Hihihi, ik vraag me af wanneer ze raampies in die halo gaan maken als regensetup Likkie rainX erop en vlammen met die hap.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:57 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
En Hartley ook op de baan
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:
Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
*Oude F1 V8 motorenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
*Oude F1 V8 motoren
Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden.
Besparen achter de SC betekent dat je daarna meer brandstof over hebt en dus harder kan rijden. Je hoeft dan minder te besparen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ja het brengt andere problemen met zich mee, vooral de extra resonantie door de auto heen. Heb wel verstand van motoren maar dit gaat ook mijn pet te bovenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
https://en.wikipedia.org/(...)ree_cylinder_enginesquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.
Alle duitse merken en volvo hebben een dergelijk systeem in hun straatauto’s. Brandstof besparing inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Al jaren bekend toch,quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:
Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Maar draaien ze allemaal op 3 cilinders? Heb het nog nooit zo duidelijk gehoord, 4 cilinders hoor je iig een stuk minder.quote:Op donderdag 1 maart 2018 06:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Al jaren bekend toch,
dit doen ze zelfs achter de safety car.
[edit] lees nu je andere posts hahaha
Zoals Kimi vorig jaar al meermaals merktequote:Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
Het is nu eenmaal sneller om minder brandstof mee te nemen en te besparen dan meer brandstof mee te nemen en volle bak te rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
quote:Ericsson spint van de baan!
De eerste rode vlag van de dag is een feit: Marcus Ericsson is in bocht 2 van de baan gespind en in de grindbak vast komen te staan.
Ik zal even bellen.. momentjequote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen? Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Gewacht op een drogere baan kan ook.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:29 schreef SnowOokami het volgende:
Ik denk dat serieus bezig zijn met die aero, ja vind het ook lang duren maar ze zullen niet voor de lol zo lang binnen staan.
En hij kan nog steeds 220 rondjes rijden als ie constant door blijft gaan
Naja, zat me vanmorgen al af te vragen of zo'n aero hek zin heeft als er zoveel water doorheen komtquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gewacht op een drogere baan kan ook.
Minder water nu hequote:Op donderdag 1 maart 2018 11:33 schreef Tinos85 het volgende:
Hij is nu ook naar buiten met zo’n droogrek
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen? Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel.
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:46 schreef Refragmental het volgende:
Is er een reden waarom het balkje boven de intake (waar ook de camera in zit) niet geel is bij Max?
Ik was altijd in de veronderstelling dat bij de eerste auto dat balkje zwart is, en bij de tweede auto dat balkje geel zodat je snel onderscheid kunt maken tijdens de race.
[ afbeelding ]
Dat is toch niet waar de reactie om draait johquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.
Je moet vanaf het begin competitief (kunnen) zijn anders heb je bij voorbaat al verloren. Het vorige seizoen is daar hét voorbeeld van. Een auto die pas na de helft van het seizoen mee kan is gewoon ruk.
Max wordt toch kampioen, hep op feesboek gestaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:40 schreef SnowOokami het volgende:
11:40 Verstappen is back out in the Red Bull.
omg!
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef mikieu het volgende:
[..]
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.
Ja.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.
Wel apart... ze doen de cijfer decal dus iedere dag switchen?
Het is niet meer of minder dan een andere dekplaat voor de voordempers en wingendplates op de achtervleugel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Raybar180 het volgende:
[..]
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.
Idd, meteen conclusies trekken terwijl niemand weet wat ze allemaal aan het doen zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.
Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Kerplunk het volgende:
Stoeltje en dergelijke is ook allemaal anders.
Zolang het geen technische problemen zijn waardoor ie veel binnenstaat, vind ik het prima.
twitter:Circuitcat_eng twitterde op donderdag 01-03-2018 om 12:03:08 Weather at 12PM: 🌥️💧 92% ⬇️ 🌡 11.3C ⬆️ (track 18.3C ⬆️⬆️)🌬 SW 0.1#F1Testing https://t.co/4Suo7vLPAf reageer retweet
Vandaag weer geen pauze. Lewis zal het wel best vinden dat Bottas blijft rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.
Antwoord is allang gegeven hierboven. Zelfde auto, ander stoeltje etc.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.
Onzin!quote:
Smiley gemist? Relax.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onzin!
Baan droogt lekker op nu.. zonnetje komt er bij
Oh nee. mijn knipoog vergeten.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh nee. mijn knipoog vergeten.
Ik ben relaxed
P5 al, hij kan het niet meer.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:44 schreef DKUp het volgende:
Gasly sneller dan Max, het is over jongens en meisjes.
Hij heeft gewacht tot nederland lunchpauze heeft....quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef KingRadler het volgende:
eindelijk Max kan nu zijn rondjes rijden
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Mercedes Lunch Pauze:
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/969149141875118081
quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
2nd breakfast, not to be confused with 1st breakfast, brunch, elevensies or afternoon tea.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
Onzinquote:
Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk.quote:
Voorlopig is die motor betrouwbaarder dan die Franse rommelquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk.
Ik ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel
Die waren in ieder geval goed gebruiktquote:
iddquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor.
Alonso vreet zijn Halo op.
Met aerosensorenquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
18 rondjes pas tegenover 76 van de papaya.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand isquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Ik denk dat ze gewoon heel veel verschillende dingen aan het uitproberen zijn.. even naar buiten, 1 of 2 rondjes, en dan hup snel weer naar binnen. Met dat brandstoflek was wel pech. En voor de rest is er toch geen reet mee aan te vangen met die koude temperaturen om bijvoorbeeld bandenslijtages te testen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Nee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:26 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.
Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan.
Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in.
Vquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:quote:
quote:RedBull is running comparison tests on different front-wing configurations today
Die boemerang hebben ze bij McLaren trouwens wel fraai afgewerkt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Kan met de rake te maken hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan met de rake te maken hebben.
quote:Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.
De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor beïnvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.
Bron
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
[..]
quote:Red Bull Racing ontmantelt barge boards
De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.quote:
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pasquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijkquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Vandaag rijden ze weinig.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd isquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.
15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.
/RIP seizoen
Dont shoot the messengerquote:'Onderdeel van het testprogramma'
Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
ook al hebben ze de boel op orde blijft het probleem dat ze weinig invloed op het motorische gedeelte hebben en daar is de grootste slag te makenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:59 schreef KingRadler het volgende:
Benieuwd of RB het nu wel op orde heeft.
Grindquote:Op donderdag 1 maart 2018 16:21 schreef Gezicht het volgende:
Gecrasht of in het grind? Aardig verschil lijkt me.
Attenborough impressie "and Here it is, a Verstappen in his natural habitat"quote:
Ze zullen ook niet toegeven dat ze problemen hebben denk ikquote:
quote:16:34 Lots of fuss down outside the Red Bull pit. While those of us looking from above can't see anything, the team is well aware that when the RB14 is lifted off the recovery truck there's a chance people could sneak a look at its floor from below. Screens are up to prevent cameras on the ground getting the view they are looking for.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull wil niet dat de onderkant bekeken wordt.
[..]
Mag dat?quote:Screens are up to prevent cameras on the ground getting the view they are looking for.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 16:39 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull wil niet dat de onderkant bekeken wordt.
[..]
twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 16:39:30 The weather has been so cold, can you blame @Max33Verstappen for taking a little trip to the beach? 🏖 #F1Testing https://t.co/RHtMazZPc7 reageer retweet
Waarom niet?quote:
Tijdens de tests wel. Tijdens gp-weekenden niet.quote:
twitter:F1 twitterde op donderdag 01-03-2018 om 16:53:28 Lap times are really starting to tumble nowLewis Hamilton goes quickest with a 1:19.333 on the Medium tyre 🔥#F1 #F1Testing https://t.co/IyL0oSOwq6 reageer retweet
het wordt een Engelsman of een Duitser, helaas geen andere smakenquote:Op donderdag 1 maart 2018 16:55 schreef beantherio het volgende:
Ach als we eind dit jaar het eerste WK van Max vieren dan zijn dit soort probleempjes allang weer vergeten.
Ik dacht dat het bij de grindbak was, maar het lijkt me niet dat teams schermen mogen neerzetten buiten hun eigen pitbox.quote:
Ggquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Gasly alweer 115 ronden met een Honda.
Alle kruit verschoten voor de races straksquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Gasly alweer 115 ronden met een Honda.
Lijkt me welquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef KingRadler het volgende:
Mag je de motor vervangen tijdens test dagen
Yep, oneindig veelquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef KingRadler het volgende:
Mag je de motor vervangen tijdens test dagen
Ze lijken er qua betrouwbaarheid goed bij te zitten. Als ze dit jaar qua vermogen ook een beetje goed zitten zie ik Red Bull nog wel switchen.quote:
Het is niet dat het heel slecht gaat, Max heeft door een kleine fout gewoon geen snelle rondes gereden. Voordat hij in de grindbak kwam en vast kwam te zitten reedt hij eerst op intermediates en daarna met een aerorack.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Grappig wel.Hier werd afgelopen maanden gepost dat pas bij de eerste testresultaten iets gezegd kan worden over de kansen van Red Bull.
Nu het niet goed gaat met testen,zeggen testdagen ineens niets meer
Dat is een wel een heel zuinige 'reasonably happy' ...twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 19:29:35 "We are reasonably happy with what the RB14 delivered in its first outing." 👊 Update from the final day of the first test in Barcelona 👉 https://t.co/NefB8HFVJT #F1Testing #RB14 https://t.co/YOLirC9NzR reageer retweet
Dat waren ze vorig jaar ook, het waren maar tests en er was geen vuiltje aan de lucht.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:36 schreef truthortruth het volgende:Dat is een wel een heel zuinige 'reasonably happy' ...twitter:redbullracing twitterde op donderdag 01-03-2018 om 19:29:35 "We are reasonably happy with what the RB14 delivered in its first outing." 👊 Update from the final day of the first test in Barcelona 👉 https://t.co/NefB8HFVJT #F1Testing #RB14 https://t.co/YOLirC9NzR reageer retweet
Red Bull stond de eerste dag bovenaan en verder hebben ze geen snelle tijden meer kunnen rijden door slecht weer of wat problemen zoals dinsdag (brandstofpomp) en vandaag (grindbak).quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:47 schreef Mansjester het volgende:
Grappig wel.Hier werd afgelopen maanden gepost dat pas bij de eerste testresultaten iets gezegd kan worden over de kansen van Red Bull.
Nu het niet goed gaat met testen,zeggen testdagen ineens niets meer
Vandaag ook een lekkage.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Red Bull stond de eerste dag bovenaan en verder hebben ze geen snelle tijden meer kunnen rijden door slecht weer of wat problemen zoals dinsdag (brandstofpomp) en vandaag (grindbak).
Ik heb er nog steeds het volste vertrouwen in.
http://www.espn.com/f1/st(...)sting-hiccups-fridayquote:We had a leak, so we were just checking the whole car, and everything was alright after that.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | L. Hamilton Mercedes 1:19.333 94 M (4) S. Vettel Ferrari 1:19.673 218 S (2) S. Vandoorne McLaren 1:19.854 147 HS (4) V. Bottas Mercedes 1:19.976 212 M (2) D. Ricciardo Red Bull 1:20.179 107 M (1) K. Magnussen Haas 1:20.317 132 SS (4) M. Verstappen Red Bull 1:20.326 102 M (2) K. Räikkönen Ferrari 1:20.506 80 S (1) N. Hulkenberg Renault 1:20.547 142 M (1) F. Alonso McLaren 1:20.929 113 SS (4) C. Sainz Jr. Renault 1:20.940 151 M (4) L. Stroll Williams 1:21.142 100 S (4) P. Gasly Toro Rosso 1:21.318 229 S (2) R. Kubica Williams 1:21.495 48 S (2) S. Sirotkin Williams 1:21.822 127 S (2) E. Ocon Force India 1:21.841 79 S (2) S. Pérez Force India 1:21.973 65 S (4) B. Hartley Toro Rosso 1:22.371 95 S (1) R. Grosjean Haas 1:22.578 55 S (1) C. Leclerc Sauber 1:22.721 140 S (2) M. Ericsson Sauber 1:23.408 143 S (1) N. Mazepin Force India 1:25.628 22 M (1) |
Gezien de temperaturen op de baan heeft dat niet veel nut lijkt me.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:10 schreef bokkepoot het volgende:
Wel grappig dat alleen Haas en McLaren de hogere banden dan Soft gebruikt lijken te hebben.
Lijkt me toch wel handig om die een beetje te evalueren met je testen..
Weet ik niet Haas en McLaren zijn wel weer een van de snelste met deze band..quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:17 schreef lord_bono het volgende:
Gezien de temperaturen op de baan heeft dat niet veel nut lijkt me.
Daarom zegt het niet zoveel. Als je die tijden omrekent naar softs staan ze er in een keer een stuk slechter voor.quote:Op donderdag 1 maart 2018 20:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet ik niet Haas en McLaren zijn wel weer een van de snelste met deze band..
Die had ik net een half uur geleden gelezenquote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
Best interessant aangezien Wazari het al over een andere ontstekingsmethode had. HCCI wordt al een tijdje onderzocht en deels toegepast, maar wist niet dat er nog andere varianten van bestonden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die had ik net een half uur geleden gelezen
SPCCI dus, een concept waar Mazda al flink mee bezig is.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SPCCI dus, een concept waar Mazda al flink mee bezig is.
Andere fabrikanten gebruiken bijvoorbeeld een kleine extra verbrandingskamer
Goed verhaal maar verder redelijk voor de hand liggend. Hij zegt verder niets over smering bij het niet inspuiten of ontsteken van de niet draaiende cilinders. Dat kan namelijk de reden zijn dat ze die cinders afwisselen. Temperatuur is uiteraard ook een reden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 21:36 schreef SnowOokami het volgende:
Hier staat een gedetailleerde analyse van de 3 cilinder modus van de Honda motor met een uitleg waarom ze het doen:
https://www.f1technical.n(...)&start=13215#p742934
Enige wat is geconstateerd is dat elke 4 cycles de 3 cilinders wisselen met de andere 3 cilinders. Dus temperatuur is wel een goeie idd.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Goed verhaal maar verder redelijk voor de hand liggend. Hij zegt verder niets over smering bij het niet inspuiten of ontsteken van de niet draaiende cilinders. Dat kan namelijk de reden zijn dat ze die cinders afwisselen. Temperatuur is uiteraard ook een reden.
Omdat Nikita Mazepin op de eerste dag 's ochtends van de baan spinde en daarna niet meer heeft gereden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:42 schreef RingBewoner het volgende:
Ik heb de eerste testweek niet zo goed kunnen volgen als ik zou willen. Kan iemand mij vertellen waarom Force India onder de 200 ronden is blijven hangen?
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 22:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat Nikita Mazepin op de eerste dag 's ochtends van de baan spinde en daarna niet meer heeft gereden.
Zou het wellicht door kou en sneeuw kunnen komen?quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.
Joh, maar gisteren reed bijna niemand. Ik dacht wel gelezen te hebben dat ook McLaren en Red Bull de nodige uren in de garage hebben doorgebracht. Vandaar de verbazing over FI. Maar als het niks meer is dan een middag niet gereden, dan zijn er blijkbaar weinig problemen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Zou het wellicht door kou en sneeuw kunnen komen?
Ik vind ze niet overdreven weinig gereden hebben. De eerste uren vandaag waren sowieso ook niet druk. Je mist dan als team eigenlijk al ander halve dag door het weer en een halve dag voor Mazepin.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Joh, maar gisteren reed bijna niemand. Ik dacht wel gelezen te hebben dat ook McLaren en Red Bull de nodige uren in de garage hebben doorgebracht. Vandaar de verbazing over FI. Maar als het niks meer is dan een middag niet gereden, dan zijn er blijkbaar weinig problemen.
Dan zal het wel meevallen . Viel mij gewoon op toen ik een lijstje zag vanmiddag.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind ze niet overdreven weinig gereden hebben. De eerste uren vandaag waren sowieso ook niet druk. Je mist dan als team eigenlijk al ander halve dag door het weer en een halve dag voor Mazepin.
Dan ben je eigenlijk al 2 volle dagen kwijt.
Perez is vanmiddag wel even kwijt geweest maar heb niks van problemen gehoord
Perez en Ocon reden dinsdag en vandaag beiden rond de 70 ronden. Alleen Mazepin kwam maandag niet verder dan 22, dus mis je al gauw 50 ronden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat het enige? Dat is namelijk 'maar' een halve dag. Ik heb meegekregen dat meerdere teams wat problemen hebben gehad en binnen hebben gestaan.
Ik ben weer helemaal op de hoogte .quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Perez en Ocon reden dinsdag en vandaag beiden rond de 70 ronden. Alleen Mazepin kwam maandag niet verder dan 22, dus mis je al gauw 50 ronden.
En ja, er hebben meerdere teams problemen gehad, zoals RB die dinsdag en vandaag een halve dag misten.
En zo af en toe gleed er een auto in de grindbak.
Ik heb DP026 & co al een tijdje niet gezien idd.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 04:23 schreef SiGNe het volgende:
Mijn voorspelling: weer een seizoen trolls op de FP...
www.ishetaldinsdag.nlquote:
Je link klopt niet... Die zegt of het al vrijdag isquote:
Nog beter toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je link klopt niet... Die zegt of het al vrijdag is
Gelukkig wel.quote:
blijft hoe dan ook saai, het is wachten op de eerste race en dan hopen dat Mercedes niet eens een podium pakt, dan kan het een leuk jaar wordenquote:
Vorig jaar was idd leuk tot Vettel doordraaidequote:Op vrijdag 2 maart 2018 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft hoe dan ook saai, het is wachten op de eerste race en dan hopen dat Mercedes niet eens een podium pakt, dan kan het een leuk jaar worden
RIC zal zijn plaats wel overnemen. En als HAM stopt zal VER wel in zijn plek komen.quote:WOLFF: "BOTTAS KAN ZICH NERGENS MEER ACHTER VERSCHUILEN"
De druk staat vol op de ketel voor Mercedes-coureur Valtteri Bottas. De Fin moet dit jaar presteren, anders zal zijn werkgever niet aarzelen om voor 2019 met een andere rijder in zee te gaan. Of zoals Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff het verwoordt: "Als Valtteri een tandje bij weet te schakelen en Lewis Hamilton kan uitdagen, dan bewijst hij dat hij tot de beste Formule 1-coureurs behoort. Zo niet, dan zal hij merken dat hij zich nu nergens meer achter kan verschuilen."
Duidelijke woorden aan het adres van Bottas, die zelf beweert dat druk juist is afgenomen. "De druk is nu veel minder. Ik heb een seizoen aan de zijde van Lewis achter de rug en het team is nu bekend voor mij. Ik ben in staat om pole positions te behalen en races te winnen. Vorig jaar moest ik februari nog het team leren kennen, nu kan ik me volledig toeleggen op het verbeteren van de performance. Ik kan me helemaal concentreren op het rijden zelf."
Veel coureurs zullen voor 2019 azen op zijn stoeltje, maar Bottas richt zich op het racen. "Op dit moment zijn contractuele kwesties van ondergeschikt belang. Daar gaan we in een later stadium wel naar kijken. Mijn doelstellingen zijn dusdanig hoog dat ze de druk van buitenaf totaal elimineren", vertelde de Fin aan Iltalehti. "Als ik mijn doelen weet waar te maken, dan zullen er helemaal geen problemen zijn met aflopende contracten en dergelijke."
RIC zal naar Ferrari gaanquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
RIC zal zijn plaats wel overnemen. En als HAM stopt zal VER wel in zijn plek komen.
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 01:57 schreef opreis het volgende:
Testweek 1 zit erop, zijn er al die zich aan voorspellingen durven te wagen?
Ik verwacht zelf 3 groepen die redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn
Top 3 Mercedes/Ferrari/Red Bull
-mercedes: waarschijnlijk weer de beste motor/wagen combi, met Hamilton een echte topper maar van Bottas verwacht ik dat hij niet op het gelijke niveau van Hamilton kan komen en dus het team wat punten kan kosten
-Ferrari: vergelijkbare kwaliteit van motor/wagen, met Vettel ook een topcoureur maar van Kimi verwacht ik nog minder dan van Bottas, mede hierom zie ik Ferrari niet de WCC winnen tenzij de de wagen significant beter is dan die van de merc/RB
-Red Bull: top wagen, mindere motor, maar ik verwacht dat de combi dichter bij merc/ferrari zit qua performance dan de afgelopen jaren. Bovendien hebben ze 2 van de beste coureurs op de grid
4,5,6, Mclaren, Force India, Renault
-McLaren: goede wagen, mindere motor, en moeten dit jaar met een nieuwe motor aan de slag wat enige tijd gaat kosten om te optimaliseren. In Alonso een top coureur die vaak weet te maximaliseren, verwacht hem op P7 in de WDC, Stoffel een goede coureur maar (nog) geen top
-Force India: top motor, goede wagen en goede coureurs, het gat met de top 3 zal wel blijven zoals de afgelopen jaren maar door de sprongen van mclaren en renault zal hun P4 in de WCC in gevaar komen
-Renault: goede wagen, mindere motor, goede coureurs. Denk alleen dat ze nergens echt een “top” component hebben die het verschil voor ze kan maken en daarom waarschijnlijk P6 in de WCC
7,8,9,10 Williams, TR, Haas, Sauber. De volgorde zal afhangen van wie het beste punten kan sprokkelen wanneer de top 6 punten laat liggen
-Williams: goede wagen, top motor, slechte coureurs, ik denk dat kubica als ervaren reserve/testcoureur een belangrijke rol zal spelen bij de ontwikkeling van de wagen, sirotkin schijnt erg slim te zijn maar mist ervaring en Stroll is weinig soeps
-TR: goede wagen, mindere motor, redelijke coureurs. De prestaties van de motor en coureurs zijn nog moeilijk te voorspellen, maar van RB familie coureurs mag je wel wat potentie verwachten. De Honda lijkt vooralsnog iig betrouwbaar te zijn.
-Haas: mindere wagen, goede motor, redelijke coureurs. Zullen vooral last hebben van de progr ssie van Mclaren/Sauber die nu niet minder gegarandeerd onder ze eindigen.
-Sauber: redelijke wagen, goede motor, 1 slechte coureur en een rookie. Ik denk dat ze mede door de 2018 ferrari motor dit jaar wel de aansluiting kunnen vinden, al dan niet met LeClerck die misschien voor een aantal punten zou kunnen zorgen
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.quote:
Ik denk dat Vettel dan pech gaat hebbenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.
Ik denk dat het niet zo werkt.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel dan pech gaat hebben
Ik verwacht eerder Leclerc daar volgend jaar.quote:
Renault is imho het vierde team van de afgelopen testweek, na de gebruikelijke top 3 (in die volgorde). Williams vind ik tot dusver tegenvallen. En FI al helemaal.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?
We zullen zien.quote:
Ik bedoel meer als RIC bij RB zou vertrekken.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder Leclerc daar volgend jaar.
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:51 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Vettel een sterke rijder naast zich wil hebben.
ik hoop dat hij daar niet zo mee bezig isquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.
twitter:ZiggoSport twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 14:55:19 📺 KIJKTIP 👇 https://t.co/joSE21Z8x3 reageer retweet
quote:1-fans opgelet! Vanavond bij Ziggo Sport een overzicht van de eerste testweek van de Formule 1 in Barcelona
20.30 uur: Ziggo Sport Select
23.30 uur: Ziggo Sport (Kanaal 14)
Met @Olav_Mol & @jackontracks
#F1 #F1Testing #ZiggoSportF1
Dat verwacht ik wel, en met goede bedoel ik dus geen top zoals merc en red bull, maar 1 stapje eronderquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Jij vindt dat Renault en Williams een goede wagen hebben?
Nou idd, Vettel heeft wel vaak enorm sterke rijders naast hem gehad zoals een bejaarde webber en raikonen die door alonso compleet vernederd was maar naast vettel niet zo heel slecht meer leekquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat Vettel een sterke rijder naast zich middelmatig wil laten lijken, dat is hem dan ook in 9 van de 10 voorgaande jaren gelukt.
Vorig seizoen was FI tijdens de tests ook vrij anoniem en dit jaar heeft die paytesrdriver ook een dag geredenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault is imho het vierde team van de afgelopen testweek, na de gebruikelijke top 3 (in die volgorde). Williams vind ik tot dusver tegenvallen. En FI al helemaal.
In Hamilton snelste, problemen voor Verstappen was men alweer lekker op dreef..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb DP026 & co al een tijdje niet gezien idd.
Ze doen aan dezelfde sport, dus die kans is inderdaad vrij groot.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:10 schreef KingRadler het volgende:
ik zie Ric en Max elkaar nog tegen komen in de toekomst niet meer als team genoot en beide bij een ander team.
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:02 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou idd, Vettel heeft wel vaak enorm sterke rijders naast hem gehad zoals een bejaarde webber en raikonen die door alonso compleet vernederd was maar naast vettel niet zo heel slecht meer leek
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1quote:Op vrijdag 2 maart 2018 15:11 schreef Themeparktommy het volgende:
Zijn de plekken in de Ziggo studio nog niet vergeven of heb ik iets gemist?
Dus?!quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
..is het onzin wat hij schrijft.quote:
Kun je nagaan hoe slecht die Raikkonen is. Die kan er echt helemaal geen kut van.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
Eens. Dramatische rijder en kut qua persoon. Had al drie jaar geleden moeten stoppen. Jammer dat dat soort figuren nog steeds een plekje hebbenquote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe slecht die Raikkonen is. Die kan er echt helemaal geen kut van.
Zijn waarschijnlijk al vergeven. Studio zal dit jaar wel vol zitten met al die nieuwe f1 fansquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:43 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Staat nog niks op.
Das in een half uur wegquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:43 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Staat nog niks op.
Als je nou zelf war beter had gelezen dat ik zelf heb gezegd dat ik van Bottas minder verwacht dan van kimi. Nou is dat gat natuurlijk op meerdere manieren uit te leggen. Je zou Bottas en Kimi gelijk kunnen stellen en dan zou Vettel er inderdaad beter uit komen. Of je zou kunnen stellen dat hamilton en vettel redelijk gelijk zijn maar dat kimi minder is dan bottas, en dan gaat je stelling van een sterke rijder naast vettel al weer een stuk minder op. Tevens was het gat tussen Vettel en Raikonen in 2016 een stuk minder groot. En in alle 3 de jaren dat vettel en kimi samen rijden is het gat nooit zo groot geweest als het enkele jaar tussen kimi en alonsoquote:Op vrijdag 2 maart 2018 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je nou zelf wat beter had opgelet had je kunnen constateren dat het gat tussen Vettel en Raikkonen heel groot was, veel groter dan tussen Hamilton en Bottas bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Eens. Dramatische rijder en kut qua persoon. Had al drie jaar geleden moeten stoppen. Jammer dat dat soort figuren nog steeds een plekje hebben
Het maakt elkaar niet zoveel, het verschil is vooral dat het bij Alonso altijd heet dat hij heel goed is in een slechte auto en bij Vettel het altijd aan de auto te danken is. Daar zit in zoverre wat in dat Alonso erom bekend staat dat hij relatief snel is in een slechte auto, terwijl Vettel heel slecht is in worstelen met een auto. Wat is goed? Ik denk dat ze alledrie op ongeveer hetzelfde niveau zitten, je zou Vettel qua snelheid een onetrickpony kunnen noemen, en Alonso een coureur met wie de auto eigenlijk nooit goed wordt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 00:42 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je nou zelf war beter had gelezen dat ik zelf heb gezegd dat ik van Bottas minder verwacht dan van kimi. Nou is dat gat natuurlijk op meerdere manieren uit te leggen. Je zou Bottas en Kimi gelijk kunnen stellen en dan zou Vettel er inderdaad beter uit komen. Of je zou kunnen stellen dat hamilton en vettel redelijk gelijk zijn maar dat kimi minder is dan bottas, en dan gaat je stelling van een sterke rijder naast vettel al weer een stuk minder op. Tevens was het gat tussen Vettel en Raikonen in 2016 een stuk minder groot. En in alle 3 de jaren dat vettel en kimi samen rijden is het gat nooit zo groot geweest als het enkele jaar tussen kimi en alonso
Nou ik lach me kapot als die straks volle bak het gevecht met de Mclaren's aan gaan en nog heel blijven ook. Ik blijf denken dat een groot deel van de problemen bij de starre houding van Mclaren zelf lag als ik dit zo zie. Het zegt natuurlijk niks, maar toch.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
Alle kruit verschoten voor de races straks
Rosberg heeft Schumacher verslagen. En hoe verklaar je het verschil tussen alonso en kimi? Je hebt er een handje van om selectief te lezen en je resultaten te cherrypicken in het voordeel van Vettel.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het maakt elkaar niet zoveel, het verschil is vooral dat het bij Alonso altijd heet dat hij heel goed is in een slechte auto en bij Vettel het altijd aan de auto te danken is. Daar zit in zoverre wat in dat Alonso erom bekend staat dat hij relatief snel is in een slechte auto, terwijl Vettel heel slecht is in worstelen met een auto. Wat is goed? Ik denk dat ze alledrie op ongeveer hetzelfde niveau zitten, je zou Vettel qua snelheid een onetrickpony kunnen noemen, en Alonso een coureur met wie de auto eigenlijk nooit goed wordt.
Feit is dat Vettel alleen verslagen is in een seizoen dat hij met de auto worstelde en dat Hamilton is verslagen door Button, Rosberg en hij ook met Bottas regelmatig wat te stellen had. Terwijl STR nog moeten laten zien zonder Vettel in de buurt van een overwinning te kunnnen komen en RBR zich zonder Vettel nog niet als WK-kandidaat heeft weten te melden. Beetje raar om dan te doen alsof Raikkonen van een hard stampende wereldkampioen ineens een bejaarde is geworden.
Ik heb nooit meegedaan met het onzinnige idee dat Raikkonen zo snel zou zijn. Ik denk dat die Lotus gewoon een WK-kandidaat was geweest in handen van een van de grote drie. Dat hij minstens 0.3 achter zou liggen was te verwachten, sterker nog, dat had ik voorspeld. Als het dan een hork om te besturen is en Alonso in zijn element en Raikkonen doodongelukkig dan kan dat zomaar een halve seconde of meer worden. Ik hoef niet te cherrypicken in het voordeel van Vettel, hij heeft 4 keer een auto gehad die eventueel WK zou kunnen worden en is het 4 keer geworden. Beetje raar om dan te doen alsof Hamilton die veel betere auto's heeft gehad en meer dan eens is geevenaard of verslagen de betere coureur zou zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Rosberg heeft Schumacher verslagen. En hoe verklaar je het verschil tussen alonso en kimi? Je hebt er een handje van om selectief te lezen en je resultaten te cherrypicken in het voordeel van Vettel.
De Ferrari is altijd inferieur aan de Mercedes geweest.quote:Denk je echt dat Vettel de afgelopen 9(?) jaar in een TR een race had kunnen winnen? Na zn overstap naar ferrari is dat al lastig genoeg gebleken in superieure wagens.
Ik heb al eerder de vraag opgeworpen of RBR wel een echt topteam is, maar een coureur heeft natuurlijk weldegelijk invloed op hoe een auto zich gedurende het seizoen ontwikkelt. Daar zit bij Alonso niet zoveel schot in terwijl Vettel vaak steeds meer één met de auto lijkt te worden en steeds meer afstand van zijn teamgenoot neemt.quote:Je kunt het ook RB moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met een mercedes of ferrari motor hebben gereden in het V6 tijdperk. Of denk je dat de motor dan opeens minder vaak stuk was gegaan in de handen van vettel?
Lekker discussieren dan, het ene moment plaats je raikonen in de schaal sterke coureur die naast vettel niet zo snel meer lijkt (wat alonso ook al had laten zien)quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb nooit meegedaan met het onzinnige idee dat Raikkonen zo snel zou zijn. Ik denk dat die Lotus gewoon een WK-kandidaat was geweest in handen van een van de grote drie. Dat hij minstens 0.3 achter zou liggen was te verwachten, sterker nog, dat had ik voorspeld. Als het dan een hork om te besturen is en Alonso in zijn element en Raikkonen doodongelukkig dan kan dat zomaar een halve seconde of meer worden. Ik hoef niet te cherrypicken in het voordeel van Vettel, hij heeft 4 keer een auto gehad die eventueel WK zou kunnen worden en is het 4 keer geworden. Beetje raar om dan te doen alsof Hamilton die veel betere auto's heeft gehad en meer dan eens is geevenaard of verslagen de betere coureur zou zijn.
[..]
De Ferrari is altijd inferieur aan de Mercedes geweest.
[..]
Ik heb al eerder de vraag opgeworpen of RBR wel een echt topteam is, maar een coureur heeft natuurlijk weldegelijk invloed op hoe een auto zich gedurende het seizoen ontwikkelt. Daar zit bij Alonso niet zoveel schot in terwijl Vettel vaak steeds meer één met de auto lijkt te worden en steeds meer afstand van zijn teamgenoot neemt.
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
zou niet weten wat de lol is van het kijken naar F1 in de Ziggo studio. de presentatoren zitten in een apart hok tijdens de race. er is geen vergoeding voor de mensen in het publiek.
hoop dat men vaart maakt met het streamen van de onboard camera's. zet er een extra TV voor bij
Toestemming om rauwe eieren op die kale kop van Rob Kamphues te gooien...quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:
[..]
Wat voor vergoeding wil je dan zien?
een klapvee vergoedingquote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:28 schreef needakill het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso een hapje en een drankje. Wat voor vergoeding wil je dan zien?
De oude sponsor van Alonso staat nog achter McLaren.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 22:28 schreef SnowOokami het volgende:
Kijk nu die aflevering van gisteravond... maar Ziggo moet ook nog ff inkomen
Spot de fout:
[ afbeelding ]
Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERSquote:Renault's big shortfall - both in terms of performance and reliability - is in the hybrid element of their engine. Last year, they ended up being forced to revert to their 2016-specification energy recovery system (Ers) because the new one they were developing could not be made reliable enough.
This year, they have another updated hybrid system in development, but it is not ready for the start of the season - so they will again be using what is now a two-year-old design. They plan to introduce the upgraded Ers later in the season but are not able to say when that might be.
The hope is said to be that it will be around the fifth race of the season, the Spanish GP in early May. They may prefer to wait until they introduce the second of the three permitted engines - which would presumably be at the seventh race of 21 in Canada in June. But at this stage there is no guarantee of when - or even whether - it will appear.
Gras is groen.quote:Op zondag 4 maart 2018 11:08 schreef zoem het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098
[..]
Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERS
Raikkonen is zijn hele carriere door overschat geweest, zeker qua pure snelheid. Ik heb daar nooit aan meegedaan, maar dat maakt hem geen prutser natuurlijk, gewoon een goede subtopper die een keer WK kan worden als het meezit met de auto en hij geen echte topper als teamgenoot heeft. Ik hoef dan ook niks dicht te lullen door er een plotselinge verandering in de kwaliteiten van de coureur bij te verzinnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Lekker discussieren dan, het ene moment plaats je raikonen in de schaal sterke coureur die naast vettel niet zo snel meer lijkt (wat alonso ook al had laten zien)
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.quote:Vettel had afgelopen jaar de auto om kampioen te kunnen worden, 4 van de 5 dus.
Nergens stel ik dat hamilton de betere is tov vettel.
Horner en Verstappen richten hun peilen ook niet voor niks op Vettel natuurlijk. Als RBR het hele jaar achterloopt en dan op het laatst nog een paar keer leuk mee weet te doen dan is dat niet zoals een seizoen voor een topteam hoort te gaan. Ook hebben ze niet de regie over de motor, ik zou zeggen dat een echt topteam die of in eigen beheer ontwikkelt voor optimale integratie of een nauwe samenwerking heeft als hét team voor de motor zoals McLaren en Honda, ongeacht de uitkomst daarvan. Bovendien hebben ze nog maar één periode meegedaan om de titels, met maar één coureur.quote:Horner stelde dat de Ferrari de betere auto was dan de merc het afgelopen jaar maar dat het aan de constistentere coureurs lag dat merc met beide titels aan de haal ging.
De afgelopen 2 jaar (zn eerste jaar bij ferrari kan ik me niet heldentenor voor de geest halen) begon ferrari met een voorsprong op red bull, beide jaren was de voorsprong aan het eind van het jaar zo goed als verdwenen. Hoe je er dan bij komt dat red bull geen top team is en dat vettel een auto goed ontwikkeld is mij duidelijk een raadsel. Of het verschil ook groter wordt zie ik ook niet 1,2,3
zelfde geldt voor Kimi in de Lotus.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raikkonen is zijn hele carriere door overschat geweest, zeker qua pure snelheid. Ik heb daar nooit aan meegedaan, maar dat maakt hem geen prutser natuurlijk, gewoon een goede subtopper die een keer WK kan worden als het meezit met de auto en hij geen echte topper als teamgenoot heeft. Ik hoef dan ook niks dicht te lullen door er een plotselinge verandering in de kwaliteiten van de coureur bij te verzinnen.
[..]
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.
[..]
Horner en Verstappen richten hun peilen ook niet voor niks op Vettel natuurlijk. Als RBR het hele jaar achterloopt en dan op het laatst nog een paar keer leuk mee weet te doen dan is dat niet zoals een seizoen voor een topteam hoort te gaan. Ook hebben ze niet de regie over de motor, ik zou zeggen dat een echt topteam die of in eigen beheer ontwikkelt voor optimale integratie of een nauwe samenwerking heeft als hét team voor de motor zoals McLaren en Honda, ongeacht de uitkomst daarvan. Bovendien hebben ze nog maar één periode meegedaan om de titels, met maar één coureur.
Verder zie je een patroon bij Vettel. Je ziet dat hij gedurende een seizoen doorgaans een steeds groter gat slaat met zijn teamgenoot, van 1 a 2 tiende in het begin tot vaak wel een halve seconde of meer tegen de tijd dat de prijzen worden verdeeld. Dan wordt die auto ook sterker tov de concurrentie. Bij de seizoenen die qua auto als een nachtkaars uitgaan, RBR 2014 en Ferrari 2016, zie je ook dat het verschil met zijn teamgenoot kleiner wordt of zelfs verdwijnt. De auto moet de eigenschappen hebben die hem vertrouwen geven, anders is hij niet snel. Maar als de auto dat doet dan heb je ook wat.
Die MGU-K weegt wel meer dan 5kg teveelquote:Op zondag 4 maart 2018 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gras is groen.
ERS is gelukkig niet erg belangrijk als het op prestaties aan komt.
Precies, schandalig dat ze het nog steeds niet voor elkaar hebben.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die MGU-K weegt wel meer dan 5kg teveel
Misscien wel, maar dan heb je toch niet zo heel veel. Echt afstand nemen van coureurs als Grosjean, Massa en Heidfeld zat er voor hem nooit in.quote:
In de echte wereld heeft Vettel vorig jaar zelf zijn kampioenschap verknalt door het te laten afweten onder druk.quote:Op zondag 4 maart 2018 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Je zet een vals beeld van hem in relatie tot Raikkonen neer. Vettel had vorig jaar het kampioenschap eventueel kunnen stelen als alles meezat en dankzij het geworstel van Mercedes met de diva, terwijl hun auto ook nogal lastig af te stellen scheen te zijn.
Dat klopt in zoverre dat in de echt wereld men elkaar maar dom nalult.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de echte wereld heeft Vettel vorig jaar zelf zijn kampioenschap verknalt door het te laten afweten onder druk.
Je bedoelt waar men niet uitgaat van imaginaire boven camera'squote:Op zondag 4 maart 2018 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt in zoverre dat in de echt wereld men elkaar maar dom nalult.
En men weet hoe beperkt het voorstellingsvermogen van het overgrote deel van het publiek is.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je bedoelt waar men niet uitgaat van imaginaire boven camera's
Iedereen is gek behalve jij, dat heb je vorige seizoenen al duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En men weet hoe beperkt het voorstellingsvermogen van het overgrote deel van het publiek is.
Er zijn er hier nog een paar die zelfstandig kunnen waarnemen en denken, maar van de elkaar nablatende meute hoeven we inderdaad geen heldere inzichten te verwachten.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is gek behalve jij, dat heb je vorige seizoenen al duidelijk gemaakt.
Dank je voor het compliment.quote:Op zondag 4 maart 2018 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn er hier nog een paar die zelfstandig kunnen waarnemen en denken, maar van de elkaar nablatende meute hoeven we inderdaad geen heldere inzichten te verwachten.
Mongolen, echt te triest voor woorden.quote:Op zondag 4 maart 2018 11:08 schreef zoem het volgende:
http://www.bbc.com/sport/formula1/43246098
[..]
Ze beginnen het seizoen weer met de 2016 spec ERS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |