quote:Op woensdag 28 februari 2018 00:43 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Volstaat Utrecht niet voor die doeleinden?
Utrecht is ook best prijzig. In vergelijking met Lelystad en Almere.quote:Op woensdag 28 februari 2018 00:43 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Volstaat Utrecht niet voor die doeleinden?
Wel een betere prijs-kwaliteit verhouding.quote:Op woensdag 28 februari 2018 07:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Utrecht is ook best prijzig. In vergelijking met Lelystad en Almere.
Amsterdam heeft nog een betere prijs-kwaliteit verhouding dan Almere.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel een betere prijs-kwaliteit verhouding.
De koude lucht komt wel uit die richting. Tegen de tijd dat ie hier aankomt is de lucht al wat warmer idd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind het allemaal wel meevallen met die "Siberische kou".
De actuele temperatuur in Siberië is ook gewoon -32. Deze kou is dus niet Siberisch.
De lucht komt uit Siberië.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
De actuele temperatuur in Siberië is ook gewoon -32. Deze kou is dus niet Siberisch.
Ja maar 90% van hun media is sensatie-diarree. Dus ja.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Bij de buren aan de andere kant van de Noordzee spreken ze over "The beast from the east" als ze het over deze koude wind hebben.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat -30 heel anders aanvoelt dan wat we nu hebben in Nederland maar het is natuurlijk wel ongebruikelijk voor Nederland om deze temperaturen te hebben tegenwoordig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:25 schreef Mystikvm het volgende:
Prima vol te houden imho. Mits niet te vochtig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat -30 heel anders aanvoelt dan wat we nu hebben in Nederland maar het is natuurlijk wel ongebruikelijk voor Nederland om deze temperaturen te hebben tegenwoordig.
Heb je wel eens flink gewandeld bij die temperaturen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Prima vol te houden imho. Mits niet te vochtig.
Min 30 is qua gevoelstemperatuur dan ook min 50.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat -30 heel anders aanvoelt dan wat we nu hebben in Nederland maar het is natuurlijk wel ongebruikelijk voor Nederland om deze temperaturen te hebben tegenwoordig.
Jep, in Fins Lapland op sneeuwschoenen. Lekker in het bos en uit de wind. 's nachts -30 en noorderlicht.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je wel eens flink gewandeld bij die temperaturen?
Gaan je longen dan niet protesteren bij het telkens inademen van zulke koude lucht?quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jep, in Fins Lapland op sneeuwschoenen. Lekker in het bos en uit de wind. 's nachts -30 en noorderlicht.
ja maar vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
Opmerkelijke humor wel weer.
Man, man, man... je zou je toch kapotschamen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is dan lijsttrekker.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
Het enige waar bolle Annabel aan trekt zijn de deurtjes van de automatiekquote:
Bedoelt ze allemaal eigenlijk heel anders.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de eerste reactie wel een indicatie geeft van wat er waarschijnlijk gaat volgen. "Hunnie hebben ook nog een soort relatie met Rusland."quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Benieuwd hoe het Rusland-topic gaat landen in NWS. Altijd lastig immers om nabestaanden af te zeiken, zelfs in dat subforum.
De eerste Ruslandtrol en ontkenner heeft zich al weer gemeld.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Benieuwd hoe het Rusland-topic gaat landen in NWS. Altijd lastig immers om nabestaanden af te zeiken, zelfs in dat subforum.
Ik gok zo dat de liefde voor de GBL (en zijn ambtsgenoot) en de afkeer van alles wat ook maar ruikt naar de EU voor de gevoelens van de nabestaanden komt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Van de FvD, natuurlijk, daar durven ze tenminste te zeggen waar het op staat, tegen het partijkartel enzo.quote:
Mensen met kleine piemeltjes lopen achter mensen aan die hard roepen een hele grote piemel te hebben in de hoop dat hun kleine piemeltje dan gaat groeien. Dat is mijn theorie iig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De eerste Ruslandtrol en ontkenner heeft zich al weer gemeld.
Je vraagt je toch af wat de motieven van zo iemand zijn om overal het Poetinevangelie te willen verspreiden.
Wat een kop weer.twitter:Else4Weekblad twitterde op woensdag 28-02-2018 om 10:33:49Miljoenen aan Nederlands belastinggeld gingen naar seksfeesten Oxfam in Haïtihttps://t.co/avVbHBKl67 https://t.co/8ifNTFZHlZ reageer retweet
Geeft maar weer eens mooi aan wat voor humorloze journalisten er bij Geenstijl rondlopen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
En weer had ik teveel vertrouwen in de buurtjes...quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste reactie wel een indicatie geeft van wat er waarschijnlijk gaat volgen. "Hunnie hebben ook nog een soort relatie met Rusland."
Elsevier gonna Elsevier.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wat een kop weer.twitter:Else4Weekblad twitterde op woensdag 28-02-2018 om 10:33:49Miljoenen aan Nederlands belastinggeld gingen naar seksfeesten Oxfam in Haïtihttps://t.co/avVbHBKl67 https://t.co/8ifNTFZHlZ reageer retweet
Nou idd, als een blad in de laatste 20 jaar een val heeft gemaakt van fatsoenlijk naar pauper dan is het Elsevier wel, nog erger dan het AD.quote:
Wel een briljante still trouwens, met die mondhoek net een beetje omhoog van "Huh?quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van de FvD, natuurlijk, daar durven ze tenminste te zeggen waar het op staat, tegen het partijkartel enzo.
Heel veel Nederlanders vinden Hans Teeuwen anders behoorlijk grappigquote:Op woensdag 28 februari 2018 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man, man, man... je zou je toch kapotschamen?
Ik kan me zelfs niet voorstellen dat je dat soort opmerkingen als "humor" maakt.
Erger dan het AD? Moeilijk voor te stellen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd, als een blad in de laatste 20 jaar een val heeft gemaakt van fatsoenlijk naar pauper dan is het Elsevier wel, nog erger dan het AD.
Ja, AD is van redelijk naar Telegraaf-niveau afgedaald, Elsevier is van fatsoenlijk naar Telegraaf-niveau afgedaald.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Erger dan het AD? Moeilijk voor te stellen.
Mahmoud Ahmadinejad fungeert als haar ghostwriter.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me sterk dat hij met een bezoekje aan Rusland kiezers terug gaat halen, het niveauverschil met FvD blijft groot.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:14 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar goed, Geerts wanhoopspoging om media-aandacht te genereren lijkt geslaagd. Benieuwd of ie wat zetels terug kan afsnoepen van FvD.
We weten inmiddels dat in die hoek van kiezers negatieve aandacht ook lucratief is.
Bijzondere manier om Den Haag te schrijven.quote:Op woensdag 28 februari 2018 00:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Utrecht, mooiste stad van het land.
Het komt niet bijster geloofwaardig over als je ongeveer je hele imago hebt opgebouwd rond het kwetsen en belachelijk maken van anderen en dan als een blad aan een boom kantelt zodra dat je politiek goed uit komt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:24 schreef Gohf046 het volgende:
Van Nanninga is overigens bekent dat ze kwetst om een punt te maken en zwarte humor heeft. Sinds ze lijsttrekker van het FvD is heeft ze ook duidelijk gemaakt dat daar een streep onder kan en is ze een stuk milder geworden.
Dat niet iedereen even gecharmeerd is van Nanninga snap ik best, maar ze heeft wel maanden lang een vluchteling in huis genomen.
https://www.volkskrant.nl(...)er-in-huis~a4507619/
Achterbaks?quote:
achterbaks bijv.naamw.quote:
Waarom is het stiekem?quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
achterbaks bijv.naamw.
Uitspraak: [ɑxtərˈbɑks] onopgemerkt, niet eerlijk
Voorbeeld: `een achterbakse vent`
Synoniemen: stiekem, onbetrouwbaar
Omdat Nanninga vluchtelingen belachelijk maakt, vreselijke dingen toewenst, zegt dat ze niet opgevangen moeten worden maar dat zonder dat in de openbaarheid te brengen wel zelf doet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is het stiekem?
Je neemt een vluchteling in huis en hebt het vervolgens over dobbernegers, ik zie daar geen stiekeme handeling in.
Volgens mij kun je huisgenoten best belachelijk maken zonder hypocriet te zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat Nanninga vluchtelingen belachelijk maakt, vreselijke dingen toewenst, zegt dat ze niet opgevangen moeten worden maar dat zonder dat in de openbaarheid te brengen wel zelf doet.
Zie het niet, dus geen POL.quote:
Stiekem (zonder het te melden) het ene doen en publiekelijk het tegenovergestelde verkondigen vind ik achterbaks. Zeker als je het zo'n centraal thema maakt in je opgebouwde publieke identiteit. Het woord hypocriet liet ik niet vallen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij kun je huisgenoten best belachelijk maken zonder hypocriet te zijn.
Dat heet een geslaagd huwelijk.
Vind het niet zo'n sterk argument. Je moet wel een hele stretch maken wil je alle politieke uitspraken op individueel niveau toepassen.
Ik verkondig vaak het ene politiek en doe het andere als privé-persoon.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stiekem (zonder het te melden) het ene doen en publiekelijk het tegenovergestelde verkondigen vind ik achterbaks. Zeker als je het zo'n centraal thema maakt in je opgebouwde publieke identiteit. Het woord hypocriet liet ik niet vallen.
Ik had in anticipatie van deze reactie, de mijne al gewijzigd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik verkondig vaak het ene politiek en doe het andere als privé-persoon.
Gewoon omdat ik van mening ben dat het collectief andere verantwoordelijkheden kent dan het individu.
Wel leuk dan dat ze nu niet meer over dobber negers spreekt maar over hoe leuk Mein Kampf is en dat ze na 6 pagina's al joden begon te haten. Dat spreekt toch wel een persoonlijke vooruitgang uit.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:24 schreef Gohf046 het volgende:
Van Nanninga is overigens bekent dat ze kwetst om een punt te maken en zwarte humor heeft. Sinds ze lijsttrekker van het FvD is heeft ze ook duidelijk gemaakt dat daar een streep onder kan en is ze een stuk milder geworden.
Dat niet iedereen even gecharmeerd is van Nanninga snap ik best, maar ze heeft wel maanden lang een vluchteling in huis genomen.
https://www.volkskrant.nl(...)er-in-huis~a4507619/
Goeie vraag, bij Geertje kwam er ook steeds een overtreffende trap.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel leuk dan dat ze nu niet meer over dobber negers spreekt maar over hoe leuk Mein Kampf is en dat ze na 6 pagina's al joden begon te haten. Dat spreekt toch wel een persoonlijke vooruitgang uit.
Is er trouwens een dieptepunt wat het FvD nog niet bereikt heeft? Whats next, zwaaien met een nazi vlag, als 'satire' uiteraard.
Je beseft dat dat een grap van Hans Teeuwen is ?quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel leuk dan dat ze nu niet meer over dobber negers spreekt maar over hoe leuk Mein Kampf is en dat ze na 6 pagina's al joden begon te haten. Dat spreekt toch wel een persoonlijke vooruitgang uit.
Is er trouwens een dieptepunt wat het FvD nog niet bereikt heeft? Whats next, zwaaien met een nazi vlag? 'Satirisch' bedoeld, natuurlijk.
Ik ben niet volkomen op de hoogte van het verzameld werk van Martin Bosma maar volgens mij zijn we al een tijdje bij die stap aanbeland.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goeie vraag, bij Geertje kwam er ook steeds een overtreffende trap.
Ik verwacht dat ze hier nog een keer de Boeren gaan verdedigen. En het slavernijverleden als een blessing in disguise voor de voormalige Oost-Afrikaanse bevolking bestempelen.
Je refereert hiermee aan de gebrekkige taalbeheersing van Baudet die tot uiting kwam in het debat omtrent het aftreden van Zijlstra toch?quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik gok zo dat de liefde voor de GBL (en zijn ambtsgenoot)
Goed gezien.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:48 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Je refereert hiermee aan de gebrekkige taalbeheersing van Baudet die tot uiting kwam in het debat omtrent het aftreden van Zijlstra toch?
Ik vind het trouwens wel behoorlijk lachwekkend als het weer eens over "de slavernij" gaat en bijv. het aandeel van NL erin. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar waarom hoor je al die mensen niet over de moderne slavernij in het Midden-Oosten? Niet interessant genoeg ?quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze hier nog een keer de Boeren gaan verdedigen. En het slavernijverleden als een blessing in disguise voor de voormalige Oost-Afrikaanse bevolking bestempelen.
Zonde, prachtige lectuur. Vooral de schijnelite van de valsemunters.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet volkomen op de hoogte van het verzameld werk van Martin Bosma maar volgens mij zijn we al een tijdje bij die stap aanbeland.
Uiteraard niet, want dat doen niet-blanke mannen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:51 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel behoorlijk lachwekkend als het weer eens over "de slavernij" gaat en bijv. het aandeel van NL erin. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar waarom hoor je al die mensen niet over de moderne slavernij in het Midden-Oosten? Niet interessant genoeg ?
Veel mensen die een kleine overheid bepleiten zijn niet tegen liefdadigheid maar tegen het opleggen van liefdadigheid door overheden. Er is sprake van grote weerstand tegen ACA in evangelische kringen maar dat is niet omdat ze vinden dat die personen het zelf maar uit moeten zoeken.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij kun je huisgenoten best belachelijk maken zonder hypocriet te zijn.
Dat heet een geslaagd huwelijk.
Vind het niet zo'n sterk argument. Je moet wel een hele stretch maken wil je alle politieke uitspraken op individueel niveau toepassen. Veel 'small government'-types passen zelf nogal veel liefdadigheid toe.
Stel je voor dat je je druk maakt over één ding zonder je druk te maken over alle andere dingen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:51 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel behoorlijk lachwekkend als het weer eens over "de slavernij" gaat en bijv. het aandeel van NL erin. Natuurlijk valt dat niet goed te praten, maar waarom hoor je al die mensen niet over de moderne slavernij in het Midden-Oosten? Niet interessant genoeg ?
Niemand die zich daarover schuldig voelt, dus je schiet er zo weinig mee op om op dat knopje te drukken.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:51 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
En dat het geen probleem is dat Europeanen in de achtertuin van Bosjesmannen kwamen wonen. Want die hadden immers toch ruimte genoeg. Andersom, Afrikaen die bij ons in de achtertuin komen wonen is natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar het is wel veel actueler, daar valt nog wat aan te doen. Het verleden niet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand die zich daarover schuldig voelt, dus je schiet er zo weinig mee op om op dat knopje te drukken.
Onze P_T is die mening ook toegedaanquote:Op woensdag 28 februari 2018 12:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben niet volkomen op de hoogte van het verzameld werk van Martin Bosma maar volgens mij zijn we al een tijdje bij die stap aanbeland.
Ook wel cherry-picking genaamd. Niet dat het erg is, ik snap ook wel dat je een blanke man in een Westerse samenleving tegen een andere meetlat legt dan een oekie-toekie inboorling.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stel je voor dat je je druk maakt over één ding zonder je druk te maken over alle andere dingen.
Ik maak me daarom ook altijd over alle problemen in gelijke mate druk op elk moment. Zo voorkom je elke aantijging van selectiviteit.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook wel cherry-picking genaamd. Niet dat het erg is, ik snap ook wel dat je een blanke man in een Westerse samenleving tegen een andere meetlat legt dan een oekie-toekie inboorling.
Als wij naar Afrika verhuizen mag dat alleen als we scholen bouwen, waterputten slaan, met fotogenieke knuffelkindjes op de foto gaan of dieren verzorgen in een safari-park. Alle andere manieren van levensonderhoud, zoals gasleidingen aanleggen, diamanten verzamelen, witteboordenwerk, is het onderdrukken en neokolonisaliseren van de Afrikanen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat het geen probleem is dat Europeanen in de achtertuin van Bosjesmannen kwamen wonen. Want die hadden immers toch ruimte genoeg. Andersom, Afrikaen die bij ons in de achtertuin komen wonen is natuurlijk een heel ander verhaal.
Alsof het iemand wat boeit. Inspelen op schuldgevoel > opkomen voor wat arme sloebers.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Maar het is wel veel actueler, daar valt nog wat aan te doen. Het verleden niet.
Gewoon niet druk maken over iets.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik maak me daarom ook altijd over alle problemen in gelijke mate druk op elk moment. Zo voorkom je elke aantijging van selectiviteit.
Precies, cherry-picking ios helemaal niet erg als het gaat om "goede doelen". Je kunt mensen die vegetarisch eten omwille van de vervuiling wel vertellen dat ze hypocriet zijn omdat ze ondertussen wel de plasticsoep in de oceaan voort laten bestaan en dus helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn, maar per saldo draagt de vegetariër wel aan een betere leefomgeving bij en de "ja maar je bent hypocriet als je het ene wel doet en het andere niet"-roeper helemaal niks.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook wel cherry-picking genaamd. Niet dat het erg is, ik snap ook wel dat je een blanke man in een Westerse samenleving tegen een andere meetlat legt dan een oekie-toekie inboorling.
Cherry-picking is goed zolang je weet dat je het doet. Een beetje hetzelfde als met generalisaties. Bakken met onderzoek die niet gedaan zouden kunnen worden zonder generalisaties of cherry-picking. Waar je mee moet oppassen is als je cherry-picking wil gaan veralgemeniseren of wanneer je generalisaties gaat toepassen op individuen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies, cherry-picking ios helemaal niet erg als het gaat om "goede doelen". Je kunt mensen die vegetarisch eten omwille van de vervuiling wel vertellen dat ze hypocriet zijn omdat ze ondertussen wel de plasticsoep in de oceaan voort laten bestaan en dus helemaal niet zo milieuvriendelijk zijn, maar per saldo draagt de vegetariër wel aan een betere leefomgeving bij en de "ja maar je bent hypocriet als je het ene wel doet en het andere niet"-roeper helemaal niks.
Cherry-picking heeft een heel negatieve lading. Het kan heel productief zijn. Je kunt niet alles willen verbeteren, dus beter kiest iedereen één focus uit.
Laten we in godsnaam niet zo nihilistisch doen door te zeggen "ja, maar omdat het ene onrecht bestaat ga ik ook niks doen aan het andere, dat zou immers hypocriet zijn".
Waarom zou ik dat willen doen? Ten eerste klopt niet elke vegetariër zich op zijn borst, en wat zou je willen bereiken door te zeggen dat iemand toch nog CO2-uitstoot veroorzaakt door te vliegen? Wat verwacht je dan? "Oh, dan begin ik ook wel weer met vlees eten, want nu ben ik blijkbaar hypocriet?" Of verwacht je dan dat iemand niet meer gaat vliegen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:06 schreef GSbrder het volgende:
Om het voorbeeld van vegetariers te nemen, ik vind het prima als je individuen wel verantwoordelijk houdt aan aspecten waar ze een actieve bijdrage aan leveren, maar niet verantwoordelijk voor passieve milieuproblemen. Je kunt een vegetarier die zichzelf op de borst klopt vanwege de mindere CO2-uitstoot als gevolg van uitgespaard koeien- en varkensvlees wel op de carbon footprint van z'n vliegvakanties wijzen, maar je hoeft niet te zeggen dat de fietspaden waar hij op fietst hun pigment te danken hebben aan miljoenen vermorzelde luizen.
Ze is nu FvD dus goedpraten en wegkijken, he? Zo gaat dat bij niet-deug mensen tenslottequote:Op woensdag 28 februari 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
Het goedpraten van zulke totaal achterlijke posts van Nanninga ook hè.... echt![]()
Zeg dan gewoon dat het totaal achterlijk was, maar nee hoor, ze deed het bewust om te kwetsen, maar nu niet meer.
Nee, toen ze nog door GS betaald werd was aandachtshoeren met totaal achterlijke opmerkingen kennelijk de manier om aandacht te genereren, maar nu ze de politiek in wil kan ze dat niet meer doen.
Alsof ze die opmerkingen heeft gemaakt toen ze een onwetend pubertje was, zelfs dat infantiele nichtje van Robin Linschoten komt geloofwaardiger over.
Het spreekt haar doelgroep ook gewoon aan, dat gedrag, vrees ik.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
Het goedpraten van zulke totaal achterlijke posts van Nanninga ook hè.... echt![]()
Zeg dan gewoon dat het totaal achterlijk was, maar nee hoor, ze deed het bewust om te kwetsen, maar nu niet meer.
Nee, toen ze nog door GS betaald werd was aandachtshoeren met totaal achterlijke opmerkingen kennelijk de manier om aandacht te genereren, maar nu ze de politiek in wil kan ze dat niet meer doen.
Alsof ze die opmerkingen heeft gemaakt toen ze een onwetend pubertje was, zelfs dat infantiele nichtje van Robin Linschoten komt geloofwaardiger over.
BREAKING: comedian wordt aan andere standaard gelegd dan politicusquote:Op woensdag 28 februari 2018 13:35 schreef Gohf046 het volgende:
Als Hans Teeuwen een grap maakt lachen mensen erom. Als Nanninga diezelfde grap tweet kan dat natuurlijk echt niet.
Is Hans Teeuwen ook ergens lijsttrekker van FvD? Of überhaupt opiniemaker?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:35 schreef Gohf046 het volgende:
Als Hans Teeuwen een grap maakt lachen mensen erom. Als Nanninga diezelfde grap tweet kan dat natuurlijk echt niet.
BREAKING : Nanninga was toen nog geen politicus.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
BREAKING: comedian wordt aan andere standaard gelegd dan politicus
Sowieso heeft Teeuwen zich nooit in het publieke debat gemend. Met uitzondering van de moord op Theo van Gogh destijds, ook wel een dingetje. Teeuwen is geen aandachtshoer.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
BREAKING: comedian wordt aan andere standaard gelegd dan politicus
Ik geloof dat de kritiek op Nanninga wel enigszins is toegenomen sinds ze besloten heeft volksvertegenwoordiger te worden. Daarvoor kreeg ze aandacht omdat ze schokkende dingen roept. Zoals overigens Teeuwen ook krijgt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:37 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
BREAKING : Nanninga was toen nog geen politicus.
En nogmaals; is Hans Teeuwen ergens in de running?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:37 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
BREAKING : Nanninga was toen nog geen politicus.
Wie weet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
En nogmaals; is Hans Teeuwen ergens in de running?
quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:40 schreef john2406 het volgende:
Hoe ik denk als het nergens meer gaat is er altijd nog de politiek?
Slappe vraag.quote:
Ik vergelijk ze niet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:42 schreef Euribob het volgende:
Hans Teeuwen met Nanninga vergelijken. Dan heb je het sowieso niet begrepen. Welk punt je ook probeert te maken.
quote:
Is wel een erg matige whataboutism hoor.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:35 schreef Gohf046 het volgende:
Het gaat toch ook niet om elke vegetariër, of om elke situatie? Als iemand zich wil laten voorstaan op z'n duurzaamheid - een hoop vegetariërs doen het om andere redenen - dan komt het totaalplaatje in de picture. Het is niet zo dat als ik iemand spreek tijdens het avondeten die zegt vegetariër te zijn, meteen begin over het vliegen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen doen? Ten eerste klopt niet elke vegetariër zich op zijn borst, en wat zou je willen bereiken door te zeggen dat iemand toch nog CO2-uitstoot veroorzaakt door te vliegen? Wat verwacht je dan? "Oh, dan begin ik ook wel weer met vlees eten, want nu ben ik blijkbaar hypocriet?" Of verwacht je dan dat iemand niet meer gaat vliegen?
Bovendien, over hypocrisie gesproken, als je zelf niet op die manier een bijdrage levert aan het verkleinen van je CO2-footprint dan kun je natuurlijk niet andere mensen er op aan gaan spreken.
Het viel mij ook op dat ik op hele lage percentages uitkwam. Wel bij de verwacht partijen, maar de winnaar had maar 57%.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Net de kieswijzer van De Gelderlander gedaan voor Nijmegen. Twee partijen zitten op 50 procent, alle andere daaronder. Dat helpt dus voor geen millimeter.
Over het circus en de koningin had hij wel rake dingen te zeggen, ja.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:40 schreef Euribob het volgende:
Sowieso is Hans Teeuwen op z'n best als ie het niet over de Islam heeft. Maar dat snappen alleen de kenners,
Het is gewoon hypocriet. Maakt Teeuwen de grap dan lachen we erom, tweet Nanninga de grap dan flikkeren we haar op de brandstapel.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Is wel een erg matige whataboutism hoor.
Ik had er bij Amersfoort 3 op 48% (waaronder de SGP: as if, everquote:Op woensdag 28 februari 2018 13:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Net de kieswijzer van De Gelderlander gedaan voor Nijmegen. Twee partijen zitten op 50 procent, alle andere daaronder. Dat helpt dus voor geen millimeter.
quote:duh moet je eens zien wat voor figuren er rondlopen in het FvD topic. Dan bedoel ik ook de mensen die daar gaan zeiken over FvD zelf. Ik ga geen namen noemen, maar die mensen daar hebben echt niets beters te doen in hun leven. Bijna elke dag joh. De Pol SC is ook echt een ziekte op zich hoe bijna iedereen zich aftrekt op Hillary Clinton, dus daar maak ik geen woorden aan vuil.
Omdat het om dezelfde specifieke grap gaat.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:44 schreef Tchock het volgende:
[..]Je doet dat meerdere keren zelfs in dit topic.
Ten eerste doe je alsof iedereen lacht om Teeuwen en niemand om Nanninga. Allebei die dingen zijn al onzin. Ten tweede gelden er inderdaad andere eisen voor verschillende mensen, dat klopt. Najib Amhali kan meer zeggen over Turken dan Mark Rutte voordat daar ophef over komt, hoe verrassend.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:47 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet. Maakt Teeuwen de grap dan lachen we erom, tweet Nanninga de grap dan flikkeren we haar op de brandstapel.
Nogmaals: Hans Teeuwen is een komiek die theaterprogramma's maakt, en Nanninga wil nu in de politieke wereld aan de slag. Je ziet toch ook wel dat daar een verschil in zit?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:47 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Het is gewoon hypocriet. Maakt Teeuwen de grap dan lachen we erom, tweet Nanninga de grap dan flikkeren we haar op de brandstapel.
Dan helpen die kieswijzers dus totaal niet. Of er zijn gewoon geen politieke partijen die bij ons passen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had er bij Amersfoort 3 op 48% (waaronder de SGP: as if, ever) en een stuk of 5 partijen met 44%
Dat hersenloze zwart-witdenken ook altijdquote:
Je vergeet het vraagteken of te vermelden voor jou heilig?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
Annebolle Nanninga is FvD en FvD is heilig.
Niet?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hersenloze zwart-witdenken ook altijdAlsof iedereen die randmongool Trump niet ziet zitten meteen Clintonfan is.
Die zal wel heel plakkerig zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:53 schreef Euribob het volgende:
Ik heb nog wel Hillary-UI voor de geïnteresseerden.
Jawel jij ziet dat verkeerd, komt toch niks vanuit wat jij je wensen doet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dan helpen die kieswijzers dus totaal niet. Of er zijn gewoon geen politieke partijen die bij ons passen.
Hillary Rodham Clinton is de voornaamste reden dat we nu vier jaar lang met de slechtste president sinds Buchanan opgescheept zitten.quote:
Ja, dat ben ik zeker met je eens. Teeuwen sprak bij het vrije woord festival en Nanninga plaatst die grap vervolgens op haar twitter, dat is toch een beetje wat opiniemakers tegenwoordig oa doen ? Verslag uitbrengen op twitter van een evenement waar ze zijn? Kijk, persoonlijk vind ik de stijl die ze gebruikte ook wel wat aan de grove kant maar de lading stront die ze hier over zich heen krijgt vind ik niet terecht.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nogmaals: Hans Teeuwen is een komiek die theaterprogramma's maakt, en Nanninga wil nu in de politieke wereld aan de slag. Je ziet toch ook wel dat daar een verschil in zit?
En daardoor zijn we nog ver weg van Ron Paulgenot.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hillary Rodham Clinton is de voornaamste reden dat we nu vier jaar lang met de slechtste president sinds Buchanan opgescheept zitten.
Popular vote dit dat.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hillary Rodham Clinton is de voornaamste reden dat we nu vier jaar lang met de slechtste president sinds Buchanan opgescheept zitten.
Aan de andere kant waren er niet veel geloofwaardigere democratische kandidaten.. die hele partij is schuldig, wat mij betreft. Is nu nog steeds een puinzooitje.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Al Gore d'n Tweede.quote:
Oh, dus politici staan gelijk aan komieken? Tja, als je de FvD aanhangt is dat mischien wel zo, voor normale mensen? Not so much.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:47 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit, ik wilde sowieso stemmen op één van de partijen met de hoogste score, nee, niet de SGP dus.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:52 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dan helpen die kieswijzers dus totaal niet. Of er zijn gewoon geen politieke partijen die bij ons passen.
Krijg bij Nijmegen.mijnstem.nl wel een partij met 69 procent.
Hoe verhoud Nanninga zich toch Rutte in de vergelijking? Teeuwen en Amhali zijn beide cabaretiers maar hoe verhouden een journalist cq blogger en de premier zich in hemelsnaam ?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste doe je alsof iedereen lacht om Teeuwen en niemand om Nanninga. Allebei die dingen zijn al onzin. Ten tweede gelden er inderdaad andere eisen voor verschillende mensen, dat klopt. Najib Amhali kan meer zeggen over Turken dan Mark Rutte voordat daar ophef over komt, hoe verrassend.
Sanders wel. Sympathiek, authentiek en zeer populair bij jonge kiezers. De hardcore-republikeinen schrikt hij natuurlijk af maar die stemmen toch op de GOP ongeacht wat. Ik denk oprecht dat hij een goede kans had gemaakt gezien de enorme impopulariteit van Trump - ware het natuurlijk niet dat hij vanaf de eerste stap tegengewerkt werd door zijn eigen partij.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant waren er niet veel geloofwaardigere democratische kandidaten.. die hele partij is schuldig, wat mij betreft.
Maar uitspraken die je vroeger hebt gedaan heb je toch nog steeds gemaakt als je de politiek in gaat? Als iemand de regels niet volgt terwijl hij directeur van een sociale werkplaats is dan straalt dat toch ook af op je Kamerlidmaatschap?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik zeker met je eens. Teeuwen sprak bij het vrije woord festival en Nanninga plaatst die grap vervolgens op haar twitter, dat is toch een beetje wat opiniemakers tegenwoordig oa doen ? Verslag uitbrengen op twitter van een evenement waar ze zijn? Kijk, persoonlijk vind ik de stijl die ze gebruikte ook wel wat aan de grove kant maar de lading stront die ze hier over zich heen krijgt vind ik niet terecht.
Ik zou het inderdaad een ander verhaal vinden als zij dit soort uitspraken zou doen wanneer ze politicus zou zijn.
Wilde dus je bent niet vanplan?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit, ik wilde sowieso stemmen op één van de partijen met de hoogste score, nee, niet de SGP dus.
De meerderheid van de democraten schrok Sanders ook af.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sanders wel. Sympathiek, authentiek en zeer populair bij jonge kiezers. De hardcore-republikeinen schrikt hij natuurlijk af maar die stemmen toch op de GOP ongeacht wat. Ik denk oprecht dat hij een goede kans had gemaakt gezien de enorme impopulariteit van Trump - ware het natuurlijk niet dat hij vanaf de eerste stap tegengewerkt werd door zijn eigen partij.
Niet, ik laat met een verregaande versie van de argumentatie (een argumentum ad absurdum) zien dat er een logische fout in zit.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:57 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Hoe verhoud Nanninga zich toch Rutte in de vergelijking? Teeuwen en Amhali zijn beide cabaretiers maar hoe verhouden een journalist cq blogger en de premier zich in hemelsnaam ?
Oh, Sanders echt niet. Daar had de GOP nog zo'n gigantische lading aan moddermateriaal voor klaarliggen.. Die was compleet afgemaakt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sanders wel. Sympathiek, authentiek en zeer populair bij jonge kiezers. De hardcore-republikeinen schrikt hij natuurlijk af maar die stemmen toch op de GOP ongeacht wat. Ik denk oprecht dat hij een goede kans had gemaakt gezien de enorme impopulariteit van Trump - ware het natuurlijk niet dat hij vanaf de eerste stap tegengewerkt werd door zijn eigen partij.
Want Nanninga was toen een politicus?quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus politici staan gelijk aan komieken? Tja, als je de FvD aanhangt is dat mischien wel zo, voor normale mensen? Not so much.
Nee, Clinton verliep lekker verder.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, Sanders echt niet. Daar had de GOP nog zo'n gigantische lading aan moddermateriaal voor klaarliggen.. Die was compleet afgemaakt.
Welnee, Sanders is veel te hardcore leftwing voor een tweepartijenstelsel.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Neuh, maar ik denk niet dat Sanders het beter had gedaan.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, Clinton verliep lekker verder.
Bovendien is ie ouder dan Sinterklaas. Jong, fris talent hebben we nodig. Geen overgrootopa.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, Sanders is veel te hardcore leftwing voor een tweepartijenstelsel.
En hij half-om-half steunde Trump toen Clinton uiteindelijk genomineerd werd.
De strijd met Sanders heeft Clinton ook geen goed gedaan, dat klopt zeker. De hele campagne van de Democraten was gewoon dramatisch.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, Sanders is veel te hardcore leftwing voor een tweepartijenstelsel.
En hij half-om-half steunde Trump toen Clinton uiteindelijk genomineerd werd.
Ik vind het maar lastig te geloven dat de partij met in theorie de grootste achterban van het land het niet voor elkaar krijgt om een tegenkandidaat te presenteren die zo'n totale randdebiel als Trump kan verslaan.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh, maar ik denk niet dat Sanders het beter had gedaan.
Ja die uitspraken heb je nog steeds gemaakt, eens. Maar ik vind het nogal een verschil of je persoonlijke overtuiging is dat je 6 pagina's Mein Kampf zin krijgt om joden te vergassen of dat je het gewoon leuk vind om te choqueren en als journalist een bepaalde stijl hebt(waar je overigens van alles over kunt vinden)quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar uitspraken die je vroeger hebt gedaan heb je toch nog steeds gemaakt als je de politiek in gaat? Als iemand de regels niet volgt terwijl hij directeur van een sociale werkplaats is dan straalt dat toch ook af op je Kamerlidmaatschap?
En die partij heeft nu zijn oppositie nog steeds niet in orde hè. Ruim een jaar na dato.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig te geloven dat de partij met in theorie de grootste achterban van het land het niet voor elkaar krijgt om een tegenkandidaat te presenteren die zo'n totale randdebiel als Trump kan verslaan.
Ik bedoel, het is nu anderhalf jaar geleden, maar het is nog steeds ongelofelijk. Dit gaat de geschiedenisboeken in, de manier waarop hangt alleen af van de komende drie jaar.
Daar is natuurlijk ook enorm verschil tussen. Ik denk niet dat een redelijk persoon dat zou betwisten.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:04 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ja die uitspraken heb je nog steeds gemaakt, eens. Maar ik vind het nogal een verschil of je persoonlijke overtuiging is dat je 6 pagina's Mein Kampf zin krijgt om joden te vergassen of dat je het gewoon leuk vind om te choqueren en als journalist een bepaalde stijl hebt(waar je overigens van alles over kunt vinden)
Een opiniemaker kan zich op dat vlak inderdaad meer veroorloven als de premier.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet, ik laat met een verregaande versie van de argumentatie (een argumentum ad absurdum) zien dat er een logische fout in zit.
Namelijk dat niet alle mensen gelijk zijn, de ene kan dingen zeggen die de andere niet kan zeggen.
Zou die ooit een voet in de USA gezet hebben?quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:01 schreef Euribob het volgende:
Hans Teeuwen legt de politieke situatie in Amerika nog even goed uit.
Zorgt wel regelmatig voor goed entertainment op de TV.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig te geloven dat de partij met in theorie de grootste achterban van het land het niet voor elkaar krijgt om een tegenkandidaat te presenteren die zo'n totale randdebiel als Trump kan verslaan.
Ik bedoel, het is nu anderhalf jaar geleden, maar het is nog steeds ongelofelijk. Dit gaat de geschiedenisboeken in, de manier waarop hangt alleen af van de komende drie jaar.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Met de uitslagen van gister zijn er al 41 tussentijdse verkiezingen geflipped afgelopen jaar, sommige met gigantische percentages. De oppositie tegen Trump is heel erg sterk en slaagt er in politiek terrein te winnen op plekken waar dat tien jaar geleden echt ondenkbaar was.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
En die partij heeft nu zijn oppositie nog steeds niet in orde hè. Ruim een jaar na dato.
Daar was hij na een week in het Witte Huis al mee bezigquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Met de uitslagen van gister zijn er al 41 tussentijdse verkiezingen geflipped afgelopen jaar, sommige met gigantische percentages. De oppositie tegen Trump is heel erg sterk en slaagt er in politiek terrein te winnen op plekken waar dat tien jaar geleden echt ondenkbaar was.
Maar het klopt wel dat er nog geen echt aansprekende naam is opgestaan voor 2020. Trump is overigens al voorzichting met zijn campagne begonnen
Kiezersapathie is daar gewoon heel sterk. Dat land is veel te groot. De afstand tussen overheid en de burger is nauwelijks te overbruggen in veel gevallen, wat leidt tot wantrouwen bij de bevolking. En dan stemmen ze eerder niet, of op een nep-kandidaat. Daarnaast natuurlijk allemaal gigantische staten met nauwelijks inwoners die wel twee (Republikeinse) senatoren hebben in de Senaat en alle fatsoenlijke wetgeving die de verdeeldheid in het land tegengaat tegenhouden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen campagne nodig joh. Het activisme dat is ontstaan door het presidentschap van Trump is ruim voldoende.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Met de uitslagen van gister zijn er al 41 tussentijdse verkiezingen geflipped afgelopen jaar, sommige met gigantische percentages. De oppositie tegen Trump is heel erg sterk en slaagt er in politiek terrein te winnen op plekken waar dat tien jaar geleden echt ondenkbaar was.
Maar het klopt wel dat er nog geen echt aansprekende naam is opgestaan voor 2020. Trump is overigens al voorzichting met zijn campagne begonnen
Dat ben ik allemaal met je eens en ik heb talloze analyses over deze punten gelezen afgelopen jaren.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kiezersapathie is daar gewoon heel sterk. Dat land is veel te groot. De afstand tussen overheid en de burger is nauwelijks te overbruggen in veel gevallen, wat leidt tot wantrouwen bij de bevolking. En dan stemmen ze eerder niet, of op een nep-kandidaat. Daarnaast natuurlijk allemaal gigantische staten met nauwelijks inwoners die wel twee (Republikeinse) senatoren hebben in de Senaat en alle fatsoenlijke wetgeving die de verdeeldheid in het land tegengaat tegenhouden.
De kans dat er vóór 2020 al verkiezingen komen is er natuurlijk ook nog. Dat er nog geen duidelijke kandidaat is (of het liefst een setje goede kandidaten), vind ik echt onbegrijpelijk na het fiasco van 2016.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die zijn er wel hoor. Dat is het groepje Democratische senatoren dat destijds de shutdown heeft veroorzaakt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
De kans dat er vóór 2020 al verkiezingen komen is er natuurlijk ook nog. Dat er nog geen duidelijke kandidaat is (of het liefst een setje goede kandidaten), vind ik echt onbegrijpelijk na het fiasco van 2016.
Je ziet in Amerika goed wat er gebeurt in de politiek als er heftige tegenstellingen in de samenleving ontstaan.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ben ik allemaal met je eens en ik heb talloze analyses over deze punten gelezen afgelopen jaren.
Maar alsnog, het is Trump!! De man deugt niet op haast elk vlak denkbaar. Je zou toch hopen dat zelfs een naakte molrat nog van hem kan winnen.
Jij hebt zon? Ik heb sneeuwvlokjesquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:13 schreef Leandra het volgende:
In de zon, uit de wind, onder het balkon: 6 graden..... paar meter de tuin in in de zon; 0 graden.
Nou ja, op de ijsbaan (die volgens mij nog steeds niet open is) zal het wel min 5 zijn ofzo.
Ah ok, er wordt gelukkig al voorgesorteerd. Dit mag natuurlijk niet een tweede keer zo gigantisch ontsporenquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die zijn er wel hoor. Dat is het groepje Democratische senatoren dat destijds de shutdown heeft veroorzaakt.
Yep, ik heb zon, zelfs mijn zonnepanelen doen wat, niet veel, want er ligt sneeuw op, maar ze geven stroom.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij hebt zon? Ik heb sneeuwvlokjes
McAuliffe, Warren?quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die zijn er wel hoor. Dat is het groepje Democratische senatoren dat destijds de shutdown heeft veroorzaakt.
Verkoop je wat je teveel hebt dan terug aan de leverancier, tijdens zo'n maand als deze?quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:28 schreef Leandra het volgende:
Denk dat het net niet gaat lukken trouwens, gisteren van dit tijdstip tot zonsondergang nog maar 1,6 kWh opgewekt, en toen was het sowieso een stuk zonniger, maar je weet het niet.
Heh, ik heb ze net 4 weken en nog nauwelijks gekeken hoeveel ze opgebracht hebbenquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, ik heb zon, zelfs mijn zonnepanelen doen wat, niet veel, want er ligt sneeuw op, maar ze geven stroom.
Nog even door zo, want dan heb ik in februari net zoveel stroom opgewekt als in november, december een januari bij elkaar
Eindstand 31-10-2017: 4078.0
Eindstand 31-01-2018: 4186.6 = 108.6 kWh in 3 maanden
Huidige stand: 4293.1 = 106.5 kWh in februari 2018
Ik hoop dat ik die ontbrekende 2,1 er nog even bij ga pakken.... maar dat wordt spannend denk ik.
Ik heb niet teveel, want mijn zonnepanelen liggen zo vlak dat ze niet maximaal rendement hebben, plus dat er tot ongeveer 12.30 uur schaduw op een deel van de panelen valt, dus dan leveren alleen de 6 die het dichtst bij de garage liggen maar maximaal (op basis van hun hellingshoek).quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verkoop je wat je teveel hebt dan terug aan de leverancier, tijdens zo'n maand als deze?
Ik hou het dagelijks bij joh, en ik heb een app waarin ik realtime kan zien wat de omvormer doet.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ik heb ze net 4 weken en nog nauwelijks gekeken hoeveel ze opgebracht hebben
Hehe, autist!quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou het dagelijks bij joh, en ik heb een app waarin ik realtime kan zien wat de omvormer doet.
Het beste wat je hebben kunt is geen slimme meter.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:42 schreef Leandra het volgende:
want ik heb uiteraard nog geen slimme meter,
Je kunt het toch niet verdubbelen dus waarom bijhouden?quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hou het dagelijks bij joh, en ik heb een app waarin ik realtime kan zien wat de omvormer doet.
Dat is wel erg next level zegquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan het op mijn smart meter zien?quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is wel erg next level zeg
Ik moet het doen met een meter die een USB-aansluiting heeft
Scherp als altijd, john.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:53 schreef john2406 het volgende:
En ik met een partner die gelijk in mijn leeftijd is.
Dit is trouwens geen sneer richting Tijger hoor.
Ik wilde voor Perrin net ter vergelijking gaan posten hoeveel stroom ik in november/december/januari verbruikt had (733 kWh) vs die 108,6 kWh opbrengstquote:
Jep.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het op mijn smart meter zien?
Jij hebt het perfect ook nog hoog en laag en tijdens hoog draait die terug, maak maar geen slapende honden wakker.quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wilde voor Perrin net ter vergelijking gaan posten hoeveel stroom ik in november/december/januari verbruikt had (733 kWh) vs die 108,6 kWh opbrengst
februari t/m gisteren: 222 vs 105 opbrengst
Ter vergelijking:
06/07/08 2017
Verbruik: 606 vs 858 opbrengst -> dan loopt mijn meter dus maanden achter elkaar terug.
12-05-2017:
laagtarief 60412
hoogtarief 48763
12-09-2017:
laagtarief: 60429
hoogtarief: 48479
Ja, 's nachts om 3 uur schijnt de zon niet hè.... en zo wel dan zal dat wel vanuit het oosten zijn, en dan heb ik nog een schaduw van het huis op de panelenquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij hebt het perfect ook nog hoog en laag en tijdens hoog draait die terug, maak maar geen slapende honden wakker.
Vandaar de vraag liggen zo horizontaal of verticaal, hier liggen ze verkeerd heb ik mij laten vertellen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, 's nachts om 3 uur schijnt de zon niet hè.... en zo wel dan zal dat wel vanuit het oosten zijn, en dan heb ik nog een schaduw van het huis op de panelen
Ik had laatst zelfs in BNW gelezen dat maanlicht een afkoelende werking heeft!quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, 's nachts om 3 uur schijnt de zon niet hè.... en zo wel dan zal dat wel vanuit het oosten zijn, en dan heb ik nog een schaduw van het huis op de panelen
Ze liggen sowieso nagenoeg plat (hellingshoek van 2 of 4 graden), dus daar valt qua horizontaal/verticaal weinig verkeerd meer aan te liggen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vandaar de vraag liggen zo horizontaal of verticaal, hier liggen ze verkeerd heb ik mij laten vertellen.
Dit is wel heel snel, dat had ik niet verwacht.quote:Het internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft de dopingschorsing van Rusland per direct opgeheven. Een deel van de Russische atleten werd van de Olympische Spelen in Pyeongchang geweerd nadat grootschalig dopinggebruik op de vorige Spelen bewezen werd geacht.
"Het Russisch Olympisch Comité (ROC) is weer als volwaardig lid opgenomen in de olympische beweging. Alle rechten van het ROC zijn volledig hersteld." Dat zei Aleksander Zjoekov, voorzitter van het ROC, woensdag op de Russische televisie. "Deze beslissing is heel belangrijk voor ons."
x
stfuquote:Op woensdag 28 februari 2018 15:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vandaar de vraag liggen zo horizontaal of verticaal, hier liggen ze verkeerd heb ik mij laten vertellen.
Slimme meter heb ik mij ook laten vertellen telt ook lek spanning weet niet of het klopt.
Jij begrijp mijn vraag niet hoe liggen de rechthoeken brede weg of hoogkant?quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze liggen sowieso nagenoeg plat (hellingshoek van 2 of 4 graden), dus daar valt qua horizontaal/verticaal weinig verkeerd meer aan te liggen.
Jij gaat het nu toch zelf doen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Oh ja...en de tuin moet ook nog..maar goed, dat ligt toch buiten en het is koud
Oh, dat moet 's zomers dan wel gunstig zijn lijkt me.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had laatst zelfs in BNW gelezen dat maanlicht een afkoelende werking heeft!
Mooi, dat hebben jullie rap gedaan.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Zo, bijna klaar, vandaag worden de trappen van tapijt voorzien en as. maandag komen de inloopkast in de slaapkamer en de garderobe in de hal en dan zijn we helemaal klaar![]()
Ik begrijp je vraag wel, maar als ze nagenoeg plat liggen boeit dat geen meter natuurlijk.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij begrijp mijn vraag niet hoe liggen de rechthoeken brede weg of hoogkant?
Tof! Netjes zo rap hoor.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
Zo, bijna klaar, vandaag worden de trappen van tapijt voorzien en as. maandag komen de inloopkast in de slaapkamer en de garderobe in de hal en dan zijn we helemaal klaar![]()
Ik zou het niet weten, liggen hier en ik was/ben niet vanplan om ze anders te laten leggen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag wel, maar als ze nagenoeg plat liggen boeit dat geen meter natuurlijk.
Inderdaad, het is heel prettig hierquote:
Wilders laat zich voor Poetins karretje spannen en is er nog trots op ook.twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:30:30Ik draag het hier met trots. Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld. https://t.co/n0qPUTThsI
reageer retweet
Weer een beetje media-aandacht. De schoorsteen moet roken.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef Tchock het volgende:
Wilders laat zich voor Poetins karretje spannen en is er nog trots op ook.twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:30:30Ik draag het hier met trots. Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld. https://t.co/n0qPUTThsI[ afbeelding ] reageer retweet
Je zou Bloedlanden van Timothy Snyder eens moeten lezen. De rillingen liepen toen over mijn rug vanwege de wreedheden en gruwelijkheden die mensen elkaar aandoen. Zeer indrukwekkend boek.hetquote:Op woensdag 28 februari 2018 17:04 schreef Tchock het volgende:
Zeer interessante analyse van De Correspondent over soldaten in oorlogstijd, en hoe mensen grote moeite doen om elkaar zelfs in de ergste omstandigheden niet te doden.
De vergeten les van duizenden jaren oorlog: de mens is veel minder gewelddadig dan je denkt
Er zijn idd voorbeelden in overvloed van mensen die met veel plezier anderen in grote getale uitmoorden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:20 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Je zou Bloedlanden van Timothy Snyder eens moeten lezen. De rillingen liepen toen over mijn rug vanwege de wreedheden en gruwelijkheden die mensen elkaar aandoen. Zeer indrukwekkend boek.het
Ik begin zo langzamerhand wel een beetje moe te worden van het kritiekloze gedweep met Marshall en Grossman. Op de stelligheid waarmee allerhande zaken worden geponeerd valt nog wel behoorlijk wat af te dingen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:04 schreef Tchock het volgende:
Zeer interessante analyse van De Correspondent over soldaten in oorlogstijd, en hoe mensen grote moeite doen om elkaar zelfs in de ergste omstandigheden niet te doden.
De vergeten les van duizenden jaren oorlog: de mens is veel minder gewelddadig dan je denkt
En als er geen geld meer uit Israel of de VS komt, tja, dan maar Russische centjes, he?quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weer een beetje media-aandacht. De schoorsteen moet roken.
Zoals wat? Er wordt wel een kritische kanttekening bij geplaatst maar daar stapt de auteur later wel wat overheen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begin zo langzamerhand wel een beetje moe te worden van het kritiekloze gedweep met Marshall en Grossman. Op de stelligheid waarmee allerhande zaken worden geponeerd valt nog wel behoorlijk wat af te dingen.
Ik wil hem nu nooit meer horen over dubbele loyaliteiten e.d..quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef Tchock het volgende:
Wilders laat zich voor Poetins karretje spannen en is er nog trots op ook.twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 27-02-2018 om 16:30:30Ik draag het hier met trots. Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld. https://t.co/n0qPUTThsI[ afbeelding ] reageer retweet
Knop op je tv aan uit helpt, er zit geen knop op deze.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wil hem nu nooit meer horen over dubbele loyaliteiten e.d..
Dit. Hij benoemt vaker een aantal feiten en hangt daar vervolgens een algemene conclusie aan. Het is bijna dogmatisch positief en redeneert regelmatig naar de door hem gewenste conclusies toe.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Rutger Bregman heeft er altijd wel een handje van om de feiten bij zijn verhaal te zoeken, één van de redenen waarom ik zijn stukken niet altijd meer lees.
Tenzij het over Big Pharma, privacy, multinationals of uitbuiten van arme mensen gaat.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is bijna dogmatisch positief en redeneert regelmatig naar de door hem gewenste conclusies toe.
Ha! Vandaag kwam ik erachter dat ik door Wilders ben geblokkeerdquote:Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef Tchock het volgende:
Arme jij, dat word nachten wakker liggen, zeker?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:40 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ha! Vandaag kwam ik erachter dat ik door Wilders ben geblokkeerd
Mwah, had hem gevraagd of-ie nog ging aankaarten bij Poetin over die 200 Nederlanders die uit de lucht zijn geschoten.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Arme jij, dat word nachten wakker liggen, zeker?
Zijn die niet boven een ander land uit de lucht gehaald?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:45 schreef Puddington het volgende:
Mwah, had hem gevraagd of-ie nog ging aankaarten bij Poetin over die 200 Nederlanders die uit de lucht zijn geschoten.
Op de radio hoorde ik, geloof ik, dat hij Rusland om medewerking bij het onderzoek had gevraagd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:45 schreef Puddington het volgende:
[..]
Mwah, had hem gevraagd of-ie nog ging aankaarten bij Poetin over die 200 Nederlanders die uit de lucht zijn geschoten.
Ik denk dat dat een nee is.
Wat het mist is bijvoorbeeld dat het allemaal erg etnocentrische voorbeelden zijn om maar wat te noemen. Daarbij zijn er ook voorbeelden te noemen zoals in Rwanda waar men nou niet bepaald heel terughoudend was met moorden en zo zijn er nog vele voorbeelden te geven van vrij bloederige conflicten.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals wat? Er wordt wel een kritische kanttekening bij geplaatst maar daar stapt de auteur later wel wat overheen.
Gelukkig leggen we nu een hele goede basis aan door het constant ontmenselijken van de tegenpartij.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat het mist is bijvoorbeeld dat het allemaal erg etnocentrische voorbeelden zijn om maar wat te noemen. Daarbij zijn er ook voorbeelden te noemen zoals in Rwanda waar men nou niet bepaald heel terughoudend was met moorden en zo zijn er nog vele voorbeelden te geven van vrij bloederige conflicten.
Ik ben sowieso wel een beetje allergisch voor onzinnige uitspraken van de vorm 'de mens is van nature X'. De mens is van nature tweebenig, warmbloedig en nog een paar zaken, maar bij iets als oogkleur houdt het al op qua generalisaties. Hetzelfde geldt voor gedrag. Dat de mens als sociale diersoort niet bestaat uit individuen die elkaar om het minste of geringste uitmoorden is niet zo'n spannende conclusie. Dat is een ook vrij beroerde evolutionaire strategie. Toch zie je bij veel sociale diersoorten wel een verschil in behandeling van de in en out group, in mijn ogen ook iets dat een belangrijk aandeel heeft in wreedheden in etnische conflicten. Dit boek is wel een aardige behandeling van dat onderwerp.
De focus op oorlogen die feitelijk van 'bovenaf opgelegd' worden waarin motivatie van individuen niet direct volgt uit een haat jegens 'de ander' vertekent de discussie over de neiging tot geweld.
Tja wie ben ik?quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:11 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Omdat ik werk en moet reizen van werk naar huis in het OV.
Ik moet werken, er moet brood op de plank voor de kinderen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja wie ben ik?
Je moet niet ja mag dat zie je verkeerd!
Thermostaat voldoet nu op 17.5 als ik maar vaak genoeg naar buiten ga, voelt iedere keer weer warm aan dan.
Het was net op de fiets echt smerig koud in ieder geval, vooral door de gure oostenwind.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:11 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Omdat ik werk en moet reizen van werk naar huis in het OV.
Je moet niet je MAG als je niet meer mag wat is dan?quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:16 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik moet werken, er moet brood op de plank voor de kinderen.
Jup.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was net op de fiets echt smerig koud in ieder geval, vooral door de gure oostenwind.
Heb jij Google?quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje of gaan we gewoon oordelen op basis van titel en omslag?
In dat geval is mijn response:quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:21 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Heb jij Google?
En mijn tsja ging over de titel en omslag trouwens.
Ja-ja.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is mijn response:
Hm-hm.
Nou ja, het gaat over het pleidooi van Gilley en er staat bij dat het 'omstreden' is. De Volkskrant was iets feller in de toonzetting een tijdje terug. Het essay is hier te vinden.quote:
quote:For the last 100 years, Western colonialism has had a bad name.
De kop daaronder over "Foute weldoeners" is dan wel weer hilarisch in combinatie met het goede van kolonialisme..quote:
Ik moest juist lachen om "Het Zwarte Gat". Waar kijkt die arts (?) precies naar?quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De kop daaronder over "Foute weldoeners" is dan wel weer hilarisch in combinatie met het goede van kolonialisme..
quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moest juist lachen om "Het Zwarte Gat". Waar kijkt die arts (?) precies naar?
Hij werd ook weer ingetrokken.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:37 schreef Tchock het volgende:
Thnx. Even lezen, dat essay. De eerste zin is er in elk geval al eentje die je niet vaak leest.
[..]
Gelezen.quote:
Er zijn zeker positieve aspecten geweest aan kolonialisatie, of er zijn positieve gevolgen ingetreden die wellicht ongeacht de kolonie ook wel waren gebeurd. De negatieve gevolgen waren (en zijn) rampzalig.quote:Henk den Heijer, emeritus hoogleraar maritieme geschiedenis aan de Universiteit Leiden, stelt dat wetenschappers als Gilley moeten worden geprezen en niet verguisd omdat debat met hoor en wederhoor noodzakelijk is voor oordeelsvorming. 'Tegelijkertijd ben ik het oneens met zijn oproep tot rekolonisatie, hoe beperkt ook. Wij zullen nooit weten of het voor ontwikkelingslanden gunstig was geweest als zij koloniën waren gebleven. Kolonialisme staat haaks op de democratische principes die wij in de westerse landen zo belangrijk vinden.'
Den Heijer verwijst naar de sprongen voorwaarts die de medische wetenschap in de twee wereldoorlogen maakte dankzij de vele slachtoffers die hulp nodig hadden. 'Toch is er niemand die zegt dat deze oorlogen een zegen waren voor de mensheid. Zo is het ook met het kolonialisme.'
Belangrijker nog, we zullen ook nooit weten wat er van landen was gekomen als ze überhaupt nooit gekoloniseerd waren.quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelezen.
Sommige punten die Gilley opwerpt zijn wel degelijk interessant, maar het is wel erg selectief. En alle negatieve gevolgen van kolonialisme wijt hij juist aan de-kolonisatie. Bovendien stapt hij heel makkelijk over de vraag heen of kolonialisme juist of gewenst is; behalve dan dat hij elke pagina wel een keer roept dat het politiek niet correct is om het er over te hebben.
Sluit me wel aan bij die wetenschapper uit de Volkskrant.
[..]
Er zijn zeker positieve aspecten geweest aan kolonialisatie, of er zijn positieve gevolgen ingetreden die wellicht ongeacht de kolonie ook wel waren gebeurd. De negatieve gevolgen waren (en zijn) rampzalig.
Zo heeft de Tweede Wereldoorlog indirect allerei positieve gevolgen gehad op vele terreinen. Dat zegt natuurlijk niet zo veel over de wenselijkheid van een wereldoorlog globaal gezien (letterlijk en figuurlijk). Met kolonialisme is het net zo. Beide zijn niet zwart-wit maar een conclusie kan best getrokken worden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
Klopt, ik vind de autobahn trouwens ook wel fijn om overheen te rijden.
Er is wel enig vergelijkingsmateriaal: Ethiopië, Iran, Japan, China, Thailandquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Belangrijker nog, we zullen ook nooit weten wat er van landen was gekomen als ze überhaupt nooit gekoloniseerd waren.
Ik dacht dat de Autobahn een project was dat sowieso wel op gang was gekomen, ongeacht de nazi’s.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo heeft de Tweede Wereldoorlog indirect allerei positieve gevolgen gehad op vele terreinen. Dat zegt natuurlijk niet zo veel over de wenselijkheid van een wereldoorlog globaal gezien (letterlijk en figuurlijk). Met kolonialisme is het net zo. Beide zijn niet zwart-wit maar een conclusie kan best getrokken worden.
Klopt, maar er spelen natuurlijk per land altijd interne en externe factoren. Zimbabwe bijvoorbeeld was een relatief welvarend land na de dekolonisatie tot het einde van de vorige eeuw, maar is dat nu helemaal niet meer.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is wel enig vergelijkingsmateriaal: Ethiopië, Iran, Japan, China, Thailand
Het was volgens mij vooral nazi-propaganda om te laten zien hoe zij het land vooruit hielpen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Autobahn een project was dat sowieso wel op gang was gekomen, ongeacht de nazi’s.
Dat zijn andere landen die niet gekoloniseerd zijn. Dat geldt feitelijk ook voor Europese landen. De vraag hoe die specifieke landen zich hadden ontwikkeld zonder kolonisator is niet zo maar te beantwoorden op basis van landen die niet gekoloniseerd zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. De landen uit het (tamelijk korte) lijstje wat ik opnoemde verschillen ook sterk van elkaar. Elk van die landen afzonderlijk bekeken zie ik overigens niet echt een duidelijk verschil met de omringende landen die wel ooit gekoloniseerd zijn. Al met al denk ik niet dat je kan zeggen dat landen die gekoloniseerd zijn geweest zich waarschijnlijk beter of slechter hadden ontwikkeld zonder kolonisatie.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn andere landen die niet gekoloniseerd zijn. Dat geldt feitelijk ook voor Europese landen. De vraag hoe die specifieke landen zich hadden ontwikkeld zonder kolonisator is niet zo maar te beantwoorden op basis van landen die niet gekoloniseerd zijn.
Iran werd op papier wellicht nooit gekoloniseerd maar was de facto natuurlijk een vazalstaat van de VS.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkelde Iran zich een paar duizend jaar prima voor dat allerlei buitenlandse mogendheden er allerlei coups gingen organiseren.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:41 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Iran werd op papier wellicht nooit gekoloniseerd maar was de facto natuurlijk een vazalstaat van de VS.
Bedankt voor de sneer.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:44 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkelde Iran zich een paar duizend jaar prima voor dat allerlei buitenlandse mogendheden er allerlei coups gingen organiseren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:46 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Bedankt voor de sneer.Hoezo sneer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met extra vezels!
Blijkbaar niet, anders was Iran sterk genoeg geweest om die buitenlandse mogendheden buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:44 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkelde Iran zich een paar duizend jaar prima voor dat allerlei buitenlandse mogendheden er allerlei coups gingen organiseren.
Zo kun je het ook stellen inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders was Iran sterk genoeg geweest om die buitenlandse mogendheden buiten de deur te houden.
Je bent zo sterk als je zwakste moment.
Ach ja, Nederland was na een korte periode van internationale dominantie ook zo dom om fietsen en slootjes in te zetten tegen de Blitzkrieg-Duitsers. Het kan verkeren.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Zo kun je het ook stellen inderdaad.
De Mongolen, Arabieren en Turken hebben Iran ook allemaal een tijd overgenomen maar toch heeft de cultuur altijd stand gehouden, grappig gezien.
Wordt ook wel de cultural empire genoemd omdat het vaak via culturele weg invloed heeft uitgeoefend. Het Ottomaanse hof sprak op een gegeven moment bijvoorbeeld meer Perzisch dan Turks.
Nederlanders hebben historisch gezien ook vrij veel met Japanners gedaan.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:57 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar goed, Japan is nooit gekoloniseerd maar is wel met geweld onze invloedssfeer ingetrokken.
En daarvoor hingen ze zelf een beetje de Hitler uit in Azië.
Ik vraag me wel af of een sterker leger de Duitsers had afgeschrikt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach ja, Nederland was na een korte periode van internationale dominantie ook zo dom om fietsen en slootjes in te zetten tegen de Blitzkrieg-Duitsers. Het kan verkeren.
De Nederlanders hadden toch een soort privé handelspost in Japan?quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nederlanders hebben historisch gezien ook vrij veel met Japanners gedaan.
Vooral de Nederlands-Indische kwestie heeft daar wel een vrij abrupt einde aan gemaakt.
We zullen het nooit weten.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:59 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of een sterker leger de Duitsers had afgeschrikt.
Of dat er dan een bloedige loopgravenoorlog was ontstaan. Of nog erger.
Het lijkt volgens mij redelijk op de geschiedenis van het Middellandsezeegebied en Mesapotamië; met opeenvolgende beschavingen en koningen/keizers. Het is echt jammer dat we er zo weinig van meekrijgen, alsof tot pak 'm beet 1600 er niks gebeurde in Afrika.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:57 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ethiopië heeft volgens mij wel een vrij boeiende geschiedenis, maar weet er bijzonder weinig over helaas.
Allemaal vanuit Hirado, begin 17e eeuw.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:00 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
De Nederlanders hadden toch een soort privé handelspost in Japan?
Toen wist het geen hont de Europeaan kwam er immers zo goed als niet, toen ze er wel kwamen, kwam er toen stront van?quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt volgens mij redelijk op de geschiedenis van het Middellandsezeegebied en Mesapotamië; met opeenvolgende beschavingen en koningen/keizers. Het is echt jammer dat we er zo weinig van meekrijgen, alsof tot pak 'm beet 1600 er niks gebeurde in Afrika.
Misschien zouden we Hitler verslaan en Groot-Nederland oprichten tot aan Warschau.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten.
Wel dat als de Nederlanders een beter leger hadden gehad, de kans groot was er minder Joden waren vergast en Duitsers meer energie moesten stoppen in het Westfront, dat onherroepelijk ten koste van het Oostfront zou zijn gegaan.
Dat zou dan al in een heel vroeg stadium moeten zijn gebeurd vermoed ik, voordat deze groot werd?quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Misschien zouden we Hitler verslaan en Groot-Nederland oprichten tot aan Warschau.
Keertje inlezen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt volgens mij redelijk op de geschiedenis van het Middellandsezeegebied en Mesapotamië; met opeenvolgende beschavingen en koningen/keizers. Het is echt jammer dat we er zo weinig van meekrijgen, alsof tot pak 'm beet 1600 er niks gebeurde in Afrika.
In plaats van de Autobahn hadden we dan de Fahrradbahn.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Misschien zouden we Hitler verslaan en Groot-Nederland oprichten tot aan Warschau.
Daarna met de Britten vechten natuurlijk want zitten daar helemaal niet op te wachten.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In plaats van de Autobahn hadden we dan de Fahrradbahn.
Het is een schande dat je Alexander niet noemt maar afgezien daarvan heb je een punt inderdaad. Sterker nog: Ten tijde van de oprichting van het Ottomaanse Rijk was Perzisch de officiële taal aan het hof en het bleef nog lange tijd de taal voor de hoogopgeleide elite. Vandaag de dag zijn er nog vele Perzische leenwoorden terug te vinden in de Turkse taal en dat waren er vroeger nog veel meer totdat AtaTurk het Turkse volk besloot te vergiftigen met nationalisme en het zuiveren van de Turkse taal van vreemde smetten als een van de manieren om dat te bewerkstelligen zag.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Zo kun je het ook stellen inderdaad.
De Mongolen, Arabieren en Turken hebben Iran ook allemaal een tijd overgenomen maar toch heeft de cultuur altijd stand gehouden, grappig gezien.
Wordt ook wel de cultural empire genoemd omdat het vaak via culturele weg invloed heeft uitgeoefend. Het Ottomaanse hof sprak op een gegeven moment bijvoorbeeld meer Perzisch dan Turks.
Eens, ik vind het onzinnig dat we allerlei relatief triviale gebeurtenissen tot in detail gedoceerd kregen op school maar de naam Djengiz Khan nooit genoemd werd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elk land leert haar kinderen de vaderlandse geschiedenis.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:13 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Eens, ik vind het onzinnig dat we allerlei relatief triviale gebeurtenissen tot in detail gedoceerd kregen op school maar de naam Djengiz Khan nooit genoemd werd.
Ethiopië is de bakermat van onze soort, de ultieme afkomst van iedereen. Me dunkt dat er impact is.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Elk land leert haar kinderen de vaderlandse geschiedenis.
Djengiz Khan heeft niet echt een grote impact op Nederland gehad.
En weten we hier bijvoorbeeld wie Agricola is?
Ach, meer dan dat er in Ethiopie ooit een paar apen rondliepen die voldoende afwijkend waren van de homo erectus is er niet te vertellen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ethiopië is de bakermat van onze soort, de ultieme afkomst van iedereen. Me dunkt dat er impact is.
Was het niet zo dat “recente” vondsten dit betwisten?quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ethiopië is de bakermat van onze soort, de ultieme afkomst van iedereen. Me dunkt dat er impact is.
Ja zelfs het huidige Turks heeft enorm veel Perzische leenwoorden. Na de taalzuivering. Moet je nagaan dus.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:10 schreef Alexandrier het volgende:
[..]
Het is een schande dat je Alexander niet noemt maar afgezien daarvan heb je een punt inderdaad. Sterker nog: Ten tijde van de oprichting van het Ottomaanse Rijk was Perzisch de officiële taal aan het hof en het bleef nog lange tijd de taal voor de hoogopgeleide elite. Vandaag de dag zijn er nog vele Perzische leenwoorden terug te vinden in de Turkse taal en dat waren er vroeger nog veel meer totdat AtaTurk het Turkse volk besloot te vergiftigen met nationalisme en het zuiveren van de Turkse taal van vreemde smetten als een van de manieren om dat te bewerkstelligen zag.
Alexander was in tegenstelling tot AtaTurk bepaald niet vies van de Perzen en wilde de twee culturen verenigen o.a. d.m.v. het laten trouwen van zijn topgeneraals met de dochters van de voormalige aristocratie van het Perzische Rijk toen ie het eenmaal had veroverd.
Zal vast wel weer een andere vondst komen die dat weer betwist.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Was het niet zo dat “recente” vondsten dit betwisten?
Ik geloof in Marokko en Bulgarije.
Ik ken alleen agricultuur.quote:Op woensdag 28 februari 2018 22:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Elk land leert haar kinderen de vaderlandse geschiedenis.
Djengiz Khan heeft niet echt een grote impact op Nederland gehad.
En weten we hier bijvoorbeeld wie Agricola is?
Werkte anders beter dan men mocht verwachten. De enige reden dat Nederland de overgave tekende waren de dreigende bombardementen op de burger bevolking.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach ja, Nederland was na een korte periode van internationale dominantie ook zo dom om fietsen en slootjes in te zetten tegen de Blitzkrieg-Duitsers. Het kan verkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |