abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177504799

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui.

Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper.








Mercedes AMG Petronas F1 Team


#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas


Mercedes AMG W09


Red Bull Racing


#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen


Aston Martin Red Bull Tag Heuer 14


Scuderia Ferrari


#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen


Scuderia Ferrari SF71H


Sahara Force India F1 Team


#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon


Sahara Force India VJM11


Williams Martini Racing


#18 Lance Stroll en Sergey Sirotkin


Williams Mercedes FW41


McLaren Honda Formula 1 Team


#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne


McLaren MCL33 Renault

Scuderia Toro Rosso


#10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley


Scuderia Toro Rosso Honda 13


Haas F1 Team


#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen


Haas VF-18


Renault Sport Formula One Team


#27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz


Renault R.S. 18


Alfa Romeo Sauber F1 Team


Marcus Ericsson en Charles Leclerc


Alfa Romeo Sauber C37




[ Bericht 1% gewijzigd door SnowOokami op 28-02-2018 20:34:24 ]
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:11:44 #2
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177504849
pi_177504915
Danny Grindbak.
pi_177505061
Ferrari is naar huis
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:41:49 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177505434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ferrari is naar huis
Gelijk hebben ze. Zinloze dag vandaag.
  woensdag 28 februari 2018 @ 15:48:31 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177505585
Morgen is Max weer aan de beurt, hoop dat het weer beter is.
pi_177505653
Kubica op de baan :o
pi_177505762


En Hartley ook op de baan :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 februari 2018 @ 18:11:47 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177508414
McLaren wordt wereldkampioen. Alonso was vandaag namelijk veruit de snelste :P *O*
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 februari 2018 @ 18:13:53 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177508449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:57 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]

En Hartley ook op de baan :o
Hihihi, ik vraag me af wanneer ze raampies in die halo gaan maken als regensetup B-) Likkie rainX erop en vlammen met die hap. _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_177509345
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:


Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:04:35 #12
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177509665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 15:52 schreef SnowOokami het volgende:
Kubica op de baan :o
In zijn Canta?
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:26:29 #13
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177510233
Ricciardo die vandaag in een kwart van z'n rondjes de grindbak in duikt. Wat voor een prutser ben je dan. :{w
  woensdag 28 februari 2018 @ 19:48:31 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_177510766
quote:
11s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:


Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_177511162
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:48 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.

Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
pi_177511295
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas. :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177511332
quote:
7s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas. :'(
*Oude F1 V8 motoren :'(

Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden.
pi_177511567
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:05 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

*Oude F1 V8 motoren :'(

Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden.
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.

Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
pi_177511662
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.

Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Besparen achter de SC betekent dat je daarna meer brandstof over hebt en dus harder kan rijden. Je hoeft dan minder te besparen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177511672
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.

Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ja het brengt andere problemen met zich mee, vooral de extra resonantie door de auto heen. Heb wel verstand van motoren maar dit gaat ook mijn pet te boven :P

Mag hopen dat Honda er over na heeft gedacht.
pi_177512053
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.

Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:29:19 #22
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177512077
Vind het wel inventief en het klinkt als het gereutel van een op sterven na dood zijnde koffieketel _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177512619
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.
https://en.wikipedia.org/(...)ree_cylinder_engines

https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance#V6_engines

Je maakt niet zomaar een 3 cilinder van een V6.

Maar als je dit leest zou je bijna denken dat ze er een I3 van maken ipv V3:
https://en.wikipedia.org/wiki/V6_engine#Balance_and_smoothness
pi_177515902
quote:
10s.gif Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.

Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
Alle duitse merken en volvo hebben een dergelijk systeem in hun straatauto’s. Brandstof besparing inderdaad.
pi_177519838
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.

Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
  donderdag 1 maart 2018 @ 06:55:41 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177521533
quote:
11s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:


Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Al jaren bekend toch,
dit doen ze zelfs achter de safety car.

[edit] lees nu je andere posts hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:04:15 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177522439
Gezellig druk op de baan
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177522462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 06:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Al jaren bekend toch,
dit doen ze zelfs achter de safety car.

[edit] lees nu je andere posts hahaha
Maar draaien ze allemaal op 3 cilinders? Heb het nog nooit zo duidelijk gehoord, 4 cilinders hoor je iig een stuk minder.
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:15:26 #29
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177522550
De baan is nattig nog, maar volgens buienradar is het 8 graden nu en blijft het droog.
Misschien nu dan een volwaardige testdag
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 09:43:43 #30
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177522891
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
Zoals Kimi vorig jaar al meermaals merkte :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177522915
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
Het is nu eenmaal sneller om minder brandstof mee te nemen en te besparen dan meer brandstof mee te nemen en volle bak te rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 10:02:21 #32
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177523170
quote:
Ericsson spint van de baan!

De eerste rode vlag van de dag is een feit: Marcus Ericsson is in bocht 2 van de baan gespind en in de grindbak vast komen te staan.
:')



[ Bericht 14% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 10:29:29 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 10:40:49 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177523676
Verse stream voor de liefhebers van de Franse taal ;)
https://www.pscp.tv/w/1kvJpWwlvjaGE?q=f1

[ Bericht 7% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 10:58:21 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177523991
Verstappen geen zin? -O-
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:05:50 #35
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177524018
Vooralsnog zijn de schermen dicht. Maar baan droogt nu wel aardig op.
Snelste tijden zijn op intermediates

Er beweegt wat bij RB nu

[ Bericht 13% gewijzigd door ondeugend op 01-03-2018 11:13:48 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177524177
Gaat Max nog een keer naar buiten?

Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:19:34 #37
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177524233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?

Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Ik zal even bellen.. momentje
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:26:05 #38
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177524331
Nou ik heb ze even achter de broek aan gezeten maar Max kauwde nog een boterham met pindakaas.
Daarna is hij meteen vertrokken
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:27:14 #39
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177524349
komt er nog een extra test dag
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:28:05 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177524367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?

Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen? :? Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177524383
Ik denk dat serieus bezig zijn met die aero, ja vind het ook lang duren maar ze zullen niet voor de lol zo lang binnen staan.

En hij kan nog steeds 220 rondjes rijden als ie constant door blijft gaan :+
pi_177524410
Wat het ook zij, veel vertrouwen geeft het niet als de andere teams lekker rondjes aan het stampen zijn. Maargoed, de dag is nog lang.
Woei!
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:31:43 #43
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177524415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:29 schreef SnowOokami het volgende:
Ik denk dat serieus bezig zijn met die aero, ja vind het ook lang duren maar ze zullen niet voor de lol zo lang binnen staan.

En hij kan nog steeds 220 rondjes rijden als ie constant door blijft gaan :+
Gewacht op een drogere baan kan ook.
pi_177524429
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:31 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Gewacht op een drogere baan kan ook.
Naja, zat me vanmorgen al af te vragen of zo'n aero hek zin heeft als er zoveel water doorheen komt :P
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:33:08 #45
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177524440
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:33:16 #46
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177524446
Hij is nu ook naar buiten met zo’n droogrek :P
pi_177524484
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:33 schreef Tinos85 het volgende:
Hij is nu ook naar buiten met zo’n droogrek :P
Minder water nu he ;)
pi_177524520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Minder water nu he ;)
Dus nu worden zijn onderbroeken wel droog als ie met dat rek naar buiten gaat? :? :?
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:36:38 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177524530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:28 schreef Dven het volgende:

[..]

En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen? :? Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel.
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.

Je moet vanaf het begin competitief (kunnen) zijn anders heb je bij voorbaat al verloren. Het vorige seizoen is daar hét voorbeeld van. Een auto die pas na de helft van het seizoen mee kan is gewoon ruk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177524602
11:40 Verstappen is back out in the Red Bull.

omg!
pi_177524710
Is er een reden waarom het balkje boven de intake (waar ook de camera in zit) niet geel is bij Max?

Ik was altijd in de veronderstelling dat bij de eerste auto dat balkje zwart is, en bij de tweede auto dat balkje geel zodat je snel onderscheid kunt maken tijdens de race.

pi_177524767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?

Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_177524770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:46 schreef Refragmental het volgende:
Is er een reden waarom het balkje boven de intake (waar ook de camera in zit) niet geel is bij Max?

Ik was altijd in de veronderstelling dat bij de eerste auto dat balkje zwart is, en bij de tweede auto dat balkje geel zodat je snel onderscheid kunt maken tijdens de race.

[ afbeelding ]
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:53:04 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177524830
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.

Je moet vanaf het begin competitief (kunnen) zijn anders heb je bij voorbaat al verloren. Het vorige seizoen is daar hét voorbeeld van. Een auto die pas na de helft van het seizoen mee kan is gewoon ruk.
Dat is toch niet waar de reactie om draait joh :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:09 #55
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177524855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:40 schreef SnowOokami het volgende:
11:40 Verstappen is back out in the Red Bull.

omg!
Max wordt toch kampioen, hep op feesboek gestaan. *O*

:+
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:54:34 #56
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177524866
Hopelijk kunnen ze hun rondes maken vanmiddag, ze beginnen zo onderhand langzaam achter te blijven bij de rest. Stoffel maakt zijn rondes wel.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
pi_177524930
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef mikieu het volgende:

[..]

Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.

Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:57:55 #58
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_177524946
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Ja.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:58:02 #59
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177524949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.

Wel apart... ze doen de cijfer decal dus iedere dag switchen?
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
  donderdag 1 maart 2018 @ 11:58:51 #60
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_177524969
Stoeltje en dergelijke is ook allemaal anders.

Zolang het geen technische problemen zijn waardoor ie veel binnenstaat, vind ik het prima.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_177525049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Raybar180 het volgende:

[..]

Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.
Het is niet meer of minder dan een andere dekplaat voor de voordempers en wingendplates op de achtervleugel.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:03:02 #62
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525060
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.

Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Idd, meteen conclusies trekken terwijl niemand weet wat ze allemaal aan het doen zijn. :')
pi_177525074
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Kerplunk het volgende:
Stoeltje en dergelijke is ook allemaal anders.

Zolang het geen technische problemen zijn waardoor ie veel binnenstaat, vind ik het prima.
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:05:37 #64
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177525116
Circuitcat_eng twitterde op donderdag 01-03-2018 om 12:03:08 Weather at 12PM: 🌥️💧 92% ⬇️ 🌡 11.3C ⬆️ (track 18.3C ⬆️⬆️)🌬 SW 0.1#F1Testing https://t.co/4Suo7vLPAf reageer retweet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177525141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:03 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.
Vandaag weer geen pauze. Lewis zal het wel best vinden dat Bottas blijft rijden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:19:09 #66
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177525545
quote:
12s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:19 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik zal even bellen.. momentje
Dank je. :)
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:29:55 #68
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177525584
pi_177525695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.
pi_177525741
Verstappen de snelste tijd :+
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:39:45 #71
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.
Antwoord is allang gegeven hierboven. Zelfde auto, ander stoeltje etc.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:41:00 #72
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525761
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:39 schreef DKUp het volgende:
Verstappen de snelste tijd :+
Fluit maar af. *O*

:+
pi_177525763
Bottas iets sneller nu.
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:41:27 #74
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177525774
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:39 schreef DKUp het volgende:
Verstappen de snelste tijd :+
Onzin!

Baan droogt lekker op nu.. zonnetje komt er bij
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:42:02 #75
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Onzin!

Baan droogt lekker op nu.. zonnetje komt er bij
Smiley gemist? Relax.
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:43:09 #76
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177525810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:42 schreef Klummie het volgende:

[..]

Smiley gemist? Relax.
Oh nee. mijn knipoog vergeten.
Ik ben relaxed
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:44:06 #77
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525828
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Oh nee. mijn knipoog vergeten.
Ik ben relaxed
^O^
pi_177525831
Gasly sneller dan Max, het is over jongens en meisjes.
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:48:25 #79
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177525910
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:44 schreef DKUp het volgende:
Gasly sneller dan Max, het is over jongens en meisjes.
P5 al, hij kan het niet meer. :+
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:48:42 #80
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177525914
Verstappen inmiddels P5. Hij kan het vergeten dit seizoen. -O-
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:49:04 #81
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177525917
eindelijk Max kan nu zijn rondjes rijden
pi_177525918
Het definitieve einde van het tijdperk Max Verstappen.

Weer de pechbak, man man man, het zit zo tegen.
Jack does it in real time...
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:49:36 #83
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_177525925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef KingRadler het volgende:
eindelijk Max kan nu zijn rondjes rijden
Hij heeft gewacht tot nederland lunchpauze heeft....
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:50:46 #84
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177525948
quote:
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
Don't let my username fool you...
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:51:31 #85
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177525953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
_O-
pi_177525980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
2nd breakfast, not to be confused with 1st breakfast, brunch, elevensies or afternoon tea.
pi_177525982
Verstappen staat op 1, kampioen van dit seizoen w/
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:54:26 #88
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177525998
hebben we de nieuwe wereld kampioen al gezien?
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:55:20 #89
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526011
En nu staat ie weer op Gasly :+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:56:25 #90
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:55 schreef ondeugend het volgende:
En nu staat ie weer op Gasly :+
Onzin :(
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177526069
Verstappen 1:27.362 *O*
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:58:12 #92
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526077
Ik denk dat hij zo op droog weer banden gaat
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:59:39 #93
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_177526106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:55 schreef ondeugend het volgende:
En nu staat ie weer op Gasly :+
Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk. :{w
pi_177526111
Max is binnen.
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:01:00 #95
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526123
Hulk op softs eerste tijd nu.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177526143
Fuck bij Mercedes zijn ze gas aan het geven -O-
pi_177526146
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk. :{w
Voorlopig is die motor betrouwbaarder dan die Franse rommel

waar ik zelf ook in rij :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:04:06 #98
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526182
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel 8-)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177526201
Vettel heeft een stevige lunch?
SOONY
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:06:18 #100
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_177526220
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:05 schreef DKUp het volgende:
Vettel heeft een stevige lunch?
Rats, kuch und bonen :Y .
pi_177526260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel 8-)
Ik ook niet :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:11:34 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177526327
Op! Af, Kringloop?

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177526471
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor.
Alonso vreet zijn Halo op.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:20:15 #104
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177526507
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:11 schreef ondeugend het volgende:
Op! Af, Kringloop?

[ afbeelding ]
Die waren in ieder geval goed gebruikt :P
pi_177526591
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor.
Alonso vreet zijn Halo op.
idd :D
pi_177526770
Haha Stoffel op de hypersofts P1, en nu lunch.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_177526885
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177526917
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
Met aerosensoren
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:41:17 #109
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177526928
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
18 rondjes pas tegenover 76 van de papaya.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
pi_177526949




pi_177527092
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_177527381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft :)
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_177527563
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:26:34 #115
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_177527776
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:16 schreef mikieu het volgende:

[..]

Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.
Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan.
Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in.
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_177527783
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:28:50 #117
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177527813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:32:28 #118
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177527858
Iemand is bezig met een F1 2018 Mod (voor Assetto Corsa).
Met de coolste optie:



De Halo kan je uit zetten :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_177528008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Ik denk dat ze gewoon heel veel verschillende dingen aan het uitproberen zijn.. even naar buiten, 1 of 2 rondjes, en dan hup snel weer naar binnen. Met dat brandstoflek was wel pech. En voor de rest is er toch geen reet mee aan te vangen met die koude temperaturen om bijvoorbeeld bandenslijtages te testen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_177528051
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:26 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.
Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan.
Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in.
Nee.
pi_177528063
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:28 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is
V
Idd, Blijf het vreemd vinden.
pi_177528113
29 rondjes en Max is weer in de pit.
SOONY
pi_177528118
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:46 schreef mikieu het volgende:

[..]

V
Idd, Blijf het vreemd vinden.
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
quote:
RedBull is running comparison tests on different front-wing configurations today
pi_177528191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft :)
Die boemerang hebben ze bij McLaren trouwens wel fraai afgewerkt:



Op zich is die extra toegestane fairing wel wat fraaier dan de kale halo zoals op de F2 wagens.
pi_177528223
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
pi_177528238
Stroll rijdt en Max is weer buiten :+
SOONY
pi_177528255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft :)
Kan met de rake te maken hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177528317
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kan met de rake te maken hebben.
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.

quote:
Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.

De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor beïnvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.

Bron
pi_177528362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:08:01 #130
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177528489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:09:59 #131
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177528539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:

[..]

Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:27:01 #132
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177528937
quote:
Red Bull Racing ontmantelt barge boards

De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177529068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?

Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Where facts are few, experts are many.
pi_177529089
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:27 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
pi_177529120
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pas :')
Where facts are few, experts are many.
pi_177529256
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.

Gaat om dit extra onderdeeltje:


vreemde vind ik alleen dat ze nu nog met aero rekken rijden, die worden toch meestal alleen gebruikt om correlatie met de CFD's te controleren?
Maar als vandaag in het teken stond van aero, dan is dat enigszins logisch :P
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:41:48 #137
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177529296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijk :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177529341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk :)
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:43:41 #139
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177529349
De Sauber lijkt met de nieuwe livery wel verdomd veel op de Williams als je alleen de voorkant ziet trouwens.
Flesje bier
pi_177529357
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.

15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.

/RIP seizoen -O-
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:45:19 #141
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_177529397
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.

Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
pi_177529419
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Vandaag rijden ze weinig.

Maandag en dinsdag waren prima kwa rondes... maar als er echt iets aan de hand was dan hadden ze dat maandag toch wel ontdekt? (zou je denken).
pi_177529446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?

Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:47:26 #144
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_177529451
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Flesje bier
pi_177529471
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioen c_/
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_177529570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd is :')
pi_177529571
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:59:01 #148
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_177529715
Benieuwd of RB het nu wel op orde heeft.
pi_177529819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.

15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.

/RIP seizoen -O-
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:08:39 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_177529865
quote:
'Onderdeel van het testprogramma'

Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
Dont shoot the messenger :{w
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_177529888
Wat een dramaqueens weer hier....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')