SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Aurora is Doornroosjequote:Op vrijdag 16 februari 2018 12:31 schreef Tink89 het volgende:
Nee, geen repelsteeltje of assepoester, maar wel Aurora (da's dus assepoester), (Isa/anna)belle, Jasmine enzovoorts.
En Vaiana is al een Tahitiaanse (?) naam en ik kende hem dus al vóór de film.
Ik vind hem prachtig, maar weet niet zo goed of ik het trek Disney hem (in Europa) ook gebruikt heeft.
Hier noemde Ron en Anna hun kind Roan. Kan zoiets niet met jullie namen?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Top, wij hebben nog steeds (alweer) geen naam.
Huh? Watskeburt?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Top, wij hebben nog steeds (alweer) geen naam.
Het irriteert ons toch te veel dat het een nr 1 naam is.quote:
Zo ken ik een Rian, dochter van Ria en Jan.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:07 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier noemde Ron en Anna hun kind Roan. Kan zoiets niet met jullie namen?![]()
Maar zonder dollen. Succes met kiezen. Of sterkte?
Ja en nu? Geef nogeens alle do's and don'ts pls ....quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:23 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Het irriteert ons toch te veel dat het een nr 1 naam is.
Eerst dacht ik dat het me niets deed, maar toch wel.![]()
En verder hebben we geen andere opties.. het was ook een soort compromis naam.
Ooh men. Mag je weer aan de slagquote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:23 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Het irriteert ons toch te veel dat het een nr 1 naam is.
Eerst dacht ik dat het me niets deed, maar toch wel.![]()
En verder hebben we geen andere opties.. het was ook een soort compromis naam.
Ik wil een zachte naam en val vooral voor unisex namen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 22:30 schreef maily het volgende:
[..]
Ja en nu? Geef nogeens alle do's and don'ts pls ....
Eerste wat in mij opkomt: Vayen .....quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik wil een zachte naam en val vooral voor unisex namen.
Hij wil graag een wat stoerdere naam of iig iets waarvan men niet over het geslacht zal twijfelen.
Daarom hadden we Noah eigenlijk als compromis.
De schrijfwijze is voor een jongen anders en hij vond het niet te meisjesachtig.
quote:
Beide niet onze smaak.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef maily het volgende:
[..]
Eerste wat in mij opkomt: Vayen .....
Succes!!
Je hebt vast al deze namen al eens voorbij zien komen, maar ik denk dan aan:quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hij wil graag een wat stoerdere naam of iig iets waarvan men niet over het geslacht zal twijfelen.
De schrijfwijze is voor een jongen anders en hij vond het niet te meisjesachtig.
Alleen Sil & Ezra vind ik leuk en die zijn beide afgeschoten.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:13 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Je hebt vast al deze namen al eens voorbij zien komen, maar ik denk dan aan:
Lou
Rune
Sam
Bo/Beau
Sil
Mees
Luca
Melle
Quinn
Dani
Daan
Ezra
Winter?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Alleen Sil & Ezra vind ik leuk en die zijn beide afgeschoten.
Ja, ik heb idd alles al 100x voorbij zien komen en er is bij niets een wow gevoel.
We zitten nu beetje in dubio over een naam met een betekenis die nergens op slaat met een april geboorte![]()
Maarja er zijn er ook genoeg die Valentijn heten en niet 14 feb jarig zijn natuurlijk.
Haha nee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Haha nee.Ahhh, ik denk dat er meer dan genoeg kinderen zijn die zo heten en die niet eind december geboren zijn, hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk heb ik die associatie ook niet, ondanks dat ik weet wat het Franse woord betekent.Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Achterbuurmeisje heet -le en is in augustus geboren. Ik vind dat het prima kanquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:27 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ahhh, ik denk dat er meer dan genoeg kinderen zijn die zo heten en die niet eind december geboren zijn, hoor.
Persoonlijk heb ik die associatie ook niet, ondanks dat ik weet wat het Franse woord betekent.
Ik vind het wel een mooie zachte klank hebbenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:22 schreef minilot het volgende:
Ik vind de Nederlandse naam van de prinses uit Disneys Taran en de Toverketel wel heel erg mooi: Elonie
Sowieso een reteleuk personage! Al met al een kanshebber voor als ik ooit nog een meisje krijg
Beetje jammer dat ik zelf Ilona heet, dat lijkt me er net iets teveel op. Maar ach.
[..]
Haha nee.Een vriendin heeft een april dochtertje met die naam. Nooit zo gedacht. Ik vind het leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bhodiquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Da's Turks voor vagina.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:01 schreef maily het volgende:
[..]
Eerste wat in mij opkomt: Vayen .....
Succes!!
Bhodi vind ik wel leuk, hij nietquote:Op zondag 18 februari 2018 09:30 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Bhodi
Danne
Eli
Ilja
Imre
Isha
Iven
Jisse
Jona(h)
Jonas
Joren
Julan
Len
Maël
Manu
Marin
Marlon
Minze
Nanne
Niam(h)
Noé
Novan
Nuri
Nure
Ravi
Rinze
Silvan
Sverre
Tobin
Turian
Ynze
Zaël
Zenne
Klinkt te Turks ofzoquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:39 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie zachte klank hebben
Oh, SacreCoeur: Taran?
Ik dus nu ook ....quote:Op zondag 18 februari 2018 11:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nope. Maar ik heb die associatie ook met deze naam.
quote:Op maandag 19 februari 2018 19:09 schreef Leandra het volgende:
Net op het jeugdjournaal een Djowie en een Jamano
Gelijk veilig thuis bellenquote:Op maandag 19 februari 2018 19:09 schreef Leandra het volgende:
Net op het jeugdjournaal een Djowie en een Jamano
Weer terug naar de basis.quote:Op zondag 18 februari 2018 11:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bhodi vind ik wel leuk, hij niet![]()
En de rest is niet echt mijn smaak.
[..]
Klinkt te Turks ofzo
Haha, goed onthouden!quote:Op maandag 19 februari 2018 22:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Weer terug naar de basis.
Seth, Johan en James![]()
Dat was jij toch?
Zo maar een lijstje met namen:quote:Op maandag 19 februari 2018 23:04 schreef Wolken het volgende:
Wij mogen een jongensnaam verzinnen en bij mijn vorige zwangerschap ( die in een miskraam is geeindigd ) hadden we zowel een jongens- als een meisjesnaam. Maar nu we weten dat we een jongen krijgen twijfel ik aan de naam. Als het een meisje zou zijn was het Ronja. Probleem is. is dat vriendlief 1001 mensen kent en een naam wilt die niet in zijn vriendengroep en omgeving voorkomt. Dus Tom en Koen vallen voor hem af. We willen graag een echte Hollandse naam.
en gewoon Cornelis? Vind ik ook best mooi.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:47 schreef Malteser het volgende:
We zijn er bijna uit qua namen voor een meisje en jongen. We willen alleen nog een tweede naam voor een jongen.
Twix is in zijn tweede naam vernoemd naar man’s Opa. Bij een jongen zouden we nu mijn Opa indirect willen vernoemen. Echter waren zijn namen niet echt blits.
C.ornelis J.ohannes M.arie (roepnaam K.ees).
De eerste naam voor een jongen wordt een eenlettergrepige naam. We vinden het het mooist als er iets volgt met twee lettergrepen.
Voor de hand liggend:
Kees (maar dat is 1 lettergreep en bekt raar met de eerste naam)
Corné
Nelis
Johan
Marie
Minder voor de hand liggend:
Jonas (prachtig! maar wel wat vergezocht misschien)
Marinus (mwa)
Marius (heel ver gezocht)
Iemand nog een mooie suggestie?
Naam Johma Losserquote:
Nils? Nielson?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:47 schreef Malteser het volgende:
We zijn er bijna uit qua namen voor een meisje en jongen. We willen alleen nog een tweede naam voor een jongen.
Twix is in zijn tweede naam vernoemd naar man’s Opa. Bij een jongen zouden we nu mijn Opa indirect willen vernoemen. Echter waren zijn namen niet echt blits.
De eerste naam voor een jongen wordt een eenlettergrepige naam. We vinden het het mooist als er iets volgt met twee lettergrepen.
Voor de hand liggend:
Corné
Nelis
Johan
Marie
Marinus (mwa)
Het hoeft er voor ons ook niet dik bovenop te liggen dat het een vernoeming is. De directe betrokkenen weten dat dan toch wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind Jonas naar Johannes helemaal niet vergezocht! En Marius ook niet. Marius <3
Zolang het voor jullie een vernoeming is, dan maakt het toch niet uit of de naam niet als klassieke vernoeming geldt? Dat is voor mij juist het mooie en persoonlijke aan een naamkeus.
Als ze een meisje krijgt, krijg je het vast ook te wetenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:49 schreef Lemijn het volgende:
Nu hoop ik dat je een jongen krijgt Malteser! Dan komen we te weten wat je kiest
Dat is dus precies de smaak van mijn vriend en niet die van mijquote:
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:33 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als ze een meisje krijgt, krijg je het vast ook te weten
Oscar?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is dus precies de smaak van mijn vriend en niet die van mij
Espen vind ik ook leuk en hij niet, lijkt te veel op Jesper![]()
zei die.
En Lux kan hij echt niet leuk vinden want het lijkt op Lex.
Wat er mis is met Lex geen idee.
Hahaquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]. Grapjas.
Trouwens, ongerelateerd, wat is in toch het plaatje in jouw avatar? Ik vraag me dat al zo lang af.
En dan gewoon nog niet zeggen wat het isquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
HahaEen roomsoesje. Had een prachtig plaatje gevonden maar het werd een heel raar plaatje als avatar
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:08 schreef mootie het volgende:
[..]
En dan gewoon nog niet zeggen wat het is
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
HahaEen roomsoesje. Had een prachtig plaatje gevonden maar het werd een heel raar plaatje als avatar
Ja, totaal niet mijn smaakquote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Oscar?
Vast ook al 10 keer genoemd hier.![]()
Haha, bij een meisje ook wel hoor. En dat zal dan via DM/PM gaan tegen die tijd want baby krijgt net als Twix een alterego hier op Fok.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:49 schreef Lemijn het volgende:
Nu hoop ik dat je een jongen krijgt Malteser! Dan komen we te weten wat je kiest
Viggo of Tychoquote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ok, wij gaan het een beetje anders doen.. met echt unisex namen komen we er niet uit.
Maar ik merk dat ik wat apartere namen ook wel leuk vind.
Nou vond ik Lux leuk en hij niet, maar misschien heeft iemand meer inspiratie voor ons in die richting? ik vind Soren en Vidar ook wel leuk.
Kay(s) Jonah?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:47 schreef Malteser het volgende:
Voor de hand liggend:
Corné
Nelis
Johan
Marie
Marinus (mwa)
Wellicht heel veel namen die al 100 keer geopperd zijn maar ik doe nog een poging:quote:
Ja, gedoe joh.quote:
Ik had een Engelstalige app toen gedownload.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, gedoe joh.![]()
Maar gewoon echt niets niets niets meer hebben he![]()
Op de tweede naam na dan James of Jonah.. ligt beetje aan wat er beste bij de roepnaam zal passen.
Ik heb al 101 apps geprobeerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik had een Engelstalige app toen gedownload.
Gelood dat het gewoon babynames heet. Heb je zoiets al geprobeerd?
Misschien eens geschiedenisboeken lezen?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:22 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb al 101 apps geprobeerd.
En svb lijsten, vernoeming.nl, babybytes lijsten, fora's, kijken naar leden uit muziekbands en verschillende film casts via imdb![]()
Karel VI of Balthasar zijn ook niet echt mijn smaakquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Misschien eens geschiedenisboeken lezen?
Noooooooohquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:22 schreef Tink89 het volgende:
Edit: nevermind, manlief vetoot hem net![]()
Ik had mijnes mee voorquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
De mijne ook hoor..
Ik weet nu ook gewoon zeker dat mannen geen smaak hebben.
Ja, dat was mijn aller aller eerste keus.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ik had mijnes mee voorSasha
Is dat niks voor jullie? (Wij krijgen een meisje, dus helaasch, geen jongetjes-Sasha voor ons
)
Rambo dan?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn aller aller eerste keus.
Maar mijn vriend zegt dat het echt te meisjes is naar zijn smaak.
Een buurman uit onze straat krijgt eindelijk zijn lang gewenste zoon.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hahahaha.
Durf het niet eens voor de grap te vragen, straks zegtie ja leuk
Oh nou in dat geval had ik gezegd Reza (die wilde ik ook graag en hij niet) en dat is een voetballer volgens mijquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Een buurman uit onze straat krijgt eindelijk zijn lang gewenste zoon.
Hij en zijn hele familie zijn helemaal into voetbal en hij heeft het als professional net niet gered.
Hij wilt dus een voetbalnaam.
Ik bedoel maar...je opties zijn ruimer dan die van die vrouw.
Voor de rest zijn we het aardig eens, gelukkig. En er kwam wel een welgemeend 'sorry' uit, hij baalt er dan wel van dat het niet matcht zegmaar. Maar toegeven? Ho maar!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
De mijne ook hoor..
Ik weet nu ook gewoon zeker dat mannen geen smaak hebben.
Ik vind Sasha ook te meisje... ik ken geen enkele man die zo heet. Meestal als ik dat roep, lepelen jullie er zo tien op, maar ik kan er iig geen bedenken.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Is dat niks voor jullie? (Wij krijgen een meisje, dus helaasch, geen jongetjes-Sasha voor ons
)
Nouja, het wordt toch ook zijn kind? Dan wil je een naam die je allebei geweldig vindt. Misschien wil hij wel Alexhiyandryani'llio, gaat hij dan ook klagen dat jij niet toegeeft?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de rest zijn we het aardig eens, gelukkig. En er kwam wel een welgemeend 'sorry' uit, hij baalt er dan wel van dat het niet matcht zegmaar. Maar toegeven? Ho maar!
David?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Niet echt onze smaak denk ik. Thor vond ik wel leuk, maar niet als je een klein jongetje krijgt en die kans zit er bij ons kabouters dik in![]()
Ik heb aardig wat Davids gehad in de familie en die gingen allemaal voor hun 30ste dood.quote:
Mij? want ik zie nietquote:Op dinsdag 20 februari 2018 14:06 schreef Burdie het volgende:
Ik bedoelde David van David de kabouter.
Heb je een DM gestuurd.
Nee tuurlijk niet. Ik bedoelde meer: soms helpt het om een naam een tijdje af en toe te laten vallen en moet je 'erin groeien' ofzo. Daar hoop ik op, dat hij erin groeit en hem uiteindelijk net zo tof vindt als ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, het wordt toch ook zijn kind? Dan wil je een naam die je allebei geweldig vindt. Misschien wil hij wel Alexhiyandryani'llio, gaat hij dan ook klagen dat jij niet toegeeft?
Elias?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 14:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Namen die we hier overwogen hebben zijn: Morris(on), Noah, Sylvester, Jack, Oliver
Namen waar hij mee komt: Ronin, Odin, Cody, Connor
Namen waar ik mee kom: Reza, Sacha, Lux, Noël
Tweede naam mag Jonah of James worden.
Zo onmogelijk kan het toch niet zijn?![]()
[..]
Ik heb aardig wat Davids gehad in de familie en die gingen allemaal voor hun 30ste dood.
Dus liever niet.
Vind ik niet zo leuk bij Isa passen.quote:
Oh ja, volgens mij wist ik ditquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn aller aller eerste keus.
Maar mijn vriend zegt dat het echt te meisjes is naar zijn smaak.
Sowieso, Sascha Visserquote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:15 schreef Jentin het volgende:
[..]
Oh ja, volgens mij wist ik dit![]()
Ik heb toevallig een jongens-Sasha in de klas gehad afgelopen jaar. En dat is echt zo'n exemplaar waarvan je denkt: nou, als mijn zoon zó opdroogt, mag ik in m'n handjes knijpen. Superslim, aardig, beleefd en een mooie knul ook.
Is Ilja niks voor jullie? Of Ingmar?
Nee, Marly wel.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vinden jullie Marley te meisjesachtig? ben benieuwd wat mijn vriend gaat zeggen zo meteen als ik het ga voorstellen.
Ik houd niet van de on klank.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:20 schreef Jentin het volgende:
Ik vind Marley wel echt meisje, ja.
Lennon?
oh dat wist ik niet eens..quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:22 schreef maily het volgende:
[..]
En van Sitting on the dock of the Bay
Je man en jij allebei nietquote:
Hahaha, echt nooit dat ik hem in zn eentje een naam laat kiezenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:22 schreef maily het volgende:
[..]
Je man en jij allebei niet
Een tweeling zou makkelijker zijn; konden jullie allebei een naam uitkiezen
Thorstenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:47 schreef vencodark het volgende:
Dacht je van Thorsten?Echte jongensnaam, vrij uniek en mooi.
Vind ik.
Ach, in Nederland is het gewoon een voornaam. Ik ken er tenminste 1.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:08 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, ik lust best graag gember maar om m'n kind daarom nou Ingwer te noemen gaat me toch iets te ver
Ik ken er ook een .... volgens mij een jongen .....quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:15 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ach, in Nederland is het gewoon een voornaam. Ik ken er tenminste 1.
21 als eerste naam, 15 als volgnaam, daarmee is het in ieder geval niet 'gewoon'quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:15 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ach, in Nederland is het gewoon een voornaam. Ik ken er tenminste 1.
Woon je in Bergen op Zoom?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
Misschien niet zeer gebruikelijk dan, maar als je iemand met een naam kent, is het voor je gevoel niet een zeldzame naam natuurlijk.
Maily, die ik ken is een man ook.
Qua leeftijd zou dat bijna niet kunnen, dus er zijn er in ieder geval 2 in Nederlandquote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:32 schreef Mrs.Peel het volgende:
NeeIk woon in het Noorden, en het was een collega op mijn werk van 8 jaar geleden.
Robinsonquote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:59 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Vind ik niet zo leuk bij Isa passen.
Hecht daar niet ontzettend veel waarde aan, maar dit lijkt wel beetje veel.
Oh lamaar dan, mijn suggestiesquote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik houd niet van de on klank.
Net als Connor, Collin etc.
Ik ben niet makkelijk he
Ik dacht nog ff iets leuks te vinden op je uitgerekende datum: http://www.mijnnaamdag.nl/?type=zoekopdatum&dag=29&maand=aprilquote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind de betekenis van Espen wel echt zo enorm echt heel erg veel cool, maar meneer wil er niet eens over nadenken.
Haha Kathelijne was de tweede naam voor een meisje gewordenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:36 schreef maily het volgende:
[..]
Ik dacht nog ff iets leuks te vinden op je uitgerekende datum: http://www.mijnnaamdag.nl/?type=zoekopdatum&dag=29&maand=april
Karel?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha Kathelijne was de tweede naam voor een meisje geworden
Zeger & Boaz <3quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:08 schreef Jentin het volgende:
Sacre:
Senne
Maxim
Sweder
Zeger/Seger
Fender
Fedde
Miller
Roman
Boaz
Duco
Armin
Rowin
Myron
Yannick
Lewis
Jimi
Silas
Milo
Dante
Eden
Aram
Manu
Casper/Caspar
Quinten
En die zijn vast allemaal al eens genoemd. Ik ben een deel van het eisenpakket ook alweer kwijt![]()
Misschien inderdaad accepteren maar weer dat het hallelujahgevoel niet komt. Je zal de eerste niet zijn die bij de geboorte een soort openbaring heeft over de naam
Of gewoon Kees.quote:
Had je mijn lijstje van eerder op de dag ook gezien? Misschien wel hoor en stond er gewoon niks tussen, dat kan.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zeger & Boaz <3
vooral Zeger, maar wil mijn vriend niet.
We hebben niet echt een eisenpakket ofzo, het is allemaal meer smaak.
Letters maken niet uit, kinderen hebben mijn achternaam en dat is zo'n simpele naam waar werkelijk alles bij past.
En er dan toch nog niet uitkomen, ook best wel knap toch?![]()
[..]
Of gewoon Kees.
Had je mijn eerdere suggestie Kays gezien?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zeger & Boaz <3
vooral Zeger, maar wil mijn vriend niet.
We hebben niet echt een eisenpakket ofzo, het is allemaal meer smaak.
Letters maken niet uit, kinderen hebben mijn achternaam en dat is zo'n simpele naam waar werkelijk alles bij past.
En er dan toch nog niet uitkomen, ook best wel knap toch?![]()
[..]
Of gewoon Kees.
Ja Jonah stond ertussen (dat is met James een 2de naam optie) en Boaz vind ik leuk (maar mijn vriend dus niet haha).quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:28 schreef Malteser het volgende:
[..]
Had je mijn lijstje van eerder op de dag ook gezien? Misschien wel hoor en stond er gewoon niks tussen, dat kan.
Maar vind het zo rot dat jullie er niet uit komen.
Ik vind Kaj/Kai wel heel leuk, maar mijn vriend niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:29 schreef maily het volgende:
[..]
Had je mijn eerdere suggestie Kays gezien?
Jezusquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als tweede naam dan, en Justin als eerste naam.
Sja ... spreek het gewoon uit als Kees?!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jezuswaarom las ik nou weer als kaaiS.
Zal mijn schoonfamilie vast leuk en orgineel vinden.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:37 schreef maily het volgende:
[..]
Sja ... spreek het gewoon uit als Kees?!
Je wou toch een "Kees"-vernoeming?!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Zal mijn schoonfamilie vast leuk en orgineel vinden.
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jezuswaarom las ik nou weer als kaaiS.
Hoe kom je er op? Kay bestaat wel, maar Kays?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:29 schreef maily het volgende:
[..]
Had je mijn eerdere suggestie Kays gezien?
Volgens mij wou ze een "Kees"-vernoeming ... zuchtquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hoe kom je er op? Kay bestaat wel, maar Kays?
Hmmm. Kays/Qays is een Arabische naam vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:46 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens mij wou ze een "Kees"-vernoeming ... zucht
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hmmm. Kays/Qays is een Arabische naam vandaar mijn vraag.
Dat was Malteser toch en niet sacre?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:46 schreef maily het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat was Malteser toch en niet sacre?
Je bepaalt nog wel zelf tussen welke namen hij moet kiezen hè?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik laat gewoon de ambtenaar kiezen.
Dat is alweer te lastig als mijn vriend en ik het daar over eens moeten worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bepaalt nog wel zelf tussen welke namen hij moet kiezen hè?
quote:Op maandag 19 februari 2018 23:04 schreef Wolken het volgende:
Wij mogen een jongensnaam verzinnen en bij mijn vorige zwangerschap ( die in een miskraam is geeindigd ) hadden we zowel een jongens- als een meisjesnaam. Maar nu we weten dat we een jongen krijgen twijfel ik aan de naam. Als het een meisje zou zijn was het Ronja. Probleem is. is dat vriendlief 1001 mensen kent en een naam wilt die niet in zijn vriendengroep en omgeving voorkomt. Dus Tom en Koen vallen voor hem af. We willen graag een echte Hollandse naam.
Nou ben ik wel benieuwd!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens hier geen sprake van ieder een naam kiezen. De naam diein gedachten heeft vind ik zo bekakt in de huidige tijd dat die het niet gaat halen als roepnaam
That was me!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:46 schreef maily het volgende:
[..]
http://noemenenvernoemen.nl/oorsprong/cornelis/quote:Op woensdag 21 februari 2018 07:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
That was me!Maar Kays wordt ‘m niet. Dan gewoon Kees maar dat wordt ‘m ook niet.
Helemaal prima, mag hij zelf de naam verzinnenquote:Op woensdag 21 februari 2018 03:19 schreef vencodark het volgende:
Straks heb je eindelijk een prachtige naam gevonden en dan wilt Sacre’s zoon over 18 jaar liever een meisje zijn.
Denk dat ze het hier in regio verkeerd zullen uitspreken.quote:
ik heb een collega die zo heet. Hij draagt hoodies en heeft een oorbel en een kaalgeschoren hoofd. Briljante combinatiequote:
quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan blijkt het een ginger te zijn. Hoef je hem alleen maar Rick te noemen.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:50 schreef Unihipili het volgende:
En als 'ie niet kan praten is het een stommerick.
Leuk om te horen dat de keus daar wel opgevallen was uiteindelijk.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
)
Ja, ik was ook echt evenquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Leuk om te horen dat de keus daar wel opgevallen was uiteindelijk.
Eens. Hier was het ook nooit een meisjesnaam geworden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:11 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ja, ik was ook echt evendat we 'm nu niet kunnen gebruiken. Voor een meisje vind ik het gek genoeg weer niks.
Ja, allemaal niet mijn smaakquote:Op donderdag 22 februari 2018 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
SacreCoeur, is Rune al voorbij gekomen? Dat vind ik zo heerlijk zacht en toch jongensachtig klinken.
En in het kader van Ronja die langs kwam in dit topic: Birk natuurlijk!Of Mattis, of Per...
Yeah.quote:Op donderdag 22 februari 2018 12:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, allemaal niet mijn smaak![]()
Vooral Birk&Per niet haha.
Maar ik geloof dat we iets hebben nu.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Da's toch een KVK liedje?
Rik rik, stommerik, rik rik viezerik, rik rik gemenerik rik rik rik
Jeugdsentiment
Ja, ik hou daar persoonlijk dus wel heel erg van. Maar ik ben misschien een beetje raar daar in. Maar zo'n naam blijft vaak goed hangen. Van heel veel mensen die ik in het verleden gekend heb met zo'n namencombinatie kan ik nu nog steeds de volledige naam oprakelen, en ik ben normaal heel slecht in namenquote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
een waarde aan, mij hij vind het een dingetje. Plus
Ik heb daar op zich geen problemen mee, maar zou nooit voor SS kiezen..quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dubbeling in voorletters? Wij verwachten in juli ons eerste kindje en mijn vriend van een dubbeling niets. Onze achternaam begint met een S en ik vind bijvoorbeeld Stan een leuke naam. Dan krijg je dus SS. Ik hecht daar geen waarde aan, mij hij vind het een dingetje. Plus hij vind het gek als eerste letter voornaam en achternaam hetzelfde zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jongensnaam is wat lastiger... Yuri vinden we allebei wel erg leuk maar dat wordt op zo veel verschillende manieren geschreven dus dat wordt spellen (is geen ramp tho). En ik vind Ilja ook wel tof. M'n vriend heeft dan meer met Tom, maar dat vind ik niet zo'n leuke.
We hebben nog wel even de tijd gelukkig. Wel leuk om hier mee te lezen en inspiratie op te doen.
Zou mij niets uitmaken en ik denk voor mijn vriend ook niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dubbeling in voorletters? Wij verwachten in juli ons eerste kindje en mijn vriend van een dubbeling niets. Onze achternaam begint met een S en ik vind bijvoorbeeld Stan een leuke naam. Dan krijg je dus SS. Ik hecht daar geen waarde aan, mij hij vind het een dingetje. Plus hij vind het gek als eerste letter voornaam en achternaam hetzelfde zijn.
Ook als het SS is?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik hou daar persoonlijk dus wel heel erg van. Maar ik ben misschien een beetje raar daar in. Maar zo'n naam blijft vaak goed hangen. Van heel veel mensen die ik in het verleden gekend heb met zo'n namencombinatie kan ik nu nog steeds de volledige naam oprakelen, en ik ben normaal heel slecht in namen
No problemo. Zowel mijn man als zoon zijn beide S.S. (ok.. zoon heeft nog een 2e naam).quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
ja. Ook als het ss is.quote:
ja, ik hoor dat vaker mensen zeggen maar ik heb dat dus écht niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:51 schreef trui het volgende:
Nou, er zijn niet veel combinaties die zo erg zijn als deze, vind ik. Nou ja, of 't moet NSB zijn ofzo.
What she says!quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik hoor dat vaker mensen zeggen maar ik heb dat dus écht niet.
Hoe vaak zet je nou je initialen achter elkaar?
Eens.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook ja met LL! Ik vind heel veel namen prima met dezelfde letter voornaam als achternaam, maar wij zitten met de L en hoewel ik best veel namen met de L mooi vind, vind ik de combinatie met de achternaam vaak net een artiestennaam of een suske en wisketitel of gewoon lelijk.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:49 schreef Tink89 het volgende:
Desnoods een tweede naam ertussen?
Ik vind LL lelijk uitspreken bijvoorbeeld. Krijg ik zo'n 'Liesjeleerdelotjelopenlangsdelangelindelaan'-gevoel van. Gelukkig begint onze achternaam met een W en vind ik geen enkele kindernaam met een W op ons lijstje
Tja zo'n bank heeft dat in elk IBAN-nummer staan.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:51 schreef trui het volgende:
Nou, er zijn niet veel combinaties die zo erg zijn als deze, vind ik. Nou ja, of 't moet NSB zijn ofzo.
Ofquote:Op donderdag 22 februari 2018 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Da's toch een KVK liedje?
Rik rik, stommerik, rik rik viezerik, rik rik gemenerik rik rik rik
Jeugdsentiment
Waarom ligt HH dan gevoelig?quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:45 schreef lunapuella het volgende:
Maakt een tussenvoegsel in de achternaam nog uit? Ik ben zelf L. de L. en vind het daardoor wel te doen. Maar de kinderen hebben/krijgen de naam van mijn man, een 'Van H.' Ik vind zelf veel meisjesnamen met een H erg mooi, maar twijfel of ik dat vind kunnen qua combinatie... (Helemaal omdat HH toch wat gevoeliger ligt dan bijvoorbeeld LL)
Nou, wel dus. Ik snap ook dat niet iedereen daar rekening mee houdt, maar het is een associatie die ik toch liever vermijd als het even kan.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom ligt HH dan gevoelig?
Oh wacht, toch niet omdat heil hijdienietgenoemdmagworden? Da's toch vergezocht?
In je paraaf, bijvoorbeeld. Toch best regelmatig.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
We beginnen oud te wordenquote:Op donderdag 22 februari 2018 14:47 schreef trui het volgende:
Ik zou dat toch echt wel proberen te vermijden, dat de initialen SS worden.
Als mijn oudste een meisje was geweest dan waren de initialen van de voornamen K.A.Y. geweest, en dat was waarschijnlijk uiteindelijk ook de afkorting van de roepnaam geworden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:30 schreef vencodark het volgende:
Ik had een lerares die als initialen AD had.
En die heette ook Adeé.
Zo ken ik een kindje die Jos O.S. *achternaam* heetquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn oudste een meisje was geweest dan waren de initialen van de voornamen K.A.Y. geweest, en dat was waarschijnlijk uiteindelijk ook de afkorting van de roepnaam geworden.
Maar het werd een jongen die een tweede naam kreeg zodat zijn initialen geen BH hoefden te zijn als hij dat vervelend zou vinden, maar hij gebruikt die tweede initiaal expres nooit.
Ja, met korte namen is dat wel te doen idd.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:42 schreef Poes. het volgende:
[..]
Zo ken ik een kindje die Jos O.S. *achternaam* heet
Amateur, Prins Bernhard had 9 voornamenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, met korte namen is dat wel te doen idd.
Mijn jongste heeft een voornaam van 7 letters, dat gaat m dan niet worden
So true, wij zijn niet waardigquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Amateur, Prins Bernhard had 9 voornamen
quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk bij HH eerder aan:
[ afbeelding ]
(ook geen gewenste associatie imo, maar toch)
Nou...quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:30 schreef vencodark het volgende:
Ik had een lerares die als initialen AD had.
En die heette ook Adeé.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat is een mooiere spelling?Bij die eerste staat er iets heel anders dan bij de andere 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zo'n een bekende blogster spelt haar naam op die wijze, blijkbaar bestaat die manier van spellen ook. Is niet heel gebruikelijk.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij die eerste staat er iets heel anders dan bij de andere 2.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat is een mooiere spelling?AssiyaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die -y vind ik dan weer vreselijk, grrrrrr! Wil een -y in de naam vermijden. Mijn naam kan je ook met een y- schrijven. Ben blij dat mijn ouders niet voor die spelling hebben gekozen.quote:
Waarom vraag je dan om meningen? Als de schrijfwijze je niet aanstaat?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Die -y vind ik dan weer vreselijk, grrrrrr! Wil een -y in de naam vermijden. Mijn naam kan je ook met een y- schrijven. Ben blij dat mijn ouders niet voor die spelling hebben gekozen.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan om meningen? Als de schrijfwijze je niet aanstaat?
Ik hou ook niet van de Y. Maar vind assiya wel mooier ogen dan Assia.Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, zo'n een bekende blogster spelt haar naam op die wijze, blijkbaar bestaat die manier van spellen ook. Is niet heel gebruikelijk.
Ja, maar als Assiya met een y geen optie is voor je, benoem hem dan niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.
doet me denken aan ASCIIquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.
Oh, ik las hem toch wel als Assia en niet als Ascia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.
Niet Saskia zonder S dus, want zo zullen mensen de naam wel uitspreken als ze hem lezen.
Maar, een -c is toch niet -k? Ik lees Ascia namelijk wel gewoon als Assia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.
Niet Saskia zonder S dus, want zo zullen mensen de naam wel uitspreken als ze hem lezen.
Hoe spreek je scooter uit dan?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar, een -c is toch niet -k? Ik lees Ascia namelijk wel gewoon als Assia.
[..]
Kan. Maar ik denk dat ik hem zonder keuze menu ook als Assia had gelezen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanwege het keuzemenu dat we hadden misschien?
Dan verschillen we daarin.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik niet, ik zou het net lezen als in escaleren.
Bestaat niet bij ons. Wel een vreselijke s. Begint mijn naam ook mee en vind het vreselijk. Mond doet zeer na die s uitgesproken te hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin.
Daarnaast is sk niet echt een Arabische klank.
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin.
Daarnaast is sk niet echt een Arabische klank.
Geen idee.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik leerde cent, citroen, cylinder om te onthouden met welke klinker je de c hoort uit te spreken met de s-klank.
Daarmee volgt wel assia als uitspraak van ascia.
Maar dat jij dat logischer vindt doet toch niks af aan de algemene regel dat een c voor een i wordt uitgesproken als s? Mijn gevoel zegt ook askia hoor, en misschien zelfs askietroen, maar daarvoor heb ik dus ooit dat rijtje gestampt.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.
Kortom: doe maar niet, MaghreVeel te ingewikkeld.
Nee, wat ik logisch vind heeft inderdaad nog nooit de regels bepaald, helaasquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Maar dat jij dat logischer vindt doet toch niks af aan de algemene regel dat een c voor een i wordt uitgesproken als s? Mijn gevoel zegt ook askia hoor, en misschien zelfs askietroen, maar daarvoor heb ik dus ooit dat rijtje gestampt.
En dit, jaquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
edit: goed gesprek wel, over de uitspraak van het fictieve woord ascitroen![]()
Oh, zo! Daar ga ik eens over nadenken. Of ik voorbeelden kan verzinnen, bedoel ik. Zal wel niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:43 schreef Jentin het volgende:
[..]
Nee, wat ik logisch vind heeft inderdaad nog nooit de regels bepaald, helaasIk bedoelde meer dat ik me dus afvraag of die regel nog opgaat als er voor die c nog een andere klank/medeklinker staat
Dat weet ik dus niet, maar ik dacht gevoelsmatig van niet.
Of aan Cassiopeia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:17 schreef Unihipili het volgende:
Bij Assia denk ik aan Cassia, zo'n plant.
Ik ookquote:
Nerds.quote:
quote:
Hehehe, blijft lastig namen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.
Kortom: doe maar niet, MaghreVeel te ingewikkeld.
Ik vind het sowieso meer een typenaam voor de nieuwste Daihatsu ofzo: 'Nu met gratis automaat: de Daihatsu Ascia/Assia'.
De uitspraak is Essie-ja. Zoiets.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:12 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik ookEn daarom las ik ook Askia.
Ik spreek Assia en Assiya ook anders uit, overigens.
AS-sia en as-SiJA. Ofzo...
Oh ja, afhankelijk van klinker of medeklinker toch? Was het zoiets? Lang geleden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat daarna komt Charlotte en Christel beginnen allebei met ch.
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh ja, afhankelijk van klinker of medeklinker toch? Was het zoiets? Lang geleden.
[..]
Ah ok. Dat is mijn voornaam. Maar docenten spraken het vroeger uit als G.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:45 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.
Bij jouw naam als SJ, net als Charlotte.
Maar Chris dus idd als K.
Kan ook nog als G denk ik, maar weet zo geen voorbeeld 🤔
Scenequote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?
Ja, zonder de naam te kennen zou ik ook niet goed weten wat ik er van zou moeten makenquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah ok. Dat is mijn voornaam. Maar docenten spraken het vroeger uit als G.
Hahaha ja, maar een g klank is wel erg ver gezocht.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, zonder de naam te kennen zou ik ook niet goed weten wat ik er van zou moeten maken
Ja, ik zou wel een SJ doen, maar de rest gewoon helemaal verkeerd denk ikquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha ja, maar een g klank is wel erg ver gezocht.
Ik denk dat jij het prima zou kunnen uitspreken!quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, ik zou wel een SJ doen, maar de rest gewoon helemaal verkeerd denk ik
Chaim?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:45 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.
Bij jouw naam als SJ, net als Charlotte.
Maar Chris dus idd als K.
Kan ook nog als G denk ik, maar weet zo geen voorbeeld 🤔
Die naam ken ik nietquote:
Chaim is dacht ik een Hebreeuwse naam?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Die naam ken ik nietMaar daardoor bedenk ik wel net dat ik een Chiem ken
quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:34 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Maar ook![]()
![]()
![]()
![]()
tot in de tiende macht, want ik blijk dit dus al sinds jaar en dag verkeerd te zeggen
![]()
Een mooie voor het 'Dingen die je pas jaren later begrepen hebt'-topic in GC.
Nee, als Giemquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Chaim is dacht ik een Hebreeuwse naam?
Chiem? Hoe spreek je dat uit? Sjiem?
ascendantquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook een goeie!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |