abonnement Unibet Coolblue
pi_177494061
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_177496735
Cygne, wat lief die foto met de hond O+ Kunnen ze goed met elkaar?

Lemijn, wat wijs zo met dat boekje, krijg je echt al een toekomstbeeld bij he? :) Onze dame is vrijdag inderdaad alweer 3 maanden, gaat zo snel!

Ex van mijn man belde gisteren; bonusdochter heeft voor de 3e keer in een jaar tijd krentenbaard, dus we hebben in goed overleg besloten dat ze dit weekend niet naar ons komt om C te ontzien ;( -O- Wil mijn baby niet nog een keer zo ziekjes zien, ben nog getraumatiseerd van de vorige keer ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177496892
Lieve/mooie foto’s allemaal!

Mini ik hoop dat je inmiddels van je kiespijn verlost bent?

Flav wat leuk van je beste vriendinnen! Mijn beste vriendin heeft net een miskraam gehad en krijgt vandaag een curretage.. :-(

Rena wat ziet dat er naar uit! Ook sneu voor je bonusdochter! Maar goede keuze om C. te ontzien.

Hier zo’n goede nacht gehad dat ik bijna denk dat dat niet goed is :p 20:30 voeding, om 23:30 met hangen en wurgen een paar slokjes, 6:00 was alleen de speen genoeg en hem net maar wakker gemaakt en hij drinkt nu al slapend verder.. eens kijken of hij zo nog wakker wordt :p
pi_177497340
Ach arme C. :{ Goed dat jullie de kans op besmetting even verkleinen. :Y

LBF, niet over nadenken, gewoon van genieten. :D

J. gaat zo oefenen op de opvang. Volgens mij vindt hij alles wel best. Ben wel benieuwd hoe z'n grote zus erop reageert (verticale groep). Ben al helemaal benieuwd of ik hem weer mee mag nemen om 12 uur. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177497721
Vanmorgen om half 9 lagen er al een pyjama en 1,5 outfit te weken in de Biotex...is deze dag al om? }:|

Rena, wat sneu voor je bonusdochter en ook jammer voor jullie. Maar lijkt me inderdaad wel een slimme keuze! :*

Lbf, heerlijk zeg! :Y

Spannend Kris! Toch wel weer een stap, of niet?

Flav wat leuk! O+
Hier helaas ook een vriendin die net haar tweede mk achter de rug heeft :'( dat zijn toch wel momenten dat ik even héél hard in mijn handjes knijp!

Hier morgen ook al weer 3 maanden :o wat is dat achteraf gezien hard gegaan zeg! Al kan ik heel af en toe de tijd nog wel een klein beetje vooruit kijken, omdat ik weet dat het nog zó veel leuker wordt! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177497924
Ach wat sneu Rena, verstandig denk ik.

De hond en Wolfje gaan heel goed samen. O+
  woensdag 28 februari 2018 @ 09:49:06 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177497938
Dus ze komen op dezelfde groep, Kris? Dat vind ik echt een bijkomend voordeel van de verticale groep, dat broertjes en zusjes bij elkaar kunnen blijven. Mits dat goed is voor de betreffende kinderen, natuurlijk. Succes met wennen!

Rena, dat ziet er zeker sneu uit zeg. Ik kan me voorstellen dat het met 3 maanden al minder dramatisch verloopt, maar ook dat je het niet wil testen!

Twist, ik begreep dat nooit zo goed, dat geroep van 'het wordt alsmaar leuker' en toen Jacob er eenmaal was vond ik het helemaal onbegrijpelijk want hij was ultiem leuk ter wereld gekomen. Maar nu is hij 7 maanden en snap ik het wel :o . Het contact nu is echt fantastisch en de wetenschap dat dat alleen maar meer wordt, ook.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177498223
Cygne, Wat fijn dat wolfje en de hond zo goed samen gaan. Het ziet er ook echt heel lief uit. O+

Krisvc, oefenen op de opvang alweer! Gaat snel he. Ik vind t zk merkwaardig hoe de eerste keer opvang heel spannend was, en dat ik Dirk nu met een gerust hart achterlaat en zelfs soms denk dat hij het daar wel eens leuker (interactie met andere kindjes) heeft dan alleen thuis met mij. :@

LabelleFleur, maak je hem wakker s nachts? :o Ik ben even kwijt hoe klein/groot je baby is, maar ik vertrouw er altijd op dat als hij honger heeft hij wel wakker wordt. En zo niet heeft hij of geen honger, of blijkbaar meer zijn slaap nodig.

Rena, lijkt me goed dat je dan even de kans op besmetting ontwijkt. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177498320
Dirk heeft ineens de achteruit gevonden. En hij keek me vanochtend vanuit de box op handen en knieën aan. Hij is echt flink aan het oefenen op bewegen en kan ineens ook gefrustreerd gillen/huilen als t allemaal niet lukt. O+ Ik geniet echt zo intens van hem.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177498821
Nanuke: In principe niet, we zijn nu een beetje met die laatste voeding aan het kijken want daar valt hij na een paar slokken al in slaap de laatste dagen. Ik heb hem vanochtend om 7:45 wel wakker gemaakt omdat ik z’n maag gewoon hoorde knorren :p Hij is nu 7 weken
pi_177498855
Dat ziet er akelig uit Rena. Balen dat bonusdochter het opnieuw heeft.

LBF lekker zoveel slaap. :)

Bij ons was het slapen van tien tot twaalf, om twaalf uur kreeg ik er maar een klein hapje in. Toch sliep hij nog vier uur door.

Mijn man wordt trouwens wakker als Banaan zich niet op tijd meldt, zo lief. O+

Banaan is weer koortsvrij. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177499219
Nanuke, wat klinkt dat heerlijk, zo mooi om te zien hoe snel ze zich soms ineens ontwikkelen O+

Oh Kris, wat spannend alweer oefenen op de opvang! Hopelijk gaat hij het naar zijn zin hebben, in ieder geval fijn dat zijn zus er ook is!

PKM, wat fijn dat banaan geen koorts meer heeft! :*

Cygne, fijn dat dat zo goed gaat, de foto straalt ook wel een soort vriendschap uit!

Twist, ik snap je wel hoor, en jij hebt dan al eens een kleine baby gehad dus je weet al wat er volgt :) Ik merk nu ze steeds meer begint te communiceren en te lachen dat ik er steeds meer van kan genieten, vind de kleine baby fase gewoon pittig, vooral op dagen zoals afgelopen maandag.

Lemijn, ja ik denk ook wel dat ze het nu misschien iets beter zou kunnen hebben, maar we nemen toch liever het risico niet. Waarschijnlijk wisselen we nu de weekenden en komt ze dan volgend weekend naar ons en gaat manlief wel even bij haar langs. Ik vind het voor ons andere meisje zo sneu, we zien haar al niet elke dag dus als we zo'n weekend missen balen we daar echt van want we moeten haar al genoeg missen. De band die ik met haar voel is door de geboorte van C nog hechter geworden O+

Onze baby is wel een luxe baby hoor als ik sommige slaaptijden hier hoor, ze heeft van 20.30 tot 6.00 geslapen vannacht en dat doet ze vrij regelmatig al :@ Nu ligt ze ook alweer een dutje te doen vanaf een uur of half 9, ik vermoed (hoop) dat we het sprongetje achter de rug hebben en nu weer een beetje ritme krijgen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177500130
Ik weet niet wat het is maar ik vind afzetten op de opvang dus helemaal niet zo'n ding. Vond ik bij m'n grote ook niet. We hebben een ontzettend fijne opvang. En ik zie bij mijn grote hoe veel goed het doet om bij andere kindjes te zijn.
Dat ging net dus ook hartstikke makkelijk. Ware het niet dat mn grote weer mee naar huis wilde. :P Ze zitten inderdaad bij elkaar op de groep. Ik ben er nog niet helemaal uit of grote zus J. zal beschermen tegen alle kindjes of dat zij degene is tegen wie hij beschermd moest worden.
Anyway, ik heb ik 2 uur tijd drie verschillende winkelcentra gehad en veel te veel geld uitgegeven. Ga hem zo weer ophalen. *O*

En ze worden echt alleen maar leuker als ze groter worden. Nouja, het meeste dag. Ik vind peuterpoepluiers toch minder chillen dan borstvoedingsluiers.

Slaap experiment is hier de afgelopen dagen doorgezet btw. Ik leg hem tussen 7 en half 8 op bed en dan begint ie aan de nacht.*

*Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Mijn baby doet veel te makkelijk. Krijg hierdoor geen verwachtingen mamma's/mamma's to be.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177500636
Wat jammer, rena. Maar wel logisch dat jullie het zo doen.

Mijn vriend was vanochtend met Y naar het consultatiebureau. Y groeit netjes: gewicht zit net iets boven de gemiddelde lijn, lengte er ruim boven.

Maar vriend blijkt met de arts te hebben besproken dat hij zich wat zorgen maakt om mij. Ik ben in korte tijd toch weer afgevallen en de avonden en nachten eisen ook hun tol. I slaapt nu overdag en aan het begin van de avond wel in z'n bedje, maar aan het einde van de avond wordt hij wakker en dan neem ik hem maar bij me in bed. Waar hij vervolgens vaak om de twee uur wakker wordt en aan de borst wil. En dan staat vervolgens vaak om 6:00 (nu weer in vakantietijd) een kleuter naast ons bed.

Eigenlijk lucht het me wel op dat hij dit besproken heeft, omdat ik nu in ieder geval het gevoel heb dat het niet meer alleen mijn probleem is, of mijn verantwoordelijkheid, maar dat hij ook ziet wat er gebeurt en hoe lastig/zwaar ik dit vind. :@ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177500768
:W Ik kom me hier maar eens voorzichtig melden samen met

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of het van meeschrijven komt de komende weken valt nog te bezien, maar ik kom sowieso elke dinsdag even BFD gluren O+

Niet quoten svp, foto en naam straks weer weg :)
Make your own kind of music.
pi_177500876
Cass, wat een prachtige namen O+ en n plaatje van n baby natuurlijk, maar dat had je zelf vast ook al door ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177501189
Droomde je nu ook weer van de naam, Cas? Zo ging het bij je oudste wel toch? Of hoe kwam zijn naam nu bij jullie?
pi_177501659
Welkom Cass! Hij heeft het duidelijk goed gehad bij je! O was ook een flinke bij de geboorte en die had ook van die mooie spekwangen toen. Hij leek ook altijd boos te kijken toen, met zo'n frons tussen zn ogen door het speklaagje daar. Hij lijkt nu ook totaal niet meer op die eerste foto's. Hoe is je kraamweek en hoe doet hij het?

Rena, wat sneu voor je bonusdochter, alweer ziek. Maar slim om haar het weekend thuis uit te laten zieken.

Kris, O zit ook op dezelfde groep als zijn zusjes. Bevalt hier heel goed, hij gaat regelmatig even bij zn zusjes kijken om daarna weer zelf te gaan spelen. Alleen het ophalen is mijn vervelendste kwartier van de week met twee baby's die blij zijn me te zien (of horen) en dan direct aandacht willen, en peuter die niet mee naar huis wil en dus wegrent en alles wat ik hem met veel moeite aangetrokken heb weer uittrekken -O- Ben altijd blij als ik hem thuis heb, want ook op weg van het kdv naar huis is hij nog rebels met opeens terugrennen en niet naar binnen willen :') Wegbrengen is bij de meisjes altijd probleemloos gegaan, en met peuter tegenwoordig ook (die ging pas met 2 jaar voor het eerst).

Franny, fijn dat je vriend het heeft besproken. Hebben ze ook nog bruikbare tips kunnen geven?

Ik heb de foto's én het filmpje in het vorige topic ook nog gezien met een baby die zijn moeder bijna liet hangen :D

Wij hebben nu eindelijk een overtuigde roller (Lala) die alleen vergeten is hoe ze terug moet rollen. Em kijkt er af en toe naar maar blijft liever op dr rug liggen. Op knieën zitten hebben ze nog nooit geprobeerd. Ik denk dat ze pas gaan lopen als ze bijna 2 zijn :') En ik heb van de week een goedkope babyweegschaal gekocht, ze zijn nu 6,5e kilo. Volgen nog steeds netjes het -2,5 lijntje dus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177502335
Franny, goed van je vriend dat hij het aankaartte. Gaf de arts ook een advies mee?

Welkom Cass! Wat een mooi kindje, mooie namen, mooi pakje, mooi alles :D
pi_177502816
Cass welkom en nog gefeliciteerd! *G* Wat een prachtig mooi beertje heb je daar! O+
Wat vind z'n grote zus ervan?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:49 schreef Lemijn het volgende:
Twist, ik begreep dat nooit zo goed, dat geroep van 'het wordt alsmaar leuker' en toen Jacob er eenmaal was vond ik het helemaal onbegrijpelijk want hij was ultiem leuk ter wereld gekomen. Maar nu is hij 7 maanden en snap ik het wel :o . Het contact nu is echt fantastisch en de wetenschap dat dat alleen maar meer wordt, ook.
Ja, hoe leuk en lief en schattig die mini baby's ook zijn, ik vind vooral de ontwikkeling zo fascinerend om te zien O+
Het lukt me deze keer gelukkig ook erg goed om te genieten van die unieke eerste tijd (had ik me ook heel bewust voorgenomen, omdat dit de laatste keer is dat ik dat allemaal meemaak), maar ik kan soms echt niet wachten tot-ie nog nét wat groter is. Leren rollen, kruipen, zitten, staan, eten, brabbelen; heerlijk is dat! Vooral omdat je ze dan ziet veranderen in echte 'persoontjes' O+

Kris alleen maar fijn toch, dat je ze met zo'n fijn gevoel weg kunt brengen? :) Hoe heeft-ie het gehad?

Hier komt m'n moeder vrijdag een uurtje oppassen en m'n zus zaterdagavond een paar uurtjes. Wel gek om te bedenken dat ik bij de Minion nu alweer aan het werk was, terwijl Pitbull dus nog nooit bij iemand anders dan mij of man geweest is. Maar komende weken ook maar eens wat 'oefendagjes' plannen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177503924
Franny, goed dat je vriend het heeft aangekaart en ik ben ook benieuwd of je tips hebt meegekregen

Cass, wat een knapperd O+ Gefeliciteerd!

FF, heerlijk toch van die luie baby's :P Gaan ze ook echt gelijk op qua gewicht?

Twist; wel fijn he om die extra tijd te hebben? Ik moet er niet aan denken om nu weer te gaan werken al, ben heel blij met hoe ik het nu geregeld heb, hoef pas begin mei weer te werken :) Hoop echt dat het allemaal meevalt met jullie pitbull, wat naar om je zo'n zorgen te maken :{ :*

Ik ga vanavond naar the Killers met manlief, heb er nu al zin in O+ Ons meisje heeft vanmorgen weer zo'n lang ochtenddutje gedaan en ligt nu weer in haar wiegje, maar hoor haar nog wel pruttelen af en toe, hopelijk slaapt ze nog even. Heb het idee dat haar darmpjes het steeds beter gaan doen, ze had vanmiddag weer zo'n prachtige knalgele poepluier :9
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177504680
Welkom CE, wat een heerlijk propje heb je daar zeg. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177504855
Even iets van mij afschrijven hoor. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat lucht op.
-O-
pi_177504898
Zo, pffrt. Doorverwijzing kaakchirurg. Kies die voor pijn zorgde (nu gelukkig weer over, maar kan terugkomen) moet eruit, maar de boel staat een tikkie veel scheef dus de tandarts kon er zelf niet goed bij. Wordt vervolgd, volgende week. Ik had de afgelopen dagen met kiespijn overigens sterk de indruk dat met O. knuffelen instant verdovend werkte. O+ Yay @ pijnstillende hormonen. :+

Straks hier eens bijlezen, alle BFD'tjes bekijken en dan door naar gemeentehuis voor aanvraag ID-kaart voor O.
Willen jullie gokken of de dienstdoende ambtenaar kiest voor het intellectuele oude mannetje of voor de ingezakte aardappel? *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 28-02-2018 15:34:11 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177505117
Venco! Knuffel. Tuurlijk schrik je daarvan en argh, die kerel! :{w

Rena, heel veel plezier vanavond en wat een prachtbaby heeft Cass, met bijbehorende prachtnamen O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177505205
Slaapgewoontes in de nacht van mijn O. toch wel anders dan een hoop omschrijvingen hier van jullie. Maar goed, zijn bedtijd is dan ook gelijk aan die van ons, ergens tussen 23:00 en 01:00. 's Avonds dut -ie bij ons de helft van de tijd in wiegje beneden en anders mij of op mijn lief. Dan steevast rond 03:00 weer trek. Wat ik prima vind: ik reken gewoon nog op maaaaaaaaaandenlang tenminste één nachtvoeding. 'Doorslapen' is hier verder geen streven.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177506350
Maar jouw O. is ook nog heel klein. Toen Dirk nog kleiner was ging hij ook met ons naar bed en deed hij al zijn dutjes op/bij ons. Pas sinds kort wil hij tussen 7 en 8 naar bed en begint zijn nacht. En nachtvoedingen, mja, daar heb ik het maar even niet over. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:06 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_177506472
Er komt ook weer een kentering in dat "alleen maar leuker worden", maar dat besef je je vanzelf als je peuter straks krijsend op de grond van de supermarkt ligt omdat je geen lollies wil kopen O+

Venco, even een dikke knuffel voor jou :*
disclaimer
pi_177506507
Venco :*
pi_177506587
Mini wat schattig die foto's! O+

Hier anticonceptie besteld. Alhoewel ik best snel een 2e zou willen ;( . Ik mis het zwanger zijn ontzettend ondanks dat ik geen "makkelijke" zwangerschap heb gehad. Ik geniet volop van N. Het gaat echt allemaal volgens het boekje _O_ en ik krijg gewoon de kriebels als ik denk aan een zusje/broertje voor haar. :X
pi_177506820
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
Er komt ook weer een kentering in dat "alleen maar leuker worden", maar dat besef je je vanzelf als je peuter straks krijsend op de grond van de supermarkt ligt omdat je geen lollies wil kopen O+

Venco, even een dikke knuffel voor jou :*
Omdat ik geen lollies wil kopen vind ik nog wel een legitieme reden. Hier hebben we wel eens buien dat ze krijsend in het gangpad ligt omdat ze haar fronzen muts op wil - die ze nota bene op heeft. |:(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177507307
Welkom Cass. Mooi kindje en mooie namen O+

Venco wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je je even heel rot hebt gevoeld ;(

Mini fijn dat je van je kiespijn af bent maar vervelend dat je doorgestuurd bent naar de kaakchirurg! Ik heb trouwens hardop zitten lachen om de pasfoto's van O. _O-

Bella ik snap dat wel van die tweede en ik herken het ook.. Ik heb een prima zwangerschap gehad en mis het zwanger zijn ook echt. Maar ik wil ook nog een master gaan doen naast mijn werk, dus ik moet eerst prioriteiten stellen en daar nog heel veel nachtjes over slapen denk ik oO<

Ik heb echt een buiten-de-deur poeper. Dit is al de 3e keer (van de 3 keer) dat ik buiten de deur lunch en ik ergens zit zonder de mogelijkheid om daar te kunnen verschonen en dat hij een volle poepluier heeft :') Dus dan maar creatief zijn met zo'n verschoonmatje of ergens wel een goede plek vinden (met 3 kwartier rijden voor de boeg laat ik m er ook niet mee zitten)
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:17:41 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177507526
Haha, ja ik weet dat het leuk vinden wel weer dipjes krijgt hoor. Iemand in mijn omgeving vond haar kind vooral vanaf 4 iets minder leuk, met alle brutaalheid die ze op school oppikken. We zien wel en zo knalleuk als nu hoeft ook niet perse altijd. Het zal nu wel nuttig zijn voor hechting en acceptatie van niet doorslapen enzo :P.

Sterkte met de kies mini! Dat klinkt niet fijn. En ook sterkte voor veeco. Soms heb je gewoon pechdagen. Het hoofd van je baby stoten klinkt wel herkenbaar.

Ik mis zwanger zijn dus niet, en heb de wens voor een tweede ook niet. Ik had dat geloof ik wel ietsje meer in de eerste maanden, dat bij alles dat verdween ik dacht 'er moet een nieuwe, dan komt dit weer terug'. Ben blij dat dat sentiment is verdwenen :).
Verder hoop ik dat de ambtenaar kiest voor het oude mannetje.

Oh ja, mini, zo waren onze nachten ook heel lang, en ik heb eerder ook wel getypt 'doorslapen is geen streven dus alles is goed zoals het is'. Maar dat was pre-werk en ook pre-een half jaar gebroken nachten en pre-huilen waarvoor ik midden in de nacht rondjes moet lopen. Niet dat ik nu actief iets doe om de situatie te veranderen hoor, want dat kan toch niet. Maar ik constateer wel dat ik niet volledig zo relaxed ben gebleven als in het begin.

Franny, ik ben ook benieuwd wat de reactie van het CB was op het relaas van je man en of jullie nu concreet iets gaan veranderen, of dat het vooral de erkenning is die fijn is.

Fijn van het lijntje volgen FF!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177508077
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
Er komt ook weer een kentering in dat "alleen maar leuker worden", maar dat besef je je vanzelf als je peuter straks krijsend op de grond van de supermarkt ligt omdat je geen lollies wil kopen O+
:D

Dat gaat die van mij niet doen hoor, ze is een engeltje O-) *Lekker in de ontkenning blijven 8-) *
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 28 februari 2018 @ 17:58:56 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177508215
De mijne wordt een boefje. Schat ik zo in. Lijkt vast op mijn broers en dat waren bepaald geen engeltjes. Geeft niks want zijn/waren/werden wel heel leuke mensen. Het lijkt me juist wel een uitdaging. Zeg ik nu he... :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177509355
Ja, peuters kunnen erg lastig zijn, maar ik vind nu de kleuterleeftijd wel heel erg leuk. Al heeft ze ook nog wel peuterachtige uitbarstingen nu en dan. Maar vanmiddag zaten we bijvoorbeeld samen in de bus en toen zei ze ineens: "Ik vraag me af hoe het met papa en met Y gaat." O+ ! Gesprekjes kunnen hebben, is echt geweldig.

Wat betreft de arts van het cb: het was voor mijn vriend wel goed dat zij aangaf dat dit inderdaad voor mij wel heel zwaar moet zijn. Soms is het goed om dat ook eens van een ander te horen. :+ .
En verder zei ze op zich de dingen die ik wel weet: dat een baby van 9 maanden die overdag genoeg voedingen krijgt, ook behoorlijk wat bijvoeding, en die prima groeit, verder geen andere klachten heeft en niet ziek is, de nachtvoedingen niet echt nodig heeft en door moet kunnen slapen. Maar dat dit een patroon is geworden en dat het in stand gehouden wordt doordat ik hem maar bij me in bed neem. Als we dit willen doorbreken dan zullen we dat niet meer moeten doen en een vorm van slaaptraining moeten kiezen. Ze gaf nog een tip voor een boek (weet nu de titel niet uit mijn hoofd, staat in het groeiboekje geschreven).

We gaan dit samen nog even goed doorspreken deze week. Want als we dit gaan doen, dan zal mijn vriend echt die nachten voor z'n rekening moeten nemen (grotendeels) omdat Y vooral om mij zal gaan schreeuwen en ik dan uiteindelijk toe zal geven vrees ik. En als we dit doen, dan wil ik ook wel echt even doorbijten en niet een halfslachtige poging doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177509923
Herkenbaar van die peuters _O-
Maar als ie dan ‘danki mammie’ dan smelt ik weer O+

Venco, wat een stomme dag :* ik heb ze ook wel eens zo. We zijn allemaal mensen hè ;)

Mini, sterkte met de kies ;( ik vind beide foto’s tof O+

Hier ook een roller! Vandaag de hele dag! En dan is dit zijn blik O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177510004
Oh Franny, ik lees nu je verhaal pas. Wat goed dat je vriend het heeft aangekaart.
En lastig hoor, qua nachten. Ik zeg er niets meer over. Peuter slaapt nog steeds bij ons omdat ik geen puf heb voor slaaptraining en waarschijnlijk toch zwicht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177510875
Ik geef direct toe dat S. bij mij slaapt omdat ik geen zin/puf heb in de slaaptraining-strijd. :@ :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177510926
Jeumig LeSage, das gewoon al een hele grote jongen aan het worden!

Het zwanger zijn mis ik totaal niet. Ik had fysiek een heel makkelijke zwangerschap, maar leuk vond ik het niet, meer een noodzakelijk kwaad. Het rammelt wel voor een broertje of zusje. Niet voor nu -écht niet nu!- maar wel voor later.

Shit he, ik bedenk me door die pasfoto's dat ik dat hier ook echt nog moet gaan regelen. Stom gedoe met die IDs voor baby's.

Franny, het klinkt lastig. Ik hoop dat jullie samen een manier vinden. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177512719
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef Franny_G het volgende:
Wat betreft de arts van het cb: het was voor mijn vriend wel goed dat zij aangaf dat dit inderdaad voor mij wel heel zwaar moet zijn. Soms is het goed om dat ook eens van een ander te horen. :+ .
En verder zei ze op zich de dingen die ik wel weet: dat een baby van 9 maanden die overdag genoeg voedingen krijgt, ook behoorlijk wat bijvoeding, en die prima groeit, verder geen andere klachten heeft en niet ziek is, de nachtvoedingen niet echt nodig heeft en door moet kunnen slapen. Maar dat dit een patroon is geworden en dat het in stand gehouden wordt doordat ik hem maar bij me in bed neem. Als we dit willen doorbreken dan zullen we dat niet meer moeten doen en een vorm van slaaptraining moeten kiezen. Ze gaf nog een tip voor een boek (weet nu de titel niet uit mijn hoofd, staat in het groeiboekje geschreven).

Herkenbaar! Manlief heeft dit ook gelezen op het www.
Slaapt de jouwe nog bij jullie op de kamer? S. is nu 8 maanden en slaapt nog bij ons op de kamer.

De slaapmodule van S. is nl. ook een beetje kapot. Hij komt momenteel 2 à 3 keer per nacht. Geen idee of hij elke keer honger heeft, maar hij valt dan in ieder geval niet makkelijk weer in slaap. Oplossing is dan toch om hem elke keer aan te leggen. De ene keer drinkt ie of ie uit de hongerwinter komt en de andere keer drinkt ie minder. Maar in alle gevallen slaapt hij wel snel verder en kan ik dus ook snel verder slapen ipv te proberen hem zonder aanleggen in slaap te krijgen. Dan ben ik zo een uur-anderhalve uur bezig.
Weet niet wat er aan de hand is, normaal kwam ie 1 keer per nacht en soms helemaal niet en sliep ie door.

Volgende week weer naar het CB (extra afspraak), vrees dat dit dan ook als gewenning ter sprake komt vanuit hun kant. Of dat ie meer vast voedsel nodig heeft, maar ook dat wil ie niet, op zoet fruit na en een paar kleine stukjes brood. Verder houdt ie z'n mond stijf dicht. Of dat ie een papfles moet om langer door te slapen.
In geen van die dingen heb ik echt zin, dus probeer het maar te accepteren, al is dat af en toe moeilijk als ik er zelf ook doorheen zit, zoals nu.
pi_177512740
Venco :*

En O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ voor alle lieve snoetjes van BFD!!
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:51:49 #43
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177512772
Oh LeSage dat wordt een heel kereltje opeens zo!

Wat ik lastig vind aan 'ze kunnen best zonder nachtvoedingen' is dat er voor mijn gevoel steeds bijkomende zaken zijn die hem wakker maken/houden. Hoesten en tandpijn zijn favoriet, gevolgd door niet-zo-lekker en weinig gedronken overdag. Als dat er allemaal niet is dan slaapt hij wel 6 uur achter elkaar. Maar dat is dus zelden. Ik heb zelf geen zin in slaaptraining als er toch een paar dagen later weer een virus oid om de hoek komt kijken. Nou scheelt waarschijnlijk dat ik het alleen moet doen en totaal de motivatie mis (en de energie) voor een project waar ik niet heel veel vertrouwen in heb.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177512808
Hoe doen anderen dat dan? Ik lees hier regelmatig over baby's en oudere kindjes die niet doorslapen.
  woensdag 28 februari 2018 @ 20:54:22 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177512857
Ik denk zelf ook wel dat het gewenning is, Tolstoi. Maar of die borstvoeding nou de oorzaak is of juist de oplossing, daar ben ik nog niet helemaal uit. En in ieder geval is het nu zo. En het werkt hier net zoals bij jou: aanleggen betekent snel verder slapen, andere opties betekenen langdurig gedoe en na een half uur alsnog aanleggen. Dus dan weet ik het wel...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177513134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk zelf ook wel dat het gewenning is, Tolstoi. Maar of die borstvoeding nou de oorzaak is of juist de oplossing, daar ben ik nog niet helemaal uit. En in ieder geval is het nu zo. En het werkt hier net zoals bij jou: aanleggen betekent snel verder slapen, andere opties betekenen langdurig gedoe en na een half uur alsnog aanleggen. Dus dan weet ik het wel...
Precies, iets anders dan aanleggen proberen komt uiteindelijk na een uur proberen toch neer op alsnog aanleggen. Dan is de keus 's nachts heel erg makkelijk.
Heb het van de week wel 2 keer geprobeerd, maar na 45 minuten was ik het zat en heb ik toch aangelegd. Binnen 20 minuten konden we verder slapen. Had ik dus beter meteen kunnen doen :)
Ik moet ook nog wat energie hebben om te kunnen werken, dus heb geen zin om hier een strijd om te gaan voeren.
Maar ben ook een beetje "bang" voor het oordeel van het CB, ook omdat het vaste voedsel bij 8 maanden nog niet echt veel te noemen is (noem het maar gerust weinig :))
  woensdag 28 februari 2018 @ 21:26:24 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177513987
Ik zou niet zo bang zijn voor het CB. Ze zijn voor advies, maar hebben niks te zeggen over hoe jullie uiteindelijk voor je kind zorgen. Dus misschien kan je er iets halen, en zo niet dan niet. Maar ga er niet heen met het idee dat ze je gaan (of kunnen) vertellen wat je allemaal anders moet doen. Bijvoorbeeld dat eten: als het niet lukt, dan is dat gewoon zo toch? Dat is toch niet jouw schuld, of de schuld van je kind?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 28 februari 2018 @ 21:32:34 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177514204
Mijn oudste heeft heel lang nog de fles gekregen 's nachts en dat vertelde ik het cb gewoon niet. Ik weet dat ze aan komen zetten met "ze moet zonder nachtvoeding kunnen" en ik geloof ook best dat het gewenning is. Maar zij komen s nachts niet om een krijsend kind te troosten die na een flesje gewoon weer direct ging slapen. Ze groeide precies volgens de middenlijn, dus ik vond het wel prima.
Bovendien geloof ik wel dat de slaaptraining zou helpen, maar ik weet niet of ik de reden waarom het helpt zo fijn vindt. In ieder geval niet bij baby's.

Dat gezegd hebbende ben ik helemaal voorstander voor het vinden van een oplossing als 1 van de partijen het niet meer trekt.
Maar tot die tijd zou ik persoonlijk wijselijk mijn mond houden bij het cb over zaken waar je geen mening/oordeel/advies over wil ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177514419
Ik sluit me aan bij Lemijn. Als ik moet kiezen tussen gedoe of aanleggen en snel weer slapen is mijn keus snel gemaakt. Nog los van dat Dirk het inderdaad ook best kan, ruim 6u ertussen laten. Maar dan wel zonder verkoudheid, slecht in vel, mama missen of ander leed. En al is het misschien ook een stukje gewenning, die kleine baby's moeten al zo snel zoveel dat ik het wel prima vind nog. Uiteindelijk slapen ze wel een keer door. Maar ik behoud het recht hier over een tijd anders over te denken. :+

Spuitelf zie ik al. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177514544
quote:
2s.gif Op woensdag 28 februari 2018 18:53 schreef Franny_G het volgende:
Ze gaf nog een tip voor een boek (weet nu de titel niet uit mijn hoofd, staat in het groeiboekje geschreven).

Het konijn dat in slaap wil vallen?
Of de nieuwe uitgave, het olifantje dat in slaap wil vallen?
Heb dat boek voor kerst gekregen en het is een leuk boek!
pi_177514785
Wat goed dat hij het aangekaart heeft Franny O+ Vervelend dat het zo ten koste gaat van je eigen gezondheid. Ga je binnenkort weer starten met werken? Dan zou het des te fijner zijn als je zelf fysiek meer energie hebt.

Doorslapen is hier ook niet aan de orde. Nu drinkt ze overdag over het algemeen niet veel dus ik denk dat ze die nachtvoeding wel nodig heeft. Ze weigert resoluut als we haar overdag meer aanbieden, of een extra flesje in de avond. Nouja dan is het maar zo. Het is wel regelmatig erg druk hier in bed omdat peuter nog wel eens bang is ‘s nachts. En dan ‘s ochtends allebei klimmen op mij, leuk wakker worden joh :')
pi_177515040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk zelf ook wel dat het gewenning is, Tolstoi. Maar of die borstvoeding nou de oorzaak is of juist de oplossing, daar ben ik nog niet helemaal uit. En in ieder geval is het nu zo. En het werkt hier net zoals bij jou: aanleggen betekent snel verder slapen, andere opties betekenen langdurig gedoe en na een half uur alsnog aanleggen. Dus dan weet ik het wel...
Het is in ieder geval op een gegeven moment een vicieuze cirkel.

Ik zie daarin ook duidelijk het verschil tussen mijn twee kinderen. De oudste legde ik toen ze drie maanden was in haar ledikantje in haar eigen kamer, en die sliep toen prompt door. Op één en soms twee nachtvoedingen na (tot ze 15 maanden was, toen verdwenen die ook).

Y had toen hij drie maanden was veel meer behoefte aan nachtvoedingen en in z'n eigen kamer slapen werkte daardoor niet goed, omdat ik dan steeds heen en weer moest. Daarom bleef hij maar bij ons slapen, ook omdat ik met zo'n kleine baby nog niet aan slaaptraining wilde gaan doen. Er is daarin ook wel echt een heel groot verschil vind ik: een pasgeboren baby van een paar weken of maanden oud, of eentje van bijna 1 jaar oud. Maar van daaruit is dit patroon ontstaan met af en toe wat pogingen om te kijken of hij inmiddels wel zou doorslapen, maar dat eindigde altijd weer in hetzelfde. Namelijk, meneer die prinsheerlijk tussen ons in ligt en nu mijn nabijheid gewend is en niet zonder mij wil.

Dat ik een grens bereikt heb, is ook wel duidelijk voor me omdat ik afgelopen paar weken een paar keer gedacht heb: anders stop ik wel helemaal met bv. Dat is voor zo'n ultieme langvoedster als ik best een vergaande gedachte. :') .

Herkenbaar van die klimpartijen 's ochtends Fazz. En nooit bij hun vader he, altijd bij/op mij. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177517041
Ik was hier stiekem alvast aan het meelezen ;)

Franny :*
En wat ik mij afvroeg, heb je al een co sleeper (ik dacht ergens te lezen tussenin ;) en geeft iets meer afstand) met pink/speen geprobeerd? Js werd wel vaak wakker maar m'n pink of speen accepteerde hij vaak 2 a 3x per nacht. Die andere keer werd dan de nachtvoeding :) (oh en toen hij de speen ging accepteren doopte ik die altijd even in m'n bekertje water, dan dacht hij dat hij iets binnenkreeg :@ )
Gaf ons veel rust :*
pi_177522342
Mijn beide kinderen moeten niets van spenen hebben. En pink werkt ook niet. Hij probeert al bijna uit z'n ledikant te klimmen om maar bij mij te zijn. Het gaat dus echt niet zozeer om de voeding en de borst (alhoewel het daar wel op neer komt) maar echt om bij mij te zijn. Als hij geen honger heeft, kruipt hij soms ook naar me en legt z'n hoofdje dan in mijn nek. (Kijk, om dergelijke smeltmomenten is het dan zo moeilijk om door te zetten :') .)

We hadden een co-sleeper maar die werd te klein. Nu hebben we zijn ledikant in de kamer staan naast ons bed. Als die aan ons bed staat, kruipt hij vanuit het ledikant naar mij toe. We hebben het ledikant nu dus niet meer aan het bed vaststaan, ook omdat hij overdag inmiddels heeft geleerd wel in z'n eigen bed te slapen. En ook begin van de avond slaapt hij daar in. We hebben dus al wel wat training gedaan de afgelopen weken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177523094
Och Franny dat klinkt heel zwaar. Ik heb geen oplossingen voor je die niet al eerder voorbij zijn gekomen. Wel knap dat je toch doorzet en fijn dat je man wat meer begrip voor je krijgt.
Slaaptraining misschien maar bewaren voor als je vakantie hebt? Lijkt me heel zwaar om te doen naast je werk.

Mijn meneer baby sliep twee keer vier uur. Het drinken om drie uur was op turbosnelheid maar ik vroeg me alsnog af of hij genoeg op had. Ja dus! :)

Passen jullie wel eens babytaal toe?
Ik probeer echt te luisteren, zeker wanneer ik geen idee meer heb. Net ook weer van alles geprobeerd maar het enige dat hij bleef roepen was 'eh'. Na heel vaak proberen kwam er toch nog een enorme boer uit. :)

Ik geloofde er eerst niks van, 'eh' leek gewoon het standaard geluidje van mijn baby. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177523622
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 09:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Och Franny dat klinkt heel zwaar. Ik heb geen oplossingen voor je die niet al eerder voorbij zijn gekomen. Wel knap dat je toch doorzet en fijn dat je man wat meer begrip voor je krijgt.
Dit ja! :*

Pkm: bij de oudste wel eens op proberen te letten, maar ik was er al snel van overtuigd dat zij een andere taal sprak :P
Al herken ik zeker wel verschillende huiltjes inmiddels :Y bijv. als-ie in bed ligt, hoor ik vaak aan het huiltje of-ie echt wakker is, of alleen z'n tut speen kwijt is

Hier net een érg opgelucht mannetje. Met alle vage klachtjes van de afgelopen dagen dacht ik: "Laat ik z'n temperatuur eens checken, voor de zekerheid". Die was overigens keurig, maar zodra ik die thermometer erin stak, kwam er toch een lading poep uit :o :X
Ik had helemaal niet overwogen dat-ie misschien een beetje verstopt zat, juist omdat-ie al dagenlang van die spuitluiers heeft :? aan de andere kant kan ik me voorstellen dat z'n lijfje op die manier gewoon probeerde om de boel te lozen ofzo...

Ben benieuwd, hopelijk biedt dit inderdaad verlichting :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177523741
Hopelijk nu weer een blije baby, Twist!

Zo, baby op het kdv en kleuter bij de bso. En ik weet niet wat ik moet met al die tijd. Dat je eigenlijk 1001 dingen wil doen en niet weet waar te beginnen. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177524265
Ik sta voor de speelhel met slapende baby en slapende peuter...
pi_177524315
Tolstoi, mijn meiden zijn ook 8 maanden en eten ook nog amper wat. Lala eet twee stukjes broodkorsten per dag, Em een halve. Crackers en maischippies gaan er ook goed in, maar voor vrijwel al het andere houden ze hun mond stijf dicht, ook al ging het de dag ervoor er wel goed in. Ik ben ook gestopt met vers eten voor ze maken want dat weigerden ze helemaal. Een potje gaat soms nog wel een paar hapjes. Het eten geven is in ieder geval echt een rotklus hier, terwijl ze wel flink met drinken zijn gaan minderen. Ze drinken hun papfles 's ochtends en 's avonds wel gewoon goed, net als een tussendoorfles. Borstvoeding overdag ben ik nu al een week aan het afbouwen, we zitten nu op alleen nog 's ochtends vroeg en 's avonds laat drinken, en de halve nacht wat slokjes tussendoor :') Maar in totaliteit gaat er qua voeding de helft in van wat er rond deze leeftijd bij mn zoon in ging. En ze poepen wel veel meer.

Wij gaan komend weekend stappen zetten voor het doorslapen. We zijn al bezig met ze 's avonds alleen nog troosten (dan trekken we dat wel in tegenstelling tot 's nachts) en dat gaat prima. Zaterdag gaan we de grote kamerwisseltruuk doen en krijgen ze hun ledikantjes en gaan wij in een andere kamer slapen. Dat stond eigenlijk voor afgelopen weekend op de planning, maar de nieuwe matrassen waren er nog niet. De luie stoel en extra deken verhuist naar hun kamer voor de nachtvoedingen, maar ik hoop dat het al veel scheelt als ze mij niet meer horen, zien of ruiken. Em, die naast mijn man ligt, slaapt veel beter dan Lala die naast mij ligt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:38:55 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177525728
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:46 schreef Franny_G het volgende:
Zo, baby op het kdv en kleuter bij de bso. En ik weet niet wat ik moet met al die tijd. Dat je eigenlijk 1001 dingen wil doen en niet weet waar te beginnen. 8)7 .
Ik had de volstrekt naïeve hoop dat ik mijn vrije tijd met baby beter zou besteden. Dus niet een uur op de bank nadenken over alles dat er moet gebeuren, maar gewoon bij het begin beginnen. Helaas ben ik toch nog dezelfde uitstellende persoon... }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 maart 2018 @ 12:41:26 #61
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177525773
Succes met de wissel en nieuwe strategie, FF. Ik hoop dat het werkt.

Mijn baby is zo blij vandaag. Met de stapbelbekers en de slof die van zijn voet af kwam en met soms even naar me opkijken. *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177526018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:49 schreef TolstoiFan het volgende:
De slaapmodule van S. is nl. ook een beetje kapot. Hij komt momenteel 2 à 3 keer per nacht. Geen idee of hij elke keer honger heeft, maar hij valt dan in ieder geval niet makkelijk weer in slaap. Oplossing is dan toch om hem elke keer aan te leggen. De ene keer drinkt ie of ie uit de hongerwinter komt en de andere keer drinkt ie minder. Maar in alle gevallen slaapt hij wel snel verder en kan ik dus ook snel verder slapen ipv te proberen hem zonder aanleggen in slaap te krijgen. Dan ben ik zo een uur-anderhalve uur bezig.
Weet niet wat er aan de hand is, normaal kwam ie 1 keer per nacht en soms helemaal niet en sliep ie door.

Volgende week weer naar het CB (extra afspraak), vrees dat dit dan ook als gewenning ter sprake komt vanuit hun kant. Of dat ie meer vast voedsel nodig heeft, maar ook dat wil ie niet, op zoet fruit na en een paar kleine stukjes brood. Verder houdt ie z'n mond stijf dicht. Of dat ie een papfles moet om langer door te slapen.
In geen van die dingen heb ik echt zin, dus probeer het maar te accepteren, al is dat af en toe moeilijk als ik er zelf ook doorheen zit, zoals nu.
Heb jij mijn baby gekloond? :o

Mijnes doet echt exact hetzelfde. We hadden al weken geen nachtvoeding meer (hij was wel vaak wakker) en nu minstens 2x per nacht. (De andere oplossing is dat hij op mij slaapt trouwens.) Eten vindt hijmaar zozo, tenzij brood :9~

En gillen. Dat kan mijn baby ook heul hard ‘s nachts. Bij voorkeur *ineens*. Dan is de keuze om aan te leggen overigens wel snel gemaakt, want dat is de enige manier om hem snel stil te krijgen.
pi_177526071
Knuffels voor de mama's met nachtelijke issues! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177526075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:21 schreef Adrian4 het volgende:
Ik sta voor de speelhel met slapende baby en slapende peuter...
:D

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby is zo blij vandaag. Met de stapbelbekers en de slof die van zijn voet af kwam en met soms even naar me opkijken. *; .
Aahw O+
pi_177526148
Mijn dude had gisteren een thuiswerkdag zodat ik naar de tandarts kon. Meteen ook wat andere nuttige dingen geregeld.

Zoals oefenen met zitten. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als moeder ontroerd raken om inenen de volledige naam van je koter op een afspraakbonnetje bij het gemeentehuis te zien staan. :') Beambte koos overigens voor de meneertjes-pasfoto, niet voor de pudding-pasfoto. 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na de ID-kaartaanvraag door naar de Hornbach voor wat benodigde spullen en O. deed daarbij een stevig dutje op de kar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter compensatie voor de avonturen van gister, vandaag een pyjamahangdag, voor allebei. *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_177526249
Voor het eerst alleen weg vandaag! *O*

Baby zo vol gepropt als mogelijk, die kan de hongerwinter door, geboerd, schone luier. Dit half uur bij de kapper moet goedkomen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177526269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:08 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Baby zo vol gepropt als mogelijk, die kan de hongerwinter door, geboerd, schone luier. Dit half uur bij de kapper moet goedkomen. ;)
:D
Vast! Veel plezier bij de kapper! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177526279
Mini wat heerlijk zo! O+

En herkenbaar van die naam; dan wordt het opeens zo echt hè? :D
Ik had dat bij de oudste, toen ze van het cb belden: "Spreek ik met de moeder van *Minion Achternaam*?"
Mijn hoofd maakte toen echt kortsluiting. Ho wacht, "moeder van"? :o When did that happen?!
_O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177526303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:09 schreef twist02 het volgende:
En herkenbaar van die naam; dan wordt het opeens zo echt hè? :D
Ik had dat bij de oudste, toen ze van het cb belden: "Spreek ik met de moeder van *Minion Achternaam*?"
Mijn hoofd maakte toen echt kortsluiting. Ho wacht, "moeder van"? :o When did that happen?!
_O-
Dat ja. O+
Eerste keer post gericht aan 'De ouders en/of verzorgers van..' op de deurmat was ook wel even gaaf & confronterend! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_177526970
Haha, dat vind ik nog steeds. Als ik zelf zeg dat ik de moeder van S. of M. ben, dan klinkt het nog als een grapje :')

M. heeft net een dutje van 20 minuten gedaan en keek zo *) toen hij weer wakker werd. Met zo’n blik van: ‘goed dutje hè mam’ }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:48:47 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177527044
Veel plezier pannenkoekenmix! Ik hoop dat je geniet van je uitje.

Oei Adrian, wat heb je gedaan? Koffie drinken in een hemelser cafe totdat ze wakker waren?
Minilot, ik vind vooral dat dhr. zo grappig. Dat doen ze bij Jacob ook en het voelt echt alsof ze zich 18 jaar vergissen.

Ik had vantevoren fantasieën over een nieuw naambordje op de deur en aangesproken worden als 'de moeder van' maar in de praktijk doet dat me allemaal weinig. Gek is dat. Wat me wel wat doet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177527083
Dat is inderdaad het beste uitzicht ooit O+
pi_177527317
Na 10 minuten werd Willem wakker en zijn we naar binnen gegaan. Het was super leuk, helemaal geen hel (dit was mijn eerste keer)

Ik heb dat ook nog steeds. Ook als ik een zin begin met "Mijn zoon..."

Inderdaad een goed uitzicht Lemijn
Hopelijk geniet je van je uitje Pannenkoekmix.
pi_177527547
De eerste keer dat ik post voor m'n oudste kreeg begreep ik het niet. Waarom hadden ze post voor m'n schoonzus naar ons gestuurd? Kwartje viel pas later dat ze allebei dezelfde voorletter hebben. :P

Doorslapen verwacht ik de komende tijd nog niet. En vooralsnog is het ook geen probleem dat ie wakker wordt. Peuter ging vanaf het moment dat ik ging werken tot ze 1,5 was ineens een paar keer per nacht spoken. Daar heb ik me dit keer weer op ingesteld en ik heb ook de verwachting dat het uiteindelijk over gaat. Goede afspraken over wie wat doet en heel goede koffie zijn vereist. Neemt niet weg dat ik het dodelijk vermoeiend vind en er heus wel stevig van zal balen.

Franny, zou je een paar nachten op een andere kamer kunnen slapen? Dat man het een paar nachten probeert op te lossen, maar je er in grote nood wel bent?

Adrian, zijn ze nog wezen spelen? :D

Lemijn, daar wil ik ook wel naar kijken. En zo mooi hoe alles interessant en speelgoed is. Z'n slof. O+

Mini, drukke dag. En wat een goed pakje in z'n zithouding. *;

Kazy en Tolstoi, wat irritant dat het ineens zo achteruit gaat. Geen grote snothoofden als aanwijsbare reeën ofzo?

MegaPoop Pitbull. Is hij wat beter qua humeur gebleven?

En euhhh, verder ben ik het kwijt.

J.'s oefenen gister ging hartstikke goed. Beetje slapen, beetje chillen, naar iedereen lachen. Vannacht moest hij alles even verwerken gok ik, want hij kwam wat vaker dan normaal. En de kleine Houdini bleef maar z'n ingebakerde handjes vrij toveren. Irritant. :P
Vanochtend mocht hij weer wennen. 4 uur dit keer. Ik werd om 12 uur gebeld of ik nog een trucje wist waardoor hij z'n fles beter dronk, want hij wilde nu niet drinken en moest er van kokhalzen. Toen ik hem op ging halen zelf nog een keer geprobeerd om de fles te geven, mais non. Aangelegd en meteen drinken, dus hij had wel honger. Thuis nog een keer geprobeerd de fles te geven, maar ook weigeren. En toen begon ik het een beetje benauwd te krijgen. Visioenen van een spontane flesweigeraar 4 dagen voor ik weer moet werken. Maarrrr flesje nog wat extra opgewarmd, zo ver dat ik hem aan de warme kant vond en toen dronk hij 60ml binnen een minuut ofzo. Meneer wil z'n maaltje gewoon lekker warm. :{w

Iemand enig idee hoe dat op een opvang qua regelgeving werkt? Als ik ze toestemming geef zullen ze de melk toch wel warmer dan de fleswarmer mogen maken?

Nu ligt ie lekker in de box te knorren. Genoeg avonturen voor vandaag.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177527617
Het wordt een beetje saai, maar Kevin was weer blij vandaag. Wat ben ik toch ongelooflijk gezegend met dit zonnetje in huis.



Kris, ik denk dat het warmer maken van een fles niet zo'n probleem is. Hier zouden ze er iig geen probleem van maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Adrian4 op 01-03-2018 15:32:46 ]
  donderdag 1 maart 2018 @ 14:24:16 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177527729
Die baby in de ballenbak :o. Ik kan me opeens voorstellen dat we daar ook eens heen gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177528180
Geweldig Adrian, ik moest ook lachen om je eerdere bericht. :)

Uitje was heerlijk. Heb zelfs nog even gewinkeld. Absoluut voor herhaling vatbaar. Volgend jaar. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:04:32 #78
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177528414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 14:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Uitje was heerlijk. Heb zelfs nog even gewinkeld. Absoluut voor herhaling vatbaar. Volgend jaar. O+
Ja, niet volgende week? :P

Kris, als het is op te lossen met een warmere fles dan kan ik me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen! Fijn dat hij het verder goed heeft daar.
Jocob dronk een poosje prima op de crèche maar gisteren belden ze of ik hem wilde komen voeden of ophalen, omdat hij telkens maar de helft dronk van normaal en ook nog met veel moeite. Als ik aan het werk was geweest dan had dit niet gekund, en dat vind ik niet zo erg eigenlijk. Dan drinkt hij daar toch lekker de helft? Ik weet zeker dat dit iets tijdelijks iets uit de onbegrijpelijke baby-bingokaart. Maar de leidsters vonden het duidelijk niet tof en keken bijna met een soort afgunst van hoe gulzig hij bij mij lag te drinken. Interpretatie, ik weet het.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177528440
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:54 schreef Franny_G het volgende:
Mijn beide kinderen moeten niets van spenen hebben. En pink werkt ook niet. Hij probeert al bijna uit z'n ledikant te klimmen om maar bij mij te zijn. Het gaat dus echt niet zozeer om de voeding en de borst (alhoewel het daar wel op neer komt) maar echt om bij mij te zijn. Als hij geen honger heeft, kruipt hij soms ook naar me en legt z'n hoofdje dan in mijn nek. (Kijk, om dergelijke smeltmomenten is het dan zo moeilijk om door te zetten :') .)

We hadden een co-sleeper maar die werd te klein. Nu hebben we zijn ledikant in de kamer staan naast ons bed. Als die aan ons bed staat, kruipt hij vanuit het ledikant naar mij toe. We hebben het ledikant nu dus niet meer aan het bed vaststaan, ook omdat hij overdag inmiddels heeft geleerd wel in z'n eigen bed te slapen. En ook begin van de avond slaapt hij daar in. We hebben dus al wel wat training gedaan de afgelopen weken.
Dat klinkt wel zwaar, Franny. Maar ook aandoenlijk als ie z'n hoofd bij jou in de nek legt, dan smelt je inderdaad helemaal weg, samen met eventuele goede voornemens O+

S. slaapt wel consequent in zijn eigen bedje. Hij is nogal beweeglijk en zwaait met z'n armpjes. Als je dan een aantal keer een flinke tik in je gezicht hebt gehad, dan denk je echt "ga maar lekker in je eigen bed slapen". Daar slaapt hij uiteindelijk ook het beste (als ie slaapt :+ ) en wij ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, mijn meiden zijn ook 8 maanden en eten ook nog amper wat. Lala eet twee stukjes broodkorsten per dag, Em een halve. Crackers en maischippies gaan er ook goed in, maar voor vrijwel al het andere houden ze hun mond stijf dicht, ook al ging het de dag ervoor er wel goed in. Ik ben ook gestopt met vers eten voor ze maken want dat weigerden ze helemaal. Een potje gaat soms nog wel een paar hapjes. Het eten geven is in ieder geval echt een rotklus hier, terwijl ze wel flink met drinken zijn gaan minderen. Ze drinken hun papfles 's ochtends en 's avonds wel gewoon goed, net als een tussendoorfles. Borstvoeding overdag ben ik nu al een week aan het afbouwen, we zitten nu op alleen nog 's ochtends vroeg en 's avonds laat drinken, en de halve nacht wat slokjes tussendoor :') Maar in totaliteit gaat er qua voeding de helft in van wat er rond deze leeftijd bij mn zoon in ging. En ze poepen wel veel meer.

Wij gaan komend weekend stappen zetten voor het doorslapen. We zijn al bezig met ze 's avonds alleen nog troosten (dan trekken we dat wel in tegenstelling tot 's nachts) en dat gaat prima. Zaterdag gaan we de grote kamerwisseltruuk doen en krijgen ze hun ledikantjes en gaan wij in een andere kamer slapen. Dat stond eigenlijk voor afgelopen weekend op de planning, maar de nieuwe matrassen waren er nog niet. De luie stoel en extra deken verhuist naar hun kamer voor de nachtvoedingen, maar ik hoop dat het al veel scheelt als ze mij niet meer horen, zien of ruiken. Em, die naast mijn man ligt, slaapt veel beter dan Lala die naast mij ligt.
Dat is af en toe wel fijn, die bevestiging dat andere baby's van dezelfde leeftijd ook nog niet veel vast voedsel eten. Wel vervelend dat ze minder zijn gaan drinken. Is dat ook de reden dat je de BV afbouwt (of heb ik ergens overheen gelezen)?
S. zat gemiddeld zo op 5 - 6 keer BV per dag. Nu is dat eigenlijk zo'n 7 - 9 keer per dag :? Misschien komt het door het koude weer? Ik heb dan ook altijd meer trek. Als het toch meer trek is, waarom dan niet wat meer vast voedsel willen eten?

Ben benieuwd of de kamerwisseltruc gaat werken. Soms denk ik er ook aan S. naar zijn eigen kamertje te doen. Emotioneel is dat nog een stap voor me. Ook heb ik weinig zin om 's nachts 2 of 3 keer naar zijn kamertje te moeten om te voeden, helemaal met die kou :+

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby is zo blij vandaag. Met de stapbelbekers en de slof die van zijn voet af kwam en met soms even naar me opkijken. *; .
O+ O+ O+ Stapelbekers zijn hier ook helemaal hot!

quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 12:55 schreef kazy het volgende:

[..]

Heb jij mijn baby gekloond? :o

Mijnes doet echt exact hetzelfde. We hadden al weken geen nachtvoeding meer (hij was wel vaak wakker) en nu minstens 2x per nacht. (De andere oplossing is dat hij op mij slaapt trouwens.) Eten vindt hijmaar zozo, tenzij brood :9~
Zou het dan toch met de leeftijd te maken hebben? De mijne is een paar dagen ouder dan de jouwe. Die van FF zijn ook 8 maanden en eten ook nog niet veel.
Een tijdje geleden postte ik nog hoe goed S. sliep. 's Nachts slaapt ie minder goed nu, om de 2,5 - 3,5 uur wakker, waar hij voorheen regelmatig 5 -6 uur achter elkaar sliep. Overdag gaat het ook moeizaam soms. Vandaag weer net niet, hij ligt nu lekker te slapen en vanochtend ook al 1,5 uur.
Soms zijn die baby's echt onbegrijpelijk 8)7 8)7
Geen zichtbare tekenen van verkoudheid of iets dergelijks helaas, dan was er ten minste nog een reden :)
pi_177528469
Goedgekeurd door het cb weer. 63.5 cm en 6505 gram. Keurug terug naar zijn lijntje met het gewicht. O+ Prikjes waren niet leuk, maar hij geeft wel met alle vrouwen gesjanst en ik mocht voor het eerst bewonderen hoe hij rolt. Ze vonden hem motorisch al heel sterk, maar dat kan ook niet anders gezien hij bijna de hele dag in beweging is. :)

Leuke foto weer adrian!

Fijn dat je uitje beviel pkm. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:12:45 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177528590
Fijn dat hij terug is naar zijn eigen lijn, Nanuke! Wij zijn vanmorgen ook even gaan wegen. Mijlpaal bereikt: hij heeft eindelijk zijn geboortegewicht verdubbeld *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:14:41 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_177528621
Noud had pas bij de elf maanden afspraak zijn gewicht verdubbeld :')
Maar goed, die zette ook veel te hoog in _O-
disclaimer
pi_177528739
Goed moment wel om zijn trucje te showen, Nanuke! Deed M. van de week ook. Overigens is hij nu niet meer te stoppen en rolt de hele dag :')

Lemijn, je uitzicht O+ Geen speelgoed als speelgoed: een half uur dikke pret met een hydrofiel vanmiddag :D

Die 8 maanden-baby’s hebben denk ik met elkaar gesproken hoor :o dat ze eens een leuk complot smeden, iets met doorslapen ofzo.

Kris, dat warmer maken lijkt me geen probleem hoor. Liever dat dan een hongerige baby.

Adrian, wat een heerlijke foto van Kevin O+ Ik vind het zo leuk om te zien hoe kinderen genieten van zo’n ballenbak. En ik kan het ook prima hebben, zo’n speelhel. Zelfs laatst in de vakantie. Sowieso, als je kind dan zo geniet vind ik het allemaal waard!

PKM, fijn van je uitje. En niet echt wachten tot volgend jaar hoor. Je bent ook nog gewoon jezelf hè, niet alleen maar mama.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177529090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:12 schreef Lemijn het volgende:
Fijn dat hij terug is naar zijn eigen lijn, Nanuke! Wij zijn vanmorgen ook even gaan wegen. Mijlpaal bereikt: hij heeft eindelijk zijn geboortegewicht verdubbeld *O* .
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
Noud had pas bij de elf maanden afspraak zijn gewicht verdubbeld :')
Maar goed, die zette ook veel te hoog in _O-
Wow, wat een verschil in gewicht kunnen baby's hebben!

S. is bij 8 maanden al 2,5 keer zijn geboortegewicht :o :o
Bij 4 maanden was hij al verdubbeld in gewicht en hij was bij zijn geboorte al geen kleintje :P
Gelukkig groeit ie nu langzamer, maar ook qua lengte zit hij rond de P85 lijn. Met zijn gewicht tussen de P85-P97.
Gelukkig is alles in proportie en ziet ie er dus niet dik uit. Af en toe wel zwaar om te tillen, vooral als ie een beetje tegenwerkt :+
Ben benieuwd naar zijn stats als we volgende week naar het CB gaan.
  donderdag 1 maart 2018 @ 15:35:29 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_177529149
Nja, een baby van 7 pond heeft zijn gewicht toch significant sneller verdubbeld dan een van 9 pond, en ze kunnen alsnog dezelfde curve volgen.

Als ik zijn curve bekijk heeft ie het punt van verdubbeling overigens waarschijnlijk zo rond de 9 maanden bereikt, maar toen is ie niet gewogen ;)
disclaimer
pi_177529263
Wij wegen af en toe thuis (uit nieuwsgierigheid :)), samen met hem op de weegschaal en daarna alleen. Niet echt super betrouwbaar, maar wel een indicatie. Meestal scheelt het zo'n 100-300 gram met de weging van het CB.
  donderdag 1 maart 2018 @ 16:26:08 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_177530204
ja, de laatste keer dat ik dat deed leek ie een kilo afgevallen, dus voor mijn eigen gemoed gaat ie alleen nog bij het cb op de weegschaal _O-
disclaimer
pi_177530639
M. heeft zichzelf nu met 5 maanden ook verdubbeld in gewicht. Zo bizar zeg, hoe hard dat eigenlijk gaat.
Thuis wegen doe in nooit, ik heb geen weegschaal, scheelt zoveel zorgen om mijn gewicht :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177530930
Toevallig raadde m'n huisarts dat vd week nog aan, om thuis op de personenweegschaal zelf z'n groei in de gaten te houden. Als we een digitale hadden, was dat hartstikke betrouwbaar...
Vanmorgen geprobeerd en sinds vorige week is-ie ergens tussen de -100 en +300 gram aangekomen :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177531054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:04 schreef Lemijn het volgende:

Ja, niet volgende week? :P
Ben jij gek. Veels te confronterend om te zien dat ik niet onmisbaar ben. ;)
Wel fijn om te weten dat het kan hoor! Het zal vast geen jaar duren. :P

O+ voor Jacobs foto.

Thuis wegen, is dat echt aan te raden? Ik weet mezelf ook liever niet elke dag, want oei, laat staan mijn baby! ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177531124
Wij hebben een babyweegschaal, eerste maanden echt vaak gewogen, nu nog eens in de 2 a 3 weken voor de leuk :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177531606
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:19 schreef LeSage het volgende:
Goed moment wel om zijn trucje te showen, Nanuke! Deed M. van de week ook. Overigens is hij nu niet meer te stoppen en rolt de hele dag :')
We wisten ook al wel dat hij het deed. We vonden hem regelmatig als we hem hadden weggelegd op z'n buik terug op zijn rug. Maar onze grappenmaker doet dat dus alleen als we niet kijken. :D Ik vind de beweeglijkheid van die baby's zo leuk. Ze kunnen ook zo trots en/of verbaasd kijken als er weer een nieuw trucje gelukt is. :P

Lemijn, wat fijn van de verdubbeling! En jouw uitzicht. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177535513
Kennen jullie dat ook? Dat je aan het einde van de dag na het eten op de bank hangt en alleen maar kan denken 'als de baby zo slaapt, dan doe ik gewoon mee, ik ben zo kapotmoe!' En dat als die baby dan uiteindelijk slapend en wel op bed ligt, de vermoeidheid ineens verdwenen is tot de klok ruim na 23en aangeeft en je dus de volgende ochtend opstaat met spijt dat je niet gewoon eerder bent gaan slapen. En dan repeat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177535991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:18 schreef Nanuke het volgende:
Kennen jullie dat ook? Dat je aan het einde van de dag na het eten op de bank hangt en alleen maar kan denken 'als de baby zo slaapt, dan doe ik gewoon mee, ik ben zo kapotmoe!' En dat als die baby dan uiteindelijk slapend en wel op bed ligt, de vermoeidheid ineens verdwenen is tot de klok ruim na 23en aangeeft en je dus de volgende ochtend opstaat met spijt dat je niet gewoon eerder bent gaan slapen. En dan repeat.
Dit heb ik nu 8)7 :')
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:39:14 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177535999
Ja, dat klinkt zeer bekend. 8)7
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177536208
Nee, ik ga daadwerkelijk grannystyle naar bed om 9 uur iedere avond.

Dus chopchop ladies, gewoon gaan liggen. :Y Slaaaaaap O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177536278
Inzake volgende dag spijt: als na een nachtvoeding + verschoonbeurt Otto meteen zoetjes gaat slapen en ik vervolgens nog twee uur ga liggen internetteeeeeh in bed. :') Moet ik niet doen. En ik doe het geregeld. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_177536335
Ik probeer ook altijd vroeg naar bed te gaan.
Dit lukt helaas 9 van de 10x niet en vervloek ik mezelf smorgens :')
  donderdag 1 maart 2018 @ 20:53:17 #99
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_177536342
Op tijd slapen met baby, check!
Ik heb me er toen ook aan toe gegeven en lag dan ook om 21:00 voor pampus. Zeker met een kleintje dat vaak komt in de nacht en jij ligt pas om 23:00 oid erin en je moet de volgende dag vroeg op, om naar werk te gaan.. iets met brakheid enzo.. ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_177536379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:47 schreef Krisvc het volgende:
Nee, ik ga daadwerkelijk grannystyle naar bed om 9 uur iedere avond.

Dus chopchop ladies, gewoon gaan liggen. :Y Slaaaaaap O+
Ik ook, in de weken dat manlief ‘s avonds tot laat werkt en zodra Z. slaapt in ieder geval. Dat is meestal voor 21:30.
Weet tenslotte nooit hoeveel slaap mij per ronde gegund wordt. :P
pi_177536487
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:48 schreef Lemijn het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een guitig snoetje! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177537080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:18 schreef Nanuke het volgende:
Kennen jullie dat ook? Dat je aan het einde van de dag na het eten op de bank hangt en alleen maar kan denken 'als de baby zo slaapt, dan doe ik gewoon mee, ik ben zo kapotmoe!' En dat als die baby dan uiteindelijk slapend en wel op bed ligt, de vermoeidheid ineens verdwenen is tot de klok ruim na 23en aangeeft en je dus de volgende ochtend opstaat met spijt dat je niet gewoon eerder bent gaan slapen. En dan repeat.
_O- _O- _O- _O-
HEEL erg bekend 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik zou nu dus eigenlijk m'n bed in moeten.....
pi_177537254
Wat fijn dat ik niet de enige ben. Ik voel me elke keer zo stom als ik dat doe, maar jullie doen het ook. :D O+

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 20:47 schreef Krisvc het volgende:
Nee, ik ga daadwerkelijk grannystyle naar bed om 9 uur iedere avond.

Dus chopchop ladies, gewoon gaan liggen. :Y Slaaaaaap O+
Ik heb net nog even de was opgevouwen en nieuwe erin gedaan en lig nu braaf naast mijn slapende baby. Ik zal een poging doen je raad op te volgen. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177537293
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 21:26 schreef Nanuke het volgende:
[..]

Ik heb net nog even de was opgevouwen en nieuwe erin gedaan en lig nu braaf naast mijn slapende baby. Ik zal een poging doen je raad op te volgen. :P
Braaf zo! *)
Uit die telefoon en oogjes toe. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177537930
Mijn 8-maander heeft ook slaapmetamorfose ondergaan..! De keren dat hij overdag langer dan 30-45 minuten heeft geslapen in zijn bedje waren na 8 maanden op éen hand te tellen.
(Waarvan ik er de eerste maanden er ook nog eens naast mocht zitten met een pink in z'n snavel ;( )

En nu slaapt dat kind dus al twee dagen achter mekaar ruim anderhalf uur per keer. Ik kon gewoon iets gezelligs doen met mijn peuter in de ochtend. En ze sliepen vanmiddag TEGELIJK. BIJNA TWEE UUR. Ooooh, wat kan een mens blij zijn om even alleen op de bank te zitten zeg.

(Nu 's nachts nog langer dan twee uur per keer. Kleinigheidje hou je toch :+ )

En nu moet ik dus echt echt echt naar bed. Vroeg naar bed lukt hier dus ook echt never.
pi_177538192
Wij gaan meestal rond tien uur, nu dus. :) Man zit nog even een fles te geven.

Even zeuren hoor: ik ben de hele week ziek geweest en net nu het weer beter gaat, krijgt Timo koorts. Hij was ook heel hangerig vanavond en slapen gaat ook niet lekker. Ik ben er echt zó klaar mee, met dat ziek zijn iedere keer. Morgen moeten we naar het CB, maar ik denk dat ik het maar afzeg. En mocht hij zich morgen beter voelen dan stel ik de vaccinatie denk ik wel even uit.
pi_177539467
Otto heeft vanavond in z'n wiegje in de woonkamer anderhalf uur wakker liggen brabbelen en met z'n handjes liggen spelen! :D Dat heeft -ie nog nooit eerder gedaan, doorgaans is -ie het na tien minuten wakker zijn in wieg wel goed beu! Sinds die anderhalf uur slaapt de jongeman ook alweer twee uur en ik word er wat ongedurig van - onderhand wel zin in knuffelen en voeden! O+
Niet dat ik 'm wakker ga maken natuurlijk, maar ik mis 'm helemaal met zo lang in de wieg terwijl ik wakker ben! :')

Edit: ik hoor gepruttel! Yay O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177539526
Beterschap voor Timo!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177542412
Goedemorgen! Ik ben dus zo iemand die wel vroeg gaat slapen, maar mijn baby denkt daar anders over. Gisteren en eergisteren om 21:00 naar bed gegaan, maar pas om 01:00 in slaap gevallen wegens ontevreden dochter. Maar....vanaf toen wel tot 05:00 kunnen slapen :D
pi_177542672
Hier ook altijd op tijd in bed, om 22:00 ongeveer. Mits N dan slaapt, slaap ik ook meteen want ben elke avond enorm moe. En nu werd ik wakker en lig ik te malen over een heftige casus op het werk en moest op internet informatie erover opzoeken..terwijl ik eigenlijk uurtje slaap nog wel kon gebruiken.

over de 8 maanders die weinig eten. ik ben kleintjes aan het lezen en las gisteravond het volgende stukje : als je kind nog jong is, 7 tot 9 maanden, en hij is gezond, groeit voldoende, ontwikkelt zich goed, plast en poept goed, dan helpt het wel eens om hem een tijdje lekker aan de borst te verwennen. Zorg dat jullie veel samen zijn: leg hem vaak aan, ga samen in bad of onder de douche en wees samen bloot. Het kan hen helpen en fijn voor hem zijn dat hij nog even baby'tje kan en mag zijn. De bijvoeding, het vaste voedsel, het grotemenseneten is plotseling nog wat te veel. Maar dat komt vanzelf weer goed.

Hoop dat het meevalt voor Timo!

Ik ga vanmiddag voor het eerst lunchen met N (en nog wat volwassenen). Ik vroeg of er binnen plek was voor de kinderwagen tot ik me bedacht dat ik haar gewoon in een kinderstoel erbij kan zetten op het moment dat wij het eten krijgen. :D Veel gezelliger dan haar in de bak leggen *O*

En haar nieuwe update is dat ze een voorkeur voor mij lijkt te krijgen. Ze begroet me enorm enthousiast O+ Bij vriend is ze ook blij, maar niet zó blij zegt hij. Toen ik gister laat thuiskwam en nog moest eten bleef ze haar handjes naar me uitstrekken en jammeren (ik had haar wel al geknuffeld natuurlijk, maar even terug aan vriend gegeven zodat ik kon eten. Ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.

en ze is inmiddels alweer 6 maanden :o jeetje over nog eens zo'n zelfde periode vieren we haar eerste verjaardag! Bizar hoe snel het gaat allemaal.
pi_177542754
Ik ga meestal tussen 22:30 en 00:00 naar bed, maar ik tel niet mee want ik zit nog in m’n verlof :P

Wij hebben gisteren voor het eerst de laatste voeding weggelaten (hij viel de laatste dagen telkens meteen in slaap bij de laatste) en hij heeft gewoon doorgeslapen tot 7:00. Maar even van genieten zolang dit duurt!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:12:44 #112
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177542914
De kapitein zit helemaal onder de aangekoekte snot :') en het eraf laten halen ho maar :{w schreeuwen als een speenvarken. Dr zit n goeie kop op, op deze _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177543016
Ik ga ook elke avond tussen 21 en 21:30 uur op bed. Ik ben nog steeds zo verschrikkelijk moe en dan gaat vanaf komende maandag ook nog eens drie dagen per week mijn wekker om 6:15 uur. Natuurlijk vindt A. het sinds twee weken een goed idee om niet meer door te slapen, maar drie tot vijf keer per nacht om een voeding te komen.
Gelukkig heb ik helemaal geen intensieve baan. ;( .

Ik wil niet zeuren, maar ik zie er wel verdomd tegenop. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:30:02 #114
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177543072
Werken icm gebroken nachten is echt wel een dingetje hoor venco, niet gek dat je er tegenop ziet. Zijn er dingen die het wat makkelijker kunnen maken? Je partner die af en toe een flesje geeft zodat niet alles op jouw schouders komt bijv? Hier wisselen we vaak n beetje af afhankelijk van de eigen belastbaarheid :Y. En ja wij zijn ook afgepeigerd, maar we doen het iig samen :+ ofzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 08:37:35 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_177543151
ik ben opgehouden met mijn telefoon mee naar boven te nemen en ik heb alle spelletjes en de facebook-app er af geflikkerd. Dit scheelt me toch al gauw 1-2 uur nachtrust en ook overdag ben ik nu stukken efficienter :')

Gewoon papa een flesje laten geven klinkt zo mooi, mijn baby heeft dat echter nooit geaccepteerd, als mijn man er heen ging, begon ie alleen maar harder te krijsen :') Dus ik heb 10 maanden alle nachten alleen gedaan. Ik voel je, DaD, en begrijpelijk dat je er tegenop ziet :*
disclaimer
pi_177543432
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga ook elke avond tussen 21 en 21:30 uur op bed. Ik ben nog steeds zo verschrikkelijk moe en dan gaat vanaf komende maandag ook nog eens drie dagen per week mijn wekker om 6:15 uur. Natuurlijk vindt A. het sinds twee weken een goed idee om niet meer door te slapen, maar drie tot vijf keer per nacht om een voeding te komen.
Gelukkig heb ik helemaal geen intensieve baan. ;( .

Ik wil niet zeuren, maar ik zie er wel verdomd tegenop. :@.
Logisch toch!
Ik begin over twee weken weer.
Paar voordelen van in maart weer beginnen:
Er komen best wat feestdagen en andere vrije dagen aan en meivakantie. Daarna schiet het alweer lekker op naar de zomervakantie. Het wordt lichter en warmer, dat scheelt ook wel weer. Je kunt eventueel bedenken en bespreken om komend schooljaar je ouderschapsverlof in te zetten? En extra opvang tijdens bijvoorbeeld de meivakantie regelen zodat jij dan echt kunt uitrusten? Dit zijn gewoon tropenjaren, met twee kleine kinderen. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177543492
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Logisch toch!
Ik begin over twee weken weer.
Paar voordelen van in maart weer beginnen:
Er komen best wat feestdagen en andere vrije dagen aan en meivakantie. Daarna schiet het alweer lekker op naar de zomervakantie. Het wordt lichter en warmer, dat scheelt ook wel weer. Je kunt eventueel bedenken en bespreken om komend schooljaar je ouderschapsverlof in te zetten? En extra opvang tijdens bijvoorbeeld de meivakantie regelen zodat jij dan echt kunt uitrusten? Dit zijn gewoon tropenjaren, met twee kleine kinderen. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. :* .
Oh geloof me, ik heb al precies geteld hoe veel maandagen ik nog moet werken (dan geef ik les van het eerste tot en met het negende uur). :D.
Mijn ouderschapsverlof is nu helaas op - ik had eigenlijk al in januari weer moeten beginnen anders.

Het zal allemaal heus wel weer gaan, straks. Ik zie er alleen een beetje tegenop om alle ballen hoog te houden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 09:03:07 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_177543520
Wat ik inmiddels heb geleerd met 2 kleine kinderen, dad, is dat alle ballen hoog houden niet mogelijk is en je dus het beste zo snel mogelijk stopt met dat na te streven.
Kies 2 ballen, hou die hoog, en laat de rest voorlopig maar even lekker liggen of gooi ze naar iemand anders ;)
disclaimer
pi_177543569
Mijn man kan de baby's niet voeden, maar hij krijgt ze wel een stuk beter/sneller stil zonder voeding. Die is dus het hele weekend de Sjaak (ook omdat ik vannacht een uur met een giller beneden heb gezeten). Ik ben de back-up.

En na een echte drama nacht slapen wij met de meiden mee is de bedoeling, maar dan slaan ze altijd de eerste ruk over en worden gelijk al elk uur wakker -O-. We proberen wel 10 uur naar bed te gaan tegenwoordig, ipv 12 uur. Dan ga ik rond 11 uur (meestal na het voedingsrondje) daadwerkelijk slapen. Ik ben ook heel blij met maar 2 dagen werken, dat maakt het nog een beetje te doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177543754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Werken icm gebroken nachten is echt wel een dingetje hoor venco, niet gek dat je er tegenop ziet. Zijn er dingen die het wat makkelijker kunnen maken? Je partner die af en toe een flesje geeft zodat niet alles op jouw schouders komt bijv? Hier wisselen we vaak n beetje af afhankelijk van de eigen belastbaarheid :Y. En ja wij zijn ook afgepeigerd, maar we doen het iig samen :+ ofzo
Ik hoef pas eind mei weer te beginnen dus ik zie nog nergens echt tegenop. Hopelijk tegen die tijd dat ze wat beter doorslaapt.
En partner is om de week tot 1 uur in de nacht aan het werk dus dat haalt weinig uit. ;)

Twijfel even of je bewust op mij reageerde of dat je verkeerd bent met een ander want ik heb geloof ik niet recent iets gepost over werk.
:P
pi_177543770
Sara, wat heerlijk zo'n slaapupdate! 2 uur iets voor jezelf kunnen doen, wat lekker!

Gogo, dat ziekzijn is ook stom. En zeker als het van de een naar de ander blijft gaan... ik hoop dat Timo snel opknapt. :*

DAD, het ís ook heftig om alles bij elkaar te doen. Ik vond de eerste weken weer werken ook echt heel heftig. Daarna kreeg ik gek genoeg langzaam ook energie van even niet mama zijn. Sterkte, en ik hoop dat het snel beter wordt in de nacht.
En ik sluit me aan bij SQ. Je kunt niet alle ballen hoog houden.

De nachten hier zijn heel onvoorspelbaar. Ene nacht is er gewoon 1 nachtvoeding, volgende zijn het er ontelbaar. Dan weer 3 en weer terug naar ontelbaar. Ik word er een beetje moedeloos van in combinatie met een overdag (bijna) niet slapende baby. :@ Ik vind het heel gezellig, zo'n kletsend en spelend frummeltje, maar af en toe is het wel ook een beetje veel. Gelukkig is Dirk de vrolijkste baby ooit en heb ik koffie. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Nanuke op 02-03-2018 09:31:05 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:16:25 #122
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177544957
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 09:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik hoef pas eind mei weer te beginnen dus ik zie nog nergens echt tegenop. Hopelijk tegen die tijd dat ze wat beter doorslaapt.
En partner is om de week tot 1 uur in de nacht aan het werk dus dat haalt weinig uit. ;)

Twijfel even of je bewust op mij reageerde of dat je verkeerd bent met een ander want ik heb geloof ik niet recent iets gepost over werk.
:P
Nee dad bedoelde ik :') slaapgebrek holladijee _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177545689
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nee dad bedoelde ik :') slaapgebrek holladijee _O-
:D No problemo. Je advies had net zo goed op mij van toepassing kunnen zijn. :+
pi_177545703
DaD, ik snap je heel goed. Het is ook gewoon niet mogelijk om 2 kleine kinderen te hebben en alles verder perfect te doen.

M. net lekker in badje gedaan en hij slaapt daarna altijd zo goed. Maar het is ook zo wat om hem voor ieder dutje compleet te gaan badderen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177545931
:'( :'( :'(
Wat een baggernacht heb ik gehad. S. wilde na de voeding van 01:00 niet meer slapen. Uiteindelijke tot bijna 3 uur bezig geweest hem weer in slaap te krijgen en om 04:45 meldde hij zich weer. Toen na de voeding wel meteen doorgeslapen tot 09:00 vanochtend.

Ik heb knallende hoofdpijn :'(
Kan hem nu even niet om me heen hebben :@ , dus manlief houdt hem bezig.
pi_177547075
DaD een :* voor je zorgen en Tolstoi voor je nacht. :*
Nanuke jouw dagen én nachten lijken me zwaar! Vrolijke baby is fijn maar af en toe wat rust ook. :)

Wij gaan vaak rond acht/negen al naar bed, met uitschieters naar boven en beneden. Ik maak me dan ook enorm schuldig aan teveel tijd op mobiel in bed. Of het is vier uur 's nachts en we zijn gezellig aan het babbelen met vrolijke bijdrage van Banaan.
Banaan ging om negen uur zijn bed in maar sliep niet, ik wel. Na een uur weer gevoed waarna hij vijfenhalf uur sliep. Gevoed, krap uur tot hij huilde. Toen maar bij me gehouden voor combinatie van drinken en sabbelen tussen korte huiltjes door.

Manlief heeft wat dagen vrij en is verkouden. Ik nies ook alweer, waar ik een heel klein beetje blij om ben want antistoffen voor Banaan. Stomme winter. :(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 12:02:09 #127
221912 minilot
Nancy boy
pi_177547199
Alsof je een warme kruik voor elkaar bent: met beeb in draagzak naar buiten in deze winterkou! O+
(Pics in draagtopic)

Zo voor het eerst met Otto in het OV: met de bus naar mijn werk, om even hoi te zeggen. De vier kilometer erheen loop ik gewoonlijk, maar met de snijdende wind nu doe ik dat mijn kuiken maar even niet aan :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177549701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 08:12 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein zit helemaal onder de aangekoekte snot :') en het eraf laten halen ho maar :{w schreeuwen als een speenvarken. Dr zit n goeie kop op, op deze _O-
Hahaha!
Wolfje is doorgaans heel relaxed maar om twee dingen kan hij heel boos worden.

- Gezicht poetsen
- Niet snel genoeg eten krijgen. Als in langer dan 2 seconden na de vorige hap.

Ik vind het zo leuk hoe hij non-verbaal al dingen duidelijk kan maken. O+
pi_177549804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:56 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nanuke jouw dagen én nachten lijken me zwaar! Vrolijke baby is fijn maar af en toe wat rust ook. :)
Zwaar is misschien wat overdreven, maar af en toe even wat rust is wel fijn ja. Het is vast een fase. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177552136
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:03 schreef Cygne het volgende:

Hahaha!
Wolfje is doorgaans heel relaxed maar om twee dingen kan hij heel boos worden.

- Gezicht poetsen
- Niet snel genoeg eten krijgen. Als in langer dan 2 seconden na de vorige hap.

Ik vind het zo leuk hoe hij non-verbaal al dingen duidelijk kan maken. O+
Ja, daarin zie je ook wel echt het karakter naar voren komen. Y heeft er echt een hekel aan als hij aangekleed of omgekleed wordt. Dat gefrummel aan hem. Ik probeer het nog zo snel en efficiënt te doen, maar hij reageert alsnog meestal geërgerd en boos. Terwijl het verder altijd een vrolijk en makkelijk mannetje is. O+ . Ik moet er ook altijd om lachen. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177552298
S. kan ook zo bozig reageren van het schoonmaken van zijn neus. Daar mag je echt niet aankomen :)
Of als hij zijn zin niet krijgt. Dan is ie aan het spelen met iets dat geen speelgoed is (bv. de afstandsbediening of de kabel van de laptop) en als je dat dan weghaalt, dan gaat ie boos huilen :+ :+

Wel grappig om te zien dat die kleintjes nu al een eigen karaktertje hebben. Soms denk ik ook wel eens, wat wordt dat als ie wat groter is ......

Ik heb nog even 2 uur geslapen. Hoofdpijn gelukkig bijna weg, maar zit er wel redelijk doorheen. Nul energie en kan weinig hebben, terwijl ik me had voorgenomen te gaan stofzuigen....
pi_177552480
DaD, kan me voorstellen dat je er tegenop kijkt. Het is soms of die kleintjes merken dat je weer aan het werk moet en dan vervolgens besluiten om 's nachts nog even voor wat oproer te zorgen }:|
Ik vind het ook regelmatig nog zwaar, de combi werk en kind. Vooral omdat ik alles zo goed mogelijk probeer te doen en vervolgens het idee heb dat iedereen erbij inschiet.
Zelf bungel ik ergens onderaan het prioriteitenlijstje en dat breekt me ook af en toe wel op.
Het is af en toe ook wel fijn om aan het werk te zijn, even iets anders aan je hoofd. Hopelijk valt het je straks mee. Nu nog even een paar daagjes genieten :*

GoGo, beterschap voor Timo. Gaat het wat beter met hem?

Nolita, hoe was je lunch?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:07:25 #133
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177552545
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hahaha!
Wolfje is doorgaans heel relaxed maar om twee dingen kan hij heel boos worden.

- Gezicht poetsen
- Niet snel genoeg eten krijgen. Als in langer dan 2 seconden na de vorige hap.

Ik vind het zo leuk hoe hij non-verbaal al dingen duidelijk kan maken. O+

Hier ook nog
-mouwen aan moeten doen. Mouwen zijn lava
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:15:16 #134
73386 Fazz
onderweg
pi_177552659
Goed idee om niet te gaan lopen Mini, die wind is echt heel naar :X Hoe vond O het op je werk?

Beterschap voor de zieke babies & :* voor alle slechte nachten

DaD :*
Ik heb nu met 2 ook veel meer moeite om voor elkaar te krijgen wat ik wil. Het helpt wel om de lat minder hoog te leggen; dus niet verwachten dat ik op m’n vrije dag én koffie kan drinken met een vriendin én de was kan doen én boodschappen halen én én én... Maar ik blijf er toch vaak intrappen waardoor ik afgepeigerd ben aan het einde van de dag :@

M’n baby drinkt al dagen vreselijk weinig. Tot nu toe met moeite iets van 60cc er in gekregen. (Wel vannacht en vanochtend bij mij gedronken) Slapen wil ze ook niet en als ik uit beeld loopt jankt ze ook weer. Pfff vind dit heel vermoeiend.
Ze ligt nu op bed (krijsend) want ze is moe (alle signalen zijn er), peuter zit voor de tv dus kan ik hopelijk zo ook even rustig zitten.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:16:19 #135
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177552673
Beterschap voor Timo, Gogo.
I feel ya, Ella is ook al weer ziek voor de derde week op een rij :{

Fijn dat je hoofdpijn weg is, Tolstoi. Volgens mij hangt er iets in de lucht, ik ben ook energieloos.
Vergeet jezelf niet, hè! Je moet goed voor jezelf zorgen om voor je baby te kunnen zorgen :*
Gelukkig kan stofzuigen volgende week ook wel ;)

Ik vraag me ook wel eens af of we nu al een inkijkje hebben in de peutertijd. Ella kan heel goed nee zeggen inmiddels. Eerst zei ze het alleen als je iets te eten of drinken aanbood en ze niet wilde, maar nu roept ze het al op 2 meter afstand als ze ziet dat ik met een doekje aankom :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 16:17:49 #136
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177552703
Ai Fazz, hopelijk slaapt ze snel. Ik vind dat altijd zo frustrerend als ze niet willen slapen terwijl ze duidelijk moe zijn :(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177552820
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:16 schreef Sylver_ het volgende:
Beterschap voor Timo, Gogo.
I feel ya, Ella is ook al weer ziek voor de derde week op een rij :{

Fijn dat je hoofdpijn weg is, Tolstoi. Volgens mij hangt er iets in de lucht, ik ben ook energieloos.
Vergeet jezelf niet, hè! Je moet goed voor jezelf zorgen om voor je baby te kunnen zorgen :*
Gelukkig kan stofzuigen volgende week ook wel ;)

Ik vraag me ook wel eens af of we nu al een inkijkje hebben in de peutertijd. Ella kan heel goed nee zeggen inmiddels. Eerst zei ze het alleen als je iets te eten of drinken aanbood en ze niet wilde, maar nu roept ze het al op 2 meter afstand als ze ziet dat ik met een doekje aankom :')
Beterschap ook voor Ella. Wat is dat toch deze winter, zoveel zieke kindjes, ben er echt klaar mee. Tijd voor de zomer!

Dat stofzuigen kan ook volgende week, maar dat zei ik ook vorige week en die week daarvoor al :P :P :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:17 schreef Sylver_ het volgende:
Ai Fazz, hopelijk slaapt ze snel. Ik vind dat altijd zo frustrerend als ze niet willen slapen terwijl ze duidelijk moe zijn :(
Inderdaad frustrerend! Alle signalen staan op "ik ben moe en wil slapen" maar slapen :{w :{w :{w :{w S. heeft dat ook wel eens. Fazz, hopelijk slaapt ze snel en kun jij even rustig zitten!
pi_177552838
DaD kan me ook voorstellen dat je er tegenop ziet om te beginnen! Hopelijk gaan de nachten straks wat beter.

Tolstoifan vervelend dat je geen energie hebt, wel fijn dat je even hebt kunnen slapen en dat de hoofdpijn weg is. En wat betreft stofzuigen, morgen weer een dag. Maar daar ben ik zelf vrij makkelijk in als het moet ;-)

Hier is het alleen héél hard huilen wanneer hij honger heeft en niet binnen 1 seconde wat krijgt :P Ik vind het ook altijd grappig hoe na het badderen/douchen zijn onderlip heel erg trilt en hij toch net niet gaat huilen omdat ie het koud heeft (dat verwacht ik dan wel namelijk).

Leuk om te lezen hoe verschillend al die karaktertjes zijn op zo’n jonge leeftijd! Ben benieuwd naar die van M, hij vindt nu alles nog wel best maar dat zal vast niet zo blijven. ;-)
pi_177553245
Hier is aankleden/verschonen juist hét lachen-gieren-brullen moment 8)7

DaD, niet teveel van jezelf eisen hè, ik vind 2 kinderen zwaarder dan een dag werken hoor :')

Ella nog steeds ziek? :o wat sneu Sylver ;( peuter is hier inmiddels ook alweer een volle week ziek, vandaag nog steeds 39,5 koorts. Zelfs de huisarts klaagde gisteren dat het tijd wordt voor lente :D hij zei trouwens ook dat in de eerste levensjaren van je kind ze door 200 (!) virussen moeten. Sommige zijn vrijwel onzichtbaar, maar veel ook niet.

M. is vandaag plakkerig. Alleen ik schijn oké te zijn als matras. Ik vond dit minder belastend toen hij nog 4 kilo woog. Nu met 7,5 begin ik het toch wat te voelen. Ieder moment dat hij zichzelf heeft vermaakt vandaag (rollen op de speelmat *O* ) kwam S. knuffelen. Heel gezellig, maar vanavond eis ik fysieke ruimte voor mezelf :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177554639
Banaan heeft altijd de grootste lol op het aankleedkussen. Bloot liggen is fantastisch. Schaterlachen naar ons. Iets over zijn hoofd is wel verschrikkelijk. Pech voor hem, zo hard als hij nou groeit moet hij sommige dingen echt een dag aan. ;)

Fazz dat is wel heel weinig drinken. Wel genoeg plasluiers?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177555187
Goeiedag zeg. Mijn baby huilt nu bijna 45 minuten en NIETS helpt gewoon. :')
Hoelang nog? :@ :%

En ik probeer dus van alles maar heb nu wel zoiets van: hoe meer ik probeer, hoe meer ze misschien geprikkeld raakt.
So what to do?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:34:38 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177555405
Niet meer proberen het te laten stoppen. In de draagzak, en verder je eigen plan trekken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:36:09 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177555441
Over werk: ik ben verbaasd hoe goed dat gaat, ook met de gebroken nachten. Ik ben er echt aan gewend om niet door te slapen en kan meer op weinig slaap dan ik vantevoren wist. Sommige dagen zijn wel pittiger dan andere natuurlijk. Dan ga ik na het eten meteen naar bed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:37:23 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177555466
Nu zit ik trouwens met een slapend kind aan de borst en gesneden groenten op het aanrecht. Ik heb ook honger, Jacob! Maar gun hem ook wel dit bijtanken na mijn werkdag. Even.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177556628
Gezicht poetsen is hier ook geen feest, vooral zijn neus schoonmaken is een klein drama.

DaD: ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. Hopelijk valt het allemaal mee.

Sylver: beterschap voor Ella ook!!

LeSage: inmiddels wat ruimte voor jezelf of is je schoot nog bezet? ;)

Timo is echt behoorlijk ziek, en hij wilde vooral de hele tijd bij ons zijn. Veel huilen, koorts, heeft alleen een paar keer wat gedronken, eten hoefde hij niet. Hij ligt nu wel in zijn bedje, ben benieuwd of hij daar blijft liggen vannacht. Vast niet, maar dan is dat ook prima, zeker als ie ziek is. Hij was aan het eind van de middag wel iets beter te pas, hopelijk zet dat door. Consultatiebureau zijn we niet heen geweest, hij had vanochtend echt nog behoorlijk koorts. Nu kunnen we over vier weken terecht.
pi_177556780
Ach Timo ;( heel veel beterschap!

Venco, ik weet geen oplossing, zie mijn dag hierboven :')

Lemijn, smakelijk! Voor Jacob en/of jou ;) :9

Schoot is nog bezet, nu door een enkele baby die de fles krijgt. Die gaat dadelijk slapen hebben we afgesproken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177557428
Babycomplot. Hier ook een manneke wat compleet overstuur was. En een partner die even niet bepaald helpt. Gelukkig is baby net in slaap gevallen. Ik ga er maar naast liggen vandaag. Morgen vast weer beter.

Lemijn, heb je inmiddels al kunnen eten?

Beterschap voor Timo! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:52:29 #148
73386 Fazz
onderweg
pi_177557807
Matige plasluiers maar PKM :{ maar het lukt gewoon niet om haar meer te laten drinken. Zowel thuis als op het kdv hebben we van alles geprobeerd, zonder succes. Op vakantie dronk ze een stuk beter; maar daar was het ook warm dus had ze vast meer nodig.
Ze drinkt wel nog 3x per dag bij mij, maar als ze overdag niet meer gaat drinken komen we nooit van die nachtvoeding af }:|

Wat sneu Gogo, beterschap voor T!

Heb je al kunnen eten Lemijn? Of is de gesneden groente als rouwkost naar binnen gegaan :+

Ah dat lange huilen :'( Hoe is het afgelopen Venco?
Nanuke, welterusten!
  vrijdag 2 maart 2018 @ 19:59:43 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177558044
Inmiddels gegeten hoor! En kind naar bed gebracht. Nu nog moed verzamelen om op te staan en de keuken op te ruimen. Heb mezelf chocola en een serie beloofd maar dat heeft tot nu toe geen effect. oO<

Zieke en trollende baby’s, allebei niet fijn. Ik ga morgen 4 minuten schaatsen en daarna moet inderdaad de lente maar komen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177558843
Ik stem ook voor de lente! En voor dat verbod op ziek zijn onder 1 jaar!

Hier een baby die minder drinkt, meer spuugt én diarree heeft (had?) :'( ik zit er echt even doorheen...
Huisarts nog wel gesproken vandaag (telefonisch) en die maakte zich geen zorgen, dus daar hou ik me maar even aan vast. Maar toch ook maar ORS in huis gehaald en klaargezet, zodat we af en toe kleine beetjes kunnen geven.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177559401
Twist, ik hoop dat je iets meer rust kan vinden. Fijn dat je huisarts je geruststelde.

Fazz, jullie meisje stelt jou wel op de proef he, met dat moeizame drinken en de zware nachten. :{ .

De afgelopen twee dagen is kleuter naar de bso geweest en Y naar het kdv. Ik heb dat expres zo geregeld om mezelf even twee vakantiedagen te geven. Y zou sowieso vanaf 1 maart naar kdv gaan en ik ga 'pas' 16 maart weer werken. En ik heb dus echt niets gedaan de afgelopen twee dagen. Ja, naar de film geweest, en de kapper en ik heb een boek gelezen. O+ . Y doet het super op het kdv. En hij gaat alleen af en toe huilen als er ineens mensen de groep op komen (ouders van andere kinderen) of als een leidster even de kamer uitloopt. En kleuter is vandaag met de bso naar monkeytown gegaan. *O* .

Veel beterschap voor de zieke kindjes. Lemijn geniet van je chocolade en je serie. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177559465
@Fazzoletti: na mijn post heb ik haar opnieuw in de draagzak gedaan (daar wilde ze eerder absoluut uit) en gewoon de afwas gaan doen en de was opgehangen, ondanks dat ze bleef huilen. Maar dan huilt ze maar even bij mij, in mijn oor. :')
Na een minuut of 10 begon ze toch aan dr handjes te sabbelen en is ze in slaap gesukkeld. Toen ze ontspannen wakker werd, kon ze pas bij me drinken. Ze is gewoon doodop want nu slaapt ze alweer in mijn armen.
Was even vermoeiend zeg. :O -O-

Overigens deed ze dit gister zodanig lang dat mijn borst pijn begon te doen en ik in 5 minuten ruim 100 ml met de handkolf kon afkolven. :P
pi_177562325
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:26 schreef vencodark het volgende:
Goeiedag zeg. Mijn baby huilt nu bijna 45 minuten en NIETS helpt gewoon. :')
Hoelang nog? :@ :%

En ik probeer dus van alles maar heb nu wel zoiets van: hoe meer ik probeer, hoe meer ze misschien geprikkeld raakt.
So what to do?
Heb het ook een paar dagen gehad. Ben maar gaan voeden in de slaapkamer, daarna was het weer oké. Draagzak hielp inderdaad ook niet.

Banaan doet het meestal net voor het avondeten. Timing he. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:23:56 #154
221912 minilot
Nancy boy
pi_177562683
Soms zet O. het ook op een brullen als ik 'm in de draagzak parkeer, zeker als ik dat een beetje onhandig doe. Maar ik laat 'm dan in de zak een paar minuten op mijn vinger sabbelen (huilt -ie in eerste instantie door, maar ik hou mijn vinger gewoon in z'n mond tot -ie gaat zuigen) en dan is -ie stil en relaxed en valt -ie vervolgens na een paar minuten vaak in slaap en dan kan mijn vinger er weer uit. Zonder vinger erin blèrt -ie eindeloos door. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177572122
Mini wij geven altijd de speen in de draagzak. Anders blijft het inderdaad huilen.

Banaan rolde gisteren van zijn buik naar zijn rug. Ik ga uit van een toevalstreffer. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 12:43:38 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_177573355
Bij ons komt geen speen in huis, dus vandaar de vinger. :)

En yay voor rollen! *O* Wat goed, PKM!
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:07:30 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_177573917
Vandaag is de dag der niet-bij-elkaar-passende-patroontjes :+ #aangekleeddoorpapa

Let me see you stripped down to the bone
pi_177574071
PKM, wat goed van het rollen :)

Mini, waarom geen speen? Bij ons komt er ook geen speen in, manlief wilde wel, ik heb zo'n vreselijke hekel aan die dingen. Wel af en toe getwijfeld toen ie op z'n duimpje begon te sabbelen, maar ook dat is nu helemaal over.
En die foto O+
Herkenbaar, daarom leg ik altijd zijn kleertjes klaar _O-

Hier een redelijk goede nacht. S. kwam om 23:30, toen ik weer eens veel te laat m'n bed inging. Dus dat was qua timing goed. Daarna nog een keer rond 2 en 6 uur. Om 8 uur was ie weer wakker, even een uurtje gespeeld beneden en toen weer van 9 tot half elf geslapen.
En nu slaapt ie alweer. Is ie straks lekker uitgerust als we op pad gaan :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:49:21 #159
409579 LuDann
All the way
pi_177574826
Hier wel een speen. Bliksem drinkt maar 3 minuten aan de borst, dan heeft 'ie genoeg. Daarna echter nog wel zuigbehoefte.

Pff, de afgelopen dagen waren best zwaar met constant krijsende baby. We konden uiteindelijk donderdagmiddag nog bij de kinderarts terecht. Omdat hij ook een sterk staaltje projectielbraken vertoonde moest door middel van een echo een pylorusstenose uitgesloten worden. Die heeft 'ie dus gelukkig niet.

Het eindoordeel is reflux, waarschijnlijk veroorzaakt door zowel koemelkallergie als mijn overproductie. Voor Twist misschien wel handig om te weten: de KA vond de foto's van de galbulten in combinatie met de voorgeschiedenis van grote zus aanleiding genoeg om Bliksem zeer sterk van KMA te verdenken. Op dieet was ik al, daar komt nu bij dat we op de klok gaan voeden. Hij moet even wat minder hard gaan groeien - compleet het tegenovergestelde probleem dat we bij Wolk hadden. :+ Hij was in een week tijd bijna 500 gram aangekomen (in 1 dag 160 gram) en in 2 weken tijd 4 cm gegroeid.

Vandaag en gisteren ging het gelukkig iets beter. Lang leven de draagdoek, maar mijn arme schouders. ;(
  zaterdag 3 maart 2018 @ 13:50:46 #160
409579 LuDann
All the way
pi_177574863
Ik probeer later weer een beetje aan te haken hoor. Na het weekend hopelijk.
pi_177575178
LuDann, vanwege die zuigbehoefte en jouw overproductie snap ik die speen ook!
:* voor de afgelopen dagen! Toch KMA en reflux, klote! Gelukkig was je al begonnen met je dieet en was je gevoel dus toch goed.
Hopelijk zet de verbetering door en trekken ook jouw schouders het nog!
pi_177576649
Banaan hapt een hoop lucht naar binnen met pinken, met de speen is hij veel netter. Hij accepteert de speen ook beter dan de pink.

Soms krijgt hij ook de speen wanneer hij op de borst hap aan/af doet. Wanneer zijn natuurlijke speen tegen zijn wens in toch melk geeft zeg maar. Dan ligt hij met speen in alsnog tegen de borst te slapen. :D

Vervelend Lu al die zorgen. Lukt het met op de klok voeden?

Tolstoi goed dat je van je af hebt gebeten. Stoppen met nachtvoeding betekent ook niet per definitie dat je meer nachtrust krijgt.

Mijn oude buurvrouwtje vond ook al dat Banaan best een tijd mag huilen. Je bent haast een slechte moeder als je het niet doet. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177578329
Twist, hoe gaat nu?

Franny, day klinkt fijn! Heerlijk af en toe even niks doen zonder kinderen lijkt me.

Venco, pittig moment even dus! Fijn dat ze uiteindelijk wel is gaan slapen.

LuDann, pittige tijd zo voor je! Fijn dat hij goed groeit, maar alle ellende erbij is niet prettig. Hopelijk langzaam een stijgende lijn

Hier gisteren de eerste keer zonder baby samen uit eten geweest, B. Was bij z'n oma. Was helemaal goed gegaan, dus fijn eerste uitje!
pi_177579718
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Heb het ook een paar dagen gehad. Ben maar gaan voeden in de slaapkamer, daarna was het weer oké. Draagzak hielp inderdaad ook niet.

Banaan doet het meestal net voor het avondeten. Timing he. ;)
Soms zoek ik inderdaad een rustigere plek op maar ze begon vlak voor het eten en ik ging met zoontje aan tafel. Dan ga ik niet weg. Dus dan maar huilend bij me.
Overigens was ze wel tegen 20:00 knock-out en nadat ze om 21:00 nog even dronk, heeft ze geslapen tot 2:15. O+
Dat is al 3 nachten waarin ze minstens 4 uur voeding er tussen laat dus een prima vooruitgang.
Ook ontdekt dat ze soms wel liggend wilt drinken i.p.v. in mijn armen. Even kijken of dat vaker bij zulke momenten een oplossing biedt. :)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 17:43:22 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_177580372
O. zat net op mijn schoot vredig te poepen, wordt ineens mijn been warm.. Had -ie zóveel gescheten dat zijn luier was overstroomd, zo zijn broek in en doorlekkend op mijn eigen broek. :') Fun times.. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177580897
O. O+ Grappenmaker. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177582301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 17:43 schreef minilot het volgende:
O. zat net op mijn schoot vredig te poepen, wordt ineens mijn been warm.. Had -ie zóveel gescheten dat zijn luier was overstroomd, zo zijn broek in en doorlekkend op mijn eigen broek. :') Fun times.. :+
Yum. :Y)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:10:33 #168
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177583954
Mijn baby is vandaag al zes maanden :o al halverwege "geen baby meer" :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177585283
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn baby is vandaag al zes maanden :o al halverwege "geen baby meer" :'(
Jouw baby is toch nog heel mini enzo? Echt, voor mijn gevoel is ie net geboren!
pi_177585483
Heerlijk minilot! En helaas herkenbaar :(

Gefeliciteerd met de halve verjaardag LDG!

Wij hebben vandaag een interne verhuizing gehad. Vannacht slapen we voor het eerst in onze eigen kamer! Wiegjes zijn mee verhuisd naar boven, maar de meiden blijven in theorie in hun oude kamer, in hun nieuwe ledikantjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze vinden de nieuwe bedjes alleen maar stom, zijn nu net eindelijk stil, terwijl ze 19:30 al naar bed gingen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177585818
Hahaha Mini. Goeie.

LDG wat gaat dat snel! Ik hoop dat mijnes er langer over doet om zes maanden te worden. ;)

Succes met de verhuizing FF. Hopelijk eindelijk meer rust.

Wij hadden vandaag een fotoshoot met al mijn zwagers en hun vriendinnen. Eerste keer met iedereen zo bij elkaar.
Banaan was nog niet op de hoogte dat zijn vader zo'n herrie kon maken, laat staan met vier broers.
Toen het licht uitging maakte Banaan dankbaar gebruik van de gelegenheid om in slaap te vallen. O+
Nou is mijn man lekker een avondje weg en wonder boven wonder heb ik geen overprikkelde baby. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:08:26 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177585932
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:51 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Jouw baby is toch nog heel mini enzo? Echt, voor mijn gevoel is ie net geboren!
ja nou nee dus :D ruim 8 kg en maatje 80 :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177588037
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja nou nee dus :D ruim 8 kg en maatje 80 :X
Niet!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. :D mijnes scheelt 4 weken met die van jou ongeveer en zit met 6,5kg in maatje 62. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177588092
Om hoop dat de interne verhuizing helpt FF! :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:08:33 #175
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177588128
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:06 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Niet!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. :D mijnes scheelt 4 weken met die van jou ongeveer en zit met 6,5kg in maatje 62. :o
Ja deze is n beetje groot _O- we zijn zelf ook allebei lang, dus niet heel gek. Hij zit op t bovenrandje van de lengtecurve (en wij maar steeds kleertjes kopen en na vier keer dragen weer opbergen _O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:11:04 #176
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177588226
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja nou nee dus :D ruim 8 kg en maatje 80 :X
Wauw :D
Wat een verschil kan er tussen baby's zitten he. Mijn 11maander is 7,9kg en gaat net naar maat 80 :P


Ben benieuwd hoe de nacht gaat FF. Stond jullie bed nou eerst in deze kamer?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177588253
Jemig! Ik duim voor jullie portemonnee dan dat hij flink lang in 80 blijft zitten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177588329
mini, dat gebeurt hier ook nog regelmatig. (mijn neefje vandaag had ook veeel vastere ontlasting; is dat het verschil bv/fv of wellicht al de hoeveelheid hapjes. Hij is wat jonger maar eet wat meer hapjes al.

ff wat ziet het er al leuk uit, hoop dat ze goed slapen vannacht.

op een fijne avond pkm!

oh wow ldg wat een groterd! Hier ook 6 maanden (volgende week weer cb dus weet ik de stats) en jeetje wat is het snel gegaan ja!

Vandaag kwam ons neefje (schelen 2 weken) de hele dag. Opeens 2 van die mini's in huis. Ze beginnen eindelijk wat op elkaar te reageren O+ Was even zoeken en signalen van een andere baby leren herkennen, maar toen ik die snapte was het prima. Had ze zelfs tegelijk slapend, kon ik alvast koken. Daarna nog wedstrijd gehad dus ben nu wel ko.

N heeft nu peer en banaan rapley gehad, niet dat ze veel binnen heeft gekregen, maar ze vond het wel leuk geloof ik.

Morgen weer zwemmen, zin in! :)
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:15:27 #179
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177588411
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Nanuke het volgende:
Jemig! Ik duim voor jullie portemonnee dan dat hij flink lang in 80 blijft zitten. :P
Ja het is echt bizar _O- rare reuzenbaby :D

Hij moet t maar gewoon met zeeman en hema doen tot ie nu niet zo absurd hard meer groeit hoor _O- vindt t echt zonde van t geld anders :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:34:46 #180
73386 Fazz
onderweg
pi_177589064
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wauw :D
Wat een verschil kan er tussen baby's zitten he. Mijn 11maander is 7,9kg en gaat net naar maat 80 :P


Ben benieuwd hoe de nacht gaat FF. Stond jullie bed nou eerst in deze kamer?
Dan is Ella ook lang! O zit met 11 maanden nu net goed in 74 :)

Ik duim voor een goede nacht FF!

Vandaag weer weinig drink&slaap icm veel huils. Zou ze dan misschien nog meer tanden krijgen? :? Geen idee dus. Ze is iig wel al goed in de stervende zwaan zouden we het over onszelf hebben afgeroepen? O-) , ik kijk nu al uit naar de dreumes/peuterfase :')
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:44:14 #181
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177589339
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:34 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dan is Ella ook lang! O zit met 11 maanden nu net goed in 74 :)
Ze zit nu in zo'n periode dat soms 74 als gegoten zit en soms echt naar maat 80 moet. Ze is nu 73,5 cm, dus in theorie zou 74 nog moeten passen :P
Heel vaak zou ze voor de lengte nu wel maat 80 aan kunnen, maar dan is het vaak wel weer veel te wijd.

quote:
Vandaag weer weinig drink&slaap icm veel huils. Zou ze dan misschien nog meer tanden krijgen? :? Geen idee dus. Ze is iig wel al goed in de stervende zwaan zouden we het over onszelf hebben afgeroepen? O-) , ik kijk nu al uit naar de dreumes/peuterfase :')
Je zou toch zeggen dat er iets aan de hand moet zijn 🤔
Ik gooi het meestal ook maar op tandjes. Heeft ze er al veel?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177590465
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wauw :D
Wat een verschil kan er tussen baby's zitten he. Mijn 11maander is 7,9kg en gaat net naar maat 80 :P


Ben benieuwd hoe de nacht gaat FF. Stond jullie bed nou eerst in deze kamer?
Ja, wij zijn met ons bed verhuisd. Die stond tegen de muur waar nu de boomsticker op zit met aan beide kanten een co-sleeperwieg.

Mijn 8,5e maanders zitten goed in maat 62. Vorige week het laatste maat 56 opzij gelegd omdat dat nu wel echt een beetje krap werd. 68 zwemmen ze vaak nog in.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:25:02 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_177590479
Tussen meisjes en jongens zit zelfs op die jonge leeftijd al wel wat verschil hoor :Y
Overigens is noud nu 76 centimeter en bijna 10 kilo maar die groeit ook pas net uit 74. 80 van h&m is echt veel te groot, van andere merken zit het wel goed. Maar ik vind zelf zo'n ruime fit niet zo mooi, dus ik doe mijn kinderen niet zo snel naar een maatje groter als anderen ;)
disclaimer
pi_177591297
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:25 schreef Stormqueen het volgende:
[...] Maar ik vind zelf zo'n ruime fit niet zo mooi, dus ik doe mijn kinderen niet zo snel naar een maatje groter als anderen ;)
Ik ook niet maar op kdv dachten ze daar anders over. 'ja die tuinbroek was wel krap', toen ik hem op kwam halen en hij zijn reservekleding droeg. Ik vond het nog wel kunnen :D
pi_177592759
Die ene keer dat man een nacht weg is, heeft Dirk weer onwijs last van krampen. Hij heeft vaker moeite met zn ontlasting, maar t is echt al in geen tijden niet zó erg geweest. Echt compleet overstuur, wilde zelfs niet drinken of sabbelen (wat normaal altijd zorgt dat hij lang genoeg ontspant om hulpmiddelen te pakken). Dus met overstuur kereltje op de arm draagdoek tevoorschijn getoverd en hem in de doek geknoopt. Dat wilde voor geen meter natuurlijk want overstrekken en wurmen en alles. De doek beter knopen zit er ook niet in, elke keer dat ik t probeer gaat hij alleen maar harder wurmen. Na een kwartier is hij eindelijk rustiger, maar kan geen moment gaan zitten of stil gaan staan want dan begint hij zo weer te krijsen. :'( Inmiddels huil ik zelf ook maar mee.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177592809
Nu was hij dus in slaap gevallen en gezien we morgen ook een lange dag op het programma hebben staan en ik ook graag nog even slapen wil, dacht ik, ik ga een poging doen hem weg te leggen. Voorzichtig aan natuurlijk want ik wilde niet opnieuw beginnen. Dus eerst stil gaan staan. Langzaam doek los maar wel nog op spanning houden. So far so good. Uiteindelijk hem in zijn bedje weten te leggen (let wel: dit is me dus nog nooit eerder gelukt). Van binnen bijna juichend kruip ik ook in bed. En jullie raden het vast. Met dat ik de dekens over me heen wil trekken: wakker en huilen. Maar er is vooruitgang. Hij wilde op mijn buik snel kalmeren en verder slapen. Nadeel is wel dat ik zelf nog geen stap dichtbij slapen ben, maar dat is vast minder belangrijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 4 maart 2018 @ 02:54:26 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_177592890
Oef Nanuke, niet lekker als je er dan in je eentje voorstaat! Ik hoop dat je inmiddels zelf ook slaapt en succes morgen! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177593095
Slapen, wat is dat?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177593171
Oh Nanuke, dat klinkt echt niet als een fijne nacht. Hoop dat je uiteindelijk nog iets slaap hebt kunnen pakken. Vandaag dus geen tijd om nog even bij te slapen dus begrijp ik?

FF is jullie nacht goed gegaan? Is toch altijd even spannend zo’n kamerwissel!

Ik ga met mijn vriend naar de lion king musical vandaag dus baby bij mijn ouders. Mijn ouders/schoonzusje hebben wel vaker even opgepast maar nog niet zo lang. Ben benieuwd!
  zondag 4 maart 2018 @ 06:58:18 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_177593200
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 05:16 schreef Nanuke het volgende:
Slapen, wat is dat?
Ugh. -O-
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 4 maart 2018 @ 07:03:57 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_177593203
Nanuke :* wat een rotnacht ;(
disclaimer
  zondag 4 maart 2018 @ 07:04:38 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_177593205
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 06:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik ga met mijn vriend naar de lion king musical vandaag dus baby bij mijn ouders. Mijn ouders/schoonzusje hebben wel vaker even opgepast maar nog niet zo lang. Ben benieuwd!
Veel plezier vandaag, Belle! Hoop dat de koter het goed doet bij de oppas :)

Ik zit momenteel na voeding de laatste restjes uit mijn boobs te kolven, ook mijnes gaat vanmiddag naar een babysittende oma wegens biosbezoekje.
Eén film = voor de zekerheid twee x een bakje van 140 á 150 ml meegeven en dan heeft O.'s oma ook nog een reservezakje met zo'n portie in de vriezer liggen. Op O. passen als -ie honger heeft is echt niet te doen! *)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 4 maart 2018 @ 08:14:45 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177593455
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:25 schreef Stormqueen het volgende:
Tussen meisjes en jongens zit zelfs op die jonge leeftijd al wel wat verschil hoor :Y
Overigens is noud nu 76 centimeter en bijna 10 kilo maar die groeit ook pas net uit 74. 80 van h&m is echt veel te groot, van andere merken zit het wel goed. Maar ik vind zelf zo'n ruime fit niet zo mooi, dus ik doe mijn kinderen niet zo snel naar een maatje groter als anderen ;)
Maar wordt het dan niet te kort? Misschien ligt het aan het merk, maar met de meeste maat 74 broeken heeft ze hoog water.
H&M is sowieso te wijd, of ze nu 74 of 80 draagt :P Zo zijn er wel meer merken die nooit mooi zitten bij haar. Maar van jurkjes vind ik het wel leuker als ze wat langer zijn en iig over d'r pamperkontje vallen. Maar daar zul je met Noud niet zoveel hebben denk ik :+

Oh Nanuke, wat een baggernacht ;(
Geen mogelijkheid om vandaag wat bij te slapen?

Hoe was de musical? Ging het oppassen goed?

Hoe ging de nacht, FF?

Leuk mini! Welke film ga je?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177593517
Mijn kuifje is gister over gegaan naar maat 68. :{ Daar blijven ze toch wel iets langer dan een maand in?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 4 maart 2018 @ 08:26:54 #195
221912 minilot
Nancy boy
pi_177593520
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 08:14 schreef Sylver_ het volgende:

[..]
Leuk mini! Welke film ga je?
Black Panther! :)

En, faalactie hier net om kwart voor acht. Kind begon te brullen in wiegje en ik dacht met mijn halfslapende hoofd: het zal intussen wel een uur of tien zijn. Twee tieten erin, hoppa, O. dronk gewoon, maar had dus rond half zeven ook al een flinke voeding gehad.

Aldus ging er net een golf melk over de badkamervloer, de badkamerspiegel en de blote rug en het achterwerk van mijn lief.
Naja, we zijn inmiddels wel goed wakker. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_177593654
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 08:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Black Panther! :)

En, faalactie hier net om kwart voor acht. Kind begon te brullen in wiegje en ik dacht met mijn halfslapende hoofd: het zal intussen wel een uur of tien zijn. Twee tieten erin, hoppa, O. dronk gewoon, maar had dus rond half zeven ook al een flinke voeding gehad.

Aldus ging er net een golf melk over de badkamervloer, de badkamerspiegel en de blote rug en het achterwerk van mijn lief.
Naja, we zijn inmiddels wel goed wakker. :')
Mijn kind drinkt gewoon niet als ze al voldaan is.
Faal van je kind dus i.p.v. jou. :P
pi_177593658
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:25 schreef Stormqueen het volgende:
Tussen meisjes en jongens zit zelfs op die jonge leeftijd al wel wat verschil hoor :Y
Overigens is noud nu 76 centimeter en bijna 10 kilo maar die groeit ook pas net uit 74. 80 van h&m is echt veel te groot, van andere merken zit het wel goed. Maar ik vind zelf zo'n ruime fit niet zo mooi, dus ik doe mijn kinderen niet zo snel naar een maatje groter als anderen ;)
Y is ruim negen maanden en ook al 76,5 en ruim 9 kilo. Hij heeft rompers aan die I aan had toen ze anderhalf/twee jaar was. :o . :D . En ook z'n voeten zijn al zo huge. Maar maat 80 vind ik vooral in de breedte meestal nog te ruim. Omdat hij zo lang is, past hij broekjes in maat 80 van de Zara bijvoorbeeld wel al makkelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177593986
Wat een rotnacht Nanuke. :*

Eens met Venco. Als Banaan geen honger heeft krijg ik er geen eten in. Heeft O. al eens een momentje geen honger gehad Mini? ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177594053
Uiteindelijk heeft Dirk nog best een beetje geslapen. Ik helaas en stuk minder. Wegleggen in de cosleeper was drama dus uiteindelijk heeft hij naast me op bed geslapen (toch t voordeel van een man die er niet was), maar dat ging alleen goed als hij tegen me aan lag. En daardoor kon ik dan weer niet slapen. Nouja. Maar eens zien hoe we deze dag doorkomen. Zometeen jas aan, in de doek en anderhalf uur OV doorkomen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177594096
En ik sluit me aan bij venco, mini. Jouw O. doet gewoon een beetje dom. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177594119
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 08:26 schreef minilot het volgende:

Black Panther! :)

Gaaf! Die heb ik vrijdag gezien, om 10:00 's ochtends. Echt een goede film. En die hoofdrolspelers. :9 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177595368
Wat een rotnacht Nanuke. Hopelijk vannacht beter!
Mijn man is ziek, dus de wereld vergaat. :')
pi_177595674
Nanuke, wat een nacht zeg ;( succes met je reis vandaag.

M. zit in maat 68 nu en dat zit nog wel aardig gelukkig. Ik ben nog niet echt toe aan maat 74. Zou ook wel vreemd zijn als M. in rompers maat 74/80 zou zitten terwijl peuter 86/92 aan heeft :')

Venco, sterkte voor je man, manflu is gewoon heeeeeeel erg heftig :Y ;)
Vriendlief is ook niet fit hier, maar ik heb een repetitiedag, dus hij staat er vanaf half 12 toch echt alleen voor :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177595788
Baby hier draagt sommige rompers 56 nog en broekjes lukt ook.
Maar truitjes worden te klein dus ik schuif richting 62/68.
Haar winterjasje waar Engelse maat 6/9 maanden staat, heeft ze nu aan. Zit wel ruim maar niet belachelijk. O+
Laatst nog 2 leggings en 3 truitjes/t-shirts gehaald. Dan moet ik tot zeker 5,5 maand wel mee doorkomen hoop ik.
Heb nog 14 korte mouw rompers maat 62/68 want die geven mensen graag cadeau blijkbaar. :P Van zoon had ik ook nog veel over.

Ik probeer heel secuur in te kopen. Niet teveel want straks heeft ze dingen amper aan kunnen krijgen voordat ze weer te klein zijn.
Koop trouwens alles nieuw maar niet te duur want dit zou mijn laatste baby zijn en ik geniet gewoon van kopen. :@ O+
  zondag 4 maart 2018 @ 10:49:49 #205
73386 Fazz
onderweg
pi_177595912
Oef Nanuke :* zware nacht zo; c_/ ?

Komende week hebben we de 11 maanden afspraak bij CB, ben heel benieuwd naar de stats! Bij kind 1 hield ik het nog wel bij maar nu heb ik echt geen idee hoe lang of hoe zwaar ze is :')

Leuk, naar de film! Zou ik ook wel vaker willen doen maar komt zelden van. Dit weekend wel naar een feestje geweest tot vrij laat; heb het maar bij 1 GT gehouden want kan nergens meer tegen tegenwoordig :+
  zondag 4 maart 2018 @ 11:05:50 #206
221912 minilot
Nancy boy
pi_177596209
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heeft O. al eens een momentje geen honger gehad Mini? ;)
Eh, vast. Maar als ik aanleg, wanneer dan ook, dan drinkt -ie sowieso. Altijd. :')

Verschil tussen honger / geen honger is blèren + smakken / tevreden lachen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177596840
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Eh, vast. Maar als ik aanleg, wanneer dan ook, dan drinkt -ie sowieso. Altijd. :')

Verschil tussen honger / geen honger is blèren + smakken / tevreden lachen. :)
Mijn zoon spuugde veel, wellicht ook te vaak/veel drinken. Heel de kamer rook naar spuug, zelfs na het wassen had je het idee dat er ergens nog wat lag te meuren. :')
  zondag 4 maart 2018 @ 12:31:59 #208
409579 LuDann
All the way
pi_177598198
Nanuke, wat een rotnacht zeg. Sterkte vandaag, en hopelijk maakt 'ie het vannacht een beetje goed.

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Eh, vast. Maar als ik aanleg, wanneer dan ook, dan drinkt -ie sowieso. Altijd. :')
Mijnes ook, en geeft daarbij ook hongersignalen af helaas. Maar bij teveel is het spugen en 3 uur lang krijsen, dus ik probeer dat zorgvuldig in te schatten.

@PKM: het op de klok voeden gaat heel goed eigenlijk! Bliksem is een stuk rustiger gelukkig. Ik voed hem pas als er minimaal 2,5 uur tussen de vorige voeding heeft gezeten of als hij ondanks andere maatregelen als wiegen en dragen niet rustig is geworden. Er begint zo iets meer regelmaat in te komen. Zo lijkt hij in de ochtend te willen clusteren, vanaf 9 uur. Gek tijdstip, ik dacht dat clusteren vooral in de avond was. En clusteren is lastig bij mij vanwege die overproductie natuurlijk, dus dat is even zoeken.

Man heeft me zelfs mee uit eten genomen, samen met de kinderen. Heel lief, hij had helemaal moeite gedaan om een restaurant te vinden dat kon voldoen aan mijn dieetwensen. Omdat ik het een beetje moeilijk had met het dieet en zulks. O+ Ik moet zeggen dat ik nogal sceptisch was omdat ik dan meestal gewoon een biefstuk zonder iets krijg, maar dit was echt fantastisch. Zelfs het toetje was van scratch aan helemaal opnieuw uitgevonden naar wens.

Ik was ook behoorlijk sceptisch over laat uit eten gaan met newborn en peuter, maar ook dat ging heel goed eigenlijk. Bliksem sliep overal doorheen en Wolk heeft zich van 20 tot 23:30 vermaakt in de speelgoedkeuken vlakbij onze tafel. En ook nog vrolijk door de live muziek heengezongen, gelukkig tot vermaak van andere gasten en niet ter irritatie. Zo'n mooi gevoelig nummer weet je wel, kwam Wolk er doorheen met ''IN DE GLORIAAAAA!!!!' en ''HIEPERDEPIEP HOERAAAAAA!'' :')

Mijn baby is al over naar maat 56. O+ Gaat snel zeg, gelukkig had ik niet teveel in maat 50.
pi_177598531
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:38 schreef LeSage het volgende:

Ik ben nog niet echt toe aan maat 74. Zou ook wel vreemd zijn als M. in rompers maat 74/80 zou zitten terwijl peuter 86/92 aan heeft

Dat is momenteel de situatie hier. Is toch niet heel gek, wel?

Ik heb gisteren met man op vakantie gefacetimed en hij kon alleen maar huilen. Nou zeg :( Maar volgens mij vermaakt hij zich wel daar als ik de foto's zie.
Ik mis mijn man wel, maar als mijn man en niet als papa van mijn kinderen. Had ik niet helemaal verwacht. Ik ben echt aan het genieten van mijn mannen.

Ik had ook een beroerde nacht die heel vroeg afgelopen was, maar daar kon Kevin niets aan doen.
Sterkte vandaag Nanuke!
pi_177598711
Hier zit maat 80 krap (behalve een trui van de H&M, maar dat is volgens mij stiekem een 92 met een 80 labeltje), zowel in lengte als breedte. Maar goed, hij is dan ook 11 kilo. :@ :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177598973
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wauw :D
Wat een verschil kan er tussen baby's zitten he. Mijn 11maander is 7,9kg en gaat net naar maat 80 :P

Nou inderdaad, daar verbaas ik me ook wel eens over!
De mijne is 8 maanden en bijna 10 kg. Hij zit nog in maat 74, maar sommige broekjes worden al krap.
pi_177599263
_O- _O- _O-
S. had ons lekker tuk vanochtend. Een vreselijke zure diarree luier, die hij met HEEL HARD hupsen en springen in z'n wipstoel nog even flink uit de luier had geperst. ALLES zat onder. :s) :s)

Verklaart misschien ook waarom hij gisteravond zo vanuit het niets opeens vreselijk aan het krijsen/huilen was. Ging door merg en been en hij was moeilijk te troosten. Heb een klein traantje meegehuild. Nu denken we dat hij toch echt tandjes gaat krijgen....

* doe alvast een klein schietgebedje voor m'n tieten :P *
pi_177599872
Lekker Tolstoi :X _O-

Gaaf mini, black panther. Benieuwd hoe het was!

Lu, wat lief van Dann O+ En wat fijn dat 't zo gezellig was. Wolk lekker gezongen :D

Mijn lange lijs is ook over op maat 56 (kan niet lang duren, want vanochtend was hij ongeveer 57/58 cm en 5360 g :X ) Jongens, wat gaat zo'n eerste week bizar snel! Ik houd het allemaal niet bij en ik krijg het niet meegelezen. Zit de hele dag te voeden en te kroelen met mijn twee ( :o !!) kinderen O+
Make your own kind of music.
pi_177600132
CE, Voordeel is ook: je hoeft het allemaal niet bij te houden. Zeker in die eerste weken/maanden is het toegestaan om lekker in je bubbel te leven. Het klinkt zo fijn!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177602022
CE, nog gefeliciteerd met je kleine!

LuDann, wat ontzettend lief van je man O+

Nanuke, balen van je slechte nacht! Hopelijk heb je komende nacht een rustige nacht.
pi_177607940
Lief dat jullie aan me denken. Ik vrees voor deze nacht. We zijn niet thuis, hij ligt nu iets meer dan een uur te 'slapen' en werd al 3x in blinde paniek krijsend wakker. ;( Boosdoener is volgens mij niet alleen krampen, maar ook een tand. Puntje komt ineens door. Echt. Mijn baby, een tand. Kan echt niet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177609218
Nanuke, als het puntje door is, dan heb je het ergste gehad! Tenzij er meerdere tanden op springen staan... Vervelend van de drama-nacht. Mijn meiden lijken het ook aan te voelen als papa weg is, dan is het vaak ook drama. Hopelijk gaat vannacht beter.

LuDann, wat lief van je man! En wat fijn dat het zo soepel is gegaan, ik vond alleen met peuter uiteten gaan al drama, dus voordat ik de meiden ook mee durf te nemen zijn we wel wat jaar verder denk ik.

Onze nacht ging redelijk, dus we zijn tevreden. Inslapen was drama maar daarna hebben ze een normale nacht gemaakt, met de gebruikelijke onderbrekingen en Lala heeft vanaf 4 zelfs tot 8 doorgeslapen! Helaas is die vanmiddag ziek geworden met flinke koorts, hoogste meting was 39.9, maar ze hebben wel goed en lang in hun nieuwe bed geslapen vanmiddag (zonder drama vooraf) en zojuist zijn ze ook netjes gaan slapen. Dat bied hoop dus! En wij hebben sowieso een stuk relaxter geslapen. En uiteindelijk ga ik vast een topconditie krijgen met al dat extra traplopen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177610217
Ach, Nanuke, bij jou ook al. Akelig is dat, hè als ze zo opeens krijsend wakker worden.
Ik hoop voor jou dat het de rest van de avond en nacht mee zal vallen :*

FF, fijn dat het wennen in hun nieuwe bedjes goed is gegaan. Mis je ze niet een beetje, nu ze op hun eigen kamertje liggen? Dat lijkt mij zo wennen.
Beterschap voor Lala!!
pi_177611361
LuDann wat leuk zeg! En met vocale ondersteuning van je peuter, wat wil je nog meer O+

Nanuke, ik hoop voor een wat betere nacht! Wat gaat dat hard dan hè, tanden!

FF, wat fijn dat het ok is gegaan. Hopelijk nog wat verbetering langzaam.

CassElliot, wat klinkt dat fijn! O+ Lekker genieten van deze periode en in je eigen bubbel blijven!

Hier gaan we voor het eerst wennen deze week op de crèche. Vind het toch wel spannend. B. is nog steeds geen ster in slapen overdag in een bedje. Nog steeds voornamelijk op mij of in de draagzak. Hoop echt dat het ok zal gaan op de crèche, maar ben wel bang voor weinig slapen daar...
pi_177611435
Nee, ik mis ze totaal niet Tolstoj :@ ik kan nu weer lezen in bed! En gewoon naar bed gaan en met m'n man praten zonder bang te zijn om kinderen wakker te maken. En ik zie ze s nachts toch nog genoeg :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177611476
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 22:37 schreef FlyingFish het volgende:
Nee, ik mis ze totaal niet Tolstoj :@ ik kan nu weer lezen in bed! En gewoon naar bed gaan en met m'n man praten zonder bang te zijn om kinderen wakker te maken. En ik zie ze s nachts toch nog genoeg :')
Ach ja, lezen in bed, das war einmal :+ :+
Ben toch te moe om te lezen momenteel :+
  maandag 5 maart 2018 @ 03:54:01 #222
221912 minilot
Nancy boy
pi_177613192
Malle O. sliep ineens van 21:00 tot 03:00. :o Ploftieten jonghuh! Hij kreeg ze niet helemaal leeg en ik lag niet lekker, dus nu even een beetje aan het kolven. Zo lang heeft -ie nog nooit geslapen!

En tsjonge ja, lezen in bed. Dat heb ik sinds -ie er is inderdaad niet meer gedaan.. Snif. Maar met mijn hand op O.'s buikje in slaap vallen zou ik toch nog niet willen missen O+

Hoop dat Nanuke nu een betere nacht heeft een benieuwd naar de tweede nacht in eigen kamertje voor de tweeling van FF :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 maart 2018 @ 03:56:37 #223
221912 minilot
Nancy boy
pi_177613193
LuDann, wat klinkt je etentje geniaal! *O* Wat had je precies voor toetje? :)

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren met man op vakantie gefacetimed en hij kon alleen maar huilen. Nou zeg :(
Och! -O-
En een beetje O+
Hoe lang duurt de vakantie nog?
Let me see you stripped down to the bone
pi_177614623
Fijn dat het goed ging FF!

En fijn dat O. er zolang tussenliet mini (voor je tieten minder ;-)). Ik durf het bijna niet te zeggen maar hier gaat het slapen al een hele tijd verbazingwekkend goed en zonder nachtvoeding. Zal vast nog wel een keer veranderen.

Spannend Elliebell! Hoeveel uur/dagen gaat hij wennen? Misschien gaat het wel goed en anders zijn ze daar vast wel wat gewend!
  maandag 5 maart 2018 @ 07:52:34 #225
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177614875
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 22:32 schreef elliebell het volgende:
Hier gaan we voor het eerst wennen deze week op de crèche. Vind het toch wel spannend. B. is nog steeds geen ster in slapen overdag in een bedje. Nog steeds voornamelijk op mij of in de draagzak. Hoop echt dat het ok zal gaan op de crèche, maar ben wel bang voor weinig slapen daar...
Dat zijn ze vast gewend! O sliep overdag ook alleen maar op ons (zelfs maar zelden in de kinderwagen), maar daar legden ze haar in een kinderwagen op de groep. Een doekje over haar ogen en schommelen maar. Zo sliep ze de eerste weken, toen zetten ze het bed in de groep en sliep ze daar. Nu doet ze al haar dutjes (op het kdv en thuis) in bed. Behalve als mama wil knuffelen O+

FF, hoe ging de tweede nacht?
  maandag 5 maart 2018 @ 07:59:12 #226
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177614953
Ze zijn inderdaad meesters in het laten inslapen van kleintjes op het kdv. Hier zie ik ze soms wipstoel wippen met drie baby's tegelijkertijd, met twee handen en n voet _O- en al die kleintjes ontspannen tukken :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177615343
Banaan sliep van 21:00 tot 04:00. Zoveel slaap, daar kan ik wel aan wennen!
Lekker Mini, voor jou ook meer slaap.

Nanuke vervelend dat hij zo onrustig is. Wel fijn dat je nou de vermoedelijke oorzaak weet toch? :)

Tolstoi na hoe jouw eerste borstvoedingsperiode was lijkt me dat jij tanden prima kunt hebben. ;)

Fijn FF dat het wennen zo goed gaat. Lezen in bed. O+
Ik lees wel nog gewoon in bed (e-reader) en lees lekker een hoop voor. :)

Bij ons ook onduidelijke hongersignalen. Als hij echt vol zit houdt hij zijn mondje stijf dicht en draait zijn hoofdje weg. Soms twijfel ik of hij wil eten, breng ik mijn borst naar zijn gezichtje om te kijken of hij kalmeert. Als dat zo is leg ik hem in voedingshouding, en weigert hij soms alsnog. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177615499
Z. werpt zich ook dramatisch naar achteren als ik haar wil aanleggen en ze wilt niet drinken. :')
Die afkeer. :{w
  maandag 5 maart 2018 @ 08:54:14 #229
221912 minilot
Nancy boy
pi_177615505
LDG, goeie reminder voor mij om eens na te vragen bij de kdv's hier (ik blijf het eerste half jaar met O. thuis en nul wachtlijsten in dit dorp, dus hebben er nog geen eentje uitgekozen :@). Ik vind het niet okee om mijn koter veel tijd door te laten brengen in kuipvormige zaken als wipstoel en maxicosi, en ik zou het dan ook bezwaarlijk vinden als -ie er op een kdv ineens een paar uur in zou slapen. Slapen gaat hier in bedje of in draagzak en spelen op de grond, op een stevige ondergrond, met alle ruimte om te rekken en strekken en de motoriek te ontwikkelen. We hebben daarom geen wipstoel en de maxicosi wordt echt alleen gebruikt voor autoritjes.
Ik zet het dus meteen op het 'niet vergeten na te vragen'-lijstje, thanks! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177615645
Het lijkt me ook niet dat ze op het kdv de baby's uren in een wipstoel laten slapen?
Zoals ik het bij mij op het kdv zie is: ze leggen de kinderen in principe in bed. Maar soms blijft een kind in bed huilen terwijl het toch echt moe is. Mijn baby is daar ook goed in trouwens. Dan halen ze hem eruit maar als hij huilerig blijft en duidelijk moe is, proberen ze het dan wel eens in buggy/hangmatje/wipstoeltje. Maar dat is dan een dutje en dat duurt maar kort. Maar dat is dan beter dan helemaal niet slapen.

Verder kun je altijd zelf duidelijk afspraken maken. Die leidsters hebben zo hun manieren, maar als jij gewoon zegt dat je dat niet wilt, dan zullen ze dat over het algemeen ook niet doen. Datzelfde geldt voor huilen. Ik heb nu tegen ze gezegd dat wij het thuis ook gewend zijn dat Y meestal even huilt als hij naar bed wordt gebracht en dat wij het dus niet erg vinden als ze hem even laten huilen. En dat zij ook wel het verschil horen tussen echt hard huilen en meer 'ik val bijna in slaap huilen.'

Maar het is wel fijn als je nog wat kunt rondkijken voordat je een keuze maakt.

Y heeft overigens beduidend meer een wipstoel gezeten dan I destijds. Bij haar hadden we aanvankelijk ook niet een wipstoeltje. Maar nu met een tweede kind was het toch heel fijn om af en toe de handen vrij te hebben of hem even te kunnen parkeren op die manier.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 maart 2018 @ 09:05:58 #231
221912 minilot
Nancy boy
pi_177615687
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:02 schreef Franny_G het volgende:
Het lijkt me ook niet dat ze op het kdv de baby's uren in een wipstoel laten slapen?
Zou goed kunnen hoor, maar juist daarom even het checken waard :Y
Deze week maar eens serieus aan de slag met kdv's vergelijken! :)

Oh, en volgende week proefles babygym! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177615745
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:53 schreef vencodark het volgende:
Z. werpt zich ook dramatisch naar achteren als ik haar wil aanleggen en ze wilt niet drinken. :')
Die afkeer. :{w
Haha echt he! Dat hoofdje opzij draaien is overigens prima oefening voor zijn nekspieren. ;)

Mini een maxi cosi of wipstoel kan wel tot een uurtje per dag, meer tijd dan zou er kans zijn op vergroeiing in de rug. In de auto zit je al snel over dat uurtje, maar goed. Als hulpje om in slaap te vallen en daarna naar het bedje verplaatsen zou het dus niet zoveel uit moeten maken.

Ik haal Banaan uit de wipstoel als hij erin in slaap valt en zie dan ook dat hij gemakkelijk verder slaapt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 5 maart 2018 @ 09:18:37 #233
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177615832
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:54 schreef minilot het volgende:
LDG, goeie reminder voor mij om eens na te vragen bij de kdv's hier (ik blijf het eerste half jaar met O. thuis en nul wachtlijsten in dit dorp, dus hebben er nog geen eentje uitgekozen :@). Ik vind het niet okee om mijn koter veel tijd door te laten brengen in kuipvormige zaken als wipstoel en maxicosi, en ik zou het dan ook bezwaarlijk vinden als -ie er op een kdv ineens een paar uur in zou slapen. Slapen gaat hier in bedje of in draagzak en spelen op de grond, op een stevige ondergrond, met alle ruimte om te rekken en strekken en de motoriek te ontwikkelen. We hebben daarom geen wipstoel en de maxicosi wordt echt alleen gebruikt voor autoritjes.
Ik zet het dus meteen op het 'niet vergeten na te vragen'-lijstje, thanks! :)
bij die van ons kan je het aangeven of je het wil of niet. Ze vroegen bijvoorbeeld ook of je wilde dat ze in zo'n bumbo stoeltje worden gezet als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten. Wat ik ervan begrepen heb is die voorzichtigheid met gedwongen houding ect alleen bij piepkleintjes van belang en voor mln richtlijn voor tokkies die hun kinderen anders de hele dag in een wipper parkeren omdat dat handig is :+. Met n half jaar volgens mij al veel minder. Die van ons is sowieso een ongeleid projectiel die zich niet laat vastbinden _O- dus die tukt gewoon in een bedje daar.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 5 maart 2018 @ 09:22:45 #234
221912 minilot
Nancy boy
pi_177615871
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Mini een maxi cosi of wipstoel kan wel tot een uurtje per dag, meer tijd dan zou er kans zijn op vergroeiing in de rug. In de auto zit je al snel over dat uurtje, maar goed.
Juist daarom ook niet zo'n stoeltje in huis, om te voorkomen dat ik er zelf te gemakzuchtig in word. :)
Zelfde geldt hier eigenlijk voor een speen. Bijna dagelijks sabbelt O. in totaal wel een paar minuten op onze vingers als snelle manier om 'm te kalmeren, maar juist omdat die vingers aan ons vastzitten en je dan dus je handen niet vrij hebt, beperken we het gesabbel eigenlijk vanzelf. Als ik een speen in huis zou hebben zou ik, mezelf kennende, te makkelijk denken: O. piept en minuutje dus hop, speen erin en verder geen omkijken naar, terwijl O. echt prima in slaap kan vallen zonder ergens op te zuigen.

Let wel, dat werkt voor mij zo en voor O. tot nu toe goed zo, en het past bij de manier waarop ik het graag wil doen. Nul oordeel over spenen in andermans baby's of het gebruik, mits beperkt dan, van wippertjes :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 maart 2018 @ 09:24:48 #235
221912 minilot
Nancy boy
pi_177615895
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
en voor mln richtlijn voor tokkies die hun kinderen anders de hele dag in een wipper parkeren omdat dat handig is :+
Fraaie nuancering! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177616125
Omgekeerde fokwet. O+ Dirk werd na die paar keer met in slaap vallen alleen nog om 3u wakker. Hele bed en slaapshirt nat gelekt natuurlijk, maar ik heb onwijs lekker geslapen. Daarna tukte hij door tot half 8. Ik weet niet waarom hij het soms wel, soms niet doet. Maar dit soort nachten bevestigen voor mij wel dat er dus weinig op te beïnvloeden valt. Dat hij het best kan, lang slapen, maar er blijkbaar andere factoren zijn die ik niet onder controle heb die daar soms op inspringen. Nu kan ik er wel weer even een tijdje tegenaan. :)

FF, fijn dat de tweeling lijkt te wennen aan hun eigen bedjes en kamer. En als je van het traplopen nog wat conditie krijgt is dat ook mooi meegenomen. :P Ik hoop dat jullie nachten vanaf nu steeds beter mogen gaan. *O*

Minilot, in mijn ervaring is er bij kdv's heel veel mogelijk als je maar aangeeft waar je voorkeur in ligt. Ons kdv gaat daar ook heel serieus mee om, dus dat is heel fijn. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 5 maart 2018 @ 12:55:58 #237
409579 LuDann
All the way
pi_177619021
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:52 schreef FlyingFish het volgende:

LuDann, wat lief van je man! En wat fijn dat het zo soepel is gegaan, ik vond alleen met peuter uiteten gaan al drama, dus voordat ik de meiden ook mee durf te nemen zijn we wel wat jaar verder denk ik.

Onze nacht ging redelijk, dus we zijn tevreden. Inslapen was drama maar daarna hebben ze een normale nacht gemaakt, met de gebruikelijke onderbrekingen en Lala heeft vanaf 4 zelfs tot 8 doorgeslapen! Helaas is die vanmiddag ziek geworden met flinke koorts, hoogste meting was 39.9, maar ze hebben wel goed en lang in hun nieuwe bed geslapen vanmiddag (zonder drama vooraf) en zojuist zijn ze ook netjes gaan slapen. Dat bied hoop dus! En wij hebben sowieso een stuk relaxter geslapen. En uiteindelijk ga ik vast een topconditie krijgen met al dat extra traplopen.
Onze peuter is doorgaans echt een engeltje met uit eten gaan, maar ik weet dat dat nogal uitzonderlijk is.

Fijn dat jullie wat beter geslapen hebben! Hopelijk helpt het op termijn ook met het doorslapen zeg. Het klinkt allemaal als een ware uitputtingsslag.
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 03:56 schreef minilot het volgende:
LuDann, wat klinkt je etentje geniaal! *O* Wat had je precies voor toetje? :)
Het enige wat ik kon hebben was een bolletje limoenijs, maar in plaats van dat ze dat gewoon kaal gaven (dat is wat ze in de meeste restaurants doen) hadden ze het helemaal mooi opgemaakt met fruit erbij, siroop en appel & grapefruit compote.

Lekker joh, van je doorslaper!

En Nanuke ook, fijn dat de slechte nacht een beetje gecompenseerd werd en dat je er daarmee weer iets meer vertrouwen in hebt. :Y

Ik heb een mijlpaal overleefd jongens, in mijn uppie zorgen dat zowel baby als peuter aangekleed en wel op tijd de deur uit konden om peuter op het KDV af te zetten. En dat is gelukt, met nog een kwartier speling. :7 Daarbij ben ik wel met baby in de draagdoek op de fiets gestapt en dat is vloeken in de kerk hier, maar ik denk toch dat we het voortaan zo gaan doen.
  maandag 5 maart 2018 @ 13:04:45 #238
221912 minilot
Nancy boy
pi_177619174
Bravo, LuDann! :) En is dat een ding ja, dragen en fietsen tegelijk?
Ik had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht omdat ik honderd keer liever loop dan fiets, maar O. zit echt ontzettend stevig in de Tula, dus ik zou het theoretisch wel aandurven. Wat is het probleem ermee? :)

Over dragen gesproken, zojuist twee uur gewandeld in de zon. Wat is het lekker buiten! O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 maart 2018 @ 13:19:03 #239
221912 minilot
Nancy boy
pi_177619423
In rompertje uitpuffen van veeeeeel kilometer in felle zon. :)



Misschien zo met de lente in aantocht maar even een smeersel halen met beschermingsfactor, aangezien snoet boven de Tula uitsteekt.

Edit: speelgoed du jour: ritselend crêpepapier! Dikke pret O+



[ Bericht 27% gewijzigd door minilot op 05-03-2018 13:46:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177619479
Hoera voor goede nachten! Die van ons was wat minder met een ontevreden baby van 22:00 tot 03:00. Maar, daarna toch zeker drie uur achter elkaar geslapen :D Erg last van krampjes gehad. Vandaag is M. (Ik noem haar hier maar zo, ben niet zo creatief met nicknames :) ) ook wat onrustig, maar wanneer in draagdoek is alles weer goed.

En inderdaad, het is heerlijk buiten!
pi_177619480
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Juist daarom ook niet zo'n stoeltje in huis, om te voorkomen dat ik er zelf te gemakzuchtig in word. :)
Zelfde geldt hier eigenlijk voor een speen. Bijna dagelijks sabbelt O. in totaal wel een paar minuten op onze vingers als snelle manier om 'm te kalmeren, maar juist omdat die vingers aan ons vastzitten en je dan dus je handen niet vrij hebt, beperken we het gesabbel eigenlijk vanzelf.
Haha, dit vind ik dus juist hét voordeel van een speen inderdaad! :D
Plus de hoeveelheid troost dat zo'n klein ding kan bieden natuurlijk, ook als ik er even niet ben O+ en denk dat het bij bv en fv ook anders is; hier werkt het na de fles ook goed om nog even rustig te blijven zitten en lekker door te sabbelen (ik heb ook de stille hoop dat-ie dan minder spuugt).

Alternatief voor wipstoel: Doomoo seat! ^O^ Oftewel: gewoon een zitzak die ook geschikt is voor baby's ;)
Briljant ding en kunnen ze zonder problemen langer achter elkaar in zitten. Urenlang komt hier alsnog niet voor, maar tegenwoordig accepteert meneer Pitbull het precies lang genoeg zodat ik ook kan eten 's avonds :+
Alleen als ze echt kunnen rollen even niet gebruiken, daarna kan-ie tot 30kg *) nee, geen aandelen enzo.

Over aandelen gesproken: investeer in aandelen Biotex, echt waar. Weet uit zéér betrouwbare bron dat die verkoopcijfers gaan stijgen...
Lees: er liggen hier dagelijks meerdere ondergepoepte pakjes in te weken }:|

Fijn van de extra slaaps, mini en pkm! ^O^

Nanuke, hoera voor de omgekeerde fokwet! *O*

FF, niks anders dan zwaar respect voor jullie! _O_ Weet niet hoe je het doet, maar je komt hier vaak nog behoorlijk relaxt over! :*

Goed bezig LuDann ^O^ ja ik heb er ook al eens over nagedacht (fietsen met draagdoek/-zak), maar toch nog niet aangedurfd. Zou wel écht heel veel gedoe schelen soms...
En bedankt nog voor je hint aan mij laatst van de kinderarts, maar die galbulten zijn hier gelukkig niet meer teruggekomen :)

Probeer niet te veel te blijven hangen in het me zorgen maken, dus in het kort: het ergste uitdrogingsgevaar lijkt geweken omdat-ie nu in elk geval wat meer binnenhoudt en weer goed plast O+
Maar ik tel echt de dagen af tot we naar de kinderarts kunnen... :@


Oh mini wat een knapperd! O+

Er worden hier tegenwoordig wel serieuze rolpogingen ondernomen trouwens :D het gebeurt echt steeds vaker dat-ie op z'n speelkleed ligt, ik even naar de keuken loop en 'm daarna op z'n zij aantref. Kleine slimmerik heeft ook al door dat-ie dan mooi de poten van de babygym vast kan pakken voor extra grip O+

Ohja, en hoor wel eens dat baby's het eten uit je mond kijken als ze klaar zijn voor bijvoeding. Telt het ook als ze het letterlijk uit je mond proberen te pakken? :+ Want dan is mijn 3-maander er klaar voor hoor _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177620133
Fietsen met de tula durf ik niet aan. Zeker met mijn pech de laatste weken en ik ben ook met de fiets gevallen toen ik hoogzwanger was.
Dus mijn bijgeloof zegt mij dat ik dit niet moet doen.
Denk trouwens dat manlief hevig gaat protesteren. :P
  maandag 5 maart 2018 @ 14:22:09 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_177620674
Ik heb Noud 10 maanden in de draagzak rondgefietst hoor. Gewoon op je fiets blijven zitten.
disclaimer
  maandag 5 maart 2018 @ 14:30:24 #244
409579 LuDann
All the way
pi_177620819
@Twist: fijn dat de galbulten weggebleven zijn! Kan me voorstellen dat je je er verder niet te druk om wil maken.

Lekker mini, en leuke foto's!

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 13:04 schreef minilot het volgende:
Bravo, LuDann! :) En is dat een ding ja, dragen en fietsen tegelijk?
Ik had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht omdat ik honderd keer liever loop dan fiets, maar O. zit echt ontzettend stevig in de Tula, dus ik zou het theoretisch wel aandurven. Wat is het probleem ermee? :)

Over dragen gesproken, zojuist twee uur gewandeld in de zon. Wat is het lekker buiten! O+
Nou ja, je kunt natuurlijk van je fiets vallen of een ongeluk krijgen en dan is je baby ook de Sjaak natuurlijk. Om die reden wordt het afgeraden.

Je hebt wel van die speciale bevestigingsdingen voor op je fiets, daarmee kun je een Maxi Cosi achterop vastmaken. Dat zou officieel dan wel veilig zijn, maar dat voelt voor mij dus juist weer een heel stuk onveiliger. Daarnaast zit Wolk daar al in haar stoeltje, dus dat gaat niet.

Een alternatief is hier lopend met de kinderwagen, dan ben ik 15 a 20 minuten onderweg gok ik (afhankelijk van hoe makkelijk Wolk mee wil). Op werkdagen zou ik dan weer diezelfde tijd terug moeten lopen naar huis om daar dan de fiets te pakken. Dan ben ik zo een half uur a 40 minuten later op mijn werk dan wanneer ik fiets (5 minuten). Dus ja.

quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb Noud 10 maanden in de draagzak rondgefietst hoor. Gewoon op je fiets blijven zitten.
Ah kijk, een mede rebel. :7
pi_177620834
Ik doe het ook. :7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 maart 2018 @ 14:32:13 #246
409579 LuDann
All the way
pi_177620852
O+
  maandag 5 maart 2018 @ 14:33:47 #247
409579 LuDann
All the way
pi_177620878
Ik heb net een poging gedaan mijn baby wakker te maken, die slaap zowaar al bijna 5 uur in de box. Maar hij wil niet. :') Liet hij er 's nachts maar zo lang tussen. Ik geef het clusteren in de ochtend de schuld en vraag me af hoe ik dat naar de avond kan verplaatsen. Zal wel niet kunnen maar van afvragen ga je niet dood. :+
  maandag 5 maart 2018 @ 14:43:23 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_177621061
dat kan niet.
disclaimer
pi_177621510
Ik zou Bliksem opgeven voor dat programma 'Bizarre slapers' :Y
Was laatst ook een volwassen kerel met hetzelfde probleem en die hebben ze ook geholpen :+

Mijn baby doet een dutje van 2,5u en daarvan zit ik er al ruim 1,5 te haken ( O+ !) onder het mom "Hij zal zo wel wakker worden" :D
Ik had zoveel nuttige dingen kunnen doen :') maar dit is ook wel errug lekker ;)

Edit: heb trouwens wel een nuttig telefoontje gepleegd, waardoor ik niet bijna ¤1200 terug hoef te betalen omdat alle verloskundige zorg van Pitbull verkeerd gedeclareerd is. Dat is wel voldoende nuttig vind ik :7
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177621553
Ik zou dat ook wel durven, denk ik. Nog niet geprobeerd want waar ik woon kan ik vrijwel alles lopen.
  maandag 5 maart 2018 @ 15:18:08 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_177621721
Voor mij is het een beetje dezelfde overweging als LuDann, ik fiets naar mijn werk dus als ik 'm op de fiets meeneem kost het me 10 minuten extra om hem weg te brengen, als ik eerst heen en weer moet lopen kost het me er 30. Dat zijn in de ochtend zeer kostbare minuten :')
Gelukkig mag ie nu gewoon in de yepp mee O+
disclaimer
pi_177621935
Oh ik heb juist helemaal geen zin in zo'n stoeltje weer voor op de fiets. Ik vind dat helemaal niet fijn.

Ik heb echt veel gefietst met Y in de tula. Ik vind het heerlijk. En ik leg maar naast me neer wat anderen daarvan denken of vinden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 maart 2018 @ 15:45:16 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_177622335
ik vond het zelf op een gegeven moment wel lastig worden om mijn peuter op de fiets te hijsen met zo'n bult baby er nog tussen :')
disclaimer
  maandag 5 maart 2018 @ 16:45:14 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_177623492
Eerste keer tampon in sinds maaaaaaaanden. Lijf had blijkbaar nog geen acht weken nodig om de cyclus weer aan te slingeren, ondanks borstvoeding geven..

Nou ja, ik geniet maar even van mijn ongesteld wezen nu. :+ Toevallig een paar dagen geleden aan de minipil begonnen en die heeft geen stopweek, dus ik word hierna als het goed is pas weer ongesteld wanneer ik eventueel met de pil stop voor koter nummer twee :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 05-03-2018 17:36:46 ]
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 5 maart 2018 @ 17:32:09 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177624526
Ik fiets ook met baby op mijn buik hoor! Man, wat gaf dat een vrijheid.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 5 maart 2018 @ 17:39:13 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_177624695
Hehe, jullie fietsen gewoon allemaal tijdens kind dragen, stelletje durfals! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177625157
Ik wil eigenlijk ook gaan fietsen met draagzak. Hier ook ruim 10 minuten heen en terug naar kdv lopen versus 3 minuten fietsen en dan direct door kunnen naar station voor werk. Snap ook dat het gevaarlijk kan zijn, maar persoonlijk vind ik zo'n ding achterop voor de maxi cosi ook eng er uit zien. We gaan het maar gewoon proberen (8>
pi_177626203
Wauw wat fietsen veel van jullie met draagzak. Ik zou het sowieso niet durven, maar ik kom dan ook niet zo makkelijk met mijn voeten bij de grond, want klein. :P

Een vriendin van me fietst ook met draagzak en wordt schijnbaar weleens uitgescholden dan. :'(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 5 maart 2018 @ 19:35:02 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_177626827
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wauw wat fietsen veel van jullie met draagzak. Ik zou het sowieso niet durven, maar ik kom dan ook niet zo makkelijk met mijn voeten bij de grond, want klein. :P

Een vriendin van me fietst ook met draagzak en wordt schijnbaar weleens uitgescholden dan. :'(
daarom moet je je zadel ook laag zetten/ een fiets kopen met de juiste framemaat ;)
disclaimer
pi_177626887
Man mag van mij niet met kind op de fiets in draagzak terwijl hij dat best wil. Ik vind het te eng. Zijn argument is dat hij lopend ook kan vallen en dat ik in de auto ook een ongeluk kan krijgen. Maar toch vind ik het niet fijn.
Helaas betekent dat, dat ik beide kinderen ophaal en wegbreng met de auto want man heeft geen rijbewijs. En lopen is veel te ver.

Ik ben slecht bijgelezen, want ik had vandaag mijn eerste werkdag. Ik vond het oprecht zo fijn. O+ En dan thuiskomen en je kindjes lekker knuffelen.
Minder fijn was dat J. spontaan de fles weigerde. Hij heeft vandaag 1x30ml en 2x50ml gedronken. Veel te weinig dus. Als hij echt heel veel dorst heeft drinkt hij wel, maar dat was vanmiddag om half 2 voor het eerst dus. :{
Nog tips buiten gewoon vol blijven houden?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 5 maart 2018 @ 19:56:12 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177627212
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:38 schreef Krisvc het volgende:
Man mag van mij niet met kind op de fiets in draagzak terwijl hij dat best wil. Ik vind het te eng. Zijn argument is dat hij lopend ook kan vallen en dat ik in de auto ook een ongeluk kan krijgen. Maar toch vind ik het niet fijn.
Helaas betekent dat, dat ik beide kinderen ophaal en wegbreng met de auto want man heeft geen rijbewijs. En lopen is veel te ver.

Ik ben slecht bijgelezen, want ik had vandaag mijn eerste werkdag. Ik vond het oprecht zo fijn. O+ En dan thuiskomen en je kindjes lekker knuffelen.
Minder fijn was dat J. spontaan de fles weigerde. Hij heeft vandaag 1x30ml en 2x50ml gedronken. Veel te weinig dus. Als hij echt heel veel dorst heeft drinkt hij wel, maar dat was vanmiddag om half 2 voor het eerst dus. :{
Nog tips buiten gewoon vol blijven houden?
Hier hielp het een tijdje om hem liggend te laten eten. Geen idee waarom _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177627302
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 15:45 schreef Stormqueen het volgende:
ik vond het zelf op een gegeven moment wel lastig worden om mijn peuter op de fiets te hijsen met zo'n bult baby er nog tussen :')
Ja, dat is inderdaad op een gegeven moment wel wat lastiger. Toch vandaag wel weer een keer gedaan, met het naar school brengen. Maar is wel de reden dat ik tegenwoordig vaker de wagen neem. School en kdv zijn hier allebei op loopafstand, dus dat kan prima ook. Verder fiets ik niet meer zo vaak met kleuter en baby tegelijk, nu kleuter naar school gaat en op de andere dagen vriend ook thuis is. Ik zit eraan te denken om voor de zomer maar zo'n kindaanhangwagen voor achter mijn fiets te gaan nemen. Vooral voor ritjes naar strand/bos/duinen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 maart 2018 @ 20:02:10 #263
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177627315
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:38 schreef Krisvc het volgende:
Man mag van mij niet met kind op de fiets in draagzak terwijl hij dat best wil. Ik vind het te eng. Zijn argument is dat hij lopend ook kan vallen en dat ik in de auto ook een ongeluk kan krijgen. Maar toch vind ik het niet fijn.
Helaas betekent dat, dat ik beide kinderen ophaal en wegbreng met de auto want man heeft geen rijbewijs. En lopen is veel te ver.

Ik ben slecht bijgelezen, want ik had vandaag mijn eerste werkdag. Ik vond het oprecht zo fijn. O+ En dan thuiskomen en je kindjes lekker knuffelen.
Minder fijn was dat J. spontaan de fles weigerde. Hij heeft vandaag 1x30ml en 2x50ml gedronken. Veel te weinig dus. Als hij echt heel veel dorst heeft drinkt hij wel, maar dat was vanmiddag om half 2 voor het eerst dus. :{
Nog tips buiten gewoon vol blijven houden?
Hier bleek de truc om haar de fles te geven terwijl ze in zo'n schommelwiegje lag. Lijkt me super onhandig, maar verder weigerde ze resoluut. Iets later was een andere plek dan op schoot ook goed, maar op schoot heeft ze een aardige tijd niet willen drinken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 5 maart 2018 @ 20:06:14 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177627404
Warmer, kouder, vroeger, later, voor het slapen, na het slapen, andere fles, in een wipstoeltje, rechtop, liggend... Hier werkt elke week iets anders (niet) :') .
Gelukkig wordt hij steeds groter en drinkt thuis alles bij en eet nu ook een beetje. En er zijn ook dagen dat alles vlot naar binnen gaat. Kortom: gewoon elke dag opnieuw proberen!

Fijn dat het werken weer fijn was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemijn op 05-03-2018 21:00:50 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 5 maart 2018 @ 20:17:05 #265
73386 Fazz
onderweg
pi_177627644
:) Hier heeft ze zittend in de maxicosi toch 2x 70cc gedronken op de opvang! Op schoot wil ze helemaal niets drinken. Ze plaste net wel het verschoonkussen onder dus dat zit wel goed :7

Succes vannacht LuDann.... en wat super lief dat etentje dat je man had geregeld O+

Ik fiets ook met de drager :o :P
pi_177627909
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daarom moet je je zadel ook laag zetten/ een fiets kopen met de juiste framemaat ;)
Dit sowieso.
Maar desondanks zou ik met kind alleen op de rug fietsen :@. Niet dat ik dat ooit gedaan heb.. Bij op de buik.. Je zal maar op je stuur knallen met je kind als airbag..
  maandag 5 maart 2018 @ 20:32:31 #267
221912 minilot
Nancy boy
pi_177627991
Inderdaad fijn dat het prettig werken was op je eerste dag terug, Kris! :Y

Ik ben zelf vooral blij dat ik er een paar maanden onbetaald ouderschapsverlof achteraan kan plakken (waarin ik met de verkoop van handgemaakte geitenboterfudge en wat thuiswerkklusjes wel enig inkomen genereer). Ik vind mijn werk ontzettend leuk en mijn collega's om op te vreten zo aardig, maar ik word hopeloos ongelukkig bij de gedachte dat ik O. zonder dat extra verlof alweer over een maand zou moeten afstaan aan een kvd. Hoe tof ik mijn baan ook vind, ik wil momenteel eigenlijk niets liever dan 24/7 helemaal tegen mijn kind aangeplakt zitten en zelfs na tweeurige biosbezoekjes kan ik niet wachten tot ik 'm weer in mijn armen kan houden. :')

Ik hoop dat ik na een half jaar wél weer uitkijk naar mijn eerste werkdag, maar ik kan me er nu echt nog helemaal niks bij voorstellen. Zit na acht weken nog steeds in een walgelijk roze babybubbel. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 05-03-2018 20:37:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177628083
Bedankt voor de tips! Ik ga ze woensdag op de opvang gewoon wat laten proberen. Ook nog ervaringsverhalen waar het heel rap ineens wel goed ging? :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177628164
Heerlijk, mini. Ik heb hetzelfde hoor. Bij mijn oudste had ik het geluk dat de schoolvakanties heel gunstig vielen en dat ik met een beetje ouderschapsverlof erbij de eerste zeven maanden thuis kon blijven. Dat vond ik zo fijn dat ik nu met de tweede dat weer wilde en het liefst nog wat langer.
Y is nu met negen maanden naar het kdv. Gevoelsmatig had dat ook best een maand eerder gekund. Ik heb hem lang genoeg kunnen koesteren en ik merk aan hem dat hij heel nieuwsgierig is en meer aan kan en dat het ook goed is als we elkaar wat meer loslaten. Zelf heb ik nu ook echt veel zin om weer aan de slag te gaan.

Ik vind dat iedereen in Nederland de mogelijkheid moet hebben om een half jaar thuis te zijn na de geboorte van een kind.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177628229
Na een dag werken kan ik hier nooit meer aanhaken :')
Maar ik wilde toch nog even een O+ doen voor je man, Lu! Wat lief zeg!

Ik heb net zoveel lol gehad met M. Als ik hem knuffel begint hij altijd op mijn wang te sabbelen ( :') ) en als ik dan zeg dat dat niet moet dan komt hij niet meer bij van het lachen :D die schaters vind ik toch zo heerlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 maart 2018 @ 20:41:21 #271
221912 minilot
Nancy boy
pi_177628280
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind dat iedereen in Nederland de mogelijkheid moet hebben om een half jaar thuis te zijn na de geboorte van een kind.
Mee eens, ik gun het iedereen die dat zou willen ontzettend :Y

En klinkt goed zeg Franny, kleintje naar de opvang wanneer je zelf het idee hebt dat je uk behoefte heeft aan de prikkels van een andere omgeving O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177628326
Fijn inderdaad dat je eerste werkdag fijn was!

Ik moet over 4 weken weer aan het werk en ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Deels kijk ik er wel naar uit om weer te werken maar aan de andere kant wil ik ook die babybubbel nog niet uit. Maar zover is het nog niet (al schiet het wel heel erg op)

En ik las iets over een doomoo seat, die ziet er wel chill uit!

Verder is mijn weerstand echt slecht sinds ik bevallen ben (geen idee of er een verband is ;-)). 1 x griep en nu al voor de 2e keer erg verkouden en keelpijn. Hopelijk steek ik M. niet (verder) aan, die is ook al een hele tijd ietwat verkouden.
pi_177628352
Ik vond het ook heerlijk om weer te kunnen werken. Maar ik ben dan ook sowieso niet het type om veel thuis te zitten. Als het even kan ben ik de deur uit, op vrije dagen uiteraard mét kinderen.
Scheelt wel veel dat mijn kindjes nooit naar een kdv gaan, maar naar de oma’s. Voelt gewoon heel vertrouwd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 maart 2018 @ 20:44:42 #274
221912 minilot
Nancy boy
pi_177628377
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 20:39 schreef LeSage het volgende:
Ik heb net zoveel lol gehad met M. Als ik hem knuffel begint hij altijd op mijn wang te sabbelen ( :') ) en als ik dan zeg dat dat niet moet dan komt hij niet meer bij van het lachen :D
Noh! O+

Ik hoor nu een verdieping hoger een ter plekke door mijn lief
geïmproviseerd Hele Volle Poepluier Lied en O. die erdoorheen van 'waaah', 'iiiiieeuuuh' en 'oieeeeeuh' gaat. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177628448
Wat is het lastig om aan te haken zeg :o !

Wat lief LuDann van je man! O+

Minilot heerlijk zeg nog lekker een half jaartje kroelen met je mooie O. Genieten!! O+

Dragen; ik wil ook heel graag gaan dragen, ik ga maar eens het draag topic volgen. :)

CassE wat groeit hij goed zeg! _O_

N. Is nu ook in maatje 56 maar volgens mij niet zo lang, pakjes zitten al een beetje te strak :X
  maandag 5 maart 2018 @ 20:50:27 #276
221912 minilot
Nancy boy
pi_177628544
Ik denk wel dat dragen serieus bijdraagt aan de babybubbel hier, ik denk dat O. overdag een stuk lastiger handelbaar zou zijn als -ie niet urenlang per dag dicht tegen me aan zat in de Tula :Y

Weet je al of je een doek of een drager wilt, Bella? Tot ziens in het topic alvast! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177628740
Ik vond/vind het heerlijk om weer aan het werk te gaan, maar dat komt ook omdat ik maar weinig in de week werk(te) en ik op die manier er wel even uit was maar Dirk niet veel hoefde te missen. En dat hij het kdv zo leuk vindt helpt ook heel erg. O+

Heerlijk dat je nog zo in je bubbel zit minilot.

En ik fiets niet met draagdoek. Ik ben zelf al geen stabirle fietser en met kind erbij lijkt me heel eng. Dus ik loop 20min heen en terug naar het kdv, ook voor mijn werk. Maar ik vind lopen ook erg prettig dus dat scheelt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 05-03-2018 21:40:20 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177628835
Mini, dat vers van de pers-baby is er al wel weer van af, O krijgt al een jongetjesgezichtje! Wel nog een baby-gezichtje natuurlijk.

Ik vind het dragen overigens wel een nadeel van een tweeling. Peuter nam ik overal mee naar toe in de draagzak, maar met twee gaat dat lastig, ook vanwege de aanwezigheid van peuter. Er bestaan wel draagzakken voor een tweeling, maar die schijnen toch niet zo fijn te zijn, en ik ben een kneus met een draagdoek. Wellicht dat ik nog een poging ga wagen als ze groot genoeg zijn voor op de rug, dan kan er een voor en een achter.

Hier qua werkuren hetzelfde Nanuke, en daarom ook fijn om te werken. Ik heb laatst een aanbod gekregen om meer te gaan werken (heb een heel fijne nieuwe chef waarmee ik dat in theorie wel zou willen) maar zelfs al zou dat qua opvang te regelen zijn dan nog houd ik het liever voorlopig bij de 2 dagen die ik nu heb. Maar dat is niet te vergelijken met bijv. 4 dagen werken idd. En ik moest lachen om je lippen typo :@

De tweede nacht ging vergelijkbaar met de 1e nacht en Lala is weer redelijk opgeknapt! Al begint Em nu natuurlijk koorts te krijgen, zoals we al verwacht hadden :') En het is zo raar hoe blij je kan zijn met een eigen nieuwe slaapkamer :D Ben er helemaal blij mee! En ik ben ook heel blij met de ruimte die de meiden opeens in hun kamer hebben. En dat ze gewoon een kamer hebben nu! Kortom, de interne verhuizing is heel geslaagd!

Ik kwam vandaag uit mn werk terwijl man de meiden eten gaf. Lala zag mij en begon gelijk heel hard heel zielig te huilen met dikke tranen. Ik ben blijkbaar gemist vandaag...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177628852
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daarom moet je je zadel ook laag zetten/ een fiets kopen met de juiste framemaat ;)
Mijn zadel kan niet nog lager. En ik ga heus niet op een nog lagere fiets, deze is al mini. :D
Nouja waarschijnlijk niet. Deze mag geen zwaar gewicht hebben, dus geen kinderstoeltje. Maar hij fietst zo lekker. O+

Banaan heeft weer verhoging. Even een noobvraag. Is er kans dat hij zich zo druk maakte dat hij op 37.6 uitkwam, of zou hij zich niet lekker gevoeld hebben waardoor hij zich niet lekker voelde? Ik vind dit echt een kip/ei verhaal altijd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 5 maart 2018 @ 21:08:11 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177628955
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:03 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan heeft weer verhoging. Even een noobvraag. Is er kans dat hij zich zo druk maakte dat hij op 37.6 uitkwam, of zou hij zich niet lekker gevoeld hebben waardoor hij zich niet lekker voelde? Ik vind dit echt een kip/ei verhaal altijd.
Geen idee. Maar wat maakt het uit, verhoging is geen koorts dus je kan het sowieso negeren.

Ik was 5 maanden thuis en dat was geen dag te kort. Ik had een half jaar nog fijner gevonden. Hij wordt nog steeds echt per maand steviger en zelfstandiger en nieuwsgieriger naar alles om hem heen.

Franny, hoe zit het bij Y met wennen aan de opvang + eenkennigheid? Of las ik nou dat hij daar al ongeveer doorheen was? Bij mij op de crèche zeiden ze dat ze liever kinderen voor een half jaar lieten wennen, omdat het daarna juist lastiger zou worden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177629169
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:08 schreef Lemijn het volgende:

Franny, hoe zit het bij Y met wennen aan de opvang + eenkennigheid? Of las ik nou dat hij daar al ongeveer doorheen was? Bij mij op de crèche zeiden ze dat ze liever kinderen voor een half jaar lieten wennen, omdat het daarna juist lastiger zou worden.
Ja, hij zit theoretisch gezien wel precies in die fase, maar voor mijn gevoel was het een maand of twee geleden heftiger dan nu. Vorige week is hij voor het eerst een hele dag geweest. Dat ging goed. Maar elke keer als er ineens nieuwe mensen binnenkwamen op de groep (ouders die een kind kwamen ophalen) of als een leidster ineens de kamer uitliep, moet hij huilen. Ik zie ook aan hem hoe hij de leidsters heel erg in zich zit op te nemen als hij bij me zit bij het halen en brengen. Hij heeft daarin wel al veel meer een besef dat een echt kleine baby. Het zal per baby weer anders zijn, maar de leidsters vinden dat het tot nu toe heel goed gaat. Hij vindt het spelen vooral helemaal top.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 maart 2018 @ 21:22:34 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177629297
Dat klinkt fijn, Franny. En punt blijft natuurlijk dat ieder kind weer anders is en zijn/haar eigen moeilijke momenten heeft. Door wat ik nu zie bij J en mede door dit soort verhalen zou ik het een volgende keer wel aandurven om langer te wachten.
Mooi dat je zin hebt om weer te gaan werken trouwens! Ik heb vooral in het het lange weekend met pasen straks ^O^ .

Tand 6 is door. Dat is te merken zeg, hij kan weer normaal slapen overdag en we hadden vannacht een ouderwets interval van 5 uur. Mogen we nu een half jaar tandenpauze aub?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177629441
Kan prima, PKM. Ik verdacht M. er ook van en toen ben ik een paar keer na een krijspartij gaan meten en bleek hij steeds verhoging te hebben :')
Er zit temperament in :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 maart 2018 @ 22:23:20 #284
409579 LuDann
All the way
pi_177630825
Ik kijk nu alweer een beetje uit naar werken, eerlijk gezegd. En ik werk af en toe ook al een uurtje. Maar anderzijds wil ik mijn baby nog lang niet op het kdv hebben. Ik wil vooral mijn baby een jaar niet op het kdv hebben maar tóch werken, dat zou ideaal zijn. :+

Pff, op de 5 uur na die mijn baby heerlijk sliep vandaag heb ik de rest van de dag met hem rondgezeuld. Ik ben heel blij met de draagdoek maar ook dat is niet eeuwig leuk zeg, zeker niet met krijsend kind in je oor. Toen hij om 20 uur eindelijk in slaap viel begon peuter. -O- Nadat we elkaar afgewisseld hebben is man nu al een tijdje met haar bezig, dus dit is niet het moment om naar boven te sluipen met Bliksem. Ik wil slapen. :O
pi_177631691
Pfoe Lu, wat vervelend zeg. Zulke dagen moeten niet mogen.

Ik heb dus inderdaad wel de luxe van werken en geen kdv. Daar zou ik veel meer moeite mee hebben dan met familie. Die genieten zo intens van de dagen met mijn jongens, dat maakt het juist fijn om ze te brengen. S. staat zelfs al met knuffels bij de voordeur te wachten als hij weet dat hij naar een oma mag O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 6 maart 2018 @ 07:33:44 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_177635068
Ik kom even onze allerlaatste #bfd spammen :o




Mijn baby die ik vanmorgen in 86/92 heb gehesen omdat de 74/80 toch echt wel krap werd. (Naar aanleiding van het matengesprek hier laatst ;)) en het zat niet eens belachelijk ruim :'(

Ik weet dat ik niet zo actief meeschrijf nu, het lukt niet, maar ik heb het heel leuk gevonden hier! Over 2 dagen geen baby meer :o

[ Bericht 38% gewijzigd door SQ op 06-03-2018 09:16:22 ]
disclaimer
pi_177635268
SQ :o niet! Wauw dat is echt rap gegaan zeg!
Die foto met dat haarbandje _O-

Doei Noud O+ :W
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177635325
#BFD met serieuze rolpoging :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 6 maart 2018 @ 08:07:47 #289
73386 Fazz
onderweg
pi_177635392
Jemig Lemijn, Jacob heeft straks al een compleet gebit op z’n 1e verjaardag :o :D

Fijn dat het zo goed gaat op het kdv Franny. Volgens mij is die eenkennigheid er sws wel. De leidsters vertelden me gisteren dat zodra ze meer dan een meter bij O vandaan waren, ze het op een brullen zette. Doet ze thuis ook, bij mij }:|

Hoe was de rest van de nacht LuDann? Klinkt als een zware avond :X

Vannacht een soort van doorslaap, ze kwam pas om 6 uur! Betekent wel dat ik daarna niet meer heb kunnen slapen totdat m’n wekker ging O-)
pi_177635437
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 21:27 schreef LeSage het volgende:
Kan prima, PKM. Ik verdacht M. er ook van en toen ben ik een paar keer na een krijspartij gaan meten en bleek hij steeds verhoging te hebben :')
Er zit temperament in :Y
C heeft/had dat ook na een partijtje hard krijsen dat ze soms verhoging had :') Nu niet meer geloof ik.

Minilot, is die Tula fijn? Ik heb een Ergobaby van mijn zus te leen maar daar kan ik niet mee overweg door die versteviging aan de onderkant, heb het idee dat ik er te klein voor ben want dat hangt bij mij voor mijn kruis en zit best oncomfortabel :') , maar als ik de foto's van de Tula bekijk heeft die ook zo'n band aan de onderkant.

Noud O+ Grote vent! Dat haarbandje staat je beeldig ;)

Fazzoletti, lekker zo'n nacht!

Twist, waar is je kleine baby heen? :o O+ Hoewel C van de week ook een milde poging deed maar heb het haar daarna niet meer zien doen.

Hoewel ze nog maar net in haar berenpakje past, ze begint er uit te groeien -O-

O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177635491
Aah dat berenpakje. O+
En de zoon van SQ. Wat een moppie!

Hier een goeie nacht! Van 20:00 tot 23:45 geslapen en toen pas 4:45 weer komen. *O*

Jammer alleen dat ik weer de griep heb, overal spierpijn, kuchen en hoofdpijn. Dus alsnog matig geslapen.
Zoon is ook al ziek en man ligt ook uitgeschakeld op de bank. -O-

Hopelijk is Z. een beetje lief voor me vandaag.
pi_177635631
Balen van de griep, venco!

SQ, wat is dat ineens hard gegaan toch weer! Noud bijna dreumes. Heerlijke foto's. O+ . :W .

Y en I zijn naar kdv en school en ik ga me maar eens een beetje voorbereiden op het lesgeven weer. Ik hoop dat ik het nog niet verleerd ben en dat ik nog weet waarover ik ook alweer allemaal lesgeef. :') .

Maar als ik niet oppas, zit ik gewoon de hele dag hiernaar te staren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn kereltje. Met zijn twee tandjes. (Ik ben ook zo onder de indruk van J, met al zijn tanden. :o . :D .)
O wordt ook alweer zo groot. O+ .
twist, ik las 'serieuze relpoging'. Dus ik: uh wat waar? Meteen wakker. :') . Maar rollen is natuurlijk veel leuker. :D .

Rena O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 maart 2018 @ 08:33:27 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177635645
Eerst even dit: Jacob & de appel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door Lemijn op 06-03-2018 08:48:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 maart 2018 @ 08:46:12 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177635774
Noud is voor mijn gevoel een beetje de grotere versie van Jacob. Om te zien wat er nog komt, zeg maar. Dus OMG, echt bijna 1? :o 8)7 . Ongelooflijk. Maar hij ziet eruit alsof hij er wel klaar voor is, SQ. Ik hoop dat jullie een goede verjaardag hebben straks!

Rena, gewoon een groter berenpakje kopen :P . Ze is het waard.

Die pitbull, wat knap! Ik heb het hele filmpje gekeken. Ben benieuwd wanneer hij ontdekt hoe je op je buik belandt.

Ooh, Y, met z'n 2 tandjes *) . En heeft al niet eens meer dat kussentje nodig zie ik? Y is ook een voorbeeldbaby voor wat hier nog komt.

Zo, nu heb ik Jacob met de stapelbekers op het kleed gelegd en ga ik verder met de vervelendste klus van het jaar: de belastingaangifte o|O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 maart 2018 @ 08:55:29 #295
221912 minilot
Nancy boy
pi_177635845
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 08:13 schreef rena het volgende:

[..]


Minilot, is die Tula fijn? Ik heb een Ergobaby van mijn zus te leen maar daar kan ik niet mee overweg door die versteviging aan de onderkant, heb het idee dat ik er te klein voor ben want dat hangt bij mij voor mijn kruis en zit best oncomfortabel :') , maar als ik de foto's van de Tula bekijk heeft die ook zo'n band aan de onderkant.

Even snel op mobiel, want straks op laptop alle O+ BFD's O+ goed bekijken..

De Tula Free to Grow is zéér makkelijk aanpasbaar op je eigen formaat en dat van je baby. Ik ben zelf maar één meter achtenvijftig lang en hij zit bij mij echt prima en erg comfortabel. Trouwens óók bij mijn lief, die zowat twee meter lang is :)

Zeker wanneer je baby nog niet zo groot is draag je die band trouwens eerder onder je borsten dan rond je heupen: hij hoort best hoog te zitten :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 06-03-2018 09:48:17 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:24:51 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_177636181
Da's serieuze gymnastiek Twist, die kun je niet meer alleen op de commode laten :D Goed zeg!

Wat een lief schaapbeertje Rena O+

Y met zijn tanden O+ Op deze foto lijkt ie weer een stuk smaller, grappig hoe dat perspectief kan verschillen he :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk een appeljacob *O* Hij lijkt het wel mooi te vinden! Wat een knappe baby heb je toch Lemijn O+

Beterschap voor Venco :*
disclaimer
pi_177636511
Oh jongens, jullie babies O+ *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:50:35 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177636614
Ja, hij vindt die appel het langste leuk van alles :Y) . Andere dingen stopt hij ook wel reflexmatig in zijn mond, maar wordt er een stuk sneller uitgewerkt. Het verandert ook echt per week: eerst zorgde elk afgebeten stukje voor kokhalzen, nu niet meer (dus zit hij gewoon minutenlang met een stuk appel of wortel in zijn mond, niet goed wetende wat ermee te doen...).

Venco, wat een ziekenboeg! Beterschap allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:27 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177636652
Wat ligt Noud lekker te tukken in die grote autostoel. Wat voor een is dat? Ze mogen in de maxicosi tot hun hoofd er bovenuit komt toch... we gaan hier dat ook niet redden tot de eerste verjaardag vermoed ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:37 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177636658
Alweer vol, dat krijg je met zoveel toffe baby's...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:49 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177636661
.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')