abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177724875
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Werkelijk?
Zou best kunnen.
pi_177724940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Intern. En dus ook extern. Noord-Korea kan een miljoen kernwapens maken maar dat verandert niks aan de realiteit voor het regime dat elke aanval zelfmoord zal zijn. Intern is de positieve van Kim zodanig verzwakt vooral omdat China klaar is met wat er in het land gebeurt. Dat maken we op uit recente Chinese handelingen en de ommezwaai van het Noord-Koreaanse regime.
Noord-Korea heeft nooit de illusie gekoesterd dat het de VS en Zuid-Korea kan verslaan in een militair conflict. Daar is al tientallen jaren niets aan veranderd. Kim heeft sinds enkele maanden echter de beschikking over een operationeel kernwapenarsenaal en daarmee en zeer sterke troef in handen. Daarom durft Kim een ontmoeting met Trump wel aan. Temeer omdat zijn Amerikaanse tegenhanger een imbeciel is die In een gesprek makkelijk naar je hand is te zetten.

Trump is by far de zwakste president uit de geschiedenis van de VS. Daar veranderen zijn bombastische tweets niets aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177725052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft nooit de illusie gekoesterd dat het de VS en Zuid-Korea kan verslaan in een militair conflict. Daar is al tientallen jaren niets aan veranderd. Kim heeft sinds enkele maanden echter de beschikking over een operationeel kernwapenarsenaal en daarmee en zeer sterke troef in handen. Daarom durft Kim een ontmoeting met Trump wel aan. Temeer omdat zijn Amerikaanse tegenhanger een imbeciel is die In een gesprek makkelijk naar je hand is te zetten.

Trump is by far de zwakste president uit de geschiedenis van de VS. Daar veranderen zijn bombastische tweets niets aan.
Kim had al een operationeel kernwapenarsenaal en pas toen bekend werd dat Kim het nu ook daadwerkelijk op een raket kon plaatsen begon het hele gezeik met Amerika. Het is toch vrij frustrerend hoe mensen in hun antipathie jegens Trump, al dan niet terecht, de realiteit gewoon weigeren te zien. Ja het zijn de bombastische woorden van Trump en Amerika geweest, plus druk van China om zeer duidelijke redenen waar ook Amerika mee te maken heeft, dat Kim nu ingeeft en bepaalde stappen zet.
pi_177725150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kim had al een operationeel kernwapenarsenaal en pas toen bekend werd dat Kim het nu ook daadwerkelijk op een raket kon plaatsen begon het hele gezeik met Amerika. Het is toch vrij frustrerend hoe mensen in hun antipathie jegens Trump, al dan niet terecht, de realiteit gewoon weigeren te zien. Ja het zijn de bombastische woorden van Trump en Amerika geweest, plus druk van China om zeer duidelijke redenen waar ook Amerika mee te maken heeft, dat Kim nu ingeeft en bepaalde stappen zet.
Het is eerder frappant hoe jij zo lijkt te hopen dat Trump een succes wordt, dat je er al bijna vanuit lijkt te gaan dat de beste man voor vrede gaat zorgen op het Koreaanse schiereiland.

Je weet dat het Witte Huis alweer aan het terugkrabbelen is en die hele ontmoeting waarschijnlijk niet doorgaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177725203
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is eerder frappant hoe jij zo lijkt te hopen dat Trump een succes wordt, dat je er al bijna vanuit lijkt te gaan dat de beste man voor vrede gaat zorgen op het Koreaanse schiereiland.

Je weet dat het Witte Huis alweer aan het terugkrabbelen is en die hele ontmoeting waarschijnlijk niet doorgaat?
Trump zal nooit een succes meer kunnen worden ongeacht wat wij vinden of Hopen dat hij bereikt. Dit gaat om een individueel punt en niet om zijn gehele Presidentschap. Als je dat niet uit elkaar kan houden kunnen we dit topic net zo Goed het anti-Trump topic noemen. Ik blijf liever wat meer objectief in deze.
pi_177725245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Trump zal nooit een succes meer kunnen worden ongeacht wat wij vinden of Hopen dat hij bereikt. Dit gaat om een individueel punt en niet om zijn gehele Presidentschap. Als je dat niet uit elkaar kan houden kunnen we dit topic net zo Goed het anti-Trump topic noemen. Ik blijf liever wat meer objectief in deze.
Maar je weet dat Trump weer voor z'n beurt sprak en dat het Witte Huis aan het terugkrabbelen is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177725256
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar je weet dat Trump weer voor z'n beurt sprak en dat het Witte Huis aan het terugkrabbelen is?
Het gaat gewoon gebeuren hoor. Let maar op.
pi_177725350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat gewoon gebeuren hoor. Let maar op.
Als ik Trump was, had ik het niet gedaan. Althans, niet voordat Kim daadwerkelijk laat zien dat hij bereid is zijn kernwapens te ontmantelen.

Met lege handen terugkomen en ondertussen wel Kim's regime legitimeren met je bezoek, is het domste wat Trump kan doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177725439

quote:
On 20 April 2010, while drilling at the Macondo Prospect, an uncontrollable blowout caused an explosion on the rig that killed 11 crewmen and ignited a fireball visible from 40 miles (64 km) away. The fire was inextinguishable and, two days later, on 22 April, the Horizon sank, leaving the well gushing at the seabed.

The Deepwater Horizon oil spill (also referred to as the BP oil spill, the BP oil disaster, the Gulf of Mexico oil spill, and the Macondo blowout) is considered the largest marine oil spill in the history of the petroleum industry. The U.S. government estimated the total discharge at 4.9 million barrels (210 million US gal; 780,000 m3). After several failed efforts to contain the flow, the well was declared sealed on 19 September 2010. Reports in early 2012 indicated that the well site was still leaking.

https://en.wikipedia.org/wiki/Deepwater_Horizon
https://en.wikipedia.org/wiki/Deepwater_Horizon_oil_spill
Wereld: "Deepwater Horizon? Dat nooit meer!"
Regering Trump: "Ach, wie weet dat nou nog? Drill, baby, drill!"

In Decline, Offshore Drillers Find a Champion in the Trump Administration (NYTimes longread)
quote:
Oil companies seek to gain from a rollback of safety and environmental rules that were adopted after the Deepwater Horizon disaster.

A dozen miles off the coast, on a rusty, aging platform, workers in hard hats and overalls spend their days extracting oil and gas from the ocean floor before retreating at night into tiny weather-beaten steel cubes that act as dorms. The platform, owned by a Houston-based energy company that until recently was bankrupt, has none of the grandeur — or profits — of the deep-sea structures over 100 miles offshore that are operated by international giants like Exxon Mobil and Chevron.

But the company, Energy XXI, and other struggling operators in the shallow waters of the Gulf of Mexico are beneficiaries of the Trump administration’s efforts to increase offshore production here — in large part by upending financial, environmental and safety regulations that the companies oppose.

While attention has been focused on President Trump’s disputed decision in January to reverse drilling restrictions in nearly all United States coastal waters, the administration has also pursued a rollback of Obama-era regulations in the Gulf. Those rules include safety measures put in place after the explosion and sinking of the Deepwater Horizon rig in 2010, a disaster that killed 11 people and resulted in the largest marine oil spill in drilling history.

Smaller oil and gas companies, many backed by Wall Street and private equity firms, say they need the relief to survive financially, and the top safety official at the Interior Department appointed by Mr. Trump has appeared an enthusiastic ally.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door brokjespoes op 10-03-2018 16:41:55 ]
pi_177725494
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik Trump was, had ik het niet gedaan. Althans, niet voordat Kim daadwerkelijk laat zien dat hij bereid is zijn kernwapens te ontmantelen.

Met lege handen terugkomen en ondertussen wel Kim's regime legitimeren met je bezoek, is het domste wat Trump kan doen.
We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk dat een deal al lang wordt voorbereid voordat hij daar is, wat natuurlijk vrij logisch is, maar China zal er best dichtbij staan. En daar maak ik me wat meer zorgen om want hoezo is Trump niet meer 'boos' op China?
pi_177725626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk dat een deal al lang wordt voorbereid voordat hij daar is, wat natuurlijk vrij logisch is, maar China zal er best dichtbij staan. En daar maak ik me wat meer zorgen om want hoezo is Trump niet meer 'boos' op China?
Omdat Trump door Xi met veel toeters en bellen werden ontvangen in China. Zo eenvoudig is het om Trump voor je te winnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177726016
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zou best kunnen.
Ongefundeerde aannames dus.

Dan vind ik de uitleg dat voorgaande presidenten altijd geweigerd hebben omdat de Kim niet willen legitimeren toch een stuk aannemelijker. Door op het hoogste niveau te gaan praten, erkent Trump in Kim zijn gelijke, waarmee hij ook de dreiging serieus neemt. Kim kan nu zeggen "zie je wel! Wij hebben de Amerikanen aan tafel gedwongen!".

Het is diplomatiek he, geen kringverjaardag.

Trump is daarnaast, en dat weet Kim ook, een man van weinig ruggegraat. Het is hier al vaker benoemd maar laat hem een militaire parade zien (en dat kan NK), bewoner hem wat en je hebt hem. Jinping en Putin spelen het ook zo, en zelfs Macron levert dat trucje.


Ik zou nog eerder geloven dat Kim het had bedoeld als grap, en nu rollend van het lachen door zijn kantoor gaat omdat Trump zo dom is om hierop in te gaan.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik heb ook de oplossing niet in pacht, maar dat heeft niemand. Dat dit niet verstandig is, dat weet ik echter wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 17:02:14 #138
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177726197
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

De meeste voorafgaande uitnodigingen waren niet serieus, deze uitnodiging is gecoordineerd, prima dat jij dat niet gelooft maar dit soort retoriek werkt nu eenmaal beter dan de pragmatische ambtenarentaal die alleen uit is op behoud en niet op verandering.. Noord-Korea heeft onder Trump vooral mogen ervaren dat Kim zijn positie op dit moment zeer wankel is en dat China wel een beetje klaar is met het Noord-Koreaanse gezeik. Trump's retoriek heeft daar wel degelijk aan bijgedragen maar de enige echte kolder is dat mensen alleen naar hem kijken. Alsof die man in zijn eentje het hele Amerikaanse bestuur vormt.
Maar Trump heeft geen brief of formeel voorstel gehad van Kim. Die is slechts via-via gaan fluisteren dat hij met Trump wil praten. Dat is waar Trump op in is gegaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177726396
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_177726437
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Met lege handen terugkomen en ondertussen wel Kim's regime legitimeren met je bezoek, is het domste wat Trump kan doen.
Dat is dus net iets voor Trump.
in a crowd you lose humanity
pi_177726725
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat Trump door Xi met veel toeters en bellen werden ontvangen in China. Zo eenvoudig is het om Trump voor je te winnen.
De Amerikanen zullen wel wat cadeautjes hebben gehad, en wellicht dat China zich wat minder zal profileren en aan het profileren is op de Amerikaanse markt, maar de wereld is toch een stukje groter.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:31:04 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177726726
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk dat een deal al lang wordt voorbereid voordat hij daar is, wat natuurlijk vrij logisch is, maar China zal er best dichtbij staan. En daar maak ik me wat meer zorgen om want hoezo is Trump niet meer 'boos' op China?
Wat ben jij kinderlijk naïef met al die aannames :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_177726736
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar Trump heeft geen brief of formeel voorstel gehad van Kim. Die is slechts via-via gaan fluisteren dat hij met Trump wil praten. Dat is waar Trump op in is gegaan.
Dus?
pi_177726751
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat ben jij kinderlijk naïef met al die aannames :')
De aanname dat een Amerikaanse President zonder enige voorbereiding of coordinatie een ontmoeting met Kim aangaat mag toch ook echt best kinderlijk naief worden genoemd. Hoe groot je hekel of minachting voor Trump dan ook moge zijn.
pi_177726776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ongefundeerde aannames dus.

Dan vind ik de uitleg dat voorgaande presidenten altijd geweigerd hebben omdat de Kim niet willen legitimeren toch een stuk aannemelijker. Door op het hoogste niveau te gaan praten, erkent Trump in Kim zijn gelijke, waarmee hij ook de dreiging serieus neemt. Kim kan nu zeggen "zie je wel! Wij hebben de Amerikanen aan tafel gedwongen!".

Het is diplomatiek he, geen kringverjaardag.

Trump is daarnaast, en dat weet Kim ook, een man van weinig ruggegraat. Het is hier al vaker benoemd maar laat hem een militaire parade zien (en dat kan NK), bewoner hem wat en je hebt hem. Jinping en Putin spelen het ook zo, en zelfs Macron levert dat trucje.


Ik zou nog eerder geloven dat Kim het had bedoeld als grap, en nu rollend van het lachen door zijn kantoor gaat omdat Trump zo dom is om hierop in te gaan.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik heb ook de oplossing niet in pacht, maar dat heeft niemand. Dat dit niet verstandig is, dat weet ik echter wel.
Je hele argument is gebouwd op de persoon Trump. En dat is consequent het geval in dit topic. Nu kan je zo'n case best maken voor Noord-Korea waar het hele beleid zo'n beetje draait om Kim, zover we weten althans, maar hoe brallerig Trump ook moge zijn de Amerikaanse overheid blijft toch een stukje groter dan hem alleen, dus al gaat hij naar Noord-Korea (wat niet zeer waarschijnlijk is in deze omstandigheden) en al raakt hij nog zo geimponeerd, hij zal het besluit niet alleen kunnen maken.
pi_177726789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:13 schreef OllieA het volgende:
Deze vond ik interessant:
https://www.theatlantic.c(...)r-mike-pence/546569/
LOL

ik kreeg eerst die foto waar Pence duidelijk iets stond uit te delen (zegeningen etc)

en toen "Accept cookies?" :D :D
pi_177726804
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat ben jij kinderlijk naïef met al die aannames :')
Deze administratie staat immers bekend om het plegen van adequate voorbereidingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177726838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

De aanname dat een Amerikaanse President zonder enige voorbereiding of coordinatie een ontmoeting met Kim aangaat mag toch ook echt best kinderlijk naief worden genoemd. Hoe groot je hekel of minachting voor Trump dan ook moge zijn.
Jij denkt dat Trump zich urenlang laat bijpraten over de geschiedenis van het Koreaanse conflict, de Kim-dynastie en het communistische regime?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 10 maart 2018 @ 17:39:02 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177726845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

De aanname dat een Amerikaanse President zonder enige voorbereiding of coordinatie een ontmoeting met Kim aangaat mag toch ook echt best kinderlijk naief worden genoemd. Hoe groot je hekel of minachting voor Trump dan ook moge zijn.
Als je een beetje Trump volgt, dan heb je kunnen zien dat ie maar wat doet. Hij raaskalt wat tijdens zo'n rally en improviseert 90% van de tijd. Het is zelden doordacht en al zijn acties en uitspraken komen voort uit impulsiviteit. Denk je nou echt dat er tot nu toe iets is voorbereid :D?

Hier een aardig artikel over de risico van Trump improviseer-acties van augustus vorig jaar: https://www.theatlantic.c(...)-trump-trane/536379/

Dit artikel ging over dreigementen zoals 'Fire and Fury' en nu opeens gaat Trump Kim Jong-Un ontmoeten om eens te praten over... ja wat eigenlijk?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_177726847
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze administratie staat immers bekend om het plegen van adequate voorbereidingen.
Iets roepen is nog altijd iets anders dan iets doen. Dat is het ook het hele gevaar met een discussie als deze. De persoonlijkheidscultus rondom Trump vertroebelt het zicht dat er nog wel meer niet helemaal in orde is binnen de Amerikaanse burelen dan slechts het topje van de ijsberg. Maar dat betekent nog altijd niet dat elke beslissing ook meteen slecht is of lachwekkend. Maar ik mis zowel de nuance als het structurele overzicht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')