Je bent zelf misleidend.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar heb je dus niets aan. De uitspraken die gedaan worden over terugverdientijd zouden niet gedaan mogen worden, dit is dus pure misleiding. Kans is groot dat het totaal niet loont veel geld te investeren.
TV reclame is ook misleidend, dat mag helemaal niet gezegd worden dat in 1 veeg er allerlei aangekoekte etenswaar van je kookplaat gehaald kan worden.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar heb je dus niets aan. De uitspraken die gedaan worden over terugverdientijd zouden niet gedaan mogen worden, dit is dus pure misleiding. Kans is groot dat het totaal niet loont veel geld te investeren.
De overheid doet hier aan mee. Natuurlijk energiebesparing is niets mis mee, maar het meest bespaar je door de thermostaat laag te zetten en niet alle ruimtes in je huis te verwarmen. Isoleren en dure warmtepompen en andere systemen, spek je voornamelijk de belanghebbenden in deze i dustrie, terwijl je hier feitelijk vaak weinig mee opschiet, dit eerlijke verhaal mag wel eens gezegd worden!quote:Op zondag 11 februari 2018 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
TV reclame is ook misleidend, dat mag helemaal niet gezegd worden dat in 1 veeg er allerlei aangekoekte etenswaar van je kookplaat gehaald kan worden.
Tevens kan je helemaal geen olievlekken uit je broek krijgen met 30 minuten wassen op 20 graden.
Kortom er is allerlei misleidende informatie om je heen, maar als het eenmaal om energiebesparing gaat dan wordt er een punt van gemaakt....
Tja, dan raak je ook de conform van mensen en maken die arme negertjes in kaapstad zonder water niks meer uit.
Ik verwacht een topic van je voor elke misleidende reclame op TV die je ziet....
Uiteraard spek je belanghebbenden in de industrie. Dat doe je altijd als je geld uitgeeft.quote:Op zondag 11 februari 2018 18:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De overheid doet hier aan mee. Natuurlijk energiebesparing is niets mis mee, maar het meest bespaar je door de thermostaat laag te zetten en niet alle ruimtes in je huis te verwarmen. Isoleren en dure warmtepompen en andere systemen, spek je voornamelijk de belanghebbenden in deze i dustrie, terwijl je hier feitelijk vaak weinig mee opschiet, dit eerlijke verhaal mag wel eens gezegd worden!
Kortom, ernergiebesparing, maar ook de bouwkundige maatregelen zijn prima, maar de mate van besparing, als die er al is, is voor iedereen anders.
Het energieverbruik van wat?quote:Op zondag 11 februari 2018 19:03 schreef halfway het volgende:
Iemand misschien een grafiek over het gemiddelde energievebruik de afgelopen 30 jaar per jaar?
Ik kan het niet vinden.
Gemiddeld per huishouden in Nederland.quote:Op zondag 11 februari 2018 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het energieverbruik van wat?
Het hele land? De wereld? Een gemiddeld huishouden?
http://www.energiesite.nl(...)eld-energieverbruik/quote:Op zondag 11 februari 2018 19:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Gemiddeld per huishouden in Nederland.
Ja, dat zeg ik ook in m'n laatste zin.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een deel van die milieuschade wordt juist al ongedaan gemaakt door het gebruik als isolatie.
De meeste energiebesparing krijg je als je helemaal niet meer stookt en ook geen elektriciteit meer verbruikt.quote:Op zondag 11 februari 2018 18:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De overheid doet hier aan mee. Natuurlijk energiebesparing is niets mis mee, maar het meest bespaar je door de thermostaat laag te zetten en niet alle ruimtes in je huis te verwarmen. Isoleren en dure warmtepompen en andere systemen, spek je voornamelijk de belanghebbenden in deze i dustrie, terwijl je hier feitelijk vaak weinig mee opschiet, dit eerlijke verhaal mag wel eens gezegd worden!
Kortom, ernergiebesparing, maar ook de bouwkundige maatregelen zijn prima, maar de mate van besparing, als die er al is, is voor iedereen anders.
Misschien omdat de gemiddelde huurwoning kleiner is?quote:Op zondag 11 februari 2018 21:42 schreef halfway het volgende:
Wat een verschil tussen huur en koop.
http://statline.cbs.nl/St(...)=T&STB=G1,G2,G3&VW=T
Wat voor een ketel en probeer eens de max temp lager te zetten op de ketel of in de software.quote:Op zondag 11 februari 2018 23:04 schreef Fer het volgende:
Net even op mindergas gekeken, gasverbruik stevent dit jaar toch weer af op een 850-900 m3 het niveau van de vorige ketel, die nu 1,5 jaar geleden vervangen is.
Oorzaak, ik heb toch de thermostaat een graad hoger gezet. Gevolg, het is een stuk lekkerder in huis, cv slaat vaker aan ‘s avonds en de convectorput blijft goed warm nu. Hierdoor vrijwel geen koudeval meer van de schuifpui en meer comfort. Kost dus wel 150 m3 extra.
Dus wat te doen?
Dikke kwaliteit gordijnen voor je schuifpui hangen..quote:Op zondag 11 februari 2018 23:04 schreef Fer het volgende:
Net even op mindergas gekeken, gasverbruik stevent dit jaar toch weer af op een 850-900 m3 het niveau van de vorige ketel, die nu 1,5 jaar geleden vervangen is.
Oorzaak, ik heb toch de thermostaat een graad hoger gezet. Gevolg, het is een stuk lekkerder in huis, cv slaat vaker aan ‘s avonds en de convectorput blijft goed warm nu. Hierdoor vrijwel geen koudeval meer van de schuifpui en meer comfort. Kost dus wel 150 m3 extra.
Dus wat te doen?
Per huishouden is niet heel interessant. Verbruik van hele land is leuker. Het OV, industrie, detailhandel moet je ook mee tellen.quote:Op zondag 11 februari 2018 19:51 schreef halfway het volgende:
[..]
Gemiddeld per huishouden in Nederland.
En zonder raket vluchten, of atoomproeven?quote:Op maandag 12 februari 2018 00:45 schreef bartos het volgende:
[..]
Per huishouden is niet heel interessant. Verbruik van hele land is leuker. Het OV, industrie, detailhandel moet je ook mee tellen.
Met ijsland:
https://www.google.nl/pub(...)l=nl&dl=nl&ind=false
en zonder IJsland:
https://www.google.nl/pub(...)l=nl&dl=nl&ind=false
Dit dus, zorg er voor dat je retour water onder de 50 graden blijft. Hoe lager hoe beter maar boven de vijftig graden gaat het hard met je gasverbruik omdat de rookgassen dan niet condenseren en dat scheelt een slok op een borrel. Als je damp uit je schoorsteen ziet komen staat de water temperatuur te hoog.quote:Op zondag 11 februari 2018 23:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat voor een ketel en probeer eens de max temp lager te zetten op de ketel of in de software.
Ik heb hem op 60 graden staan. Kan die proberen wat die wil de max is 60, moduleert die maar op de ketel temperatuur.
Als er ergens iets te halen valt is het daar, alles wat meer of boven die temp gestookt moet worden kost dubbel. Bedenk wel dat die convectorput dan nog maar voor 1/4 aan vermogen heeft dan.
Hangt er al over de hele muur, maar we willen ook wel regelmatig in en uit lopen en soms begint het al om 15u.quote:Op maandag 12 februari 2018 00:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dikke kwaliteit gordijnen voor je schuifpui hangen..
Nouja als het echt tocht is.. dan zou ik misschien iets aan de buitenkant langs de randen maken, een beetje in de stijl van je tuin ofzo.. (van die rietmatten etc) dat is vaak al genoeg om tocht te weren als er echt wind op staat)quote:Op maandag 12 februari 2018 12:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Hangt er al over de hele muur, maar we willen ook wel regelmatig in en uit lopen en soms begint het al om 15u.
Convector creëert een warme luchtgordijn, maar dan moet het cvwater wat wel minimaal rond 60c zijn voordat het allemaal goed werkt.
Ik zat te kijken naar een mooie cop 1 oplossing als verwarmd glas. Heel inefficiënt, maar aan de andere kant pak je het probleem (koudeval/tocht) wel aan bij het probleem.
Is een Jaga convector met DBE niet een oplossing voor de koudeval?quote:Op maandag 12 februari 2018 12:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Hangt er al over de hele muur, maar we willen ook wel regelmatig in en uit lopen en soms begint het al om 15u.
Convector creëert een warme luchtgordijn, maar dan moet het cvwater wat wel minimaal rond 60c zijn voordat het allemaal goed werkt.
Ik zat te kijken naar een mooie cop 1 oplossing als verwarmd glas. Heel inefficiënt, maar aan de andere kant pak je het probleem (koudeval/tocht) wel aan bij het probleem.
Het is al een Jagaquote:Op maandag 12 februari 2018 12:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is een Jaga convector met DBE niet een oplossing voor de koudeval?
Nee, naja, zo'n convectorput lokt me ook niet echt aan.quote:Op maandag 12 februari 2018 14:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is al een Jagamaar weet niet of ze toen ook al die low-H2O dingen bouwden. Wel zonder DBE. Ombouw kan, maar liever ben ik van die vieze vuilopvanger af.
Nou heb je het vuil centraal, dat vuil is er toch het is niet dat het dan verdwijnen doet.quote:Op maandag 12 februari 2018 14:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is al een Jagamaar weet niet of ze toen ook al die low-H2O dingen bouwden. Wel zonder DBE. Ombouw kan, maar liever ben ik van die vieze vuilopvanger af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |