SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
ATTENTIE:
Eftelingmeet
Voorlopig gepland: zaterdag 16 juni 2018. Wie kan en wil mee? Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ook erg leuk om elkaar een keer irl te spreken, voor zover dat nog niet al een keer was gebeurd!
Stuur een pm of dm naar Diaan73 of je meekunt en gaat. Er zijn kortingsbonnen van AH
beschikbaar!![]()
Nee hoor.... beetje afwisselend, en rustig. Heerlijk zo in de avond.quote:
Up above my head I hear music in the air I hear music!quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met die stinklucht in die attractie.
En je kan geen kant op...
Bestaat dat merk nog?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
This ride is sponsored by Toilet Aria...
Droomvlucht.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Welke is dat? Droomvlucht? Of de Indische lelies?
Wordt nu afgespeeld : MadMaster plays Efteling - Droomvluchtquote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Welke is dat? Droomvlucht? Of de Indische lelies?
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef peaceman het volgende:
ik ben helemaal niet zo van de attracties eigenlijk
Jij gaat straks de hele dag wippen in de speeltuin?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef peaceman het volgende:
ik ben helemaal niet zo van de attracties eigenlijk
Ow dat had ik niet gezien...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wordt nu afgespeeld : MadMaster plays Efteling - Droomvlucht
Hij gaat mee voor de gezelligheid.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 21:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij gaat straks de hele dag wippen in de speeltuin?
De Piranha vind ik wel leuk.quote:
Tsjuus!quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ga afhaken, bedankt vioor de tunes MM!
slaap lekkerquote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:00 schreef Melting het volgende:
Mad... bedankt voor de muziekjes.![]()
Ik ga nu echt mijn bed opzoeken.
Fijne avond nog allemaal.
Daar zijn we zelf voor bij toch? Komt vast goed!quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die attracties zijn er zeker, de gezelligheid moet je nog maar afwachten...
Je hebt het toch nog tot 22.00 uur volgehouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:00 schreef Melting het volgende:
Mad... bedankt voor de muziekjes.![]()
Ik ga nu echt mijn bed opzoeken.
Fijne avond nog allemaal.
Wat wil je horen?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:01 schreef livelink het volgende:
Zo, ik ben net op tijd voor het laatste kwartiertje zie ik
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:01 schreef livelink het volgende:
Zo, ik ben net op tijd voor het laatste kwartiertje zie ik
Geen idee. Ik heb nu vooral behoefte aan alcohol.quote:
Verkeerde thema dan...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb nu vooral behoefte aan alcohol.
Ze is heel slecht in presentaties. Heel zenuwachtig. De laatste keer dat ze een presentatie deed had de klas geteld dat ze 65x euhh had gezegd. Nu had ik haar toch maar aangeraden om het uit haar hoofd te leren. Dat komt de spontaniteit niet ten goede, maar beter dan dat ze volkomen dichtslaat. Het ging redelijk. Ze vergat hele stukken, maar waarschijnlijk was ik de enige die dat doorhad. De docent gaf wel aan dat ze het teveel opgeleerd zei, maar ze is in ieder geval niet compleet door het ijs gezakt.quote:
Arm kind...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze is heel slecht in presentaties. Heel zenuwachtig. De laatste keer dat ze een presentatie deed had de klas geteld dat ze 65x euhh had gezegd. Nu had ik haar toch maar aangeraden om het uit haar hoofd te leren. Dat komt de spontaniteit niet ten goede, maar beter dan dat ze volkomen dichtslaat. Het ging redelijk. Ze vergat hele stukken, maar waarschijnlijk was ik de enige die dat doorhad. De docent gaf wel aan dat ze het teveel opgeleerd zei, maar ze is in ieder geval niet compleet door het ijs gezakt.
Het is ook wel een “vak apart” maar fijn dat het redelijk ging. Ze heeft het nu fijn achter de rug.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze is heel slecht in presentaties. Heel zenuwachtig. De laatste keer dat ze een presentatie deed had de klas geteld dat ze 65x euhh had gezegd. Nu had ik haar toch maar aangeraden om het uit haar hoofd te leren. Dat komt de spontaniteit niet ten goede, maar beter dan dat ze volkomen dichtslaat. Het ging redelijk. Ze vergat hele stukken, maar waarschijnlijk was ik de enige die dat doorhad. De docent gaf wel aan dat ze het teveel opgeleerd zei, maar ze is in ieder geval niet compleet door het ijs gezakt.
Ik hou je nog wel even wakker...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:07 schreef livelink het volgende:
Dit is trouwens wel een prima nummer voor mij nu, MadMaster
Het beukt wel lekker door.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:12 schreef MadMaster het volgende:
Dit is niet best, maar het paste wel aardig binnen het thema...
Ik ken wel saaiere nummers.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tot slot deze 'Boring Song', gewoon omdat het zo typerend is...
Pfff heftige onderwerpen zeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:18 schreef livelink het volgende:
Dank je wel voor het laatste kwartiertje MadMaster. Was goede stoomafblaasmuziek. Alle presentaties die ik vanavond moest aanhoren gingen over deprimerende onderwerpen.
Kinderarbeid, Kindermishandeling, Kanker en Armoede in Bangladesh. Ik weet er nu alles van...
Gezellige school...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:18 schreef livelink het volgende:
Dank je wel voor het laatste kwartiertje MadMaster. Was goede stoomafblaasmuziek. Alle presentaties die ik vanavond moest aanhoren gingen over deprimerende onderwerpen.
Kinderarbeid, Kindermishandeling, Kanker en Armoede in Bangladesh. Ik weet er nu alles van...
De kinderen waren in groepen verdeeld. Waarschijnlijk waren er ook groepen met wat luchtigere onderwerpen, maar die heb ik weer niet meegekregen.quote:
Veel plezier Diaanquote:Op dinsdag 6 maart 2018 22:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga nog even Netflixen. Fijne avond nog en slaap lekker voor straks.![]()
Tot nu toe ben je de enige.quote:Op maandag 5 maart 2018 17:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik kan als je wil wat spul mee nemen. Vind het ook een heel leuk idee.
Het is niet zo dat we niet op je zitten te wachten. Iedereen is welkom, en dat is altijd zo geweest.quote:Op woensdag 7 maart 2018 02:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tot nu toe ben je de enige.
Hoe leuk het mij ook lijkt, ik ben niet degene om dit te promoten.
Ik ben te lang weg geweest en kwam te hard terug tegen iemand die hier blijkbaar erg gewaardeerd is.
Sorry maar men zit hier duidelijk niet meer op mij te wachten.
Goedemorgen livelink.quote:
Nee, nog geen 100%. Ik ben een tikje futloos.quote:Op woensdag 7 maart 2018 06:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Alweer 100%?
Hier gaat het elke dag weer wat beter. Ik zit bijna op de 100%.
quote:Op woensdag 7 maart 2018 07:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, nog geen 100%. Ik ben een tikje futloos.
Het één sluit het ander toch niet uit? Dat DJ's er niet op zitten te wachten om een marathon uitzending te doen, wil toch niet zeggen dat je hier niet gewenst bent. Volgens mij is iedereen hier welkom! En als je wat vaker zou posten hier kan het idee ook meer groeien en misschien er ooit nog wel van komen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 02:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ben te lang weg geweest en kwam te hard terug tegen iemand die hier blijkbaar erg gewaardeerd is.
ik vraag me af wat je dan verwacht.quote:Op woensdag 7 maart 2018 02:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
welkom.quote:Op woensdag 7 maart 2018 11:20 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Goedemorgen ik lees graag even mee, over hoe het radio gebeuren hier in elkaar steekt.
Welkom!quote:Op woensdag 7 maart 2018 11:20 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Goedemorgen ik lees graag even mee, over hoe het radio gebeuren hier in elkaar steekt.
Succes met aansluiten.quote:Op woensdag 7 maart 2018 11:02 schreef Diaan73 het volgende:
De vaatwasser is er!Nu even wachten op mijn broertje.
Goedemorgen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 11:20 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Sommige wel, maar dat pakket is behoorlijk duur.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:01 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
Wat een fijn welkom de OP heb ik al even gelezen maar vraag me wel een paar dingen nog af.
Jullie gebruiken het programma Sam broadcast voor de uitzendingen?
Ooit zelf ook met Sam broadcast gedraaid, vandaar mijn vraag!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Sommige wel, maar dat pakket is behoorlijk duur.
Mixxx is ook erg goed en die is helemaal gratis.
Er is ook nog een redelijk goedkoop alternatief (tenminste als-ie weer eens in de aanbieding is, anders is het nog stervensduur), maar ik ben er van af gestapt; Mixxx werkt een stuk prettiger.
Hoe bedoel je? De programma's waarmee je draait zoals SAM Broadcaster? Daarmee kun je uiteraard gewoon draaien wat je wil.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:05 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ooit zelf ook met Sam broadcast gedraaid, vandaar mijn vraag!
En de radioprogramma’s zijn die echt afgestemd op verzoek of op genre muziek wat de dj draait?
Ja ik bedoelde inderdaad de shows zelf.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De programma's waarmee je draait zoals SAM Broadcaster? Daarmee kun je uiteraard gewoon draaien wat je wil.
Of bedoel je de shows zelf?
De DJ's besluiten 100% zelf wanneer ze draaien en wat ze draaien.
Het enige is dat er normaal gesproken een limiet van 2 uur per show op zit, tenzij erna niemand anders wil draaien; dan kun je het voor het einde van je show telkens een uur laten verlengen als je wil. Op sommige tijdstippen waarop sowieso normaal nooit iemand draait, zijn we er wat makkelijker in en zijn langere shows soms gewoon meteen mogelijk.
En qua inhoud van de shows: het enige wat we verzoeken is om geen keiharde hardcore muziek en dergelijke te draaien rond prime-time (20.30 enzo) omdat dat mensen kan afschikken.
Extreme muziek kan wel gewoon rond een uurtje of 23.00.
Verder kun je gewoon alles draaien: weird-ass carnavalsmuziek, '70's, muziek met een specifiek onderwerp enz.
wat de DJ wil en dat is per DJ weer heel verschillend. Kan aan de hand van een thema zijn, uit de losse pols. Er zijn soms ook uitzendingen waar een DJ een behoorlijke voorbereiding aan besteed. Er wordt gedraaid met en zonder microfoon, met en zonder jingles.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:05 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
En de radioprogramma’s zijn die echt afgestemd op verzoek of op genre muziek wat de dj draait?
Hee geinig!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:15 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde inderdaad de shows zelf.
Zoeken jullie eventueel nog invulling op een bepaalde dag of tijdstip?
Lijkt me namelijk best wel weer eens leuk om te gaan draaien... ik bezit zelf nog erg veel nl-statige muziek.
We hebben zelf als piraat een zender gehad op de fm en ook digitaal uitgezonden.
En ik ben de gothfather!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
wat de DJ wil en dat is per DJ weer heel verschillend. Kan aan de hand van een thema zijn, uit de losse pols. Er zijn soms ook uitzendingen waar een DJ een behoorlijke voorbereiding aan besteed. Er wordt gedraaid met en zonder microfoon, met en zonder jingles.
Zelf ben ik van veel genres per uitzending en soms van de hak op de tak. Variatie vind ik zelf prettig.
Edit: ik zie er toch vanaf.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Hee geinig!
Nou feitelijk kunnen we sowieso wel extra dj's gebruiken; het is momenteel wat rustiger dan eerst.
Op onze site zie je een agenda met wanneer er shows zijn. Sommige shows komen wekelijks op het zelfde tijdstip terug, maar de meesten zijn shows die steeds eenmalig worden ingepland. Soms enige tijd van te voren, maar vaak beslist een dj ook om spontaan te gaan draaien en wordt het acuut ingeroosterd als er een roosteraar aanwezig is. (Je moet op het rooster staan om te kunnen draaien.)
Edit ik laat het overgaan.quote:
Ow ik dacht dat je in m'n phoi had gekeken!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:22 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ik ga er eens mijn gedachten over laten gaan. En bedenken hoe het 1 en ander in praktijk uit te voeren.
Ik werd getipt verderop in een topic toen het toevallig ging over piraterij.![]()
En eens even op zolder rommelen wat we nog aan techniek en muziek hebben.
Thx!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:23 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
En inderdaad gefeliciteerd met de kleine op komst
Nvtquote:Op woensdag 7 maart 2018 12:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat je in m'n phoi had gekeken!Ik zag je in dat ONZ-topic.
Maar we zijn geen piraten hoor!We betalen netjes de verplichte kosten voor de zender.
[..]
Thx!![]()
Nee ik bedoel dat ik je laatst zag in dat topic van Act out of character; jouw posts waren verwijderd.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:38 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Nee piraterij is tegenwoordig iets te dure hobby, alhoewel dat wel heel erg leuk was. Zat jij ook in onz toen meende toch echt dat iemand anders mij aanraadde om eens bij radio49 te gaan kijken.
Tailfox heb ik ook even gesproken over jullie.
Maar we moeten maar eens even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dm!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik je laatst zag in dat topic van Act out of character; jouw posts waren verwijderd.
Verder zit ik sowieso veel in [ONZ]. Met name painttopics daar vind ik leuk!
Het lijkt gelukt te zijn!quote:Op woensdag 7 maart 2018 11:50 schreef Melting het volgende:
[..]
Succes met aansluiten.
[..]
Goedemorgen.
Niet verkeerd!quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het lijkt gelukt te zijn!De vaatwasser draait as we speak.
Hebben we toch even ¤ 50,= uitgespaard!
Ik denk dat er nog genoeg users zijn. maar die zie ik nu ook niet in het topicquote:Op woensdag 7 maart 2018 02:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
ik vraag me af wat je tot zo’n snel besluit brengt.quote:
Het kan ook op iMac volgens mij. Niet persé Windows.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Die heb ik genoeg
Maar verder?
Ik laat iets over Mixx software?
Windows PC?
voorvzover ik kan zien draait mix ook op Linux en OSquote:Op woensdag 7 maart 2018 13:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Die heb ik genoeg
Maar verder?
Windows PC?
ik kan je aankomend weekend wel e.e.a. sturen als je wilt.quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Die heb ik genoeg
Maar verder?
Windows PC?
Komt Chaka Khan ook mee?quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:12 schreef Symphonic het volgende:
Voor de liefhebber: in juli treedt Rufus op in Bloemendaal
belachelijk zelfs, dat ga ik er echt niet aan uitgevenquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:17 schreef Symphonic het volgende:
[..]
die andere Rufus W
51 euro is wel lekker aan de prijs
we gaan al naar Ben Folds, en dan maar weer wachten op Ron Sexsmith of lloyd Colequote:Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kortom Symph, weer een date minder
Ik denk dat Symph net heeft begrepen dat hij dat er ook niet aan gaat uitgeven.....quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kortom Symph, weer een date minder
hij heeft gewoon niks te vertellen hier thuisquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat Symph net heeft begrepen dat hij dat er ook niet aan gaat uitgeven.....
quote:
het kan te gek ook...quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat Symph net heeft begrepen dat hij dat er ook niet aan gaat uitgeven.....
¤51 om Jacques Brel te zien?quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:21 schreef Symphonic het volgende:
het kan te gek ook...
Voor Jacques Brel zou ik het doen
quote:Programma van vandaag
19:00 - 21:00 Dj Melting - Golden oldies
Gelukkig heeft Diaan een nieuwe vaatwasser...quote:Op woensdag 7 maart 2018 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jammer, nieuwe afwas is altijd welkom
Vintage Trouble komt er ook dit jaar.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:12 schreef Symphonic het volgende:
Voor de liefhebber: in juli treedt Rufus op in Bloemendaal
quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens kijken wat we nu weer van Oscar Harris te horen krijgen...
Niet on air.. maar we weten allemaal wat je doet als je off air bent.quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Melting het volgende:
Jullie hebben het Oscar Harris-syndroom volgens mij..... die heb ik al weken niet gedraaid.
Beter dat dan het Harrisburg syndroom...quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Jullie hebben het Oscar Harris-syndroom volgens mij..... die heb ik al weken niet gedraaid.
quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niet on air.. maar we weten allemaal wat je doet als je off air bent.
quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vintage Trouble komt er ook dit jaar.
Aanrader!
quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Diaan een nieuwe vaatwasser...
FF poepenquote:Op woensdag 7 maart 2018 18:58 schreef Melting het volgende:
Ik begin 5 minuutjes later.
Er is een klein noodgeval dat ik even moet fixen.
Nee, de buurvrouw heeft een lekkage in de meterkast.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |