Srebrenica is geen genocide.quote:Op zondag 18 februari 2018 16:53 schreef polderturk het volgende:
8000 doden in Sebrenica wordt een genocide genoemd, maar Van was geen genocide hoor, aldus Qarrad en anderen. Wat willen jullie het dan wel noemen? Een etnische zuivering? Met welk doel is bijna de totale moslim bevolking van Van vernietigd?
Als de rest van de wereld een gemiddelde is van de 'kenners' is dit topic, heb ik daar niet hoge verwachtingen bij.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met de AKP werkelijkheid niet nee. Dat de rest van de wereld er een andere werkelijkheid op nahoudt, oké.
Oké. Leuk. Nederland gaat gebaseerd op lucht de Armeense genocide erkennen?quote:Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld een gemiddelde is van de 'kenners' is dit topic, heb ik daar niet hoge verwachtingen bij.
Lees het Niles and Sutherland report.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Fictie bespreekt men dan ook niet. Er is wijdverbreide consensus, alleen de Turken weigeren het te erkennen. Hadden de Grieken en Assyriërs ook honderden Turkse dorpen uitgemoord?
Omdat Niles & Sutherland duidelijk betaald worden om te liegen. Wellicht zelfs geostrategisch omdat de Brise Rijk geen uitbreiding van Tsaristisch Rusland wilde.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het alleen over de Armeense slachtoffers? Niles & Sutherland hebben het over zowel de Armeense als de Turkse en Koerdische slachtoffers. Volgens Niles & Sutherland was de Armeense bevolking van Van gereduceerd met 35.000 en de Turkse en Koerdische bevolking was gereduceerd met 38.000.
For the love of god, kom je nu serieus met Bernard Lewis en de getallen van 1,2 miljoen uitgerekend Armenen op mij reageren, in dit topic. Ga je eens degelijk inlezen, op z'n minst in dit topic.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dichtbij een miljoen zeker:
[..]
Zelfs Bernard Lewis acht 1 miljoen niet onmogelijk.
Op basis van de "kenners" als jij vermoed ik zo.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oké. Leuk. Nederland gaat gebaseerd op lucht de Armeense genocide erkennen?
Ik heb geen campagne gevoerd om het erkend te krijgen. De feiten spreken dan ook voor zichquote:Op zondag 18 februari 2018 17:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op basis van de "kenners" als jij vermoed ik zo.
Daarvoor zou enige kennis vereist zijn inderdaadquote:Op zondag 18 februari 2018 17:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb geen campagne gevoerd om het erkend te krijgen. De feiten spreken dan ook voor zich
quote:Op zondag 18 februari 2018 17:28 schreef KommandantMark het volgende:
[..]
Omdat Niles & Sutherland duidelijk betaald worden om te liegen. Wellicht zelfs geostrategisch omdat de Brise Rijk geen uitbreiding van Tsaristisch Rusland wilde.
Nog erger, toen was Rusland overgenomen door communisten met een ideologie die de Amerikanen totaal niet aanstond. Rode gevaar voor kapitalisme. Om Turkije te paaien, controle bosphorus en indammen vloot. Dit verklaart een hoop.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niles en Sutherland waren in 1919 door de VS gestuurd om te onderzoeken in wat voor conditie de oostelijke provincies zich bevonden en wat voor hulp geboden kon worden door de VS.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Niles_and_Sutherland_Report
The Niles and Sutherland Report[1] was a report commissioned by the United States Congress in 1919 to investigate conditions in the Ottoman Empire's eastern provinces in the aftermath of World War I, and to assess what sort of aid was needed and whether that aid could be provided by the American Committee for Relief in the Near East (Near East Relief). It was prepared by Captain Emory H. Niles of the United States Army and Arthur E. Sutherland, Jr., and was based on their investigations at the city of Van and its vicinity.[2]
Wat zijn je voorspellingen voor masndag, Jomanda?quote:Op zondag 18 februari 2018 17:38 schreef AchJa het volgende:
Ik heb dit topic/ onderwerp bewust links laten liggen maar ik was op deze verloren zondagmiddag toch wel even benieuwd naar het verloop... Ik had voor mezelf al een beetje een voorspelling gedaan van welke usual suspects hier te vinden waren en dat Srebrenica ruim uitgemeten zou worden...
Ik werd niet teleurgesteld...
Voor wasdag?quote:Op zondag 18 februari 2018 18:20 schreef KommandantMark het volgende:
[..]
Wat zijn je voorspellingen voor masndag, Jomanda?
Dit.quote:Op zondag 18 februari 2018 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Aandoenlijk hoe de Erdo-pijpers zich hier in allerlei bochten wringen om een genocide te downplayen.
I want Erdogan's blessingquote:Op zondag 18 februari 2018 18:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Aandoenlijk hoe de Erdo-pijpers zich hier in allerlei bochten wringen om een genocide te downplayen.
Hoe debiel kan je zijn. De Amerikaanse ambassadeur Morghenthau heeft duizenden malen staan roepen dat de Turken genocide aan het plegen waren. Niles en Sutherland zeggen overigens niet dat er geen slachtingeb op Armeniers is geweest. Ze geven aan dat Armeniers ook een slachting op Turken en Koerden hebben uitgevoerd. Volgens het Amerikaanse Harbord report (die zich deels ook baseerde op Niles and Sutherland), was er juist meer verwoesting aan Armeense zijde dan aan Turks/Koerdische zijde. Die hadden echter de Oostelijke gebieden niet bezocht zoals Niles en Sutherland dat wel hadden gedaan.quote:Op zondag 18 februari 2018 18:19 schreef KommandantMark het volgende:
[..]
Nog erger, toen was Rusland overgenomen door communisten met een ideologie die de Amerikanen totaal niet aanstond. Rode gevaar voor kapitalisme. Om Turkije te paaien, controle bosphorus en indammen vloot. Dit verklaart een hoop.
wanneer is iets propaganda dan?quote:Op zondag 18 februari 2018 18:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Blijft fascinerend dat Turkse propaganda ook gewoon mensen raakt die niet eens ij dat land opgroeien. Het is de Turkse waarheid vs the rest of the world.
Empirisch onjuist.quote:Op zondag 18 februari 2018 18:56 schreef westwoodblvd het volgende:
In Turkije is sowieso geen onafhankelijke journalistiek of academische wereld meer. En zelfs voordat Turkije een totalitaire dictatuur werd was dit al een onderwerp waar je niet vrij over mocht spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |