abonnement Unibet Coolblue
pi_177053789
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:24:19 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053816
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:18 schreef Poepz0r het volgende:
Alleen als jou visie afwijkt van de visie van de oprichters, tja dan mag je vertrekken, zo werkt het overal.
Wat?
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Heb hem laatst nog paar kogelhulzen gestuurd genot
Wat?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053828
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat?

[..]

Wat?
Geen enkele partij is volledig democratisch in dit land. Ja voor de buhne. Als EX-D66 lid kan ik hier wel over mee praten :) Je draagt wat aan en het enige wat je hoort is; Ja bedankt, we kijken ernaar :') Oftewel we doen er verder niets mee, maar acteren even interesse in onze leden. Dat idee.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:26:43 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:24 schreef Poepz0r het volgende:
Ja bedankt, we kijken ernaar
Dat klinkt al een stuk beter dan "rot op".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053927
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk beter dan "rot op".
Ja daarom was ze al jaren lid, omdat ze mocht oprotten :')
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:27:37 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177053950
Maar als je bij D66 voldoende mensen weet te mobiliseren lijkt het mij dat je wel plannen er door heen krijgt? Desnoods via een formeel middel als een motie. Dat is uiteindelijk ook democratie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177053959
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk beter dan "rot op".
+ Dat dat helemaal niet beter klinkt. Dat heet mensen voor de gek houden, iets wat ze bij D66 goed kunnen *kuch* referendum.
pi_177053979
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:27 schreef Ryon het volgende:
Maar als je bij D66 voldoende mensen weet te mobiliseren lijkt het mij dat je wel plannen er door heen krijgt? Desnoods via een formeel middel als een motie. Dat is uiteindelijk ook democratie.
Uhh nee? Je snapt het niet echt geloof ik. Plannen komen er doorheen als ze er zelf wat aan hebben. Zoals mijn opa altijd zei; Politici zitten er niet voor ons, maar voor zichzelf.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:29:25 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177054007
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Uhh nee? Je snapt het niet echt geloof ik. Plannen komen er doorheen als ze er zelf wat aan hebben. Zoals mijn opa altijd zei; Politici zitten er niet voor ons, maar voor zichzelf.
Duidelijk verhaal weer.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177054047
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal weer.
De geschiedenis toont dat al aan sinds het begin van deze vorm van regeren dusja :) Simpel voorbeeld hoor; Zalm die even een bank gaat runnen :') Nergens op gebaseerd. De man moest en zal een baantje hebben in die sector natuurlijk. In plaats van iemand die functie te geven die al 20-30 jaar voor die bank werkt. Nee laten we iemand nemen met 0 ervaring. Zo gaat het elke keer weer.
pi_177054076
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal weer.
Als ze er voor ons zaten waren ze in Groningen 3 jaar geleden al uitbetaald om nog maar een voorbeeld te geven, maar $$$$$$$$ is belangrijker dan wat dan ook.
pi_177054112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De geschiedenis toont dat al aan sinds het begin van deze vorm van regeren dusja :) Simpel voorbeeld hoor; Zalm die even een bank gaat runnen :') Nergens op gebaseerd. De man moest en zal een baantje hebben in die sector natuurlijk. In plaats van iemand die functie te geven die al 20-30 jaar voor die bank werkt. Nee laten we iemand nemen met 0 ervaring. Zo gaat het elke keer weer.
Inderdaad, wat weet Zalm nou van besturen en economie.

Nee, dan liever iemand die er al 30 jaar werkt. Niet dat er tegenwoordig überhaupt topmensen zijn die 30 jaar ergens blijven zitten, maar goed, dan trekken we gewoon iemand van de vloer in een provinciaal kantoor ofzo. Die kan dat vast, hij werkt er immers al 30 jaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177054115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zo werkt het bij alle partijen. We moeten niet net doen alsof FvD daarin de enige is lol. Mevrouw Teunissen was het eerst eens met de visie en nu niet meer. En nee je hoeft niet alleen te knippen en plakken. Je mag zeker dingen aandragen, alleen wel in de lijn van de visie waarmee je dus ook lid bent geworden. Als je ineens geilt als lid op meer macht, tja zo werkt het niet he of teleurgesteld dat je niet in de TK zit bijvoorbeeld.
FvD heeft Teunissen zoals de VVD Ybeltje Berckmoes had;
"Je werd gewoon monddood gemaakt en moest precies doen wat de leiding wilde",
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oet-doen-wat-leiding
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:33:18 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177054123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De geschiedenis toont dat al aan sinds het begin van deze vorm van regeren dusja :) Simpel voorbeeld hoor; Zalm die even een bank gaat runnen :') Nergens op gebaseerd. De man moest en zal een baantje hebben in die sector natuurlijk. In plaats van iemand die functie te geven die al 20-30 jaar voor die bank werkt. Nee laten we iemand nemen met 0 ervaring. Zo gaat het elke keer weer.
Wat is dit voor een gelul? Zalm was daarvoor minister van Financiën geweest, hoofdeconoom bij DSB en daar ook CFO. Meer kennis van de sector en banken kan je bijna niet opdoen.

Die kerel had elke denkbare kwalificatie op zak om ABN te gaan leiden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:34:15 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177054151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:33 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

FvD heeft Teunissen zoals de VVD Ybeltje Berckmoes had;
"Je werd gewoon monddood gemaakt en moest precies doen wat de leiding wilde",
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oet-doen-wat-leiding
O ja, Ybeltje die is overgestapt naar FVD. Ben benieuwd hoe het haar bevalt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177054159
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:33 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

FvD heeft Teunissen zoals de VVD Ybeltje Berckmoes had;
"Je werd gewoon monddood gemaakt en moest precies doen wat de leiding wilde",
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oet-doen-wat-leiding
Logisch toch? Je moet de visie uitdragen waar de partij voor staat. Of wilde ze lekker de standpunten van een SP gaan opvoeren ofzo?
pi_177054228
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

O ja, Ybeltje die is overgestapt naar FVD. Ben benieuwd hoe het haar bevalt.
Is ze overgestapt? Ik wist wel de Baudet haar heeft gevraagd maar ik heb niet meegekregen dat ze nu FvD'er is.
pi_177054592
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat dat zo bij elke partij gaat? Als jij VVD/CDA/PVDA of wat dan ook stemt en je bent het niet eens ben je ook gewoon vrij te vertrekken? Wat is het verschil?
Ten eerste is op een partij stemmen en lid zijn van een partij natuurlijk een totaal verschillend ding. Ten tweede, bij de partijen die je noemt is wel sprake van inspraak door leden, en is niet de eerste reflex wanneer er leden zijn die hun onvrede uiten over de koers, dat ze mogen vertrekken.

Kortom, het verschil is dus enerzijds een totalitaire partijcultuur waarbij de wil van de leider wet is, en anderszijds een democratische partijcultuur met ledeninspraak.
pi_177055858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ten eerste is op een partij stemmen en lid zijn van een partij natuurlijk een totaal verschillend ding. Ten tweede, bij de partijen die je noemt is wel sprake van inspraak door leden, en is niet de eerste reflex wanneer er leden zijn die hun onvrede uiten over de koers, dat ze mogen vertrekken.

Kortom, het verschil is dus enerzijds een totalitaire partijcultuur waarbij de wil van de leider wet is, en anderszijds een democratische partijcultuur met ledeninspraak.
Er is geen inspraak. Hier spreekt een ex-D66 lid. Dat lijkt zo, maar ze doen gewoon wat ze zelf willen.
pi_177056173
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Heb hem laatst nog paar kogelhulzen gestuurd genot
Wat?
pi_177056255
Susan_teunissen twitterde op vrijdag 09-02-2018 om 11:05:29 Ik heb de volgende lijst met kritiekpunten aan het bestuur voorgelegd, maar door de meest recente communicatie vanuit het bestuur is gebleken dat interne kritiek keihard wordt afgestraft. Dit heeft me doen besluiten de partij te verlaten. https://t.co/Pn0lqIYOW9 reageer retweet


Kortom: interne kritiek kan je op een royement komen te staan, de ALV fungeert zowel letterlijk als figuurlijk als applausmachine en het bestuur doet aanpassingen die volgens hun eigen statuten eerst door de ALV moeten worden goedgekeurd.

Tevens tweetje van Thierry over beslissingen in de politiek.



[ Bericht 6% gewijzigd door Ludachrist op 09-02-2018 14:03:01 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177056505
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is dit voor een gelul? Zalm was daarvoor minister van Financiën geweest, hoofdeconoom bij DSB en daar ook CFO. Meer kennis van de sector en banken kan je bijna niet opdoen.

Die kerel had elke denkbare kwalificatie op zak om ABN te gaan leiden.
QFT
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177056622
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:33 schreef Ryon het volgende:
Wat is dit voor een gelul? Zalm was daarvoor minister van Financiën geweest, hoofdeconoom bij DSB en daar ook CFO. Meer kennis van de sector en banken kan je bijna niet opdoen.

Die kerel had elke denkbare kwalificatie op zak om ABN te gaan leiden.
Nu klaag ik ook wel eens wat over de baantjescarrousel, maar Zalm bij ABN vond ik inderdaad wel een goede keuze.
pi_177057876
Het begint nu wel langzaamaan duidelijk te worden dat Thierry niet van plan is om van FVD een democratische partij te maken (op termijn), iets wat ik wel essentieel vind. Het enige wat ik vraag is een stappenplan, een roadmap, maar niets van dat alles. Thierry wuift de noodzaak en behoefte die er is binnen de partij weg, overschat zichzelf en Henk Otten in dit geheel en denkt in complottheoriën.

Ik ervaar sympathie voor de beweegredenen van de vier die nu weg zijn en begin ernstig te twijfelen aan mijn steun, maar vooralsnog geen ander of beter alternatief helaas.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177058299
Één partij, één leider, één Thierry
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')