haha jaquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:02 schreef Tommeke het volgende:
@Ivo: Je kunt de helft van je kleding vervangen door een Gabba
Ik toer ook 80% van de tijd...quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:02 schreef Tommeke het volgende:
Die toerders die koersen op de openbare weg moeten allemaal oprotten. Toerders
Welkom!quote:Op donderdag 22 februari 2018 21:11 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Nou, ik zit ook op de Fok Strava. Jullie zullen mijn username wel herkennen.
Ik kan al raden wie DDX is... echte mannen eten geen honing die kauwen op bijen?
Tsssss.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 07:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik toer ook 80% van de tijd...
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Najieto het volgende:
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers?
Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar.
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Dhr Gripper en ome kaasplank gaan op zondag 4 maart de 8 van Oost Brabant rijden. Met de crossfiets. Een onverharde toer door de bossen van Cuijk. Erg mooi. Waarschijnlijk de 120km, iemand nog zin om aan te haken?
Mooi hoor een beetje rossen door de bossen in een winterlandschap. Waarschijnlijk zitten we dan nog in de vorst. Hoop het wel iig. Het is ook niet heel technisch daar. Veel paadjes.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenen
Je mag die van mij zo lenen. Ik kan 4 maart helaas niet!quote:Op vrijdag 23 februari 2018 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen crosser en geen mtb schoenen
Nee, hartslag is afhankelijk van teveel factoren waardoor je het niet 1:1 kan overzetten of vergelijkenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:02 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren met hartslagmeter op de spinfiets met powermeter vergeleken wat mijn power is aan de bovenkant van mijn D1 zone. Dat zou dan 75% van mijn FTP moeten zijn toch? Kan je dan bijvoorbeeld die 190-200watt keer 1.33 doen voor je FTP (indicatie)?
Ja en dan voor het eerst op een crosser en gelijk 120kmquote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je mag die van mij zo lenen. Ik kan 4 maart helaas niet!
Mwoah ik rijd al wel even op hartslag en dit leek me een vrij gemiddelde dag.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, hartslag is afhankelijk van teveel factoren waardoor je het niet 1:1 kan overzetten of vergelijken
Het zegt niet zoveel. Als ik hartslag bovenin D1 doe zit ik rond de 180w. Doe ik dat keer 1.33 kom ik op 239w FTP, terwijl ik hem een paar dagen terug heb getest op 255w (93% over 20min). Mijn vermogen in de hogere zones is dan relatief ook hoger dan in de lagere zones (De efficiency factor)quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mwoah ik rijd al wel even op hartslag en dit leek me een vrij gemiddelde dag.
Duidelijk verhaal, en ik snap wat jij en Andy zeggen over dat hartslag fluctueert. Aan de andere kant vind ik 239 en 255 nog redelijk dicht bij elkaar zitten, vooral als je fluctuaties in je hartslag meeneemt om tot de 239 te komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het zegt niet zoveel. Als ik hartslag bovenin D1 doe zit ik rond de 180w. Doe ik dat keer 1.33 kom ik op 239w FTP, terwijl ik hem een paar dagen terug heb getest op 255w (93% over 20min). Mijn vermogen in de hogere zones is dan relatief ook hoger dan in de lagere zones (De efficiency factor)
Wat Andy zegt, hf is vaak zo wisselend. Soms fiets ik 140w gemiddeld met een hf van 130 en een dag later trap ik 130w met een hf van 145.
Toch een verschil van 7%. Dat is in D1 niet zoveel, maar is dat op het best van je kunnen over 20minuten toch wel een heel groot verschil. Als je al goed bent, is het niet zo makkelijk om er 7% bij te krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, en ik snap wat jij en Andy zeggen over dat hartslag fluctueert. Aan de andere kant vind ik 239 en 255 nog redelijk dicht bij elkaar zitten, vooral als je fluctuaties in je hartslag meeneemt om tot de 239 te komen.
Nu ben ik benieuwd wat dan, in het kader van trainingsleer, leidend is; Als je bijv. een duurritje wil doen, doe je dat dan op vermogen of hartslag?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:20 schreef Patroon het volgende:
Wat Andy zegt, hf is vaak zo wisselend. Soms fiets ik 140w gemiddeld met een hf van 130 en een dag later trap ik 130w met een hf van 145.
Duurritten doe ik eigenlijk altijd op hartslag en dat was ook het advies van mijn trainer destijds (waarbij ik dan zie dat het vermogen steeds hoger wordt bij gelijkblijvende hartslag in het seizoen). De intervalblokjes doe ik dan weer op vermogen. Heb altijd zowel vermogen als hartslag in het scherm.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd wat dan, in het kader van trainingsleer, leidend is; Als je bijv. een duurritje wil doen, doe je dat dan op vermogen of hartslag?
Dit is ook de reden dat ik het wat beter wil weten. Hartslag sleept toch altijd een beetje na, en bij korte intervallen bij het spinnen wil ik wat op vermogen gaan mikken.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duurritten doe ik eigenlijk altijd op hartslag en dat was ook het advies van mijn trainer destijds (waarbij ik dan zie dat het vermogen steeds hoger wordt bij gelijkblijvende hartslag in het seizoen). De intervalblokjes doe ik dan weer op vermogen. Heb altijd zowel vermogen als hartslag in het scherm.
Snap ik, als ik naar mijn intervalblokjes kijk duurt het wel een minuut voordat de hartslag op hetzelfde niveau is als het vermogen. Probleem is dan dat mensen te hard starten om de hartslag omhoog te krijgen (dus teveel vermogen leveren) en als de hartslag dan het gewenste niveau haalt, gaan ze inhouden om de hartslag niet te laten doorschieten. Gevolg is dus dat je eerst teveel doet en daarna te weinig..terwijl je bijvoorbeeld 3minuten op omslagpunt moest rijden.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is ook de reden dat ik het wat beter wil weten. Hartslag sleept toch altijd een beetje na, en bij korte intervallen bij het spinnen wil ik wat op vermogen gaan mikken.
Hartslag voor duur en herstel lijken me heel logisch.
HITT en interval überhauptquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:24 schreef kaasplankje het volgende:
Dus conclusie PM vooral handig voor HITT?
Dat zal de leeftijd wel zijnquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Klopt wel, mijn hf meter geeft als ik hier rustig de brug op fiets de verhoging pas aan als je boven bent, na een klein minuut ongeveer.
quote:Inschrijvingen La Chouffe Classic (02.06) zijn geopend!
Wil je graag de “zwaarste helling van België” verkennen én kennis maken met het fraais dat Luxemburg en de Oostkantons te bieden hebben? Schrijf je dan nu in voor La Chouffe Classic!
PCC - 2
Wij bieden je de keuze tussen een tocht van 165, 106 of 73 km. De langste tocht doet de Côte de la Haussire aan, gecatalogeerd als de “zwaarste helling van België” met een stijging van 275 hoogtemeters over 4,6 km, en brengt je tevens naar het prachtige Duitstalig België met zijn vele “steigungen”. De pittige Rue de Saint Roch in Houffalize (max 20% hellingsgraad) vormt een uitdagende afsluiter van deze tochten.
KabouterEn verder:
- Tijdsopname op 4 hellingen (langste tocht) voor alle deelnemers.
- Degustatieglaasje La Chouffe vlak voor de finish bij Brasserie d’Achouffe.
- Gratis flesje La Chouffe na aankomst om thuis na te genieten.
Schrijf je nu in en geniet tot en met maandag 21 mei van het “Early Bird” tarief.
@Kaas, pik je dat?quote:
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijdenquote:
Jij bent gewoon niet zo van de Ardennen volgens mij. De Haussire is vooral ook lang, met een laf stuk in het midden. Ik heb 'm nog nooit opgefietst.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Klopt. een vermogensmeter heeft ook geen enkele nut als je er alleen naar zit te staren als je aan het fietsen bent. Dan is het een leuke gadget, maar niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:29 schreef kaasplankje het volgende:
Klopt wel, mijn hf meter geeft als ik hier rustig de brug op fiets de verhoging pas aan als je boven bent, na een klein minuut ongeveer.
eensquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef dop het volgende:
ook niet vergeten dat je hartslag een behoorlijk vast gegeven is dat redelijk linear verloopt
vermogen loopt heel anders max vermogen kan rustig 4x tot 5x het vermogen bij omslagpunt zijn.
terwijl max HF maar 1.1 tot 1.2x omslag punt is.
vermogen kun je trainen en kan een veelvoud schelen tussen getraind of ongetraind.
hartslag zones liggen nagenoeg vast en kun je nauwelijks trainen.
Rije met je kutje.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
@Kaas, pik je dat?
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Klopt het is bij de Chouffe niet zo druk. Misschien ben ik er weer bij want Maartensdijk valt op een andere datum.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:16 schreef muzas het volgende:
[..]
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%
En de meeste lopers zie je op het lange laatste stuk, maar daar kan je er echt prima langs. Het is niet half zo erg als bij de amstel gold ofzo.
Hoe ouder hoe taaier hé, bedankt voor je compliment.quote:
HF zones kan je wel trainen maar niet je HF max. Die is wat ze is. Verder spreek je met korte hoge inspanning ook andere energiesystemen aan dan alleen aeroob, welke aan je HF gelieerd is. Daar heb je zeker gelijk in. De eerste 5-20 sec. is a-lactisch anaeroob, dan lactisch anaeroob tot pakweg 1 minuut ofzo. Pas daarna aeroob.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef dop het volgende:
ook niet vergeten dat je hartslag een behoorlijk vast gegeven is dat redelijk linear verloopt
vermogen loopt heel anders max vermogen kan rustig 4x tot 5x het vermogen bij omslagpunt zijn.
terwijl max HF maar 1.1 tot 1.2x omslag punt is.
vermogen kun je trainen en kan een veelvoud schelen tussen getraind of ongetraind.
hartslag zones liggen nagenoeg vast en kun je nauwelijks trainen.
Gaan ze naast de kerk omhoog?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:16 schreef muzas het volgende:
[..]
De kant die de chouffe classic doet komt echt nooit in de buurt van 20%
En de meeste lopers zie je op het lange laatste stuk, maar daar kan je er echt prima langs. Het is niet half zo erg als bij de amstel gold ofzo.
Het is toch dat dorpie uit en dan het bos in ofzo?quote:
Ik heb 'm alleen vanuit een dorp gefietst, naast een kerk beginnen met klinkers en om en nabij de 20% stukkenquote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is toch dat dorpie uit en dan het bos in ofzo?
Dat stuk langs de kerkquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
@Kaas, pik je dat?
[..]
Wat lijkt me de Haussire kut om te rijden tijdens een toertocht, het begint smal met stukjes van 20%. Genoeg mensen die daar af gaan stappen, je kunt dus nooit op eigen tempo rijden
Kom je anders ook naar de Chouffe, gaan we met muzas rije en daarna bier tanken op de camping.quote:
Ik rijd daar veel, bij de B. Daar rijden met name op de dinsdagavond idd nogal eens pannenkoeken mee.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ben geen Grip maar ik ben daar wel eens te vinden. Prima als je wilt leren koersen, niet de meest uitdagende parcours maar wel erg laagdrempelig. Rijden wel veel pannenkoeken mee tijdens het seizoen
Waarom ga je dan ook bij de B rije man, haha.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik rijd daar veel, bij de B. Daar rijden met name op de dinsdagavond idd nogal eens pannenkoeken mee.
Wel leuk parkoers, en als het waait kan het ook nog flink selectief zijn.
Is meestal niet heel erg druk op de zaterdag.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:03 schreef Najieto het volgende:
Gripper, koers jij weleens op de nedereindse berg? Zo ja, is het wat qua parkoers?
Ik wil weer meer ervaring opdoen met koersen en pelotons rijden etc. Ook voor de zomer regio competitie. Nu werk ik in Everdingen en Nedereindse berg is daar niet ver vandaan dan is het makkelijk om zaterdag een ochtendje te werken en daarna ff een koersje rijden daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |