Met de buitenkachel denk ik dat je de houtstooksoepketel bedoelt. Práchtig ding, hadden we al een paar jaar (voor soep), maar bleek pas in Spanje superhandig. Daar maken we douche- en (af)waswater op warm, en ik kan er een in plaats van de bijpassende soeppan een gietijzeren potje in zetten en daar stoofpot in maken. Dat potje hadden we al nóg veel langer, ooit in Portugal gekocht.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:04 schreef AnneX het volgende:
Wat een heerlijke stek hebben jullie daar, sigme!
Er komt wel steeds meer spul bij. Hebben jullie daarvoor een schuurtje, zoal voor de buitenkachel?
En gaat er af en toe iemand polshoogte nemen of er zwervers zijn ingeslopen?
Ja, een timer! Twee nu dus. Reuze handige prima instelbare timers, op 12volt. Hebben we een winter lang gebruikt in het kippenhok, maar hier is het nuttigerquote:Op woensdag 12 juni 2019 19:03 schreef Smallish het volgende:
Er wordt zeker meegelezen hier! Vind het iedere keer weer leuk als je een update post, en zo te zien ben ik niet de enige.![]()
Wat een ingenieus systeem met dat water.Dat werkt op timers ofzo? Echt super dat jullie de flora zo op afstand kunnen verzorgen.
quote:Op woensdag 12 juni 2019 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, een timer! Twee nu dus. Reuze handige prima instelbare timers, op 12volt. Hebben we een winter lang gebruikt in het kippenhok, maar hier is het nuttiger.
Dit systeem lijkt robuust, het werkt niet met druppelaars of kraantjes. Druppelaars raakten verstopt, kraantjes werden opengeknaagd. Nu komt er gewoon een vrij grote buis de grond uit nabij de plant, en daar komt dan een paar minuten volop water uit.
Het pompje heeft stroom uit een accu'tje, en dat wordt gevoed door een klein zonnepaneel.
Een overzichtsfoto gaat mij niet lukken, maar een paar kiekjes die samen een beeld geven misschien wel.quote:Op woensdag 12 juni 2019 19:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Sigme, wil je eens een foto maken van die terrassen waarover je het hebt? Is daar een soort overzichtsfoto van te maken? Hebben jullie zelf plateaus aangebracht op het landgoed of zo?
Ik lees ook weer met plezier mee. Keep it coming!
Guardia Civil? Die zaten dan toch wel in een auto neem ik aan?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Of toch, we zijn de lokale gendarme ook wel tweemaal tegengekomen bij wandelingen.
Si! Uitstekend geworden!quote:Op donderdag 13 juni 2019 17:30 schreef Bramito het volgende:
CASETA TOPIC
![]()
Heb je de zwarte olijven nog in zout gelegd? Is het wat geworden?
[..]
In de auto, uiteraard. Het was er steeds maar eentje, in die auto.quote:Guardia Civil? Die zaten dan toch wel in een auto neem ik aan?
Nee, misschien lukt het nog om rond de vijgentijd even een paar dagen te ontsnappen aan de biggen, maar meer zal er niet inzitten. Ergens eind oktober denk ik we de handen weer vrij hebben, en dan een week of drie met honden naar Spanje gaan. D.v.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 21:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ga je binnenkort nog weer voor langere tijd?
Volgende zonnepaneeltje met een IP camara erop dusquote:Op zondag 1 maart 2020 18:31 schreef sigme het volgende:
Grootste tegenvaller: een of andere oetlul heeft ons zonnepaneeltje gejat.
Op java veel gekkogeluiden gehad. Rare gekkiesquote:Op woensdag 20 februari 2019 21:08 schreef Smallish het volgende:
O, en gekko’s zijn inderdaad leuk! In Indonesië gezien en ‘in huis’ gehad. Ze maken het geluid zoals ze heten. Heel grappig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |