen (met 5 man en hond in huis :N ).
Maar ja... We wonen in een krimpregio. Klaar. Dat geldt voor ieder om ons heen.
Fijn is wel dat als we verkopen, we altijd wel iets moois kunnen terugkopen (hoop ik :P )
pi_178627917
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:38 schreef laziness het volgende:
Grappige is wel toen we zo krap woonden en 32 maanden moesten wachten op een koper :'( vond ik heel veel huizen mooi en wilde ik zo ruilen. Ik vond alles beter.
Inmiddels merk ik dat ik echt niet met alles op lange termijn blij was geweest maar je mind wordt zo opgeslokt door de gedachte dat je weg wilt dat elk ander huis een zilver randje lijkt te hebben :P
Ja, daar moeten wij ook voor waken!
Dat je niet zo lang moet wachten dat je straks met iets akkoord gaat dat je eigenlijk niet wilt.
Ik merk dat nu al (nu we meer huizen hebben bekeken)!!
  donderdag 19 april 2018 @ 20:44:49 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178627961
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:38 schreef laziness het volgende:
Ik vind het juist erg prettig dat mijn huis qua normen al aan de modernste standaard voldoet en dat ik me niet gelijk druk hoef te maken om onderhoud etc. Geen spijt van mijn nieuwbouwwoning :N
De locatie is niet mijn ideaal maar de stad (den haag) is gewoonweg onbetaalbaar voor wat we willen dus dit is the next best thing.
Na jaren op 60m2 ben ik best een tevreden mens :Y

Grappige is wel toen we zo krap woonden en 32 maanden moesten wachten op een koper :'( vond ik heel veel huizen mooi en wilde ik zo ruilen. Ik vond alles beter.
Inmiddels merk ik dat ik echt niet met alles op lange termijn blij was geweest maar je mind wordt zo opgeslokt door de gedachte dat je weg wilt dat elk ander huis een zilver randje lijkt te hebben :P
Ik zou met de huidige standaarden qua bouw ook wel nieuwbouw willen hoor, niet dat ik ontevreden ben, we hebben een leuk huis, maar hetzelfde huis alleen dan energie-plus gebouwd zou ik nog prettiger vinden.
Dat is ook eigenlijk wel mijn doel op de lange termijn: een energie-plus woning, dat zal wel een kavel zoeken en er een huis op laten bouwen betekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178628750
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:23 schreef d.k. het volgende:

[..]

Maar waarom hebben jullie eigenlijk je huis verkocht? Vanwege de woonplaats of vanwege het huis? Ik weet nog wel een cpo project in de stad tussen je woonplaats en Eindhoven, maar dat is dus wel nieuwbouw. En Eindhoven is drama, dat horen wij ook om ons heen.
In Helmond bedoel je?

Ik voelde me niet thuis in het dorp (Dacht ik) maar het is eigenlijk meer de wijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178628769
Ik zou best eens een energie neutraal huis willen bouwen. Maar daar moeten we nog even voor sparen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178629150
Ik woon nu vijf weken in ons nieuwe huis. Ik vind het heerlijk! Groene buurt, op 200 meter van het centrum, vrijstaand jaren 30 huis. In woonoppervlakte verdubbeld tov ons oude huid. Precies wat ik wilde. Maar ik wilde ook een huis waar ik niks aan hoefde te doen en dat is ab-so-lukt niet gelukt :X

Dus vier weken als een dolle geklust, nieuwe keuken, badkamer, vloeren, muren verplaatst etc. Bloed, zweet en ook tranen van stress en oververmoeidheid.

Maar nu zijn we bijna klaar. Alleen de tuin moet nog. Ik ben zoo blij met dit huis. Ik dacht echt dat ik mijn oude huis, buurt, heel erg zou missen. Maar dat is eerlijk gezegd helemaal niet zo. Het was een heftige, drukke start van 2018 maar ben heel blij O+
Alius aliud dicit
  donderdag 19 april 2018 @ 21:32:58 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178629409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

In je oude of nieuwe woonplaats?
Hier in 't dorp :).
Bij het nieuwe winkelcentrum, dat is zo'n super leuk wijkje aan het worden! Kuiken zit er ook op school dus ik fiets er nu dagelijks langs.
KuikenGuppy
pi_178629460
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

In Helmond bedoel je?

Ik voelde me niet thuis in het dorp (Dacht ik) maar het is eigenlijk meer de wijk.
Jep. Er start nu weer een project. Wel nieuwbouw maar geen projectbouw en dus naar eigen inzicht je woning ontwerpen.

Rondom Eindhoven is het nog te doen al stijgen de prijzen hier ook rap. Dat is vast ook in jullie woonplaats te merken. Succes met beslissen en zoeken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_178630366
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:34 schreef d.k. het volgende:

[..]

Jep. Er start nu weer een project. Wel nieuwbouw maar geen projectbouw en dus naar eigen inzicht je woning ontwerpen.

Rondom Eindhoven is het nog te doen al stijgen de prijzen hier ook rap. Dat is vast ook in jullie woonplaats te merken. Succes met beslissen en zoeken.
Veldhoven is ook niet te doen nu. ASML koopt enorm veel op. En Helmond zit bij ons niet in de optisch. Daar hebben we helemaal geen vrienden of familie wonen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 april 2018 @ 22:29:26 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178631059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier in 't dorp :).
Bij het nieuwe winkelcentrum, dat is zo'n super leuk wijkje aan het worden! Kuiken zit er ook op school dus ik fiets er nu dagelijks langs.
Bij Zuid bedoel je?
Voor mij blijft het grote winkelcentrum altijd het "nieuwe" :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:16 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178637306
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 22:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij Zuid bedoel je?
Voor mij blijft het grote winkelcentrum altijd het "nieuwe" :@
Nee, ik DM je ff :*.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 april 2018 @ 10:09:31 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178637331
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, ik DM je ff :*.
Ja doe maar, ik zit hier een heel nieuwbouwproject te missen kennelijk :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178657428
Selvaria, zit er al schot in de zaak bij jullie 2de bezichtiging laatst?

Ik vroeg me trouwens iets af, ik zag een huis dat ons beviel en dat had overal airco (splitlevel units) geïnstalleerd.
Beneden en boven O+
In de omschrijving stond dat de airco apart over te nemen zou zijn bij verkoop.

Is dat niet raar?
Dat neem je toch in de prijs mee zou je zeggen?
pi_178657446
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:13 schreef lily het volgende:
Selvaria, zit er al schot in de zaak bij jullie 2de bezichtiging laatst?

Ik vroeg me trouwens iets af, ik zag een huis dat ons beviel en dat had overal airco (splitlevel units) geïnstalleerd.
Beneden en boven O+
In de omschrijving stond dat de airco apart over te nemen zou zijn bij verkoop.

Is dat niet raar?
Dat neem je toch in de prijs mee zou je zeggen?
Nee hoor is maar net waar de verkopers voor kiezen. Wij hadden ook dingen in ons huis die los over te nemen waren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178657492
Maar als mensen het niet willen (ik wel hoor) dan zitten er toch flinke gaten in muren e.d.?
pi_178657512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 17:18 schreef lily het volgende:
Maar als mensen het niet willen (ik wel hoor) dan zitten er toch gaten in muren e.d.?
Dat denk ik wel ja.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_178657537
Oke, ik vind het wel vreemd.
Ik had het ook nog niet eerder gezien (wel een airco maar niet de losse overname).
pi_178682385
Burdie ik las je post over van het ene naar het andere (totaal vreemde) durp gaan en het daar tegenop zien.
Wij verhuizen naar een durp hier ongeveer 15 minuten vandaan. Ver zat om de keuze te (moeten) maken voor de kindjes dat ze daar naar school en opvang te gaan enzo. Voor Djenna zal het het 'moeilijkste' zijn denk ik. Haar vertrouwde school zal worden ingewisseld voor een totaal nieuwe, en zo ook de opvang. Ik had (en heb) het daar soms best een beetje moeilijk mee :@ . Want het is wat dat betreft prima waar ze nu zit en we hebben toentertijd heel weloverwogen voor deze school en opvang gekozen.

Maar we verhuizen dadelijk naar een klein, actief dorp. Stel dat we haar (en de rest van de familie) op de oude school laten, dan zal ze ook moeizamer sociale contacten opbouwen in het nieuwe dorp. Zeker voor op de langere termijn is dit denk ik een juiste keuze.

Voor Boaz maakt het niet uit wamt voor hem zou bso en basisschool toch helemaal nieuw zijn en Sjuul blijft bij devertrouwde gastouder (woont tussen ons nieuwe dorp en oude dorp in).

En inderdaad huisarts.. ook nog een dingetje. Ik heb nu een hele fijne maar kom er zelden. Denk toch dat we over gaan en hopen dat de nieuwe ook fijn is. En anders gaan we gewoon weer terug naar de oude :+

Ik zit een beetje over de verzekeringen in. Gaan ee voor een pakket of allemaal losse aambieders? Pakket is duurder maar losse aanbieders tijdrovender. We werken allebei fulltime dus vrije tijd is me heel dierbaar en wil ik liever niet besteden aan dit soort geneuzel :@

Door het huidige pakket kregen we 10 jaar geleden korting op het % van de hypotheek. Opzich zitten we er goed maar ik denk dat het flink goedkoper kan. Alleen lastig te vinden, of alleen via tussenpersoon. En eerlijk gezegd heb ik een schurfthekel aan tussenpersonen :@

We hebben nog even..in deeerste twee weken van mei hebben we vakantie, denk dat we er dan eens goed voor gaan zitten en adreswijzigingen enzo gaan doen.

O en wat een gezeik met de hypotheek rond krijgen zeg ... -O-
Afgekopen vrijdag de bevestiging gehad dat het akkoord was gelukkig maar .. -O-
  zondag 22 april 2018 @ 23:17:21 #233
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_178684187
Weet iemand hier hoe ik steenstrips fatsoenlijk kan verven? Ik vervloek ze nu al :( :( :( zo lelijk
pi_178686756
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 23:17 schreef PureEvil het volgende:
Weet iemand hier hoe ik steenstrips fatsoenlijk kan verven? Ik vervloek ze nu al :( :( :( zo lelijk
Gewoon muurverf en een blokkwast. Wel een rotklus.
  maandag 23 april 2018 @ 14:09:14 #235
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178692288
Twink wat fijn dat de hypotheek nu akkoord is toch! :Y
Qua verzekeringen zijn we nu ook overgestapt naar De Goudse (= alles in 1 pakket geadviseerd door onze adviseur op basis van onze huidige verzekeringen).. gaan we flink op besparen tov de huidige verzekeringen.

Hier gaat het qua school juist veel beter uitkomen. De school vlak bij ons huidige huis staat gewoon niet goed aangeschreven en dan hadden we de kinderen sowieso in een andere wijk naar school gedaan (Vv gaat in november pas naar school). En bij het nieuwe huis zit een leuke goede school om de hoek ^O^

Burd een andere regio is inderdaad een hele stap... maar elk weekend lekkere verse worstenbroodjes eten zal snel alles goed maken hoor :* ;) Even écht iets heel anders zal ook erg verfrissend zijn! Komt vast goed! :Y

Hier kan ik nu helemaal niet meer wachten om te verhuizen.
Gisteren ochtend vroeg stond de buurvrouw op de stoep... te verkondigen dat ze al 2 jaar niet slapen doordat de jongste huilt als hij wakker wordt 's ochtends.. erm.. ja.. dat doen kinderen hé. En ja.. hij is de laatste weken ziekjes geweest dus was hij soms lastig te troosten.. en tja.. 't kind is nog geen 1,5 en slaapt net een jaar in die gehorige slaapkamer.. sjongejonge?!?!! Wat overdreven! 8)7
Dus ik zei maar dat ze dat beter een jaar geleden had moeten zeggen ipv een week voordat we gaan verhuizen 8)7
Nu wil ik écht weg.

Zijn verder wel goede buren hoor.. en heb het later ook uitgepraat met ze.. maar kom op zeg..zo zit er meteen een flinke domper op onze laatste weekjes hier in het huis :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Radyhyn op 23-04-2018 14:25:08 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 15:12:53 #236
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178693468
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 14:09 schreef Radyhyn het volgende:
Twink wat fijn dat de hypotheek nu akkoord is toch! :Y
Qua verzekeringen zijn we nu ook overgestapt naar De Goudse (= alles in 1 pakket geadviseerd door onze adviseur op basis van onze huidige verzekeringen).. gaan we flink op besparen tov de huidige verzekeringen.

Hier gaat het qua school juist veel beter uitkomen. De school vlak bij ons huidige huis staat gewoon niet goed aangeschreven en dan hadden we de kinderen sowieso in een andere wijk naar school gedaan (Vv gaat in november pas naar school). En bij het nieuwe huis zit een leuke goede school om de hoek ^O^

Burd een andere regio is inderdaad een hele stap... maar elk weekend lekkere verse worstenbroodjes eten zal snel alles goed maken hoor :* ;) Even écht iets heel anders zal ook erg verfrissend zijn! Komt vast goed! :Y

Hier kan ik nu helemaal niet meer wachten om te verhuizen.
Gisteren ochtend vroeg stond de buurvrouw op de stoep... te verkondigen dat ze al 2 jaar niet slapen doordat de jongste huilt als hij wakker wordt 's ochtends.. erm.. ja.. dat doen kinderen hé. En ja.. hij is de laatste weken ziekjes geweest dus was hij soms lastig te troosten.. en tja.. 't kind is nog geen 1,5 en slaapt net een jaar in die gehorige slaapkamer.. sjongejonge?!?!! Wat overdreven! 8)7
Dus ik zei maar dat ze dat beter een jaar geleden had moeten zeggen ipv een week voordat we gaan verhuizen 8)7
Nu wil ik écht weg.

Zijn verder wel goede buren hoor.. en heb het later ook uitgepraat met ze.. maar kom op zeg..zo zit er meteen een flinke domper op onze laatste weekjes hier in het huis :{
Een domper? Hoezo? Fuck you bitch, over een week zijn we weg, dag *deur dicht*.

"Ik slaap al 2 jaar niet". Uhuh. Je had dan ook al 2 jaar lang de tijd om daar wat van te zeggen maar dat deed je niet, en dan een week voor we verhuizen sta je daar ineens voor aan de deur?

Wat wilde ze daar mee bereiken? Vraag je dat eens af? Want over een week zijn jullie weg, dus bestaat dit issue niet meer voor haar. De afgelopen jaar heeft ze niet aan je deur gestaan, dus wat wil ze bereiken met nu voor de deur te staan daarmee?

Dat was alleen maar ventileren, nog even fijntjes laten weten dat ze daar toch echt last van heeft gehad. Het voegt 0,0 nog, dus het gaat puur om dat ze dat toch nog even wilde zeggen.

"Nog ff weekie volhouden buuf, daarna kun je weer lekker slapen, dag hoor" *deur dicht*. Kom nou :D
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 23 april 2018 @ 15:38:09 #237
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178693838
Ja dat was ook mijn eerste reactie toen ze aanbelde gisteren ochtend :')
Echt te triest voor woorden. Toen ze weg liep riep ik nog iets over wat ze dan dacht, dat we ducttape over zijn mond zouden doen ofzo :X |:(
Het slaat echt nergens op en zoveel huilt hij echt niet hoor.. ik vind het echt zo stom!

Maare morgen avond hebben we al de eindinspectie en woensdag om 9u de sleutel en dan kunnen we losssssss *O*
Zaterdag een heerlijke mooie prachtige lekker liggende auping gekocht O+
Kan eindelijk onze verzakte 12 jaar oude goeiekope boxspring in de kliko.. heerlijk slapen zonder kuilen! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 23 april 2018 @ 15:40:17 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178693865
Pas maar op Rady, laatste keer dat wij een nieuw bed kochten, was ik gelijk zwanger :').
KuikenGuppy
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 15:40:45 #239
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178693872
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:38 schreef Radyhyn het volgende:
Ja dat was ook mijn eerste reactie toen ze aanbelde gisteren ochtend :')
Echt te triest voor woorden. Toen ze weg liep riep ik nog iets over wat ze dan dacht, dat we ducttape over zijn mond zouden doen ofzo :X |:(
Het slaat echt nergens op en zoveel huilt hij echt niet hoor.. ik vind het echt zo stom!

Maare morgen avond hebben we al de eindinspectie en woensdag om 9u de sleutel en dan kunnen we losssssss *O*
Zaterdag een heerlijke mooie prachtige lekker liggende auping gekocht O+
Kan eindelijk onze verzakte 12 jaar oude goeiekope boxspring in de kliko.. heerlijk slapen zonder kuilen! *O*
Ja dat dus inderdaad. Wat verwacht je dan voor oplossing?

"Oh, neeee, dan praat ik wel effe met 'm, en dan snapt ie dat en dan ie sti...OH NEE WACHT EVEN, TOCH NIET, want het is een kind, stomme kut".
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 23 april 2018 @ 15:41:18 #240
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178693881
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2018 15:40 schreef Burdie het volgende:
Pas maar op Rady, laatste keer dat wij een nieuw bed kochten, was ik gelijk zwanger :').
Dat had ik toen we een keukentafel kochten ;(
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 23 april 2018 @ 15:48:44 #241
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178694009
_O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178697700
Bij mijn buren heeft het buurjongetje last gehad van nachtmerries. Dus nachten achtereen keihard huilen en daar niet uit loskomen (ik hoorde dat hij wel getroost werd).

Dan deed ik oordopjes in en sliep verder. Idem als de andere buren na een feestje thuiskwamen en nog ff moesten 'napraten'.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_178697882
'Napraten' _O-

Nou ja Rady, wat stom inderdaad, vooral dat het nu nog even moet.

Hier even weinig voorpret: ondanks een goed open huis en een tweede én derde bezichtiging daarna is ons huis toch nog niet verkocht. :( Ik heb vandaag nog eens overlegd met de makelaar, wij willen het gewoon echt graag per 1 augustus kwijt ivm onze nieuwe woning en aangezien we het zelf enorm goedkoop hebben gekocht op het dieptepunt van de huizenprijzen vinden we de prijs niet zo heel spannend. Morgen wordt het huis weer gepromoot op FB met de bijbehorende prijsverlaging, ik ben het zo zat. :O
pi_178698559
Ik bedoelde echt praten _O- maar dan heel hard en dronken als ze de trap opliepen. En 1x even 1 muzieknummer hard draaien (Klompendans van Rowwen Heze). Ik zat rechtop in bed :') en mijn andere buren ook. Die bonkten dus op mijn muur. Dus ik even geroepen dat ik het niet was maar de andere buren.

Het was ook echt maar 1 liedje, moest er naderhand wel om lachen.

Dit gebeurde ook maar drie keer per jaar ofzo. Dus ach.

Elke zondagavond om 22 uur 30 min lang de pwééééépp van de droger vond ik erger.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 23 april 2018 @ 19:54:25 #245
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178698908
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 19:42 schreef Syrena het volgende:
Ik bedoelde echt praten _O- maar dan heel hard en dronken als ze de trap opliepen. En 1x even 1 muzieknummer hard draaien (Klompendans van Rowwen Heze). Ik zat rechtop in bed :') en mijn andere buren ook. Die bonkten dus op mijn muur. Dus ik even geroepen dat ik het niet was maar de andere buren.

Het was ook echt maar 1 liedje, moest er naderhand wel om lachen.

Dit gebeurde ook maar drie keer per jaar ofzo. Dus ach.

Elke zondagavond om 22 uur 30 min lang de pwééééépp van de droger vond ik erger.
Zie het zo voor me _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178701852
Ahh gatver selvaria wat een bummer -O-

Hopen dat de prijsverlaging effect gaat hebben.. misschien wel bij mensem die eerder zijn komen kijken?
  donderdag 26 april 2018 @ 09:44:28 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178749687
Vraagje, hoe lang duurt de overdracht meestal ongeveer, bij de notaris?
KuikenGuppy
  donderdag 26 april 2018 @ 09:55:46 #248
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178749854
*O* We hebben de sleutel!!! *O*
En wat is het huis toch tof! *O*
En van ons! *O*
*)

Dus ik kan je ook vertellen over de tijd die wij bij de notaris hebben gezeten gisteren :7
9.00 afspraak. 9.23 werd de handtekening op de koopakte gezet. 9.37 werd de handtekening op de hypotheekakte gezet. 9.45 stonden we weer buiten mét sleutels *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 26 april 2018 @ 10:00:58 #249
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178749920
Selvaria, wat frustrerend dat er na een 3e bezichtiging gewoon geen bod wordt gedaan zeg. Poeh, dat zou je dan toch wel lichtelijk verwachten.
Hopelijk gaat de prijsverlaging snel effect hebben! *duimduimduim*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator donderdag 26 april 2018 @ 12:27:43 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178751713
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:44 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, hoe lang duurt de overdracht meestal ongeveer, bij de notaris?
Wij stonden geloof ik met een klein uurtje alweer buiten.
  donderdag 26 april 2018 @ 12:30:45 #251
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_178751749
Gefeliciteerd Rady *O*

Wij hebben gister bericht gekregen dat ze gaan starten met het bouwrijp maken van de grond en dat ze rond de zomervakantie gaan starten met bouwen *O*! Eindelijk... *)
  donderdag 26 april 2018 @ 12:32:35 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178751791
Nou een klein uurtje is te overzien, bedankt ;). Onze oppas heeft afgezegd, dus we moeten snel wat anders regelen of de kinderen meenemen. Een uurtje kunnen we ze waarschijnlijk wel bij de buren parkeren.
KuikenGuppy
pi_178767537
Gefeliciteerd Rady! *O*
  vrijdag 27 april 2018 @ 08:03:43 #254
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178767620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:55 schreef Radyhyn het volgende:
*O* We hebben de sleutel!!! *O*
En wat is het huis toch tof! *O*
En van ons! *O*
*)

Dus ik kan je ook vertellen over de tijd die wij bij de notaris hebben gezeten gisteren :7
9.00 afspraak. 9.23 werd de handtekening op de koopakte gezet. 9.37 werd de handtekening op de hypotheekakte gezet. 9.45 stonden we weer buiten mét sleutels *O*
Feli!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator vrijdag 27 april 2018 @ 10:04:01 #255
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178769147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:55 schreef Radyhyn het volgende:
*O* We hebben de sleutel!!! *O*
En wat is het huis toch tof! *O*
En van ons! *O*
*)

Dus ik kan je ook vertellen over de tijd die wij bij de notaris hebben gezeten gisteren :7
9.00 afspraak. 9.23 werd de handtekening op de koopakte gezet. 9.37 werd de handtekening op de hypotheekakte gezet. 9.45 stonden we weer buiten mét sleutels *O*
Gefeliciteerd ! ^O^ *O*
pi_178769214
Wat heerlijk, Radyhyn ^O^
  Moderator vrijdag 27 april 2018 @ 10:34:15 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178769720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:55 schreef Radyhyn het volgende:
*O* We hebben de sleutel!!! *O*
En wat is het huis toch tof! *O*
En van ons! *O*
*)

Dus ik kan je ook vertellen over de tijd die wij bij de notaris hebben gezeten gisteren :7
9.00 afspraak. 9.23 werd de handtekening op de koopakte gezet. 9.37 werd de handtekening op de hypotheekakte gezet. 9.45 stonden we weer buiten mét sleutels *O*
Tof zeg!

Klustopic...? O-)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 28 april 2018 @ 22:54:59 #258
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178799903
Bedankt allemaal *O*
Soesa dat gaat lekker opschieten dan :Y

Eigen topic ga ik niet aan beginnen, denk ik ;)
Maar wil hier best wat updates plaatsen :Y

Gisteren echt begonnen met klussen.
Behang eraf gehaald.
Beneden gewoon per strook eraf te trekken en was 15 minuten werk voor 3 muurtjes.
Boven 1,5 uur bezig geweest met 2 muurtjes met afstomer ;)
Mijn man heeft gisteren nog een hele lijst klussen gedaan.
Vandaag was ik bij de kindjes en hebben mijn man en fam flink huisgehouden *O*
Mooi wit *)

Voor


Na


Hulpje


Systeem waarbij openhaard aan cv gekoppeld zit.. :o


We lopen nu al voor op het klusschema :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178821415
Ooo vet rady eindelijk aan de slag kunnen *O*

Er zal bij ons toch ook wel e.e.a. geklust moeten worden en ik kijk daar vanwege de kindjes nog niet echt naar uit :@ ... maar goed dat overleven we ook wel weer.

Nog een kleine 2 maanden wachten tot de overdracht hier *O*
pi_178822479
Gefeliciteerd Radyhyn! Klussen is altijd leuk. ;)
Wij zitten dinsdag bij de notaris, dus dit weekend de laatste dingen ingepakt. Kan nu echt niet meer wachten!
  zondag 29 april 2018 @ 23:09:39 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178823773
Tof Rady *O*
Wij tellen ook af, krijgen dinsdag de sleutel *O*.
KuikenGuppy
pi_178828015
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 23:09 schreef Burdie het volgende:
Tof Rady *O*
Wij tellen ook af, krijgen dinsdag de sleutel *O*.
Tegelijk met ons, tof!
Wanneer staat de echte verhuizing gepland?
  maandag 30 april 2018 @ 10:20:00 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178828493
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 09:35 schreef archito het volgende:

[..]

Tegelijk met ons, tof!
Wanneer staat de echte verhuizing gepland?
14 mei inpakken, 15 mei verhuizen :) Jullie?
KuikenGuppy
pi_178828963
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 10:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

14 mei inpakken, 15 mei verhuizen :) Jullie?
Oh dat is ook nog best snel!
Wij gaan aanstaande zaterdag al. :X
In 3 dagen even nieuw vloertje op de bovenverdieping en schilderen. Daarna ga ik op mijn gemak 1 voor 1 de verschillende klussen oppakken in de rest van het huis. :)
  maandag 30 april 2018 @ 10:50:00 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178829004
Ohhh spannend en snel!
KuikenGuppy
pi_178829871
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 10:50 schreef Burdie het volgende:
Ohhh spannend en snel!
Wordt even door bikkelen. En dan te bedenken dat we morgenavond pas gaan bepalen wat voor vloer het wordt. Als er een mooie plankenvloer onder het tapijt zit gaan we die herstellen, anders snel nog even laminaat kopen. Gelukkig hebben we daar al een aantal opties van in beeld. :P

Succes en veel plezier morgen!
  maandag 30 april 2018 @ 12:30:01 #267
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178831590
Ik dacht dat wij met 4 weken tussen sleutel en verhuizen al behoorlijk snel deden.. maar jullie zijn nog erger!

Nog 1 nachtje slapen dan *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178833317
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 12:30 schreef Radyhyn het volgende:
Ik dacht dat wij met 4 weken tussen sleutel en verhuizen al behoorlijk snel deden.. maar jullie zijn nog erger!

Nog 1 nachtje slapen dan *O*
Achteraf had ik wel iets meer overlap gewild, maar we gaan van appartement naar een huis. Dus met twee keer zoveel oppervlakte hebben we ruimte genoeg om te wonen én te klussen. :D
  maandag 30 april 2018 @ 13:38:28 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178833609
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:28 schreef archito het volgende:

[..]

Achteraf had ik wel iets meer overlap gewild, maar we gaan van appartement naar een huis. Dus met twee keer zoveel oppervlakte hebben we ruimte genoeg om te wonen én te klussen. :D
Zo hebben wij het ook gedaan toen we in ons huidige huis gingen wonen.
Nu gaan we verhuizen met twee kinderen, en 95km verderop, dus hebben we het uitbesteed. We hebben nu twee weken om 4 kamers te verven en één kamertje van een vloer te voorzien, dat is te overzien :). De overige kamers blijven voorlopig even zoals ze zijn.
KuikenGuppy
pi_178838635
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 13:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo hebben wij het ook gedaan toen we in ons huidige huis gingen wonen.
Nu gaan we verhuizen met twee kinderen, en 95km verderop, dus hebben we het uitbesteed. We hebben nu twee weken om 4 kamers te verven en één kamertje van een vloer te voorzien, dat is te overzien :). De overige kamers blijven voorlopig even zoals ze zijn.
Dat snap ik heel goed, dat zou ik dan ook doen denk ik! In twee weken moet dat wel lukken inderdaad.
Wij zijn maar met twee en verhuizen 5km, dus dan is het allemaal prima te doen.
pi_178843913
Wij hebben ons eerste bod binnen,na 3,5 maand. *O*

Maar wat nu wijsheid is. :? Ons huis staat nu te koop voor 138.500, bod is 133.000. Er zit momenteel nog een hypotheek op van 109.000 en ivm een overbrugging hebben we minstens 124.000 nodig. Genoeg speling dus. Nou is het echter zo dat we deze week nog 3 bezichtigingen hebben (een is er al achter de rug, was enthousiast, laat woensdag op z'n laatst iets van zich horen), waarvan we dus niet weten wat die opleveren.

De tijd begint zo langzaamaan te dringen, want we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis begin juli. Wij neigen ernaar een tegenbod te doen van 135.000 en alle 'wat als-en' dan maar voor lief te nemen, gezien de gunstige financiële situatie.

De makelaar vindt het ook een lastige, dus die had ook niet meer advies voor ons dan of ons 'verlies' nemen of toch gokken op een van die anderen (wat ik niet durf te hopen, ivm al 15 bezichtigingen waar niks uit is gekomen). Moeilijk.
  maandag 30 april 2018 @ 20:05:47 #272
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178844442
Selv gefeliciteerd met het bod!! Woohoo!! *O*

Inderdaad een overweging.
Optie is ook de makelaar laten bellen dat bod zeer gewaardeerd wordt maar er deze week veel bezichtigingen gepland zijn. Dat jullie tot vrijdag willen wachten met reageren op het bod, tenzij de bieders de vraagprijs willen bieden, dan worden de andere bezichtigingen bij dezen afgezegd :D

Maar dan wel klein risico dat ze 'laat dan maar' zeggen ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 30 april 2018 @ 21:19:10 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178847307
Ik denk dat ik die van woensdag zou vragen om een bod neer te leggen omdat er een ander bod is en de andere twee kijkers niet meenemen in de afweging.
KuikenGuppy
  maandag 30 april 2018 @ 21:29:48 #274
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178847588
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 21:19 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat ik die van woensdag zou vragen om een bod neer te leggen omdat er een ander bod is en de andere twee kijkers niet meenemen in de afweging.
Dat is een goede :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:02:11 #275
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178855559
En zijn er al sleutels overgedragen vandaag? *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178856081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:02 schreef Radyhyn het volgende:
En zijn er al sleutels overgedragen vandaag? *O*
15:30 vandaag, nog even geduld :D
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 19:45 schreef Selvaria het volgende:
Wij hebben ons eerste bod binnen,na 3,5 maand. *O*

Maar wat nu wijsheid is. :? Ons huis staat nu te koop voor 138.500, bod is 133.000. Er zit momenteel nog een hypotheek op van 109.000 en ivm een overbrugging hebben we minstens 124.000 nodig. Genoeg speling dus. Nou is het echter zo dat we deze week nog 3 bezichtigingen hebben (een is er al achter de rug, was enthousiast, laat woensdag op z'n laatst iets van zich horen), waarvan we dus niet weten wat die opleveren.

De tijd begint zo langzaamaan te dringen, want we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis begin juli. Wij neigen ernaar een tegenbod te doen van 135.000 en alle 'wat als-en' dan maar voor lief te nemen, gezien de gunstige financiële situatie.

De makelaar vindt het ook een lastige, dus die had ook niet meer advies voor ons dan of ons 'verlies' nemen of toch gokken op een van die anderen (wat ik niet durf te hopen, ivm al 15 bezichtigingen waar niks uit is gekomen). Moeilijk.
Lastig afweging inderdaad, optie van Burdie lijkt me een mooie middenweg!
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:46:00 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178856216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:02 schreef Radyhyn het volgende:
En zijn er al sleutels overgedragen vandaag? *O*
Om 14.30 uur vanmiddag *O*.
KuikenGuppy
pi_178861725
Na een nachtje slapen hebben we besloten het niet onnodig spannend te maken: ons tegenbod van 135.000 is geaccepteerd! *O* Nu nog even billenknijpen tot de ontbindende voorwaarden verlopen, maar wat fijn dat we eindelijk op dit punt aanbeland zijn. *O*

Veel plezier zo Burd! Nemen jullie de jongens nu mee of niet?
  dinsdag 1 mei 2018 @ 15:25:55 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178865254
We hebben ze hoor, de sleutels! *O*.

Selv, de jongens waren mee ja, want de oppas had afgezegd ( -O- ) Dat was geen super groot succes, maar ook geen grote ramp ;).

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis *O*.
KuikenGuppy
pi_178865520
Selvaria, wat goed *O*
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:07:11 #281
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178866668
Selvaria gefeliciteerd met de verkoop!!! *O*
Wat een opluchting zal het zijn!

Burdie gefeliciteerd met de sleutelll!!! *O*
En nu aan de klus! :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178874245
Wat een goed nieuws hier vandaag zeg! *O* *O*
  woensdag 2 mei 2018 @ 03:25:06 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178882100
Architoooooooooo hoe is je huis? *O*

Mijn oudste zoon was niet te houden, dus die is gisteren al met mijn man naar het nieuwe huis geweest, waar ze samen hebben gegeten en gedoucht. Hij wilde al eigenlijk niet meer terug naar ons oude huis :'). Ik ga morgen, zin in *O*. Even een kluslijstje maken :Y. Moet toch meer gebeuren dan gedacht (duh :')).
KuikenGuppy
  woensdag 2 mei 2018 @ 06:17:28 #284
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178883285
Wat leuk nieuws hier!! *O* feelgoodtopic
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:38:23 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178899259
Ohhh ons huis is moooooooi _O_ *O*.
Zo blij mee!!!
KuikenGuppy
pi_178899803
Wat een toffe berichten allemaal *O* *O*

Gefeliciteerd allemaal!! O+ :*
Alius aliud dicit
  woensdag 2 mei 2018 @ 20:58:55 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178899834
Ik ben zo klaar met mijn oude huis _O- lekkage
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Frontpage woensdag 2 mei 2018 @ 21:08:33 #288
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_178900151
Eindelijk, eindelijk zijn de klussen in de oude huurwoning afgerond. Maandag de sleutel inleveren. Inmiddels zijn we afgelopen zaterdag in onze nieuwe (koop)woning getrokken. Heerlijk gevoel, en wat een ruimte! Alleen nog een dikke bende, is net de Wallen hierzo. Want ja, allemaal dozen nog hier. Maar langzaamaan begint het al wat te lijken
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:12:55 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178900329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:58 schreef Maraca het volgende:
Ik ben zo klaar met mijn oude huis _O- lekkage
Jakkes ;(.

Djeez gefeliciteerd met je huis op de wallen :P *O*.
KuikenGuppy
  woensdag 2 mei 2018 @ 21:14:02 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178900376
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jakkes ;(.
Maar wel een huisbaas die je kan bellen om het te fixen :P Dat is straks niet meer
maar mijn nieuwe woning ga ik wel beter onderhouden dan die gast dit huis :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178902752
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 03:25 schreef Burdie het volgende:
Architoooooooooo hoe is je huis? *O*

Mijn oudste zoon was niet te houden, dus die is gisteren al met mijn man naar het nieuwe huis geweest, waar ze samen hebben gegeten en gedoucht. Hij wilde al eigenlijk niet meer terug naar ons oude huis :'). Ik ga morgen, zin in *O*. Even een kluslijstje maken :Y. Moet toch meer gebeuren dan gedacht (duh :')).
Tof om te horen! Hoe was het vandaag? Echt een bijzonder ervaringen he? :D

Wij zijn dinsdagavond meteen gaan klussen, vloerbedekking op de verdieping eruit. De houten plankenvloer bleek in vrij matige staat en was gehorig, dus vandaag toch maar laminaat en een goede ondervloer gaan halen. Ooit ga ik er nog veel tijd in steken om het helemaal op te knappen, over een aantal jaar. ;)

Meteen ook een paar tegels van de gang eruit getikt om te kijken of er granito onder ligt, helaas alleen dorpels onder de deuren. Maar niet getreurd, komende maanden vervangen we het marmer wel voor een leuk tegeltje en maken we de dorpels weer zichtbaar :)

En meteen ook al een stucadoor en loodgieter geregeld voor wat klussen aan de woonkamer, eerste ruimte de laminaatvloer gelegd en 3 slaapkamers geschilderd. We gaan dus hard!

Hoe is jullie planning?
  Redactie Frontpage woensdag 2 mei 2018 @ 22:39:25 #292
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_178902979
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 21:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jakkes ;(.

Djeez gefeliciteerd met je huis op de wallen :P *O*.
Dank je 😊
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 3 mei 2018 @ 10:46:46 #293
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178908846
Djeez gefeliciteerd! Heb je een ruime planning om alles gereed te maken in jullie nieuwe huis? Of wordt het een lang verblijf op de wallen? :P

Archi gefeliciteerd! *O*
Wat goed bezig al!

Maraca, extra fijn om straks eruit te kunnen dan :Y

Hier zit de eerste witte laag op de beneden verdieping erop. Sommige muren moeten nog een keer waar we wit over de grijze muren hebben gedaan. Ook een super toffe metallic groene kleur muurverf gehaald voor 1 muur in de woonkamer.

Voorbeeldjes vd kleur




Toch besloten dat we het plafond willen laten stucen. Er zitten 3 van die 'gleuven' in, in de breedte en bij 1 lampaansluiting is het lelijk. Gelukkig stucer gevonden die snel kan uitvoeren.

De komende 3 dagen hebben we oppas voor de kinderen en dan hoop ik toch ver te komen met het afschilderen van de kamers :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door Radyhyn op 03-05-2018 10:52:48 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178917111
Goed bezig Rady! Die gleuven zijn waarschijnlijk de onderkant van de kanaalplaatvloeren. Vind ik ook altijd erg lelijk moet ik zeggen, goede beslissing. ;)
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:42:51 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178917886
Wow wat gaan jullie lekker allemaal!

Archito, jammer dat er geen granito vloer meer in de gang zit -O-. Kan je er wel in laten leggen trouwens, misschien het overwegen waard? ;).

Jullie gaan trouwens als een tierelier, zo snel! Heb je een tip voor snel verven? :P.

Rady ook al zo lekker bezig O+. Gaaf kleurtje hoor voor binnen!

Bij ons gaat het allemaal wat minder snel :P. We zijn gisteren met de twee kinderen naar het huis geweest, hebben daar vooral rondgekeken, gespeeld en de benedenverdieping kindveilig gemaakt (alle stopcontacten voorzien van een plaatje). Daarna kwam de halve schoonfamilie nog langs om te kijken :') hebben we boodschappen gedaan, gegeten, gedoucht en weer terug naar huis. Nog geen actie verder dus, maar wel wat knopen doorgehakt.

Op de eerste etage heeft één slaapkamer geen vloer, dus daar hadden we al laminaat voor gekocht. Nu vonden we eigenlijk de vloer op rest van de verdieping toch ook heel lelijk - als het leeg is vallen dat soort dingen toch extra op, dus mijn man is vandaag nog 22 pakken extra laminaat gaan halen en de hele eerste verdieping krijgt een netjes vloertje :Y. M'n schoonvader wil het voor ons leggen, helemaal fijn O+.

Morgen en zaterdag hebben we oppas voor de kinderen, dus kunnen we twee hele dagen verven. In eerste instantie verven we alleen de kamers die dringend zijn: één kinderkamer die nu donkerblauw is en de twee woonkamers. De keuken moet eigenlijk ook redelijk dringend, dus daar hopen we morgen of zaterdag ook nog aan toe te komen.
Verdere planning ontbreekt vooralsnog :'). Denk dat we het daar dit weekend nog wel even over gaan hebben, hoewel we eigenlijk alleen het verven + de vloer af willen hebben voor we over gaan.
Maar er is echt nog veel te doen :X.

Ik zal eens met m'n man overleggen over een klustopic ;).
KuikenGuppy
pi_178926327
Dat heb ik even opgezocht, 250 euro per vierkante meter kost nieuwe granito vloer. :( We gaan nu waarschijnlijk voor een jaren 30 tegelvloer, ook leuk! :)

Tip voor wat betreft verven: Snel afplakken en rollen als een dolle. ;) We hoeven bijna geen houtwerk te schilderen, alleen de plinten dus dat scheelt.

Een hele verdieping laminaat door schoonvader gelegd, wat een fijne hulp! Sterkte met de donkerblauwe muur, als je een lichte kleur wil ben je wel even bezig ;)
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:04:32 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178942723
Rollen als een dolle :') ik heb er zere armen van... Boven wilde het nog wel, maar beneden kwamen we echt niet vooruit met de roller. En het dekte ook voor geen meter... Één slaapkamer is gelukkig af, die was gelig-wit en is nu mooi spierwit. De donkerblauwe kamer krijgt morgen een laag verf en de achterkamer ook. En dan moeten we de voorkamer nog; in een kleur die wat meer lijkt op wat er nu op zit, hopelijk dekt het dan wel in één keer. Morgen hebben we gelukkig ook een extra paar handen hulp :).
KuikenGuppy
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:09:59 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178942849
Het wordt trouwens wel heel mooi; het was zo'n enorm donker huis en lichte muren maken meteen al zo'n verschil! Boven komt ook een heel lichte vloer er in, dat zal echt een heel ander gezicht zijn O+.
KuikenGuppy
pi_178947578
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:09 schreef Burdie het volgende:
Het wordt trouwens wel heel mooi; het was zo'n enorm donker huis en lichte muren maken meteen al zo'n verschil! Boven komt ook een heel lichte vloer er in, dat zal echt een heel ander gezicht zijn O+.
Heb jij niemand om tegen te praten? Zonder internet zeg maar
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:20:45 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178953740
Lighted, nee helemaal niemand -O-. Jij wel?

Rady, ik ben zo benieuwd naar jullie groene muur! Dat metallic effect lijkt me prachtig, maar lastig verven. Fotootje? ;)

Archito, gingen jullie nou dit weekend al verhuizen?
KuikenGuppy
pi_178957245
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 15:20 schreef Burdie het volgende:
Lighted, nee helemaal niemand -O-. Jij wel?

Rady, ik ben zo benieuwd naar jullie groene muur! Dat metallic effect lijkt me prachtig, maar lastig verven. Fotootje? ;)

Archito, gingen jullie nou dit weekend al verhuizen?
Ik zit as we speak uitgeblust op de bank in onze nieuwe woonkamer! :D
Vandaag ruim 15 man weten op te trommelen die mee hebben verhuisd. Nu genieten van het huis, rustig wat verder klussen en alles regelen voor de verbouwing van de woonkamer binnen een paar weken.

Wel fijn dat het werk bij jullie vordert, bij ons is het ook van beige en crème naar wit gegaan. Zo'n goed gevoel ondanks alle spierpijn! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')