abonnement Unibet Coolblue
pi_177659277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gaat over cultuur

Het sprak over de homeopathische verdunning van het Nederlands volk. Later kreeg hij kritiek op deze uitspraak en maakte er vervolgens van dat hij cultuur bedoelde.
[..]

Had die niet moeten doen gok ik zo :) Welke gekke dingen heeft deze mr gezegd en wat was het doel van Terry om met hem te praten?

Onderandere een voorstander van rassensegregatie...
[..]

Voorbeelden?

[..]

Super interessant lijkt mij? Wat is er mis met le Pen?

Mr "We kunnen het ebola virus gebruiken om het immigratieprobleem op te lossen" super interresant dat soort figuren :)

[..]

Wats dat?

Een bijeenkomst van ultra nationalistische vlamingen.

[..]

Oh jee, er wordt gepraat over IQ verschillen.....

Er is geen directe link tussen huidskleur en intelligentie genetisch gezien. Er is wel een directe link tussen scholing en scores op een IQ test. Sterker nog, negers die wonen/opgroeien in "blanke" landen scoren veel hoger op IQ testen dan negers die opgroeien in shithole countries.

[..]

Hoofdwaarden vastleggen in de wet is toch niet zo gek? En zijn ze dat niet al? Probeer het Europees verdrag van de rechten van de mens eens te lezen voor de grap.

Cultuur is iets van mensen, niet van de overheid. Die heeft daar geen kut mee te maken. Daar deel ik de mening met Yernaz ^^

[..]

Verder met je eens hoor, dat bepaalde zaken makkelijk aangehaald kunnen worden door mensen die graag iets anders lezen dan de bedoeling is... En Terry heeft alle schijn tegen zich door heel vaak in vreemde zaken betrokken te zijn. Maar ik vind zelf die politieke correctheid ook wel doorslaan... Waarom zou je niet le Pen mogen interviewen? Ojee er wordt gesproken over IQ verschil..... Blijkbaar kun je daar alleen over praten in besloten kringen want wat is het toch pijnlijk als er wat verschillen bestaan tussen rassen.
Als iemand stelt dat Chinezen en Japanners korter zijn dan Europeanen dan kijkt niemand gek op overigens.
Net als Yernaz heeft Thierry nog niet door dat hij politicus is. Elke politicus (en zeker lijsttrekkers) liggen onder een vergrootglas. Als hij toch echt als niet racistisch gezien wilt worden moet hij misschien maar eens stoppen met zeer discutabele uitspraken te doen en zich in te laten met ultra nationalisten, racisten en holocaust ontkenners. Maar ach, de soep wordt niet zo heet opgedient bij nazi's als hij wordt gegeten :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 11:44:36 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177659287
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van de EU.
D66 gaat veel verder dan alleen het belang in zien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze liever vandaag dan morgen de complete soevereiniteit overdragen. Dan toch liever Rutte die de rem erop zet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177659316
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

D66 gaat veel verder dan alleen het belang in zien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze liever vandaag dan morgen de complete soevereiniteit overdragen.
Ja, dat is een populaire frame die als zoete koek wordt geslikt door figuren die D66 haten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659438
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:38 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kun je misschien een voorbeeld geven van hoe Baudet dat doet ?(Ik kan er maar 1 bedenken namelijk blijven zeuren over uitspraken raadslid D'66 Amsterdam, moet ik ook niet doen natuurlijk maar Pechtold doet dat alleen maar) Baudet pakt D'66 aan op het referendum zei het op een melodramatische toon, waar je overigens van kunt vinden wat je wil.
Hoe ze Ollongren neerzetten.

quote:
Maar het is wel gebaseerd op daadwerkelijk politiek beleid van D'66.
Iig in grotere mate ja. Overigens niet lastig, want D66 regeert, en FvD controleert.

quote:
Wat Pechtold doet niet.
Discutabel. Je kan ook stellen dat Pechtold's kritiek gebaseerd is op daadwerkelijke uitspraken van FvD-ers.

quote:
Overigens is D'66 toch helemaal niet links? Eerder centrum-rechts.
Dat vind ik ook. Helaas lopen er hier aardig wat mensen rond die alles wat niet Fvd / PVV is, links noemen. Heb zelfs een keer horen verdedigen dat de VVD niet meer echt tot rechts behoort.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177659461
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van de EU.
Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van verregaande samenwerking en soevereiniteitsoverdracht op zeer selecte zaken die politiek een grote mate van overeenstemming genieten en daarnaast m.b.t. de internationale handel essentieel zijn om in overeenstemming met elkaar te verzorgen.
Maarrr over alle arbitraire zaken m.b.t. overeenstemming en alle zaken die niet of nauwelijks belang hebben bij internationale samenwerking horen niet bij een samenwerkingsverband maar bij een overheidsinstituut die het draagvlak geniet van de bevolking die - naar mijn idee - A wenst dat de soevereiniteit bij het eigen volk ligt - dus niet de EU maar bij Nederland - en B dat zij ook een directe stem hebben over wie hen gaat vertegenwoordigen.

A en B worden sterk geschonden
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 11:52:34 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177659462
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat is een populaire frame die als zoete koek wordt geslikt door figuren die D66 haten.
Dat is het zeker niet hoor. Voor ik het FvD ontdekte was D66 een serieuze optie voor me, maar EU en Pechtold waren redenen om dat absoluut niet te doen. Dat ik tot die conclusie kwam heeft niks met haat te maken, dat is iets wat de laatste tijd pas gekomen is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177659496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Godzijdank zijn er nog genoeg partijen die het belang inzien van verregaande samenwerking en soevereiniteitsoverdracht op zeer selecte zaken die politiek een grote mate van overeenstemming genieten en daarnaast m.b.t. de internationale handel essentieel zijn om in overeenstemming met elkaar te verzorgen.
Maarrr over alle arbitraire zaken m.b.t. overeenstemming en alle zaken die niet of nauwelijks belang hebben bij internationale samenwerking horen niet bij een samenwerkingsverband maar bij een overheidsinstituut die het draagvlak geniet van de bevolking die - naar mijn idee - A wenst dat de soevereiniteit bij het eigen volk ligt - dus niet de EU maar bij Nederland - en B dat zij ook een directe stem hebben over wie hen gaat vertegenwoordigen.

A en B worden sterk geschonden
Jammer alleen dat het FvD pleit voor een Nexit en samenwerking daarmee de nek omdraait.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Baudet heeft het probleem dat hij erg zwak is in het debat, zonder gelijkgestemden om hem hen komt hij slecht uit z'n woorden, is mij al een paar keer opgevallen.
Ik ben zelf rond het Oekraine referendum meerdere keren naar een debat geweest. Thierry nam het op tegen o.a. Han ten Broeke (een uitstekend debater volgens mij, en een sterk politicus), en hij was uitstekend in het debat. Ook in debatten in de kamer, en dat onlangs vertoonde debat met Halsema was hij zeker niet slecht.

Tegen Pechtold zou hij zich echter in een onnodig moeilijke positie zetten, omdat Pechtold hem weer van racisme zou beschuldigen, zou liegen dat Baudet geen afstand neemt van racisme (wat hij constant doet) etc. Logisch dat hij daar geen zin in heeft, ook omdat het Pechtold meer stemmen zal opleveren dan FvD.
pi_177659533
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet hoor. Voor ik het FvD ontdekte was D66 een serieuze optie voor me, maar EU en Pechtold waren redenen om dat absoluut niet te doen. Dat ik tot die conclusie kwam heeft niks met haat te maken, dat is iets wat de laatste tijd pas gekomen is.
Tsja, dan heb je je niet op een adequate wijze in de partij verdiept. De frame dat D66 ons land zou willen opgeven voor een federaal Europa is namelijk grote onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659590
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het FvD pleit voor een Nexit en samenwerking daarmee de nek omdraait.
Als dat de enige manier is om A en B tegen te gaan dan is dat het wel waard, samenwerken kan met elkaar, daarvoor hoeft de soevereiniteit niet te worden overgedragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 11:58:43 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177659610
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het FvD pleit voor een Nexit en samenwerking daarmee de nek omdraait.
Ze zijn er een voorstander van, maar:
- Europese samenwerking hebben ze wel hoog in het vaandel staan
- Ze willen een referendum, en ik ben ervan overtuigd dat dat een nee wordt
- Zonder 76 zetels is het hoe dan ook kansloos

Dan ben ik en met mij vast vele anderen prima bereid om dat voor lief te nemen. Een flinke dosis sceptisch geluid kan geen kwaad. En wie weet, misschien krijgen ze het voor elkaar om Ruttes beloftes echt voor elkaar te krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177659620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als dat de enige manier is om A en B tegen te gaan dan is dat het wel waard, samenwerken kan met elkaar, daarvoor hoeft de soevereiniteit niet te worden overgedragen.
Gezien de chaos in het VK, zit ik niet te wachten op een Nexit. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van de EU.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben zelf rond het Oekraine referendum meerdere keren naar een debat geweest. Thierry nam het op tegen o.a. Han ten Broeke (een uitstekend debater volgens mij, en een sterk politicus), en hij was uitstekend in het debat. Ook in debatten in de kamer, en dat onlangs vertoonde debat met Halsema was hij zeker niet slecht.

Tegen Pechtold zou hij zich echter in een onnodig moeilijke positie zetten, omdat Pechtold hem weer van racisme zou beschuldigen, zou liegen dat Baudet geen afstand neemt van racisme (wat hij constant doet) etc. Logisch dat hij daar geen zin in heeft, ook omdat het Pechtold meer stemmen zal opleveren dan FvD.
Baudet hapt steeds weer. Moet ie ook niet doen. Waarmee ik Pechtolds debattechnieken absoluut niet vrijpleit. Aan een welles-nietes spelletje doen 2 mensen mee. Als de een daarmee ophoudt, zal de ander snel door de mand vallen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177659671
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezien de chaos in het VK, zit ik niet te wachten op een Nexit. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van de EU.
De EU zit een beetje te dicteren aan Polen en Hongarije dat ze vluchtelingen - incl andere cultuur - hun land in moeten laten. Tjah, dat is dus homeopatische verdunning van de Pools / Hongaarse waarden....

Cultuur van je land is belangrijk, mensen willen dat behouden... Dan ga je niet mensen zitten importeren. De soevereiniteit moet bij het land zelf liggen, het volk moet daar zelf over kunnen beslissen... Dusss de EU zou daarover helemaal niks moeten kunnen zeggen.

Doet ze toch en dat vind ik maar eng, lijkt erop dat de EU alleen maar gekker gaat doen m.b.t. dit soort zaken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 12:02:57 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177659691
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dan heb je je niet op een adequate wijze in de partij verdiept. De frame dat D66 ons land zou willen opgeven voor een federaal Europa is namelijk grote onzin.
Ze willen hoe dan ook meer invloed van de EU, daar trek ik al de grens. De EU moet een middel blijven, geen doel op zich.

Er zijn echter ook geluiden naar buiten gekomen dat dat zeker geen gek idee is binnen de partij. Zo heel erg vergezocht is het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177659693
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze zijn er een voorstander van, maar:
- Europese samenwerking hebben ze wel hoog in het vaandel staan
- Ze willen een referendum, en ik ben ervan overtuigd dat dat een nee wordt
- Zonder 76 zetels is het hoe dan ook kansloos

Dan ben ik en met mij vast vele anderen prima bereid om dat voor lief te nemen. Een flinke dosis sceptisch geluid kan geen kwaad. En wie weet, misschien krijgen ze het voor elkaar om Ruttes beloftes echt voor elkaar te krijgen.
Het is gewoon een dom standpunt. Verder is er inderdaad niets mis met een kritische houding, maar wat Baudet in de praktijk doet is fulmineren en mijmeren over zijn verlangen om terug te keren naar de 19e eeuw.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659695
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezien de chaos in het VK, zit ik niet te wachten op een Nexit. Ik heb bovendien ook helemaal geen last van de EU.
Welke chaos overigens? De pond is wat gezakt in waarde? De koopkracht is wat gedaald (als gevolg van die lagere wisselkoers) so what? Er is nog niks aan de hand, marginaal geleuter wat je nu ziet... Daar valt geen zinnige conclusie uit te trekken.

De echte Brexit moet nog komen, hoe dat gaat lopen moet je gewoon nog netjes afwachten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Baudet hapt steeds weer. Moet ie ook niet doen. Waarmee ik Pechtolds debattechnieken absoluut niet vrijpleit. Aan een welles-nietes spelletje doen 2 mensen mee. Als de een daarmee ophoudt, zal de ander snel door de mand vallen.
Wat moet je dan doen als iemand anders een geprepareerd tekstje vol met verontwaardiging en ontzetting over je racisme voordraagt?
pi_177659745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

De EU zit een beetje te dicteren aan Polen en Hongarije dat ze vluchtelingen - incl andere cultuur - hun land in moeten laten. Tjah, dat is dus homeopatische verdunning van de Pools / Hongaarse waarden....
Samen uit, samen thuis. Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Waar Brussel zich vooral aan ergert is het feit dat Hongarije en Polen hun rechtsstaat de nek omdraaien en een broertje dood hebben aan de persvrijheid.

Wat mij betreft wordt heel Oost-Europa uit de EU geknikkerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:05:51 #80
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177659748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen als iemand anders een geprepareerd tekstje vol met verontwaardiging en ontzetting over je racisme voordraagt?
Hem die kans niet meer bieden, zoals Baudet nu doet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:06:27 #81
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177659761
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Samen uit, samen thuis. Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Waar Brussel zich vooral aan ergert is het feit dat Hongarije en Polen hun rechtsstaat de nek omdraait en een broertje dood heeft aan de persvrijheid.

Wat mij betreft wordt heel Oost-Europa uit de EU geknikkerd.
Doe meteen Zuid-Europa ook erbij :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177659787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welke chaos overigens? De pond is wat gezakt in waarde? De koopkracht is wat gedaald (als gevolg van die lagere wisselkoers) so what? Er is nog niks aan de hand, marginaal geleuter wat je nu ziet... Daar valt geen zinnige conclusie uit te trekken.

De echte Brexit moet nog komen, hoe dat gaat lopen moet je gewoon nog netjes afwachten.
Bestuurlijke chaos. Er is geen plan en geen strategie, waardoor niemand weet waar het VK straks aan toe is. En het meest recente voorstel van May is om aan alle eisen van de EU te voldoen. Waarom dan in vredesnaam aansturen op een Brexit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659790
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Samen uit, samen thuis. Niet alleen de lusten, ook de lasten.

Waar Brussel zich vooral aan ergert is het feit dat Hongarije en Polen hun rechtsstaat de nek omdraait en een broertje dood heeft aan de persvrijheid.

Wat mij betreft wordt heel Oost-Europa uit de EU geknikkerd.
Wat heeft de EU zich te bemoeien met politiek die de bevolking van een bepaald gebied aan gaat? Die gestemd heeft en zijn soevereiniteit bij zijn eigen nationale politiek heeft gelegd?

Waarom moet de EU hierover beslissen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659800
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bestuurlijke chaos. Er is geen plan en geen strategie, waardoor niemand weet waar het VK straks aan toe is. En het meest recente voorstel van May is om aan alle eisen van de EU te voldoen. Waarom dan in vredesnaam aansturen op een Brexit?
Soevereiniteit. Al is het maar gevoelsmatig en ligt praktisch de bestuurlijke macht gewoon precies hetzelfde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat heeft de EU zich te bemoeien met politiek die de bevolking van een bepaald gebied aan gaat? Die gestemd heeft en zijn soevereiniteit bij zijn eigen nationale politiek heeft gelegd?

Waarom moet de EU hierover beslissen?
Omdat lidstaten aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen voordat ze toetreden tot de EU. Het afbreken van de rechtsstaat en de persvrijheid is in strijd met die afspraken.

Polen en Hongarije zijn vrij om hun land om te vormen tot een dictatuur. Maar dan moeten ze eerst uit de EU stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659844
Het is echt een vervelende drogreden trouwens " wel de lusten niet de lasten"

Als ik jou een ijsje heb gegeven kan ik jou toch ook niet dicteren 100 euro over te maken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

De EU zit een beetje te dicteren aan Polen en Hongarije dat ze vluchtelingen - incl andere cultuur - hun land in moeten laten. Tjah, dat is dus homeopatische verdunning van de Pools / Hongaarse waarden....

Cultuur van je land is belangrijk, mensen willen dat behouden... Dan ga je niet mensen zitten importeren. De soevereiniteit moet bij het land zelf liggen, het volk moet daar zelf over kunnen beslissen... Dusss de EU zou daarover helemaal niks moeten kunnen zeggen.

Doet ze toch en dat vind ik maar eng, lijkt erop dat de EU alleen maar gekker gaat doen m.b.t. dit soort zaken.
Dit is precies wat er mis is met de mentaliteit van de 21ste eeuw. Waarom de EU steeds minder goed functioneert. Ze willen wel graag miljarden Euro's per jaar van Brussel ontvangen maar zodra ze de gezamenlijke lasten van het immigratieprobleem moeten dragen geven ze niet thuis. Brussel mag wel de financiele problemen oplossen en hun economie ondersteunen maar zodra Polen/Hongarije Griekenland en Italie wat moeten ontlasten met vluchtelingen is het teveel gevraagd. Samenwerking op basis van wel de lusten maar niet de lasten is een Utopie.
pi_177659861
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat lidstaten aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen voordat ze toetreden tot de EU. Het afbreken van de rechtsstaat en de persvrijheid is in strijd met die afspraken.

Polen en Hongarije zijn vrij om hun land om te vormen tot een dictatuur. Maar dan moeten ze eerst uit de EU stappen.
Even terug naar die immigratie / opnemen vluchtelingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Wat moet je dan doen als iemand anders een geprepareerd tekstje vol met verontwaardiging en ontzetting over je racisme voordraagt?
De eerste keer dat het in het debat ter sprake komt, de beschuldiging ontkennen. De volgende gelegenheid grijp je aan om, rechtstreeks naar het publiek, te vertellen waar je partij wél voor staat en hoe je dat denkt te gaan bereiken. En als daar weer dezelfde beschuldigende kritiek op komt, dan geef je aan dat je die vraag al beantwoord hebt en je kaatst de bal terug met kritiek op (de afwezigheid van) het standpunt van de ander.

Maar dan enorm wollig met veel kleurrijke maar totaal overbodige en hele rare bijzinnen. Want Baudet. ;)

Een goede debater laat zich iig niet het hele debat in de verdediging drukken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177659885
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Soevereiniteit. Al is het maar gevoelsmatig en ligt praktisch de bestuurlijke macht gewoon precies hetzelfde.
Soevereiniteit is een wassen neus als May deze koers blijft volgen. Want de Britten zullen vrijwel alle Europese regelgeving over moeten nemen (bestaande en toekomstige), zonder daarover te mogen meepraten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659908
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Even terug naar die immigratie / opnemen vluchtelingen.
Dat spreken we met z'n allen af. Nogmaals, als die landen dat niet willen, dan moeten ze uit de EU stappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177659915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:10 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dit is precies wat er mis is met de mentaliteit van de 21ste eeuw. Waarom de EU steeds minder goed functioneert. Ze willen wel graag miljarden Euro's per jaar van Brussel ontvangen maar zodra ze de gezamenlijke lasten van het immigratieprobleem moeten dragen geven ze niet thuis. Brussel mag wel de financiele problemen oplossen en hun economie ondersteunen maar zodra Polen/Hongarije Griekenland en Italie wat moeten ontlasten met vluchtelingen is het teveel gevraagd. Samenwerking op basis van wel de lusten maar niet de lasten is een Utopie.
Vluchtelingen zijn niet het probleem van Polen of wel? Fijn als mensen daarmee samenwerken en een deel van de vluchtelingen willen huisvesten maar waarom zou dat een verplichting zijn?

Het brengt mensen je land in met hele andere culturen waar je zo je eigen mening over kunt hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659954
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Soevereiniteit is een wassen neus als May deze koers blijft volgen. Want de Britten zullen vrijwel alle Europese regelgeving over moeten nemen (bestaande en toekomstige), zonder daarover te mogen meepraten.
Schijnt dat Noorwegen en Zwitserland maar een bepaald deel overnemen overigens...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177659971
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat spreken we met z'n allen af. Nogmaals, als die landen dat niet willen, dan moeten ze uit de EU stappen.
Vreemd, dat we zoiets afspreken wat totaal niet bij de EU zou moeten liggen qua besluitvorming.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177660003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Levenseinde.... Drugs... Progressief liberaal i.p.v. VVD conservatief liberaal... Opzicht allemaal wel mooie punten...
Punten die ze traditioneel al hebben ingeleverd voordat de informateur goedemorgen heeft gezegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:51 schreef probeer het volgende:

Discutabel. Je kan ook stellen dat Pechtold's kritiek gebaseerd is op daadwerkelijke uitspraken van FvD-ers.
Dan moet hij de letterlijke uitspraken van FvD-ers erbij nemen, en er niet zijn eigen draai aan geven, dan moet hij de niet de woorden van een zwarte via het gekunstelde 'geen afstand nemen' aan een blanke proberen toe te schrijven. Dan moet hij niet putten uit een opzetje van partijgenoten in een besloten whatsappgroepje, dan moet hij er geen uitspraken van een romanfiguur bij slepen.

Dat doet hij niet, omdat het hem niet om de inhoud gaat maar alleen maar om de beeldvorming.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177660011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vluchtelingen zijn niet het probleem van Polen of wel? Fijn als mensen daarmee samenwerken en een deel van de vluchtelingen willen huisvesten maar waarom zou dat een verplichting zijn?

Het brengt mensen je land in met hele andere culturen waar je zo je eigen mening over kunt hebben.
Waarom zou Nederland mee moeten betalen aan het ontwikkelen van de Poolse economie?
Waarom zou Nederland werkeloze Polen van een baan moeten voorzien?
Waarom zouden Polen in Nederland mogen studeren?
Waarom zou de Nederlandse inlichtingendiensten en politie Polen moeten helpen met het bestrijden van criminaliteit, mensenhandel en Terrorisme?
Waarom zou Nederland troepen en materiaal naar het oostblok moeten sturen omdat ze daar in hun broek schijten voor Poetin?

Als Polen ons niet wil ondersteunen met onze uitdagingen dan hoeven ze ook niks terug te verwachten.
pi_177660016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vreemd, dat we zoiets afspreken wat totaal niet bij de EU zou moeten liggen qua besluitvorming.
Vind jij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 12:17:33 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177660019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:11 schreef probeer het volgende:

[..]

De eerste keer dat het in het debat ter sprake komt, de beschuldiging ontkennen. De volgende gelegenheid grijp je aan om, rechtstreeks naar het publiek, te vertellen waar je partij wél voor staat en hoe je dat denkt te gaan bereiken. En als daar weer dezelfde beschuldigende kritiek op komt, dan geef je aan dat je die vraag al beantwoord hebt en je kaatst de bal terug met kritiek op (de afwezigheid van) het standpunt van de ander.

Maar dan enorm wollig met veel kleurrijke maar totaal overbodige en hele rare bijzinnen. Want Baudet. ;)

Een goede debater laat zich iig niet het hele debat in de verdediging drukken.
Pechtold kennende gaat dit niet werken, die blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan als een één of andere linkse activiste. Baudet heeft de enige juiste keuze gemaakt om weg te blijven en niet toe te geven aan het spelletje. Het belangrijkste is dat de reden goed geopenbaard wordt en dat de bal bij D66 wordt gelegd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177660023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schijnt dat Noorwegen en Zwitserland maar een bepaald deel overnemen overigens...
Klopt. Maar over dat deel hebben ze helemaal niks te zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 maart 2018 @ 12:19:34 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177660061
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Maar over dat deel hebben ze helemaal niks te zeggen.
Maar ze kunnen kiezen welk deel ze willen. Daar zal vast wat tegenover staan en daar kunnen ze over onderhandelen. Het is niet zo dat ze helemaal niets te zeggen hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177660070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:17 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Waarom zou Nederland mee moeten betalen aan het ontwikkelen van de Poolse economie?
Waarom zou Nederland werkeloze Polen van een baan moeten voorzien?
Waarom zouden Polen in Nederland mogen studeren?
Waarom zou de Nederlandse inlichtingendiensten en politie Polen moeten helpen met het bestrijden van criminaliteit, mensenhandel en Terrorisme?
Waarom zou Nederland troepen en materiaal naar het oostblok moeten sturen omdat ze daar in hun broek schijten voor Poetin?

Als Polen ons niet wil ondersteunen met onze uitdagingen dan hoeven ze ook niks terug te verwachten.
Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft

Polen hoeft niet op al onze uitdagingen ons te ondersteunen, alleen op zaken die - ik heb het al eerder in dit topic opgeschreven - hoge mate van overeenstemming genieten en evident voordelen hebben als we dat met gezamenlijke regels oplossen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 7 maart 2018 @ 12:20:54 #102
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177660088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 06:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Serieus ik begin dat ventje goed zat te worden. Lijkt Sylvana wel met zijn gejank.
Dat is een goede vergelijking. Ook Sylvana Simons krijgt continue een emmer stront over haar heen. Racisten bedreigen haar en maken enge tekeningen, ze wordt zelf voor racist en fascist uitgemaakt, al haar partijgenoten worden bekritiseerd en belachelijk gemaakt. Alleen maar omdat ze haar mond opentrekt. Dan ben je in Nederland aangeschoten wild. Ik vind het niet zo raar dat ze steeds gekker wordt.

Ik ben het ferm oneens met 99% van haar standpunten, dat moge duidelijk zijn, maar ook zij verdient basis menselijk respect. Net zoals Thierry. Al die persoonlijke aanvallen zijn te ranzig voor woorden.

En ja, ook ik heb wel eens wat negatiefs over Sil en haar brigade gezegd, dus graven is niet nodig. Ik geef het toe. Maar ik val mensen niet aan op social media en al helemaal niet in het publieke debat.
pi_177660097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft
Omdat Nederland er baat bij heeft

Polen hoeft niet op al onze uitdagingen ons te ondersteunen, alleen op zaken die - ik heb het al eerder in dit topic opgeschreven - hoge mate van overeenstemming genieten en evident voordelen hebben als we dat met gezamenlijke regels oplossen.
Als Polen haar partners niet wil ondersteunen dan moeten ze maar een artikel 50 procedure opstarten.
pi_177660151
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Pechtold kennende gaat dit niet werken, die blijft maar doorgaan en doorgaan en doorgaan als een één of andere linkse activiste. Baudet heeft de enige juiste keuze gemaakt om weg te blijven en niet toe te geven aan het spelletje. Het belangrijkste is dat de reden goed geopenbaard wordt en dat de bal bij D66 wordt gelegd.
Ik blijf van mening dat het mogelijk is om niet toe te geven aan dat spelletje zonder afwezig te blijven bij dat debat. Door er gewoon niet in mee te gaan, het desnoods te benoemen, je te focussen op je eigen positieve verhaal, of zelfs in de aanval te gaan.

Ik neem het Baudet verder niet kwalijk dat hij weg blijft hoor. Begrijp ik best. Zou er zelf ook nul zin of behoefte aan hebben. Ik vind Pechtold de laatste tijd heel naar en verziekend bezig. Maar ik denk dat het handiger had gekund.

Baudet zal er waarschijnlijk geen stem om verliezen. Maar wellicht is het (de manier waarop D66 tegen FvD ageert en hoe FvD daarop reageert) van invloed op de twijfelende kiezer op het midden (voor D66).

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 07-03-2018 12:30:14 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177660198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:21 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Als Polen haar partners niet wil ondersteunen dan moeten ze maar een artikel 50 procedure opstarten.
Als Polen zijn partners niet zou willen ondersteunen bij zaken die evident van meerwaarde zijn met gedicteerde samenwerking en bij hoge mate van goedkeuring van afzonderlijke lidstaten dan heeft Polen inderdaad niks in de EU te doen.

Dat gaat niet over vluchtelingen... Maar misschien is de EU gewoon failliet ik heb echt een gezonde hekel aan mensen die maar vinden dat alle soevereiniteit bij de EU moet liggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177660216
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Punten die ze traditioneel al hebben ingeleverd voordat de informateur goedemorgen heeft gezegd.
Ehhh ... Ja, daar lijkt het iig wel steeds op ja.

quote:
Dan moet hij de letterlijke uitspraken van FvD-ers erbij nemen, en er niet zijn eigen draai aan geven, dan moet hij de niet de woorden van een zwarte via het gekunstelde 'geen afstand nemen' aan een blanke proberen toe te schrijven. Dan moet hij niet putten uit een opzetje van partijgenoten in een besloten whatsappgroepje, dan moet hij er geen uitspraken van een romanfiguur bij slepen.

Dat doet hij niet, omdat het hem niet om de inhoud gaat maar alleen maar om de beeldvorming.
Klopt. Ik vind het dan ook een wanstaltige manier van politiek bedrijven / campagne voeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177660466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als Polen zijn partners niet zou willen ondersteunen bij zaken die evident van meerwaarde zijn met gedicteerde samenwerking en bij hoge mate van goedkeuring van afzonderlijke lidstaten dan heeft Polen inderdaad niks in de EU te doen.

Dat gaat niet over vluchtelingen... Maar misschien is de EU gewoon failliet ik heb echt een gezonde hekel aan mensen die maar vinden dat alle soevereiniteit bij de EU moet liggen.
Landen zijn vrij om voor hun eigen soevereiniteit te kiezen. Daarvoor is artikel 50. Als Polen geen moslims in hun land wil hebben is dat prima. Laat ze maar lekker een grote muur om Polen heen bouwen (van hun eigen geld) en hun eigen grenzen bewaken (ook van hun eigen geld).

De EU is een enorm groot en complex samenwerkingsverband. Daar zit ook grensoverschrijdende problematiek bij die niet direct een individuele lidstaat hoeft te raken. Zo is er bijvoorbeeld absoluut geen dreigen van Rusland naar Nederland dus waarom zouden we op militair vlak Polen gaan ondersteunen? Waarom zouden wij dan onze portemonnee moeten trekken terwijl wij er geen baat bij hebben? Omdat we daarover afspraken hebben gemaakt. Wij zijn daarin solidair met de Polen. Echter stelt Polen zich niet Solidair op naar de overige lidstaten. Je hoeft niet solidair te zijn met andere Europese landen maar je kan dan ook niet gaan verwachten dat zij dat wel met jouw zijn.
pi_177660835
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 23:53 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind het interessant dat D'66 zich zo vast lijkt te bijten in de FvD. Je zou denken dat de 2 partijen weinig kiezersoverlap hebben. Ik weet dat in Amsterdam de SP zijn pipa's richt op DENK omdat ze overtuigd zijn dat ze al die Turken hier wel even voor het socialisme kunnen werven (ze denken dat die Turken zich wel even gaan identificeren als uitgebuite arbeiders :') ) maar wat D'66 voor hysterisch gebral doet nu snap ik echt niet.... ik kan het er niet echt lekker in passen in de puzzle.
Ik vind het vooral interessant hoe rechts het verhaal probeert om te draaien en de gebruikelijke slachtofferrol aanneemt. Rechts is op een paars intermezzo en een avontuurtje met cuckold PvdA (wat dus gewoon rechts beleid werd) na al decennia aan de macht en de laatste jaren, zeker de laatste maanden wordt kereltje Pechtold permanent gedemoniseerd om in de terminologie van de OP te blijven. Een heel referendum werd bijkans aan hem opgehangen :')

Die hele nothingburger van het pandje wordt continue weer opgerakeld en is *het* voorbeeld van de 'waar rook is is vuur' misvatting.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_177661450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vind het vooral interessant hoe rechts het verhaal probeert om te draaien en de gebruikelijke slachtofferrol aanneemt. Rechts is op een paars intermezzo en een avontuurtje met cuckold PvdA (wat dus gewoon rechts beleid werd) na al decennia aan de macht en de laatste jaren, zeker de laatste maanden wordt kereltje Pechtold permanent gedemoniseerd om in de terminologie van de OP te blijven. Een heel referendum werd bijkans aan hem opgehangen :')
Maar de betekenis van "links" en "rechts" is verschoven. Open grenzen, vrije marktwerking, globalisering en een kosmopolitische leefstijl golden vroeger als rechts; tegenwoordig juist als "links".
  woensdag 7 maart 2018 @ 13:46:24 #110
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177661635
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2018 08:52 schreef Murdera het volgende:

[..]

reactie op dat gejank dat het een racist en nazi en dit en dat en dit en dat is.
Kunnen de heren zich niet met de politiek bezighouden? Het lijkt wel een kleuterklasje. :') wat een kneuzenkermis.
Pechtold wil makkelijk scoren. Thierry komt maar met vage statements van 'ja het is wetenschap.' Welk onderzoek dan? Welke methode is gebruikt? Waarom is überhaupt rullevant? Klaver deed nog een poging common ground te vinden maar Thierry zit alleen maar te slachtofferen. Bovendien zit hijzelf zelf net zo hard te framen met zijn partijkartel. Vervolgens klaagt hij de minister aan 'want Yernaz heeft het helemaal niet op die manier gezegd. Hoe is het dan wel gezegd? Dat zegt ie dan weer niet. Journalisten van de stomme npo mogen niks vragen bij de persco. Behalve de kontenlikkers van PowNed die voor die nooit kritisch zijn op fvd. Ja op zo'n manier wordt een debat wel een inhoudsloze poppenkast.
:')
pi_177661750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar de betekenis van "links" en "rechts" is verschoven. Open grenzen, vrije marktwerking, globalisering en een kosmopolitische leefstijl golden vroeger als rechts; tegenwoordig juist als "links".
Dat slaat nergens op. Zelfverklaarde rechtsen die ageren tegen open grenzen en vrije marktwerking zijn simpelweg niet zo rechts als zij zelf denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177661942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 12:39 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Landen zijn vrij om voor hun eigen soevereiniteit te kiezen. Daarvoor is artikel 50. Als Polen geen moslims in hun land wil hebben is dat prima. Laat ze maar lekker een grote muur om Polen heen bouwen (van hun eigen geld) en hun eigen grenzen bewaken (ook van hun eigen geld).
Hoezo zou het een bevoegdheid van de EU zijn om daarover te beslissen? Staat me niets bij van dat dat voor de EU grondwet aan de orde is geweest, en volgens de RvS en beide kamers had het verdrag van Lissabon geen grondwettelijke implicaties.

quote:
De EU is een enorm groot en complex samenwerkingsverband. Daar zit ook grensoverschrijdende problematiek bij die niet direct een individuele lidstaat hoeft te raken. Zo is er bijvoorbeeld absoluut geen dreigen van Rusland naar Nederland dus waarom zouden we op militair vlak Polen gaan ondersteunen?
De EU was enorm in zijn wiek geschoten toen GB voorzichtigjes aanstipte dat de Brexit ook wel eens implicaties zou kunnen hebben voor de militaire samenwerking. Ik zou zeggen 'don't go there'.

quote:
Waarom zouden wij dan onze portemonnee moeten trekken terwijl wij er geen baat bij hebben? Omdat we daarover afspraken hebben gemaakt. Wij zijn daarin solidair met de Polen. Echter stelt Polen zich niet Solidair op naar de overige lidstaten. Je hoeft niet solidair te zijn met andere Europese landen maar je kan dan ook niet gaan verwachten dat zij dat wel met jouw zijn.
Ik vind Hongarije en Polen op dat punt heel solidair. Dat hek bij de grens heeft de Westerse lidstaten enorm geholpen, en het zijn juist landen als Duitsland en Zweden die niet solidair zijn door van hun welkomstegotrip een probleem van de hele EU te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar de betekenis van "links" en "rechts" is verschoven. Open grenzen, vrije marktwerking, globalisering en een kosmopolitische leefstijl golden vroeger als rechts; tegenwoordig juist als "links".
Dat linkse ezels niet door hebben voor welk rechts karretje ze zich nu weer laten spannen door in te spelen op goedkoop sentiment maakt het nog niet links.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177662022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Och, is het goed dat er een partij is die de democratie wilt verbeteren? De soevereiniteit wilt houden daar waar er een directe link is met de mensen waarop gestemd is.... Daar waar er een link is met een bestuurlijke macht van één volk. I.p.v. verschillende volkeren verschillende meningen... Volkeren willen zelfbeschikking hebben - naar mijn idee - zie Koerden en Catalanen.... Ik vind het idioot dat als die wens bestaat dat het de kop in wordt gedrukt...

Wat dat betreft ben ik wel fan van Terry en Farage.
Dat zelfbeschikkingsrecht hebben we, aan soevereiniteit hebben we ingeboet maar dat is een vanzelfsprekend gevolg als je deel uitmaakt van een groot handelsblok.
Ik heb het gevoel dat er vooral veel richting de EU gewezen word net als dat in het VK gebeurt want het is een prachtige zondebok voor alle problemen.
Niet dat alles goed is, graag zou ik zien dat er harder opgetreden word om de gedeelde verantwoordelijkheid te waarborgen, graag zou ik ook zien dat er meer eenheid is en de buitengrenzen gecontroleerd om massa immigratie tegen te gaan.
Maar zoveel mensen, zoveel wensen en het is voor andere partijen gemakkelijk om hier en daar een knuppel tussen de spaken van het EU wiel te gooien en het ondertussen grijs gedraaide mantra te herhalen dat de EU uit elkaar zal vallen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_177662106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Zelfverklaarde rechtsen die ageren tegen open grenzen en vrije marktwerking zijn simpelweg niet zo rechts als zij zelf denken.
Ik ga hier geen discussie voeren over of mensen die tegenwoordig "rechts" heten nou objectief wel rechts zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat linkse ezels niet door hebben voor welk rechts karretje ze zich nu weer laten spannen door in te spelen op goedkoop sentiment maakt het nog niet links.
Het verhaal van "rechtspopulisten" vertoont verrassend veel overeenkomsten met de maatschappijkritiek uit het Communistisch Manifest. Dat is trouwens geen waardeoordeel, maar gewoon een opvallende constatering.
pi_177662178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ga hier geen discussie voeren over of mensen die tegenwoordig "rechts" heten nou objectief wel rechts zijn.
Je snijdt het punt nota bene zelf aan. Milton Friedman is met terugwerkende kracht dus een linksgekkie, als we jouw redenering moeten volgen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177662277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snijdt het punt nota bene zelf aan. Milton Friedman is met terugwerkende kracht dus een linksgekkie, als we jouw redenering moeten volgen?
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat taalgebruik aan verandering onderhevig is. Dat je op grond daarvan met terugwerkende kracht je oordeel over personen zou moeten aanpassen is jouw debiele stroman.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2018 14:16:27 ]
pi_177662455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ga hier geen discussie voeren over of mensen die tegenwoordig "rechts" heten nou objectief wel rechts zijn.
Rechts is bij velen ook een stoer woordje geworden wat zoveel mogelijk herhaald moet worden, terwijl links voor diezelfde simpele zielen een vies woord werd.

Maar het is natuurlijk wel belangrijk om het oog te houden in de eigenlijk verhoudingen en ideologien. Anders krijg je van die dwazen als Klaver die gaan roepen dat ze links zijn terwijl ze het negerslaafje van Wall Street als groot voorbeeld kiezen. Of Wilders die een vrij links sociaal-economisch programma (enz) als rechts profileert terwijl hij daarmee 15 jaar plucheplakken voor de VVD bij het grof vuil zet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177662536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rechts is bij velen ook een stoer woordje geworden wat zoveel mogelijk herhaald moet worden, terwijl links voor diezelfde simpele zielen een vies woord werd.

Maar het is natuurlijk wel belangrijk om het oog te houden in de eigenlijk verhoudingen en ideologien. Anders krijg je van die dwazen als Klaver die gaan roepen dat ze links zijn terwijl ze het negerslaafje van Wall Street als groot voorbeeld kiezen. Of Wilders die een vrij links sociaal-economisch programma (enz) als rechts profileert terwijl hij daarmee 15 jaar plucheplakken voor de VVD bij het grof vuil zet.
Mooi gezegd.
pi_177662583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rechts is bij velen ook een stoer woordje geworden wat zoveel mogelijk herhaald moet worden, terwijl links voor diezelfde simpele zielen een vies woord werd.

Maar het is natuurlijk wel belangrijk om het oog te houden in de eigenlijk verhoudingen en ideologien. Anders krijg je van die dwazen als Klaver die gaan roepen dat ze links zijn terwijl ze het negerslaafje van Wall Street als groot voorbeeld kiezen. Of Wilders die een vrij links sociaal-economisch programma (enz) als rechts profileert terwijl hij daarmee 15 jaar plucheplakken voor de VVD bij het grof vuil zet.
Klaver heeft natuurlijk niet de minste voorgangers: New Labour in Engeland van Blair was ook allerminst klassiek-links; de Duitse rood-groene regering van Schröder met de Agenda 2010 was ook absoluut niet klassiek-links.

En daar kun je bijv. ook Trump tegenover plaatsen, die vanaf "rechts" flink werkt aan het tegengaan van vrijhandel en globalisering.

Het klassieke (Europese) onderscheid tussen links en rechts is gewoon steeds minder van toepassing.
pi_177662592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 14:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
Obama 'negerslaafje' noemen zou ik niet per se 'mooi' noemen. Maar dat ben ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')