abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177223222
De Tweede Kamer wil de massamoord door Turken op Armeniėrs erkennen als 'de Armeense genocide'. De gevoelige discussie speelt al jaren en onder aanvoering van ChristenUnie-Kamerlid Voordewind willen de regeringspartijen nu uitspreken dat er sprake is van genocide. Vermoedelijk krijgen ze steun van een brede Kamermeerderheid. De Kamer gaat niet zover om ook het kabinet te vragen de term over te nemen.

De Kamer vraagt het kabinet wel in april voor het eerst een bewindspersoon te sturen naar de herdenking van de genocide. Die plechtigheid is in de Armeense hoofdstad Jerevan. Het kabinet moet nog op die oproep reageren, maar volgens Haagse bronnen zal de reactie positief zijn.

Ottomaanse Rijk
De kwestie ligt internationaal erg gevoelig. En ook in Nederland is al jaren discussie over hoe de gebeurtenissen in 1915 in het Ottomaanse Rijk precies moeten worden genoemd. Destijds werden honderdduizenden Armeniėrs vermoord. De Turkse regering vindt dat er geen sprake is van genocide en reageert steeds woedend als landen overgaan tot erkenning.

De Kamer heeft in 2004 ook al eens van 'Armeense genocide' gesproken, maar dat gebeurde toen meer indirect. In het regeerakkoord staat dat bij de erkenning van genocides uitspraken van internationale hoven, conclusies uit wetenschappelijk onderzoek en vaststellingen door de Verenigde Naties, leidend moeten zijn.

Het kabinet wil steeds niet verder gaan dan het over de 'kwestie van de Armeense genocide' te hebben en bij de 100-jarige herdenking in 2015 was Nederland alleen vertegenwoordigd door een ambassadeur.

Elk lustrum
Dit jaar zal dus voor het eerst een regeringsdelegatie naar Jerevan gaan. Daarna moet er elk lustrumjaar opnieuw een lid van het kabinet aanwezig zijn.

Voordewind noemt erkenning een signaal voor de nabestaanden en voor eventuele daders in de toekomst. En aanwezigheid van het kabinet bij de herdenking is volgens hem een grote stap vooruit en een helder teken dat de Nederlandse regering hier een duidelijk standpunt over inneemt.

Hij stelt dat je je bij dit soort afwegingen niet moet laten leiden door wat andere landen ervan zouden kunnen vinden: "Wij zijn de hoofdstad van het internationaal recht, en we moeten ons duidelijk uitspreken over dingen die echt fout gaan in de wereld."

Verhouding met Turkije
De relatie tussen Nederland en Turkije is ernstig bekoeld sinds de gebeurtenissen van maart vorig jaar. Nederland verbood Turkse ministers toen hier campagne te voeren voor een Turks referendum en Turkije ontzegde de Nederlandse ambassadeur de toegang tot het land.

Vorige week maakte de inmiddels opgestapte minister Zijlstra bekend dat Nederland zijn ambassadeur in Turkije officieel terugtrekt, omdat er nog geen oplossing is voor het conflict tussen de twee landen.

https://nos.nl/artikel/22(...)nocide-erkennen.html?

Fantastisch nieuws. Mooi dat de CU zich jarenlang hier sterk voor heeft gemaakt. Turkije moet haar eigen geschiedenis eens onder de ogen zien.
pi_177223227
c_/
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:32:03 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177223238
pi_177223241
Lijkt me een goed idee.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:32:46 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177223244
Erdogans buikspreekpop begint nu al te sputteren.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:33:34 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177223251
Zou eens tijd worden.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:35:05 #7
396550 Richestorags
pi_177223271
Dit gaat een hoop 5e colonne genot opleveren.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 08:35:30 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223277
het is natuurlijk wel echt superlullig voor de eventueel gegenocideerden enzo maar wat heeft Nederland hier nu in godsnaam mee te maken?

waarom houden Nederlandse politici zich hiermee bezig?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177223325
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:35 schreef sp3c het volgende:
het is natuurlijk wel echt superlullig voor de eventueel gegenocideerden enzo maar wat heeft Nederland hier nu in godsnaam mee te maken?

Dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:41:57 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177223347
Dat wordt weer rellende vlaggenzwaaiende Turken in de binnenstad.
pi_177223355
Wat een vreemd bericht. Het begrip "genocide" is immers oorspronkelijk gedefinieerd als "wat de voorlopers van de Turken met de Armeniėrs deden".
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177223362
quote:

Omdat hier Nederlanders wonen met Armeense roots die eens willen dat de Nederlandse regering Turkije het eens duidelijk maakt dat wat ze hebben gedaan genocide is.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 08:43:49 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223386
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat hier Nederlanders wonen met Armeense roots die eens willen dat de Nederlandse regering Turkije het eens duidelijk maakt dat wat ze hebben gedaan genocide is.
er wonen ook Nederlanders met Turkse roots die vinden dat het helemaal geen genocide was

vecht die rotzooi lekker daar uit man, Nederland heeft hier echt helemaal niets te winnen
pi_177223431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

er wonen ook Nederlanders met Turkse roots die vinden dat het helemaal geen genocide was

vecht die rotzooi lekker daar uit man, Nederland heeft hier echt helemaal niets te winnen
Ja er wonen hier ook Nederlanders met Turkse roots die denken dat het geen genocide. Daar hebben geleerden en historici onderzoek naar gedaan en ik kan je vertellen dan een overgrote deel het als genocide erkent. Trouwens politiek stopt niet bij de grens. Nederland heeft hier niks mee te winnen? Wat valt er te verliezen? Banden verslechteren met een dictator? Die ben ik liever kwijt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 16:41:24 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:48:44 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177223449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die zogenaamde Nederlanders voelen zich Turks. En steunen Erdolf. Daar tegen in gaan is alleen maar goed denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:50:25 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177223485
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja er wonen hier ook Nederlanders met Turkse roots die denken dat het geen genocide. Daar hebben geleerden en historicusses onderzoek naar gedaan en ik kan je vertellen dan een overgrote deel het als genocide erkent. Trouwens politiek stopt niet bij de grens. Nederland heeft hier niks mee te winnen? Wat valt er te verliezen? Banden verslechteren met een dictator? Die ben ik liever kwijt.
Navolid, potentieel EU-lid, vluchtelingendeal en nog veel meer ongein en jij denkt dat banden breken een oplossing is.

Grappig dit. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:51:21 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177223503
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:50 schreef _--_ het volgende:

[..]

Navolid, potentieel EU-lid, vluchtelingendeal en nog veel meer ongein en jij denkt dat banden breken een oplossing is.

Een dictator steunen is niet grappig toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177223523
quote:

[..]

Ja er wonen hier ook Nederlanders met Turkse roots die denken dat het geen genocide. Daar hebben geleerden en historicusses onderzoek naar gedaan en ik kan je vertellen dan een overgrote deel het als genocide erkent. Trouwens politiek stopt niet bij de grens.
Er zijn ook genoeg geleerden die het niet als genocide erkennen.

Maar omdat die mensen worden gedemoniseerd worden die stemmen genegeerd. En ik heb het over niet Turkse personen.

Past namelijk niet in het Westerse straatje. Vergeet niet dat er vanuit een Judeo-Christelijke (hello Wilders) visie werd gekeken destijds. En dan is het makkelijker om te schreeuwen bloeddorstige Ottomanen, onze Christelijke broeders worden afgeslacht daar.

Overigens zijn er ook genoeg misdaden tegen de Turken gepleegd door de Armenen, Grieken en weet ik veel wat. Dat krijg je als je andere volkeren niet afslacht (!). Want dat konden de Ottomanen ook doen namelijk.

Als deze post je niet bevalt verhuis maar naar een land waar er geen vrije meningsuiting is. Peace out.
pi_177223525
Trouwens heeft Duitsland het 1 of 2 jaar geleden ook erkent als genocide. Toen werd Turkije boos en verbrak de banden voor 1 maandje ofzo? Uiteindelijk kwam Turkije weer terug kruipen want Turkije heeft Europa nodig. Hoeveel het ook roept hoe groot het is, het blijft Europa nodig hebben. Dus zij zullen misschien boos worden nu maar uiteindelijk hebben ze dat maar te accepteren en doen ze dat ook.
pi_177223563
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:50 schreef _--_ het volgende:

[..]

Navolid, ja maar zo’n goede bondgenoot zijn ze niet echt gebleken. Potentieel eu lid? Geen EU lid dus. Vluchteingendeal? Duitsland ( de facto baas in EU ) heeft de genocide toch ook erkent en wat is er met die vluchtelingendeal gebeurd? Niks.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 08:55:36 #21
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177223590
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Navolid, ja maar zo’n goede bondgenoot zijn ze niet echt gebleken. Potentieel eu lid? Geen EU lid dus. Vluchteingendeal? Duitsland ( de facto baas in EU ) heeft de genocide toch ook erkent en wat is er met die vluchtelingendeal gebeurd? Niks.
Ik heb het over het feit dat jij liever ziet dat we de banden breken. Niet wat Duitsland doet. Lekker spelen met woordjes. :')
pi_177223609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:52 schreef yup het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg geleerden die het niet als genocide erkennen.

Maar omdat die mensen worden gedemoniseerd worden die stemmen genegeerd. En ik heb het over niet Turkse personen.

Past namelijk niet in het Westerse straatje. Vergeet niet dat er vanuit een Judeo-Christelijke (hello Wilders) visie werd gekeken destijds. En dan is het makkelijker om te schreeuwen bloeddorstige Ottomanen, onze Christelijke broeders worden afgeslacht daar.

Overigens zijn er ook genoeg misdaden tegen de Turken gepleegd door de Armenen, Grieken en weet ik veel wat. Dat krijg je als je andere volkeren niet afslacht (!). Want dat konden de Ottomanen ook doen namelijk.

Als deze post je niet bevalt verhuis maar naar een land waar er geen vrije meningsuiting is. Peace out.
Een overgrote deel vindt dat het genocide is. En je kan wel zeggen dat ze dit via een oneerlijke POV hebben gezien maar weet je wel dat dit de 1e genocide was van de 20e eeuw? Hitler heeft zijn ideeėn van de holocaust gekopieerd van de Armeense genocide. En dat stukje over dat Armenen/Grieken ook misdaden hebben begaan tegen Turken klinkt alsof je het goed wilt praten. Ik hoop dat je dat niet aan het proberen bent.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 08:57:33 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223628
quote:

[..]

Ja er wonen hier ook Nederlanders met Turkse roots die denken dat het geen genocide. Daar hebben geleerden en historicusses onderzoek naar gedaan en ik kan je vertellen dan een overgrote deel het als genocide erkent. Trouwens politiek stopt niet bij de grens. Nederland heeft hier niks mee te winnen? Wat valt er te verliezen? Banden verslechteren met een dictator? Die ben ik liever kwijt.
mja dat zal allemaal wel maar het is voor Nederland geen interessant stukje wereld, laat de dames en heren politici zich met belangrijke dingen bezig houden

niets te winnen, niets te verliezen
pi_177223639
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:55 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik heb het over het feit dat jij liever ziet dat we de banden breken. Niet wat Duitsland doet. Lekker spelen met woordjes. :')
Ja maar wat ik liever wil is niet realiteit. Ik wil ook wel dat er overal vrede op aarde is maar of dat de realiteit wordt betwijfel ik. Maar feit is gewoon dat zelfs na de erkenning van de genocide door Duitsland er niks is gebeurd met de vluchtelingendeal, waarom zou zoiets we gebeuren bij Nederland?
pi_177223731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:52 schreef yup het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg geleerden die het niet als genocide erkennen..
Nogmaals: het begrip "genocide" is GEDEFINIEERD als "wat de Ottomanen met de Armeniėrs deden" door de bedenker van de term (Raphael Lemkin).
pi_177223759
Wat een onzin weer, wanneer gaat de regering zich bezig houden met belangrijke zaken? We horen Algerijnen toch ook niet zeuren om de Algerijnse genocide te erkennen die door Frankrijk is uitgevoerd? Of Congolezen die zeuren om de Congo genocide erkent te krijgen die door Belgiė is uitgevoerd?
pi_177223774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:06 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat een onzin weer, wanneer gaat de regering zich bezig houden met belangrijke zaken? We horen Algerijnen toch ook niet zeuren om de Algerijnse genocide te erkennen die door Frankrijk is uitgevoerd? Of Congolezen die zeuren om de Congo genocide erkent te krijgen die door Belgiė is uitgevoerd?
Euhm jawel _O- daar streven ze ook gewoon voor hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het ook niet gedaan wordt :)
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:07:57 #28
396550 Richestorags
pi_177223776
quote:

Het gaat over de geschiedenis. Het zou ook vreemd zijn als bijvoorbeeld een land ontkent dat Mongoliė een groot rijk had. Dan kan je dat best erkennen.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:08:24 #29
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177223785
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar wat ik liever wil is niet realiteit. Ik wil ook wel dat er overal vrede op aarde is maar of dat de realiteit wordt betwijfel ik. Maar feit is gewoon dat zelfs na de erkenning van de genocide door Duitsland er niks is gebeurd met de vluchtelingendeal, waarom zou zoiets we gebeuren bij Nederland?
Dat zeg ik toch niet, godsamme. :')

Maar goed omdat jij het zo graag wilt hier een opsomming:
1. Turkije is niet afhankelijk van Nederland omdat er oa geen cruciale handel plaatsvindt.
2. https://www.ad.nl/politie(...)it-turkije~a5ca37c3/
3. Het erkennen van de genocide zal er mooi een schepje bovenop doen. ^O^
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:08:45 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177223793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:04 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Nogmaals: het begrip "genocide" is GEDEFINIEERD als "wat de Ottomanen met de Armeniėrs deden" door de bedenker van de term (Raphael Lemkin).
Lul niet joh vent. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:09:33 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177223808
Dat gaat de verhouding tussen Turkije en Nederland, die toch al niet al te best was, een heel stuk verbeteren w/ Maar moeten we daar rouwig om zijn, willen we überhaupt een connectie met een dictator?
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:09:40 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223810
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het gaat over de geschiedenis. Het zou ook vreemd zijn als bijvoorbeeld een land ontkent dat Mongoliė een groot rijk had. Dan kan je dat best erkennen.
waarom zou een land dat doen?

laat het lekker aan de historici
pi_177223817
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm jawel _O- daar streven ze ook gewoon voor hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het ook niet gedaan wordt :)
Laten we dan gelijk alle genocides erkennen en dan zijn we ook gelijk af van het gezeur? Who cares of een genocide erkent wordt of niet... Daarnaast, wat gaat er nu gebeuren als men de Armeense genocide ontkent? Wordt dat ook bestraft net zoals bij holocaust ontkenning?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:11:28 #34
358523 IkStampOpTacos
pi_177223853
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:08 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, godsamme. :')

Maar goed omdat jij het zo graag wilt hier een opsomming:
1. Turkije is niet afhankelijk van Nederland omdat er oa geen cruciaal handel plaatsvindt.
2. https://www.ad.nl/politie(...)it-turkije~a5ca37c3/
3. Het erkennen van de genocide zal er mooi een schepje bovenop doen. ^O^
Het is allemaal wat. Aan het eind van de dag doet Turkije gewoon wat Amerika en de EU van ze willen en roeptoetert Erdogan nog een keer naar zijn ongeletterde achterban dat hij het Ottomaanse Rijk zal herstellen om de onderbuikjes tevreden te houden aldaar.
-
pi_177223871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou een land dat doen?

laat het lekker aan de historici
Moest de holocaust ook niet erkend worden? Het is niet reėel om te zeggen dat de regering geen mening mag hebben over zoiets. En zoals ik het al zei de historici zijn er met een overgroot deel eens dat het genocide is. Als de regering die mening overneemt is toch niet fout?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 16:41:40 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:12:52 #36
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177223880
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is allemaal wat. Aan het eind van de dag doet Turkije gewoon wat Amerika en de EU van ze willen en roeptoetert Erdogan nog een keer naar zijn ongeletterde achterban dat hij het Ottomaanse Rijk zal herstellen om de onderbuikjes tevreden te houden aldaar.
Want de VS of EU wilde dat Turkije Afrin ging aanvallen. Best een naļve redenering.
pi_177223881
Nouja weet dat veel Armeense het waarderen als het erkend is.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:12:54 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223882
maakt me verder niet uit hoor, ontken het of erken het of laat het in het midden maar als ze er meer dan een uur over praten dan vind ik dat al snel een uur te veel
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:13:40 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223897
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Moest de holocaust ook niet erkend worden? Het is niet reeėl om te zeggen dat de regering geen mening mag hebben over zoiets. En zoals ik het al zei de historicussen zijn er met een overgroot deel eens dat het genocide is. Als de regering die mening overneemt is toch niet fout?
ik zeg niet dat het niet mag he

ik zeg dat deze specifieke eventuele holocaust voor ons dusdanig onbelangrijk is dat ik me afvraag of er niets beters te doen is
pi_177223907
Het schijnt een politiek dingetje te zijn, dus een formeel standpunt van een regering mag best wel bepaald en uitgesproken worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_177223918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lul niet joh vent. :')
Zoek het dan zelf op knul :p
(het is echt waar)
pi_177223922
Historisch revisionisme is gewoon een onderdeel van vrijheid van meningsuiting, je mag wat mij betreft de holocaust of welk andere genocide dan ook ontkennen.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:15:51 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177223932
Mooi op tijd wel.

Maar kan genocide niet alleen door blanke westerlingen gepleegd worden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:15:54 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177223933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:12 schreef sp3c het volgende:
maakt me verder niet uit hoor, ontken het of erken het of laat het in het midden maar als ze er meer dan een uur over praten dan vind ik dat al snel een uur te veel
Meer dan een uur erover praten lijkt me ook niet nodig. Elke partij zal de genocide erkennen behalve DENK uiteraard.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:18:29 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Meer dan een uur erover praten lijkt me ook niet nodig. Elke partij zal de genocide erkennen behalve DENK uiteraard.
de meesten zullen de schouders ophalen gok ik
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:18:56 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177223977
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:15 schreef fathank het volgende:
Mooi op tijd wel.

Maar kan genocide niet alleen door blanke westerlingen gepleegd worden?
vertel

hoe kom je daar bij?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:19:38 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177223986
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

de meesten zullen de schouders ophalen gok ik
En tekenen bij het kruisje.
pi_177223996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En het kon allang erkend worden toen het in 2004 werd besproken. Het erkennen duurt gewoon echt niet lang en doen alsof politici maar iets beters moeten doen is beetje overdreven. DENK za uiteraard tegen erkenning zijn want ze zijn een verlengstuk uit Ankara.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:20:49 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177224000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En tekenen bij het kruisje.
als ze al op komen dagen
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:21:03 #50
358523 IkStampOpTacos
pi_177224006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:14 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Zoek het dan zelf op knul :p
(het is echt waar)
Een korte blik op google leert al dat de term pas rond de jodenvervolging werd opgegooid.
Staat gewoon op wikipedia zelfs:

Lemkin coined the word genocide in 1943 or 1944 from genos (Greek for family, tribe, or race) and -cide (Latin for killing).[1][2][3][4]
-
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:21:19 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177224011
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En het kon allang erkend worden toen het in 2004 werd besproken. Het erkennen duurt gewoon echt niet lang en doen alsof politici maar iets beters moeten doen is beetje overdreven. DENK za uiteraard tegen erkenning zijn want ze zijn een verlengstuk uit Ankara.
boeit gewoon niemand
pi_177224034
quote:

Tja, dat is met zoveel zaken zo, de "Palestijnse kwestie" bijvoorbeeld.....
pi_177224041
De Armeense genocide is niet bepaald een thema dat meeweegt wanneer ik de keuze voor een partij moet maken. Gok dat dat voor de meeste Nederlanders geldt.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:23:48 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177224050
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

de Palestijnse kwestie lijkt me ff hoger op de internationale ladder staan dan de Armeense hoor
pi_177224054
quote:

[..]

Naar mijn weten wordt daar vrijwel nooit over gedebatteerd in de Tweede Kamer.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:24:28 #56
358523 IkStampOpTacos
pi_177224060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
Historisch revisionisme is gewoon een onderdeel van vrijheid van meningsuiting, je mag wat mij betreft de holocaust of welk andere genocide dan ook ontkennen.
Je doet je UI wel eer aan natuurlijk.
-
pi_177224074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

boeit gewoon niemand
Oké.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:25:18 #58
358523 IkStampOpTacos
pi_177224080
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:12 schreef _--_ het volgende:

[..]

Want de VS of EU wilde dat Turkije Afrin ging aanvallen. Best een naļve redenering.
Ach, denk niet dat er iemand wakker van ligt dat Turkije een paar van hun helikopters uit de lucht laat schieten.
-
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 09:26:10 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177224092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten wordt daar vrijwel nooit over gedebatteerd in de Tweede Kamer.
volgens mij was het erkennen van Palestina een tijdje terug wel onderwerp van discussie in de tweede kamer

details ben ik ff kwijt
pi_177224100
quote:

[..]

Het is dan ook niet gedaan om stemmen te winnen maar dat er gerechtigheid en erkenning wordt gegeven.
pi_177224119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij was het erkennen van Palestina een tijdje terug wel onderwerp van discussie in de tweede kamer

details ben ik ff kwijt
Ah ja, ik zie het. Blijkbaar is dat een jaarlijks terugkerend dingetje.

Overigens ook geen onderwerp dat mij nou echt weet te boeien.
pi_177224132
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het is dan ook niet gedaan om stemmen te winnen maar dat er gerechtigheid en erkenning wordt gegeven.
De meeste Nederlanders geven simpelweg geen fuck om Armeniė. Die hele genocide boeit ons ongeveer even weinig als de massaslachting die door de Belgen is aangericht in Congo.
pi_177224250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders geven simpelweg geen fuck om Armeniė. Die hele genocide boeit ons ongeveer even weinig als de massaslachting die door de Belgen is aangericht in Congo.
Waar maak jij je druk om dan _O- Er is erkenning gegeven en nu gaan we over tot de orde van de dag.
pi_177224276
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waar maak jij je druk om dan _O- Er is erkenning gegeven en nu gaan we over tot de orde van de dag.
Prima.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:47:33 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177224455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
De Armeense genocide is niet bepaald een thema dat meeweegt wanneer ik de keuze voor een partij moet maken. Gok dat dat voor de meeste Nederlanders geldt.
Ik denk dat je je daarin vergist. Ik bespeur toch best wat verontwaardiging wanneer politici (zoals PvdA'ers in het verleden) zich in allerlei bochten wringen om het Turks-nationalistisch deel van het electoraat maar vooral niet voor het hoofd te stoten.

In die zin is het zeker relevant in de Nederlandse politiek. Dat is politiek georiėnteerd revisionisme sowieso wel waard. Nederland staat niet alleen voorop (of wil dat staan) met het internationaal gerechtshof, maar ook op het gebied van wetenschap. Dan past het om de wetenschappelijke concensus onder de historici te beschermen tegen pogingen om deze te ontkennen, de mond te snoeren of te verdraaien.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:53:43 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177224558
quote:
Die wordt ook niet ingeperkt door deze erkenning, toch? Het gaat er eerder om hoe de andere kant probeert de erkenning en de herdenking ervan en de discussie erover de kop in te drukken, zoals toen de Grijze Wolven de gemeenteraad van Assen met de dood bedreigden inzake de oprichting van een monument in Assen voor de Armeense genocide, of toen de film "The promise" in premičre ging, of toen Eus bedreigd werd voor zijn docu over de genocide in Turkije, of de dagelijkse bedreigingen die Taner Akēam ontvangt, een Turkse historicus die een geweldig gedetailleerd en gefundeerd boek heeft geschreven.
pi_177224601
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Ik bespeur toch best wat verontwaardiging wanneer politici (zoals PvdA'ers in het verleden) zich in allerlei bochten wringen om het Turks-nationalistisch deel van het electoraat maar vooral niet voor het hoofd te stoten.

In die zin is het zeker relevant in de Nederlandse politiek. Dat is politiek georiėnteerd revisionisme sowieso wel waard. Nederland staat niet alleen voorop (of wil dat staan) met het internationaal gerechtshof, maar ook op het gebied van wetenschap. Dan past het om de wetenschappelijke concensus onder de historici te beschermen tegen pogingen om deze te ontkennen, de mond te snoeren of te verdraaien.
Turkse Nederlanders zal het ongetwijfeld interesseren.

De doorsnee Rotterdammer of provinciaal zal het wel of niet erkennen van de Armeense genocide de reet roesten.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:00:48 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177224673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Turkse Nederlanders zal het ongetwijfeld interesseren.

De doorsnee Rotterdammer of provinciaal zal het wel of niet erkennen van de Armeense genocide de reet roesten.
Ook daar denk ik dat je je vergist, in de zin dat er meer mensen zijn die hun conclusie trekken op grond van dat soort politiek gedraai dan je denkt. Voor mij is het reden om de PvdA niet als kandidaat te zien om te stemmen en ik ken meer mensen. Soms komt dit voort uit oprechte interesse voor de Armeense zaak, maar meer nog uit walging over het gedraai in het algemeen zonder dat het onderwerp zelf het issue is.
pi_177225079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
Dat gok je?

Oké.
pi_177225111
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat gok je?

Oké.
Kan moeilijk voor alle Nederlanders spreken, nietwaar?
pi_177225153
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:04 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Huh?
Genocide betekent letterlijk volkenmoord. In 1944 voor het eerst gepubliceerd in een boek Axis Rule in Occupied Europe. Een boek over de werkwijze van de nazi's dus,
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:27:26 #72
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177225254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ach, denk niet dat er iemand wakker van ligt dat Turkije een paar van hun helikopters uit de lucht laat schieten.
:') Argument met een waarde van nul komma nul.
pi_177225281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan moeilijk voor alle Nederlanders spreken, nietwaar?
Nee, vandaar dat je gokt over de mening van de meeste nederlanders.

''Zeg Koos, hoe kom je daarbij, ergens gelezen, heb je een bron?'' :?
''Nee dat gok ik gewoon''. :O
''Okeeeeeeeej''. :')
pi_177225352
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, vandaar dat je gokt over de mening van de meeste nederlanders.

''Zeg Koos, hoe kom je daarbij, ergens gelezen, heb je een bron?'' :?
''Nee dat gok ik gewoon''. :O
''Okeeeeeeeej''. :')
Je had liever gezien dat ik (ten onrechte) stellig had verklaard dat ik weet hoe de meeste Nederlanders over dit onderwerp denken?
pi_177225388
Het zegt alles over dit nepparlement dat deze de economische belangen op het spel zet om zichzelf te kunnen bevredigen op hun goedheid. Hier schiet Nederland helemaal niets mee op. Niemand gaat Nederland opeens serieuzer nemen als strijder voor en van mensenrechten door dit soort grappen.
pi_177225449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je had liever gezien dat ik (ten onrechte) stellig had verklaard dat ik weet hoe de meeste Nederlanders over dit onderwerp denken?
Dit, waarbij je met een geloofwaardige bron komt.
Of zeg dan gewoon niks over de mening van de meeste nederlanders, als je dat niet kunt.

Gezien de heads up in jou signature wens ik jou nog een hele fijne dag. :W
pi_177225450
quote:
Negationisme is niet hetzelfde als revisionisme. Een negationist komt niet met nieuwe feiten ook al willen die malloten dat wel proberen aan te tonen. Een negationist begint met het uitgangspunt dat een bepaald historisch niet is gebeurd, meestal om de slachtoffers in een kwaad daglicht te stellen of de daders te verheerlijken.

Een revisionist probeert wel nieuwe feiten in te brengen om de geschiedenis te kunnen herzien maar zal niet op voorhand starten met het uitgangspunt dat zijn zienswijze de enige juiste is.

Historisch revisionisme is wetenschappelijk onderbouwd, negationisme is dat nooit.

De laatste fase van een genocide is meestal het negationisme wat je ziet als het gaat over de holocaust, Armeense genocide of welke andere genocide ook. Geschiedenis proberen uit te wissen en de slachtoffers waar mogelijk nog een trap na geven.

Revisionisme is voorbehouden aan idioten maar helaas meestal niet niet onschuldig van aard. In het geval van de holocaust gaat het vaak gepaard met antisemitisme, in het geval van de Armeense genocide gaat het om een duidelijke afkeer van de Turken t.o.v. Armeniėrs waarbij de Armeniėrs ook als dader worden neergezet en daarmee dus bezoedeld.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:38:56 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177225500
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:33 schreef Confetti het volgende:
Het zegt alles over dit nepparlement dat deze de economische belangen op het spel zet om zichzelf te kunnen bevredigen op hun goedheid. Hier schiet Nederland helemaal niets mee op. Niemand gaat Nederland opeens serieuzer nemen als strijder voor en van mensenrechten door dit soort grappen.
Hecht nog altijd meer waarde aan een "nepparlement", dan aan een paleizenbouwer.
Ook al kost het misschien een paar lullige centen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177225515
Ik neem aan dat ons parlement dit gevalletje toch in een half uur kan afwikkelen. Gewoon even vragen: "wie is er voor erkenning van de Armeense genocide?"

"Ok, zo te zien iedereen, behalve onze 3 grijze wolven achterin"

En klaar is kees.
٩๏̯͡๏)۶
pi_177225538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:33 schreef Confetti het volgende:
Economische belangen? 1% van onze export ja?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177225611
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit, waarbij je met een geloofwaardige bron komt.
Of zeg dan gewoon niks over de mening van de meeste nederlanders, als je dat niet kunt.

Gezien de heads up in jou signature wens ik jou nog een hele fijne dag. :W
Jouw.

Wat is er trouwens zo fout aan stellen dat ik 'gok dat de meeste Nederlanders de Armeense genocide geen hol interesseert'. Werkelijk niemand in mijn vrij omvangrijke kennissenkring heeft ooit maar een woord gerept over die gebeurtenis. De meeste Nederlanders geven namelijk geen hol om een massaslachting die honderd jaar geleden plaatsvond in een obscuur land hier ver vandaag, tijdens een oorlog waar ons land niets mee te maken had.
pi_177225677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw.

Wat is er trouwens zo fout aan stellen dat ik 'gok dat de meeste Nederlanders de Armeense genocide geen hol interesseert'. Werkelijk niemand in mijn vrij omvangrijke kennissenkring heeft ooit maar een woord gerept over die gebeurtenis. De meeste Nederlanders geven namelijk geen hol om een massaslachting die honderd jaar geleden plaatsvond in een obscuur land hier ver vandaag, tijdens een oorlog waar ons land niets mee te maken had.
Heel veel mensen hebben wel degelijk interesse in geschiedenis, of zouden ze die andere massasslachting 75 jaar geleden ook niet zo interessant vinden?

Beetje simpel Koos.
٩๏̯͡๏)۶
pi_177225779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:47 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Heel veel mensen hebben wel degelijk interesse in geschiedenis, of zouden ze die andere massasslachting 75 jaar geleden ook niet zo interessant vinden?

Beetje simpel Koos.
Honderdduizenden landgenoten zijn omgekomen in vernietigingskampen. Die genocide heeft ons land van dichtbij gemaakt. Logisch dus dat die gebeurtenis de doorsnee Nederlander interesseert.
pi_177225790
Het blijft natuurlijk een beetje raar dat een politiek wetgevend orgaan aan geschiedschrijving gaat doen. Ook een internationaalrechtelijke, juridische kwalificatie komt een wetgevende macht niet toe.

Beter zou men wetten maken die iets doen tegen de Turkse strafbaarstelling van ontkenning van de genocide door Turken in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177225822
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Honderdduizenden landgenoten zijn omgekomen in vernietigingskampen. Die genocide heeft ons land van dichtbij gemaakt. Logisch dus dat die gebeurtenis de doorsnee Nederlander interesseert.
Ja maar niet logisch dat andere gebeurtenissen niemand zou interesseren, wat jij net stelt. Ik vind het ook boeiend wat er in Cambodja gebeurd is, of de massamoorden die Stalin veroorzaakt heeft.
٩๏̯͡๏)۶
pi_177225840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Een korte blik op google leert al dat de term pas rond de jodenvervolging werd opgegooid.
Staat gewoon op wikipedia zelfs:

Lemkin coined the word genocide in 1943 or 1944 from genos (Greek for family, tribe, or race) and -cide (Latin for killing).[1][2][3][4]
Heel goed. En als je nu de rest van dat artikel leest zie je dat hij - een Jood idd - het niet had over de holocaust maar over... "de armeense kwestie".

Tadaa.
pi_177225850
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ja maar niet logisch dat andere gebeurtenissen niemand zou interesseren, wat jij net stelt. Ik vind het ook boeiend wat er in Cambodja gebeurd is, of de massamoorden die Stalin veroorzaakt heeft.
Ik stel dan ook nergens dat het 'niemand interesseert'. Wel dat het de meeste Nederlanders de reet zal roesten wat er honderd jaar geleden in Armeniė plaats heeft gevonden.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:15:12 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177226244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijft natuurlijk een beetje raar dat een politiek wetgevend orgaan aan geschiedschrijving gaat doen. Ook een internationaalrechtelijke, juridische kwalificatie komt een wetgevende macht niet toe.
Erkenning is niet hetzelfde als geschiedschrijving. De erkenning zelf wordt deel van de geschiedenis natuurlijk.
quote:
Beter Daarnaast zou men wetten kunnen maken die iets doen tegen de Turkse strafbaarstelling van ontkenning van de genocide door Turken in Nederland.
Sowieso zou er betere bescherming of in elk geval voorlichting kunnen komen voor Turkse Nederlanders die in Turkije in de problemen kunnen komen doordat ze niet meegaan met de denkbeelden van de regering daar. Het is waanzin dat je om een FB-post hier daar de maat genomen kunt worden. Daardoor wordt de vrijheid van meningsuiting van Nederlandse staatsburgers beknot door een vreemde mogendheid.
pi_177226395
1915, zijn er geen belangrijkere onderwerpen uit 2018 die nu behandeld moet worden?
pi_177226409
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Erkenning is niet hetzelfde als geschiedschrijving. De erkenning zelf wordt deel van de geschiedenis natuurlijk.
Of het genocide is of niet is enerzijds een kwestie van de vaststelling van de feiten, en anderzijds een kwestie van juridische duiding. Geen van beide hoort tot de competenties van een volksvertegenwoordiging.

quote:
Sowieso zou er betere bescherming of in elk geval voorlichting kunnen komen voor Turkse Nederlanders die in Turkije in de problemen kunnen komen doordat ze niet meegaan met de denkbeelden van de regering daar. Het is waanzin dat je om een FB-post hier daar de maat genomen kunt worden. Daardoor wordt de vrijheid van meningsuiting van Nederlandse staatsburgers beknot door een vreemde mogendheid.
Je zou bijvoorbeeld het klikken daarover bij de Turkse autoriteiten strafbaar kunnen stellen. Dat is immers iets dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland feitelijk beperkt.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:28:00 #91
358523 IkStampOpTacos
pi_177226551
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:27 schreef _--_ het volgende:

[..]

:') Argument met een waarde van nul komma nul.
is ook geen argument ergens voor, gewoon een reactie op jouw debiele turkijegefap.
-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:31:02 #92
358523 IkStampOpTacos
pi_177226633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Heel goed. En als je nu de rest van dat artikel leest zie je dat hij - een Jood idd - het niet had over de holocaust maar over... "de armeense kwestie".

Tadaa.
Gebaseerd op, niet gedefinieerd als. Zoals je eerder beweerde.
-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:39:03 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177226822
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of het genocide is of niet is enerzijds een kwestie van de vaststelling van de feiten, en anderzijds een kwestie van juridische duiding. Geen van beide hoort tot de competenties van een volksvertegenwoordiging.

[..]
Of het genocide is verandert niet met of zonder erkenning. De ontkenning van de Turkse staat verandert ook niets aan de feiten en de concensus onder de historici. Er volgt ook geen juridische duiding uit deze erkenning toch?
quote:
Je zou bijvoorbeeld het klikken daarover bij de Turkse autoriteiten strafbaar kunnen stellen. Dat is immers iets dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland feitelijk beperkt.
Is klikken ook geen vrijheid van meningsuiting? :P Ik vraag me af of dat aan te pakken is. Ik denk dat het hoogst haalbare alleen het aanpakken van echte politieke activiteiten die indruisen tegen de Nederlandse wetten is en dat is een klein groepje. Het gros van de Erdogan-Turken is vooral actief in woord en liket zich bijvoorbeeld helemaal de moeder op de social media maar dat is het dan ook.
pi_177226905
quote:

Dan kun je net zo goed de holocaust niet meer erkennen want waarom houden Nederlandse politici zich daarmee bezig.
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_177226962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:42 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed de holocaust niet meer erkennen want waarom houden Nederlandse politici zich daarmee bezig.
Nederland was natuurlijk wel iieettsssje meer betrokken bij de Holocaust.
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 11:52:03 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177227250
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:42 schreef HSG het volgende:

[..]

ik weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet
pi_177227913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Of het genocide is verandert niet met of zonder erkenning. De ontkenning van de Turkse staat verandert ook niets aan de feiten en de concensus onder de historici. Er volgt ook geen juridische duiding uit deze erkenning toch?
Het is een juridisch begrip en een geschiedkundig begrip. Het lijkt mij dat het nergens op slaat om een genocide te erkennen als je niet weet wat de feiten zijn en of deze als genocide kwalificeren.

quote:
Is klikken ook geen vrijheid van meningsuiting? :P Ik vraag me af of dat aan te pakken is. Ik denk dat het hoogst haalbare alleen het aanpakken van echte politieke activiteiten die indruisen tegen de Nederlandse wetten is en dat is een klein groepje. Het gros van de Erdogan-Turken is vooral actief in woord en liket zich bijvoorbeeld helemaal de moeder op de social media maar dat is het dan ook.
Het strafrecht is er dan ook voor kleine groepjes daders.
pi_177228091
De westerse versie ontkend dat er een Armeense opstand was waarbij op grote schaal Turken en Koerden zijn vermoord. De westerse versie begint altijd met 'het begon met de executie van 200 Armeense intellectuelen'. Ton Zwaan zegt dat er geen Armeense opstand van betekenis was. Het programma bloedbroeders zegt dat er een zeer kleine Armeense opstand was. Pertinente onzin. Eigenlijk ontkent de westerse versie hiermee de waarheid.

Lees het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. De schrijver was volgens de krant zeer betrouwbaar. Een Fransicaner monnik had het volgende gezegd:

Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.

Uit hetzelfde artikel uit het Nederlands Handelsblad van 1920. De krant geeft aan dat de schrijver van het artikel zeer betrouwbaar is.

Toen waren de Armeensche verwachtingen nog hoog gespannen. Hun plannen reikten ver, omspanden het geheele Turksche rijk. En zij hoopten dat zij met den erfvijand zouden kunnen afrekenen tot den laatsten man, de laatste vrouw, het laatste kind. Ik heb in Erzincan ruines gezien, waar honderden lijken van gewurgde Turken lagen tusschen de puinhoopen. Ik heb licht laten schijnen in putten, die vol lijken waren. Ik heb met eigen ogen gezien, dat graven open gemakt werden, waarin mannen-en vrouwenlijken overelkaar lagen, bij honderden. Wie hadden dit gedaan? Die overwinnende Armeniers.

Zoals je kan zien wilden de Armeniers volgens de westerse schrijver van dit artikel de Turken tot de laatste man, de laatste man en het laatste kind uitroeien. De westerse versie ontkent dat er een grote Armeense opstand was. Volgens het programma bloedbroeders was er een zeer beperkte opstand. Het is oneerlijk om dit niet in de westerse versie te vermelden. De westerse versie begint met 'De Armeense genocide begon met de executie van 200 intellectuelen'.

Hier het hele artikel uit 1920:

http://www.agindepers.nl/kwestie/AH-25-5-1920.html

Kapitein Emory Niles en Mr Arthur Surtherland waren Amerikanen die de opdracht hadden gekregen van de VS regering om de situatie in Oost-Anatolie te onderzoeken. Hun rapport zou als basis dienen voor het verlenen van hulp aan Armeniers door het American Committee for Near East Relief. Het volgende is een citaat uit hun rapport:

In the entire region from Bitlis through Van to Bayezit we were informed that the damage and destruction had been done by the Armenians, who, after the Russians retired, remained in occupation of the country and who, when the Turkish army advanced, destroyed everything belonging to the Musulmans. Moreover, the Armenians are accused of having committed murder, rape arson and horrible atrocities of every description upon the Musulman population. At first we were most incredulous of these stories, but we finally came to believe them, since the testimony was absolutely unanimous and was corroborated by material evidence. For instance, the only quarters left at all intact in the cities of Bitlis and Van are the Armenian quarters, as was evidenced by churches and inscriptions on the houses, while the Musulman quarters were completely destroyed. Villages said to have been Armenian were still standing whereas Musulman villages were completely destroyed.

http://louisville.edu/a-s/history/turks/Niles_and_Sutherland.pdf

Westerse historici BLIJVEN ontkennen dat er een grote opstand was. Dit is niet meer houdbaar.

Uit het rapport van Niles en Sutherland:

Population
City of Bitlis

Musulman
before war: 30,000
August 1919: 4,000

Houses intact
City of Bitlis

Musulman
before war: 6.500
August 1919: -

Zoals je kan zien zijn alle huizen in moslimwijken vernietigd door de Armeniers. Moslimwijken zijn o.a. te herkennen aan de moskeeen en islamitische symbolen.
Laten we nu naar de stad en provincie Van kijken

Population
Vilayet of Van (provincie Van)

Musulman
before war: 301,000
August 1919: 150,000

Population
City of Van

Musulman
before war: 43,000
August 1919: 5,000

Houses intact
City of Van

Musulman
before war: 3,400
August 1919: 3

En dit is alleen Bitlis en Van. De Armeniers hadden dus flink huis gehouden. Het is niet waar dat Armeense bendes niks hadden gedaan of maar heel weinig hadden gedaan. Ze hebben op grote schaal vermoord. De versie die de westerlingen aan Turkije proberen op te dringen spreekt alleen over de Armeense slachtoffers. Nooit over de Turkse slachtoffers. Laat ze dan ook maar een genocide op Turken door Armeniėrs erkennen. Dit zouden ze doen als ze eerlijk zouden zijn.
pi_177228181
Ah daar zijn we weer, copy paste festival is weer begonnen.
pi_177228366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

Beter zou men wetten maken die iets doen tegen de Turkse strafbaarstelling van ontkenning van de genocide door Turken in Nederland.
Net zoals men de grondwet moet aanpassen dat discriminatie altijd boven godsdienstvrijheid zal staan. Vanuit je geloofsvrijheid mag je bijvoorbeeld homo's discrimineren.

Het blijft verder belachelijk dat we de scheiding tussen kerk en staat nog steeds niet totaal hebben doorgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')