abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 februari 2018 @ 18:14:34 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177508465


Ambachtelijk consumentenprogramma. Simpele vragen, hilarische antwoorden, wonderlijke televisie. De verslaggevers van de Keuringsdienst vragen zich af wat fabrikanten ze wijs willen maken. Op doodgewone vragen krijgen ze de meest bizarre antwoorden.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 1 maart 2018 @ 00:37:24 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177519070
Vanavond:

Goedkoopste Supermarkt

Het is dé manier om klanten je winkel in te lokken: Van de daken schreeuwen dat je de allergoedkoopste bent. Er is bijna geen supermarkt in Nederland die het niet doet. Van de laagste prijsgarantie, de laagste prijzen, bewezen de goedkoopste, tot de aller aller goedkoopste. Toch gek, want er kan maar 1 de goedkoopste zijn zou je denken. En vraag de directeuren om helder uit te leggen waarom ze de laagste prijzen hebben dan blijven de poorten gesloten. De Keuringsdienst gaat op zoek naar het ware verhaal achter de lage prijzen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177522154
Hmm, lijkt me matig interessant.
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 maart 2018 @ 21:05:47 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177536678
Saaie aflevering. Niets nieuws, niets schokkend, geen conclusies.
  donderdag 1 maart 2018 @ 21:53:05 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177537976
Leuk, al die volledige medewerking van de supermarkten en de producenten. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177545803
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:05 schreef Kreator het volgende:
Saaie aflevering. Niets nieuws, niets schokkend, geen conclusies.
Ja precies.
pi_177546432
Weer tenenkrommende presentatoren die lekker naieve vragen stellen, en het daarna nog niet snappen.
pi_177547401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Weer tenenkrommende presentatoren die lekker naieve vragen stellen, en het daarna nog niet snappen.
Ja en een shot van die Maarten bij die vrouw van de FNV ofzo, zo ergerlijk lang op zijn gezicht ingezoomd terwijl zij wat uitlegt. Rare productie van het programma de laatste tijd.
pi_177568018
Jammer dat ze er niet wat dieper op in gaan.
Het heeft namelijk naar mijn mening niet alleen met de concurrentie te maken maar ook met de cultuur in Nederland.
In andere landen zijn mensen gewoon sneller bereid meer te betalen voor voeding of minder te kopen maar wel van betere kwaliteit en hogere prijs.

Margarine bijvoorbeeld Franse uitvinding maar niet heel populair in Frankrijk zelf, daar kopen ze roomboter. Starbucks zie je bijvoorbeeld niet in Italië. We hebben hier gewoon de frikandel uitgevonden (slachtafval in een vormpje), van troep toch nog iets proberen te maken. Het Cash for Trash concept.

Kort door de bocht gaat alle troep lekker naar Nederland toe, Nederlanders hebben geen verfijnde smaak en willen alles goedkoop. We eten hier massaal neppe olijven (hadden ze laatst nog een aflevering over) , neppe olijfolie, vlees met water ingespoten, margarine ipv roomboter.
Denk zeker dat ook Nederlandse cultuur op dit gebied een rol speelt maar hoorde ik niets over in deze aflevering.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 maart 2018 @ 08:05:27 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177568514
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:45 schreef wawowiewa het volgende:
We hebben hier gewoon de frikandel uitgevonden (slachtafval in een vormpje), van troep toch nog iets proberen te maken.
Die aflevering heb je dan gemist, want dit is niet waar.

Verder denk ik dat het vooral een generatieding is.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 08:11:34 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177568557
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 08:21:36 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177568659
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:45 schreef wawowiewa het volgende:

Denk zeker dat ook Nederlandse cultuur op dit gebied een rol speelt maar hoorde ik niets over in deze aflevering.
Ik denk ook de handelsgeest. De kwaliteit van bijvoorbeeld aardappels in de supermarkt is vaak bedroevend. Maar we exporteren wel erg goede aardappels.

Uien net zo. We verbouwen hier mooie uien, maar haal je een net uien bij de Jumbo is de kans aannemelijk dat ze uit Nieuw-Zeeland komen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177568764
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die aflevering heb je dan gemist, want dit is niet waar.

Verder denk ik dat het vooral een generatieding is.
Ja klopt, slachtafval is een beetje oneerbiedig, ik bedoelde het separatorvlees.
Waar anszich niet heel veel mis mee is. Maar het is het idee dus dat je het laatste beetje vlees er vanaf schraapt, middels moderne techniek. Vroeger zal dit toch weg worden gegooid ? Daarom noem ik t slachtafval, tegenwoordig is het dat dus niet meer.

Het geeft wel te kennen dat Nederland graag goedkoop wil, droge worst bijvoorbeeld wordt in Nederland sneller gerookt met trucjes. Old Amsterdam kaas is geen oude kaas natuurlijk, kwark uit de supermarkt is meer een soort yoghurt omdat ze het process versneller. Allemaal om goedkoper te produceren en te kunnen zeggen "voila een kwark, Old (marketing trucje) Kaas, droge worst voor een lage prijs!" Deze voorbeelden zijn van de KVW zelf, daarom viel het me op dat ze over deze cultuur niets zeiden in dit item.

Wel een beetje overigens, maar niets over de cultuur van de Nederlander. Blijkbaar koopt de consument wel en gaat de consument voor de goedkope variant van mindere kwaliteit. Ik denk dat het met smaak en cultuur te maken heeft, waar in andere landen misschien kwaliteit van voedsel belangrijker is
  zaterdag 3 maart 2018 @ 08:46:14 #14
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177568882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:45 schreef wawowiewa het volgende:
Jammer dat ze er niet wat dieper op in gaan.
Het heeft namelijk naar mijn mening niet alleen met de concurrentie te maken maar ook met de cultuur in Nederland.
In andere landen zijn mensen gewoon sneller bereid meer te betalen voor voeding of minder te kopen maar wel van betere kwaliteit en hogere prijs.

Margarine bijvoorbeeld Franse uitvinding maar niet heel populair in Frankrijk zelf, daar kopen ze roomboter. Starbucks zie je bijvoorbeeld niet in Italië. We hebben hier gewoon de frikandel uitgevonden (slachtafval in een vormpje), van troep toch nog iets proberen te maken. Het Cash for Trash concept.

Kort door de bocht gaat alle troep lekker naar Nederland toe, Nederlanders hebben geen verfijnde smaak en willen alles goedkoop. We eten hier massaal neppe olijven (hadden ze laatst nog een aflevering over) , neppe olijfolie, vlees met water ingespoten, margarine ipv roomboter.
Denk zeker dat ook Nederlandse cultuur op dit gebied een rol speelt maar hoorde ik niets over in deze aflevering.
Filet americain was ook zo’n aflevering over
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_177569087
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik denk ook de handelsgeest. De kwaliteit van bijvoorbeeld aardappels in de supermarkt is vaak bedroevend. Maar we exporteren wel erg goede aardappels.

Uien net zo. We verbouwen hier mooie uien, maar haal je een net uien bij de Jumbo is de kans aannemelijk dat ze uit Nieuw-Zeeland komen.
Ja precies, handelsgeest bovenaan
pi_177569093
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:34 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Het geeft wel te kennen dat Nederland graag goedkoop wil, droge worst bijvoorbeeld wordt in Nederland sneller gerookt met trucjes. Old Amsterdam kaas is geen oude kaas natuurlijk, kwark uit de supermarkt is meer een soort yoghurt omdat ze het process versneller. Allemaal om goedkoper te produceren en te kunnen zeggen "voila een kwark, Old (marketing trucje) Kaas, droge worst voor een lage prijs!" Deze voorbeelden zijn van de KVW zelf, daarom viel het me op dat ze over deze cultuur niets zeiden in dit item.
Ik denk dat dit voor alle supermarkten over de hele wereld geldt, niet?
Protège moi de mes désirs.
pi_177569133
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voor alle supermarkten over de hele wereld geldt, niet?
Dat denk ik dus niet, wanneer je in een franse supermarkt gaat kijken zal je zien dat je bij het boter schap doorgaans minder margarine tegenkomt. Dat heeft weer met hun eet cultuur te maken denk ik, terwijl margarine wel iets goedkoper vind met kwaliteit blijkbaar belangrijker dan net iets goedkoper vergelijkbaar product.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 09:49:06 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177569850
Italiaanse boter vind ik dan weer niets... Das bijna wit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177569998
Ik vind het prima dat er een goedkope variant van een product is, maar ik wil dan ook het ouderwetse product gewoon willen kopen in de supermarkt. En dat ik daarvoor niet expert in etiketten lezen hoef te zijn. Het zou toch helemaal niet zo schimmig te hoeven zijn.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 10:51:13 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177570859
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Filet americain was ook zo’n aflevering over
Diepvries rundvlees uit Afrika
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177571105
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:00 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ik vind het prima dat er een goedkope variant van een product is, maar ik wil dan ook het ouderwetse product gewoon willen kopen in de supermarkt. En dat ik daarvoor niet expert in etiketten lezen hoef te zijn. Het zou toch helemaal niet zo schimmig te hoeven zijn.
Maar als er dan eens een kwalitatief beter product is dan wordt dat na verloop van tijd toch weer gereduceerd naar een goedkopere variant.
Voorbeeld: Een jaar of twee kwam er ambachtelijke rundvlees salade in de schappen. Dat was lekker en je kon gewoon zien wat je at, stukjes aardappel met stukjes rundvlees gebonden met een vette saus. Inmiddels is die doorzichtige verpakking gewoon gevuld met de zelfde smur als Johma. Prima eetbaar maar het lekkere is er van af.
pi_177571764
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Diepvries rundvlees uit Afrika
Geeft niks. De smaak bepalen ze toch, met die chemische derrie die ze er doorheen mengen :D
pi_177571786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:34 schreef wawowiewa het volgende:

Het geeft wel te kennen dat Nederland graag goedkoop wil, droge worst bijvoorbeeld wordt in Nederland sneller gerookt met trucjes. Old Amsterdam kaas is geen oude kaas natuurlijk, kwark uit de supermarkt is meer een soort yoghurt omdat ze het process versneller. Allemaal om goedkoper te produceren en te kunnen zeggen "voila een kwark, Old (marketing trucje) Kaas, droge worst voor een lage prijs!" Deze voorbeelden zijn van de KVW zelf, daarom viel het me op dat ze over deze cultuur niets zeiden in dit item.
Ik zag laatst Old Amsterdam in een plakjesverpakking met 'oud' erop, dat mag volgens mij helemaal niet. Maar goed, de meeste Nederlanders proeven niet zoveel, het blijft toch een margarineland. Als het maar wat lijkt, Mediterraan naampje, authentieke uitstraling en de smaakpapillen doen niet meer mee en we betalen er de volgende keer weer de hoofdprijs voor. AH excellent draait erop. Dan heb je 'Spaanse droge worst uit de Sierra' bijvoorbeeld. Die worst is niet echt droog want versneld gedroogd, en de Sierra bestaat slechts in die zin dat het Spaans voor gebergte is. Ik zie het helemaal voor me, zo'n spanjaard in een wifebeater in een oude zonverbleekte Ford Sierra met de hele kofferbak vol met worst, maar als aanduiding van de geografische herkomst deugt het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177571816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag laatst Old Amsterdam in een plakjesverpakking met 'oud' erop, dat mag volgens mij helemaal niet.
Weet je dit zeker? Want dat mag inderdaad niet, maar juist Old Amsterdam lijkt me wel snugger genoeg om die fout te vermijden (hun hele merk is er op gebaseerd ten slotte).
pi_177571875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Want dat mag inderdaad niet, maar juist Old Amsterdam lijkt me wel snugger genoeg om die fout te vermijden (hun hele merk is er op gebaseerd ten slotte).
Het ging om van die pakjes met plakken, en het was in de bonus. Dus waarschijnlijk door de AH ingepakt en ge-etiketteerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177571885
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het ging om van die pakjes met plakken, en het was in de bonus. Dus waarschijnlijk door de AH ingepakt en ge-etiketteerd.
Ah. :P Slordig, en waarschijnlijk een overtreding van de Warenwet inderdaad.
pi_177571912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah. :P Slordig, en waarschijnlijk een overtreding van de Warenwet inderdaad.
Als de consument er in trapt dan kun je van een 17-jarige minimumloner niet verwachten dat die de marketing wel doorziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177571933
Maar om ook inhoudelijk te reageren: je moet niet onderschatten wat perceptie doet voor smaak. Die droge worst uit de Sierra van AH Excellent is waarschijnlijk inderdaad lekkerder dan een identieke van een heel goedkoop merk zonder alle poespas. Dat kun je als onzin afdoen, maar als de koper hem vervolgens inderdaad lekkerder vindt dan is dat in principe natuurlijk niet negatief, in tegendeel zelfs.

En verder ontbreekt het heel veel mensen aan kennis over de voedingsindustrie. Eten is zo complex geworden dat het nauwelijks nog te bevatten is waar je allemaal op moet letten en daarbij wordt er heel veel desinformatie verspreid door zowel fabrikanten als consumenten. Daarom ben ik ook zo blij met KvW, ik leer er al jaren zó veel van en ben veel bewuster van hoe je als consument wordt misleid en beïnvloed in de supermark.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 11:55:28 #29
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177572267
Het meest gehoorde argument is "nou en, het smaakt toch prima" en verder kijken we nergens meer naar. 90% van de spullen uit de supermarkt zit aroma's in die de smaak bepalen, of eigenlijk die de èchte smaak maskeren. Het is allemaal nep.

Ik ga zo aardappelen snijden, blancheren en vanmiddag voorbakken in de Ossewit en ongeharde kokos + palmolie, vanavond afbakken in hetzelfde vet. Beetje zout er over en mayonaise maak ik van de eieren van onze eigen kippen, een aantal soorten olie, mosterd, peper, zout en een schepje honing vind ik altijd wel lekker. Geen aroma's, conserveerspul en andere nonsense.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_177572415
Ik snap je punt, maar zout, mosterd, peper en honing zijn natuurlijk ook aroma's. Je hoeft niet bang te zijn van ingrediënten omdat ze een moeilijke naam of een nummer hebben.

Dat gezegd hebbende is zelfgemaakte patat en mayonaise tig keer lekkerder dan alles wat je kunt kopen.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 12:20:24 #31
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177572865
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:01 schreef Tchock het volgende:
Ik snap je punt, maar zout, mosterd, peper en honing zijn natuurlijk ook aroma's. Je hoeft niet bang te zijn van ingrediënten omdat ze een moeilijke naam of een nummer hebben.

Nee, dat zijn geen aroma's. Peper en honing hebben wel aromatische eigenschappen, maar je kunt dit niet onder "aroma" scharen.

Aroma's zijn (vaak kunstmatige) smaakmakers, 1 druppel "aroma" in je mayonaise en je kunt af met de goedkoopste olie en mosterd die je kunt vinden, want het "aroma" verbloemt de smaak wel. Het is net als kaaschips zonder kaas, maar met alleen een kaasaroma.

Truffelolie wordt gemaakt met goedkope olijfolie + 1 druppel "aroma", een restproduct van de olieindustrie (zie KvW), er komt geen truffel aan te pas.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_177573071
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:20 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen aroma's. Peper en honing hebben wel aromatische eigenschappen, maar je kunt dit niet onder "aroma" scharen.

Aroma's zijn (vaak kunstmatige) smaakmakers, 1 druppel "aroma" in je mayonaise en je kunt af met de goedkoopste olie en mosterd die je kunt vinden, want het "aroma" verbloemt de smaak wel. Het is net als kaaschips zonder kaas, maar met alleen een kaasaroma.

Truffelolie wordt gemaakt met goedkope olijfolie + 1 druppel "aroma", een restproduct van de olieindustrie (zie KvW), er komt geen truffel aan te pas.
Een aroma is een geur- of smaakstof. Peper in je mayo is dat net zo goed.

Wellicht dat je kunstmatige aroma's bedoelt, waar KvW uitgebreid op in is gegaan. Maar natuurlijke aroma's zijn net zo goed dat, namelijk aroma's. Als je bessensap in yoghurt gooit is dat net zo goed een smaakstof en dus een aroma. Net zoals kruidnagels in winterbier, et cetera et cetera.

We hoeven niet het hele woord aroma in de verdomhoek te zetten omdat er ook minder kosjhere aroma's bestaan :P Zoals ik zei, je hoeft niet bang te zijn voor dingen om hun naam.
pi_177573152
En de achteruitgang van kwaliteit van producten hangt zoals ik eerder zei in mijn ogen sterk samen met de massaproductie er van. De reden dat truffelolie zo'n slecht product is, is omdat échte truffelolie veel te duur is voor de consument en omdat er waarschijnlijk niet genoeg truffel op de wereld is om in alle gevallen echte truffel te gebruiken. Dat geldt ook voor die truffelpastasaus waar KvW al een aflevering over gedaan heeft.

Op dezelfde manier is er niet genoeg aardbei op deze planeet om alles van aardbeismaak te voorzien. Kunstmatige aroma's lossen dat probleem op en maken de producten betaalbaar voor iedereen. De vooruitgang in voedingstechnologie is echt niet alleen maar slecht. Je moet als consument alleen op de hoogte en attent blijven om te begrijpen wat je voorgeschoteld wordt.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:42:21 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177573336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:32 schreef Tchock het volgende:
En de achteruitgang van kwaliteit van producten hangt zoals ik eerder zei in mijn ogen sterk samen met de massaproductie er van. De reden dat truffelolie zo'n slecht product is, is omdat échte truffelolie veel te duur is voor de consument en omdat er waarschijnlijk niet genoeg truffel op de wereld is om in alle gevallen echte truffel te gebruiken. Dat geldt ook voor die truffelpastasaus waar KvW al een aflevering over gedaan heeft.

Op dezelfde manier is er niet genoeg aardbei op deze planeet om alles van aardbeismaak te voorzien. Kunstmatige aroma's lossen dat probleem op en maken de producten betaalbaar voor iedereen. De vooruitgang in voedingstechnologie is echt niet alleen maar slecht. Je moet als consument alleen op de hoogte en attent blijven om te begrijpen wat je voorgeschoteld wordt.
Er is geen echte truffelolie, je kan helemaal geen olie uit truffels persen.
Verder niets tegen aroma’s, als mensen het willen gebruiken moeten ze dat doen, alleen verpakkingen moeten het er duidelijk opzetten. Als je je ijs vanille-ijs noemt moet je er vanille indoen, aardbeiijs net zo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177573411
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is geen echte truffelolie, je kan helemaal geen olie uit truffels persen.
Dat is ook niet wat er bedoeld wordt :P Truffelolie is olie met truffelaroma er in. Traditioneel maak je dat door plakjes truffel te laten weken in olie zodat de smaak in de olie trekt.
quote:
Verder niets tegen aroma’s, als mensen het willen gebruiken moeten ze dat doen, alleen verpakkingen moeten het er duidelijk opzetten. Als je je ijs vanille-ijs noemt moet je er vanille indoen, aardbeiijs net zo
Dat is al zo, toch? Daar krijg je dit soort producten van:



Bevat dus geen vanille, maar heeft wel vanillesmaak. edit: Oh, hier zit trouwens daadwerkelijk vanille in, maar tevens aroma. Misschien dat ze enkel vanille toevoegen om er een plaatje van op de verpakking te zetten? Geen idee.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 12:47:09 #36
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177573444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een aroma is een geur- of smaakstof. Peper in je mayo is dat net zo goed.

Wellicht dat je kunstmatige aroma's bedoelt, waar KvW uitgebreid op in is gegaan. Maar natuurlijke aroma's zijn net zo goed dat, namelijk aroma's. Als je bessensap in yoghurt gooit is dat net zo goed een smaakstof en dus een aroma. Net zoals kruidnagels in winterbier, et cetera et cetera.

We hoeven niet het hele woord aroma in de verdomhoek te zetten omdat er ook minder kosjhere aroma's bestaan :P Zoals ik zei, je hoeft niet bang te zijn voor dingen om hun naam.
Ik ben niet "bang" voor dingen om hun naam, ik eet geen producten waar aroma's aan zijn toegevoegd, want die zitten er niet voor niets in. Aroma's zijn een goedkoop alternatief voor echte ingredienten.
Aroma's hoeven ook niet gespecificeerd te worden, dat is ook stom.
In KvW hebben ze het ook nog wel eens over vanilline gehad, nepvanille.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_177573467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:47 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik ben niet "bang" voor dingen om hun naam, ik eet geen producten waar aroma's aan zijn toegevoegd, want die zitten er niet voor niets in.
Dan hoop ik dat je zelfvoorzienend bent en nooit naar de supermarkt gaat, want dat is ongeveer de enige manier om dit werkelijk waar te laten zijn.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 12:49:31 #38
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177573503
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je zelfvoorzienend bent en nooit naar de supermarkt gaat, want dat is ongeveer de enige manier om dit werkelijk waar te laten zijn.
Je moet gewoon een selectie uit producten maken en je komt veelal uit op biologische producten. Unileverproducten kun je sowieso al uitsluiten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_177573573
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:47 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In KvW hebben ze het ook nog wel eens over vanilline gehad, nepvanille.
Dit klopt trouwens ook niet. Vanilline is geen nepvanille, maar een smaakstof die normaal gesproken voor de smaak van vanillestokjes zorgt (samen met, in mindere mate, andere stoffen). Die stof kun je ook zelfstandig isoleren zodat je vanillesmaak kunt maken zonder vanillestokjes te hebben. Dit is wederom erg handig omdat er niet genoeg vanilleplanten op aarde zijn om te voorzien in de enorme hoeveelheid producten waar vanillesmaak voor nodig is.

Fun fact: ik eet op dit moment vanilline, toevallig. Zit in mijn broodje Nutella.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 13:08:56 #40
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177573942
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit klopt trouwens ook niet. Vanilline is geen nepvanille, maar een smaakstof die normaal gesproken voor de smaak van vanillestokjes zorgt (samen met, in mindere mate, andere stoffen). Die stof kun je ook zelfstandig isoleren zodat je vanillesmaak kunt maken zonder vanillestokjes te hebben. Dit is wederom erg handig omdat er niet genoeg vanilleplanten op aarde zijn om te voorzien in de enorme hoeveelheid producten waar vanillesmaak voor nodig is.

Fun fact: ik eet op dit moment vanilline, toevallig. Zit in mijn broodje Nutella.
Eet smakelijk. Ik vind Nutella veel en veel te zoet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_177573980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:08 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Eet smakelijk. Ik vind Nutella veel en veel te zoet.
Dat kan ik me voorstellen, want het is ruim de helft suiker (en de rest is grotendeels vet). Hebben wel knap de reputatie van een gezond product opgebouwd.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 13:11:59 #42
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_177574032
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen, want het is ruim de helft suiker (en de rest is grotendeels vet). Hebben wel knap de reputatie van een gezond product opgebouwd.
Ik eet heel weinig producten met veel suiker, vind het gewoon niet lekker meer. Als ik zelf cake/koekjes bak is het ook altijd met minimaal 25% minder suiker (en alleen ongeraffineerd, vaak ingedikt rietsuikersap en/of kokosbloesemsuiker) dan het recept voorschrijft (blijft puzzelen, want je hebt opeens minder droge stof, dus je zult er wel iets voor terug moeten plaatsen. Soms meer meel, soms noten, soms iets anders) en altijd volkoren. Niet omdat ik denk dat koek en cake dan opeens gezond is, maar omdat wij het hier op die manier het lekkerste vinden ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door djkoelkast op 03-03-2018 13:18:44 ]
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:35:07 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177574558
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:52 schreef Tchock het volgende:

Dit klopt trouwens ook niet. Vanilline is geen nepvanille, maar een smaakstof die normaal gesproken voor de smaak van vanillestokjes zorgt (samen met, in mindere mate, andere stoffen).
Bevergeil.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 maart 2018 @ 15:24:26 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177621869
Ik irriteerde me aan die Amsterdammer :')
pi_177622423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:45 schreef wawowiewa het volgende:
Jammer dat ze er niet wat dieper op in gaan.
Het heeft namelijk naar mijn mening niet alleen met de concurrentie te maken maar ook met de cultuur in Nederland.
In andere landen zijn mensen gewoon sneller bereid meer te betalen voor voeding of minder te kopen maar wel van betere kwaliteit en hogere prijs.

Margarine bijvoorbeeld Franse uitvinding maar niet heel populair in Frankrijk zelf, daar kopen ze roomboter. Starbucks zie je bijvoorbeeld niet in Italië. We hebben hier gewoon de frikandel uitgevonden (slachtafval in een vormpje), van troep toch nog iets proberen te maken. Het Cash for Trash concept.

Kort door de bocht gaat alle troep lekker naar Nederland toe, Nederlanders hebben geen verfijnde smaak en willen alles goedkoop. We eten hier massaal neppe olijven (hadden ze laatst nog een aflevering over) , neppe olijfolie, vlees met water ingespoten, margarine ipv roomboter.
Denk zeker dat ook Nederlandse cultuur op dit gebied een rol speelt maar hoorde ik niets over in deze aflevering.
Wat dan zo jammer is dat je hier in de supermarkt dan meteen 30 verschillende potjes neppe olijven hebt.
Kwark net zo, tig soorten maar allemaal meer richting de yoghurt. (en dan ook weer tig varianten met smaakje)
Ik was vorige week in spanje, en daar een verse kaas gekocht met ingredienten melk, stemsel en zout, was erg stevig (en lekker)
  maandag 5 maart 2018 @ 16:15:38 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177622891
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:49 schreef ddx het volgende:

[..]

Wat dan zo jammer is dat je hier in de supermarkt dan meteen 30 verschillende potjes neppe olijven hebt.
Kwark net zo, tig soorten maar allemaal meer richting de yoghurt. (en dan ook weer tig varianten met smaakje)
Ik was vorige week in spanje, en daar een verse kaas gekocht met ingredienten melk, stemsel en zout, was erg stevig (en lekker)
Ah wawowiewa lijdt ook wel weer aan de Nederlandse 'in het buitenland is alles beter-ziekte'. Heb je in Spanje ook wel eens brood gekocht in de supermarkt?
  maandag 5 maart 2018 @ 19:00:33 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177626112
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah wawowiewa lijdt ook wel weer aan de Nederlandse 'in het buitenland is alles beter-ziekte'. Heb je in Spanje ook wel eens brood gekocht in de supermarkt?
Jep, uitstekend Duits brood hadden ze daar.


Uitgerekend het Nederlandse brood zo goed vinden, hoe triest is dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177626977
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 16:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ah wawowiewa lijdt ook wel weer aan de Nederlandse 'in het buitenland is alles beter-ziekte'. Heb je in Spanje ook wel eens brood gekocht in de supermarkt?
Heb je weleens brood in een Nederlandse supermarkt gekocht ?
Alles is zeker niet beter in buitenland, sommige dingen wel.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:54:04 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177636684
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, uitstekend Duits brood hadden ze daar.

Uitgerekend het Nederlandse brood zo goed vinden, hoe triest is dat.

Gewoon standaard brood was droog verpakte rootzooi niet te vreten. Vis ed was is Spanje wel beter. En Cruzcampo al is dat weer van Heineken.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:43 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Heb je weleens brood in een Nederlandse supermarkt gekocht ?
Alles is zeker niet beter in buitenland, sommige dingen wel.
Brood in Nederlandse supermarkt is beter dan die in de Spaanse. Ook veel meer keuze. De bakkers in 't buitenland zijn even goed als in Nederland want vers is vers.

En de algemene supermarkten in NL zijn beter; Spanje was toch altijd recht toe recht aan het was om te winkelen maar meer ook niet; is ook een smaak dingetje.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:17:49 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177685269
Vanavond:

Kaas met oorsprong

Sommigen speciale kazen krijgen een zegel van de EU. De Beschermde Oorsprongsbenaming. Die dient ervoor kaas uit een bepaalde streek en bijbehorende traditionele productiewijze te beschermen. Maar ook de grote industrie kreeg interesse in dit keurmerk. Tot frustratie van de kleine kaasboeren die vinden dat de grote fabriek hun product aan de haal is gegaan. De Keuringsdienst onderzoekt kaas met oorsprong.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177685314
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Kaas met oorsprong

Sommigen speciale kazen krijgen een zegel van de EU. De Beschermde Oorsprongsbenaming. Die dient ervoor kaas uit een bepaalde streek en bijbehorende traditionele productiewijze te beschermen. Maar ook de grote industrie kreeg interesse in dit keurmerk. Tot frustratie van de kleine kaasboeren die vinden dat de grote fabriek hun product aan de haal is gegaan. De Keuringsdienst onderzoekt kaas met oorsprong.
Oh nee, wat is er hier nou weer mis mee. Ik hield zo van Parmezaan, Roquefort en dergelijke.
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2018 @ 16:16:31 #52
230491 Zith
pls tip
pi_177687422
quote:
9s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh nee, wat is er hier nou weer mis mee. Ik hield zo van Parmezaan, Roquefort en dergelijke.
Geen idee wat de regels precies zijn, maar misschien laten ze al hun parmazan in Polen voorbereiden om dan een paar maandne in een italiaanse schuur te zetten voordat het de label krijgt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:13:40 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177689779
Ik snap het eeuwige gejank niet over de industrie. Er is industrieel prima pils, kaas, chocolade, brood, worst etc te maken. En ja, er zijn kleine ambachtelijk werkende mensen die een lekkerder product maken, en er zijn ook kleine prutsers.
En ja, er zijn ook grote prutsers die op industriële schaal klote brood of kaas maken, helemaal waar. Maar ik een ook fabrieksbrood waar de meeste Nederlandse ambachtelijke bakkers niet aan kunnen tippen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:16:01 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177689825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Geen idee wat de regels precies zijn, maar misschien laten ze al hun parmazan in Polen voorbereiden om dan een paar maandne in een italiaanse schuur te zetten voordat het de label krijgt?
Ik weet dat er zo Zeeuwse mosselen uit Ierland komen, die een tijd Zeeuws water krijgen en dan Zeeuws zijn.
Zo weet ik ook van kaasmakers in nieuw Zeeland die Goudse kaas maken voor Albert Heijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177691415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Geen idee wat de regels precies zijn, maar misschien laten ze al hun parmazan in Polen voorbereiden om dan een paar maandne in een italiaanse schuur te zetten voordat het de label krijgt?
Beetje het idee van de "spaanse" hammen die hier in NL bij vion worden klaar gemaakt, om via transport naar Italie te gaan om daar te drogen of wat dan ook :D
pi_177692768
Die kerel die zegt dat een kaas met een kleinere diameter precies dezelfde kaas is snapt niet zoveel van kaas.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177692884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Die kerel die zegt dat een kaas met een kleinere diameter precies dezelfde kaas is snapt niet zoveel van kaas.
Hij heeft er geen kaas van gegeten?
pi_177693045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:47 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Hij heeft er geen kaas van gegeten?
Die wilde ik nou net niet maken. Ik viel er net in, misschien bedoelde hij het goed, maar een kaas rijpt van binnen naar buiten of van buiten naar binnen en dan maakt de diameter dus wel uit. Nederlandse boerenkaas is ook anders wanneer die rijpt in zo'n 60 kilo jumbo vorm.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2018 @ 21:50:14 #59
230491 Zith
pls tip
pi_177694671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die wilde ik nou net niet maken. Ik viel er net in, misschien bedoelde hij het goed, maar een kaas rijpt van binnen naar buiten of van buiten naar binnen en dan maakt de diameter dus wel uit. Nederlandse boerenkaas is ook anders wanneer die rijpt in zo'n 60 kilo jumbo vorm.
Nouja, ik denk dat die industriebazen, die (mede dankzij de niet-rauwe melk) elke variabele kunnen controleren, best de omgeving in de ruimte zo kunnen regelen dat een kleine even rijp is na x dagen als de grote in de kamer ernaast.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07:26 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177722911
Wel een schattig Frans kaasmeisje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177723584
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat die industriebazen, die (mede dankzij de niet-rauwe melk) elke variabele kunnen controleren, best de omgeving in de ruimte zo kunnen regelen dat een kleine even rijp is na x dagen als de grote in de kamer ernaast.
Dit ging om een rauwmelkse volgens mij, maar ook al zou een gepasteuriseerde kaas dan even rijp zijn, dan nog heeft die niet dezelfde rijping.

Zo heb je de Tommes, dat is een kaastype maar eigenlijk vooral een vorm. Tussen Brie en Camembert zit ook niet zoveel verschil behalve de grootte van de schijf, geitenkaas heb je ook in armdikke boomstammetjes, en in duimdikke, dat wordt heel erg andere kaas.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:29:59 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177724347
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel een schattig Frans kaasmeisje
Ik zou, als ik al kaas zou eten, zeker die Franse boerenkaas van haar niet willen hebben. Tot aan haar okselhaar erin roeren. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:32:41 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177724392
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik zou, als ik al kaas zou eten, zeker die Franse boerenkaas van haar niet willen hebben. Tot aan haar okselhaar erin roeren. :{w
goût authentique
Maar goed, het laat wel zien dat fabriekspducten ook voordelen hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177724641
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap het eeuwige gejank niet over de industrie. Er is industrieel prima pils, kaas, chocolade, brood, worst etc te maken. En ja, er zijn kleine ambachtelijk werkende mensen die een lekkerder product maken, en er zijn ook kleine prutsers.
En ja, er zijn ook grote prutsers die op industriële schaal klote brood of kaas maken, helemaal waar. Maar ik een ook fabrieksbrood waar de meeste Nederlandse ambachtelijke bakkers niet aan kunnen tippen.
Industriëel kan veel voeding beter worden gemaakt dan ambachtelijk. Er is meer kennis, kunde en machinerie waarmee je als je wilt geweldige producten wilt maken.

Echter omdat het altijd goedkoper moet en men niet (zelden) kiest voor het lekkerste , beste product, zul je veel industriële producten zien die matig zijn. Net goed genoeg.

Dit onder druk van de supermarkten, onwetende consumenten die door Appie zijn opgevoed.

Lidl laat zien dat het best kan. Ze verkopen veel producten die vele malen beter zijn dan bij de Jumbo.

Zo kocht ik er burrata van aardige kwaliteit. En ze hadden jaren geleden de eerste buffelmozzarella. Maar ook bevat de ham meer vlees, de chocoladepasta meer cacao en de pindakaas meer pinda.

Terwijl bekend is dat veel ambachtelijk bier technisch gezien bedorven is, worsten soms zelfs gevaarlijk en is de hygiëne van veel ambachtelijk voedsel niet op orde.

Maar dan nog. Er is veel matig voedsel in supermarkten en uit de industrie. Maar ook best veel goede. Er is na de oorlog gekozen voor voldoende calorieën, uitbannen van voedselvergiftiging en het met het oog op Russische invasies strategisch veiligstellen van voedsel voor de bevolking. De hongerwinter zat in Nederland nog in het achterhoofd.

Als we meer voor kwaliteit per euro zouden gaan zou het Productlandschap er anders uitzien.

Het gejank is deels terecht, maar ook deels wat we verdienen. We weigeren te betalen voor fatsoenlijk voer.

Voor een iPhone van 1000 euro staan we in de rij.
Whatever...
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:17:19 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177725068
Toch, spanky, ik koop hier bij een discounter een Rogge/Tarwe mengbrood met een knapperige korst op basis van zuurdesem voor 1,39 en heb dan een brood waar vrijwel geen NL bakker aan kan tippen.
Prachtige van smaak, stevig en voedzaam.
Is een zuiver fabrieksproduct.
Als ik kijk naar ham, spek, olijfolie, dan weten de meeste mensen in noord Europa niet wat ze missen, ze kennen de kwaliteitsproducten geeneens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 16:17:57 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177725090
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Industriëel kan veel voeding beter worden gemaakt dan ambachtelijk. Er is meer kennis, kunde en machinerie waarmee je als je wilt geweldige producten wilt maken.
Dingen op grote schaal mixen, mengen en kneden is vaak nog wel een dingetje. Daarvoor moeten soms hulpstoffen worden gebruikt...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:26:24 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177725278
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dingen op grote schaal mixen, mengen en kneden is vaak nog wel een dingetje. Daarvoor moeten soms hulpstoffen worden gebruikt...
Je moest eens weten wat je bakkertje om de hoek aan hulpstoffen gebruikt, vaak meer omdat ze de technologie niet zo goed beheersen of de kennis niet zo hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177728806
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dingen op grote schaal mixen, mengen en kneden is vaak nog wel een dingetje. Daarvoor moeten soms hulpstoffen worden gebruikt...
Nah. Het is vooral conserveren, bezwaren, voorkomen van verkleuring etc. Waarvoor ingrediënten nodig zijn.

Overigens heb je twee types. De ingrediënten en additieven (e nummers enz). En daarnaast Productiehulpmiddelen. Die worden gebruikt om bijvoorbeeld schuimen, plakken, oxidatie, verkleuren etc. In het proces te voorkomen.

Maar meestal kan het wel zonder, als we bereid zouden zijn iets meer te betalen en als supermarkten zaken iets minder lang in het schap willen hebben liggen .

Daarnaast klopt het wat piet zegt. Bakkers kopen gewoon een mix bij Zeelandia, of verbetermiddel van puratos. En die slager heeft gewoon een emmer filet-americainsaus en voegt alleen het vlees toe. Vol met additieven om de boel te kunnen bewaren en om het geen bruine kleur te laten krijgen.
Whatever...
pi_177728848
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch, spanky, ik koop hier bij een discounter een Rogge/Tarwe mengbrood met een knapperige korst op basis van zuurdesem voor 1,39 en heb dan een brood waar vrijwel geen NL bakker aan kan tippen.
Prachtige van smaak, stevig en voedzaam.
Is een zuiver fabrieksproduct.
Als ik kijk naar ham, spek, olijfolie, dan weten de meeste mensen in noord Europa niet wat ze missen, ze kennen de kwaliteitsproducten geeneens
Dat zeg ik toch? Dat het wel kan, maar dat het (zeker in Nederland) vaak niet is wat men kiest.

Lidl heeft daarom betere producten. Maar ga ook maar eens in de mercadona kijken, of een Italiaanse winkel. En daarna in de Walmart. Het is cultuur. En keuze.

Industriëel kun je heel lekker en goed voedsel maken. Als de fabrikant daarvoor kiest en de consument er bereid voor is te betalen.
Whatever...
pi_177728882
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat je bakkertje om de hoek aan hulpstoffen gebruikt, vaak meer omdat ze de technologie niet zo goed beheersen of de kennis niet zo hebben
En omdat ze klachten krijgen als het brood s middags oud is. In Italië is dat normaal.

En in Azië vreten ze alleen rijst, dus daar maakt het niet uit Robin.
Whatever...
  zondag 11 maart 2018 @ 15:12:47 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177747452
De uitzending over olijven net gekeken, die vond ik belabberd, alleen over groene en zwarte, niets over paarse kalamata olijven, over de dikke sappige grijze olijven. Relletje maken over gootsteen ontstopper en doen of je er nooit van cautische soda hebt gehoord terwijl ze dit al brachten in de aflevering over perziken in blik. Echt, ze belazeren je nog harder dan de industrie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:41:17 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177748238
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
De uitzending over olijven net gekeken, die vond ik belabberd, alleen over groene en zwarte, niets over paarse kalamata olijven, over de dikke sappige grijze olijven. Relletje maken over gootsteen ontstopper en doen of je er nooit van cautische soda hebt gehoord terwijl ze dit al brachten in de aflevering over perziken in blik. Echt, ze belazeren je nog harder dan de industrie
Als je jou almaar zo vreselijk ergert aan dit programma, waarom blijf je dan toch kijken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177748330
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
De uitzending over olijven net gekeken, die vond ik belabberd, alleen over groene en zwarte, niets over paarse kalamata olijven, over de dikke sappige grijze olijven. Relletje maken over gootsteen ontstopper en doen of je er nooit van cautische soda hebt gehoord terwijl ze dit al brachten in de aflevering over perziken in blik. Echt, ze belazeren je nog harder dan de industrie
Dat waren toch mandarijnen?
pi_177748432
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik denk dat dit voor alle supermarkten over de hele wereld geldt, niet?
Absoluut niet. In een Franse supermarkt koop je veel beter kwaliteit vlees, dan hier bij de gemiddelde slager. Ook voorverpakt beleg zoals ham is veel beter dan je hier gemiddeld krijgt.
.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:50:01 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177748495
quote:
11s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je jou almaar zo vreselijk ergert aan dit programma, waarom blijf je dan toch kijken?
De aflevering over kaas ergerde jou, niet mij. Ik vond de aflevering over olijven weer niets. Maar je kan mijn Posts ook gewoon niet lezen, golfvert.
Maar waarom kan je zo slecht tegen terechte kritiek op dit programma?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2018 @ 15:50:51 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177748522
quote:
4s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:44 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat waren toch mandarijnen?
Je hebt gelijk, het waren manderijnen in blik. Perziken gaat het trouwens net zo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177751034
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het waren manderijnen in blik. Perziken gaat het trouwens net zo
Was wel een leuke aflevering om te zien.
Al die mensen, de hele dag op een rij mandarijntjes pellen :D

  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 17:49:29 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177751609
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het waren manderijnen in blik. Perziken gaat het trouwens net zo
Daar begon iemand ook es over tegen mij te zeuren. Toen keek ik nog geen KVW.

"Ja die mandarijnen in blik gooien ze zoutzuur bij en daarna gootsteen ontstopper"

Hij keek me toch dom aan toen ik schouderophalend en enigszins onverschillig vroeg wat z'n probleem was _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:35:40 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177820326
Donderdag:

De paasdagen komen er aan en plots duiken ze dan weer overal op. Kwarteleitjes. Maar waren komen die schattige, gevlekte eitjes ineens vandaan? Er blijkt iets vreemds aan de hand te zijn. Het gerucht gaat dat er wordt gerommeld met de herkomst van de eieren. Franse legbatterij eieren zouden worden verhandeld als Nederlands scharrelproduct. De Keuringsdienst speurt naar de herkomst van het kleine ei.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:44:20 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177834995
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eindredactie Games donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:04 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177846514
KOMT IE UIT EEN EI GEKROPEN :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:40:19 #83
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_177846579
Dit is best wel kwalijk :{
pi_177846653
quote:
quote:
Ik heb het uit gemakzucht gedaan en heb dikke pech dat dit is uitgekomen
_O-
Net zoals Bernie Madoff zeker pech had. Kerel heeft de boel bewust staan flessen en noemt het dan pech wanneer hij gepakt is. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 20:43:55 ]
pi_177846673
Het zou me niet verbazen als dit ook met kippeneieren gebeurd en andere producten die zogenaamd een 'beter leven' keurmerk hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2018 @ 20:45:37 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177846726
Dan hebben we het maar gehad ook
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:47:04 #87
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_177846763
Mooie TV dit :D
pi_177846769
wat een amateurs :')
pi_177846799
Nou ja, ze geven het dan wel op camera toe.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2018 @ 20:48:40 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177846821
Die handelaar heeft Maarten even de duimschroeven aangedraaid en gezegd, je komt het maar mooi zelf vertellen, ik ga mezelf niet voor lul zetten :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177846839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:48 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Nou ja, ze geven het dan wel op camera toe.
ook maar half,
ze wisten niks van cage kippen :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2018 @ 20:49:27 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177846841
gevalletje leveringscontract, niet kunnen voldoen, noodsprong gemaakt en daarbij betrapt :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177846879
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:48 schreef rubbereend het volgende:
Die handelaar heeft Maarten even de duimschroeven aangedraaid en gezegd, je komt het maar mooi zelf vertellen, ik ga mezelf niet voor lul zetten :')
De handelaar wist ervan dus die is geheel verantwoordelijk !
  Eindredactie Games donderdag 15 maart 2018 @ 20:51:30 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177846899
maar ook twee keer je kartelschuur in de fik zetten :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:52:47 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177846939
Wat is er mis met gewoin niet kunnen leveren.

En die stalbranden moeten ook eens afgelopen zijn.

Ik ben in principe niet echt groen ofzo maar dit is gewoon oplichting.
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:02 #96
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_177846946
quote:
4s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:51 schreef Oscar. het volgende:
maar ook twee keer je kartelschuur in de fik zetten :')
Het is ook de vraag of dat waar is...waarschijnlijk kunnen die eitjes in Frankrijk een stuk goedkoper worden geproduceerd dan hier in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:10 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177846954
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:50 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

De handelaar wist ervan dus die is geheel verantwoordelijk !
tuurlijk, maar de boer moest het zelf maar opbiechten _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:18 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177846963
Onvoorstelbaar dat dit kan. Waarom zijn er geen instanties die dit controleren?
Je ziet toch binnen twee tellen dat die man dat niet zelf heeft kunnen leveren als hij brand heft gehad of als je een factuur nakijkt.

Schandalig.
pi_177846965
Maar eigenlijk is dus het enige dat het etiket onterecht zei dat ze uit de Veluwe kwamen en scharrel waren. Dat het legbatterij eieren waren mag gewoon.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 maart 2018 @ 20:53:54 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177846988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:52 schreef xzaz het volgende:
Wat is er mis met gewoin niet kunnen leveren.

contract met de supermarkt, dan moet je leveren. Zullen wel boeteclausules inzitten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 maart 2018 @ 20:56:19 #101
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177847072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:53 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar eigenlijk is dus het enige dat het etiket onterecht zei dat ze uit de Veluwe kwamen en scharrel waren. Dat het legbatterij eieren waren mag gewoon.
Lijkt me toch erg genoeg. Het lijkt me ook verboden om consumenten zo voor te liegen.
Ik vind dat de regels in Nederland veel te slap zijn.
pi_177847089
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:49 schreef rubbereend het volgende:
gevalletje leveringscontract, niet kunnen voldoen, noodsprong gemaakt en daarbij betrapt :D
maar was die brand niet al lang geleden?
het deed mij denken dat hij het allemaal wel goed bleef uit komen die eitjes uit Frankrijk, helemaal als het even druk is.
pi_177847120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:53 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Maar eigenlijk is dus het enige dat het etiket onterecht zei dat ze uit de Veluwe kwamen en scharrel waren. Dat het legbatterij eieren waren mag gewoon.
Het is maar wat je het enige noemt. Pure fraude natuurlijk

Volgens mij mogen legbatterijeieren in NL gewoon verkocht worden. Ook voor kippen. Al zeggen de meeste Nederlandse producenten enkel nog scharrel te gebruiken. Winkels verkopen ze ook niet meer. Nederlandse boeren mogen geen legbatterijeieren meer produceren.
pi_177847168
Probleem in deze is eigenlijk niet de producent of distributeur, maar de consument die nog geen tien cent per ei meer wil betalen. Maar laten we vooral doen alsof wij consumenten er niks aan kunnen doen en tegen dierenleed zijn
  donderdag 15 maart 2018 @ 20:59:48 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177847177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

contract met de supermarkt, dan moet je leveren. Zullen wel boeteclausules inzitten
Misschien ligt daar een deel van het probleem.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 maart 2018 @ 21:01:38 #106
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177847241
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
Probleem in deze is eigenlijk niet de producent of distributeur, maar de consument die nog geen tien cent per ei meer wil betalen. Maar laten we vooral doen alsof wij consumenten er niks aan kunnen doen en tegen dierenleed zijn
... Ik bepaal de prijs niet. Dat doet de supermarkt. Als dan op het etiket staat dat het scharreleieren uit de Veluwe zijn, dan mag ik daar toch vanuit gaan?
Je draait het maar raar om.
  donderdag 15 maart 2018 @ 21:01:51 #107
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177847251
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
Probleem in deze is eigenlijk niet de producent of distributeur, maar de consument die nog geen tien cent per ei meer wil betalen. Maar laten we vooral doen alsof wij consumenten er niks aan kunnen doen en tegen dierenleed zijn
Dat is echt onzin. Steeds meer om mij heen hoor ik dat de jongere generatie er meer mee bezig is. Mijn zusje krijgt zelfs eieren van de lokale boer die handmatig worden geraapt. Wordt letterlijk met een doosje op de stoep gezet. Maar ja die woont ook niet in de stad.

En ja 4 euro per dozijn.
pi_177847320
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Misschien ligt daar een deel van het probleem.
Dan gaan we er wel vanuit dat voor die brand, daar wel echt scharreleieren werden geproduceerd. Ik wil niet te cynisch doen, en die Maarten leek me eigenlijk best een toffe gast die door zijn afnemer genaaid werd, maar kon hij normaliter voor de paasdagen wel even de productie opvoeren met ‘scharrel’eieren?
  donderdag 15 maart 2018 @ 21:08:28 #109
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177847453
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan gaan we er wel vanuit dat voor die brand, daar wel echt scharreleieren werden geproduceerd. Ik wil niet te cynisch doen, en die Maarten leek me eigenlijk best een toffe gast die door zijn afnemer genaaid werd, maar kon hij normaliter voor de paasdagen wel even de productie opvoeren met ‘scharrel’eieren?
waarom levert die boer niet direct aan jumbo?
pi_177847550
quote:
5s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

... Ik bepaal de prijs niet. Dat doet de supermarkt. Als dan op het etiket staat dat het scharreleieren uit de Veluwe zijn, dan mag ik daar toch vanuit gaan?
Je draait het maar raar om.
Het is gewoon jammer dat mensen nu verongelijkt doen omdat ze geconfronteerd worden met Franse kwartels die een kutleven hebben, maar een uur geleden nog wel vrolijk een stuk kip of varken aan het eten waren waarbij dat beest geen beter leven heeft gehad als die ene kwartel.

Ik geloof natuurlijk best dat heel veel mensen tegen dierenleed zijn, en ik ben hypocriet want ik wil het ook niet zien, maar als we vlees kopen dit in de supermarkt doen en het goedkoopste of bijna goedkoopste kiezen. Omdat wij consumenten goedkoop willen, wordt er zo goedkoop mogelijk geproduceerd. Niet andersom, dus doe niet zo gek dat de supermarkt bepaalt en jij er niks aan kan doen

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 15-03-2018 21:20:48 ]
pi_177847770
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
Het is gewoon jammer dat mensen nu verongelijkt doen omdat ze geconfronteerd worden met Franse kwartels die een kutleven hebben, maar een uur geleden nog wel vrolijk een stuk kip of varken aan het eten waren waarbij dat beest geen beter leven heeft gehad als die ene kwartel.
Het kan me persoonlijk aan de reet roesten of een ei uit een legbatterij komt of scharrel is (ook een scharrelkip/kwartel zit op elkaar gepropt en ze zijn beide redelijk met elkaar vergelijkbaar qua dieren ongemak. Wil je dat die beesten nog een beetje normaal leven gehad hebben, neem dan vrije uitloop (zelfde gebrek aan ruimte als scharrel, maar met stukje buiten erbij) of biologisch. Maar scharreleieren zijn wel duurder dan dat legbatterij spul. Goedkopere eieren met een sticker van duurdere eieren erop tegen meer winst verkopen, is gewoon oplichting, simpel. En daar hebben mensen problemen mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 21:22:18 ]
pi_177848068
quote:
99s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:20 schreef CrashO het volgende:

[..]

Het kan me persoonlijk aan de reet roesten of een ei uit een legbatterij komt of scharrel is (ook een scharrelkip/kwartel zit op elkaar gepropt en ze zijn beide redelijk met elkaar vergelijkbaar qua dieren ongemak. Wil je dat die beesten nog een beetje normaal leven gehad hebben, neem dan vrije uitloop. Maar scharreleieren zijn wel duurder dan dat legbatterij spul. Goedkopere eieren met een sticker van duurdere eieren erop tegen meer winst verkopen, is gewoon oplichting, simpel. En daar hebben mensen problemen mee.
“Meer winst” weet je niet. Misschien is dat zelfs net niet waar, de eieren moeten nog steeds in doosjes gedaan worden en de eieren worden ingekocht met honderden kilometers transport.

Wij weten nu, dat kwarteleieren geen code krijgen. Dus dat de term “scharrelei” of “vrijeuitloopei” niks zegt. Wij dachten slim te zijn doordat iets op het doosje staat wat bekend klinkt, maar helaas komen we elke week weer achter dat het wel vaker niet klopt. Zoals ‘speltbrood, jumbo met ‘goudeerlijk’ en de suikerdrankjes ‘vitamin water’. Ik weet niet of we van oplichting mogen spreken, is nogal een kwalificatie, maar ik spring graag mee de barricades op
pi_177848288
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

“Meer winst” weet je niet. Misschien is dat zelfs net niet waar, de eieren moeten nog steeds in doosjes gedaan worden en de eieren worden ingekocht met honderden kilometers transport.

Wij weten nu, dat kwarteleieren geen code krijgen. Dus dat de term “scharrelei” of “vrijeuitloopei” niks zegt. Wij dachten slim te zijn doordat iets op het doosje staat wat bekend klinkt, maar helaas komen we elke week weer achter dat het wel vaker niet klopt. Zoals ‘speltbrood, jumbo met ‘goudeerlijk’ en de suikerdrankjes ‘vitamin water’. Ik weet niet of we van oplichting mogen spreken, is nogal een kwalificatie, maar ik spring graag mee de barricades op
Zoals boer Maarten het vertelde was het in dit geval een samenloop van omstandigheden (ivm de brand), hoewel ik niet uitsluit dat het normaal gesproken ook niet al gebeurde.

Dat zeggende kun je niet van de consument verwachten dat hij/zij begrijpt hoe alle trucjes in elkaar steken. De aardbeien aflevering was daar een mooi voorbeeld van, ik verwacht gewoon rijpe aardbeien ipv kunstmatige niet rijpe aardbeien.

Hetzelfde over de olijven of de tonijn.
Built for Speed
pi_177848616
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:35 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Zoals boer Maarten het vertelde was het in dit geval een samenloop van omstandigheden (ivm de brand), hoewel ik niet uitsluit dat het normaal gesproken ook niet al gebeurde.

Dat zeggende kun je niet van de consument verwachten dat hij/zij begrijpt hoe alle trucjes in elkaar steken. De aardbeien aflevering was daar een mooi voorbeeld van, ik verwacht gewoon rijpe aardbeien ipv kunstmatige niet rijpe aardbeien.

Hetzelfde over de olijven of de tonijn.
Mooie voorbeelden (die aardbeien niet gezien). Misschien heb je gelijk en moet de cosument beter beschermd worden, of wij moeten iets kritischer door het leven gaan en proberen na te denken want prijzen kloppen wel vaker niet met het verhaal. Zoals de eerlijke chocolade, als die reep maar een fractie duurder is dan de boeren-worden-extreem-uitgebuit-chocoladereep, wordt de consument dan opgelicht of houden wij ons lekker dom en gaan we er vanuit dat die paar cent ook echt volledig naar die boer gaat...?
pi_177849602
hahah geweldig wat een amateurs xD
Hilarisch dit , geeft goed aan dat niemand een neuk geeft over voedsel in NL geweldig.
Prachtig dit
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:36:29 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177850406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:13 schreef wawowiewa het volgende:

Hilarisch dit , geeft goed aan dat niemand een neuk geeft over voedsel in NL geweldig.
Prachtig dit
Spreek voor jezelf?
Ik geef wel degelijk om waar mijn voedsel vandaan komt en of dieren een beetje dierwaardig bestaan hebben gehad.
Scharrel op legbatterij-eieren zetten is pure oplichting en fraude.

En waar stonden dan wel die afgebrande stallen van die Maarten? Waarom mochten we niet weten waar op de Veluwe hij die eitjes produceert?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:39:37 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177850508
NVWA en NCAE treden op tegen fraude met kwarteleieren.

Bij de inspectie bleek dat het bedrijf sinds februari 2017 helemaal geen Nederlandse kwarteleieren meer had ingekocht en dat alle verkochte kwarteleieren dus Franse legbatterij-eieren waren.

https://www.nvwa.nl/nieuw(...)de-met-kwarteleieren
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177850657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf?
Ik geef wel degelijk om waar mijn voedsel vandaan komt en of dieren een beetje dierwaardig bestaan hebben gehad.
Scharrel op legbatterij-eieren zetten is pure oplichting en fraude.

En waar stonden dan wel die afgebrande stallen van die Maarten? Waarom mochten we niet weten waar op de Veluwe hij die eitjes produceert?
Je hebt gelijk, veel mensen geven er om.
Alleen die producenten ? De jumbo ? zulke aantallen kan geen scharrel zijn, is prima maar zet het er dan op.

Ik geloof niets van dat afgebrande stal verhaal, Ik geloof niet dat hij die aantallen kan produceren.
pi_177850696
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:39 schreef golfer het volgende:
NVWA en NCAE treden op tegen fraude met kwarteleieren.

Bij de inspectie bleek dat het bedrijf sinds februari 2017 helemaal geen Nederlandse kwarteleieren meer had ingekocht en dat alle verkochte kwarteleieren dus Franse legbatterij-eieren waren.

https://www.nvwa.nl/nieuw(...)de-met-kwarteleieren
Interessant, en is dit op eigen beweging gedaan of vanwege een tip of de kvw ?

Edit: Naar aanleiding van dus
pi_177853695
Zijn legbatterijen niet ook in Frankrijk verboden? -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177853707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf?
Ik geef wel degelijk om waar mijn voedsel vandaan komt en of dieren een beetje dierwaardig bestaan hebben gehad.
Scharrel op legbatterij-eieren zetten is pure oplichting en fraude.

En waar stonden dan wel die afgebrande stallen van die Maarten? Waarom mochten we niet weten waar op de Veluwe hij die eitjes produceert?
Jij bent echt een van de weinige hoor, meeste mensen willen het gewoon niet weten zolang het maar niet te veel kost. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 16 maart 2018 @ 01:21:51 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_177853810
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 01:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn legbatterijen niet ook in Frankrijk verboden? -O-
Nee. Helaas.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177853898
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Helaas.
Laat ze zich daar eerst druk om maken i.p.v. vissen met elektriciteit. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177855178
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Helaas.
:N
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 16 maart 2018 @ 08:02:06 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177856285
Volgens mij zijn in de hele EU legbatterijen verboden, sinds 2012. Echter, de regelgeving is voor kippen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177858988
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij zijn in de hele EU legbatterijen verboden, sinds 2012. Echter, de regelgeving is voor kippen
Dat klopt.
quote:
En Europe, à partir du 1er janvier 2012, après une période d'ajustement de 13 ans, l'élevage en batterie conventionnelle des poules pondeuses est interdit par la Directive du Conseil Européen 1999/74/CE, remplacé par des cages aménagées. Ceci concerne les établissements de plus 350 pondeuses, excluant les plus petits et ceux d'élevage de ces poules8.
Verrijkte kooien zijn blijkbaar nog wel toegestaan.
quote:
Doordat het in Europa verboden wordt kippen in legbatterijen te houden schakelen vele boeren over naar de wel nog toegestane verrijkte kooien.

Een dergelijke kooi is iets groter dan de legbatterij en heeft een oppervlakte van 750 cm² per kip in plaats van 550 cm². Tevens zijn de kooien 5 cm hoger.
Verder is er enkele centimeter boven de gazen vloer een zitstok voorzien die de kip een makkelijkere zitplaats moet geven.
Er is een kleine bijkomende nestruimte.
Als laatste is er ook nog een nestbakje waar één kip tegelijk in kan.

Deze verbeteringen zouden er voor moeten zorgen dat de hen haar natuurlijke gedrag kan blijven behouden. In deze verrijkte kooien zitten nog steeds 3 tot 5 leghennen. Critici stellen dat het nauwelijks een verbetering is ten opzichte van de legbatterijen. Binnen Europa zijn de verrijkte kooien toegelaten tot 2025.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2018 10:50:26 ]
  dinsdag 20 maart 2018 @ 17:31:51 #127
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177961433
Die handel in kwarteleikes is ook luguber. Die hebben gewoon iedereen incluis appie happie opgelicht, jaar en dag. 4000 kwartels produceert nooit voldoende eikes voor heel Nederland, ze logen als ze barsten!.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178006479
Vanavond geen KvW, volgende week:
quote:
Keuringsdienst van Waarde: Dode vis
5 APR 2018 om 20:25
Hoe gaat een vis dood? Simpele vraag. Toch heeft zelfs de visboer vaak geen idee. Hoe komt een haring, een zalm of een kabeljauw precies aan zijn einde? Bij een kip of koe maken we ons daar druk om, bij vissen blijft het gissen. Waarom eigenlijk? De Keuringsdienst wil het weten en gaat op zoek naar hoe de vis het loodje legt.

Keuringsdienst van Waarde, donderdag 5 april om 20.25 uur op NPO 3.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:31:01 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178127758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:07 schreef JayHovah het volgende:
Vanavond geen KvW, volgende week:

[..]

Die uitzending is volgende week.

Deze week:
Room.
Kookroom, slagroom, koksroom en vele andere varianten: er is genoeg te kiezen als je een romige maaltijd op tafel wilt zetten. Maar wat is nou het verschil tussen al deze producten? Een chefkok en een patissier vertellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:18:31 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178128739
Vetgehalte en toevoegingen
Koksroom Hollandia
ROOM, gemodificeerd zetmeel, stabilisatoren: E466, E331, carrageen, emulgator: E471.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178129503
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Vetgehalte en toevoegingen
Koksroom Hollandia
ROOM, gemodificeerd zetmeel, stabilisatoren: E466, E331, carrageen, emulgator: E471.
Yep. Laag vetgehalte en lange houdbaarheid EN koks die niet met room kunnen omgaan.

Zelfs een debiel krijgt dit niet geschift...kan in elke tomatensoep.

Daarnaast lekker goedkoop, want het melkvet is er deels uitgehaald en dat wordt dan weer verkocht als poeder voor in roomijs.

Heb kwv niet gezien trouwens.
Whatever...
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:09:50 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178129640
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yep. Laag vetgehalte en lange houdbaarheid EN koks die niet met room kunnen omgaan.

Zelfs een debiel krijgt dit niet geschift...kan in elke tomatensoep.

Daarnaast lekker goedkoop, want het melkvet is er deels uitgehaald en dat wordt dan weer verkocht als poeder voor in roomijs.

Heb kwv niet gezien trouwens.
En veel marketing natuurlijk, maaak mensen wijs dat ze meer geld moeten betalen voor een inferieur product dat KOKsroom heet, binnenlopen. Koop gewoon pakjes houdbare slagroom bij de Aldi om mee te koken, kost geen drol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178129705
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En veel marketing natuurlijk, maaak mensen wijs dat ze meer geld moeten betalen voor een inferieur product dat KOKsroom heet, binnenlopen. Koop gewoon pakjes houdbare slagroom bij de Aldi om mee te koken, kost geen drol.
Daar zit overigens ook stabilisator in. Anders coalesceert het vet. De boel.zal sowieso wel een beetje opromen, maar als de bolletjes gescheiden blijven is de boel.met een keer schudden weer stabiele slagroom
Whatever...
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:19:56 #134
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178129849
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En veel marketing natuurlijk, maaak mensen wijs dat ze meer geld moeten betalen voor een inferieur product dat KOKsroom heet, binnenlopen. Koop gewoon pakjes houdbare slagroom bij de Aldi om mee te koken, kost geen drol.
Waarom houdbare slagroom en geen gewone?

En eigenlijk klopt onze benaming slagroom niet, dat kan zowel ongeslagen slagroom zijn als geslagen slagroom ipv dat men het simpel bij room en slagroom gehouden had.

En waarom zijn zaken als double cream en clotted cream hier zo moeilijk te krijgen?
Al is clotted cream dacht ik een DOP en mag dat dus alleen in een bepaalde streek gemaakt worden ook.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:20:38 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178129864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Waarom houdbare slagroom en geen gewone?

Goedkoop, en als je er toch mee gaat koken is verse onzinnig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178129866
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 17:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Die uitzending is volgende week.

Deze week:
Room.
Kookroom, slagroom, koksroom en vele andere varianten: er is genoeg te kiezen als je een romige maaltijd op tafel wilt zetten. Maar wat is nou het verschil tussen al deze producten? Een chefkok en een patissier vertellen.
is dat geen hh ?
kan me herinneren dat ik dat onderwerp al eens gezien heb, maar kan zijn dat het bij een ander programma was
pi_178130457
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:20 schreef ddx het volgende:

[..]

is dat geen hh ?
kan me herinneren dat ik dat onderwerp al eens gezien heb, maar kan zijn dat het bij een ander programma was
Er was al weleens een aflevering over gemaakt ja https://www.npo3.nl/keuri(...)6-02-2017/KN_1687600
Built for Speed
pi_178130724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:19 schreef SiGNe het volgende:

En waarom zijn zaken als double cream en clotted cream hier zo moeilijk te krijgen?
Al is clotted cream dacht ik een DOP en mag dat dus alleen in een bepaalde streek gemaakt worden ook.
De Jumbo heeft potjes met houdbare clotted cream (ligt bij onze Jumbo bij de 'verse' kaasafdeling). Nooit gekocht, leek me 3x niks.

En ik mis double cream enorm hier -O- Dat is zó lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:04:10 #139
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178130908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De Jumbo heeft potjes met houdbare clotted cream (ligt bij onze Jumbo bij de 'verse' kaasafdeling). Nooit gekocht, leek me 3x niks.

En ik mis double cream enorm hier -O- Dat is zó lekker.
Ja, van die minipotjes met 25cl voor ¤3,99..
Ook nooit gekocht want te weinig en te prijzig.

En met double cream, een hoop gerechten vragen daar wel om, 55% vet.. maar dus niet te krijgen hier en da's best raar eigenlijk.
pi_178131158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:04 schreef SiGNe het volgende:

Ja, van die minipotjes met 25cl voor ¤3,99..
Ook nooit gekocht want te weinig en te prijzig.

En met double cream, een hoop gerechten vragen daar wel om, 55% vet.. maar dus niet te krijgen hier en da's best raar eigenlijk.
Je kan van 3 merken creme fraiche krijgen, biologisch en light etc. Dan allerlei kookromen, allerlei houdbare en verse slagromen,. sour creams van verschillende merken en 8 soorten slagroom in bus. Maar géén double cream |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:24:52 #141
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178131339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kan van 3 merken creme fraiche krijgen, biologisch en light etc. Dan allerlei kookromen, allerlei houdbare en verse slagromen,. sour creams van verschillende merken en 8 soorten slagroom in bus. Maar géén double cream |:(
Da's een grote faal inderdaad.
Ik mis zo ook bijv. Espagnole saus, een van de 7 basissauzen waar je zelf bijv. demi glace van kan maken.
Knorr en Maggi maken het voor restaurants maar voor de consument niet te krijgen.
Natuurlijk is zelf maken lekkerder maar je maakt niet "even" een demi glace zoals je even een creme anglaise maakt.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:28:22 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178131428
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Da's een grote faal inderdaad.
Ik mis zo ook bijv. Espagnole saus, een van de 7 basissauzen waar je zelf bijv. demi glace van kan maken.
Knorr en Maggi maken het voor restaurants maar voor de consument niet te krijgen.
Natuurlijk is zelf maken lekkerder maar je maakt niet "even" een demi glace zoals je even een creme anglaise maakt.
Gewoon een keer op zondag opzetten en maken, dan in ijsblokjeszakjes invriezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:29:06 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178131453
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:01 schreef Spanky78 het volgende:

Heb kwv niet gezien trouwens.
Niemand nog, want de uitzending hierover is a.s. donderdag. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:30:42 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178131498
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon een keer op zondag opzetten en maken, dan in ijsblokjeszakjes invriezen
Misschien inderdaad maar eens doen. of anders Knorr en Maggi nóg maar eens mailen dat ze een gat in hun aanbod hebben ;)
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:33:57 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178131609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Misschien inderdaad maar eens doen. of anders Knorr en Maggi nóg maar eens mailen dat ze een gat in hun aanbod hebben ;)
De poeders lijken net zo op een zelfgemaakte als de warme frietsaus die in pakjes Hollandaise zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:51:11 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_178132100
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De poeders lijken net zo op een zelfgemaakte als de warme frietsaus die in pakjes Hollandaise zit.
Of net als heston zelf poeders maken.. hmmm...
Dat wordt helemaal een leuk experiment dan :)
pi_178133003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Da's een grote faal inderdaad.
Ik mis zo ook bijv. Espagnole saus, een van de 7 basissauzen waar je zelf bijv. demi glace van kan maken.
Knorr en Maggi maken het voor restaurants maar voor de consument niet te krijgen.
Natuurlijk is zelf maken lekkerder maar je maakt niet "even" een demi glace zoals je even een creme anglaise maakt.
Zo eens met die espagnole. Veel werk en industrieel prima te maken zonder troep. Zou mooi zijn als je dat kunt kopen. Maar helaas, mensen koken dat soort dingen niet zelf.
Whatever...
pi_178133022
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De poeders lijken net zo op een zelfgemaakte als de warme frietsaus die in pakjes Hollandaise zit.
Ze zouden makkelijk sauce espagnole in een pak kunnen doen, en/of demi-glace (en dat doen ze ook, alleen niet voor consumenten)
Whatever...
pi_178177270
Herhaling toch zeker? Andries, die gast van de Unilever heb ik al eerder gezien. Die ken ik namelijk.
pi_178178142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:27 schreef alpeko het volgende:
Herhaling toch zeker? Andries, die gast van de Unilever heb ik al eerder gezien. Die ken ik namelijk.
Yep
pi_178178465
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:51 schreef descon het volgende:

[..]

Yep
Volgens mij wel een nieuwe aflevering.
Wel netjes dat Unilever gewoon open is over het product.
Built for Speed
pi_178179926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan gaan we er wel vanuit dat voor die brand, daar wel echt scharreleieren werden geproduceerd. Ik wil niet te cynisch doen, en die Maarten leek me eigenlijk best een toffe gast die door zijn afnemer genaaid werd, maar kon hij normaliter voor de paasdagen wel even de productie opvoeren met ‘scharrel’eieren?
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

waarom levert die boer niet direct aan jumbo?
Het is een samenwerking, het bedrijf en merk is zoals ze al zeiden van beiden heren.
speak only if it improves the silence.
pi_178181086
Gewoon herhaling dus zoals ik al dacht, leek me al stug dat ze nogmaals een aflevering over room zouden maken.
  donderdag 5 april 2018 @ 20:46:23 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178331405
Over het doden van vis.
Beetje onzinnige uitzending.
Discussie over het wel of niet gevoel en pijn kunnen voelen van vissen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2018 @ 22:07:06 #155
230491 Zith
pls tip
pi_178334015
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:46 schreef golfer het volgende:
Over het doden van vis.
Beetje onzinnige uitzending.
Discussie over het wel of niet gevoel en pijn kunnen voelen van vissen.
Naja men vind het bij kippen zieliger dan vissen, niet nodig imo en vind het leuk dat die discussie er is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_178334304
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:46 schreef golfer het volgende:
Over het doden van vis.
Beetje onzinnige uitzending.
Discussie over het wel of niet gevoel en pijn kunnen voelen van vissen.
Was eigenlijk geen discussie. Vissen kunnen dus pijn en stress voelen.
pi_178339985
Onzinnige aflevering, er werd ook weinig tgot geen nieuwe interessante info gepresenteerd.
pi_178377898
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:15 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Was eigenlijk geen discussie. Vissen kunnen dus pijn en stress voelen.
Aan de andere kant...pijnlijk einde...maar wel zijn hele leven kunnen scharrellen.

In tegenstelling tot de kweekvis.
pi_178379468
Wat een suffe aflevering.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 9 april 2018 @ 17:32:45 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178410397
Donderdag:

Wie gin wil drinken heeft wat te kiezen tegenwoordig. Zowat iedere week verschijnt er een nieuw gin-merk in het schap. Maar wat is het verschil tussen die talloze merken? En waarom is de ene fles goedkoop en de andere vele malen duurder? De Keuringsdienst drinkt gin-tonic en onderzoekt de zin en onzin van gin.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 april 2018 @ 17:45:10 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178410754
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2018 17:32 schreef golfer het volgende:
Donderdag:

Wie gin wil drinken heeft wat te kiezen tegenwoordig. Zowat iedere week verschijnt er een nieuw gin-merk in het schap. Maar wat is het verschil tussen die talloze merken? En waarom is de ene fles goedkoop en de andere vele malen duurder? De Keuringsdienst drinkt gin-tonic en onderzoekt de zin en onzin van gin.
Designer gin is erg in.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 april 2018 @ 18:57:30 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_178412261
Over gin gesproken. Ik las net dit artikel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 april 2018 @ 19:01:53 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178412348
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:57 schreef Mylene het volgende:
Over gin gesproken. Ik las net dit artikel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zouden ze hier in de Britse weken hier eens moeten verkopen i.p.v. vier soorten witte bonen in tomatensaus of diepvries fish and chips
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178412386
Tssrk, nepjenever. ~O>
Whatever...
  maandag 9 april 2018 @ 19:30:48 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_178412936
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zouden ze hier in de Britse weken hier eens moeten verkopen i.p.v. vier soorten witte bonen in tomatensaus of diepvries fish and chips
Kan hier toch niet in de Aldi omdat ze enkel licht alcoholische drank en mogen verkopen? Maar in Duitsland neem ik aan van wel toch? Of enkel Aldi UK?
  Eindredactie Games maandag 9 april 2018 @ 19:41:56 #166
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178413109
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kan hier toch niet in de Aldi omdat ze enkel licht alcoholische drank en mogen verkopen? Maar in Duitsland neem ik aan van wel toch? Of enkel Aldi UK?
De Engelse supermarktmarkt (:') ) is heel anders dan de rest van Europa
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_178413376
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:57 schreef Mylene het volgende:
Over gin gesproken. Ik las net dit artikel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt een beetje zoals die wijnprijzen als ze Beefeater, Gordon’s en Sipsmith als concurrenten noemen. Dat zijn allemaal vrij onuitgesproken, vlakke en saaie gins.
pi_178413418
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 18:57 schreef Mylene het volgende:
Over gin gesproken. Ik las net dit artikel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is gewoon (slecht)verkapte reclame voor de Aldi van een niet bijster betrouwbare website. Zou er niet te veel aandacht aan schenken (waarbij ik niets wil zeggen over de kwaliteit van de Gin van de Aldi).
pi_178414044
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is gewoon (slecht)verkapte reclame voor de Aldi van een niet bijster betrouwbare website. Zou er niet te veel aandacht aan schenken (waarbij ik niets wil zeggen over de kwaliteit van de Gin van de Aldi).
Ik ken die niet. Die van de Lidl in Duitsland is voor 10 euro prima. Vergelijkbaar met de gins van 20 euro van de slijter.
  maandag 9 april 2018 @ 20:35:28 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178414162
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kan hier toch niet in de Aldi omdat ze enkel licht alcoholische drank en mogen verkopen? Maar in Duitsland neem ik aan van wel toch? Of enkel Aldi UK?
Ik heb het over hier, als in Duitsland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:26:52 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_178457260
Teun is straks te gast bij Pauw over 15 jaar Keuringdienst van waarde.
pi_178457479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:26 schreef Mylene het volgende:
Teun is straks te gast bij Pauw over 15 jaar Keuringdienst van waarde.
Gaat ie daar dan ook alle antwoorden van de anderen herhalen? In dat geval hebben ze hopelijk dubbele zendtijd ingedeeld...
  donderdag 12 april 2018 @ 11:53:38 #174
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_178466636
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:34 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Gaat ie daar dan ook alle antwoorden van de anderen herhalen? In dat geval hebben ze hopelijk dubbele zendtijd ingedeeld...
_O-
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  donderdag 12 april 2018 @ 14:17:50 #175
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_178469170
Ik stoor me daar ook een beetje aan, en aan dat meisje dat volgens mij probeert om elke keer weer wat dommer over te komen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 12 april 2018 @ 20:42:00 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178476289
Dat wijf van slijterij Sterk in Amsterdam. :N
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 april 2018 @ 20:47:22 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178476448
Slijterij De Ooievaar van de familie Van Wees is nog mooi authentiek. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 april 2018 @ 02:42:13 #178
391904 dexamfetamine
Om te studeren
pi_178482162
quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:42 schreef golfer het volgende:
Dat wijf van slijterij Sterk in Amsterdam. :N
Ik vond haar juist wel leuk :D
pi_178485695
quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik stoor me daar ook een beetje aan, en aan dat meisje dat volgens mij probeert om elke keer weer wat dommer over te komen.
Dat lukt ook best wel aardig. :7
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:21:52 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178498579
quote:
Beste presentatoren Teun, Sofie, Daan, Ersin, Marijn en Maarten,

De maat is vol. De kous is af. Ik kan er niet meer tegen. Het is tijd dat ik het hardop zeg: ik ben klaar met jullie programma, met de Keuringsdienst van Waarde. En dat zeg ik met alle respect, want potverdikkie, wat zit het goed in elkaar. De feiten zullen ongetwijfeld kloppen en eerlijk is eerlijk: het volk verdient de waarheid. Maar ik wil jullie gruwelijke waarheden niet meer horen.

Lieve Keuringsdienst, begrijp me niet verkeerd: bepaalde zaken moeten aan de kaak worden gesteld. Natuurlijk! Er zijn vast consumenten die jullie op hun blote knietjes bedanken voor het achterhalen van de keiharde waarheid over horrorproducten als koffie, mayonaise, friet, kwark, droge worst, wijn en hazelnootpasta. Maar ik ben niet meer één van hen. Sterker nog, ik heb het gevoel dat jullie op een kruistocht zijn. Dat jullie net als Facebook precies weten wat ik lekker vind. En op het moment dat jullie dat weten, jullie alles op alles zetten om mijn lievelingsproducten kapot te maken.

Jullie willen voorbeelden? Met liefde. Want laat me toch eens met rust als ik een broodje filet americain eet tijdens de lunch. En mag ik alsjeblieft even genieten als ik mijn vriendin ‘s avonds een lekker zalmforelletje voorschotel? Hoezo? Er ligt toch een leuk stuk vis op mijn bord? Dat is een zalmforel, zo heb ik dat geleerd. Ik zie het toch?

Het is ook al jullie schuld dat ik mijn vrienden geen chique zwarte olijfjes meer kan aanbieden bij een fijn glaasje rode wijn. Wanneer en in welke brainstorm leek het jullie noodzaak om alle smulpapen van Nederland te vertellen over deze bijtende bouwmarktsoda? En dat zwarte olijven ‘eigenlijk gewoon verroeste groene olijven zijn’?

Maar dan gisteravond. De alcoholische druppel die mijn toch-al-zo-volle-emmertje deed overlopen. Het moment dat ik vreesde. Bij ieder nieuw seizoen beefde ik bij het persbericht, want dat het ging gebeuren was logisch - ik vind het immers lekker, maar de vraag was wanneer? Het werd donderdag 12 april 2018. Gisteravond gingen jullie aan de haal met mijn geliefde gin.

Gin. Mijn levenselixer. Drank, gebrouwen door engelen. Het antwoord op moeilijke feestjes met ingewikkelde gesprekken. Op reünies met vrienden van de middelbare school. Op feestelijke momenten die je wilt vieren met je naasten.

Sinds een uur of twaalf kan ik niet meer zorgeloos genieten van een goed glas Damrak- of Hendrick’s ginto. Ik zie mezelf al staan, op een volgend hip feestje: ‘Hmm.. drink je gintonic, ja? Met welke gin? Hendrick’s? Ah. Grappig. Ik zag laatst bij de Keuringsdienst dat daar maar 0,01% gin in zit.’ Nou en? Laat me met rust!

Ik betaalde met liefde grof geld voor - wat ik dacht - dat de beste fles was, maar helaas. ‘Betalen voor de illusie.’ En daarmee is gin gedegradeerd tot een bezoekje aan de hoeren.

Beste Keuringsdienst van Waarde, hier scheiden onze wegen. Ignorance is bliss: het geluk is met de onwetenden. Soms wil ik gewoon dom worden gehouden. Wil ik geloven in de goedheid van mijn lievelingsproducten. Dus vanavond zal ik de gordijnen dichttrekken en een toastje smeren. Met filet american. Daarna leg ik er een stukje zalmforel naast en smikkel ik van een bakje zwarte olijven. En dan tot slot, tot overmaat van ramp en met gevaar voor eigen smaak en portemonnee maak ik, zonder dat iemand mij zal zien en over mij kan oordelen, een cocktail van tonic, met mijn favoriete, maar - blijkbaar onterecht - veel te dure gin.

Met vriendelijke groet en veel liefs,

Domien Verschuuren
https://www.ad.nl/show/3f(...)even-kapot~a66f2d3e/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178503827
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:

En dan tot slot, tot overmaat van ramp en met gevaar voor eigen smaak en portemonnee maak ik, zonder dat iemand mij zal zien en over mij kan oordelen, een cocktail van tonic, met mijn favoriete, maar - blijkbaar onterecht - veel te dure gin.

https://www.ad.nl/show/3f(...)even-kapot~a66f2d3e/
En zo krijgt toch die verkopende dame nog gelijk met haar: Elke fles is helemaal zn prijs waard.
  zaterdag 14 april 2018 @ 11:37:40 #182
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_178506553
quote:
Tjah, sommige mensen willen bedrogen worden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 16 april 2018 @ 11:47:50 #183
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_178549473
quote:
Zal hij nou met een klein stijfje Twitter aan het volgen zijn of luisteraars hem volgen en ook niet meer gaan kijken, hopend op een Lubachiaans stuntje? :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 17 april 2018 @ 16:57:53 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178581518
Donderdag:

Single origin koffie



Een beetje koffiedrinker kiest tegenwoordig voor koffiebonen met een specifieke herkomst. Of zoals dat heet; Single origin. Koffie uit een bepaald land, streek of dorp. Niet van de grote hoop, maar geplukt in Ethiopie, Sumatra of op een Braziliaanse Hoogvlakte. Maar wat zegt die herkomst precies en proef je dat ook terug in je kop koffie? De Keuringsdienst gaat op zoek naar koffie met een paspoort.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:15:56 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178582899
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:57 schreef golfer het volgende:
Donderdag:

Single origin koffie

[ afbeelding ]

Een beetje koffiedrinker kiest tegenwoordig voor koffiebonen met een specifieke herkomst. Of zoals dat heet; Single origin. Koffie uit een bepaald land, streek of dorp. Niet van de grote hoop, maar geplukt in Ethiopie, Sumatra of op een Braziliaanse Hoogvlakte. Maar wat zegt die herkomst precies en proef je dat ook terug in je kop koffie? De Keuringsdienst gaat op zoek naar koffie met een paspoort.
Heb een vermoeden dat zo bruin is als de Espressobonen van mijn kleine artisanale koffiebrander
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178584683
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb een vermoeden dat zo bruin is als de Espressobonen van mijn kleine artisanale koffiebrander
Tsja...

Ik koop overigens best wel regelmatig single origins en kan het verschil zeker proeven.

Echter ben ik bang bij die supermarktblends dat het geen echte single originele is. Zeker Brazilië is best groot....

Overigens heb je bij chocolade ook single origin en als je het geluk hebt daar eens van te mogen proeven, het is ongelooflijk wat een verschil er in chocolade zit.
Whatever...
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2018 @ 22:51:27 #187
230491 Zith
pls tip
pi_178589280
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb een vermoeden dat zo bruin is als de Espressobonen van mijn kleine artisanale koffiebrander
Welleke heb jij? Vorige week mijn 6 jaar oude Behmor 1600 verkocht :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 18 april 2018 @ 06:38:24 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178592570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:51 schreef Zith het volgende:

[..]

Welleke heb jij? Vorige week mijn 6 jaar oude Behmor 1600 verkocht :'(
De Pelikaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178593161
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 april 2018 16:57 schreef golfer het volgende:
Donderdag:

Single origin koffie

[ afbeelding ]

Een beetje koffiedrinker kiest tegenwoordig voor koffiebonen met een specifieke herkomst. Of zoals dat heet; Single origin. Koffie uit een bepaald land, streek of dorp. Niet van de grote hoop, maar geplukt in Ethiopie, Sumatra of op een Braziliaanse Hoogvlakte. Maar wat zegt die herkomst precies en proef je dat ook terug in je kop koffie? De Keuringsdienst gaat op zoek naar koffie met een paspoort.
Leuk, ben benieuwd naar de aflevering.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2018 @ 08:52:39 #190
230491 Zith
pls tip
pi_178593374
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 06:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Pelikaan
Ah daar kocht ik vroeger mijn on gebrande bonen toen ze nog niet door hadden dat die ook veel waard waren _O- 4 EUR per kilo voor hele goede single origins
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 09:11:43 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_178593635
Ik koop heel veel verschillende soorten groene bonen en ik melangeer altijd (na het branden), veel lekkerder dan single origin wat mij betreft. Daar zit ook altijd een deel robusta bij.
Meestal 6 verschillende soorten branden en daarna alles bij elkaar.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 18 april 2018 @ 16:27:59 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178602198
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Ah daar kocht ik vroeger mijn on gebrande bonen toen ze nog niet door hadden dat die ook veel waard waren _O- 4 EUR per kilo voor hele goede single origins
Niet te verwarren met de rode pelikaan btw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2018 @ 16:44:00 #193
230491 Zith
pls tip
pi_178602596
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet te verwarren met de rode pelikaan btw
Nee nee, de pelikaan in zuften
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 18 april 2018 @ 16:46:41 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178602672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee nee, de pelikaan in zuften
Hofleverancier sinds 1999 afaik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178627589
Hier verder dan maar
  donderdag 19 april 2018 @ 20:29:39 #196
476709 Ik2
Gradueel
pi_178627617
ok, ik ben er
Ik zeg niets meer, dat was het.
  donderdag 19 april 2018 @ 20:41:14 #197
476709 Ik2
Gradueel
pi_178627878
niks aan
doei
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178627900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef Ik2 het volgende:
niks aan
doei
:W
  donderdag 19 april 2018 @ 20:42:26 #199
476709 Ik2
Gradueel
pi_178627912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef jevl het volgende:

[..]

:W
:W
Ik zeg niets meer, dat was het.
  donderdag 19 april 2018 @ 21:11:36 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178628726
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 20:41 schreef Ik2 het volgende:
niks aan
doei
Je wist het allemaal natuurlijk al? :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 april 2018 @ 21:15:05 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178628818
Die 640 vrouwen in die ene fabriek in Indonesië die boontje voor boontje bekijken en sorteren. Wat een werk. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 april 2018 @ 21:26:27 #202
476709 Ik2
Gradueel
pi_178629175
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Je wist het allemaal natuurlijk al? :W
nee hoor, hoe kom je daar nu bij?
Ik zeg niets meer, dat was het.
  donderdag 19 april 2018 @ 21:46:51 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178629813
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:26 schreef Ik2 het volgende:


nee hoor, hoe kom je daar nu bij?
Omdat je afhaakte met kijken en er niks aan vond?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 20 april 2018 @ 06:35:06 #204
476709 Ik2
Gradueel
pi_178635543
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Omdat je afhaakte met kijken en er niks aan vond?
vreemde redenatie dan, maar nee dus
Ik zeg niets meer, dat was het.
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:08:42 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178715938
Donderdag:

Bekend van de lokale Chinees: het gelukskoekje. Breek hem open en je vindt een papiertje met een diepzinnige tekst. De Keuringsdienst wil graag weten waar deze koekjes vandaan komen. Wie al die wijze teksten schrijft, en hoe ze dat papiertje in het koekje gevouwen krijgen. De Keuringsdienst gaat op zoek naar de wijzen achter het koekje, maar eindigt niet in het Oosten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:12:08 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178715975

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178716016
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:08 schreef golfer het volgende:
Donderdag:

Bekend van de lokale Chinees: het gelukskoekje. Breek hem open en je vindt een papiertje met een diepzinnige tekst. De Keuringsdienst wil graag weten waar deze koekjes vandaan komen. Wie al die wijze teksten schrijft, en hoe ze dat papiertje in het koekje gevouwen krijgen. De Keuringsdienst gaat op zoek naar de wijzen achter het koekje, maar eindigt niet in het Oosten.
Het is toch wel algemeen bekend dat er niets Chinees' aan een gelukskoekje is :D Maar ik wil het proces van het maken van de koekjes wel eens zien *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 24 april 2018 @ 17:20:53 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178716110
Lijkt me leuk om eens Fortune cookies te maken met bv lotto nummers die gewonnen hebben, en dan er een houdbaarheidsdatum op de verpakking te zetten van een jaar daarvoor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178718083
Ik dacht dat het al algemeen bekend was dat Fortune Cookies een Amerikaanse “uitvinding” was...
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:08:30 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178718700
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:37 schreef JayHovah het volgende:
Ik dacht dat het al algemeen bekend was dat Fortune Cookies een Amerikaanse “uitvinding” was...
Zijn wel meer algemeen bekende dingen die de KVW met stomheid slaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178729772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is toch wel algemeen bekend dat er niets Chinees' aan een gelukskoekje is :D Maar ik wil het proces van het maken van de koekjes wel eens zien *O*
  woensdag 25 april 2018 @ 10:57:49 #212
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_178730181
quote:
Buiten de vervelende voice-over en de toeristische eigenaar van het bedrijf; leuk om te zien :)

Wat zou de KVW anders gaan aanpakken... :{
  woensdag 25 april 2018 @ 10:59:44 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178730210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 10:57 schreef Saninl het volgende:

[..]

Buiten de vervelende voice-over en de toeristische eigenaar van het bedrijf; leuk om te zien :)

Wat zou de KVW anders gaan aanpakken... :{
die muts zet weer een kinderstemmetje op en zegt pseudo verbaasd, “ dus ze komen helemaal niet uit China?” Kir kir
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 april 2018 @ 08:31:05 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178749005
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb een vermoeden dat zo bruin is als de Espressobonen van mijn kleine artisanale koffiebrander
Het bleek dus nog erger te zijn, heerlijke beflikkerhandel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 april 2018 @ 09:07:28 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178749287
quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:42 schreef golfer het volgende:
Dat wijf van slijterij Sterk in Amsterdam. :N
Staat voor alles wat hip grootstedelijk meedoen met de hype is

quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:47 schreef golfer het volgende:
Slijterij De Ooievaar van de familie Van Wees is nog mooi authentiek. ^O^
Mooi artisanaal bedrijf,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 april 2018 @ 21:14:28 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178760728
Die Amerikaanse Chinees van die fabriek nam wel prachtig de boel in de maling. De CFO heeft een writersblock. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178769762
Ik vond het gewoon een leuke uitzending.
  vrijdag 27 april 2018 @ 10:43:21 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178769853
Kwark teruggekeken, leuke kwarkboerin!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 april 2018 @ 13:58:02 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178774468
Het verhaal van de CFO met writersblock:

https://www.npo3.nl/een-portret-van-een-gelukskoekjesschrijver
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178792735
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2018 21:14 schreef golfer het volgende:
Die Amerikaanse Chinees van die fabriek nam wel prachtig de boel in de maling. De CFO heeft een writersblock. _O-
Die had wel een goede klik met Teun ja, mooie vent! _O_
  zaterdag 28 april 2018 @ 23:16:33 #221
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178800280
Heerlijke aflevering.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 16:40:20 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178867721
a.s. Donderdag:
Weinig uit de zee is zo prijzig als de Hollandse garnaal. 60 euro per kilo is heel gewoon.Toch gek, want garnalen van verder weg kosten vaak een fractie. Hoe zit dat? Wat maakt de Hollandse garnaal zo speciaal, en is hij zijn prijs waard? De Keuringsdienst van Waarde gaat vissen op garnalen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Eindredactie Games donderdag 3 mei 2018 @ 20:35:38 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_178921133
Noms
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_178921306
Laat die machine nou zien :{
  donderdag 3 mei 2018 @ 20:49:47 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178921402
40.000 vrouwelijke pelsters in Marokko. 250 euro per maand.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 mei 2018 @ 20:54:49 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_178921515
Ik heb wel eens op zo'n boot gezeten vanaf Texel. Die dingen smaken op de boot inderdaad compleet anders.
pi_178921824
Vraagje over de ginuitzending: Is er ook een niet-ambachtelijk algemeen verkrijgbarere gin genoemd die wel goed en echt is?
anonieme razernist
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:08:44 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178921839
Zaterdag maar weer eens naar Tel in IJmuiden. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:10:32 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178921898
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:08 schreef NoCigar het volgende:
Vraagje over de ginuitzending: Is er ook een niet-ambachtelijk algemeen verkrijgbarere gin genoemd die wel goed en echt is?
Ishetnietbelangrijker of ie lekker is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:36:49 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178922688
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:45:38 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178922918
quote:
Dat is niet de machine die Tel niet wilde laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 03-05-2018 21:50:41 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:48:52 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178923011
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is niet de machine die Pel niet wilde laten zien.
Hoe weet je dat... ik durf er een flesje op te zetten dat het aardig in de buurt komt. Het heeft ook veel weg van de technieken die gebruikt worden om (machinaal) bollen te pellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 3 mei 2018 @ 21:54:29 #233
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178923190
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:48 schreef Vallon het volgende:

Hoe weet je dat... ik durf er een flesje op te zetten dat het aardig in de buurt komt. Het heeft ook veel weg van de technieken die gebruikt worden om (machinaal) bollen te pellen.
Natuurlijk komt die in de buurt, maar de machine van Tel is toch anders. Komt van Vanko.

http://www.vishandeltel.n(...)oads-2014-05-01.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_178923849
Dus de in Marokko gepelde garnalen zijn 3x zo duur als Noorse maar die moeten helemaal met het vliegtuig uit Thailand komen ?
Hoe duur zijn de Hollandse garnalen gepeld in Nederland dan ? 10x , 20x ?
pi_178926513
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ishetnietbelangrijker of ie lekker is?
Nee dus?
anonieme razernist
  vrijdag 4 mei 2018 @ 00:59:00 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178926657
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2018 21:48 schreef Vallon het volgende:

Hoe weet je dat... ik durf er een flesje op te zetten dat het aardig in de buurt komt.
Welke fles krijg ik van je? >:)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 01:06:12 #237
2651 svann
night-hawk
pi_178926692
Dus als je garnalen wil eten, moet je ze gewoon ouderwets zelf pellen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 4 mei 2018 @ 01:07:57 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178926702
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 01:06 schreef svann het volgende:
Dus als je garnalen wil eten, moet je ze gewoon ouderwets zelf pellen.
Nadat ze, na vangst, meteen aan boord in zeewater zijn gekookt. :Y
:9~
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 01:14:02 #239
2651 svann
night-hawk
pi_178926736
Vroeger werden ze (zomers?) volgens mij gewoon aan de dijk met een groot schepnet gevangen.
Voor thuisgebruik dan.
Net als mosselen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 4 mei 2018 @ 01:17:33 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_178926753
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Welke fles krijg ik van je? >:)
Geen :+ maar we kunnen wel dik broodje gepeperde garnalen o :9~ peten, om daarna het zeevlees met een biertje inwendig te verpakken.

De machineopstelling kwam aardig in de buurt, zo te zien. Wel leuke trouwens, die mooie ontwikkelingen en begrijpelijk dat men geen details wil onthullen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_178944758
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 01:14 schreef svann het volgende:
Vroeger werden ze (zomers?) volgens mij gewoon aan de dijk met een groot schepnet gevangen.
Voor thuisgebruik dan.
Net als mosselen.
kan nog steeds , sleepnetje achter je aan en langs de kustlijn lopen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 00:49:07 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178946652
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 22:44 schreef Joene het volgende:

kan nog steeds , sleepnetje achter je aan en langs de kustlijn lopen.
Doen ze hier op het strand nog steeds.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 mei 2018 @ 01:40:28 #243
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_178947000
Is bevroren ongepeld wel OK? Zonder conserveringsmiddelen ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_178947718
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 00:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Doen ze hier op het strand nog steeds.
Ik heb een sleepnet van vijf meter lang en soms op vakantie probeer ik garnalen te vangen. Voor zestig euro de kilo zou ik met mijn opbrengst niet eens een kop koffie per uur verdienen. Maar het is heerlijk spelen in het water.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 14:16:29 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178952708
Zojuist even naar vishandel Tel in IJmuiden gereden en daar dagverse, door hun eigen machine gepelde, Hollandse garnalen gehaald.



Kosten 6 euro per 100 gram.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 mei 2018 @ 12:16:55 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178986875
Wouter Klootwijk had bijna 10 jaar geleden een aflevering over garnalen en machinaal pellen. In de 10 jaar zijn we dus nog niet héél veel opgeschoten en wordt er nog steeds veel in Marokko gepeld.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Klootwijk_aan_Zee
13 augustus 2008

https://tvblik.nl/klootwijk-aan-zee/garnaal

[ Bericht 24% gewijzigd door Pietverdriet op 07-05-2018 13:35:04 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:25:45 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178986989
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:28:49 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178987038
Hoe ge zelf kan pelle, zunne
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 mei 2018 @ 12:44:35 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_178987237
quote:
Die laatste is dus van Vishandel Tel in IJmuiden, waar ik die garnalen heb gehaald.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:56:39 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179201147
Vroeger lagen tomaten los in een kistje bij de groenteboer, nu zitten ze met zijn vijven aan een groen takje vast. Waar komt die trostomaat zo plots vandaan? Groeien tomaten niet altijd aan een tros en is ie zoveel lekkerder dan zijn de losse variant? Wat is het geheim achter het succes van de trostomaat? De Keuringsdienst gaat op onderzoek in tomatenland.

Keuringsdienst van Waarde, terug naar de basis: trostomaat, donderdag 17 mei om 21.00 uur op NPO 3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:03:06 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179202230
quote:
3s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:56 schreef golfer het volgende:
Vroeger lagen tomaten los in een kistje bij de groenteboer, nu zitten ze met zijn vijven aan een groen takje vast. Waar komt die trostomaat zo plots vandaan? Groeien tomaten niet altijd aan een tros en is ie zoveel lekkerder dan zijn de losse variant? Wat is het geheim achter het succes van de trostomaat? De Keuringsdienst gaat op onderzoek in tomatenland.

Keuringsdienst van Waarde, terug naar de basis: trostomaat, donderdag 17 mei om 21.00 uur op NPO 3.
Het tomatengroen ruikt sterk, geeft de illusie van rijpe tomaten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179202898
Door de tros krijgen de tomaten langer voeding en is deze voller van smaak.
  woensdag 16 mei 2018 @ 18:35:46 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179202926
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:34 schreef JayHovah het volgende:
Door de tros krijgen de tomaten langer voeding en is deze voller van smaak.
Suuuure
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179202966
puur een cosmetisch iets lijkt mij.
Do what you love, love what you do!
pi_179203101
Schneller plukken
Moeten zij weten
pi_179228430
En meeste tomaten hebben nogsteeds amper smaak in de supermarkt.
En coeur de boeuf tomaten zijn helaas niet echt verkrijgbaar in de supermarkten die hier in de buurt zitten. (naar mijn mening tomaten met meeste smaak)
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:44:56 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179228727
En er is dus geen enkel verschil tussen losse en trostomaten.
Smaken exact hetzelfde.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 17 mei 2018 @ 21:54:12 #258
176766 crew  zoem
zoemt
pi_179228946
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het tomatengroen ruikt sterk, geeft de illusie van rijpe tomaten.
Ja dat is wel typisch aan een tomatenplant. Ik kweek ze zelf en na het dieven heb je altijd die sterke geur aan je handen zitten.

Ik heb de aflevering niet gezien, maar mij lijkt het concept "trostomaat" vanuit het perspectief van de winkel een typisch marketingding en voor de kweker een stukje plukgemak.
  donderdag 17 mei 2018 @ 22:02:44 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179229159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:54 schreef zoem het volgende:

Ik heb de aflevering niet gezien, maar mij lijkt het concept "trostomaat" vanuit het perspectief van de winkel een typisch marketingding en voor de kweker een stukje plukgemak.
Trostomaten worden ook veel duurder verkocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 mei 2018 @ 00:26:00 #260
2651 svann
night-hawk
pi_179232089
quote:
12s.gif Op donderdag 17 mei 2018 21:44 schreef golfer het volgende:
En er is dus geen enkel verschil tussen losse en trostomaten.
Smaken exact hetzelfde.
Dan liggen de trostomaten toch iets rijper (en dus roder) in mijn Jumbo.
Ook als je ze steeltjesloos naast elkaar houdt.
Ze lijken trouwens ook een iets steviger vel te hebben.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 18 mei 2018 @ 20:46:53 #261
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_179248642
Het is weer tijd voor de KVW Kwistijd de komende weken
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  woensdag 23 mei 2018 @ 14:43:35 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179338355


Het borrelnootje. Niet alleen als er een fuif is komt ie op tafel. Geen borrel zonder pinda's in een wit, bruin of geel jasje. Maar waar komt dat borrelnootje eigenlijk vandaan? Wie pakte die pinda in en noemde hem de ‘Borrelnoot’? De Keuringsdienst gaat te rade bij Duyvis en raakt verwikkeld in een mysterie van borrelnoten, knabbelnoten, pindabakkers en Chinezen. Toch niet zo Nederlands als gedacht?

Keuringsdienst van Waarde; terug naar de basis: borrelnoot, donderdag 24 mei om 21.00 uur op NPO 3.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_179355176
Leuk. :)
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:36:17 #264
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_179356555
Ik verwacht weer een boel domme vragen van die interviewers
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:48:21 #265
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179356729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik verwacht weer een boel domme vragen van die interviewers
Dat is het format, hè.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:30 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179359143
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is het format, hè.
Dat is ook het leuke, lekker relax (simpel, to the point) vragen stellen voor een "dat weet ik dan ook weer" antwoord.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:21:01 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179362556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik verwacht weer een boel domme vragen van die interviewers
En die muts die haar kleine meisjesstemmetje op zet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179362585
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is ook het leuke, lekker relax (simpel, to the point) vragen stellen voor een "dat weet ik dan ook weer" antwoord.
Doe mij dan maar weer de RVU versie.
pi_179362600
Wacht maar tot ze er achter komen dat de pinda geen noot is.
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:35:13 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179362924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:22 schreef Tchock het volgende:
Wacht maar tot ze er achter komen dat de pinda geen noot is.

Hoezo geen noot?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:36:55 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179364247
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoezo geen noot?
Scherp _O- Wat zit er dan in ? Dat is toch raar , Waarom noemen ze het dan nootjes ? :D
Ik zie hem al helemaal voor me....... popcorn borrelnootje ? Heerlijk
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:13:03 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179365144
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoezo geen noot?
Die teun :')
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:18:16 #273
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179365251
Oude generatie spreekt goed Nederlands. Kunnen andere bevolkingsgroepen nog wat van leren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 mei 2018 @ 21:19:58 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_179365300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:18 schreef xzaz het volgende:
Oude generatie spreekt goed Nederlands. Kunnen andere bevolkingsgroepen nog wat van leren.
zoals Amsterdammers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:24:44 #275
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179365392
quote:
10s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zoals Amsterdammers
Amsterdammers kan je overal van beschuldigen.
pi_179365757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:18 schreef xzaz het volgende:
Oude generatie spreekt goed Nederlands. Kunnen andere bevolkingsgroepen nog wat van leren.
Koekoek! Tja niet zo heel lastig als je bezetter Nederlands spreekt. In Marokko spreken ze ook prima Frans.
pi_179365787
Die omaatjes :)
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:53:06 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179365852
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef alpeko het volgende:

[..]

Koekoek! Tja niet zo heel lastig als je bezetter Nederlands spreekt. In Marokko spreken ze ook prima Frans.
Fransen zagen koloniën anders dan Nederland dat deed, voor hun was het departement zoveel met Franse scholen, rechters, politie etc. Niet de wingewest attitude
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179366213
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fransen zagen koloniën anders dan Nederland dat deed, voor hun was het departement zoveel met Franse scholen, rechters, politie etc. Niet de wingewest attitude
Dat doet niks af aan mijn punt.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:10:33 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_179368228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:47 schreef Poepoog het volgende:
Die omaatjes :)
tantes O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:21:17 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179374862
Aflevering staat nog niet online?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179375059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:18 schreef xzaz het volgende:
Oude generatie spreekt goed Nederlands. Kunnen andere bevolkingsgroepen nog wat van leren.
Dat zijn dan ook vrijwel allemaal kinderen uit gemengde huwelijken, twee talig opgevoed.
pi_179504489
quote:
Keuringsdienst van Waarde: terug naar de basis: kibbeling
31 MEI 2018 om 21:00
Ons land ligt aan zee, maar vis eten doen we amper. Het enige dat er wel bij iedereen in gaat is een portie kibbeling. Blokjes vis die eigenlijk maar weinig naar vis smaken. Ooit een product om snijrestjes mee weg te werken, nu de reden voor een bezoek aan de viskraam. Waarom eten we zo graag kibbeling en hoe lang doen we dat al? En welke vis zit er eigenlijk onder dat krokante jasje? De Keuringsdienst onderzoekt de vis uit de frituur.

Keuringsdienst van Waarde: terug naar de basis: kibbeling, donderdag 31 mei om 21.00 uur op NPO 3.
pi_179508928
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:02 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Leuk :)
pi_179522552
Plat is niet rond
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:33:11 #287
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_179524585
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:27 schreef jevl het volgende:
Plat is niet rond
Dat is het ook wel een beetje qua scoop. Weinig spraakmakende aflevering.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_179530619
Goede aflevering. Ze gaan er naar mijn gevoel niet diep genoeg op in maar feitelijk wordt ik dus regelmatig belazerd als ik vraag of het kibbeling van kabeljauw is.

Mijn conclusie is getrokken, Alleen Brandt in Egmond vertrouw ik nog en voor de rest dan maar geen kibbeling meer bestellen. Gister ook weer bij een bekende viszaak in de buurt, nog net wel te eten dan maar niet de prijs waard. Ik heb her en der ook al diverse keren porties in de vullisbak gegooid.

Als tachtig procent van de leveranciers pollack voor kabeljauw verkopen dan wordt het tijd dat er eens flinke boetes uitgedeeld worden.
pi_179531589
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:08 schreef qajariaq het volgende:
Als tachtig procent van de leveranciers pollack voor kabeljauw verkopen dan wordt het tijd dat er eens flinke boetes uitgedeeld worden.
Doen ze dat dan? De meesten verkopen toch 'kibbeling', en vermelden niet welke vis het is?
En als een andere vissoort ook lekker is, wat maakt het dan uit?
pi_179531630
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Doen ze dat dan? De meesten verkopen toch 'kibbeling', en vermelden niet welke vis het is?
En als een andere vissoort ook lekker is, wat maakt het dan uit?
Nee, ik vraag altijd of het kabeljauw is en vaak hangt er ook een bordje dat het kabeljauw is.
Dat lekker is mijn probleem. Als ik zes a zeven euro voor een bakje vis moet betalen dan verwacht ik iets smakelijks en niet iets wat ik in de vullisbak gooi of iets wat niet echt lekker is.

Opgepoetst koper glimt net zo mooi als goud, wat maakt het dan uit wat je krijgt?
pi_179534119
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]


Opgepoetst koper glimt net zo mooi als goud, wat maakt het dan uit wat je krijgt?
het is een fastfood snack die gefrituurd wordt. goedkoop en lekker moet dat zijn.
en Pollack doet dat prima.

het is niet voor niks dat een frikandel van separatorvlees is gemaakt en nog prima smaakt ook.
en zoals altijd als de consument niet meer wilt betalen voor kwaliteit (zoals bv. in Italie of Frankrijk) dan krijg je gewoon goedkopere alternatieven.

[ Bericht 7% gewijzigd door fespo op 01-06-2018 12:04:12 ]
pi_179534891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:54 schreef fespo het volgende:

[..]

het is een fastfood snack die gefrituurd wordt. goedkoop en lekker moet dat zijn.
en Pollack doet dat prima.

het is niet voor niks dat een frikandel van separatorvlees is gemaakt en nog prima smaakt ook.
en zoals altijd als de consument niet meer wilt betalen voor kwaliteit (zoals bv. in Italie of Frankrijk) dan krijg je gewoon goedkopere alternatieven.
Dus als jij in een restaurant lamskotelet besteld vind je het prima als je een varkenskarbonade krijgt want dat is ook prima te eten?

Als ik vraag of het kabeljauw is dan wil ik gewoon een eerlijk antwoord. En ja, ik betaal daarvoor een prijs die kabeljauw rechtvaardigt. Dan is het toch gewoon fraude als je dan pollack of zelfs wijting krijgt. Jij mag dat lekker vinden, ik dus niet. Ik wil gewoon krijgen wat ik lekker vind en waar ik voor betaal.

Ik heb het niet over obscure tentjes langs de boulevard maar gewoon bij gerenommeerde viszaken.
pi_179535580
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus als jij in een restaurant lamskotelet besteld vind je het prima als je een varkenskarbonade krijgt want dat is ook prima te eten?

Als ik vraag of het kabeljauw is dan wil ik gewoon een eerlijk antwoord. En ja, ik betaal daarvoor een prijs die kabeljauw rechtvaardigt. Dan is het toch gewoon fraude als je dan pollack of zelfs wijting krijgt. Jij mag dat lekker vinden, ik dus niet. Ik wil gewoon krijgen wat ik lekker vind en waar ik voor betaal.

Ik heb het niet over obscure tentjes langs de boulevard maar gewoon bij gerenommeerde viszaken.
oh wellicht is het 2% Kabeljauw, dan liegen ze niet.
zo gaat dat in de voedselindustrie (helaas)

[ Bericht 0% gewijzigd door fespo op 01-06-2018 13:22:14 ]
pi_179535657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:05 schreef fespo het volgende:

[..]

oh wellicht is het 2% Kabeljauw, dan liegen ze niet.
zo gaat dat in de voedselindustrie (helaas)
Nee, zo werkt het niet natuurlijk. Je mag niet 98% van een product uit iets anders laten bestaan dan wat je zegt dat het product is.
pi_179537126
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus als jij in een restaurant lamskotelet besteld vind je het prima als je een varkenskarbonade krijgt want dat is ook prima te eten?

Als ik vraag of het kabeljauw is dan wil ik gewoon een eerlijk antwoord. En ja, ik betaal daarvoor een prijs die kabeljauw rechtvaardigt. Dan is het toch gewoon fraude als je dan pollack of zelfs wijting krijgt. Jij mag dat lekker vinden, ik dus niet. Ik wil gewoon krijgen wat ik lekker vind en waar ik voor betaal.

Die prijs rechtvaardigt helemaal geen kabeljauw! Wat kost zo'n portie? 5 euro? Ik kocht een pond meestal voor 7 euro. Een kilo kabeljauwfilet zit al op zo'n 16 euro. En dan is het nog geen kibbeling. Bedenk dan ook nog dat van 100 gr filet geen 100 gr overblijft als je het frituurt.

Dat praat niet goed dat de visboer vertelt dat het kabeljauw is natuurlijk maar het is wel wat naïef dat, als je geen tegen de 10 euro wil betalen voor kibbeling, dan wel kabeljauw verwacht. Als je het niet lekker vindt, koop je het niet, elders of je maakt het zelf. Er bestaat volgens mij geen recht op lekker eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 01-06-2018 14:23:56 ]
pi_179537768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet natuurlijk. Je mag niet 98% van een product uit iets anders laten bestaan dan wat je zegt dat het product is.
Daarom dat Healthy People nog steeds blauwe bosbes/framboossap verkoopt terwijl het voor 87% uit andere vrachten (appel/druif) bestaat? Zolang het geen beschermde naam is, mag dat.
pi_179538306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daarom dat Healthy People nog steeds blauwe bosbes/framboossap verkoopt terwijl het voor 87% uit andere vrachten (appel/druif) bestaat? Zolang het geen beschermde naam is, mag dat.
Er zit verschil of iets gemaakt is met of van. En dan nog moet het op de verpakking vermeld worden wat er in zit. Kibbeling is een versproduct, maar dan nog horen claims gewoon te kloppen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die prijs rechtvaardigt helemaal geen kabeljauw! Wat kost zo'n portie? 5 euro? Ik kocht een pond meestal voor 7 euro. Een kilo kabeljauwfilet zit al op zo'n 16 euro. En dan is het nog geen kibbeling. Bedenk dan ook nog dat van 100 gr filet geen 100 gr overblijft als je het frituurt.

Dat praat niet goed dat de visboer vertelt dat het kabeljauw is natuurlijk maar het is wel wat naïef dat, als je geen tegen de 10 euro wil betalen voor kibbeling, dan wel kabeljauw verwacht. Als je het niet lekker vindt, koop je het niet, elders of je maakt het zelf. Er bestaat volgens mij geen recht op lekker eten.
De prijs van kibbeling van kabeljauw is bij een goede visboer 2,10 euro per 100 gram. Daarmee komt een portie meestal uit op 6 a 7 euro en dat wil ik best betalen. De betreffende zaak verkoopt ook kibbeling van pollack voor ik dacht 1,60 per 100 gram.

Jij gaat uit van 16 euro de kilo (consumentenprijs) voor kabeljauw. Heel veel water zal er niet verdampen maar er komt wel bafling bij en een beetje vet. Daarnaast zit er dan ook nog iets arbeid en verpakking bij. Vijf euro voor een portie zou net kunnen maar dan zijn het niet grote porties.

Inderdaad begon ik deze discussie dat mijn conclusie is getrokken en dat ik alleen nog maar kibbeling op één vertrouwd adres wil halen. Dat vind ik jammer.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:56:00 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179538390
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus als jij in een restaurant lamskotelet besteld vind je het prima als je een varkenskarbonade krijgt want dat is ook prima te eten?

Enig idee hoe veel restaurants varkensvlees in een Wiener Schnitzel stoppen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179538436
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:51 schreef qajariaq het volgende:

Jij gaat uit van 16 euro de kilo (consumentenprijs) voor kabeljauw.
Wat is daar fout aan? De visboer kan of de kabeljauwfilet verkopen al filet voor 16 euro de kilo of hij kan er kibbeling van maken. Dan moet ie opeens geen consumentenprijs rekenen? Ook daar zit marge op.
pi_179538455
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee hoe veel restaurants varkensvlees in een Wiener Schnitzel stoppen?
Volgens wiki mag het gemaakt worden van kalfsvlees, varkenvlees, kippenvlees of tofu.
speak only if it improves the silence.
pi_179538474
Boem
speak only if it improves the silence.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')