Ik heb daar op zich geen problemen mee, maar zou nooit voor SS kiezen..quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dubbeling in voorletters? Wij verwachten in juli ons eerste kindje en mijn vriend van een dubbeling niets. Onze achternaam begint met een S en ik vind bijvoorbeeld Stan een leuke naam. Dan krijg je dus SS. Ik hecht daar geen waarde aan, mij hij vind het een dingetje. Plus hij vind het gek als eerste letter voornaam en achternaam hetzelfde zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jongensnaam is wat lastiger... Yuri vinden we allebei wel erg leuk maar dat wordt op zo veel verschillende manieren geschreven dus dat wordt spellen (is geen ramp tho). En ik vind Ilja ook wel tof. M'n vriend heeft dan meer met Tom, maar dat vind ik niet zo'n leuke.
We hebben nog wel even de tijd gelukkig. Wel leuk om hier mee te lezen en inspiratie op te doen.
Zou mij niets uitmaken en ik denk voor mijn vriend ook niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van dubbeling in voorletters? Wij verwachten in juli ons eerste kindje en mijn vriend van een dubbeling niets. Onze achternaam begint met een S en ik vind bijvoorbeeld Stan een leuke naam. Dan krijg je dus SS. Ik hecht daar geen waarde aan, mij hij vind het een dingetje. Plus hij vind het gek als eerste letter voornaam en achternaam hetzelfde zijn.
Ook als het SS is?quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik hou daar persoonlijk dus wel heel erg van. Maar ik ben misschien een beetje raar daar in. Maar zo'n naam blijft vaak goed hangen. Van heel veel mensen die ik in het verleden gekend heb met zo'n namencombinatie kan ik nu nog steeds de volledige naam oprakelen, en ik ben normaal heel slecht in namen
No problemo. Zowel mijn man als zoon zijn beide S.S. (ok.. zoon heeft nog een 2e naam).quote:Op donderdag 22 februari 2018 13:37 schreef Leonie91 het volgende:
ja. Ook als het ss is.quote:
ja, ik hoor dat vaker mensen zeggen maar ik heb dat dus écht niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:51 schreef trui het volgende:
Nou, er zijn niet veel combinaties die zo erg zijn als deze, vind ik. Nou ja, of 't moet NSB zijn ofzo.
What she says!quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik hoor dat vaker mensen zeggen maar ik heb dat dus écht niet.
Hoe vaak zet je nou je initialen achter elkaar?
Eens.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook ja met LL! Ik vind heel veel namen prima met dezelfde letter voornaam als achternaam, maar wij zitten met de L en hoewel ik best veel namen met de L mooi vind, vind ik de combinatie met de achternaam vaak net een artiestennaam of een suske en wisketitel of gewoon lelijk.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:49 schreef Tink89 het volgende:
Desnoods een tweede naam ertussen?
Ik vind LL lelijk uitspreken bijvoorbeeld. Krijg ik zo'n 'Liesjeleerdelotjelopenlangsdelangelindelaan'-gevoel van. Gelukkig begint onze achternaam met een W en vind ik geen enkele kindernaam met een W op ons lijstje
Tja zo'n bank heeft dat in elk IBAN-nummer staan.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:51 schreef trui het volgende:
Nou, er zijn niet veel combinaties die zo erg zijn als deze, vind ik. Nou ja, of 't moet NSB zijn ofzo.
Ofquote:Op donderdag 22 februari 2018 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Da's toch een KVK liedje?
Rik rik, stommerik, rik rik viezerik, rik rik gemenerik rik rik rik
Jeugdsentiment
Waarom ligt HH dan gevoelig?quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:45 schreef lunapuella het volgende:
Maakt een tussenvoegsel in de achternaam nog uit? Ik ben zelf L. de L. en vind het daardoor wel te doen. Maar de kinderen hebben/krijgen de naam van mijn man, een 'Van H.' Ik vind zelf veel meisjesnamen met een H erg mooi, maar twijfel of ik dat vind kunnen qua combinatie... (Helemaal omdat HH toch wat gevoeliger ligt dan bijvoorbeeld LL)
Nou, wel dus. Ik snap ook dat niet iedereen daar rekening mee houdt, maar het is een associatie die ik toch liever vermijd als het even kan.quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom ligt HH dan gevoelig?
Oh wacht, toch niet omdat heil hijdienietgenoemdmagworden? Da's toch vergezocht?
In je paraaf, bijvoorbeeld. Toch best regelmatig.quote:Op donderdag 22 februari 2018 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
We beginnen oud te wordenquote:Op donderdag 22 februari 2018 14:47 schreef trui het volgende:
Ik zou dat toch echt wel proberen te vermijden, dat de initialen SS worden.
Als mijn oudste een meisje was geweest dan waren de initialen van de voornamen K.A.Y. geweest, en dat was waarschijnlijk uiteindelijk ook de afkorting van de roepnaam geworden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:30 schreef vencodark het volgende:
Ik had een lerares die als initialen AD had.
En die heette ook Adeé.
Zo ken ik een kindje die Jos O.S. *achternaam* heetquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn oudste een meisje was geweest dan waren de initialen van de voornamen K.A.Y. geweest, en dat was waarschijnlijk uiteindelijk ook de afkorting van de roepnaam geworden.
Maar het werd een jongen die een tweede naam kreeg zodat zijn initialen geen BH hoefden te zijn als hij dat vervelend zou vinden, maar hij gebruikt die tweede initiaal expres nooit.
Ja, met korte namen is dat wel te doen idd.quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:42 schreef Poes. het volgende:
[..]
Zo ken ik een kindje die Jos O.S. *achternaam* heet
Amateur, Prins Bernhard had 9 voornamenquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, met korte namen is dat wel te doen idd.
Mijn jongste heeft een voornaam van 7 letters, dat gaat m dan niet worden
So true, wij zijn niet waardigquote:Op donderdag 22 februari 2018 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Amateur, Prins Bernhard had 9 voornamen
quote:Op donderdag 22 februari 2018 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk bij HH eerder aan:
[ afbeelding ]
(ook geen gewenste associatie imo, maar toch)
Nou...quote:Op donderdag 22 februari 2018 16:30 schreef vencodark het volgende:
Ik had een lerares die als initialen AD had.
En die heette ook Adeé.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat is een mooiere spelling?Bij die eerste staat er iets heel anders dan bij de andere 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, zo'n een bekende blogster spelt haar naam op die wijze, blijkbaar bestaat die manier van spellen ook. Is niet heel gebruikelijk.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij die eerste staat er iets heel anders dan bij de andere 2.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat is een mooiere spelling?AssiyaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die -y vind ik dan weer vreselijk, grrrrrr! Wil een -y in de naam vermijden. Mijn naam kan je ook met een y- schrijven. Ben blij dat mijn ouders niet voor die spelling hebben gekozen.quote:
Waarom vraag je dan om meningen? Als de schrijfwijze je niet aanstaat?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Die -y vind ik dan weer vreselijk, grrrrrr! Wil een -y in de naam vermijden. Mijn naam kan je ook met een y- schrijven. Ben blij dat mijn ouders niet voor die spelling hebben gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan om meningen? Als de schrijfwijze je niet aanstaat?
Ik hou ook niet van de Y. Maar vind assiya wel mooier ogen dan Assia.Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, zo'n een bekende blogster spelt haar naam op die wijze, blijkbaar bestaat die manier van spellen ook. Is niet heel gebruikelijk.
Ja, maar als Assiya met een y geen optie is voor je, benoem hem dan niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.
doet me denken aan ASCIIquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Staan nog altijd twee andere manieren zonder de -y. Neig naar Ascia met een -c.
Oh, ik las hem toch wel als Assia en niet als Ascia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.
Niet Saskia zonder S dus, want zo zullen mensen de naam wel uitspreken als ze hem lezen.
Maar, een -c is toch niet -k? Ik lees Ascia namelijk wel gewoon als Assia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als je kind in NL opgroeit mag je/ze haar hele leven uitleggen dat het geen Askia is.
Niet Saskia zonder S dus, want zo zullen mensen de naam wel uitspreken als ze hem lezen.
Hoe spreek je scooter uit dan?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar, een -c is toch niet -k? Ik lees Ascia namelijk wel gewoon als Assia.
[..]
Kan. Maar ik denk dat ik hem zonder keuze menu ook als Assia had gelezen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanwege het keuzemenu dat we hadden misschien?
Dan verschillen we daarin.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik niet, ik zou het net lezen als in escaleren.
Bestaat niet bij ons. Wel een vreselijke s. Begint mijn naam ook mee en vind het vreselijk. Mond doet zeer na die s uitgesproken te hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin.
Daarnaast is sk niet echt een Arabische klank.
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin.
Daarnaast is sk niet echt een Arabische klank.
Geen idee.quote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:14 schreef Lemijn het volgende:
Ik leerde cent, citroen, cylinder om te onthouden met welke klinker je de c hoort uit te spreken met de s-klank.
Daarmee volgt wel assia als uitspraak van ascia.
Maar dat jij dat logischer vindt doet toch niks af aan de algemene regel dat een c voor een i wordt uitgesproken als s? Mijn gevoel zegt ook askia hoor, en misschien zelfs askietroen, maar daarvoor heb ik dus ooit dat rijtje gestampt.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.
Kortom: doe maar niet, MaghreVeel te ingewikkeld.
Nee, wat ik logisch vind heeft inderdaad nog nooit de regels bepaald, helaasquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Maar dat jij dat logischer vindt doet toch niks af aan de algemene regel dat een c voor een i wordt uitgesproken als s? Mijn gevoel zegt ook askia hoor, en misschien zelfs askietroen, maar daarvoor heb ik dus ooit dat rijtje gestampt.
En dit, jaquote:Op donderdag 22 februari 2018 19:40 schreef Lemijn het volgende:
[..]
edit: goed gesprek wel, over de uitspraak van het fictieve woord ascitroen![]()
Oh, zo! Daar ga ik eens over nadenken. Of ik voorbeelden kan verzinnen, bedoel ik. Zal wel niet.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:43 schreef Jentin het volgende:
[..]
Nee, wat ik logisch vind heeft inderdaad nog nooit de regels bepaald, helaasIk bedoelde meer dat ik me dus afvraag of die regel nog opgaat als er voor die c nog een andere klank/medeklinker staat
Dat weet ik dus niet, maar ik dacht gevoelsmatig van niet.
Of aan Cassiopeia.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:17 schreef Unihipili het volgende:
Bij Assia denk ik aan Cassia, zo'n plant.
Ik ookquote:
Nerds.quote:
quote:
Hehehe, blijft lastig namen.quote:Op donderdag 22 februari 2018 19:37 schreef Jentin het volgende:
[..]
Maar ascitroen zou bij mij dan bijvoorbeeld wel weer askietroen worden, niet assietroen.
Kortom: doe maar niet, MaghreVeel te ingewikkeld.
Ik vind het sowieso meer een typenaam voor de nieuwste Daihatsu ofzo: 'Nu met gratis automaat: de Daihatsu Ascia/Assia'.
De uitspraak is Essie-ja. Zoiets.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:12 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik ookEn daarom las ik ook Askia.
Ik spreek Assia en Assiya ook anders uit, overigens.
AS-sia en as-SiJA. Ofzo...
Oh ja, afhankelijk van klinker of medeklinker toch? Was het zoiets? Lang geleden.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat daarna komt Charlotte en Christel beginnen allebei met ch.
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh ja, afhankelijk van klinker of medeklinker toch? Was het zoiets? Lang geleden.
[..]
Ah ok. Dat is mijn voornaam. Maar docenten spraken het vroeger uit als G.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:45 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.
Bij jouw naam als SJ, net als Charlotte.
Maar Chris dus idd als K.
Kan ook nog als G denk ik, maar weet zo geen voorbeeld 🤔
Scenequote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar wat voor woorden met klinker-sc-klinker zou je wel als een s-klank uitspreken dan?
Ja, zonder de naam te kennen zou ik ook niet goed weten wat ik er van zou moeten makenquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah ok. Dat is mijn voornaam. Maar docenten spraken het vroeger uit als G.
Hahaha ja, maar een g klank is wel erg ver gezocht.quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, zonder de naam te kennen zou ik ook niet goed weten wat ik er van zou moeten maken
Ja, ik zou wel een SJ doen, maar de rest gewoon helemaal verkeerd denk ikquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha ja, maar een g klank is wel erg ver gezocht.
Ik denk dat jij het prima zou kunnen uitspreken!quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:50 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, ik zou wel een SJ doen, maar de rest gewoon helemaal verkeerd denk ik
Chaim?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:45 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik wilde idd zeggen afhankelijk van de naam.
Bij jouw naam als SJ, net als Charlotte.
Maar Chris dus idd als K.
Kan ook nog als G denk ik, maar weet zo geen voorbeeld 🤔
Die naam ken ik nietquote:
Chaim is dacht ik een Hebreeuwse naam?quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Die naam ken ik nietMaar daardoor bedenk ik wel net dat ik een Chiem ken
quote:
quote:Op donderdag 22 februari 2018 20:34 schreef Jentin het volgende:
[..]![]()
Maar ook![]()
![]()
![]()
![]()
tot in de tiende macht, want ik blijk dit dus al sinds jaar en dag verkeerd te zeggen
![]()
Een mooie voor het 'Dingen die je pas jaren later begrepen hebt'-topic in GC.
Nee, als Giemquote:Op donderdag 22 februari 2018 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Chaim is dacht ik een Hebreeuwse naam?
Chiem? Hoe spreek je dat uit? Sjiem?
ascendantquote:Op donderdag 22 februari 2018 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |