abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216137011
Op oudjaarsdag zijn we even naar het provinciestadje geweest.
We hebben onze Spaanse bankrekening opgezegd; die hebben we een paar jaar geleden geopend omdat we een Spaanse bankrekening moesten hebben zodat de lokale belasting automatisch geīncasseerd kon worden. We namen de allereenvoudigste rekening (geen bankpasje, wel internetbankieren).
Die belasting bedraagt een whopping 8 euro per jaar :P
Die bankrekening kost een whopping ¤120 per jaar :o
En dan was dat internetbankieren van ze ook nog altijd een heel gevecht.

Onlangs hebben we dankzij een tip van @LeeHarveyOswald een Nederlandse rekening geopend bij Openbank. Gratis, totaal gericht op internetbankieren, en met een Spaanse IBAN... Bingo!

Kortom: we hebben een ander, beter & goedkoper Spaans bankrekeningnummer dus die oude kon worden opgeheven. Ze hebben lastig internetbankieren maar wel een kantoor, waar je gewoon kan aanwaaien, en waar ze (itt het doodenkele nog bestaande Nederlandse bankfiliaal) ook echt geld hebben.

Opheffen was geen enkel probleem en de ongeveer 100 euro die nog op de rekening stond kregen we in de hand gedrukt.

We zijn ook bij het belastingkantoortje langsgeweest. In Spanje zijn dat gewoon kantoortjes waar je binnen kan lopen en dan hier zit er een (1) mevrouw achter een bureau en die groet vriendelijk en vraagt wat ze voor je kan doen en fixt dan alles.
♦ Ander bankrekeningnr √
♦ In plaats van een postadres van onze makelaars ons eigen emailadres voor het geval ze ons iets schriftelijk willen laten weten √
Geen gedoe met formulieren of rare procedures of leges of wachttijden. Ik hou van Spanje O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216137105
Die ¤8,- jaarlijkse belasting die we betalen is bestemd voor het onderhoud van de landweggetjes hier.
Laten ze dan toevallig ook net afgelopen maand die weggetjes onderhouden hebben! Dat is voor het eerst in de ruim 10 jaar dat wij hier zitten dat er (groot) onderhoud gepleegd wordt. Dat is: met een bulldozer-achtig ding de paden vlak schuiven.

Zo ziet het weggetje naar ons landje er nu uit:

Ik hoop/verwacht dat ze ook nog een keer grind daarover aanbrengen, dat lag er wel en ik denk dat dit wat erg gevoelig is voor regenbuien. Maar dat zien we dan een volgende keer wel. Voor nu is het erg prettig dat de paden vlakker en breder zijn dan ze in de afgelopen tien jaar langzaam geworden waren. Toe we ons landje kochten, in 2013, waren de paden niet lang daarvoor geschoven en begrind.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216137170
De jaarwisseling was rustig _O-
Onze eigen kneuterige gezelligheid:

Het is nog steeds mistig, mocht er enig siervuurwerk in de omgeving zijn geweest dan zouden we het niet hebben kunnen zien. Zelf hebben we ook geen vuurwerk. Wel een fles cava, is hier natuurlijk vrij lokale specialiteit.
pi_216137394
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:54 schreef sigme het volgende:
De jaarwisseling was rustig _O-
Onze eigen kneuterige gezelligheid:
[ afbeelding ]

Het is nog steeds mistig, mocht er enig siervuurwerk in de omgeving zijn geweest dan zouden we het niet hebben kunnen zien. Zelf hebben we ook geen vuurwerk. Wel een fles cava, is hier natuurlijk vrij lokale specialiteit.
Jeetje wat een genot. Rust en Vrede. Mooi gedaan hoor. Alleen jammer dat het zo een teringeind rijden is.
Je gaat er niet even makkelijk heen dan.

Het is daar w.s. zo stil en donker dat de mens daar een bietje nederig van wordt. En rustig in het hoofd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216137717
Wat goed van bankrekening & pad ^O^
pi_217551378

‘t Is hier zo prachtig prachtig.

Ik vond dit dier in de douchebak, iemand enig idee wat het is? Geen gekko, dit beestje heeft nageltjes aan het eind van z’n teentjes.
pi_217551483
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:34 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

‘t Is hier zo prachtig prachtig.

Ik vond dit dier in de douchebak, iemand enig idee wat het is? Geen gekko, dit beestje heeft nageltjes aan het eind van z’n teentjes.
[ afbeelding ]
Mooiii

Google zegt Europese tjiktjak?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_tjitjak
pi_217551693
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooiii

Google zegt Europese tjiktjak?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_tjitjak
Nooit van gehoord! Dank :D
pi_217551778
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:50 schreef sigme het volgende:
Die ¤8,- jaarlijkse belasting die we betalen is bestemd voor het onderhoud van de landweggetjes hier.
Laten ze dan toevallig ook net afgelopen maand die weggetjes onderhouden hebben! Dat is voor het eerst in de ruim 10 jaar dat wij hier zitten dat er (groot) onderhoud gepleegd wordt. Dat is: met een bulldozer-achtig ding de paden vlak schuiven.

Zo ziet het weggetje naar ons landje er nu uit:
[ afbeelding ]

Ik hoop/verwacht dat ze ook nog een keer grind daarover aanbrengen, dat lag er wel en ik denk dat dit wat erg gevoelig is voor regenbuien. Maar dat zien we dan een volgende keer wel. Voor nu is het erg prettig dat de paden vlakker en breder zijn dan ze in de afgelopen tien jaar langzaam geworden waren. Toe we ons landje kochten, in 2013, waren de paden niet lang daarvoor geschoven en begrind.
Is het landweggetje nog begrind?

Slaap lekker vanavond in stad, in Casa la Barca.
  maandag 5 mei 2025 @ 21:24:40 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217551889
Raar, ik was dit topic uit het oog verloren!
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')