abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219255960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2025 10:13 schreef Molo het volgende:

[..]
'het buitenland'?
Ik ben nu aan mijn vierde continent toe, en de afgelopen 20 jaar heb ik me geen seconde bekommerd of de deur wel op slot was, of dat ik mijn fiets op slot had gezet. Itt Nederland is er buitenland waar mensen zich wel kunnen gedragen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 13 november 2025 @ 10:19:19 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219255981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 10:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben nu aan mijn vierde continent toe, en de afgelopen 20 jaar heb ik me geen seconde bekommerd of de deur wel op slot was, of dat ik mijn fiets op slot had gezet. Itt Nederland is er buitenland waar mensen zich wel kunnen gedragen.
Ik zit me echt ongelooflijk af te vragen of je nou serieus bent hiermee, maar goed :D

Fijn dat je zo onbekommerd kunt leven iig, dat is een fijne insteek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_219256379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 10:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Leuk dat ik je weer eens spreek! Op welk continent zit je nu dan? Volgens mij was ik nog maar net mentaal meeverhuisd van Azië naar Amerika :D

Diefstal van zonnepanelen is hier wel een bekend probleem. Ik ben allang blij dat ze bij de inbraak de boel niet erger hebben gemaakt dan nodig. En het geeft ons wel weer richting:
* caseta dus terug naar primitief, dat is ook een leuke variant
* casa toch ook zorgen voor niet teveel waarde
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219256537
Na vier jaar Korea terug naar Australië, waar we ws hetzelfde klimaat hebben als waar jullie caseta staat. Het bevalt me nu beter dan de eerste keer. Toen was het aanpoten zonder familie, met onze kleine kinderen, de bus en trein. Had m’n rijbewijs gehaald in Korea en de kinderen zijn nu wat groter. Ik zit ook beter in mijn vel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219280901
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2025 19:21 schreef sigme het volgende:
Opsporing lijkt me volstrekt kansloos. Hoewel we direct, beneden aan de berg, de sporen al zagen: er was iemand met een trekkertje omhoog gereden over ons pad.

Afgezien van de totale kansloosheid van dit soort diefstal hebben ze het wel heel netjes gedaan.
Zonnepaneel dus gedemonteerd, dat was buiten.

Tralierek voor het raam losgeschroefd, raam netjes opgeduwd zodat de espagnolet de beugeltjes uit het kozijn drukte. Binnen op het gemakje de elektronische apparatuur uitgezocht en meegenomen:
• 15 jaar oude accu
• regelpaneeltje
• handjevol usb-snoertjes
• handjevol lampjes
• 5 jaar oude goedkope (en vrij slechte) robotstofzuiger + oplaadstation

Helaas moet ik hier aan toevoegen
• goedkoop klein bijltje
• onze fijne grote Fiskars bijl. Ooit kado gekregen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219280946
Maar laten we vooral niet vergeten waarom we hier willen zijn.
Voor de schoonheid en de troost O+

Morgengloren op onze veranda

Vaste wandelrondje. Mooitje doet alsof ze hier altijd al helemaal thuis was.

En wij slapen hier als rozen, zo heerlijk rustig en stil. Het is prachtig weer. 's Ochtends en 's avond kachel stoken; pannetje water er op, om onszelf mee te wassen of de afwas te doen. Cowboykoffie in de Amerikaanse koffiepot. Regenwater zuiveren tot drinkwater. Wie maakt ons wat O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')