SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !
Meerdere sites geven dit zo ongeveer aan.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De langetermijnvoorspellingen op Weeronline zijn zo'n beetje de minst betrouwbare ter wereld.
Jij liever dan ik...quote:
Heb ik niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij liever dan ik...
Dat niet gewoon in de beschutting van je fietsenschuurtje doen
Maximaal 128km + 35km = 163km. Dat valt best mee. Zaterdag is ook een 200km brevet in Maastricht. Daar zitten we langer op de fiets. Gewoon goed in laagjes kleden. Een bivakmuts wordt belangrijk. Daarnaast dikke handschoenen en heatpacks tussen je schoenen en je overschoenen. Goede skikousen werkt ook prima.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:30 schreef OProg het volgende:
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee.
Ik heb alles, naja, geen heatpacks maar goed. Het moet ook allemaal een beetje leuk blijven, dat is meer het ding.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maximaal 128km + 35km = 163km. Dat valt best mee. Zaterdag is ook een 200km brevet in Maastricht. Daar zitten we langer op de fiets. Gewoon goed in laagjes kleden. Een bivakmuts wordt belangrijk. Daarnaast dikke handschoenen en heatpacks tussen je schoenen en je overschoenen. Goede skikousen werkt ook prima.
Ik zou zeggen, even een tripje naar de Decathlon als je onderweg bent naar de start (of de eerstkomende koopavond). En dan niet alleen bij de fietsafdeling maar ook bij de ski en de outdoor afdeling shoppen.
Limburg.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Laten we het gezellig houden Bizkit.quote:
Wat beschouw je als niet te lange klimmen?quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Schwarzwald.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Volgens mij voldoet het wel aan de eisen die je vraagt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Laten we het gezellig houden Bizkit.
Het liefst zo tussen de 5 en de 10, wat inderdaad ook al tijdens de Marathon zo is. We hebben een niveauverschil waardoor een leuk recreatiever rondje ons wat meer samen houdt.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:55 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat beschouw je als niet te lange klimmen?
In principe zijn die klimmen van de Dolomieten Marathon ook niet vreselijk lang natuurlijk door de hoogte waar je al op zit. Maar die rij je dan al.
Dus wat heb je in gedachten?
Ik had gedacht om zaterdag Kuurne-Brussel-Kuurne te doen, en dan zondag de Omloop (93 km). Maar met dit weerbericht ga ik dat niet doen. Misschien nog wel KBK, maar denk het eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:30 schreef OProg het volgende:
Zondag is de Cyclo van de Omloop. Helaas is die kou wel een dingetje want ik denk, zeker omdat de start 35 km van de finish is. Normaal goed te fietsen daarna maar met gevoelstemperatuur van -15 niet echt een leuk idee.
Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het liefst zo tussen de 5 en de 10, wat inderdaad ook al tijdens de Marathon zo is. We hebben een niveauverschil waardoor een leuk recreatiever rondje ons wat meer samen houdt.
Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).
Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn.
Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:29 schreef Fretwork het volgende:
Ik zoek nog een mooie plek om te fietsen na de Maratona dles Dolomites. Het liefst daar, of tussen daar en Nederland ergens in. Idealiter met veel maar niet te lange klimmen zodat we als groep makkelijker bij elkaar blijven. Heeft iemand een goed idee?
Hehe, sorry, liep ook maar te kutten. Ik bewaar Limburg liever voor wanneer ik in de buurt ben.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij voldoet het wel aan de eisen die je vraagt.
Geen lange klimmen (max 3km). Verder kun je van hieruit ook naar de voerstreek waar ook geen al te lange klimmen zijn. En er zijn er veel als je de juiste route maakt.
Ik zou zelfs willen opteren voor bijna vlak. Veluwe of zo. Alle klimmen langer dan 1km zorgen er voor dat de snelste altijd bovenaan moeten wachten en de langzaamste de minste rust krijgt (terwijl die de rust net het meeste nodig heeft).quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.
Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al).
Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier.
Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eens. Kun je idd beter in Limburg, Moezel of Luxemburg gaan fietsen.
Zou ik eerder voor Moezel of Luxemburg kiezen dan Limburg, want daar is het toch drukker (is mijn ervaring). En in Luxemburg en de Moezel heb je wat langere klimmen, van 2 tot 5 km, Limburg is wat korter (en ken je waarschijnlijk al).
Klimmen tussen de 5 en 10 km heb je niet op veel plekken tussen de Dolomieten en hier.
Uiteraard. Maar het ging hier om samen te fietsen, dat ga je niet doen in het middengebergte.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.
Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar.
Bergop rijdt toch iedereen zijn eigen tempo. Dus samen fietsen doe je alleen vlak.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het ging hier om samen te fietsen, dat ga je niet doen in het middengebergte.
Snap ik, hebben ook met de groep gewoon de Ventoux, Vogezen en Ardennen gedaan. De beste is alleen een stuk beter dan de rest en de langzaamste heeft het vooral zwaar op lange of steile klimmen. Korte Vogezenklimmen of routes zoals de Gorges de Nesque konden we prima met de hele groep gezellig fietsen. Gaat er ook niet om om volle bak te gaan, maar een Stelvio lang je tempo aanpassen is te veel.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zegt, maar veel klimmen tussen de 5 en 10 kilometer is gegarandeerd niet veel samen fietsen. Ja, in de afdalingen wellicht, maar dan heb je het ook ver gehad (lekker gezellig in een treintje achter elkaar met 10 meter ertussen).
Als je met een groep met niveauverschil bent en je wil meer samen rijden, zorg er dan voor dat er gewoon weinig klimmen in zitten en dat die klimmen echt niet lang zijn.
Inderdaad druk ze maar gewoon met de neus op de feiten misschien dat ze het trainen dan wat serieuzer aanpakkenquote:Op woensdag 21 februari 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het liefst daar idd, want je bent daar nu eenmaal met de groep. In Limburg kan je natuurlijk altijd nog fietsen sorry dat ik het zeg Bizkit.
Verplaats 50km naar het zuiden dan kan je Psso Manghen, Psso Rolle op. Ook erg mooi daar.
Luxemburg is wat mij betreft echt een aanrader. Mooie wegen, een grote variatie aan klimmen en vrij rustig.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?
En nu de geheimtip, doe de klim maak een fototje eet wat vul je drinken aan. Keer om en daal af naar de langzaamste en fiets gezellig met hem mee omhoog. Dit doen de sterke berggeiten. En de minst getrainde kan zich misschien nog wat aan je optrekken.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Snap ik, hebben ook met de groep gewoon de Ventoux, Vogezen en Ardennen gedaan. De beste is alleen een stuk beter dan de rest en de langzaamste heeft het vooral zwaar op lange of steile klimmen. Korte Vogezenklimmen of routes zoals de Gorges de Nesque konden we prima met de hele groep gezellig fietsen. Gaat er ook niet om om volle bak te gaan, maar een Stelvio lang je tempo aanpassen is te veel.
Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:59 schreef MarcoD het volgende:
[..]
En nu de geheimtip, doe de klim maak een fototje eet wat vul je drinken aan. Keer om en daal af naar de langzaamste en fiets gezellig met hem mee omhoog. Dit doen de sterke berggeiten. En de minst getrainde kan zich misschien nog wat aan je optrekken.
Anders vlak fietsen. Zoek een mooi bergplateau of vallei waar je kan fietsen. Valsugana kan je lange stukken door de vallei fietsen en wat korte klimmen meepakken.
Ik vind dit klinken als een hele goede optie voor de groep.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Luxemburg is wat mij betreft echt een aanrader. Mooie wegen, een grote variatie aan klimmen en vrij rustig.
Je kunt daar tegen muurtjes opfietsen, maar je hebt ook langere klimmen van zo’n 6-8% waar je lekker omhoog kunt peddelen. Dat vind ik altijd wel een pré voor duurtrainingen in heuvelachtig gebied, dat je ook met een normale hartslag bergop kunt fietsen. Omdat de klimmen niet gruwelijk lang zijn, hoef je ook niet te lang te wachten op elkaar.
Rondom P. Rolle en P. Manghen is ook geen hooggebergte meer hoor. Vanaf Cortina 'd Ampezzo naar het Zuiden ga je de bergen uit.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.
Valsugana check ik ook even, thanks.
Ja prachtig, tis alleen in Italië veel mooierder. Dan heb je 1000km gereden voor de Maratona en dan ga je fietsen in Luxemburg.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen.
Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi.
Ja we hebben daar toen mooi gefietst he! Super mooi gebied!quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
En om er dan nog een pré in te gooien en opzichte van hooggebergte: Er zijn veel meer wegen, waardoor je veel meer rondjes kunt fietsen.
Ik vind zelf dat er rond de omgeving van Vianden, Bourscheid, Diekirch, Esch-sur-Sure en Larochette veel moois te vinden is qua klimmen. Vanaf daar richting Bastogne fietsen is ook erg mooi.
rond Levico Terme is wel een prima optie! Kan mooi vlak fietsen en rondom heuveltje en de meertjes, niet moeilijk kort klimmetje.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is altijd een optie, maar dan zoek ik wel lekkere lopers uit inderdaad.
Valsugana check ik ook even, thanks.
Dat zijn mooie lopers hoor, beetje vergelijkbaar met de Vogezenklimmen. Stelvio en Gavia is bij Bormio. Dat zijn de echte hoge passen meer zoals Galibier en Croix de Fer.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Passo Rolle lijkt me een mooie voor de groep, Passo Manghen kunnen we aan het begin nog wel samen doen.
Ja eens.quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja prachtig, tis alleen in Italië veel mooierder. Dan heb je 1000km gereden voor de Maratona en dan ga je fietsen in Luxemburg.
Appelkebak in Duitslandquote:Op woensdag 21 februari 2018 11:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja we hebben daar toen mooi gefietst he! Super mooi gebied!
En wat Marco zegt doe ik ook altijd als ik met Misspatty in de bergen fiets. Ideaal.
Nou ja, het is dat of tweeënhalf uur naar het zuiden hèquote:Op woensdag 21 februari 2018 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
Enne, vanaf Utrecht naar Cortina kom je ook helemaal niet door Luxemburg, dat is een uur en 10 minuten omrijden. Je rijdt dan Duitsland in richting Frankfurt Stuttgart of Munchen.
Ik zou het wel wetenquote:Op woensdag 21 februari 2018 11:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou ja, het is dat of tweeënhalf uur naar het zuiden hè
Luxemburg ken ik wat minder goed, alleen een paar keer in Echternach geweest voor de Charly Gaul.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zat zelf inderdaad ook aan Luxemburg, Moezel is ook een goede tip denk ik. Ken je toevallig een goede uitvalsbasis in beide gebieden?
Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:15 schreef Steven184 het volgende:
Hierover gesproken, ik ben van plan om in mei 4/5 dagen richting de Elzas te gaan. Mensen nog goede tips qua waar te zitten ed?
Klinkt goed, ga voornamelijk voor de pop-up asperge restaurants en wijntjes, en wil daarbij lekker fietsen.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.
Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen.
Dit inderdaad, mooi dorp. Ribeauvillé is iets groter en ook heel mooi.quote:Op woensdag 21 februari 2018 14:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je aan de kant van de elzas wil zitten; Ik heb met erg vermaakt in en om kaysersberg. Met zowel fietsen, als de schattige dorpjes en de lekkere wijntjes.
Als je echt voor de vogezen gaat zijn er mss handigere standplaatsen.
Heb laatst die Roeckle's gekocht. Sindsdien geen moment meer koud gehad, zelfs ochtends bij -5.quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:57 schreef Devv het volgende:
Ik weet na vandaag weer wat ik nodig heb...een paar echt goede winterhandschoenen. Ik vond het echt meevallen met de kou maar mijn vingers waren na twee uur fietsen wel gevoelloos.
Link?quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb laatst die Roeckle's gekocht. Sindsdien geen moment meer koud gehad, zelfs ochtends bij -5.
Moet je wel kleine handjes hebbenquote:Op woensdag 21 februari 2018 19:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
https://www.mantel.com/ro(...)QEAQYAiABEgJoc_D_BwE
Nu zelfs afgeprijsd
En een lichaamskwestie. Bij extreme hitte schakelt m'n maag af, dan heb ik een probleem een paar dozijn kilometer verderop.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb alles, naja, geen heatpacks maar goed. Het moet ook allemaal een beetje leuk blijven, dat is meer het ding.
Met extreme hitte heb ik aanmerkelijk minder problemen voor langere afstanden, maar dat is ook een gevoelskwestie.
*Mompelt iets over kledingfabriekenquote:
Pink?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Roeckl zijn tot 5 graden prima.. daarna te warm. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe hard je gaat, of gewoon netjes in D1 blijftquote:Op donderdag 22 februari 2018 05:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb sealskinz. Wind en waterdicht is het belangrijkste. En afsluitbaar om je pols. 1 graad en zon=beetje zweethanden bij ietswat inspanning.
ik reed zeker te hardquote:Op donderdag 22 februari 2018 07:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die Roeckl zijn tot 5 graden prima.. daarna te warm. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe hard je gaat, of gewoon netjes in D1 blijft
Bosrijk zou ik persoonlijk richting de Heuvelrug gaan. Misschien kan je stukken lenen van de Hel van de Heuvelrug.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:55 schreef Landgeld het volgende:
Nog Utrecht-fietsers hier?
Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie?
Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d.quote:Op donderdag 22 februari 2018 09:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bosrijk zou ik persoonlijk richting de Heuvelrug gaan. Misschien kan je stukken lenen van de Hel van de Heuvelrug.
Het wordt steeds minder net wilde je nog +/- 60km?quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d.
Je kan op Strava zoeken naar de activiteit, deze "bewerken" in de routebuilder en dan punten verwijderen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Aha. Is er een manier om makkelijk een stukje uit een andere route knippen, en dit bewerken vanuit eigen woonplaats/adres? Die route is + 100 km ,wil er maar 40 van rijden o.i.d.
Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.quote:Op donderdag 22 februari 2018 08:55 schreef Landgeld het volgende:
Nog Utrecht-fietsers hier?
Aankomend weekend zou ik graag een mooie tocht +/- 60km maken door bosrijke omgeving en niet al te drukke wegen. Iemand een (voorbeeld) route of tips vanuit het centrum die ik in kan laden in mijn navigatie?
zoeken naar activiteiten is er een tijdje geleden uitgehaald.. erg spijtig want ik gebruikte het ook regelmatig voor inspiratie voor een ritje..quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan op Strava zoeken naar de activiteit, deze "bewerken" in de routebuilder en dan punten verwijderen.
Of je zet hem er gewoon in, rijdt naar de start, rijdt +/- 25 kilometer en navigeert naar de de terugweg of start.
Ah damn, dat was fantastischquote:Op donderdag 22 februari 2018 10:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
zoeken naar activiteiten is er een tijdje geleden uitgehaald.. erg spijtig want ik gebruikte het ook regelmatig voor inspiratie voor een ritje..
Je kan nu alleen nog maar zoeken naar segmenten
Ander mooi rondje kan ook Heb je voorbeelden toevallig?quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.
Maraca weet vast wel iets.quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ander mooi rondje kan ook Heb je voorbeelden toevallig?
Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten....
Deze?quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ander mooi rondje kan ook Heb je voorbeelden toevallig?
Via strava kan je niet meer zoeken naar activiteiten....
Zelfde als de Wedrenners in Nijmegen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent.
Het gaat ook iedere week bijna mis natuurlijk, zeker als er waaiers gereden wordt op die smalle en bochtige maar toch best drukke Lekdijk. Toeterende auto's gescheld en gevloek etc.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent.
Leuk!quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze?
http://www.ledigerf.net/o(...)fietsclub-ledig-erf/
Je kan als je goeie zin hebt uitbreiden richting Rhenen / Defensieweg. En als je niet over de dijk terug wilt kan je via de dorpen (Doorn Driebergen) of ook weer kriskras over de heuvelrug
Wat zijn extreme winterspullen? Gewoon dikke trui aan, handschoenen en muts, toch?quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor zaterdag de extreme winterspullen er bij gepakt. Plus een tasje met extra winterspullen voor als het nodig is.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Met 60 kom je net nergens. Je kunt hoogstens net over de Hoogstraat en Ruiterberg met 60km.
En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het gaat ook iedere week bijna mis natuurlijk, zeker als er waaiers gereden wordt op die smalle en bochtige maar toch best drukke Lekdijk. Toeterende auto's gescheld en gevloek etc.
Precies. Eikels.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..
Omdat die gasten ook maar gewoon een groepje liefhebbers zijn, geen echte officiele club ofzo, moeten ze het ook wel hebben van alleen maar vage afspraken. "doe alsjeblieft netjes?" is het enige wat ze kennelijk kunnen vragen, en je lidmaatschap royeren zal niet snel gebeuren.quote:
Dat zal indruk maken !quote:Beste leden en iedereen die weleens met ons meefietst,
We zijn een hele leuke fietsclub met heel veel leuke mensen die over het algemeen lekker doen waar ze zin in hebben: fietsen. Soms zacht, soms hard, soms sportief, soms competitief. En dat in een land met drukke wegen waar heel veel andere mensen wonen, autorijden, fietsen en wandelen. En waar het ook nog eens hard waait soms.
Gelukkig gaat dat bijna altijd goed. Maar………….
Daarom een aantal aandachtspunten en richtlijnen zodat we allemaal veilig kunnen blijven fietsen:
– Rijd voorzichtig en veilig en geef op tijd aan met de bekende commando’s wat er gebeurt;
– Houdt rekening met alle andere weggebruikers, wees hoffelijk en bedank weggebruikers vriendelijk die plaats voor je maken (heus, het helpt!);
– Rijd alleen in waaiers als dat qua wegbreedte kan en ga ruim op tijd aan de kant voor tegenliggers en passeerders;
– Besluit op tijd als de groep (te) groot is om een gat te laten vallen en blijf niet met het verstand op nul aanhaken als dat onverantwoord is;
– Gebruik je hoofd (zolang dat nog heel is) en laat je ambitie & adrenaline niet ten koste gaan van jouw en andermens’ veiligheid;
– Spreek je mede-clubleden ook vriendelijk aan als je merkt dat er onverantwoorde risico’s genomen worden;
– Draag altijd een helm;
– Het voorgaande geldt voor iedereen, of je nu een supersnelle A, een gemiddelde B of een relaxte C bent. Het geldt dus ook voor jou!
We waarderen het enorm als ook jij je aan deze aandachtspunten houdt.
Dank voor je aandacht!
Ja die toerclubjes die gaan racen op de weg. Verwerpelijk is het gewoon.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
En daar ontstaat de (terechte) ergernis van andere weggebruikers jegens wielrenners..
Je moet ook wat als het solo niet lukt :-Pquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:55 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dat ledig erf zo iets waardeloos he..wie gaat nou op de openbare weg (in een druk gebied) met 35-40 gemidddeld in een groep rijden? Als je zo graag wil koersen, neem je toch gewoon een licentie, zodat je niet andere weggebruikers ten last bent.
Ja, ik doe regelmatig interval blokjes en dan zoek ik altijd een rondje op zonder gevaarlijke kruispunten en dat niet door dorpen gaat, om met 40kmh geen gevaar voor mezelf of andere weggebruikers te vormen.. en dan rij ik ook nog solo.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja die toerclubjes die gaan racen op de weg. Verwerpelijk is het gewoon.
Voor zaterdag zal het zijn:quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:18 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat zijn extreme winterspullen? Gewoon dikke trui aan, handschoenen en muts, toch?
quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ik doe regelmatig interval blokjes en dan zoek ik altijd een rondje op zonder gevaarlijke kruispunten en dat niet door dorpen gaat, om met 40kmh geen gevaar voor mezelf of andere weggebruikers te vormen.. en dan rij ik ook nog solo.
haha jaquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:02 schreef Tommeke het volgende:
@Ivo: Je kunt de helft van je kleding vervangen door een Gabba
Ik toer ook 80% van de tijd...quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:02 schreef Tommeke het volgende:
Die toerders die koersen op de openbare weg moeten allemaal oprotten. Toerders
Welkom!quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:11 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Nou, ik zit ook op de Fok Strava. Jullie zullen mijn username wel herkennen.
Ik kan al raden wie DDX is... echte mannen eten geen honing die kauwen op bijen?
Tsssss.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik toer ook 80% van de tijd...
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Najieto het volgende:
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers?
Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar.
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Dhr Gripper en ome kaasplank gaan op zondag 4 maart de 8 van Oost Brabant rijden. Met de crossfiets. Een onverharde toer door de bossen van Cuijk. Erg mooi. Waarschijnlijk de 120km, iemand nog zin om aan te haken?
Mooi hoor een beetje rossen door de bossen in een winterlandschap. Waarschijnlijk zitten we dan nog in de vorst. Hoop het wel iig. Het is ook niet heel technisch daar. Veel paadjes.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenen
Je mag die van mij zo lenen. Ik kan 4 maart helaas niet!quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenen
Nee, hartslag is afhankelijk van teveel factoren waardoor je het niet 1:1 kan overzetten of vergelijkenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:02 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren met hartslagmeter op de spinfiets met powermeter vergeleken wat mijn power is aan de bovenkant van mijn D1 zone. Dat zou dan 75% van mijn FTP moeten zijn toch? Kan je dan bijvoorbeeld die 190-200watt keer 1.33 doen voor je FTP (indicatie)?
Ja en dan voor het eerst op een crosser en gelijk 120kmquote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je mag die van mij zo lenen. Ik kan 4 maart helaas niet!
Mwoah ik rijd al wel even op hartslag en dit leek me een vrij gemiddelde dag.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, hartslag is afhankelijk van teveel factoren waardoor je het niet 1:1 kan overzetten of vergelijken
Het zegt niet zoveel. Als ik hartslag bovenin D1 doe zit ik rond de 180w. Doe ik dat keer 1.33 kom ik op 239w FTP, terwijl ik hem een paar dagen terug heb getest op 255w (93% over 20min). Mijn vermogen in de hogere zones is dan relatief ook hoger dan in de lagere zones (De efficiency factor)quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah ik rijd al wel even op hartslag en dit leek me een vrij gemiddelde dag.
Duidelijk verhaal, en ik snap wat jij en Andy zeggen over dat hartslag fluctueert. Aan de andere kant vind ik 239 en 255 nog redelijk dicht bij elkaar zitten, vooral als je fluctuaties in je hartslag meeneemt om tot de 239 te komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel. Als ik hartslag bovenin D1 doe zit ik rond de 180w. Doe ik dat keer 1.33 kom ik op 239w FTP, terwijl ik hem een paar dagen terug heb getest op 255w (93% over 20min). Mijn vermogen in de hogere zones is dan relatief ook hoger dan in de lagere zones (De efficiency factor)
Wat Andy zegt, hf is vaak zo wisselend. Soms fiets ik 140w gemiddeld met een hf van 130 en een dag later trap ik 130w met een hf van 145.
Toch een verschil van 7%. Dat is in D1 niet zoveel, maar is dat op het best van je kunnen over 20minuten toch wel een heel groot verschil. Als je al goed bent, is het niet zo makkelijk om er 7% bij te krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, en ik snap wat jij en Andy zeggen over dat hartslag fluctueert. Aan de andere kant vind ik 239 en 255 nog redelijk dicht bij elkaar zitten, vooral als je fluctuaties in je hartslag meeneemt om tot de 239 te komen.
Nu ben ik benieuwd wat dan, in het kader van trainingsleer, leidend is; Als je bijv. een duurritje wil doen, doe je dat dan op vermogen of hartslag?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:20 schreef Patroon het volgende:
Wat Andy zegt, hf is vaak zo wisselend. Soms fiets ik 140w gemiddeld met een hf van 130 en een dag later trap ik 130w met een hf van 145.
Duurritten doe ik eigenlijk altijd op hartslag en dat was ook het advies van mijn trainer destijds (waarbij ik dan zie dat het vermogen steeds hoger wordt bij gelijkblijvende hartslag in het seizoen). De intervalblokjes doe ik dan weer op vermogen. Heb altijd zowel vermogen als hartslag in het scherm.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd wat dan, in het kader van trainingsleer, leidend is; Als je bijv. een duurritje wil doen, doe je dat dan op vermogen of hartslag?
Dit is ook de reden dat ik het wat beter wil weten. Hartslag sleept toch altijd een beetje na, en bij korte intervallen bij het spinnen wil ik wat op vermogen gaan mikken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duurritten doe ik eigenlijk altijd op hartslag en dat was ook het advies van mijn trainer destijds (waarbij ik dan zie dat het vermogen steeds hoger wordt bij gelijkblijvende hartslag in het seizoen). De intervalblokjes doe ik dan weer op vermogen. Heb altijd zowel vermogen als hartslag in het scherm.
Snap ik, als ik naar mijn intervalblokjes kijk duurt het wel een minuut voordat de hartslag op hetzelfde niveau is als het vermogen. Probleem is dan dat mensen te hard starten om de hartslag omhoog te krijgen (dus teveel vermogen leveren) en als de hartslag dan het gewenste niveau haalt, gaan ze inhouden om de hartslag niet te laten doorschieten. Gevolg is dus dat je eerst teveel doet en daarna te weinig..terwijl je bijvoorbeeld 3minuten op omslagpunt moest rijden.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is ook de reden dat ik het wat beter wil weten. Hartslag sleept toch altijd een beetje na, en bij korte intervallen bij het spinnen wil ik wat op vermogen gaan mikken.
Hartslag voor duur en herstel lijken me heel logisch.
HITT en interval überhauptquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:24 schreef kaasplankje het volgende:
Dus conclusie PM vooral handig voor HITT?
Dat zal de leeftijd wel zijnquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Klopt wel, mijn hf meter geeft als ik hier rustig de brug op fiets de verhoging pas aan als je boven bent, na een klein minuut ongeveer.
quote:Inschrijvingen La Chouffe Classic (02.06) zijn geopend!
Wil je graag de “zwaarste helling van België” verkennen én kennis maken met het fraais dat Luxemburg en de Oostkantons te bieden hebben? Schrijf je dan nu in voor La Chouffe Classic!
PCC - 2
Wij bieden je de keuze tussen een tocht van 165, 106 of 73 km. De langste tocht doet de Côte de la Haussire aan, gecatalogeerd als de “zwaarste helling van België” met een stijging van 275 hoogtemeters over 4,6 km, en brengt je tevens naar het prachtige Duitstalig België met zijn vele “steigungen”. De pittige Rue de Saint Roch in Houffalize (max 20% hellingsgraad) vormt een uitdagende afsluiter van deze tochten.
KabouterEn verder:
- Tijdsopname op 4 hellingen (langste tocht) voor alle deelnemers.
- Degustatieglaasje La Chouffe vlak voor de finish bij Brasserie d’Achouffe.
- Gratis flesje La Chouffe na aankomst om thuis na te genieten.
Schrijf je nu in en geniet tot en met maandag 21 mei van het “Early Bird” tarief.
@Kaas, pik je dat?quote:
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijdenquote:
Jij bent gewoon niet zo van de Ardennen volgens mij. De Haussire is vooral ook lang, met een laf stuk in het midden. Ik heb 'm nog nooit opgefietst.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Klopt. een vermogensmeter heeft ook geen enkele nut als je er alleen naar zit te staren als je aan het fietsen bent. Dan is het een leuke gadget, maar niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Klopt wel, mijn hf meter geeft als ik hier rustig de brug op fiets de verhoging pas aan als je boven bent, na een klein minuut ongeveer.
eensquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef dop het volgende:
ook niet vergeten dat je hartslag een behoorlijk vast gegeven is dat redelijk linear verloopt
vermogen loopt heel anders max vermogen kan rustig 4x tot 5x het vermogen bij omslagpunt zijn.
terwijl max HF maar 1.1 tot 1.2x omslag punt is.
vermogen kun je trainen en kan een veelvoud schelen tussen getraind of ongetraind.
hartslag zones liggen nagenoeg vast en kun je nauwelijks trainen.
Rije met je kutje.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
@Kaas, pik je dat?
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Klopt het is bij de Chouffe niet zo druk. Misschien ben ik er weer bij want Maartensdijk valt op een andere datum.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:16 schreef muzas het volgende:
[..]
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%
En de meeste lopers zie je op het lange laatste stuk, maar daar kan je er echt prima langs. Het is niet half zo erg als bij de amstel gold ofzo.
Hoe ouder hoe taaier hé, bedankt voor je compliment.quote:
HF zones kan je wel trainen maar niet je HF max. Die is wat ze is. Verder spreek je met korte hoge inspanning ook andere energiesystemen aan dan alleen aeroob, welke aan je HF gelieerd is. Daar heb je zeker gelijk in. De eerste 5-20 sec. is a-lactisch anaeroob, dan lactisch anaeroob tot pakweg 1 minuut ofzo. Pas daarna aeroob.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef dop het volgende:
ook niet vergeten dat je hartslag een behoorlijk vast gegeven is dat redelijk linear verloopt
vermogen loopt heel anders max vermogen kan rustig 4x tot 5x het vermogen bij omslagpunt zijn.
terwijl max HF maar 1.1 tot 1.2x omslag punt is.
vermogen kun je trainen en kan een veelvoud schelen tussen getraind of ongetraind.
hartslag zones liggen nagenoeg vast en kun je nauwelijks trainen.
Gaan ze naast de kerk omhoog?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:16 schreef muzas het volgende:
[..]
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%
En de meeste lopers zie je op het lange laatste stuk, maar daar kan je er echt prima langs. Het is niet half zo erg als bij de amstel gold ofzo.
Het is toch dat dorpie uit en dan het bos in ofzo?quote:
Ik heb 'm alleen vanuit een dorp gefietst, naast een kerk beginnen met klinkers en om en nabij de 20% stukkenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is toch dat dorpie uit en dan het bos in ofzo?
Dat stuk langs de kerkquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
@Kaas, pik je dat?
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Kom je anders ook naar de Chouffe, gaan we met muzas rije en daarna bier tanken op de camping.quote:
Ik rijd daar veel, bij de B. Daar rijden met name op de dinsdagavond idd nogal eens pannenkoeken mee.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoen
Waarom ga je dan ook bij de B rije man, haha.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik rijd daar veel, bij de B. Daar rijden met name op de dinsdagavond idd nogal eens pannenkoeken mee.
Wel leuk parkoers, en als het waait kan het ook nog flink selectief zijn.
Is meestal niet heel erg druk op de zaterdag.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Najieto het volgende:
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers?
Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar.
Gezellig man. Kamp muzas is ook iets groter dit jaar. Denk 10 man.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom je anders ook naar de Chouffe, gaan we met muzas rije en daarna bier tanken op de camping.
Die andere 20% doe ik interval- of andere type trainingen...quote:
Er rijden overal pannenkoeken. Ook in onze competitie. Het is maar voor een X aantal keer. Zeker niet wekelijks, want een vriend vroeg of ik een keer met hem mee wou gaan. Ik kan evt ook nog naar de Mol in dord. Wat dat betreft zit ik redelijk tussen die 2 in.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoen
Je kan op zaterdag ook nog naar Ahoy om 12 uur, en op zondag naar Alphen ad Rijn bij Avanti om 11 uur geloof ik of naar Maassluis om 10 uur.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:18 schreef Najieto het volgende:
[..]
Er rijden overal pannenkoeken. Ook in onze competitie. Het is maar voor een X aantal keer. Zeker niet wekelijks, want een vriend vroeg of ik een keer met hem mee wou gaan. Ik kan evt ook nog naar de Mol in dord. Wat dat betreft zit ik redelijk tussen die 2 in.
Toch klopt dat niet. Je hf zones blijven nagenoeg gelijk, alleen je vermogen bij die zones veranderen. Doordat ik duurritten langzamer ben gaan fietsen, is wel mijn D1 zone wat qua hartslag wat naar beneden gegaan, maar daardoor zijn mijn zones niet anders geworden, ik ben alleen minder hard gaan fietsen ipv hoog D1, laag D1.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
HF zones kan je wel trainen maar niet je HF max. Die is wat ze is. Verder spreek je met korte hoge inspanning ook andere energiesystemen aan dan alleen aeroob, welke aan je HF gelieerd is. Daar heb je zeker gelijk in. De eerste 5-20 sec. is a-lactisch anaeroob, dan lactisch anaeroob tot pakweg 1 minuut ofzo. Pas daarna aeroob.
Wanneer is die Chouffe?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Gezellig man. Kamp muzas is ook iets groter dit jaar. Denk 10 man.
Lekker zuipen en bbq'n
@andy; nee de chouffe gaat niet dwars door de winkelstraat. Dus ook niet de kant omhoog die jij bedoelt.
20% kom je alleen op t end van de toch ff tegen in houffa, als je 3 degustatieglazen chouffe achter je kieze hebt.
Ah, ik ken 'm alleen van die kant. Vandaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Gezellig man. Kamp muzas is ook iets groter dit jaar. Denk 10 man.
Lekker zuipen en bbq'n
@andy; nee de chouffe gaat niet dwars door de winkelstraat. Dus ook niet de kant omhoog die jij bedoelt.
20% kom je alleen op t end van de toch ff tegen in houffa, als je 3 degustatieglazen chouffe achter je kieze hebt.
#metoo hierquote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die andere 20% doe ik interval- of andere type trainingen...
Ik heb de mountainbike variant gedaan, gewoon kaartje gevolgd, zonder te weten waarheen. Vlieg langs die kerk de klinkerstraat op, draai naar links, en zie die ellenlange muur oplopen. Pas bij de begraafplaats bedacht ik me dat ik dat herkende van de beschrijving en ben ik wat gaan sparen. Bij de singletrack omhoog ging alsnog naar z'n grootje.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ah, ik ken 'm alleen van die kant. Vandaar.
Bier ligt me wel, en ik moet fit zat zijn tegen die tijd. Moet eerst even bij moeder de chick kijken of ze me nog wat weekenden kan missen rond die tijd.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom je anders ook naar de Chouffe, gaan we met muzas rije en daarna bier tanken op de camping.
De vraag is natuurlijk of het uitmaakt. Ik snap dat je "netter" je trainingen volgens het boekje kan afwerken met een vermogensmeter. Maar is een training waarbij je eerst teveel doet en daarna te weinig nou echt slechter dan een training die precies op omslag is? of is het echt theoretisch gerommel in de marge?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Snap ik, als ik naar mijn intervalblokjes kijk duurt het wel een minuut voordat de hartslag op hetzelfde niveau is als het vermogen. Probleem is dan dat mensen te hard starten om de hartslag omhoog te krijgen (dus teveel vermogen leveren) en als de hartslag dan het gewenste niveau haalt, gaan ze inhouden om de hartslag niet te laten doorschieten. Gevolg is dus dat je eerst teveel doet en daarna te weinig..terwijl je bijvoorbeeld 3minuten op omslagpunt moest rijden.
Zin zeker, kom alleen zaterdagavond terug van wintersport. Denk niet dat ik dat thuis kan verkopen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Dhr Gripper en ome kaasplank gaan op zondag 4 maart de 8 van Oost Brabant rijden. Met de crossfiets. Een onverharde toer door de bossen van Cuijk. Erg mooi. Waarschijnlijk de 120km, iemand nog zin om aan te haken?
Het maakt zeker uit. Maar hoeveel tov op hartslag is lastig te meten. Als je blokjes op tempo moet doen en je rijdt de eerste minuut op ftp vermogen, sla je de spijker mis en doe je niet wat je moet doen, maar wij normale stervelingen zullen dat verschil waarschijnlijk niet merken. Ik train nu 3jaar met een vermogensmeter en haal daar veel plezier uit. Ik zie direct progressie en wat ik doe, dit motiveert en dat is misschien nog wel het belangrijkste. Voor profs waarbij het niveau erg dicht bij elkaar ligt, zal het wel veel meer uitmaken.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 03:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of het uitmaakt. Ik snap dat je "netter" je trainingen volgens het boekje kan afwerken met een vermogensmeter. Maar is een training waarbij je eerst teveel doet en daarna te weinig nou echt slechter dan een training die precies op omslag is? of is het echt theoretisch gerommel in de marge?
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 23:13 schreef Fretwork het volgende:
Moet eerst even bij moeder de chick kijken
quote:Op zaterdag 24 februari 2018 03:03 schreef janatwork het volgende:
Denk niet dat ik dat thuis kan verkopen.
Ik moet werken helaas, had wel zin in een crossfietstochtje.quote:
Als er geen merkbaar verschil optreed, maakt het dus niet uit en zijn beide trainingsvormen dus even effectief.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 08:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het maakt zeker uit. Maar hoeveel tov op hartslag is lastig te meten. Als je blokjes op tempo moet doen en je rijdt de eerste minuut op ftp vermogen, sla je de spijker mis en doe je niet wat je moet doen, maar wij normale stervelingen zullen dat verschil waarschijnlijk niet merken.
Dit is natuurlijk altijd het beste argument! het is gewoon leuk en motiveert precies de reden waarom ik bv strava gebruik.quote:Ik train nu 3jaar met een vermogensmeter en haal daar veel plezier uit. Ik zie direct progressie en wat ik doe, dit motiveert en dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Tankink dacht daar in de docu stoppen of doorgaan anders over. Die vond het vooral een manier van trainers om zichzelf bezig te houden. Het ging dan vooral over het op de minuut exact uitvoeren van hele gedetailleerde trainingen waar hij en zijn trainer geen brood in zagenquote:Voor profs waarbij het niveau erg dicht bij elkaar ligt, zal het wel veel meer uitmaken.
Dat wij stervelingen het niet merken wil nog niet zeggen dat het niets uitmaakt he. Wij trainen en rusten niet perfect, dus is het lastig ergens vooruitgang aan toe te schrijven. Ik zie mezelf steeds sterker worden, dat kan door het gebruik van pm komen maar ook door de combinatie van juiste dingen doen en de factor tijd dat ik nu alweer fiets.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 09:17 schreef janatwork het volgende:
[..]
Als er geen merkbaar verschil optreed, maakt het dus niet uit en zijn beide trainingsvormen dus even effectief.
[..]
Dit is natuurlijk altijd het beste argument! het is gewoon leuk en motiveert precies de reden waarom ik bv strava gebruik.
[..]
Tankink dacht daar in de docu stoppen of doorgaan anders over. Die vond het vooral een manier van trainers om zichzelf bezig te houden. Het ging dan vooral over het op de minuut exact uitvoeren van hele gedetailleerde trainingen waar hij en zijn trainer geen brood in zagen
Ik heb er al één zo ver gekregen te emigreren, dat moet geen gewoonte wordenquote:
quote:Op zaterdag 24 februari 2018 09:19 schreef Tommeke het volgende:
@janatwork: Tekentafeltraining noemde hij het
Ja mooi spul he. Ach ja dat zijn keuzes. Ik denk dat mooie wielen zeker even een boost geven maar daar dat wordt ook gewoon. Ik merk zelf dat ik wedstrijden en vooral klimmen achteraf nog eens terugkijken met vermogen mij al 3 jaar motivatie geven. Zo is dat voor iedereen anders, ook niet ieder heeft zelfde budget.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was gisteren bij fm voor wat lagertjes. Stond een BMC team machine in de etalage met Red etap disc, DT swiss 50mm hoepels Vittoria 28mm banden. 9K fiets, kreeg toch wel een klein stijfje.
Ventoux reed ik gewoon zo hard mogelijk op waar ik kon, dus eigenlijk 1.5u vollebak. Zag ik wel wat voor vermogen daar bij hoorde op einde. Als ik de marmotte zou rijden zou ik de klimmen op een bepaald percentage van je ftp doen omdat je nog de hele dag moet. Als je dan ziet dat je hartslag volledig uit de pas loopt (te hoog is) stel je het vermogen wat bij, dan heb je je dag niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Patroon, ik snap er nog steeds niet genoeg van. Ik snap hoe vermogen leidend hoort te zijn in trainingen vanwege de indirectheid van hartslag. Maar hoe zit het nou als je een lange effort wil doen (Ventoux, Marmotte, etc). Eigenlijk wil je onder omslagpunt blijven zodat je niet van ovewegend aerobe naar anaerobe dissimilatie gaat toch?
Hartslag lijkt me dan logischer, naar mijn gevoel weerspiegelt dat hoeveel je verzuurt. Of kan je beter naar vermogen kijken en desnoods 5bpm boven je omslagpunt zitten?
3x marmot gereden 1x Ventoux, alle keren zonder pm, alleen de 1e 2 keren Marmot met HF meter geloof ik.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Patroon, ik snap er nog steeds niet genoeg van. Ik snap hoe vermogen leidend hoort te zijn in trainingen vanwege de indirectheid van hartslag. Maar hoe zit het nou als je een lange effort wil doen (Ventoux, Marmotte, etc). Eigenlijk wil je onder omslagpunt blijven zodat je niet van ovewegend aerobe naar anaerobe dissimilatie gaat toch?
Hartslag lijkt me dan logischer, naar mijn gevoel weerspiegelt dat hoeveel je verzuurt. Of kan je beter naar vermogen kijken en desnoods 5bpm boven je omslagpunt zitten?
quote:Op donderdag 22 februari 2018 07:12 schreef Devv het volgende:
Ik denk dat ik maar voor deze ga.Heb je de Sealskinz al gebruikt? Ik heb ze ook maar krijg al snel koude vingersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lange klim gewoon op gevoel fietsen, achteraf analyseren.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Patroon, ik snap er nog steeds niet genoeg van. Ik snap hoe vermogen leidend hoort te zijn in trainingen vanwege de indirectheid van hartslag. Maar hoe zit het nou als je een lange effort wil doen (Ventoux, Marmotte, etc). Eigenlijk wil je onder omslagpunt blijven zodat je niet van ovewegend aerobe naar anaerobe dissimilatie gaat toch?
Hartslag lijkt me dan logischer, naar mijn gevoel weerspiegelt dat hoeveel je verzuurt. Of kan je beter naar vermogen kijken en desnoods 5bpm boven je omslagpunt zitten?
Ja precies. Deed ik ook op de alp. Gewoon rammen en dan maar zienquote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:00 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lange klim gewoon op gevoel fietsen, achteraf analyseren.
En dan je intensiteit aanpassen aan wat je nog voor je kiezen krijgt.
Tijdrit bijv de alp d’huez Op deed ik gewoon op gevoel, maar niet naar hartslag snelheid of wat dan ook kijken.
Voor DK tijdrijden afgelopen jaar deed ik dan weer wel de eerste helft een beetje op vermogenrijden om mezelf niet direct over de kop te rijden.
Kaas heeft de sterkste verhalenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:57 schreef Stoffa het volgende:
Wie is nou eigenlijk de sterkere fietser van de twee? Kaas of Patty?
Veel verhaal maar weinig kwaliteit bedoel je?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kaas heeft de sterkste verhalen
Patty is in vorm sneller dan ik, maar ik ben denk ik wel sterker in zware omstandigheden. Maar waarom zou dat boeien wie de sterkste is eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 12:57 schreef Stoffa het volgende:
Wie is nou eigenlijk de sterkere fietser van de twee? Kaas of Patty?
Kom maar naar een meet dan zal ik je laten zien wat mijn kwaliteiten zijn Jeroen.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 13:55 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Veel verhaal maar weinig kwaliteit bedoel je?
Ik durf niet Kaas.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom maar naar een meet dan zal ik je laten zien wat mijn kwaliteiten zijn Jeroen.
Heb een paar jaar geleden al eens gereden met Critic en Grip. Was leuk maar woonde toen vlakbij (Utrecht). Woon nu in Leiden dus is wel ff meer gedoe. Maar wie weet!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom niet? We bijten niet.
Dat denk ik ook. Kaas is door de jaren ervaring en training een stuk taaier dan ik ben, maar is ook helemaal niet belangrijk.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Patty is in vorm sneller dan ik, maar ik ben denk ik wel sterker in zware omstandigheden. Maar waarom zou dat boeien wie de sterkste is eigenlijk?
Netjes ouwe!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
Was net op de club voor koers bij A klasse. Veel wind stond er. Ik volgde eerst goed. Ik denk hup naar voren en mee in de demarrages. Dat viel tegen ik blies me meteen op. Waaide weer naar achter in 't peloton en weer ingehaakt. Ging het net op een lint dus paar rondes afgezien. Ik was niet de enige die het zwaar had bleek.
Kopgroep reed weg. Man of 8 denk ik. Peloton was de fut uit voor een 20 tal minuten. Daarna ging weer het gas erop. Ik zat achterin en voor me moesten renners lossen. 3x een gat moeten dichtrijden daardoor. Merkte dat ik tegenwind genoeg vermogen had om dat te doen, maar juist voor de wind moeite had met de hoge snelheid.
Op een geg. moment weer iemand lossen voor me, kom ik op 6 meter ik denk nu is 't gedaan. Maar niet opgeven gewoon doorknallen. 3 rondes lang op 6-8 meter achter het peloton gereden toen viel het iets stil en hup ik zat er weer bij. Uiteindelijk in de pelotonsprint nog redelijk voorin geëindigd.
Lol, je moet ook soms omkijken in een groep he en niet alleen autistisch steeds op kop blijven beuken.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
Matchende outfitquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
Have fun!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
Lekker hoor, ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
Haha ja op vlakke gewoon regelmatig omkijken idd.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, je moet ook soms omkijken in een groep he en niet alleen autistisch steeds op kop blijven beuken.
Wij hadden ook wel eens zo iemand mee. Reed steeds 1m voor de groep. Op een gegeven moment zijn we afgeslagen, zonder wat te zeggen
Vogezenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 20:57 schreef Landgeld het volgende:
In het voorjaar wil ik een keer in het buitenland fietsen .Weekendje.
Wat is nu volgens jullie het mooiste gebied om naartoe te gaan om 2 dagen mooie ritjes te maken?
Ik denk aan rijtijd met auto van max 6-8 uur rijden vanuit Utrecht.
Lekker toch, lekker lozen die stakkers. Heb je voor getrained.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 21:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Haha ja op vlakke gewoon regelmatig omkijken idd.
Maar dit was op een klim, was iedereen na 3 bochten al kwijt
Ik was in November in Mallorca, de Spanjaarden reden toen ook allemaal lang/lang bij 18 gradenquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was
quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:30 schreef Patroon het volgende:
Wij hadden ook wel eens zo iemand mee. Reed steeds 1m voor de groep. Op een gegeven moment zijn we afgeslagen, zonder wat te zeggen
Flinke bak hoogtemeters ook.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
Vervang de binnenkabel en het laatste stukje buitenkabel bij je achterderailleur. Schroef je achterderailleur eraf en maak 'm schoon in een bakje met terpentine en een wegwerpkwastje.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:12 schreef Stoffa het volgende:
Jongens technisch vraagje:
Mn achterderailleur zonder kabel bevestigd gaat niet meer standaard naar het kleinste kransje, maar naar het derde kransje. Denken jullie dat de veer lam is, of dat hij door het winterfietsen schoongemaakt moet worden?
PS: geen limitscrew probleem, handmatig kan ik de derailleur wel naar het kleinste kransje duwen.
Dank Kaas, ik probeer even een filmpje van probleem twee up te loaden.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vervang de binnenkabel en het laatste stukje buitenkabel bij je achterderailleur. Schroef je achterderailleur eraf en maak 'm schoon in een bakje met terpentine en een wegwerpkwastje.
En kijk ff of je derailleurpat nog recht is; de kooi vd achterderailleur moet evenwijdig aan je achterwiel zijn. Is je fiets een keertje omgevallen op die kant dan kan die krom zijn.
En vervang indien nodig je derailleurwieltjes. Dan moet het weer in orde zijn.
quote:Op zondag 25 februari 2018 10:20 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Dank Kaas, ik probeer even een filmpje van probleem twee up te loaden.
Hoeveel km heb je er mee gereden? En zit er speling in je wiel?quote:Op zondag 25 februari 2018 10:23 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ik vind de naaf/freewheel ook erg luid. Lijkt alsof er een hoogteslagje in het wiel zit, en de freewheel daar oppakt.
Denk zo'n 10.000 kilometer nu ofzo. Spelen zit er voor zover ik kan voelen niet op.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel km heb je er mee gereden? En zit er speling in je wiel?
Nu is de grap dat het wiel net terugkomt van de shop en een nieuwe body heeft gekregen. Heb m gister opgehaald.quote:
Ja ga ik maandag gelijk doen. Irritant zeg dit.quote:Op zondag 25 februari 2018 10:43 schreef Tommeke het volgende:
Dat is raar. Misschien iets verkeerd gemonteerd? Zou er zeker eem mee teruggaan.
Thanks, in dat geval maak ik er vanmiddag een rit mee en dan eens zien of t verbetert.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:07 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe body, dan kan het zijn dat er nog teveel vet tussen de palletjes zit, die plakken dan vast. Gaat dan wel vanzelf over.
Thanks Patty, je had t bij t juiste eind.quote:Op zondag 25 februari 2018 11:07 schreef Patroon het volgende:
Nieuwe body, dan kan het zijn dat er nog teveel vet tussen de palletjes zit, die plakken dan vast. Gaat dan wel vanzelf over.
Mooi dat het is opgelost!quote:Op zondag 25 februari 2018 17:01 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Thanks Patty, je had t bij t juiste eind.
Je loopt een dag achter. Gisteren ook al problemen in de tijdrit.quote:Op zondag 25 februari 2018 17:36 schreef Andyy het volgende:
https://twitter.com/CyclingHubTV/status/967735928851714049
Kaas, nu kun je Shimano weer afzeiken
Wat was er precies mis met die fiets dan?quote:Op zondag 25 februari 2018 17:36 schreef Andyy het volgende:
https://twitter.com/CyclingHubTV/status/967735928851714049
Kaas, nu kun je Shimano weer afzeiken
Weet ik, maar nu een tweede keerquote:Op zondag 25 februari 2018 17:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je loopt een dag achter. Gisteren ook al problemen in de tijdrit.
Wahoo bevalt prima ja, bij meer mensen hier op het forum.quote:Op zondag 25 februari 2018 09:51 schreef Reintji het volgende:
[..]
Flinke bak hoogtemeters ook.
Goede ervaringen met de Wahoo?
#teamwahooelemntboltquote:Op zondag 25 februari 2018 19:01 schreef ddx het volgende:
[..]
Wahoo bevalt prima ja, bij meer mensen hier op het forum.
Vandaag ook handig even route sterretje zetten op strava en app even syncen en ik kon hem gebruiken.
Hondenquote:Op zondag 25 februari 2018 19:14 schreef Stoffa het volgende:
Kwam trouwens vandaag toch twee maal toe bijna een hond voor mn wielen van mensen die op het wandelpad ernaast de honden aan het uitlaten waren.
Nu heb ik sowieso niets met honden, maar zou het niet een goed idee zijn je mormel aangelijnd te houden als je niet zeker bent dat ie zich niet als kamikazepiloot overal voor gooit?
De eerste van de twee scheelde echt een haartje, schrok me de pleuris.
quote:Op zondag 25 februari 2018 19:23 schreef dop het volgende:
Vandaag gewoon bijna zelf de rondje als gripper gedaan.
Zie ik
En nooit geen flyby
vandaag niet ergens in Montfoort geloof ik.quote:Op zondag 25 februari 2018 19:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ook koffie gedronken bij coppi? Jij stopt daar ook wel eens toch?
Las net dat de achterderailleur in crashmode ging waardoor het niet meer schakelde (tijdens de tijdrit). Geen idee wat er op de beklimming is gebeurdquote:Op zondag 25 februari 2018 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat was er precies mis met die fiets dan?
Flink sneeuw bij jullie toch?quote:Op maandag 26 februari 2018 13:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist de spijkerbanden gemonteerd zodat ik vanmiddag nog een rondje kan rijden.
En m'n D1 dan?quote:
Oef, dat wordt gezellig op de meet . Trainer is wel saai maar soms gewoon nodig. Lekker serietje of GCN training aan en draaien maar.quote:Op maandag 26 februari 2018 17:41 schreef Andyy het volgende:
Ik loop zo ver achter op de wedstrijdploeg. Al die gasten trappen 350+ ftp, zit ik hier met m'n 152 watt Toch maar aan de trainer gegaan, voorgaande jaren vond ik het verschrikkelijk
350? Mwah, dat lijkt me effe te gortig.quote:Op maandag 26 februari 2018 17:41 schreef Andyy het volgende:
Ik loop zo ver achter op de wedstrijdploeg. Al die gasten trappen 350+ ftp, zit ik hier met m'n 152 watt Toch maar aan de trainer gegaan, voorgaande jaren vond ik het verschrikkelijk
Allemaal ook echtquote:Op maandag 26 februari 2018 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
350? Mwah, dat lijkt me effe te gortig.
Die zijn er wel, er is een competitie gaande binnen m'n vereniging waarop ze op een wattbike een 20 min test moeten doen. Hoogste zat op 370 volgens mij, maar die rijdt dan ook voor Metec.quote:Op maandag 26 februari 2018 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
350? Mwah, dat lijkt me effe te gortig.
Lichtelijk gedramatiseerd wellicht.quote:Op maandag 26 februari 2018 17:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oef, dat wordt gezellig op de meet . Trainer is wel saai maar soms gewoon nodig. Lekker serietje of GCN training aan en draaien maar.
Viel eigenlijk best wel mee. Rondom Maastricht wel maar eenmaal de voerstreek voorbij was er geen sneeuw te bekennen. Op de terugweg dan flinke stuifsneeuwbanken op het fietspad van IJzeren naar Gasthuis. Tot aan de trapas. Aan het eind van het fietspad een E-biker met middenmotor maar aangeraden om te rijden, ik denk niet dat zo'n electromotor het prettig vindt om omgeven te worden door sneeuw.quote:Op maandag 26 februari 2018 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Flink sneeuw bij jullie toch?
Maakt voor die motor weinig uit hoorquote:Op maandag 26 februari 2018 18:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Viel eigenlijk best wel mee. Rondom Maastricht wel maar eenmaal de voerstreek voorbij was er geen sneeuw te bekennen. Op de terugweg dan flinke stuifsneeuwbanken op het fietspad van IJzeren naar Gasthuis. Tot aan de trapas. Aan het eind van het fietspad een E-biker met middenmotor maar aangeraden om te rijden, ik denk niet dat zo'n electromotor het prettig vindt om omgeven te worden door sneeuw.
Ik denk dat ik dat ook wel red op de wattbike (20 minuten, 350 watt). Maar ik vind het een gekke test en je kan er specifiek op trainen en wat zegt zo'n test dan eigelijk. Ik doe nu bijna twee jaar wattbiken. Je wordt er wel fit van maar zonder (veel) duur heb je er niet zoveel aan.quote:Op maandag 26 februari 2018 17:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die zijn er wel, er is een competitie gaande binnen m'n vereniging waarop ze op een wattbike een 20 min test moeten doen. Hoogste zat op 370 volgens mij, maar die rijdt dan ook voor Metec.
[..]
Lichtelijk gedramatiseerd wellicht.
Wat komt ervoor in de plaats?quote:Op maandag 26 februari 2018 20:06 schreef Patroon het volgende:
Fulcrum Red Wind verkocht voor 450 euro. Dit is echt fantastisch
Bc flechtwerk en Reynolds Assault zitten in dezelfde prijs en gewichtscategoriequote:Op maandag 26 februari 2018 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben nog aan het oriënteren. Fulcrum Quattro Carbon is een optie.
Thnx. Ook hele mooie opties. Schrijf ik even op. Vooral die BC Flechtwerk 45 zullen goed matchen met mijn fiets. Ook nog iets hoger, breder en lichter dan de fr4quote:Op maandag 26 februari 2018 22:20 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bc flechtwerk en Reynolds Assault zitten in dezelfde prijs en gewichtscategorie
Thnx. Die BC Flechtwerk zit op 1370g, maar ik lees daar wat berichten over pulserend remmen...quote:Op dinsdag 27 februari 2018 08:33 schreef ddx het volgende:
fr4c prima wielen, stuk lichter dan op papier (iig die ik heb)
1.42kg ip 1.555 die fulcrum opgeeft.
De mavic carbons die ik heb zijn wel beter (kwa hubs en remrand) maar prijs bijna x2
tubeless bevalt prima trouwens hier in de bergen, goed grip en comfort
Dat is wel heel licht. Is dat met body en QR?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx. Die BC Flechtwerk zit op 1370g, maar ik lees daar wat berichten over pulserend remmen...
iig met de body, maar QR weet ik niet, de meeste gewichten van alle merken worden gegeven zonder QR. De wielen worden ook volledig in Duitsland gemaakt, dus moet gewoon degelijk zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is wel heel licht. Is dat met body en QR?
60mm is wel mooier maar ook gevoeliger voor zijwind. 40mm is wel mooi allround.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
iig met de body, maar QR weet ik niet, de meeste gewichten van alle merken worden gegeven zonder QR. De wielen worden ook volledig in Duitsland gemaakt, dus moet gewoon degelijk zijn
https://www.bike-componen(...)t-2018-Model-p59258/
Die waren een tijdje terug ook te krijgen voor 800-900. Kan het nu niet vinden voor die prijs neequote:Op maandag 26 februari 2018 22:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx. Ook hele mooie opties. Schrijf ik even op. Vooral die BC Flechtwerk 45 zullen goed matchen met mijn fiets. Ook nog iets hoger, breder en lichter dan de fr4
Die assaults zie ik voor 1500...
Veel plezier. Klein beetje jaloers. Dit was de temperatuur vanochtendquote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:12 schreef ddx het volgende:
Groetjes uit zonnige spanje.
[ afbeelding ]
Alleen laatste 20km even kniestukken uitgedaan.
Maar spanjaarden reden er soms bij zoals ik vandeweek in Nederland nog ingepakt was.
En rijden met vermogensmeter bevalt mij ook perfect.
In begin moet je er niet teveel op letten en gewoon data verzamelen.
Maar als je eenmaal een beetje de getallen kent die je kan fietsen kan je daar handig gebruik van maken.
Voor als ik dan hier aan het fietsen ben. Eerste klim van de dag zo rond de 320w gereden.
Alleen zo dat ik bij groep wegreed en afslag miste die we eigenlijk hadden moeten nemen
Solo rondje van gemaakt dus maar.
Morgen nieuwe poging met groep.
SPOILER: te grote fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Najieto op 27-02-2018 18:43:59 ]
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 15:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
Veel plezier. Klein beetje jaloers. Dit was de temperatuur vanochtend
Edit: godverdomme wat een gekloot om mobiel een foto te uploadenMax 17, dat is prima. Niet zo klagen.SPOILER: te grote fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevroren paden sla ik over, thanksquote:Op dinsdag 27 februari 2018 16:26 schreef Devv het volgende:
Kleding is aan te passen, het weer niet.
Geen nood, dit weekend gaat het weer regenen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:50 schreef the_critic het volgende:
Vandaag op fiets naar werk door de sneeuw, morgen zelfs 50 km ivm ophalen van auto bij de garage na apk keuring.. Bbrrr ben klaar met de noordpool vortex.. Tijd voor een hittegolf!
snap ik, het is mij nu ook echt te koud om woon-werk te doen. -6 is wel de grens hier.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:50 schreef the_critic het volgende:
Vandaag op fiets naar werk door de sneeuw, morgen zelfs 50 km ivm ophalen van auto bij de garage na apk keuring.. Bbrrr ben klaar met de noordpool vortex.. Tijd voor een hittegolf!
Heb zonder auto even weinig keuze.. Anders had ik zeker auto gepakt ja haha. Weinig lol aan zoquote:Op woensdag 28 februari 2018 10:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
snap ik, het is mij nu ook echt te koud om woon-werk te doen. -6 is wel de grens hier.
De C&P is het en die is vlakbij Houffa, ze hebben wel gore wc's.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:31 schreef Leonos het volgende:
Welke camping slapen jullie bij de Chouffe? En hoe ver is dat van de start?
Ziet er wel nice uit, pis wel in de rivier.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De C&P is het en die is vlakbij Houffa, ze hebben wel gore wc's.
Ttv de Chouffe staat die toko ook natuurlijk ramvol.
Ja daar gaat in 2 dagen tijd echt een hele kudde wielrenners overheen De luft in dat hok is echt niet te doen. Als het buiten een beetje nattig is, dan is het helemaal ranzig.quote:Op woensdag 28 februari 2018 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
De C&P is het en die is vlakbij Houffa, ze hebben wel gore wc's.
Wilde misschien met missPatty die kant op, die wilde de korte afstand wel rijden, maar als ik dit zo lees lijkt mij die camping voor haar niet echt een succes.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja daar gaat in 2 dagen tijd echt een hele kudde wielrenners overheen De luft in dat hok is echt niet te doen. Als het buiten een beetje nattig is, dan is het helemaal ranzig.
Pissen hebben ze pisbakken voor, of een bosrand, of de ourthe idd
Schijten moet je gewoon in het restaurant aan de weg doen
Zal es aan de mijne vragen hoe het bij de vrouwen was... Daar zijn er stukken minder van uiteraard, en wel gescheiden sanitair.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wilde misschien met missPatty die kant op, die wilde de korte afstand wel rijden, maar als ik dit zo lees lijkt mij die camping voor haar niet echt een succes.
Ik vind kamperen op zich best leuk maar als de wc's vies zijn en een koude douche. Jakkie.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wilde misschien met missPatty die kant op, die wilde de korte afstand wel rijden, maar als ik dit zo lees lijkt mij die camping voor haar niet echt een succes.
Sgijte in de vuurkorrefquote:Op woensdag 28 februari 2018 14:35 schreef Gripper het volgende:
Ik neem mn tipi mee dus ik heb mn paleis altijd bij me. Rits dicht, kachel aan, gulp open en die hele gruwelijk gore camping kan verder de hik krijgen.
Nieuwe banden?quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:26 schreef cherrycoke het volgende:
Om de haverklap sta ik met een lekke band ik heb 4 kilometer gelopen vandaag met fiets aan de hand, ik ga binnenkort de fiets boven mijn hoofd houden en in tweeën breken!
Je kan ook zorgen dat je beter wordt.quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:26 schreef cherrycoke het volgende:
Om de haverklap sta ik met een lekke band ik heb 4 kilometer gelopen vandaag met fiets aan de hand, ik ga binnenkort de fiets boven mijn hoofd houden en in tweeën breken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
weggebracht voor twee nieuwe binnen en buitenbanden, gelijk maar full check laten doen.quote:
quote:Op woensdag 28 februari 2018 15:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook zorgen dat je beter wordt.Snap nog steeds niet hoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |