abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177281628
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 16:53 schreef polderturk het volgende:

8000 doden in Sebrenica wordt een genocide genoemd, maar Van was geen genocide hoor, aldus Qarrad en anderen. Wat willen jullie het dan wel noemen? Een etnische zuivering? Met welk doel is bijna de totale moslim bevolking van Van vernietigd?
Srebrenica is geen genocide.

28. Divisie van de Bosnische moslims trok zich terug samen met alle mannen van militaire leeftijd (15000 man in totaal) door Servisch gebied naar Tuzla. Hierbij lieten zij hun vrouwen en kinderen achter bij de Bosnische Serviers.

Na een tocht van 7-10 dagen en 50km door servisch gebied haalde ongeveer de helft van deze groep heldhaftige mannen Tuzla, gebied gecontroleerd door moslims. Dit kun je toch geen genocide noemen, er is geen sprake van overgave en ook niet van burgers. Sloten zich duidelijk aan bij een gewapende groep, namelijk de 28. divisie.
pi_177281635
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met de AKP werkelijkheid niet nee. Dat de rest van de wereld er een andere werkelijkheid op nahoudt, oké.
Als de rest van de wereld een gemiddelde is van de 'kenners' is dit topic, heb ik daar niet hoge verwachtingen bij.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:27:35 #153
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177281650
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als de rest van de wereld een gemiddelde is van de 'kenners' is dit topic, heb ik daar niet hoge verwachtingen bij.
Oké. Leuk. Nederland gaat gebaseerd op lucht de Armeense genocide erkennen?
pi_177281665
Zwakke plek van de Turken is altijd al hun overdreven trots geweest. Je hoeft maar op een paar knopjes te drukken en ze slaan helemaal door. Is ook omgekeerd bijzonder makkelijk te gebruiken.

BTW, Ataturk was een Griek, Erdogan is een geitenneuker en de Armeense genocide is de schuld van de Turken.
pi_177281667
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Fictie bespreekt men dan ook niet. Er is wijdverbreide consensus, alleen de Turken weigeren het te erkennen. Hadden de Grieken en Assyriërs ook honderden Turkse dorpen uitgemoord?
Lees het Niles and Sutherland report.

Niles & Sutherland zijn ook naar Beyazid geweest

musulman villages before war: 448
musulman villages august 1919: 243

Armenian villages before war: 33
Armenian villages august 1919: 33

Thus 205 musulman villages are destroyed

In Beyazid alleen zijn in totaal dus 205 moslim dorpen vernietigd door Armeniers.
Maar Armeniers hebben geen genocide uitgevoerd hoor. Nee hoor. Het uitroeien van 205 dorpen heeft niks met genocide te maken hoor.
pi_177281671
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom hebben ze het alleen over de Armeense slachtoffers? Niles & Sutherland hebben het over zowel de Armeense als de Turkse en Koerdische slachtoffers. Volgens Niles & Sutherland was de Armeense bevolking van Van gereduceerd met 35.000 en de Turkse en Koerdische bevolking was gereduceerd met 38.000.
Omdat Niles & Sutherland duidelijk betaald worden om te liegen. Wellicht zelfs geostrategisch omdat de Brise Rijk geen uitbreiding van Tsaristisch Rusland wilde.
pi_177281675
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dichtbij een miljoen zeker:

[..]

Zelfs Bernard Lewis acht 1 miljoen niet onmogelijk.
For the love of god, kom je nu serieus met Bernard Lewis en de getallen van 1,2 miljoen uitgerekend Armenen op mij reageren, in dit topic. Ga je eens degelijk inlezen, op z'n minst in dit topic. :')
pi_177281701
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oké. Leuk. Nederland gaat gebaseerd op lucht de Armeense genocide erkennen?
Op basis van de "kenners" als jij vermoed ik zo.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:31:19 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177281735
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op basis van de "kenners" als jij vermoed ik zo.
Ik heb geen campagne gevoerd om het erkend te krijgen. De feiten spreken dan ook voor zich :*
pi_177281764
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb geen campagne gevoerd om het erkend te krijgen. De feiten spreken dan ook voor zich :*
Daarvoor zou enige kennis vereist zijn inderdaad :*
  zondag 18 februari 2018 @ 17:38:21 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177281902
Ik heb dit topic/ onderwerp bewust links laten liggen maar ik was op deze verloren zondagmiddag toch wel even benieuwd naar het verloop... Ik had voor mezelf al een beetje een voorspelling gedaan van welke usual suspects hier te vinden waren en dat Srebrenica ruim uitgemeten zou worden...

Ik werd niet teleurgesteld... :')
pi_177282052
Voor alle ingelezen kenners hiero - Richestorags lees je even mee ? - is het een vereiste om de Armeense populatie in het Ottomaanse rijk in 1914 als meer te benoemen dan de 1,2 miljoen waar de Ottomaanse documenten het over hebben. Meerdere bronnen hebben het over een aannemelijkere populatie rond de 1,5 tot 2 miljoen Armenen in het rijk die er woonden rond 1914. We weten dat er na de eerste wereldoorlog nog ongeveer zo een 1,2 miljoen Armenen in leven waren. Als je dan bedenkt dat er volgens de meeste hoogste schattingen 2 miljoen Armenen in het rijk waren en er na de oorlog nog maar zo een 1,2 miljoen Armenen in leven zijn dat de dodental zo rond de 7-800.000 moet liggen.

Als de Ottomaanse bronnen kloppen en er waren wel degelijk maar echt 1,2 miljoen Armenen in het rijk dan zijn er ongeveer 3-400.000 Armenen gestorven in de genocide, conflict, (burger)oorlog of hoe je het ook wilt noemen. Het figuur van 1,2 miljoen Armenen pakken maakt de Armeense genocide claim absoluut niet sterk, het verzwakt het enkel en alleen maar en brengt het meer in lijn met de Turkse officiële standpunten en lezing.

Cijfers tussen de 1 en 1,5 miljoen zijn alleen mogelijk als je al de ruimste schatting neemt van hoeveel Armeniërs er in het rijk waren en zelfs dan moet je flinke aannames maken en speculeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 17:55:09 ]
pi_177282058
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:28 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Omdat Niles & Sutherland duidelijk betaald worden om te liegen. Wellicht zelfs geostrategisch omdat de Brise Rijk geen uitbreiding van Tsaristisch Rusland wilde.
:')

Niles en Sutherland waren in 1919 door de VS gestuurd om te onderzoeken in wat voor conditie de oostelijke provincies zich bevonden en wat voor hulp geboden kon worden door de VS.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Niles_and_Sutherland_Report

The Niles and Sutherland Report[1] was a report commissioned by the United States Congress in 1919 to investigate conditions in the Ottoman Empire's eastern provinces in the aftermath of World War I, and to assess what sort of aid was needed and whether that aid could be provided by the American Committee for Relief in the Near East (Near East Relief). It was prepared by Captain Emory H. Niles of the United States Army and Arthur E. Sutherland, Jr., and was based on their investigations at the city of Van and its vicinity.[2]
pi_177282871
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

:')

Niles en Sutherland waren in 1919 door de VS gestuurd om te onderzoeken in wat voor conditie de oostelijke provincies zich bevonden en wat voor hulp geboden kon worden door de VS.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Niles_and_Sutherland_Report

The Niles and Sutherland Report[1] was a report commissioned by the United States Congress in 1919 to investigate conditions in the Ottoman Empire's eastern provinces in the aftermath of World War I, and to assess what sort of aid was needed and whether that aid could be provided by the American Committee for Relief in the Near East (Near East Relief). It was prepared by Captain Emory H. Niles of the United States Army and Arthur E. Sutherland, Jr., and was based on their investigations at the city of Van and its vicinity.[2]
Nog erger, toen was Rusland overgenomen door communisten met een ideologie die de Amerikanen totaal niet aanstond. Rode gevaar voor kapitalisme. Om Turkije te paaien, controle bosphorus en indammen vloot. Dit verklaart een hoop.
pi_177282883
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:38 schreef AchJa het volgende:
Ik heb dit topic/ onderwerp bewust links laten liggen maar ik was op deze verloren zondagmiddag toch wel even benieuwd naar het verloop... Ik had voor mezelf al een beetje een voorspelling gedaan van welke usual suspects hier te vinden waren en dat Srebrenica ruim uitgemeten zou worden...

Ik werd niet teleurgesteld... :')
Wat zijn je voorspellingen voor masndag, Jomanda?
pi_177282893
Aandoenlijk hoe de Erdo-pijpers zich hier in allerlei bochten wringen om een genocide te downplayen.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:23:04 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 februari 2018 @ 18:23:23 #168
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177282938
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Aandoenlijk hoe de Erdo-pijpers zich hier in allerlei bochten wringen om een genocide te downplayen.
I want Erdogan's blessing O+
pi_177283253
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:19 schreef KommandantMark het volgende:

[..]

Nog erger, toen was Rusland overgenomen door communisten met een ideologie die de Amerikanen totaal niet aanstond. Rode gevaar voor kapitalisme. Om Turkije te paaien, controle bosphorus en indammen vloot. Dit verklaart een hoop.
Hoe debiel kan je zijn. De Amerikaanse ambassadeur Morghenthau heeft duizenden malen staan roepen dat de Turken genocide aan het plegen waren. Niles en Sutherland zeggen overigens niet dat er geen slachtingeb op Armeniers is geweest. Ze geven aan dat Armeniers ook een slachting op Turken en Koerden hebben uitgevoerd. Volgens het Amerikaanse Harbord report (die zich deels ook baseerde op Niles and Sutherland), was er juist meer verwoesting aan Armeense zijde dan aan Turks/Koerdische zijde. Die hadden echter de Oostelijke gebieden niet bezocht zoals Niles en Sutherland dat wel hadden gedaan.
pi_177283446
Blijft fascinerend dat Turkse propaganda ook gewoon mensen raakt die niet eens ij dat land opgroeien. Het is de Turkse waarheid vs the rest of the world.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177283521
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Blijft fascinerend dat Turkse propaganda ook gewoon mensen raakt die niet eens ij dat land opgroeien. Het is de Turkse waarheid vs the rest of the world.
wanneer is iets propaganda dan?
pi_177283596
In Turkije is sowieso geen onafhankelijke journalistiek of academische wereld meer. En zelfs voordat Turkije een totalitaire dictatuur werd was dit al een onderwerp waar je niet vrij over mocht spreken.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:57:29 #174
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_177283619
Edit: waarom ook, zo'n trol? Het is zondag..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_177283627
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:56 schreef westwoodblvd het volgende:
In Turkije is sowieso geen onafhankelijke journalistiek of academische wereld meer. En zelfs voordat Turkije een totalitaire dictatuur werd was dit al een onderwerp waar je niet vrij over mocht spreken.
Empirisch onjuist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2018 18:58:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')