abonnement Unibet Coolblue
pi_177186568
Hier alles over speelgoed, voor alle leeftijden (nja, voor kinderen dan).
pi_177186600
Ging over speelhuisjes in de tuin. Zelf maken vs kopen..
pi_177186814
Onze zandbak werd uiteindelijk een stuk duurder door zelf te bouwen (en daar alles speciaal voor te kopen). Maar deze is onverwoestbaar (en is precies op maat).
pi_177188777
Ik vroeg t man net. Hij zegt dat t wel richting 300 euro ging in totaal. Maar nu is t wel door hem zelf gemaakt, dat vind hij leuk. :)

En is t zoals we zelf willen.
pi_177188856
En ik las over loco. Van de week gepakt voor jongste dochter. De bambino versie. En ze snapte t tot de 3e bladzijde. Ze is bijna 2,5

Ohh haha dat stond op de eerste pagina v vorige topic, niet op de laatste :7 :o _O-
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:15:55 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177387479
Wat is een handige/leuke MP3 speler voor een kleuter?
KuikenGuppy
pi_177395145
Zojuist via Etsy twee stuks 'montessori puzzle bal' binnengekregen, een kleintje en een grotere! Duurt nog even voordat O. ze in zijn knuistjes kan grijpen, maar komt vanzelf. O+



Ik vind ze tof!

Verder nog ouders hier die wat alternatiever speelgoed aanslepen voor de ukkies? Nog leuke tips voor babyspul?
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:35:47 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177395807
Grimms regenboog O+.
Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar toch aan Guppy gegeven met kerst en sindsdien vliegen alle kindjes die op bezoek komen er op af.
KuikenGuppy
pi_177401778
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:02 schreef minilot het volgende:
Zojuist via Etsy twee stuks 'montessori puzzle bal' binnengekregen, een kleintje en een grotere! Duurt nog even voordat O. ze in zijn knuistjes kan grijpen, maar komt vanzelf. O+

[ afbeelding ]

Ik vind ze tof!

Verder nog ouders hier die wat alternatiever speelgoed aanslepen voor de ukkies? Nog leuke tips voor babyspul?
Wat is het voordeel van zo'n bal ten opzichte van een willekeurige andere bal? Als ik google dan vind ik alleen handleidingen om ze zelf te maken, geen uitleg over het idee erachter...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177407492
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:35 schreef Burdie het volgende:
Grimms regenboog O+.
Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar toch aan Guppy gegeven met kerst en sindsdien vliegen alle kindjes die op bezoek komen er op af.
Deze ja! :Y Kost wat, maar dan heb je ook wat. Er wordt hier elke dat mee gespeeld, zelfs door onze 7 jarige.
pi_177410727
Zo jammer dat Lego geen primo meer heeft. Wij hebben een heel doos. Bewaard door mijn moeder O+
Hebben mijn meiden allemaal zo fijn mee gespeeld als ukjes.
Met een meidenkwartet
pi_177414004
Lego primo is tweedehands goed aan te komen voor een leuke prijs. Ik heb een grote doos voor ¤7,50 gehaald ooit, inclusief rupsen, bomen, muziekkamelen etc. Juist omdat Lego het niet meer verkoopt weten veel mensen niet van het bestaan, terwijl het veelzijdiger spul is dan Duplo. Alleen is m'n peuter voor de gewone bouwblokken nu echt wel te groot, die staan nu klaar voor zijn zusjes.

De Lego Muziekmakers zijn overigens ook erg tof, speelt mijn peuter ook al heel lang mee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 24 februari 2018 @ 13:30:45 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177414093
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:27 schreef FlyingFish het volgende:

De Lego Muziekmakers zijn overigens ook erg tof, speelt mijn peuter ook al heel lang mee.
Mijn dochter is inmiddels 10 en speelt er nog regelmatig mee. Goede investering geweest. Het kan ook nog verkocht worden voor z.g.a.n.
And so is the past
pi_177415668
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 22:06 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van zo'n bal ten opzichte van een willekeurige andere bal? Als ik google dan vind ik alleen handleidingen om ze zelf te maken, geen uitleg over het idee erachter...
Het doet mij denken aan de oball, maar dan van stof. Veel verantwoorder, natuurlijk. ;) T was gek met zijn oball, vanaf een paar maanden...

pi_177416257
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het doet mij denken aan de oball, maar dan van stof. Veel verantwoorder, natuurlijk. ;) T was gek met zijn oball, vanaf een paar maanden...

[ afbeelding ]
Je plaatje doet het niet, maar de Oball ken ik idd wel, maar daar hangen ze niet het labeltje Montessori en puzzel aan. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben naar waar dat vandaan komt omdat het er als een gewone makkelijk grijpbare bal uit ziet die vooral ingewikkeld lijkt om in elkaar te zetten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 24 februari 2018 @ 16:16:24 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177417796
Ik kende ze ook niet maar lijken me heerlijk makkelijk vast te pakken, en toch wegrolbaar. Wij hebben trouwens een bal van de Hema van een paar euro, die kan hij ook steeds beter vasthouden en is erg favoriet. Twee maanden geleden pakte Jacob ‘m bij de labeltjes. Handig joh.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177422729
@FF: volgens mij is het vooral dat ie makkelijker vast te pakken is. Timo heeft er ook eentje, mijn moeder vond het vooral leuk om zelf iets voor hem te kunnen maken. Hij speelt er ook graag mee, maar hij speelt inmiddels net zo graag met zijn andere zachte bal, die gewoon van de Hema komt (waarschijnlijk dezelfde als waar Lemijn het over heeft).
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:23:26 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177423174
Ook heel leuk in die categorie is een skwish!
KuikenGuppy
pi_177432468
Inderdaad is de Oball net zoiets, door al die openingen en segmenten is zo'n Montessori-bal (en de Oball en de Skwish) heel makkelijk vast te grijpen door heel kleine babyhandjes. Daardoor ook goed voor het oefenen van overpakken van de ene in de andere hand. En deze zijn dan nog én heel licht (qua gewicht) maar tegelijkertijd geeft het feit dat ze van textiel zijn nogal wat weerstand. Daardoor kun je er wel mee rollen, maar rollen ze altijd maar een klein stukje: handig voor koters die beginnen met kruipen of tijgeren: de bal blijft altijd in de buurt.

Tuurlijk zijn er zat varianten op zo'n bal die hetzelfde doen, maar ik vind deze er toevallig ook nog eens heel leuk uitzien - ik werd er wel bestellustig van, maar dat heb ik vaker bij handgemaakte shizzle op Etsy. *)

Wat het 'puzzle'-aspect in de naam ervan betekent: volgens mij is er een oorspronkelijke uitvoering van de bal waarbij -ie in drie losse segmenten in- en uit elkaar te halen is, maar bij de variant die gebruikt wordt als babyspeelgoed zit alles goed aan elkaar vast.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177432578
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 07:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Er wordt hier elke dat mee gespeeld, zelfs door onze 7 jarige.
Mooi zeg, die regenboog! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_177432650
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:35 schreef Burdie het volgende:
Grimms regenboog O+.
Ik heb er heel lang over getwijfeld, maar toch aan Guppy gegeven met kerst en sindsdien vliegen alle kindjes die op bezoek komen er op af.
Gegoogled. Wat is hier zo leuk aan?
Bedoel...wat doet een kind er echt mee? Ik zie het niet zo voor me, behalve reclame wat grote mensen ermee kunnen. :P
pi_177432747
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gegoogled. Wat is hier zo leuk aan?
Bedoel...wat doet een kind er echt mee? Ik zie het niet zo voor me, behalve reclame wat grote mensen ermee kunnen. :P
Dit is een vrij uitvoerige lijst van voorbeelden :)
https://www.mamaliefde.nl/blog/grimms-regenboog-houten/

Het gaat natuurlijk ook een beetje uit van het principe: het beste speelgoed is speelgoed dat niks 'doet'. Geen dingen die vanzelf bewegen of geluid maken, maar juist speelgoed dat pas rammelt als je ermee schudt of gaat rollen als je ertegen duwt. Een boel stevige, gekleurde bogen die je voor allerlei doeleinden kunt gebruiken stimuleert creatief spelen - dat is het idee erachter. :) Of dat een beetje bij je gezin past, dat zal smaakafhankelijk zijn. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_177433330
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gegoogled. Wat is hier zo leuk aan?
Bedoel...wat doet een kind er echt mee? Ik zie het niet zo voor me, behalve reclame wat grote mensen ermee kunnen. :P
Sjaak maakt er tunnels voor, over zijn houten treinbaan. Hij legt ze ook plat op de grond in cirkels en maakt er dan parkeerplaatsen van. Hij maakt er een toren van (samen met de halve schijven) en pakt dan klein speelgoed om op kleur te sorteren. Hij gebruikt ze als bruggen om zijn autootjes overheen te laten rijden. Dat soort dingen. Hij doet er nog meer mee, maar ik weet even niet meer voorbeelden :)
pi_177433726
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gegoogled. Wat is hier zo leuk aan?
Bedoel...wat doet een kind er echt mee? Ik zie het niet zo voor me, behalve reclame wat grote mensen ermee kunnen. :P
Dat is een typische vraag voor een volwassene :+. Een kind ziet er alles in. Hier ook een hit zowel bij onze kinderen als bij kinderen die op bezoek komen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

____
Oh we gaven J een Haba water kogelbaan echt een dikke hit hier! Leuk vanaf 3 jaar denk ik J is nu net 4.
♥ J & S
pi_177436103
Dat ziet er leuk uit, klaprooss! Die gaat op het lijstje voor J's 3e verjaardag!
  maandag 26 februari 2018 @ 12:47:43 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177458517
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 11:26 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Dat is een typische vraag voor een volwassene :+.
Haha ja!

Wij maken er soms een boerderij van, tunneltjes voor auto's of bootjes, huisjes voor kleine poppetjes die we hebben, een wiegje, ballenparcours of een poort, en er wordt ook gewoon mee rondgelopen. Kuiken probeert er figuren van te maken: een bloem, vogel, slak, schildpad, sowieso heeft hij alle 'voorbeelden' uit het boekje nagemaakt (goed voor het ruimtelijk inzicht en om te leren over balans). Guppy gebruikt de losse boogjes als auto, vliegtuig, telefoon of koptelefoon/hoed.
Daarnaast ziet het er mooi uit, die kleurtjes O+.
KuikenGuppy
pi_177469102
Zowel mijn 7jarige als mijn 23maander zijn dol op de grimms regenboog :)

vooral bruggen, tunnels en kunstige bouwwerken hier.

Jullie nog tips welke Houten garage fijn is? Kwalitatief goed, leuk geprijst en uiteraard gewoon tof?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 26 februari 2018 @ 21:34:31 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177471334
Niet die van de Lidl in elk geval, die van ons heeft het een week vol gehouden. Toen ging Guppy er op zitten en zei die krak.
KuikenGuppy
pi_177476091
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 20:28 schreef Lamb29 het volgende:
Zowel mijn 7jarige als mijn 23maander zijn dol op de grimms regenboog :)

vooral bruggen, tunnels en kunstige bouwwerken hier.

Jullie nog tips welke Houten garage fijn is? Kwalitatief goed, leuk geprijst en uiteraard gewoon tof?
Stip heeft die van Woody gekregen toen hij 2 werd en daar is laatst voor het eerst een klein stukje vanaf gegaan, omdat hij erop sprong vanaf zn bed en de bovenste verdieping toen los sprong. Extra leuk, omdat je hem aan de treinbaan kunt vastmaken. Kleine tip wel, zet hem in elkaar voordat je hem geeft :X 2-jarigen zijn slecht in wachten tot de lijm droog is :')

LB heeft hem ook volgens mij.

Wij hebben een Wobbel-achtig ding gekocht voor de verjaardagen van de muppets. Mini vond hem iig al geweldig toen we hem ophaalden en even mee lieten spelen, dus ik ben benieuwd hoe maxi het straks vindt O+

  dinsdag 27 februari 2018 @ 07:51:03 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177476198
Wij hebben die van woody ook maar ik vind het geen super kwaliteit. Meerdere dingen stuk aan inmiddels.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_177477066
Echt geen goede ervaringen met de Woody garage.
Lift stuk, zelf vastlijmen en er zijn al meerdere stukjes afgegaan.

Wij vonden het echt een miskoop!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:18:27 #32
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_177477309
Wij hebben deze 2 jaar geleden via Marktplaats gekocht:

https://www.planethappy.n(...)garage-met-lift.html

Onverwoestbaar :Y Oogt niet zo spannend, maar er wordt door beide kinderen nog steeds veel mee gespeeld :)
Oude (on)bekende.
pi_177483377
Hmmmm thanks! We keken inderdaad naar die van Woody met de oranje plastic wegen. Leek ons er tof auto naar beneden roetsj effect te geven.

Jullie hebben die met de groene zijkanten?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_177527801


Zo met een belletje eraan en heel licht van gewicht blijkt de Montessoribal erg geliefd om tegenaan te meppen! ^O^
En ermee op schoot lijkt er af en toe al een beetje een grijppoging naar gedaan te worden. :) Tevreden mee!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177638874
Wie weet waar ik papieren bordjes met Peppa Big kan kopen voor een redelijke prijs?
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:46:40 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177638952
Helaas komt er dan 10 euro aan verzendkosten bij :{
  dinsdag 6 maart 2018 @ 11:51:09 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177639000
Bart Smit en Intertoys hebben ze ook zie ik.
KuikenGuppy
pi_177639237
Die had ik nog niet gevonden, tnx!
pi_178013121
Toen ik klein was had ik een speelgoedkuikentje dat piepte als je het op je hand hield. Dat had twee kleine sensortjes onderop.
Heeft iemand enig idee of en zo ja waar dat te koop is..?
pi_178036244
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Toen ik klein was had ik een speelgoedkuikentje dat piepte als je het op je hand hield. Dat had twee kleine sensortjes onderop.
Heeft iemand enig idee of en zo ja waar dat te koop is..?
Zoeentje ❤
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:56:29 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178158728
Wat is nou echt leuk speelgoed voor onder de douche? We hebben al van die plakfiguren voor op de muur, nog meer tips?
KuikenGuppy
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:15:26 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178159334
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:56 schreef Burdie het volgende:
Wat is nou echt leuk speelgoed voor onder de douche? We hebben al van die plakfiguren voor op de muur, nog meer tips?
Waterknikkerbaan van haba? Of is dat too much? https://www.plustoys.nl/H(...)eMAqCWoaAh3bEALw_wcB
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:19:09 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178159460
Zo’n netje met zuignappen en een paar balletjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_178159930
Die waterknikkerbaan vind ik echt heel leuk, maar veel te duur. Lege badschuim flessen met losse dop en een bekertje zijn leuk om mee te serveren en experimenteren met drijven/zinken. Of een keer het Duplo bootje mee in bad om te kijken of die kan varen. Verder geen tips, ook op zoek naar iets leuks nieuws.
pi_178160203
Ik ben ook nog op zoek naar een leuk cadeau voor peuters 3e verjaardag. Ik heb een aantal leuke dingen doorgespeeld naar het bezoek, maar weet nu zelf niet wat we hem zullen geven :')
Geen nieuw soort volle-bak-speelgoed liefst. Tips?
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:43:56 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178160217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:35 schreef Hupje het volgende:
Die waterknikkerbaan vind ik echt heel leuk, maar veel te duur. Lege badschuim flessen met losse dop en een bekertje zijn leuk om mee te serveren en experimenteren met drijven/zinken. Of een keer het Duplo bootje mee in bad om te kijken of die kan varen. Verder geen tips, ook op zoek naar iets leuks nieuws.
Badspeelgoed hebben we genoeg, ik zoek specifiek voor onder de douche.
De waterbaan staat al op het lijstje, die is in allerlei varianten te bouwen toch?
De tomy ijsjesfabriek is trouwens erg leuk, die heeft Kuiken voor z'n verjaardag gehad.
KuikenGuppy
pi_178160304
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:56 schreef Burdie het volgende:
Wat is nou echt leuk speelgoed voor onder de douche? We hebben al van die plakfiguren voor op de muur, nog meer tips?
ikea bakjes, bekers en lepels.
pi_178161839
We hebben ooit een mega lelijke plastic eend met losse hoed en waterrad gekregen waar heel veel mee gespeeld wordt. Met de hoed kun je water opvangen en dan in het waterrad laten lopen.

Wat leuker vind ik zelf de opplak basket met twee balletjes erbij die hij er steeds in kan gooien/doen, maar de stomme eend is altijd populairder helaas :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178162807
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:56 schreef Burdie het volgende:
Wat is nou echt leuk speelgoed voor onder de douche? We hebben al van die plakfiguren voor op de muur, nog meer tips?
Zand? Lekker veel? *)
:')

[ Bericht 7% gewijzigd door Unihipili op 29-03-2018 01:24:27 ]
pi_178164545
Er schijnt krijt te zijn voor in bad. Wat op de tegels kan en wat makkelijk schoon te maken is naderhand. Ik heb er nog niet naar gezocht.
  donderdag 29 maart 2018 @ 08:24:45 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178164907
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 07:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Er schijnt krijt te zijn voor in bad. Wat op de tegels kan en wat makkelijk schoon te maken is naderhand. Ik heb er nog niet naar gezocht.
Die hebben wij ooit gekregen. Als je van je witte voegen houdt, adviseer ik om het krijt met rood pigment erin er ver vandaan te houden ;)
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:15:00 #53
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_178166151
Wij hebben het ook gehad, wat een troep. En idd, het is afwasbaar, maar je kunt dus wel na elke keer in bad je badkamer gaan poetsen. Het badkrijt is hier dus 'kwijt' geraakt.... mocht je het toch willen proberen: dat van ons kwam van de hema (het was een ronde houder met 6 kleuren krijt erin, in een sponsje geklemd: https://www.google.nl/sea(...)imgrc=ruF7QqRmlbjlfM: )

De grootste hit onder de douche hier is trouwens de ramenwisser en een sponsje...
  donderdag 29 maart 2018 @ 19:47:47 #54
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178176155
O dat krijt heb ik gekregen. Dat gaan we dus uitproberen op vakantie 😂! Bedankt voor de tips. Ligt al vanaf sinterklaas vorig jaar denk ik in de kast.
pi_178213891
Oh wij hebben die van de etos met een ster spons erom heen. In bad werkt dat prima, maar in de douche zou ik het niet zo snel doen denk ik.
Hebben jullie een link naar die basketbal set? Die haba set is wel geweldig van die knikkerbaan maar veel te duur.

We hebben weer een nieuw spel geïntroduceerd: La Cucaracha loop. Dat kan dus al prima vanaf 3,5. Tot drie tellen en op de dobbelsteen herkennen en dat is al genoeg. Zo leuk met de kakkerlak die rondrent. het gewone kakkerlakken spel is veel lastiger en taktischer, daar begin ik nog niet aan (heb ik wel al in huis).
  woensdag 23 mei 2018 @ 10:35:44 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179334498
Robbiestoys.nl geeft t/m 31 augustus 15% korting op Hubelino met de code Hub1612.
Ik heb er al vaker hubelino sets naar tevredenheid gekocht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179945777
Misschien kijk ik met mijn neus hoor, maar van die grote foam puzzeltegels waar je een speelkleed/mat van kunt maken, zijn die er ook in neutralere kleuren dan hysterisch regenboog en Cars/Frozen/etcetera-print? Ik krijg ze niet gevonden. :{
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 juni 2018 @ 17:25:21 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179946086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:09 schreef minilot het volgende:
Misschien kijk ik met mijn neus hoor, maar van die grote foam puzzeltegels waar je een speelkleed/mat van kunt maken, zijn die er ook in neutralere kleuren dan hysterisch regenboog en Cars/Frozen/etcetera-print? Ik krijg ze niet gevonden. :{
AliExpress!
KuikenGuppy
pi_179946632
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:09 schreef minilot het volgende:
Misschien kijk ik met mijn neus hoor, maar van die grote foam puzzeltegels waar je een speelkleed/mat van kunt maken, zijn die er ook in neutralere kleuren dan hysterisch regenboog en Cars/Frozen/etcetera-print? Ik krijg ze niet gevonden. :{
Bij Ali of bij iedere speelgoedwinkel volgens mij... ik vind ze ook vaak in kringloops.
pi_179992464
Dank mensen, maar lamaar! Ik wilde bij nader inzien wat dikkere en grotere (50x50 cm) dan de reguliere, alsnog bij Nederlandse webshop gevonden en gekocht ^O^

Zojuist goedgekeurd door koter. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180012128
Wij hebben half november 2017 een Kurio Tab Advance gekocht voor Djenna. Of ja, ze heeft geld bij elkaar gespaard met haar verjaardag, en wij hebben het verschil aangevuld zodat ze hem kon kopen. Zojuist heeft ze hem even aan gehad, we hebben samen nog een filmpje gecast naar de televisie. De batterij was 100% opgeladen. En ineens zei ze: mama de tablet doet het niet meer!

Ik weet zeker dat het ding niet gevallen is, we zijn er heel zuinig op.

Nu lees ik allemaal drama verhalen op internet over het ding en de garantie/klantenservice bij Kurio. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. We hebben de originele aankoopbon van de Intertoys nog, doos bewaard etc. Kan ik nu beter rechtstreeks naar Intertoys of contact opnemen met Kurio?
pi_180012809
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij hebben half november 2017 een Kurio Tab Advance gekocht voor Djenna. Of ja, ze heeft geld bij elkaar gespaard met haar verjaardag, en wij hebben het verschil aangevuld zodat ze hem kon kopen. Zojuist heeft ze hem even aan gehad, we hebben samen nog een filmpje gecast naar de televisie. De batterij was 100% opgeladen. En ineens zei ze: mama de tablet doet het niet meer!

Ik weet zeker dat het ding niet gevallen is, we zijn er heel zuinig op.

Nu lees ik allemaal drama verhalen op internet over het ding en de garantie/klantenservice bij Kurio. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. We hebben de originele aankoopbon van de Intertoys nog, doos bewaard etc. Kan ik nu beter rechtstreeks naar Intertoys of contact opnemen met Kurio?
Eerst naar de winkel, de verkoper moet eerst de kans krijgen het te herstellen (reparatie, vervangend product of geld terug). Het valt net niet meer onder de wettelijke minimum garantie maar van een tablet moet je meer dan zes maanden dienst kunnen verwachten.

Als het bij de winkel niet lukt kun je het altijd nog via de fabrikant proberen.
  zondag 24 juni 2018 @ 15:18:21 #63
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180012852
Intertoys, zij zijn de verkopende partij. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.

Nadeel is wel dat intertoys het mag laten repareren en dat kan dan weer vertragend werken door die ene partij.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 25 juni 2018 @ 13:54:00 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_180034505
Vraagje, zoonlief wil een Minecraftfeestje. Heeft iemand een stenen winkel gezien waar spul kan kopen zoals uitnodigingen, slingers etc?
pi_180148958
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:36 schreef minilot het volgende:
Dank mensen, maar lamaar! Ik wilde bij nader inzien wat dikkere en grotere (50x50 cm) dan de reguliere, alsnog bij Nederlandse webshop gevonden en gekocht ^O^

Zojuist goedgekeurd door koter. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini, waar heb je deze gekocht? Ik ben ook nog op zoek, bij Intertoys zijn die cijfermatten overal uitverkocht en heb ze eigenlijk nodig voor onder het zwembadje buiten.....
pi_180150243
Bij Van Cranenbroek zag ik laatst grote matten, voor onder een zwembadje oid. Iets van 75x75 denk ik?
pi_180150812
Decathlon heeft ook tegels in neutrale kleuren
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_180152073
Binnenkort wordt onze offspring 1 jaar en ik ben bang dat er n boel familie en vrienden staan te springen om allemaal vreselijke en nutteloze dingen ons huis in te slepen :'). Dus ik dacht, ik ga een lijstje maken, maar veel verder dan boekjes ben ik eigenlijk nog niet :@ wat is leuk vanaf n jaar of 1? Is dat bijv. al loopwagen/fiets spul of komt dat later?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 30 juni 2018 @ 23:19:16 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180152272
Ik lees mee!
Zelf denk ik aan:
- bal(letje)
- emmer+ schepje
- pop, of is dat te vroeg?
- loopkar

Maar verder kom ik ook nog niet.

Loopfiets is meer voor 2 toch? En zo nodig met Sinterklaas.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180152332
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Binnenkort wordt onze offspring 1 jaar en ik ben bang dat er n boel familie en vrienden staan te springen om allemaal vreselijke en nutteloze dingen ons huis in te slepen :'). Dus ik dacht, ik ga een lijstje maken, maar veel verder dan boekjes ben ik eigenlijk nog niet :@ wat is leuk vanaf n jaar of 1? Is dat bijv. al loopwagen/fiets spul of komt dat later?
Wij hadden al veel zooi dankzij peuter dus wij hebben vooral 'nuttige' dingen gevraagd. SillyBilly mouwslabben, mini stoeltjes/sofa's, speelding met zuignap die op de eetstoel vastgezet kan worden, van die poncho-handdoeken en veel kleding

Verder is hier nu al de loopwagen goed in gebruik (door de een zittend ermee spelen, de ander loopt sinds gisteren de kamer door), hebben ze een statafel die ze leuk vinden (alleen geen idee hoe lang dat leuk blijft). Voor peuter hadden we zo'n driewieler met duwstang gevraagd maar die zou ik niet aanraden, rijdt niet zo heel erg fijn en peuter snapt nu nog steeds niks van het sturen. Een loopfiets met drie/vier wielen zou ik eerder aanraden maar kan idd beter wat later nog. En als je nog geen vormenstoof hebt zo'n ding.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_180152445
S. heeft al een tijdje een loopauto staan. Het duurde even voordat hij er groot genoeg voor was. Nu kan hij erop en hij komt al heel aardig voor en achteruit. En hij vindt het leuk. Sturen komt later wel, het is nu echt nog recht voor en achteruit.

Wij hebben voor S. zijn aanstaande verjaardag iets dergelijks gekocht (alleen dan wat goedkoper):
https://www.lobbes.nl/spe(...)n-activiteiten-kubus

Ik vrees ook een beetje voor alle zooi die we van familie e.d. krijgen..... :{
pi_180152678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Binnenkort wordt onze offspring 1 jaar en ik ben bang dat er n boel familie en vrienden staan te springen om allemaal vreselijke en nutteloze dingen ons huis in te slepen :'). Dus ik dacht, ik ga een lijstje maken, maar veel verder dan boekjes ben ik eigenlijk nog niet :@ wat is leuk vanaf n jaar of 1? Is dat bijv. al loopwagen/fiets spul of komt dat later?
Een loopfiets of auto met 3/4 wielen kan zeker. Was hier een hele grote hit (vooral met een mandje erbij voor het speelgoed). En mijn peuter heeft er ook goed door leren sturen. Met 2.5 kon ze fietsen op een gewone fiets met zijwieltjes en stuurde ze als een pro overal tussendoor :)

Die zingende ZoefZoef diertjes vond mijn kind ook geweldig. Die bijbehorende banen wat minder, was ze met 1 echt nog te klein voor!

En verder vond ze van die boekjes met muziek erin erg leuk! En een pianotje, een nachtlampje-pop (met muziek; die zet ze nu nog steeds elke avond aan als ze gaat slapen).
  zondag 1 juli 2018 @ 08:00:45 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180156332
1e verjaardag, hier oa

Zandbak + toebehoren O+ Hier al ruim 4 jaar plezier van.
4 wiel loopfiets (Puky Wutsch) was hier vanaf anderhalf een groot succes.
Foamblokken (maakt niet zo'n herrie als hout ;))
Toet toet auto's/ zoef zoef dieren, wordt nog steeds mee gespeeld
Muziekinstrument (trommel, tamboerijn)
  zondag 1 juli 2018 @ 08:19:02 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_180156449
Waar noud nu graag mee speelt:

Bal
Auto's (op z'n knietjes zitten en brrrmbrrrm doen. Vergt wel wat training)
Duplo
Vormenstoof achtige dingen
Zandbak
Twee onderbroeken
De vliegenmepper
Toet toet auto
De hamer

Kratje bier (in- en uitladen)

^O^
disclaimer
  zondag 1 juli 2018 @ 08:45:01 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180156644
Oh ja die onderbroeken, die plukt Jacob ook altijd uit de wasmand, om vervolgens het halve huis mee door te kruipen :9 .

Fijn, deze lijstjes. Ik ga toch maar eens opzoeken wat die toet en zoef-dingen zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180156721
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 08:45 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja die onderbroeken, die plukt Jacob ook altijd uit de wasmand, om vervolgens het halve huis mee door te kruipen :9 .

Fijn, deze lijstjes. Ik ga toch maar eens opzoeken wat die toet en zoef-dingen zijn.
Doe het niet. Echt. Twix kreeg er eentje, werd fan. Wij deden daar niets mee. Maar Sinterklaas (lees: drie paar grootouders) wel, nu hebben we een bak vol van die rommel, of ja voertuigen. En ze maken geluid. Veel geluid. En de bijbehorende baan ook.
Maar ja, Twix vindt het leuk.
#totzovermijnwensvoorhoutenspeelgoed
pi_180156755
Cadeautjes die hier een dikke hit waren bij Twix:

Sambaballen
Loopauto (hij kon er vanaf anderhalf op)
Blokkenkar om achter te leren lopen
Houten knopjespuzzels

Maar wij vroegen ook nuttige cadeaus:
Nieuwe slaapzak
Winterjas (Twix is van september)
Sjaal, wanten, muts
Leren sloffen (Aapies)
pi_180156819
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 23:05 schreef littledrummergirl het volgende:
Binnenkort wordt onze offspring 1 jaar en ik ben bang dat er n boel familie en vrienden staan te springen om allemaal vreselijke en nutteloze dingen ons huis in te slepen :'). Dus ik dacht, ik ga een lijstje maken, maar veel verder dan boekjes ben ik eigenlijk nog niet :@ wat is leuk vanaf n jaar of 1? Is dat bijv. al loopwagen/fiets spul of komt dat later?
Een keukentje (met pannetjes, groente, (houten snij)fruit, etc) en de Grimm's regenboog waren hier een groot succes. Grimm’s is sowieso leuk cadeaumateriaal.
Verder Duplo. Tonnen Duplo. *O*
pi_180157289
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 08:45 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja die onderbroeken, die plukt Jacob ook altijd uit de wasmand, om vervolgens het halve huis mee door te kruipen :9 .

Fijn, deze lijstjes. Ik ga toch maar eens opzoeken wat die toet en zoef-dingen zijn.
Tip; koop die niet als je enigszins allergisch bent voor speelgoed met geluid. Als je meerdere van die dingen hebt en ze gaan door elkaar roepen ( :') ) word je er behoorlijk gek van.
pi_180158359
Mwahaha, de toettoet ;)
Ik was een half jaar fan, daarna niet meer...
Toen hadden we wel een la vol ;)
Gelukkig kwam hier Lego en kom er alleen maar meer Lego komen als we de toettoet weg zouden doen ;) :@
Toch nog ¤100,- voor gekregen :)

Top cadeau hier was een waterbaan :)
  zondag 1 juli 2018 @ 10:44:34 #81
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180158525
Wow wat n tips ladies :D thnx!

Ik zal onderbroeken er zeker bij zetten op het lijstje _O- en bedankt voor de door elkaar schreeuwende toet/zoef tip. Mijn adhd wordt gillend gek van hysterisch geluid :') dus als t me lukt om die toetzoefshizzle te weren O-) ga ik t proberen.

Loopauto lijkt me ook awesome voor hem, hij is onwijs fysiek/energiek dus dat vind ie vast tof :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180160138
Haha ik wil die toettoet autootjes ook echt weren. Als ie ze ooit krijgt zijn ze op een gegeven moment gewoon per ongeluk kwijt ofzo :') We hebben nu een (gekregen) apparaat aan de box hangen met knopjes en lawaai en leuk dat ie het vindt! Mijn vriend en ik hebben de hele dag ‘kom doe je ogen nu maar toe en ga maar slapen net als Pooh’ in het hoofd hangen :')
pi_180160179
Wij hebben alle toettoet-dingen aan het kdv gedoneerd *O*
pi_180160222
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben alle toettoet-dingen aan het kdv gedoneerd *O*
Da’s ook wel goeie! Die ga ik onthouden
pi_180160225
Ik vind Zoef Zoef haske leuk en zing gewoon alle liedjes mee. *O*
  zondag 1 juli 2018 @ 12:36:31 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_180160337
Ik vind het ook niet zo erg hoor. Er zit ook een uitknop op.
disclaimer
pi_180160527
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het ook niet zo erg hoor. Er zit ook een uitknop op.
Ja, klopt. Die wist mijn peuter als dreumes al feilloos te vinden ;).
pi_180161661
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 12:27 schreef Selvaria het volgende:
Ik vind Zoef Zoef haske leuk en zing gewoon alle liedjes mee. *O*
Ja dat *O*
pi_180172041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:02 schreef minilot het volgende:
Zojuist via Etsy twee stuks 'montessori puzzle bal' binnengekregen, een kleintje en een grotere! Duurt nog even voordat O. ze in zijn knuistjes kan grijpen, maar komt vanzelf. O+

[ afbeelding ]

Ik vind ze tof!

Verder nog ouders hier die wat alternatiever speelgoed aanslepen voor de ukkies? Nog leuke tips voor babyspul?
Dankzij jou tip ook net gekocht ^O^
pi_180172686
Ik heb nu naast toet-toet ook de vrolijke vriendjes 8)7
Ik kan ze negeren somehow en merk het alleen nog dat ze aanstaan als er 1 gilt uit de bak als de kinderen al slapen :')
pi_180292517
Het ligt er aan hoe fysiek je kind is. Die van mij scheurden met anderhalf op een houten loopfiets (2 wieler) rond.
Verder prentenboeken, evt toettoet (wij hebben het nu al een jaar of 4 in huis slingeren)
Blokken, Duplo, houten spoor
pi_180420502
Ik heb na lang twijfelen (te dure) poppen gekocht voor mijn meiden. De Our Generation tweeling. En nu wil ik eigenlijk zoiets



Maar niet voor de hoofdprijs. Waar zou ik zo'n soort 'poppentas' kunnen vinden?
Met een meidenkwartet
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:12:15 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180849944
Gekke vraag. Maar weet iemand of de baby born boy pop een piemeltje heeft? Of zit het enige verschil in de blauwe accessoires?

Edit: Google images gaf me al antwoord :+. Ja dus.
KuikenGuppy
pi_180849977
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:12 schreef Burdie het volgende:
Gekke vraag. Maar weet iemand of de baby born boy pop een piemeltje heeft? Of zit het enige verschil in de blauwe accessoires?
De jongensvariant is ook echt een jongen
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:15:14 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180849996
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:14 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

De jongensvariant is ook echt een jongen
Dank! Guppy is gek op poppen, deze gaat op zijn verlanglijstje.
KuikenGuppy
pi_180850832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:39 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb na lang twijfelen (te dure) poppen gekocht voor mijn meiden. De Our Generation tweeling. En nu wil ik eigenlijk zoiets

[ afbeelding ]

Maar niet voor de hoofdprijs. Waar zou ik zo'n soort 'poppentas' kunnen vinden?
marktplaats zou ik dan denken of je bouwt een HEMA
speel koffertje om
pi_180850912
Je zou het bijna vergeten met een derde op komst maar over 2 maanden wordt Js alweer vier... (en omdat ik vast geen tijd heb om er dan over na te denken....)

Iemand een briljant idee voor een jongetje?
We hebben eigenlijk alles al _O-

Fiets/Lego/Duplo/autobaan/knexx/spelletjes/boeken/keukentje is allemaal al aanwezig (in te grote hoeveelheden :X )

Hij is vooral van het spelen met Duplo en met zijn autootjes en diertjes.
Vorig jaar kreeg hij een wobbel, ook erg populair hier.
Rugzakje en lunchtrommel gaan op het lijstje voor familie.

Ik voel me soms wat schuldig omdat hij alles van zn broer krijgt, dus het mag ook best wat duurder zijn :)
pi_180850929
Dagje uit met hem?
pi_180850998
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Dagje uit met hem?
Omdat Ow al op school zit en een continue rooster heeft, gebeurde dat al regelmatig... en hij wil zelf altijd het liefst zijn broer mee ;)
pi_180851050
hem vragen wat hij wil?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:20:04 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180851065
Ik dacht meteen: wobbel, maar die heb je al :+. Misschien iets gaafs van Playmobil of van iets waar hij fan van is? Kuiken kreeg het maritiem reddingscentrum van Brandweerman Sam, zulke ongein hebben ze ook van Paw Patrol, Super Wings, Robocar Poli, etc.

Als je liever niet voor plastic gaat, misschien een mooie houten autogarage of zo'n houten pakhuis O+. Of een houten boerderij met Schleich dieren?
KuikenGuppy
pi_180851092
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:09 schreef Loj het volgende:
Je zou het bijna vergeten met een derde op komst maar over 2 maanden wordt Js alweer vier... (en omdat ik vast geen tijd heb om er dan over na te denken....)

Iemand een briljant idee voor een jongetje?
We hebben eigenlijk alles al _O-

Fiets/Lego/Duplo/autobaan/knexx/spelletjes/boeken/keukentje is allemaal al aanwezig (in te grote hoeveelheden :X )

Hij is vooral van het spelen met Duplo en met zijn autootjes en diertjes.
Vorig jaar kreeg hij een wobbel, ook erg populair hier.
Rugzakje en lunchtrommel gaan op het lijstje voor familie.

Ik voel me soms wat schuldig omdat hij alles van zn broer krijgt, dus het mag ook best wat duurder zijn :)
Teun heeft Playmobil voor zijn 4de gekregen groot succes. Op het lijstje had ik een klean kanteen kids gezet daarin blijft de melk voor tussen de middag goed koud. Voetbal werd hij ook erg blij van.
Step of skelter? Wij hebben hier de berg buddy staan heel fijn en zeker tot dat ze 8 zijn te gebruiken
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:35:11 #103
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180851309
Ik zou geen speelgoed meer kopen, tenzij het nog denkbaar is dat hij veel met een skelter oid zou gaan doen. Dan is dat nog een optie.

Wat wij doen is een dagje op stap gaan met ze. Mooi kaartje maken over de bestemming, één ouder mee en full out dag helemaal voor hemzelf. V is naar André Kuipers geweest en vooraf met de trein naar Amsterdam. Het heeft zo veel meer met hem gedaan dan de materiele zaken. De voorstelling was twee maand na zijn verjaardag (gezien de tijd rondom de verjaardag) en geen dag spijt gehad van deze aanpak.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_180852227
Mijn 4 jarige heeft dit voor de verjaardag van zijn broertje uitgezocht want hij vond dat zelf natuurlijk heel tof :D
Even in een spoiler want ik weet niet hoe groot de foto is..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb nog een 1:16 Massey Ferguson 7480 tractor voor hem gekocht

Hier een beetje het zelfde probleem. 2 jongens dus we hebben al zo veel en ze hebben dezelfde interesses. Voertuigen blijft toch wel iets waar ze heel lang mee spelen.

[ Bericht 18% gewijzigd door ikke_84 op 31-07-2018 12:24:23 ]
pi_180852379
De 4de verjaardag vind ik ook wel een omslagpunt van wat moet je geven. Duplo enzo worden ze bijna te groot voor om nog bij te kopen en dan is het meeste vanaf 5 of 7 jaar.
Hier is het vooral Lego knex en Playmobil wat het huis nog in komt. Jan heeft voor zijn 6de een bestuurbare auto hoog op zijn lijstje staan
pi_180853643
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
hem vragen wat hij wil?
Hij wil hetzelfde als Ow _O- Dus dat werkt ook niet zo ;) Toevallig ben ik net nog de speelgoedzaak ingegaan met hem, hij kiest alleen maar dingen die we al hebben..

Van playmobile hebben we al de dierentuin en het kasteel (van manlief O+ ) en het poppenhuis (van mij O+ )

Houten garage hebben we al, die boerderij is nog wel een idee O+

Step hebben we ook al, skelter past echt niet meer in de schuur ;)

Ik wil de jongens eigenlijk ook niet teveel speelgoed geven, maar ik voel me “schuldig” dat Js bijna niets nieuws krijgt (aan zowel speelgoed als kleding). De wobbel vorig jaar was ook het eerste echte cadeautje dat hij van ons kreeg..
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:32:13 #107
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_180854491
Dat ze niet alles meer van hun broer willen hebben dat hoor je vanzelf wel. Tot die tijd zullen de kinderen het niet beleven als ‘niet iets nieuws krijgen’. Nieuw is voor hun:’nog niet eerder mijn eigendom geweest’ . Als dat het enige punt is denk ik vooral dat je het jezelf lastig maakt zonder hem tekort te doen als je het doet zoals je eigenlijk zou willen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_180917579
Wij hebben zo'n ballenbak.


Maar mijn dreumes van 20 maanden doet er eigenlijk niks meer mee. Heb hem voorlopig weg gezet. Maar zijn er peuters van 2+ die dit nog leuk vinden?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180917764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:35 schreef ReginaFalange het volgende:
Wij hebben zo'n ballenbak.
[ afbeelding ]

Maar mijn dreumes van 20 maanden doet er eigenlijk niks meer mee. Heb hem voorlopig weg gezet. Maar zijn er peuters van 2+ die dit nog leuk vinden?
Ik gooi de ballen in het zwembad, dan is het 1 grote hit. Met verschillende bakjes om te sorteren, boten te maken, etc. Bakjes op een afstand zetten en ballen erin proberen te gooien. Dat soort dingen.
pi_180921394
Maar de ballenbak zelf is dus niet meer populair? Een zak ballen kost natuurlijk niks maar die ballenbak is wel een sta in de weg als peuters die niks meer aan vinden.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180921795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:35 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou geen speelgoed meer kopen, tenzij het nog denkbaar is dat hij veel met een skelter oid zou gaan doen. Dan is dat nog een optie.

Wat wij doen is een dagje op stap gaan met ze. Mooi kaartje maken over de bestemming, één ouder mee en full out dag helemaal voor hemzelf. V is naar André Kuipers geweest en vooraf met de trein naar Amsterdam. Het heeft zo veel meer met hem gedaan dan de materiele zaken. De voorstelling was twee maand na zijn verjaardag (gezien de tijd rondom de verjaardag) en geen dag spijt gehad van deze aanpak.
Dit doen wij dus ook :Y

Loj ik herkwn je probleem. Boaz is afgelopen woenadag 4 geworden en ik vond het heel lastig om iets geschikts te kopen wat echt van hem is zeg maar.

Dus een goed excuus om een dagje weg te gaan O~)
pi_180921829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:18 schreef ReginaFalange het volgende:
Maar de ballenbak zelf is dus niet meer populair? Een zak ballen kost natuurlijk niks maar die ballenbak is wel een sta in de weg als peuters die niks meer aan vinden.
Nee, de ballenbak (wij hebben een tent) niet meer. Al lang niet meer hoor.
pi_180921924
Ik mik mn zoontje wel n paar keer in zo'n bak bij de mc donalds als ik dit over de ballenbakken zo lees :D *schrapt van lijstje*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180922118
Als iemand nog een gouden tip heeft voor een jongen die 2 wordt, met grote broer, hou ik me aanbevolen. Ergens wil ik hem alles wel geven O+, maar tegelijkertijd denk ik :'( maar we hébben al zo veel..

Ps: ik wil geen wobbel. :P
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:02:39 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180922156
Kuiken tekent en knutselt heel graag. Nu heb ik een doos met knutselpapier, een doos met tekenboeken/kleurplaten, een doos met stiften/potloden/waskrijtjes/etc en nog een "knutseldoos" met allerlei losse spulletjes (lijm, stickers, stokjes, veren, verf, etc). Maar elke keer dat er getekend en geknutseld wordt, komen dus al die dozen op tafel. Wie heeft er een handiger systeem? Het moet bij ons wel in het dressoir passen, ik ga er niet speciaal een ladeblok ofzo voor aanschaffen.
KuikenGuppy
pi_180923743
Ik weet niet hoe je dressoir er uit ziet maar is er mogelijkheid tot een ophangsysteem (bijv van die ascessoirezakken die je in de deur van een kledingkast kan hangen) zodat alles wel zichtbaar is, maar niet alles op tafel hoeft? Niet zo handig met guppy misschien.
pi_180924652
Hubelino loj? Ideaal en lastig genoeg, ook voor oudere kids. Een 6 jarig vriendje kon het nog niet goed alleen.
R krijgt voor zijn vierde verjaardag, nou ja heeft al gekregen, een grotere skelter. Hadden een buzzy berg skelter, die is tot 5 jaar maar echt te klein, dus nu de vervolg erop gekocht. Daarnaast een Ontdekkingssets met een microscoop vanaf 4 jaar. Familie geeft hubelino en een gepersonaliseerde boek (verhaal met je eigen naam en of foto erin). En Lego uiteraard. Fiets, gave grote graafmachine voor in de zandbak ofzo, spellen? Genoeg spellen die leuk zijn vanaf 4.

Hmm uitje lees ik vaker over maar wat als je al geregeld leuke uitjes doet? Met een tweede of meer kids is het denk ik sowieso leuker. Ik ben nogal van het kopen :@ en veel kan ik niet bewaren tot een verjaardag, zoals spellen. Die heb ik dan allang geïntroduceerd.. moet ik toch gaan aanleren. Wel heb ik al dingen liggen voor Sint haha.

[ Bericht 27% gewijzigd door Hilmo op 03-08-2018 19:40:18 ]
pi_180924713
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:21 schreef Goitske het volgende:

[..]

Teun heeft Playmobil voor zijn 4de gekregen groot succes. Op het lijstje had ik een klean kanteen kids gezet daarin blijft de melk voor tussen de middag goed koud. Voetbal werd hij ook erg blij van.
Step of skelter? Wij hebben hier de berg buddy staan heel fijn en zeker tot dat ze 8 zijn te gebruiken
zelfde skelter hebben wij ook. Prima met bijna 4 te geven en zal lang mee gaan!
Wat is dat voor fles? Ik google en vind verschillende soorten op Amazon.de. welke heb je voor de melk? Hoeft het op school dan niet in koelkast en lekt het niet in tas? Ziet er wel apart uit in elk geval. Wij hebben alleen mepal spul voor school klaarliggen maar dit raad je dus aan?

Wij hebben SIGG flessen, werkt het zelfde toch? Bedenk ik me ineens. Scheelt weer flessen kopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 03-08-2018 19:55:45 ]
pi_180925242
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Nee, de ballenbak (wij hebben een tent) niet meer. Al lang niet meer hoor.
Jammer. Dan gaat hij denk ik op MP.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_180926634
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:02 schreef Burdie het volgende:
Kuiken tekent en knutselt heel graag. Nu heb ik een doos met knutselpapier, een doos met tekenboeken/kleurplaten, een doos met stiften/potloden/waskrijtjes/etc en nog een "knutseldoos" met allerlei losse spulletjes (lijm, stickers, stokjes, veren, verf, etc). Maar elke keer dat er getekend en geknutseld wordt, komen dus al die dozen op tafel. Wie heeft er een handiger systeem? Het moet bij ons wel in het dressoir passen, ik ga er niet speciaal een ladeblok ofzo voor aanschaffen.
Ik denk dat je al een goede methode hebt.
Google eens op art caddy. Vind ik zelf ook handig. Heb er zelf een paar van Amazon van MDesign Art Supplies. Dat merk heeft handige dingetjes.
Met een meidenkwartet
pi_180926670
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:53 schreef Hilmo het volgende:

[..]

zelfde skelter hebben wij ook. Prima met bijna 4 te geven en zal lang mee gaan!
Wat is dat voor fles? Ik google en vind verschillende soorten op Amazon.de. welke heb je voor de melk? Hoeft het op school dan niet in koelkast en lekt het niet in tas? Ziet er wel apart uit in elk geval. Wij hebben alleen mepal spul voor school klaarliggen maar dit raad je dus aan?

Wij hebben SIGG flessen, werkt het zelfde toch? Bedenk ik me ineens. Scheelt weer flessen kopen.
https://www.ecozo.nl/nl/k(...)V-fdu4EaAo2iEALw_wcB

Enige lekkage die ik heb gehad was dat ik de dop er niet goed op gedraaid had. Voordeel deze is kleuter (hufter)proof ze krijgen ze niet kapot.
Jan heeft gewoon optimel mee en Teun sojamelk ivm lactosevrij

Voor de eerste pauze heb ik gewoon Mepal. Ik heb zelf een grote klean kanteen insulate en ook met dagjes weg mooie brede hals mik er ijsklontjes in en echt bij deze temperaturen einde van de dag heb ik nog klontjes er in zitten dat niet alles gesmolten is. Heb ze ook met warm product getest gewoon warme soep er in gegooid en met lunchpauze het ik gewoon echt warme soep
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:50:59 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180927074
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 20:28 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik denk dat je al een goede methode hebt.
Google eens op art caddy. Vind ik zelf ook handig. Heb er zelf een paar van Amazon van MDesign Art Supplies. Dat merk heeft handige dingetjes.
Oh, dat hebben ze op school ook! Handig :).
KuikenGuppy
pi_180927897
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:00 schreef Crumpette het volgende:
Als iemand nog een gouden tip heeft voor een jongen die 2 wordt, met grote broer, hou ik me aanbevolen. Ergens wil ik hem alles wel geven O+, maar tegelijkertijd denk ik :'( maar we hébben al zo veel..

Ps: ik wil geen wobbel. :P
O heeft deze voor haar 4e verjaardag gekregen en speelt er onwijs veel mee. S die 2 wordt in oktober vindt het ook echt gaaf speelgoed.
https://www.lobbes.nl/spe(...)h-gereedschapskoffer
pi_180930329
Hubelino hebben we ook al :@ En dat met uitjes hebben wij dus ook. We doen best wel veel met de jongens. Voor Sint krijgen ze bijvoorbeeld ook een nieuw abbo op Blijdorp of Plaswijck (mogen ze kiezen).

Je hebt ook helemaal gelijk Away, maar toch... mijn kleine grote wordt vier O+ Hij mag ook worden verwend :@ (dat heb ik ook met zijn kledingkast, bijna alles is van Ow geweest, maar echt nog prima netjes. Maar het voelt wel alsof hij niets nieuws krijgt).

Vandaag kwam Js vertellen dat hij een grote dino wou en Ow kwam vertellen dat ze vonden dat ze een cadeau hadden verdiend (want Js heeft al drie dagen geen ongelukje gehad), ze wilden een trampoline _O- ).
Voor alleen Js een beetje overdreven, maar Ow volgt in januari, dus voor samen zou een idee kunnen zijn. Alleen even bedenken waar we hem zouden zetten, onze achtertuin is niet heel groot en ligt aan het water, de voortuin is een optie, maar dat moet wel even worden overlegd met de buren en is wel jatgevoelig ...

Maar een grote dino, iemand een leuke grote dino cadeau idee ;)

2 jaar? Dat was hier toch wel houten treinbaan en houten garage tijd. Oh en quercetti fantacolor junior was hier ook echt wel favoriet :)
pi_180934581
Loj, 4 jaar is ook goed geschikt om schoolspullen te krijgen :) Mijn 4 jarige kreeg een rugzak en drinkbeker en daarbij nog een doos LEGO.

Knutselspullen doen het bij hem ook altijd goed. Opa’s en oma’s hebben naast een klein kado geld gegeven voor in z’n spaarpot :)
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:32:09 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180935076
KuikenGuppy
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:44:38 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180936287
:D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180938246
Loj, ze hebben momenteel ook Duplo en Lego met dino's vanwege de Jurassic park film, wellicht is dat een idee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:13:46 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180940823
Weet iemand of deze trein:


op de duplo treinbaan past? Op de doos staat er niks over, dat maakt dat ik twijfel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180940851
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Weet iemand of deze trein:

[ afbeelding ]
op de duplo treinbaan past? Op de doos staat er niks over, dat maakt dat ik twijfel.
ik neem aan van wel is van Duplo en ziet er uit als normale trein
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:31:43 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180941045
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Weet iemand of deze trein:

[ afbeelding ]
op de duplo treinbaan past? Op de doos staat er niks over, dat maakt dat ik twijfel.
Ja al die ‘hand’ treintjes passen precies op de rails is mijn ervaring.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180941047
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Weet iemand of deze trein:

[ afbeelding ]
op de duplo treinbaan past? Op de doos staat er niks over, dat maakt dat ik twijfel.
De echte trein van de treinbaan heeft een ander soort wielen, maar als ze net zo ver uit elkaar staan zou het wel moeten passen lijkt me.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:36:42 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180941100
^O^ ^O^ ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180944716
Ze passen wel op de baan, maar niet zo goed over eventuele wissels. Daar ontsporen ze altijd bij ons...
pi_180962266
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:27 schreef Loj het volgende:
Hubelino hebben we ook al :@ En dat met uitjes hebben wij dus ook. We doen best wel veel met de jongens. Voor Sint krijgen ze bijvoorbeeld ook een nieuw abbo op Blijdorp of Plaswijck (mogen ze kiezen).

Je hebt ook helemaal gelijk Away, maar toch... mijn kleine grote wordt vier O+ Hij mag ook worden verwend :@ (dat heb ik ook met zijn kledingkast, bijna alles is van Ow geweest, maar echt nog prima netjes. Maar het voelt wel alsof hij niets nieuws krijgt).

Vandaag kwam Js vertellen dat hij een grote dino wou en Ow kwam vertellen dat ze vonden dat ze een cadeau hadden verdiend (want Js heeft al drie dagen geen ongelukje gehad), ze wilden een trampoline _O- ).
Voor alleen Js een beetje overdreven, maar Ow volgt in januari, dus voor samen zou een idee kunnen zijn. Alleen even bedenken waar we hem zouden zetten, onze achtertuin is niet heel groot en ligt aan het water, de voortuin is een optie, maar dat moet wel even worden overlegd met de buren en is wel jatgevoelig ...

Maar een grote dino, iemand een leuke grote dino cadeau idee ;)

2 jaar? Dat was hier toch wel houten treinbaan en houten garage tijd. Oh en quercetti fantacolor junior was hier ook echt wel favoriet :)
heb je van hubelino ook de katapult gezien? Die lijkt me dus geweldig.
Gereedschapsbank hebben wij vanaf 1,5 en kijkt R nauwelijks naar om.
Tijdschrift? Is dat nog een idee? Bij ons doen we het niet, maar misschien vanaf 5. Wereld Natuurfonds ofzo, of iets anders.
Lego junior of gewone van dino's is leuk ja, hebben wij ook .
Trampoline ja, lastig. Zou ik ook leuk vinden maar tuin meestal vol en straks is het geen succes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hilmo op 05-08-2018 17:16:40 ]
pi_180963011
Ik moet zeggen wij kochten dit huis en er lag al een trampoline. De jongens vliegen op dit moment van het zwembad naar de trampoline en weer terug. Je hebt ook periodes dat hij weinig gebruikt wordt en vooral najaar tot voorjaar weinig want ze mogen geen schoenen op de trampoline en moet wel redelijk weer zijn anders gaat hij niet open.
pi_181644961
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Wow wat n tips ladies :D thnx!

Ik zal onderbroeken er zeker bij zetten op het lijstje _O- en bedankt voor de door elkaar schreeuwende toet/zoef tip. Mijn adhd wordt gillend gek van hysterisch geluid :') dus als t me lukt om die toetzoefshizzle te weren O-) ga ik t proberen.

Loopauto lijkt me ook awesome voor hem, hij is onwijs fysiek/energiek dus dat vind ie vast tof :D
En toen stond ik net in de speelgoedwinkel (lekker last minute :') zoontje is morgen jarig) en ben toch gezwicht voor een zoefzoef dierentuin _O- t nijlpaard wat erbij zat vond ik best gezellig :D

Ik probeer in de winkel altijd die muziekjes uit en test ze op irritatiegehalte :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181646816
Die zoefzoef toettoet spullen zijn het goedkoopst bij Amazon Duitsland. Ook wel eens sets en losse figuren in de aanbieding. Bestel ze regelmatig daar :)

Ff zoeken op vtech niederländisch en filteren op goedkoopste :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_181648489
Wij willen een treinbaan kopen voor zoon´s 2e verjaardag maar we twijfel tussen de Duplo trein en een houten trein baan.

Voor beide valt wel wat te zeggen. Houten treinbaan is natuurlijk meer zelf spelen, maar ik kan me voorstellen dat je als peuter of kleuter die Duplo trein fantastisch vind.

Iemand ervaring of tips?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_181648637
onze bijna kleuter en groep3-er spelen nog regelmatig met de houten treinbaan. Is zn geld zeker waard! Mijn man heeft ook zelf een sein gemaakt dat gaat knipperen/tingelen als de trein langsgeduwd wordt.
Duplo treinbaan hebben we niet, vrienden hebben die en hun zoontje is panisch voor de herrie die hij schijnt te maken. maar is een erg gevoelig joch.
Wij willen op termijn een legotrein gaan kopen..
pi_181649165
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 17:41 schreef Goitske het volgende:
Ik moet zeggen wij kochten dit huis en er lag al een trampoline. De jongens vliegen op dit moment van het zwembad naar de trampoline en weer terug. Je hebt ook periodes dat hij weinig gebruikt wordt en vooral najaar tot voorjaar weinig want ze mogen geen schoenen op de trampoline en moet wel redelijk weer zijn anders gaat hij niet open.
Hier trekken ze dan anti slip sokken aan of pantoffels (bij opa en oma)
pi_181649193
Wij hebben beide, en hij speelt ook met beide. De Duplo trein wordt vooral met de hand vooruit geduwd, maar de grootste lol zit in de baan bouwen, de trein rijdt er eigenlijk niet zo vaak overheen...
pi_181649663
Toen L twee werd hebben we een houten treinbaan gegeven, hij heeft wat hulp nodig met de baan zelf maar daarna is het heel leuk. Duplo trein hebben we zonder rails, blijft al tijden een hit.

En we kochten van de week loco bambino. Als je een kind hebt dat van puzzelen en spelletjes houdt, is dat ook een hele leuke. Het eerste boekje schijnt te makkelijk te zijn dus die overgeslagen, boekje vanaf 2.5 jaar kan hij met net twee jaar nu al prima doen. Via marktplaats heb ik nog wat boekjes vanaf 3 jaar gekocht voor over een tijdje.
pi_181650887
Duplo heeft sinds kort een totaal nieuwe trein overigens (als je de grote set wil) met meer geluidjes door sensoren die je in de rails kunt doen oid. Vind het jammer dat wij al een set hadden :@ al is de locomotief nog steeds weg.

Nazil, Bambino loco is idd erg leuk! Ik zou zelf de boekjes even nakijken op niveau, peuter maakt nu alle boekjes, alleen sommige puzzels snapt hij niet. Het niveau verschilt iig erg per puzzel, niet zozeer per boekje. Ik zou van de andere boekjes ook gewoon kijken wat al te doen is. Kan vaak eerder dan je denkt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 2 september 2018 @ 21:37:13 #145
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181651455
Ik vond loco bambino ook wel erg makkelijk, N is net 3 en alle boekjes waar 3-5 op staat kan ze al. We hebben nu ook mini loco (4-6 jaar) en dat gaat al best ok met wat hulp. Maar die verschillen erg per puzzel hoe moeilijk ze zijn.

Verder vindt ze playdoh erg leuk de laatste weken, vooral de ijsmaker :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181652374
Klei is inderdaad ook een regelrechte hit hier. Wil hij elke dag wel doen.
pi_181653616
Wij hebben hier al 1,5 jaar een houten treinbaan voor Sjaak en hij vindt het nog steeds leuk. Ook hij vindt het bouwen leuker dan met treintjes rijden overigens. We voegen af en toe nieuwe onderdelen toe aan zijn collectie zodat het interessant blijft. Bijvoorbeeld wissels met 3 sporen en kruispunten enzo.
De Duplotrein vindt hij ook leuk, hij wil daarvoor altijd graag naar Shopaholic want die heeft de trein voor L en N.
“Mama, ik wil graag spelen met L en N.”
“Ok, maar die zijn nu op vakantie, dus dat kan over een paar weken.”
“Nee mama, ik wil graag in hun huis spelen met de Duplotrein. Hebben wij een sleutel van hun huis?”
}:|

Daarnaast is Sjaak nu weg van de grote piramide van Grimms O+ Hii bouwt er dagelijks mee. Maakt flatgebouwen en bouwt dingen uit de Efteling na O+

Bambino loco was hier een half jaartje interessant maar Sjaak maakt nu al tijden mini loco puzzels. We halen de boekjes bij de bieb.
pi_181818085
Ik zit, heel voorbarig, nu al een beetje in dubio voor sinterklaas. J is op dat moment ruim 2 jaar en voor haar heb ik juist teveel ideeën qua cadeautjes, maar N is tegen die tijd 6 maanden en ik heb geen flauw idee wat we haar kunnen geven. Helemaal omdat J behoorlijk veel heeft en dat allemaal overgaat - of kan gaan - op N, dus heel erg veel hebben we al. Heeft iemand nog leuke speelgoed ideeën, echte musthaves, iets praktisch, of juist iets leuks voor op de babykamer bijvoorbeeld?
pi_181822996
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:52 schreef Schanu het volgende:
Ik zit, heel voorbarig, nu al een beetje in dubio voor sinterklaas. J is op dat moment ruim 2 jaar en voor haar heb ik juist teveel ideeën qua cadeautjes, maar N is tegen die tijd 6 maanden en ik heb geen flauw idee wat we haar kunnen geven. Helemaal omdat J behoorlijk veel heeft en dat allemaal overgaat - of kan gaan - op N, dus heel erg veel hebben we al. Heeft iemand nog leuke speelgoed ideeën, echte musthaves, iets praktisch, of juist iets leuks voor op de babykamer bijvoorbeeld?
wobbel?
pi_181823824
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:39 schreef Goitske het volgende:

[..]

wobbel?
Voor een kind van 6 maanden?
pi_181824188
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:13 schreef Skittles het volgende:

[..]

Voor een kind van 6 maanden?
ja waarom niet. Nu kun je ze er in leggen en beetje schommelen, straks kan ze er over heen kruipen etc
Ik gaf wel vaker dingen vooral op die leeftijd die niet direct voor nu zijn met zicht over een paar maanden. Nog een pluchen beest of rammelaar is overbodig als ik het zo lees
pi_181825051
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

ja waarom niet. Nu kun je ze er in leggen en beetje schommelen, straks kan ze er over heen kruipen etc
Ik gaf wel vaker dingen vooral op die leeftijd die niet direct voor nu zijn met zicht over een paar maanden. Nog een pluchen beest of rammelaar is overbodig als ik het zo lees
Het zal mijn innerlijke zuinigheid wel zijn, maar ik vind het een behoorlijk duur en groot cadeau voor een kind van 6 maanden voor Sinterklaas
en gewoon überhaupt duur voor een krom stuk hout

Ik zou iets 'nuttigs' halen wat toch al nodig is. Lekkere warme sloffen ofzo. Baby heeft toch geen idee.
pi_181825599
Ik zou gewoon niets geven. Of voor de vorm een pak sokken inpakken. Je dreumes snapt ook nog niets van Sinterklaas, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat die het gek vindt.
pi_181825646
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Het zal mijn innerlijke zuinigheid wel zijn, maar ik vind het een behoorlijk duur en groot cadeau voor een kind van 6 maanden voor Sinterklaas
en gewoon überhaupt duur voor een krom stuk hout

Ik zou iets 'nuttigs' halen wat toch al nodig is. Lekkere warme sloffen ofzo. Baby heeft toch geen idee.
ik zou hem ook lekker via marktplaats kopen.
Ik zou zelf waarschijnlijk niks kopen, peuter heeft het vast niet door die is gericht op zichzelf.
Maar als ik wel wat zou kopen bij een wobbel zodat de ander er ook lekker mee kan spelen
pi_181832865
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Het zal mijn innerlijke zuinigheid wel zijn, maar ik vind het een behoorlijk duur en groot cadeau voor een kind van 6 maanden voor Sinterklaas
en gewoon überhaupt duur voor een krom stuk hout

Ik zou iets 'nuttigs' halen wat toch al nodig is. Lekkere warme sloffen ofzo. Baby heeft toch geen idee.
:D :+
the woman has a point.
Wij hebben een wobbel als verjaardagscadeau voor de eerste verjaardag van kleine A. gevraagd. Als gezamenlijk cadeau van alle familie zeg maar. Zelf hebben we toen een loopbeestgeval gekocht. Win-win voor ons want op die manier hebben we een shitload aan troep en driedubbel overbodig speelgoed buiten de deur gehouden.
Ik moet zeggen dat het me enorm mee valt hoeveel er hier mee gespeeld wordt. We hebben hem nu bijna 2 jaar staan en er wordt dagelijks gebruik van gemaakt. De meiden gebruiken hem als "stoel" bij het tv kijken en A gebruikt hem voor whatever. Liefst als glijbaan voor zijn auto's momenteel.

Als cadeau voor 5 december zou ik het ook echt véél te gek vinden, ook tweedehands. Misschien tenzij het als deel-cadeau wordt gegeven voor een aantal kindjes samen.
:)
pi_181832948
Ik vind die leeftijd van 6 mnd ook moeilijk. Ik kocht niet zozeer cadeautjes omdat ik vond dat de baby dat nodig had, maar vooral omdat de oudste 2 het heel gek vonden dat sinterklaas de baby over had geslagen bij het schoentje zetten :') o|O

Ik heb een aantal vaste cadeautjes die ik haal ieder jaar die imho voor een baby ook kunnen...
Een fijne pyjama, traditiedingetje. Een leesboek(je) en dan voor baby zo'n stoffenboekje of kartonboekje van bijv action. Zo'n setje badschuim met een hysterisch disney character er op, voor baby mooi excuus om iets te halen wat je zelf normaal te duur vindt :+ petit&jolie ofzo? Eventueel iets wat leuk is voor over een poosje maar niet al te groot is? Zo'n hele eenvoudige houten puzzel ofzo? Neemt weinig ruimte in in de kast als het er nog even ongebruikt ligt. Dan ben je al een heel eind qua cadeautjes.

Hou ook de Lidl in de gaten, die hebben rond de decembermaand altijd veel houten speelgoed en puzzels in de aanbieding. Ook van die activiteiten-kubussen bijv.


voor alle leeftijden :') welja joh. Leuk cadeau voor je man anders!
:)
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:06:23 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181832955
Maar dat hangt ook af van hoe je het sinterklaasfeest ziet denk ik? Als iets voor een cadeau van een tientje of meer vergelijkbaar met een verjaardag. En of je tussendoor al van alles geeft of juist opspaart voor deze hoogtijdagen. Etc.

Overigens heb ik voor Jacobs eerste sinterklaas inderdaad een wollen mutsje dat al in gebruik was opnieuw ingepakt *).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181832964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:06 schreef Lemijn het volgende:
Maar dat hangt ook af van hoe je het sinterklaasfeest ziet denk ik? Als iets voor een cadeau van een tientje of meer vergelijkbaar met een verjaardag. En of je tussendoor al van alles geeft of juist opspaart voor deze hoogtijdagen. Etc.

Dat is waar ja.
:)
pi_181832981
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:52 schreef Schanu het volgende:
Ik zit, heel voorbarig, nu al een beetje in dubio voor sinterklaas. J is op dat moment ruim 2 jaar en voor haar heb ik juist teveel ideeën qua cadeautjes, maar N is tegen die tijd 6 maanden en ik heb geen flauw idee wat we haar kunnen geven. Helemaal omdat J behoorlijk veel heeft en dat allemaal overgaat - of kan gaan - op N, dus heel erg veel hebben we al. Heeft iemand nog leuke speelgoed ideeën, echte musthaves, iets praktisch, of juist iets leuks voor op de babykamer bijvoorbeeld?
Het is prettig als speelgoed over kan van de ene naar de ander, maar het is natuurlijk wel erg leuk om wat dingen speciaal voor jezelf te hebben. Ook voor later. En dan denk ik aan dingen als: een popje of knuffel, mooie boekjes, een houten insteekpuzzel of ander mooi houten speelgoed, wat duurdere kleertjes. Of, gewoon iets van duplo wat jullie nog niet hebben, want daar kan altijd nog wel meer van bij. :P .

Ik vind bijv die nieuwe poppen bij Dille en Kamille zo leuk. O+ . Zoals deze:

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:12:28 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181837026
Bedankt voor de tip, Franny! Ik wil een pop kopen voor Sinterklaas en zo'n stoffen exemplaar lijkt me geschikter dan eentje van plastic.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181838240
Bedankt voor alle tips en het meedenken! Een wobbel vind ik inderdaad iets teveel van het goede (al dan niet voor sinterklaas overigens ;)). Die pop van Dille en Kamille vind ik heel leuk dus die zet ik sowieso op de lijst, bedankt ! O+ verder ga ik inderdaad maar eens nadenken over wat praktische dingen zoals een extra pyjamaatje ofzo. Ook al beseft ze het zelf nog niet, wij vinden het vooral erg leuk O-) plus dat we het weekend ervoor of erna sowieso altijd sinterklaas vieren met de familie, een traditie die is ontstaan ma de geboorte van ons neefje die nu 10 is.
pi_181978485
Is hubelino leuk voor een 3 jarige? We hebben alle leuke verjaardagscadeautjes aan de familie toegewezen, en nu weten we het niet zo goed. Gezien z'n liefde voor bouwen, een voor Duplo leek het ons wel een goed idee...
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:18:28 #163
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_181978574
Jaaa hubelino is gaaf! Je zal wel veel zelf moeten helpen met bouwen, maar dat is ook weer gezellig natuurlijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181979326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Is hubelino leuk voor een 3 jarige? We hebben alle leuke verjaardagscadeautjes aan de familie toegewezen, en nu weten we het niet zo goed. Gezien z'n liefde voor bouwen, een voor Duplo leek het ons wel een goed idee...
Ja! Hier wordt er dagelijks mee gespeeld!
pi_181984643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Is hubelino leuk voor een 3 jarige? We hebben alle leuke verjaardagscadeautjes aan de familie toegewezen, en nu weten we het niet zo goed. Gezien z'n liefde voor bouwen, een voor Duplo leek het ons wel een goed idee...
Twix kreeg het dit weekend en is groot fan!!

Koop niet de startersset maar juist alleen de baanelementenset als je zelf al veel Duplo hebt. Bij de startersset zitten namelijk ook veel gewone bouwblokken om hoogte te krijgen.

Wij kochten de 50-delige baanelementenset en zijn al het hele weekend zoet O+.
pi_181986525
Ik vind die ballen zo eng :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:26:22 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_181986780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:09 schreef pinquit het volgende:
Ik vind die ballen zo eng :') :+
Noud is er dol op!
Hij propt ze soms met 3 tegelijk in z'n bakkes :')
disclaimer
pi_181990061
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:09 schreef pinquit het volgende:
Ik vind die ballen zo eng :') :+
Want? Oh, in de mond stoppen. Nou, Twix stopt al geen eetbare dingen in zijn mond, laat staan niet-eetbare dingen. :X
pi_181990407
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:22 schreef Malteser het volgende:

[..]

Want? Oh, in de mond stoppen. Nou, Twix stopt al geen eetbare dingen in zijn mond, laat staan niet-eetbare dingen. :X
Haha, dat scheelt weer!
Maar ja, dat. De kans dat het misgaat is superklein natuurlijk, zeker als je er gewoon de hele tijd bij bent. Maar de kans is er wel en ik ben echt een bangerik met luchtpijpdingen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182014369
Ons Sjuul is deze week 2 jaar geworden. En ja, wat ga je in vredesnaam als cadeau verzinnen als je al 2 oudere kindjes rond hebt lopen en alles al in huis is wat Sjuul ook leuk vindt? Weer ee uitbreidingsset van e.e.a.? Een nieuwe pak stiften? Gekleurd papier?

We kwamen bij deze:

En als je al drie kindjes rond hebt rennen dan valt dat gekwebbel van het ding toch niet meer op :')

Kind is helemaal gelukkig :s)
  zondag 7 oktober 2018 @ 23:16:19 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182381462
Wie weet er een leuk cadeautje voor een jongen die twee wordt en helemaal blij wordt van vogeltjes? Iets als kuifstaartjes, bestaat dat nog?
KuikenGuppy
pi_182383679
Ik ben aan het nadenken voor Jan, hij wordt 6 over 2 weken
Ik vind het lastig om wat te bedenken deze keer.
Voetballen zijn er zat, step, skelter etc allemaal aanwezig....

Dus ik kom niet veel verder dan Lego, Playmobil of knex uitbreiding en als het aan hen ligt spelletjes voor de Playstation en bestuurbare auto

Ze hebben al zoveel zooi dat ik denk oh help wat nu weer...
Hij wil ook graag een bureau op zijn kamer dus ik neig die kant op
pi_182383923
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:16 schreef Burdie het volgende:
Wie weet er een leuk cadeautje voor een jongen die twee wordt en helemaal blij wordt van vogeltjes? Iets als kuifstaartjes, bestaat dat nog?
Je hebt knuffelvogeltjes die net echt lijken en als je er in knijpt maken ze het geluid van die vogelsoort.

Wij hebben bijvoorbeeld een merel, duif, kraai en een meeuw.

Anders misschien gewoon een puzzel, broodtrommel of dekbed met vogeltjes?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_182384243
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 06:55 schreef Goitske het volgende:
Ik ben aan het nadenken voor Jan, hij wordt 6 over 2 weken
Ik vind het lastig om wat te bedenken deze keer.
Voetballen zijn er zat, step, skelter etc allemaal aanwezig....

Dus ik kom niet veel verder dan Lego, Playmobil of knex uitbreiding en als het aan hen ligt spelletjes voor de Playstation en bestuurbare auto

Ze hebben al zoveel zooi dat ik denk oh help wat nu weer...
Hij wil ook graag een bureau op zijn kamer dus ik neig die kant op
En anders een 'tegoedbon' voor een leuk dagje uit? Geen extra spul in huis, wél een cadeau in de vorm van een dag alle aandacht naar hem?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_182384334
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 23:16 schreef Burdie het volgende:
Wie weet er een leuk cadeautje voor een jongen die twee wordt en helemaal blij wordt van vogeltjes? Iets als kuifstaartjes, bestaat dat nog?
Een geluidenboekje van Marion Billet? Deze bv:

  maandag 8 oktober 2018 @ 08:57:46 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182384544
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 07:49 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Je hebt knuffelvogeltjes die net echt lijken en als je er in knijpt maken ze het geluid van die vogelsoort.

Wij hebben bijvoorbeeld een merel, duif, kraai en een meeuw.

Klinkt leuk! Waar zijn die van?

Edit: deze? http://www.birdsnetherlan(...)20cadeaus%20kado.htm
KuikenGuppy
  maandag 8 oktober 2018 @ 09:01:04 #177
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182384592
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Een geluidenboekje van Marion Billet? Deze bv:

[ afbeelding ]
Jaaaaaa, hij is enorm fan van de boekjes uit deze serie, dus die van de vogels is vast extra leuk!
KuikenGuppy
pi_182384855
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 09:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jaaaaaa, hij is enorm fan van de boekjes uit deze serie, dus die van de vogels is vast extra leuk!
Leuk zijn die he? O+ Deze is met huis-, tuin- en keukenvogels, en er is er dacht ik ook eentje met exotische vogels!
pi_182387913
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 08:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klinkt leuk! Waar zijn die van?

Edit: deze? http://www.birdsnetherlan(...)20cadeaus%20kado.htm
Als je googlet op pluche vogel geluid dan vindt je ze wel. Ik zie ze vaak bij het tuincentrum maar ook bij houten speelgoed winkels etc. Laatst zag ik ze ook bij TK max.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:08:41 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182387976
Wij hebben ook twee van die pluchen geluidvogels O+ ooit bij primera vandaan gehaald
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182388119
Is een Wobbel nog leuk voor een 3-jarige? W. wordt 3 in november, dus misschien is dat een leuk cadeau.
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:27:13 #182
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_182388314
Koop je ze hier, dan steun je ook de Vogelbescherming: https://www.vogelbeschermingshop.nl/kids?p=2
Ook andere leuke vogelcadeaus trouwens.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 8 oktober 2018 @ 14:29:13 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182390895
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:27 schreef SaskiaR het volgende:
Koop je ze hier, dan steun je ook de Vogelbescherming: https://www.vogelbeschermingshop.nl/kids?p=2
Ook andere leuke vogelcadeaus trouwens.
Zo leuk, ik wil ze allemaal O+.
KuikenGuppy
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:48:14 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182392470
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 12:16 schreef silliegirl het volgende:
Is een Wobbel nog leuk voor een 3-jarige? W. wordt 3 in november, dus misschien is dat een leuk cadeau.
Mijn 7jarige is er nog steeds blij mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182537716
Mijn peuter is dol op de brandweer. Vorig jaar voor 5-12 heeft hij van oma een houten brandweerwagen gekregen, daar wordt nog volop mee gespeeld. Wat is leuk voor dit jaar? Ik zat te denken aan een brandweer verkleedset met helm, maar tot nu toe is hij niet echt van het verkleden (wel van het fantasiespel). Bij vrienden van ons speelt hij graag met brandweerwagen Jupiter van Brandweerman Sam, maar dat heeft een sirene ( :( ), is kwetsbaar en is wéer een wagen. Is er misschien nog ander leuk brandweerspeelgoed, wat ik nog niet ken?
pi_182537998
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn peuter is dol op de brandweer. Vorig jaar voor 5-12 heeft hij van oma een houten brandweerwagen gekregen, daar wordt nog volop mee gespeeld. Wat is leuk voor dit jaar? Ik zat te denken aan een brandweer verkleedset met helm, maar tot nu toe is hij niet echt van het verkleden (wel van het fantasiespel). Bij vrienden van ons speelt hij graag met brandweerwagen Jupiter van Brandweerman Sam, maar dat heeft een sirene ( :( ), is kwetsbaar en is wéer een wagen. Is er misschien nog ander leuk brandweerspeelgoed, wat ik nog niet ken?
Brandweerkazerne? In diverse prijsklasse verkrijgbaar

https://www.internet-toys(...)aq0dTpYaAsWPEALw_wcB
pi_182538328
Wij hebben een boek over brandweermannen, met vier verschillende verhalen erin. Zal er morgen even een foto van maken!

Edit: deze is het:https://www.bol.com/nl/p/(...)76246306/?country=BE
pi_182539024
Wij hebben een brandweerhelikopter van de Lidl, toevallig vandaag uitgepakt. Zit een licht en geluid dingetje bij maar die kun je er gewoon vanaf halen/niet op doen ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182539516
L heeft deze van ons 2 jaar geleden voor zijn verjaardag gekregen. Heeft wel geluid, maar best oke geluid. Heeft een pompje om ook echt water te pompen. We hebben ook de brandweerwagen van brandweerman Sam, maar vinden deze qua geluid echt een stuk prettiger
Tis een wagen van bruder. Bijna onverwoestbaar.



Ohw zie net dat je niet nog een wagen wil....
*poef* nu is het weg
pi_182542009
Brio brandweer wagens & station voor bij de houten trein als je die hebt?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:39:45 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182544463
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn peuter is dol op de brandweer. Vorig jaar voor 5-12 heeft hij van oma een houten brandweerwagen gekregen, daar wordt nog volop mee gespeeld. Wat is leuk voor dit jaar? Ik zat te denken aan een brandweer verkleedset met helm, maar tot nu toe is hij niet echt van het verkleden (wel van het fantasiespel). Bij vrienden van ons speelt hij graag met brandweerwagen Jupiter van Brandweerman Sam, maar dat heeft een sirene ( :( ), is kwetsbaar en is wéer een wagen. Is er misschien nog ander leuk brandweerspeelgoed, wat ik nog niet ken?
Brandweerman Sam heeft ook bijvoorbeeld een boot, jetski en een helikopter (deze 3 zijn alleen met een lichtje en zonder geluid). Bovendien is er geen grens aan hoeveel wagens een brandweerfan kan hebben ;).
Brandweerhelm is hier ook altijd een groot succes trouwens.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:54:34 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182545117
Hier inmiddels 5 brandweerwagens ;( maar hij speelt ook gewoon echt met allemaal.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:13:19 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182545343
Deze is ook erg leuk Hupje! Weet niet precies meer hoe oud je peuter is, Alex kreeg deze voor z'n 3e verjaardag en kan het zonder problemen :)

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:14:44 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182545364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 08:54 schreef pinquit het volgende:
Hier inmiddels 5 brandweerwagens ;( maar hij speelt ook gewoon echt met allemaal.
5 maar? Of tel je alle kleintjes niet mee? ;(
KuikenGuppy
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:16:07 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182545390
En het Brandweerman Sam spel? Al is dat eigenlijk gewoon een soort ganzenbord, maar toch.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:16:19 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182545394
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 09:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

5 maar? Of tel je alle kleintjes niet mee? ;(
:D hij heeft 5 grote idd :') en dan nog een stuk of 3 kleintjes
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:18:27 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182545431
Deze hebben we ook nog
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:19:15 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182545443
Mijn kleuter heeft trouwens zo'n gigantische hijskraan. Uuuuuuuuuuren speelplezier. En opscheppen dat hij zo'n grote heeft joh :7.
KuikenGuppy
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:21:12 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182545468
En dit is hier het all time favorietje:



Daar staan ook 3 pagina's gewijd aan de brandweer.
Dat boek hebben we al anderhalf jaar, en is nogsteeds dikke hit :') valt helemaal uit elkaar.

Wel duidelijk waar onze peuter van houdt he? :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182549080
Ik nam vandaag een dikke gouden boekjes bundel van de brandweer mee! Erg leuk
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_182550010
Leuke ideeen, dat komt goed zie ik al ^O^
pi_182573927
Zag dit vandaag bij mijn lokale Kruidvat liggen, misschien ook nog een idee: https://www.kruidvat.nl/p(...)-brandweer/p/4514805
pi_182618576
Je hebt het misschien vast al wel, maar misschien een dekbed, pyjama, drinkbeker, broodtrommel of mooie poster van de brandweer?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:02:51 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_182624561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:36 schreef ReginaFalange het volgende:
Je hebt het misschien vast al wel, maar misschien een dekbed, pyjama, drinkbeker, broodtrommel of mooie poster van de brandweer?
Deze valt bij mijn kleuter erg in de smaak:



https://www.lidl-shop.nl/(...)QEAQYASABEgI7dvD_BwE
KuikenGuppy
pi_182647977
Superleuke ideeën voor brandweer cadeaus! Ik heb er een paar aan oma doorgegeven, kan ze zelf kiezen wat ze wil geven.

Volgende vraag: iemand ervaring met Doc pratende robot van Clementoni? Het was speelgoed van het jaar 2017, maar ik kan weinig ervaringen van mensen vinden op internet.
  zondag 21 oktober 2018 @ 15:30:26 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182649164
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Deze valt bij mijn kleuter erg in de smaak:

[ afbeelding ]

https://www.lidl-shop.nl/(...)QEAQYASABEgI7dvD_BwE
Die is gaaf! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182659068
Iemand hier ervaring met de Lego-programmeershizzle? Mindstorms, Boost, of vanuit Lego Education: WeDo?
pi_182664220
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 14:27 schreef Hupje het volgende:
Superleuke ideeën voor brandweer cadeaus! Ik heb er een paar aan oma doorgegeven, kan ze zelf kiezen wat ze wil geven.

Volgende vraag: iemand ervaring met Doc pratende robot van Clementoni? Het was speelgoed van het jaar 2017, maar ik kan weinig ervaringen van mensen vinden op internet.
Mijn ouders hebben hem en de oudste twee kleinkinderen (4 en 6) vinden hem erg leuk! De opdrachten zijn alleen wel eindig, dus ik weet niet hoe lang hij leuk blijft. Vrij laten lopen is natuurlijk ook maar zo lang leuk.
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:35:50 #209
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_182664632
Doc spelen ze hier heel veel mee, maar niet zoals het bedoeld is. Maken vaak een parcour en loodsen hem daar doorheen. Hem ergens vanaf laten rijden is ook de bom :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_183015714
Ik wil een houten garage kopen voor zoons 2e verjaardag maar even op zoek naar wat ervaringsdeskundige.

Veel van die houten garages hebben ook houten ramps/"glijbanen". Is dat niet frustrerend voor jonge peuters dat die autos er af vliegen?

Ik zie namelijk ook houten garages met plastic ramps met een randje zodat de autos er niet vanaf vallen.

Of maakt dit helemaal niks uit?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_183015869
Rf dat is juist leuk :+ glije! L vindt het echt een glijbaan voor auto's. Bij de lidl hebben ze nu ook houten garages, wij hebben er een van de ikea. Die is goedkoop, relatief klein (ruimtebesparend) en doeltreffend. Lillabo ofzo heet die. De bouwautos die er ook op passen zijn ook geweldig.
pi_183027326
Ja, botsingen en uit de bocht vliegen is hartstikke leuk. Maar gezien de extreme drift en smijtbuien als een puzzelstukje niet in de eerste poging past. :')

Want laten we eerlijk zijn, dat spelen is allemaal hartstikke leuk, schattig en educatief. Maar vooral zodat wij ook eens keer koffie kunnen drinken die nog warm is.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_183027566
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja, botsingen en uit de bocht vliegen is hartstikke leuk. Maar gezien de extreme drift en smijtbuien als een puzzelstukje niet in de eerste poging past. :')

Want laten we eerlijk zijn, dat spelen is allemaal hartstikke leuk, schattig en educatief. Maar vooral zodat wij ook eens keer koffie kunnen drinken die nog warm is.
Die puzzelpeuterdrama ken ik, maar met de garage speelt hij zelfstandig zonder problemen. Tenzij hij de trein van 6 wagons er op wil zetten.
pi_183051996
Ik heb inmiddels op bol een grote betaalbare garage gevonden waar de houten treinbaan ook nog op kan worden aangesloten. :D

We hebben vandaag ruim een uur auto's en treinen gekeken in het park dus dat zal wel een hit zijn. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_183056513
Ik heb hier ook een houten garage waar de spoorbaan op past. Tip pak je eigen houtlijm en waar mogelijk draai een schroef er in.

Ik heb dat ding al 4x uit elkaar gehad dus opnieuw lijmen en een paar schroeven er al in
pi_183088460
Ik heb voor sinterklaas bij de lidl en houten station gekocht voor bij de trein. Ik ben zo benieuwd wat t er van vindt!

Opa's en oma's beginnen ook cadeau wensen te vragen voor sint en kerst. Kent iemand hier way to play?is daar leuk?
pi_183088579
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 21:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb voor sinterklaas bij de lidl en houten station gekocht voor bij de trein. Ik ben zo benieuwd wat t er van vindt!

Opa's en oma's beginnen ook cadeau wensen te vragen voor sint en kerst. Kent iemand hier way to play?is daar leuk?
Way to play is best leuk, je kunt het overal gebruiken. Maar het valt snel uit elkaar (is hier aanleiding voor frustratie) en de hoekjes gaan krullen.
Het is wel mooi spul verder hoor, het ziet er goed uit, maar ik weet niet of ik het nog eens zou kopen.
pi_183088670
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 21:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Way to play is best leuk, je kunt het overal gebruiken. Maar het valt snel uit elkaar (is hier aanleiding voor frustratie) en de hoekjes gaan krullen.
Het is wel mooi spul verder hoor, het ziet er goed uit, maar ik weet niet of ik het nog eens zou kopen.
Goed om te weten. Voor het geld net dan misschien niet waard...
pi_183088701
Ik heb de HEMA weg- en spoorset gekocht voor neefje voor december. Maar dat zit nog in de doos, dus ik weet niet hoe het er precies uitziet. Vond ik schappelijker qua prijs.
  zondag 11 november 2018 @ 21:32:26 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183089365
Mijn ervaring met way to play is beter. Geen hoekjes die krullen en favoriet om mee te nemen op vakantie nog steeds bij mijn 7 jarige.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 november 2018 @ 16:33:32 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183166029
Dochter heeft zondag een feestje van een vriendje en we weten niet zo goed wat te geven.

Moeders weet het ook niet zo goed en het betreffende vriendje geeft aan alles leuk te vinden..

Nu duikt hij hier altijd in de doos met lego, dus ik heb lego als optie, maar daar heeft hij ook al best veel van.

Wat is nog meer leuk constructiespeelgoed voor een 6-jarige?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183166799
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:33 schreef Sylver_ het volgende:
Dochter heeft zondag een feestje van een vriendje en we weten niet zo goed wat te geven.

Moeders weet het ook niet zo goed en het betreffende vriendje geeft aan alles leuk te vinden..

Nu duikt hij hier altijd in de doos met lego, dus ik heb lego als optie, maar daar heeft hij ook al best veel van.

Wat is nog meer leuk constructiespeelgoed voor een 6-jarige?
misschien dat magnetische bouwspeelgoed, magformers bijv?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183166942
Qua constructiespeelgoed zou ik wel meegaan in iets wat kind al heeft, een klein setje an sich is niet zo leuk, in combinatie met veel andere sets wel. Hier zijn naast Lego ook Clics en Knex populair bij mijn bijna-zesjarige.
pi_183167575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:33 schreef Sylver_ het volgende:
Dochter heeft zondag een feestje van een vriendje en we weten niet zo goed wat te geven.

Moeders weet het ook niet zo goed en het betreffende vriendje geeft aan alles leuk te vinden..

Nu duikt hij hier altijd in de doos met lego, dus ik heb lego als optie, maar daar heeft hij ook al best veel van.

Wat is nog meer leuk constructiespeelgoed voor een 6-jarige?
of je geeft een bon van de plaatselijke speelgoedwinkel en dan kan hij zelf uitzoeken
pi_183168172
https://www.intertoys.nl/(...)doos-10708-groen-000

Deze doen het hier altijd goed. Ook als ze m al hebben dan is t oké. Juist omdat ze zelf kunnen verzinnen wat te bouwen.
*poef* nu is het weg
  donderdag 15 november 2018 @ 19:16:38 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183168817
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien dat magnetische bouwspeelgoed, magformers bijv?
Naar zoiets zat ik idd ook te kijken, geen idee alleen of dat leuk is.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:24 schreef mousemicky het volgende:
Qua constructiespeelgoed zou ik wel meegaan in iets wat kind al heeft, een klein setje an sich is niet zo leuk, in combinatie met veel andere sets wel. Hier zijn naast Lego ook Clics en Knex populair bij mijn bijna-zesjarige.
Ja, het is als uitbreiding natuurlijk wel leuker. Is Clics en Knex ook alleen leuk als hij er al iets van heeft?

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

of je geeft een bon van de plaatselijke speelgoedwinkel en dan kan hij zelf uitzoeken
Dat vind ik toch niet zo leuk op deze leeftijd.
Laatst werd dat ook gevraagd voor een vriendinnetje dat 5 werd, maar dan heb ik er wel iets kleins nog bij gedaan. Alleen een bon geven vind ik bij volwassenen al niet zo leuk, maar voor kinderen van 5 of 6 helemaal niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef kaatjejannie het volgende:
https://www.intertoys.nl/(...)doos-10708-groen-000

Deze doen het hier altijd goed. Ook als ze m al hebben dan is t oké. Juist omdat ze zelf kunnen verzinnen wat te bouwen.
Je linkje doet het niet. Wat is het? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183168977
Knex wel denk ik, clics iets minder. Maar mijn kind is niet zo’n setjesbouwer, die bouwt liever groots met heel veel verschillende spullen door elkaar, dus misschien niet zo’n goed referentiekader ;)
pi_183172423
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:25 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik heb inmiddels op bol een grote betaalbare garage gevonden waar de houten treinbaan ook nog op kan worden aangesloten. :D

We hebben vandaag ruim een uur auto's en treinen gekeken in het park dus dat zal wel een hit zijn. <3
Welke is dat? Ik ben ook een beetje aan het rondkijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183173057
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

misschien dat magnetische bouwspeelgoed, magformers bijv?
Magformers is wel beheurlijk prijzig voor een kinderfeestje :D
pi_183173074
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:16 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Naar zoiets zat ik idd ook te kijken, geen idee alleen of dat leuk is.

[..]

Ja, het is als uitbreiding natuurlijk wel leuker. Is Clics en Knex ook alleen leuk als hij er al iets van heeft?

[..]

Dat vind ik toch niet zo leuk op deze leeftijd.
Laatst werd dat ook gevraagd voor een vriendinnetje dat 5 werd, maar dan heb ik er wel iets kleins nog bij gedaan. Alleen een bon geven vind ik bij volwassenen al niet zo leuk, maar voor kinderen van 5 of 6 helemaal niet.

[..]

Je linkje doet het niet. Wat is het? :)
https://www.bol.com/nl/p/(...)OQ_0.21.ProductImage

Doet deze t wel?
*poef* nu is het weg
  vrijdag 16 november 2018 @ 06:05:33 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183177579
quote:
Aha! Die heeft ook wel een leuk prijsje :Y

Magformers is idd een beetje duur zag ik, maar volgens mij had de Lidl ook zoiets voor een betere prijs :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_183240437
Clix heb je leuke sets van rond 10 euro. Kan prima als losse set. Clics Build & Play Tube 5 in 1 https://www.bol.com/nl/p/-/9200000058040222 Dat gekleurde doosje van de link is wat ze vaak bij Kruidvat hebben voor 4¤ toch? Van die kleine Lego doosjes op kleur. Wat ook leuk is als het jongetje veel auto's heeft: hot wheels bewaarkoffer. Deze week weer in aanbieding voor 4¤ bij Kruidvat. ^O^ Een stoer boek is natuurlijk ook vaak geslaagd.
  maandag 19 november 2018 @ 13:52:47 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183241621
Iemand nog een leuk idee voor een sintcadeau voor twee jongens (4,5 en 2). Het mag best wat groter/duurder zijn. Het oorspronkelijke idee was een Wobbel, maar ik blijf maar twijfelen of ik dat het geld waard vind.
Ik heb onlangs drie grote boodschappentassen vol aan speelgoed uit de woonkamer weggehaald, allemaal spul waar niet meer mee gespeeld werd (ook veel babyspeelgoed), maar nu is het beneden wel errrrrg leeg :+. Er wordt nu veel gespeeld met Nopper, autootjes, treinbaan en knutselspullen. Ik zoek eigenlijk een leuke nieuwe impuls waar ze lekker weer een tijdje zoet mee kunnen zijn.
KuikenGuppy
pi_183241797
Toet toet burdie?
pi_183241911
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:52 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een leuk idee voor een sintcadeau voor twee jongens (4,5 en 2). Het mag best wat groter/duurder zijn. Het oorspronkelijke idee was een Wobbel, maar ik blijf maar twijfelen of ik dat het geld waard vind.
Ik heb onlangs drie grote boodschappentassen vol aan speelgoed uit de woonkamer weggehaald, allemaal spul waar niet meer mee gespeeld werd (ook veel babyspeelgoed), maar nu is het beneden wel errrrrg leeg :+. Er wordt nu veel gespeeld met Nopper, autootjes, treinbaan en knutselspullen. Ik zoek eigenlijk een leuke nieuwe impuls waar ze lekker weer een tijdje zoet mee kunnen zijn.
Wat bij mij in de klas een hit is, zijn deze gekleurde rietjes.

https://www.vivolanda.nl/(...)k28J_fcaAmyuEALw_wcB

Plastic rietjes met kleine koppelstukjes. Hiermee kan je kleinere en echt grotere bouwwerken maken. Ze maken er in mijn klas graag een huisje, kasteel of ruimteschip mee waar ze echt in kunnen. Een licht doek er overheen en je hebt een mooie hut. Maar ik ben wel bang dat jouw twee-jarige er nog te jong voor is. Misschien meer iets voor volgend jaar :)
Ik ben zelf wel echt enthousiast over een wobbel trouwens. Geschikt voor meerde leeftijden. Je kan er je energie op kwijt, lekker rustig schommelen, wippen, balanceren, springen, overheen lopen en hij dient ook heel goed als object om het spel met ander speelgoed te verrijken (denk aan met auto's er overheen/onderdoor rijden, een tunnel over een treinbaan enz) :)
  maandag 19 november 2018 @ 14:07:14 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183241986
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 14:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Toet toet burdie?
Nah! Nee, niks met geluid, batterijen, hysterisch plastic en lampjes :+ . Wel bedankt voor de suggestie ;).
KuikenGuppy
  maandag 19 november 2018 @ 14:09:46 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183242071
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 14:04 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat bij mij in de klas een hit is, zijn deze gekleurde rietjes.

https://www.vivolanda.nl/(...)k28J_fcaAmyuEALw_wcB

Plastic rietjes met kleine koppelstukjes. Hiermee kan je kleinere en echt grotere bouwwerken maken. Ze maken er in mijn klas graag een huisje, kasteel of ruimteschip mee waar ze echt in kunnen. Een licht doek er overheen en je hebt een mooie hut. Maar ik ben wel bang dat jouw twee-jarige er nog te jong voor is. Misschien meer iets voor volgend jaar :)
Ik ben zelf wel echt enthousiast over een wobbel trouwens. Geschikt voor meerde leeftijden. Je kan er je energie op kwijt, lekker rustig schommelen, wippen, balanceren, springen, overheen lopen en hij dient ook heel goed als object om het spel met ander speelgoed te verrijken (denk aan met auto's er overheen/onderdoor rijden, een tunnel over een treinbaan enz) :)
Oh, Kuiken zou dat geweldig vinden. Maar het is voor de jongste inderdaad echt niet geschikt nog.
Ja, toch de Wobbel? Bij mijn schoonzusje staat er een en daar hebben ze er wisselend interesse in.
KuikenGuppy
  maandag 19 november 2018 @ 15:01:22 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183243309
De wobbel wordt hier ook wisselend gebruikt maar dat is met meer speelgoed. Gaat in fases.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 19 november 2018 @ 15:29:13 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_183243805
En die magformers zoals hierboven genoemd Burd?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_183244347
Magformers is hier ook een grote hit, voor beide kids.
pi_183245277
Wobbel is hier ook wel echt een hit bij mijn jongen van 4 en bijna 6.
Ze gebruiken hem als stuntbaan, leesplekje, bouwmateriaal etc..

Verder spelen ze hier heel veel
Met plastic diertjes, knex en playmobile. Dat deed Js met 2,5/3 jaar ook al, maar die deed niets in zijn mond.
pi_183245482
Ik haak even aan met de speelgoed voor jongens vraag.

Twix speelt graag met voertuigen, we hebben een grote collectie houten treinbaan (Ikea), een grote collectie v-tech Toet Toet (hij speelt alleen met de voertuigen, bijna niet met de baandelen), een houten garage, de elektrische Duplo treinbaan en allerhande andere Duplo. Met zijn verjaardag kreeg hij van Playmobil een politieauto.

Hij is niet van de creatieve, het Ikea keukentje is met vlagen leuk.

Nu komt er Sint aan, inclusief mega budget bij Opa en Oma.
Man had vroeger heel veel Playmobil. Ikzelf alleen Lego dus ik ken Playmobil niet goed. We overwegen nu de Playmobil brandweerkazerne en de Playmobil ladderwagen voor Sint.

Kent iemand die? Leuk? Niet leuk? Andere briljante ingevingen?

Ik lees ook mee met de tips voor Burdie.
  maandag 19 november 2018 @ 17:11:31 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183246013
Dus iedereen raadt toch de Wobbel aan? Komen daar niet heel snel vingers onder trouwens? Ik heb wel twee rauwdauwers :P.

@Malteser: Playmobil vond ik als klein meisje altijd geweldig, ik speelde er uren en dagen mee O+. De brandweerkazerne ken ik alleen van de reclame, maar als ik een brandweerfan zou zijn geweest, had ik die geweldig gevonden.
KuikenGuppy
  maandag 19 november 2018 @ 17:18:21 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_183246116
Wij hebben niet eens een wobbel en mijn kinderen hebben er allebei al eens vingers en tenen onder gehad. Komt er dus niet in :')

Ik wil wel iets voor Noud waar hij zijn auto's af kan laten sjezen. Hij doet dat nu met de grimms regenboog, maar daar landen ze niet zo lekker vanaf :')
disclaimer
pi_183246582
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 17:11 schreef Burdie het volgende:
Dus iedereen raadt toch de Wobbel aan? Komen daar niet heel snel vingers onder trouwens? Ik heb wel twee rauwdauwers :P.

@Malteser: Playmobil vond ik als klein meisje altijd geweldig, ik speelde er uren en dagen mee O+. De brandweerkazerne ken ik alleen van de reclame, maar als ik een brandweerfan zou zijn geweest, had ik die geweldig gevonden.
Dat gebeurt 1 of 2 keer en daarna niet meer, want ze leren er snel genoeg van. De Wobbel staat hier al 1,5 jaar en wordt wisselend gebruikt, maar de laatste hit is dat Sjaak er auto’s op lanceert en deze probeert in een bak te laten landen. Ik vind het nog steeds mooi speelgoed en ik ben er nog steeds heel blij mee (Sjaak ook overigens).

Playmobil vind ik ook wel tof, maar Sjaak vindt de veelzijdigheid van Lego leuker. Die bouwt al hele huizen en dorpen met de klassieke simpele blokjes.
pi_183246597
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:52 schreef Burdie het volgende:
Iemand nog een leuk idee voor een sintcadeau voor twee jongens (4,5 en 2). Het mag best wat groter/duurder zijn. Het oorspronkelijke idee was een Wobbel, maar ik blijf maar twijfelen of ik dat het geld waard vind.
Ik heb onlangs drie grote boodschappentassen vol aan speelgoed uit de woonkamer weggehaald, allemaal spul waar niet meer mee gespeeld werd (ook veel babyspeelgoed), maar nu is het beneden wel errrrrg leeg :+. Er wordt nu veel gespeeld met Nopper, autootjes, treinbaan en knutselspullen. Ik zoek eigenlijk een leuke nieuwe impuls waar ze lekker weer een tijdje zoet mee kunnen zijn.
Je mag altijd een keer je jongens meenemen en komen proef-Wobbelen als je wilt :)
  maandag 19 november 2018 @ 17:57:05 #247
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_183246947
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben niet eens een wobbel en mijn kinderen hebben er allebei al eens vingers en tenen onder gehad. Komt er dus niet in :')

Ik wil wel iets voor Noud waar hij zijn auto's af kan laten sjezen. Hij doet dat nu met de grimms regenboog, maar daar landen ze niet zo lekker vanaf :')
Mijn vader heeft van een plank hout een autoracebaan gemaakt. Latjes aan de zijkant zodat de auto er niet afglijdt en in het midden ook een balkje zodat twee auto’s tegen elkaar kunnen racen. En die plank zet je dan gewoon aan 1 kant ergens tegenaan zodat het een glijbaan wordt, bijvoorbeeld zitting bank of stoel of salontafel. Is hier wel echt een dikke hit! Maar wel DIY... maar jullie zijn toch hartstikke handig. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 19 november 2018 @ 18:01:31 #248
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183247033
we hebben 2 wobbels, beide gaan prima met vingers en voeten, hooguit 2 keer mis gegaan.
we hebben de gewone en de 360 :)
  maandag 19 november 2018 @ 18:27:25 #249
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183247536
O vindt playmobil geweldig. We hebben ook de kazerne en brandweerauto’s. Voordeel is de stevigheid wat mij betreft. De playmobil auto’s gooien we veel hup erbij in de tas om overal mee naar toe te nemen.
Ik kende het ook niet echt van vroeger maar heb mijn mening bijgesteld.
Lego ligt hier beduidend vaker uit elkaar.
Er ligt in de sintzak alweer meer playmobil te wachten hier.
Amazon.de heeft vaak erg goede aanbiedingen.

Vingers nog nooit onder de wobbel gehad hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183247994
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Budabuddumbam het volgende:
we hebben 2 wobbels, beide gaan prima met vingers en voeten, hooguit 2 keer mis gegaan.
we hebben de gewone en de 360 :)
Is dat een circel? :o ik stel me nu zo'n muizenrad voor :D
  maandag 19 november 2018 @ 19:09:25 #251
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_183248353
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:52 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Is dat een circel? :o ik stel me nu zo'n muizenrad voor :D
Als dat er is heb ik dat nodig..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 19 november 2018 @ 19:34:27 #252
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_183249053
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:52 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Is dat een circel? :o ik stel me nu zo'n muizenrad voor :D
I wish!

https://www.heutinkvoorth(...)raciet/product/15436
  maandag 19 november 2018 @ 21:45:56 #253
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183252608
Burdie,
Is dit iets?

https://www.bol.com/nl/p/(...)et/9200000055946333/

Of misschien word ik er vooral zelf heel erg blij van :$

Edit. Nevermind. In Mn hoofd vroeg je iets voor 7 jarige :x
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:35:22 #254
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183262153
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:45 schreef Sisu het volgende:
Burdie,
Is dit iets?

https://www.bol.com/nl/p/(...)et/9200000055946333/

Of misschien word ik er vooral zelf heel erg blij van :$

Edit. Nevermind. In Mn hoofd vroeg je iets voor 7 jarige :x
Die heeft J vorig jaar voor zn (5e) verjaardag gehad. Hij vindt t erg leuk, en kan nu ook zonder hulp zelf bouwen (ik hoef alleen de hoge dingen te doen).Driejarige speelt ook graag in het 'kasteel'.
  donderdag 22 november 2018 @ 18:33:43 #255
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_183307983
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, ik zoek sinterklaascadeautjes voor een 10 jarige jongen. Hij heeft geen verlanglijstje want hij weet niks. We hebben zelf al keepershandschoenen en een voetbal in gedachten maar er mag nog wel iets bij. Wat doen 10 jarigen twgenwoordig, ben er niet helemaal in thuis. Wie heeft tips, hij vindt fortnite(spel ik dat goed?) leuk. Maar geen idee wat het inhoudt en of ik daar iets mee kan

[ Bericht 13% gewijzigd door krijtlijk op 22-11-2018 18:38:46 ]
  donderdag 22 november 2018 @ 19:16:54 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183308671
Mijn neefje wilde voor zijn 10e verjaardag nerf, een koptelefoon, Lego, auto met afstandsbediening...
KuikenGuppy
pi_183308691
Houdt hij van lezen toevallig?
Of een reallife spelletje? Catan kaartspel oid? Ehhhm een warme pyjama?
Een scheurkalender met thema naar zijn interesse
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183308700
Ik heb overigens hetzelfde met mijn 12jarige ;( veel te moeilijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183308711
Er zijn ook fortnite boekjes. Maar als hij al een tijdje speelt heeft hij daar misschien niet zoveel aan, staan tips en tricks in enzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 22 november 2018 @ 20:01:54 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183309729
Op school zie ik kinderen van die leeftijd met fortnite T-shirts, misschien een idee?
KuikenGuppy
  donderdag 22 november 2018 @ 22:02:04 #261
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_183312889
Oke, fortnite boekjes/shirts daar kan ik wat mee. Boeken van de loser kwam via een ander kanaal nog binnen. Dank allen
  donderdag 22 november 2018 @ 22:07:33 #262
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_183313018
Boeken van de loser en tom de groot zijn blijkbaar favoriet kreeg ik net door. Ik moet zelf ook ff googelen hoor,maar misschien heeft een ander er wat aan.
pi_183313180
Ik heb een 10-jarige thuis w/

Fortnite: er is enorm veel leuke merchandising online te vinden, daar zou ik even naar kijken! Een voetbal is leuk, maar als hij van voetbal houdt heeft hij er wellicht al een aantal liggen..? Verder is Lego echt nog geweldig als je 10 bent O+
pi_183452934
:W Heeft iemand tips waar ik in een fysieke winkel Hubelino kan kopen?
Het bestelde pakket gaat waarschijnlijk niet aankomen voordat we pakjesavond vieren ( :{ ) dus ik ben op zoek naar een alternatief....

Alvast dank!
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:27:03 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183453397
Brickshop in Gorinchem, maar dat ligt vast op geen enkele route voor je :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:28:10 #266
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183453414
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Heeft iemand tips waar ik in een fysieke winkel Hubelino kan kopen?
Het bestelde pakket gaat waarschijnlijk niet aankomen voordat we pakjesavond vieren ( :{ ) dus ik ben op zoek naar een alternatief....

Alvast dank!
Ik kon het ook alleen online vinden..

Maar als je het bij Bol besteld heb je 't wel op tijd toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:28:47 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183453421
Wilde even delen dat m'n jongste van 3 al een tijdje fanatiek bezig is schroeven in een kartonnen doos te schroeven met een kleine (ikea) schroeftol O+
Leukste speelgoed toch, zulke dingen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183453496
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:27 schreef pinquit het volgende:
Brickshop in Gorinchem, maar dat ligt vast op geen enkele route voor je :+
Die had ik ook gevonden maar idd, no way near! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:28 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik kon het ook alleen online vinden..

Maar als je het bij Bol besteld heb je 't wel op tijd toch?
Nein, we vieren het morgenmiddag al :')

Eerst had ik bij Ali besteld en dat bleek vorige week retour te zijn gestuurd naar China wegens fout in het adres :? }:| De 2e bestelling bij een webshop (25E goedkoper dan Bol :+ ) is dus ergens lost geraakt in het black-friday-pakjes geweld :'(

Ik overweeg nu een gedicht dat het pakketje kwijt is geraakt op de boot en alsnog in haar schoen zal komen voordat Sint het land weer uit gaat. Maakt voor haar vast geen reet uit maar het moet wel enigzins geloofwaardig zijn voor de kleuter natuurlijk :+
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:37:40 #269
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183453539
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2018 10:34 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Die had ik ook gevonden maar idd, no way near! :D

[..]

Nein, we vieren het morgenmiddag al :')

Eerst had ik bij Ali besteld en dat bleek vorige week retour te zijn gestuurd naar China wegens fout in het adres :? }:| De 2e bestelling bij een webshop (25E goedkoper dan Bol :+ ) is dus ergens lost geraakt in het black-friday-pakjes geweld :'(

Ik overweeg nu een gedicht dat het pakketje kwijt is geraakt op de boot en alsnog in haar schoen zal komen voordat Sint het land weer uit gaat. Maakt voor haar vast geen reet uit maar het moet wel enigzins geloofwaardig zijn voor de kleuter natuurlijk :+
Oh darn!
Het scheelt dat het voor Kroket is idd :D Wel een goede oplossing :Y

Of meer dan een uur rijden naar Gorinchem, dat kan ook natuurlijk :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:08 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183453562
Fazz, is Amsterdam zuid wel op de route? Of Utrecht centraal station? Of het Vumc?
Want ik kan best wat voor je aanschaffen, en m'n lief werkt in 't Vumc, en heeft nachtdienst vannacht. Hij is dus rond 11u vanavond in 't ZH, en morgenochtend vanaf 8u ook nog op verschillende stations :P Dan kan hij koerier spelen *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183453692
:D Wat een lief aanbod O+ Ik pm je even
  vrijdag 30 november 2018 @ 11:15:53 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183454085
Robbiestoys zit in Delft en heeft het ook :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183454212
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 11:15 schreef laziness het volgende:
Robbiestoys zit in Delft en heeft het ook :Y
Oh die had ik nog niet gevonden in m'n google rondje! Even kijken :)
  vrijdag 30 november 2018 @ 12:11:32 #274
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183454955
Speldorado in Delft ook! Dat is een fysieke winkel. Kan best even langswandelen voor je :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183456461
Dank voor de tips en het mee denken O+

Ik ben nu in de stad en heb een alternatief scenario bedacht & gekocht :) *O*
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:16:04 #276
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183473241
Weet iemand misschien waar je gekleurd kinetisch zand kan kopen? Ik kan hier alleen zandkleurig zand vinden, maar dat vindt mijn dochter saai... we zoeken dus van dat spul dat je altijd op YouTube ziet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183473369
https://www.bol.com/nl/l/speelzand/N/19482/
Hier staan er verschillende tussen in kleur
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:16:53 #278
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183473959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:26 schreef hilliebillie het volgende:
https://www.bol.com/nl/l/speelzand/N/19482/
Hier staan er verschillende tussen in kleur
Thanks! Ik had al eerder op Bol gekeken, maar toen stonden deze er nog niet bij.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183474599
Ik zie wel steeds in t nieuws onwijze leveringsproblemen bij de post.. Dus als t voor sinterklaas is zou ik er niet op gokken :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183483247
Met dat Bol prime of premium zoiets zijn er zelfs dingen die ze dezelfde dag leveren als je voor twaalf uur besteld. Als je nu besteld dan heb je nog wel een dag ruimte voor uitloop.
Van de week leveren ze iig nog netjes dezelfde dag.
  zondag 2 december 2018 @ 12:54:27 #281
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183492182
Ik ben op zoek naar een kerstcadeautje voor een meisje van 13. Ze is dol op muziek, dansen, allerlei onnatuurlijke houdingen aannemen (heel lenig), musea, slijm maken, en heeft interesse in hoe het menselijk lichaam werkt. Ook is ze sinds kort begonnen met 1 keer in de week koken. Budget 20 - 30 euro. Had zelf al bedacht dat een kookboek misschien leuk is om te geven (maar welke?) of haar een dagje mee te nemen naar een museum (mag zij kiezen). Maar heb graag wat meer opties om uit te kiezen :).
  zondag 2 december 2018 @ 13:00:17 #282
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183492310
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:54 schreef Helsinki het volgende:
Ik ben op zoek naar een kerstcadeautje voor een meisje van 13. Ze is dol op muziek, dansen, allerlei onnatuurlijke houdingen aannemen (heel lenig), musea, slijm maken, en heeft interesse in hoe het menselijk lichaam werkt. Ook is ze sinds kort begonnen met 1 keer in de week koken. Budget 20 - 30 euro. Had zelf al bedacht dat een kookboek misschien leuk is om te geven (maar welke?) of haar een dagje mee te nemen naar een museum (mag zij kiezen). Maar heb graag wat meer opties om uit te kiezen :).
Ken je https://www.flufshop.nl?
Toffe slijm maak pakketten verkopen ze daar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183492406
Oké, help.

Ik vier woensdag as sinterklaas met mijn mentorgroep (11/12/13 jaar). We gaan een dobbelspel doen, maar ik wil van tevoren wat extra cadeaus kopen voor het geval er kinderen ziek zijn oid. Voor meisjes kom ik daar wel uit (nagellak, fotolijstje, tape, pennen), maar wat koop je in vredesnaam voor een twaalfjarig ventje voor max. 2 euro? 8)7

Genderneutrale tips zijn uiteraard ook welkom. :Y)
pi_183492633
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef Selvaria het volgende:
Oké, help.

Ik vier woensdag as sinterklaas met mijn mentorgroep (11/12/13 jaar). We gaan een dobbelspel doen, maar ik wil van tevoren wat extra cadeaus kopen voor het geval er kinderen ziek zijn oid. Voor meisjes kom ik daar wel uit (nagellak, fotolijstje, tape, pennen), maar wat koop je in vredesnaam voor een twaalfjarig ventje voor max. 2 euro? 8)7

Genderneutrale tips zijn uiteraard ook welkom. :Y)
paar chocolade letters doen het altijd goed, pennen kan ook voor beide, emoji gummetjes ofzo van de action, van die post-it briefjes action heeft vaak diverse prints, axe deo ook action, douchegel, Koptelefoontje van die oordopjes
Voetballetje ofzo ik zou gewoon de action in gaan
  zondag 2 december 2018 @ 13:30:02 #285
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183492905
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:04 schreef Selvaria het volgende:
Oké, help.

Ik vier woensdag as sinterklaas met mijn mentorgroep (11/12/13 jaar). We gaan een dobbelspel doen, maar ik wil van tevoren wat extra cadeaus kopen voor het geval er kinderen ziek zijn oid. Voor meisjes kom ik daar wel uit (nagellak, fotolijstje, tape, pennen), maar wat koop je in vredesnaam voor een twaalfjarig ventje voor max. 2 euro? 8)7

Genderneutrale tips zijn uiteraard ook welkom. :Y)
Geloof het of niet, maar die oortjes van de zeeman voor een paar cent waren hier helemaal een hit op school.
Nog geen 2 euro geloof ik.
En bij het kruidvat ligt op het moment een soort kubusje? waar je mee kan klikken en bewegen, volgens mijn dochter is dit ook een unisex ding wat leuk zou kunnen zijn.
  zondag 2 december 2018 @ 13:32:37 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183492966
Ik kan je niet helpen, mijn 12jarige jongen wilde graag kinetic sand voor sinterklaas :+ :') O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 2 december 2018 @ 13:33:10 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183492983
Oh Sacre bedoelt zo'n fidgetcube, die zijn tof ja!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183493581
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:54 schreef Helsinki het volgende:
Ik ben op zoek naar een kerstcadeautje voor een meisje van 13. Ze is dol op muziek, dansen, allerlei onnatuurlijke houdingen aannemen (heel lenig), musea, slijm maken, en heeft interesse in hoe het menselijk lichaam werkt. Ook is ze sinds kort begonnen met 1 keer in de week koken. Budget 20 - 30 euro. Had zelf al bedacht dat een kookboek misschien leuk is om te geven (maar welke?) of haar een dagje mee te nemen naar een museum (mag zij kiezen). Maar heb graag wat meer opties om uit te kiezen :).
Misschien is dit boek wat? Lijkt me leuker voor een dertienjarige dan een typisch kinderkookboek.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_183493917
Jaaa dank, dit soort tips zocht ik. ^O^
  zondag 2 december 2018 @ 19:05:28 #290
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183500074
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 14:06 schreef Taartje het volgende:

[..]

Misschien is dit boek wat? Lijkt me leuker voor een dertienjarige dan een typisch kinderkookboek.
Ja, ik was al aan het zoeken naar iets wat niet al te kinderachtig is *O*.

Zo'n slijmpakket is ook wel leuk, bedankt!
pi_183565302
Ik wil wat opbergdozen om de lego-tsunami hier in huis wat te kunnen organiseren. Die opbergdozen voor schroeven lijken me uitermate geschikt, haal ik die bij de bouwmarkt of heeft action dit bijv ook? (en kwalitatief goed)
pi_183565309
Oh en met het pakket debacle voor Sint is het helemaal goed gekomen. Het pakket werd bezorgd op het moment dat vriend net de kinderen in de auto had gezet op weg naar pakjesavond :D *O*
pi_183585018
Hoe wil je het sorteren Fazz? Wij hebben voor Duplo zo'n grote play&go zak (maar dan zelf gemaakt). De gewone Lego setjes zitten gesorteerd per setje in een Ikea hersluitbare zak, in grotere bakken. Losse blokjes daarvan hebben we nog niet, maar die zou ik gewoon in een grote bak doen. Die kleine bakjes voor schroeven enzo lijken me voor gewone sets niet heel praktisch, daarvoor zijn er teveel verschillende soorten stenen. En opruimen gaat met 1 bak/zak ook een stuk sneller
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 7 december 2018 @ 16:19:40 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_183587029
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik wil wat opbergdozen om de lego-tsunami hier in huis wat te kunnen organiseren. Die opbergdozen voor schroeven lijken me uitermate geschikt, haal ik die bij de bouwmarkt of heeft action dit bijv ook? (en kwalitatief goed)
Die van ons komen van de Lidl. Functioneert prima. Zoonlief sorteert eens in de zoveel maanden alles netjes, en dan ligt vervolgens alles 3 dagen later weer door elkaar. Het houdt m bezig zeg maar...
pi_183587407
Ah Lidl heeft het dus ook? Ik zal de webshop even bekijken :)

We hebben nu een kistje waar alles in zit maar die wordt te klein, daarnaast heeft hij nu 4 verschillende bakjes waarin hij stukjes sorteert. De logica ken ik niet :+
Verpakken per setje werkt hier niet FF, hij bouwt juist heel veel 'vrij'. Als hij weer iets uit een boekje wil maken dan zoekt hij de stukjes op in de berg lego :P

De lego-liefde is wel enorm. De nacht na pakjesavond vond ik hem om 04:00 beneden alwaar hij bezig was z'n gekregen lego doos te bouwen O+ :D en dan als 4 jarige nog wel een doos waar 7-10 op stond, vond het wel knap!
pi_183595350
Heeft iemand ervaring met zo'n aqua doodle/magic water paint mat?

Lijkt me leuk voor dreumes om een beetje zooivrij te kunnen kleuren. Is zo'n ding een beetje dreumesproof of vraagt t nog wat meer controle?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183595406
Hier ook 2 lego kinderen..

Wij hebben deze bakken voor de lego



en:



en:



Het meeste gaat lekker door elkaar. Boekjes gaan in een aparte bak en als ze iets willen maken mogen ze lekker zoeken. Vinden ze ook leuk om te doen. Ze verzinnen zelf ook van alles te maken.
Het grote politiebureau van jongste staat wel in elkaar gebouwd. Daar speelt hij ook veel mee.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 7 december 2018 @ 22:21:55 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183595566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand ervaring met zo'n aqua doodle/magic water paint mat?

Lijkt me leuk voor dreumes om een beetje zooivrij te kunnen kleuren. Is zo'n ding een beetje dreumesproof of vraagt t nog wat meer controle?
hietbhebben beiden er veel plezier mee gehad!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_183596036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand ervaring met zo'n aqua doodle/magic water paint mat?

Lijkt me leuk voor dreumes om een beetje zooivrij te kunnen kleuren. Is zo'n ding een beetje dreumesproof of vraagt t nog wat meer controle?
Wij hebben een kloon van Ali, werkt erg fijn! Kijk alleen wel goed naar de afmetingen. Ze hebben daar ook stoffen kleurboekjes die hier nog meer gebruikt worden.

De kleurboeken van crayola waar je met waterstiften kleurt die alleen op dat papier zichtbaar werden vond ik tegenvallen, die kleuren waren erg dof (terwijl we het Bumba kleurboek hadden en dus felle kleuren verwachtte) en verschenen traag waardoor peuter het niks vindt. Juist het makkelijk schrijfbare wat die matjes wel hebben mistte hij daar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_183596432
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij hebben een kloon van Ali, werkt erg fijn! Kijk alleen wel goed naar de afmetingen. Ze hebben daar ook stoffen kleurboekjes die hier nog meer gebruikt worden.

De kleurboeken van crayola waar je met waterstiften kleurt die alleen op dat papier zichtbaar werden vond ik tegenvallen, die kleuren waren erg dof (terwijl we het Bumba kleurboek hadden en dus felle kleuren verwachtte) en verschenen traag waardoor peuter het niks vindt. Juist het makkelijk schrijfbare wat die matjes wel hebben mistte hij daar.
Ohja ali, daar kan ik ook wel even kijken! Enig idee nog hoe het daar heet? Tis soms een gedoetje om de juiste zoektermen combi te ontdekken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183596549
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ohja ali, daar kan ik ook wel even kijken! Enig idee nog hoe het daar heet? Tis soms een gedoetje om de juiste zoektermen combi te ontdekken :Y
Aqua doodle mat staat er bij ons op. En op de boekjes Magic Book (van yiqu)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')