Hihihi, ik vraag me af wanneer ze raampies in die halo gaan maken als regensetupquote:Op woensdag 28 februari 2018 15:57 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
En Hartley ook op de baan
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:
Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:48 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde van op 3 cilinders lopen? zoveel brandstof bespaar je toch ook niet in de pit?
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
*Oude F1 V8 motorenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
In de F1 zijn geen V8 motoren meer. Helaas.
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
*Oude F1 V8 motoren
Denk overigens dat ze het systeem ook tijdens SC en VSC kunnen toepassen, ~400pk is ruim voldoende voor dergelijke snelheden.
Besparen achter de SC betekent dat je daarna meer brandstof over hebt en dus harder kan rijden. Je hoeft dan minder te besparen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ja het brengt andere problemen met zich mee, vooral de extra resonantie door de auto heen. Heb wel verstand van motoren maar dit gaat ook mijn pet te bovenquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
https://en.wikipedia.org/(...)ree_cylinder_enginesquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat veel verschil maakt, een halve V8 loopt ook niet als een V4 volgens mij. Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik neem aan dat het gewoon om de plof gaat en dat de rest gewoon doordraait of de vonk en de injectie na. Dus is er niet echt een balansissue. 400 pk lijkt me wel sterk.
Alle duitse merken en volvo hebben een dergelijk systeem in hun straatauto’s. Brandstof besparing inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Logica zegt mij idd brandstof besparen, geen idee hoeveel ze besparen maar het zal wel een reden hebben anders zouden ze het niet doen.
Mercedes heeft ook zo'n systeem in z'n V8 straatauto's, op de snelweg schakelt de auto terug naar 4 cilinders.
Begrijp ook dat de sommige(?) V8 motoren in de F1 het systeem ook hebben.
Van 6 naar 3 is wat radicaler daarentegen...
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:13 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat je zonder de sc de race kunt uitrijden, dus besparen achter de sc is alleen maar dom, in theorie zou je dan zwaarder eindigen. De pit kun je incalculeren, maar lijkt me een beetje overbodig.
Ik zie alleen maar moeilijkheden en problemen.
Al jaren bekend toch,quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef SnowOokami het volgende:
Dit heb ik nog niet eerder gehoord:
Blijkbaar is het een Variable Cylinder Management systeem, de Honda motor loopt op 3 cilinders in de pitstraat.
Maar draaien ze allemaal op 3 cilinders? Heb het nog nooit zo duidelijk gehoord, 4 cilinders hoor je iig een stuk minder.quote:Op donderdag 1 maart 2018 06:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Al jaren bekend toch,
dit doen ze zelfs achter de safety car.
[edit] lees nu je andere posts hahaha
Zoals Kimi vorig jaar al meermaals merktequote:Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
Het is nu eenmaal sneller om minder brandstof mee te nemen en te besparen dan meer brandstof mee te nemen en volle bak te rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 03:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze altijd weg met “te weinig” brandstof weg zodat de wagens minder wegen. Als er dan een safety car is kunnen ze de rest van de race volle bak gassen, zo niet dan moeten ze op het eind wat besparen door zuiniger te rijden.
quote:Ericsson spint van de baan!
De eerste rode vlag van de dag is een feit: Marcus Ericsson is in bocht 2 van de baan gespind en in de grindbak vast komen te staan.
Ik zal even bellen.. momentjequote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Gewacht op een drogere baan kan ook.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:29 schreef SnowOokami het volgende:
Ik denk dat serieus bezig zijn met die aero, ja vind het ook lang duren maar ze zullen niet voor de lol zo lang binnen staan.
En hij kan nog steeds 220 rondjes rijden als ie constant door blijft gaan
Naja, zat me vanmorgen al af te vragen of zo'n aero hek zin heeft als er zoveel water doorheen komtquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:31 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gewacht op een drogere baan kan ook.
Minder water nu hequote:Op donderdag 1 maart 2018 11:33 schreef Tinos85 het volgende:
Hij is nu ook naar buiten met zo’n droogrek
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom heb je het gevoel dat hij de probleembak zal krijgen?Laatste zes races van 2017 niet uitgevallen waar Ricciardo drie keer uitviel.
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gaat Max nog een keer naar buiten?
Zou het fijn vinden dat de communicatie eens wat beter ging naar de fans, veel fans zitten vol verwachting te wachten totdat hun favoriete coureur zijn rondjes gaat maken. Ric heeft ondertussen al bijna 2x zoveel rondjes gemaakt tijdens de testdagen en Max blijft maar binnen staan, vooral na een seizoen waarin hij ontzettend veel pech had krijg ik weer het gevoel dat hij weer de probleem bak heeft.
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:46 schreef Refragmental het volgende:
Is er een reden waarom het balkje boven de intake (waar ook de camera in zit) niet geel is bij Max?
Ik was altijd in de veronderstelling dat bij de eerste auto dat balkje zwart is, en bij de tweede auto dat balkje geel zodat je snel onderscheid kunt maken tijdens de race.
[ afbeelding ]
Dat is toch niet waar de reactie om draait johquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zozo de laatste 6 races van de 22 niet uitgevallen.
Je moet vanaf het begin competitief (kunnen) zijn anders heb je bij voorbaat al verloren. Het vorige seizoen is daar hét voorbeeld van. Een auto die pas na de helft van het seizoen mee kan is gewoon ruk.
Max wordt toch kampioen, hep op feesboek gestaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:40 schreef SnowOokami het volgende:
11:40 Verstappen is back out in the Red Bull.
omg!
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef mikieu het volgende:
[..]
Er is maar 1 auto mee, deze delen ze gewoon. In de race zal dot wel weer terug zijn.
Ja.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.
Wel apart... ze doen de cijfer decal dus iedere dag switchen?
Het is niet meer of minder dan een andere dekplaat voor de voordempers en wingendplates op de achtervleugel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Raybar180 het volgende:
[..]
Als je de auto dagelijks bijna vanaf de grond op opnieuw opbouwt is een nummer wijzigen niet zoveel werk.
Idd, meteen conclusies trekken terwijl niemand weet wat ze allemaal aan het doen zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan klopt de speculatie dus al helemaal niet dat Max weer een probleemauto heeft, aangezien ze blijkbaar de auto delen.
Wel apart... ze doen de cijfer decals dus iedere dag switchen?
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef Kerplunk het volgende:
Stoeltje en dergelijke is ook allemaal anders.
Zolang het geen technische problemen zijn waardoor ie veel binnenstaat, vind ik het prima.
twitter:Circuitcat_eng twitterde op donderdag 01-03-2018 om 12:03:08Weather at 12PM: 🌥️💧 92% ⬇️ 🌡 11.3C ⬆️ (track 18.3C ⬆️⬆️)🌬 SW 0.1#F1Testing https://t.co/4Suo7vLPAf reageer retweet
Vandaag weer geen pauze. Lewis zal het wel best vinden dat Bottas blijft rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom hebben ze bij Mercedes dinsdag Bottas de hele dag laten rijden. Dat uurtje wat ze normaal aan lunchpauze hebben is genoeg voor de switch, maar toen werd de lunchpauze geskipt.
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij rijdt deze test in dezelfde wagen als Ricciardo.
Antwoord is allang gegeven hierboven. Zelfde auto, ander stoeltje etc.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ze toch in twee verschillende auto's tijdens de testen? Of bestickeren ze de auto elke keer na een test (het nummer dan)? Volgens mij zitten op elke auto ook andere zaken omdat ze verschillende dingen willen testen ook de configuratie is anders.
Onzin!quote:
Smiley gemist? Relax.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Onzin!
Baan droogt lekker op nu.. zonnetje komt er bij
Oh nee. mijn knipoog vergeten.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh nee. mijn knipoog vergeten.
Ik ben relaxed
P5 al, hij kan het niet meer.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:44 schreef DKUp het volgende:
Gasly sneller dan Max, het is over jongens en meisjes.
Hij heeft gewacht tot nederland lunchpauze heeft....quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:49 schreef KingRadler het volgende:
eindelijk Max kan nu zijn rondjes rijden
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:19 schreef KingRadler het volgende:
Mercedes Lunch Pauze:
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/969149141875118081
quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
2nd breakfast, not to be confused with 1st breakfast, brunch, elevensies or afternoon tea.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ziet er meer uit als (Engels) ontbijt.
Onzinquote:
Voorlopig is die motor betrouwbaarder dan die Franse rommelquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Fake news. Gasly rijdt met een Honda-motor en gaat dus stuk.
Ik ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb nooit motorpech met mijn Franse rommel
iddquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:18 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik zie het wel gebeuren, McLaren er uit in q2 en Toro Rosso door naar q3 met de Honda motor.
Alonso vreet zijn Halo op.
Met aerosensorenquote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
18 rondjes pas tegenover 76 van de papaya.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:38 schreef Karstman het volgende:
Verstappen naar buiten en meteen weer naar binnen.
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:16 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler heeft dezelfde snelheid als de auto, valt allemaal wel mee.
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand isquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Ik denk dat ze gewoon heel veel verschillende dingen aan het uitproberen zijn.. even naar buiten, 1 of 2 rondjes, en dan hup snel weer naar binnen. Met dat brandstoflek was wel pech. En voor de rest is er toch geen reet mee aan te vangen met die koude temperaturen om bijvoorbeeld bandenslijtages te testen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:27 schreef alpeko het volgende:
Het begon overtuigend met RB qua rondes maar vandaag staan ze toch ook wel erg vaak binnen. Geen enkele long run.
Nee.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:26 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Dat stuk spoiler krijgt de snelheid van hetgeen de spoiler er af tikt minus wat energie wat verloren gaat bij de aanraking.
Verder kan het ook zomaar een andere kant op gaan.
Verder denk ik dat of je nou een band tegen je helm krijgt (met auto eraan) of een stukje spoiler, daar zit wel een verschil in.
Vquote:Op donderdag 1 maart 2018 14:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Tot nu toe hebben ze alleen maandag een beetje fatoenlijk kilometers gemaakt. Zou bijna denken dat er toch wat aan de hand is
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:quote:
quote:RedBull is running comparison tests on different front-wing configurations today
Die boemerang hebben ze bij McLaren trouwens wel fraai afgewerkt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Kan met de rake te maken hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2018 13:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel typisch dat alle andere teams allemaal vleugels en shit op en rondom de halo hebben zitten, en Red Bull gewoon een volledig kale halo heeft
Juist. Volgens raceauto-ontwerper Enrique Scalabroni heeft RB dit als enige goed aangepakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan met de rake te maken hebben.
quote:Volgens Scalabroni zorgt de halo voor veel turbulentie richting de luchtinlaat van de motor. De vermindering van schone lucht heeft een negatief effect op het vermogen van de V6’jes. Volgens de groot technisch denker lostte Red Bull dit probleem als enige op.
De achterkant van de nieuwe Red Bull RB14 staat hoger dan de voorkant. Rake noemen ze dat. Hierdoor beïnvloedt de halo de luchtstroom naar de airbox niet. Mercedes heeft dit het slechtst voor elkaar en Ferrari zit er tussenin. ‘Als Red Bull geen problemen met de betrouwbaarheid krijgt, wordt het lastig om Max Verstappen en Daniel Ricciardo te stoppen’, zegt Enrique Scalabroni.
Bron
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarbij ik me nu wel afvraag waarom de halo niet aan de voorkant van een scharnierpunt is voorzien, en van twee veiligheidspennen aan de achterzijde, zodat deze opklapbaar is?
Veel handiger met in- en uitstappen en in geval van nood.
Dit laatste inderdaad. De halo is en moet het sterkste deel van de auto auto zijn voor impact, afgezien van de monococ.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het is nu juist makkelijker, want de coureur kan zich gewoon ophijsen aan de horizontale beugel van de halo. En als de auto op zijn kop ligt is er weinig scharnieren meer aan, nog daargelaten dat een scharnier een zwak punt is in de constructie.
Las ik ook ergens op Twitter, dat ze verschillende dingen testen qua vleugels en daarom geen longruns of snelle tijden nu.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Buiten en weer naar binnen. Ik las ergens dit:
[..]
quote:Red Bull Racing ontmantelt barge boards
De barge boards, of beter gezegd de verticale vleugels aan de buitenkant van de side-pods, van de RB14 zijn mogelijk niet stevig genoeg. Er zijn foto's opgedoken waarbij Red Bull Racing een extra element aan de binnenkant van die vleugels richting de side-pods ter versteviging heeft aangebracht. In andere runs heeft de Oostenrijkse renstal die rechtopstaande vleugels helemaal van de auto verwijderd
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:08 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het raar dat het is toegestaan, dat lelijke ding is toch bedoeld ter bescherming, als er nu iets mee gebeurd vliegt er gegarandeerd een stuk spoiler tegen je helm...
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.quote:
Oh, al gevonden. Is vanaf 2019 pasquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
ja zag het ook... f1today heeft er nogal een handje van om te speculeren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
F1 today en het staat er ook niet als feit, maar als mogelijkquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
tis speculeren en een vervelende manier van "journalistiek".quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
F1 today en het staat er ook niets als feit, maar als mogelijk
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bron? Ik kom alleen een reactie tegen van iemand op F1Today... Ook zonder bronvermelding.
Het kan namelijk ook zomaar zijn dat ze juist verschillende dingen m.b.t. de bargeboards aan het testen zijn zonder dat er een probleem mee is. Daar stond vandaag namelijk van in het teken... Aero testing.
Vandaag rijden ze weinig.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Je mag beperkte aerodynamische aanpasingen doen aan de halo.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond het ook al raar; dacht dat het een standaard onderdeel was waar behalve kleur geen wijzigingen op aangebracht mochten worden. Maar zijn de auto's die nu getest worden ook al door de keuring geweest bv? Zijn de auto's zoals ze nu rondrijden goedgekeurd om te rijden tijdens de wedstrijden?
Ik zag bijvoorbeeld bij de Sauber allemaal vinnen in de zijkant van de achtervleugel, en had begrepen dat de nieuwe regels voorschrijven dat de zijplaat van de achtervleugel gesloten moest zijn vanaf 2018.
Ja, ze hebben het goed voor elkaar en laten dat niet aan de buitenwereld zien, na dag 1 met 100 rondjes en op nummer 1 was het een feit en worden ze kampioenquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Tot ze er weer achter komen dat de correlatie weer verkeerd isquote:Op donderdag 1 maart 2018 15:47 schreef Gezicht het volgende:
Jongons pre-season testing zegt toch niks
Dat ligt eraan wat je test... Als je betrouwbaarheid, banden- en benzineverbruik test, ja, dan rij je veel rondjes. Als je aero test, dan rij je minder rondjes. Helemaal als je veel verschillende opties wil uitproberen. Dan rij je een paar rondjes, kom je binnen, en ga je na aanpassingen weer naar buiten voor nog een paar rondjes. En niet al die aanpassingen zijn even snel te doen, zeker als je, zoals F1Today meldt, iets met de bargeboards aan het proberen bent. Die zitten nogal vast.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:45 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze maar verdomd weinig rijden. En daar trek je toch echt je info vandaan.
Heb het idee, vooral door het minimale rijden dat er een flink probleem is. Ted Kravitz gaf al op Sky aan dat er onderdelen van de Red Bull vielen. Ik ben er niet gerust op, ze rijden veel te min, volgens mij heeft Max van alle coureurs wederom het minste gereden over die 4 dagen ondanks de "afgelaste" dag gisteren.quote:Op donderdag 1 maart 2018 15:44 schreef SnowOokami het volgende:
15:38
Kopstukken van Red Bull staan druk te overleggen.
15:41
Verstappen staat nog altijd binnen.
/RIP seizoen
Dont shoot the messengerquote:'Onderdeel van het testprogramma'
Dat Max Verstappen en Red Bull Racing tot nu toe nog maar weinig hebben gereden vandaag, maakt allemaal onderdeel uit van het testprogramma, zo verklaart de Oostenrijkse renstal op navragen van F1Today.net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |