Smerig koud ja.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 08:50 schreef dick_laurent het volgende:
Schijtkou
Maar goed, on the bright side, t blijft wel over het algemeen vrij droog en zonnig.
Overdag vriezen is niet zo heel erg van belang alhoewel wel hulpzaam uiteraardquote:Op zaterdag 17 februari 2018 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha. Gisteren zei hier ook al iemand "misschien krijgen we wel een elfstedentocht". Ik zeg dan is het misschien wel handig als het overdag ook vriest en de wateren bevroren zijn (hier is niks bevroren). Oh ja..
Dit soort settings zouden bij bijna aanvang van de lente verboden moeten wordenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:07 schreef Dven het volgende:
Dit soort settingen zouden een maand of twee geleden recordtemperaturen veroorzaakt hebben![]()
Kan nog steeds hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:07 schreef Dven het volgende:
Dit soort settingen zouden een maand of twee geleden recordtemperaturen veroorzaakt hebben![]()
kan nu nog uiteraard.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:07 schreef Dven het volgende:
Ik word vooral erg blij van al die nullen bij neerslagquote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:01 schreef _--_ het volgende:
Schitterende temperaturen richting maart. [ afbeelding ]
Je zou het bijna zeggen hequote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit soort settings zouden bij bijna aanvang van de lente verboden moeten worden
Uiteraard, alhoewel die kans iets miniemer is dan wanneer dit eind december gebeurdequote:
Hoezo eind december? Dan begint de winter pas net. Je bedoelt vast eind januari.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Uiteraard, alhoewel die kans iets miniemer is dan wanneer dit eind december gebeurde
Dat zijn dan wel de allerbeste kaarten. Er zijn ook runs die uitgaan van een lentestart.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou het bijna zeggen he![]()
Wat een kou wordt er met deze kaarten NL binnengeblazen
[ afbeelding ]
Neu, ik had het meer over wat er nu van start is gegaan in de atmosfeer.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Hoezo eind december? Dan begint de winter pas net. Je bedoelt vast eind januari.
Punt is dat GFS en EC compleet tegenover elkaar stonden, zelfs op korte termijn. Eén van de modellen moest gaan omslaan. En dat lijkt GFS te zijn geworden want die is inmiddels al een aantal runs naar EC gekropen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:19 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat zijn dan wel de allerbeste kaarten. Er zijn ook runs die uitgaan van een lentestart.
Zoals die -20,5 een jaar of tien geleden begin maart bedoel je?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:24 schreef AQUILA. het volgende:
Het zal uiteindelijk wel meevallen met de kou die nu in de kaarten staat, begin maart is -10 echt wel het absolute minimum voor Nederland.
Eigenlijk meer naar elkaar toe dan GFS naar EC. EC is namelijk ook lichtelijk verslapt.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Punt is dat GFS en EC compleet tegenover elkaar stonden, zelfs op korte termijn. Eén van de modellen moest gaan omslaan. En dat lijkt GFS te zijn geworden want die is inmiddels al een aantal runs naar EC gekropen.
Kerel, GFS ging voor lente in Nederland. Dat is absoluut het geval niet meer.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef _--_ het volgende:
[..]
Eigenlijk meer naar elkaar toe dan GFS naar EC. EC is namelijk ook lichtelijk verslapt.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals die -20,5 een jaar of tien geleden begin maart bedoel je?![]()
![]()
dit idd...quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
en EC voor -15quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Kerel, GFS ging voor lente in Nederland. Dat is absoluut het geval niet meer.
Elfstedntocht in Maart...quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:29 schreef Dven het volgende:
"Dat was in 1845 met matige tot strenge vorst gedurende een periode van drie weken. Toen was het enkele nachten achtereen min twintig graden."
12 ELF's in 1 maart
Een week later was het 17 gradenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
De nacht na de avond waarop onze verwarmingsketel het begaf.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
![]()
Mad.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is nou ook precies het beeld wT ik heb van een winterliefhebber. Lekker vanuit het kantoorraam kjjken en naar de thermometer staren. Koud he?! Ik hoop echt dat het nog kouder wordt!!
Om naar de parkeergarage te lopen, de auto in te stappen en thuis op je warme computerkamer koude kaarten zoeken en posten
Aangenaampjes.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een week later was het 17 graden
Ieder jaar hoor je diezelfde madness weer terugquote:
Setting is nu heel anders dan toen denk ik.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een week later was het 17 graden
GFS gaat de gekke Amerikanen achterna na lange tijd gewoon gezond te hebben getoondquote:
GFS is Amerikaansquote:Op zaterdag 17 februari 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS gaat de gekke Amerikanen achterna na lange tijd gewoon gezond te hebben getoond
Maar jij woont in het zonnige zuidenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha. Gisteren zei hier ook al iemand "misschien krijgen we wel een elfstedentocht". Ik zeg dan is het misschien wel handig als het overdag ook vriest en de wateren bevroren zijn (hier is niks bevroren). Oh ja..
Neeeeeee mijn winter wat doe je.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, horrorwinter hoor.
GFS schat de minimumtemperaturen altijd te hoog inquote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, horrorwinter hoor.
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 19:18 schreef poederbrief het volgende:
[..]
GFS schat de minimumtemperaturen altijd te hoog in
twitter:WeermanMichael twitterde op zaterdag 17-02-2018 om 20:36:02Droomscenario voor de schaatsliefhebbers! Continentaal Arctische lucht komt (waarschijnlijk) op bezoek!⛸️⛸️?? https://t.co/bXlijdoY9s reageer retweet
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:17 schreef aloa het volgende:
18Z run GFS.
Hogedruk regeert![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop het wel jaquote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:42 schreef Mani89 het volgende:
Het wordt toch gewoon fucking koud de komende 2 weken?
Het kan vriezen het kan dooien.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Oke.
Wat verwacht je verder, als je serieus naar de kaarten kijkt?
welke depressie?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het kan vriezen het kan dooien.
Hangt maar net af van wat die depressie van plan is. Optie A is noordwaarts en zo de warmte Europa in blazend en optie B is zuidwaarts, lekker kutweer meebrengend en vervolgens diepvries.
Elk gezond persoon gaat voor A.
quote:16 maart ….. strenge vorst einde winter ’47 …. schaatsen in maart! …. groot temperatuurverschil
Begin maart 1947 was er in het noorden op 8 maart nog strenge vorst, maar het gehele beeld van die tijd is nog interessanter. Na de barre februari ging de winter in het noorden namelijk nog ruim 2 weken door. Het IJsselmeer was dik bevroren en mede daardoor kon er een flink aantal ijsdagen worden genoteerd. In Den Helder waren dat er maar liefst 8 (!), iets wat in een normale winter als geheel al meer dan gebruikelijk is. In Eelde waren er die maand maar liefst 9 ijsdagen. En ook in het Westland werd begin maart nog driftig geschaatst. Pas op de 16e zou deze lange winter definitief afscheid nemen, waarna de mooiste zomer volgde in honderden jaren.
Van 16 tot 18 maart 1969 waren er 3 ijsdagen op rij in het noorden van ons land te bespeuren met daarbij een harde tot stormachtige oostenwind.
Die mafklappers zitten de hele dag binnen bij de verarming. Hun enige lading frisse lucht komt van de tocht van voordeur naar auto, als die al niet in een garage staat.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
Echt ja... je voelt de zon al lekker. Nauwelijks wind, niet te koud. Helemaal good!
En dan van die autisten die dolgraag -10 willen en snijdende noord oostenwind... Je zou haast denken dat t een vorm van masochisme is ofzo....
Autisten op de zolderkamer.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
Echt ja... je voelt de zon al lekker. Nauwelijks wind, niet te koud. Helemaal good!
En dan van die autisten die dolgraag -10 willen en snijdende noord oostenwind... Je zou haast denken dat t een vorm van masochisme is ofzo....
Oh ik wil ook best -10 omdat ik het de Elfstedentochters wel gun (en ik er dan lekker naar kan kijkenquote:Op zondag 18 februari 2018 14:33 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker he. Stond net ook jasloos uit de wind in de zon in de tuin ballen te gooien voor de honden. Kon prima!quote:Op zondag 18 februari 2018 14:55 schreef Pisces29 het volgende:
Voor het eerst sinds eind oktober dat ik mijn jas uit zou kunnen doen. Wat een warme dag.Zalig.
Welke?quote:Op zondag 18 februari 2018 17:06 schreef AQUILA. het volgende:
Pluim geeft nu -5/-6 als minimumtemperatuur voor de komende twee weken, nou wat een vrieskou hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |