Vreselijk inderdaad. Dit en mensen die nooit hun knipperlicht gebruiken zijn eigenlijk mijn enige twee irritaties op de weg.quote:Op zondag 4 februari 2018 13:19 schreef daNpy het volgende:
Sowieso mensen die op een rechte weg de rem aantikken
103 na correctie, dus 107 voor correctie. Er gaat 3% correctie af en dat wordt naar boven afgerond.quote:Op donderdag 8 februari 2018 16:28 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Met correctie mag je maximaal 105 rijden... Lijkt mij niet zo ingewikkeld... Als vrachtverkeer 80 rijdt is dat prima. Dat anderen zich eraan storen dat ik mij aan de verkeersregels houd moeten ze zelf weten...
Je mag gerust met een vuurwapen in zijn schenen schieten en hem adviseren iets te doen aan zijn manieren om verdere fysieke schade te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:17 schreef sneakydesert het volgende:
Vanochtend stak ik op de fiets een rotonde over, ik stak netjes mijn hand uit. Een bezorgbusje had mij niet gezien en maakt een noodstop, draait het raam open en schreeuwt dat ik aan de kant moet (hij had haaientanden). Vervolgens ging ie er met piepende banden vandoor. Even later kwam ik hem tegen in een wijk waar ik ook moest zijn, werd hij meteen agressief tegen mij. Kansloze viool. Dat je mij over het hoofd ziet kan ik nog inkomen, maar geef dan je fout toe.
Het is tijdens het fietsen op de openbare weg verboden een vuurwapen in je hand te houden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 02:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag gerust met een vuurwapen in zijn schenen schieten en hem adviseren iets te doen aan zijn manieren om verdere fysieke schade te voorkomen.
De geest van de wet is belangrijker dan de letter van de wet, eenieder moet in vrijheid kunnen bewegen op straat, mr klapjosti begrijpt niet zo goed hoe dat werkt en verdient enige heropvoedingquote:Op zaterdag 10 februari 2018 06:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is tijdens het fietsen op de openbare weg verboden een vuurwapen in je hand te houden.
Helaas, goed idee maar tegen de wet.
Misschien alle boetes in Cat II geven voor beroepschauffeurs, zal ze leren. Of een toeslag van 200%, zal veel schelen kwa veiligheid in de grote steden als die koeriers en taxichauffeurs eens normaal zouden rijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De geest van de wet is belangrijker dan de letter van de wet, eenieder moet in vrijheid kunnen bewegen op straat, mr klapjosti begrijpt niet zo goed hoe dat werkt en verdient enige heropvoeding
Ik kan zo een paar zebrapaden opnoemen waar je met een camera best wel tering veel boetegeld zou moeten kunnen ophalen van aso's die doorrijden bij zebrapaden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 09:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien alle boetes in Cat II geven voor beroepschauffeurs, zal ze leren. Of een toeslag van 200%, zal veel schelen kwa veiligheid in de grote steden als die koeriers en taxichauffeurs eens normaal zouden rijden.
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Dan doen ze vaak alsnog hard hun best om niet om te kijken. Immers betekent omkijken erkenning van het feit dat je toetert en ze dus misschien wat verkeerd hebben gedaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?
Kan mij slecht voorstellen dat je zo verpest bent.. maar hey, kom het zelf ook wel veel tegen dat mensen op een manier reageren dat ik denk van... Tering wat heb jij een slechte opvoeding gehad. Het is gewoon een tikkeltje triest... Maar het zal wel de 0.01% zijn die zo opvalt.. Je krijgt snel de neiging om te denken dat het een maatschappelijk probleem is o.i.d.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan doen ze vaak alsnog hard hun best om niet om te kijken. Immers betekent omkijken erkenning van het feit dat je toetert en ze dus misschien wat verkeerd hebben gedaan.
Omdat de patatgeneratie geen tegenslagen gewend is.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Niet? In mijn ervaring is ontkenning door negeren de meest voorkomende reactie bij iemand die een fout maakt in het verkeer. Ik zie het bij automobilisten die je niet zien bij het van rijstrook wisselen, bij fietsers die onterecht voorrang nemen, en bij voetgangers die zomaar zonder te kijken de straat op hobbelen; zolang je de reactie van je medeweggebruiker niet erkent, heb je kennelijk volgens de meeste mensen geen fout gemaakt.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 20:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan mij slecht voorstellen dat je zo verpest bent..
dit zijn de kinderen van de patatgeneratie: vergroeid met hun smartphonequote:Op zaterdag 10 februari 2018 20:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat de patatgeneratie geen tegenslagen gewend is.
Even een keer goed toeteren.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Dat trilt zo lekker.quote:Op zondag 11 februari 2018 12:50 schreef aloa het volgende:
Gistermiddag ongeveer 30 km achter een auto gereden, die met zijn rechterbanden 30 km lang over de doorgetrokken streep tussen snelweg en vluchtstrook reed.
Waarom doet iemand dat
Om wakker te blijvenquote:Op zondag 11 februari 2018 12:50 schreef aloa het volgende:
Gistermiddag ongeveer 30 km achter een auto gereden, die met zijn rechterbanden 30 km lang over de doorgetrokken streep tussen snelweg en vluchtstrook reed.
Waarom doet iemand dat
Doet me denken aan dit pareltje.quote:
Net gelezen. Jammer genoeg is het al een tijdje geleden, maar anders had ik die ts geadviseerd om vooral proberen de schade te verhalen. Gewoon de volle 100% ervoor gaan. En de resultaten te posten.quote:Op zondag 11 februari 2018 13:19 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Doet me denken aan dit pareltje.
Ja, natuurlijk. Tot ze iemand doodrijden.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net gelezen. Jammer genoeg is het al een tijdje geleden, maar anders had ik die ts geadviseerd om vooral proberen de schade te verhalen. Gewoon de volle 100% ervoor gaan. En de resultaten te posten.
Eens. Het is overduidelijk dat de kans op een eventuele schadevergoeding nihil is. Maar ik zag zo'n groot bord voor ts' kop dat een ander antwoord geen zin had. Maargoed, ts was ook snel vertrokken en nooit meer gezien.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Tot ze iemand doodrijden.
Misschien moet de patatgeneratie maar gewoon met de trein gaan. Verantwoordelijkheid nemen kunnen ze al niet op de fiets, laat staan met een gemotoriseerd voertuig.
Daar dacht ik dan weer niet aan op het momentquote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?
Was eigenlijk op de post erboven, zonder quote ertussen. Beetje verwarrend en offtopicquote:Op maandag 12 februari 2018 08:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die zijn geboren in de jaren 70. Die generatie zit niet met oortjes op een fiets.
Valt mij ook de laatste tijd opquote:Op dinsdag 13 februari 2018 07:00 schreef El_Thijs het volgende:
Kunnen alle vrachtwagenchauffeurs die het inhaalverbod op de snelweg negeren een aarsinfectie krijgen? Oh, en meteen hun rijbewijs inleveren. En het zijn zowel de binnenlandse als de buitenlandse chauffeurs die dit doen.
Vind het wel grappig dat het gewoon telkens opnieuw gebruikt wordt om af te geven op de jeugd terwijl er een grote kans is dat degenen die het gebruiken zelf juist van de patatgeneratie zijn.quote:Op maandag 12 februari 2018 08:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die zijn geboren in de jaren 70. Die generatie zit niet met oortjes op een fiets.
quote:
quote:
Hoe oud zijn jullie?quote:
Ik ben met achter in de 30 iemand van die generatie X; patatfrietgeneratiequote:
Kunnen motorrijders hun snelheid wellicht iets beter aanpassen aan de file waar ze tussendoor rijden, niet agressief aan het gas blijven trekken als het een keer niet past en niet doen alsof het een recht is om er tussendoor te kunnen? Soms kun je niet opzij als automobilist, zie je iemand niet aankomen, etc. Auto's zijn niet verplicht ruimte te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 08:01 schreef DW457 het volgende:
Kunnen automobilisten niet even wat beter in die mooie spiegeltjes kijken als ze in de file wisselen van baan? Merk t regelmatig als ik met de motor tussen de file door rij ( )dat ik nog wel eens vol in de ankers moet...hinderlijk.
Dit inderdaad. Ik rij ook motor, maar dat geeft me niet het recht om met 50 tussen stilstaande auto's rijden. Ik vind het ook nogal dom, want zoals er iets gebeurd heb je er zelf het meeste last vanquote:Op dinsdag 13 februari 2018 09:37 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Kunnen motorrijders hun snelheid wellicht iets beter aanpassen aan de file waar ze tussendoor rijden, niet agressief aan het gas blijven trekken als het een keer niet past en niet doen alsof het een recht is om er tussendoor te kunnen? Soms kun je niet opzij als automobilist, zie je iemand niet aankomen, etc. Auto's zijn niet verplicht ruimte te maken.
Ik maak altijd ruimte als het kan, maar bovenstaande zie ik ook zo vaak gebeuren in de file. Hinderlijk.
Dit inderdaad. Maar wanneer je rustig tussen de file doorrijdt is het wel heel irritant als er iemand zijn auto er opeens voor gooit. T is een kleine moeite om toch eerst even in je spiegel te kijken i.p.v. op je smartphone. Wanneer er geen ruimte is om tussendoor te komen, wacht ik inderdaad even totdat die er wel is. Al met al lijken sommige koekblikbestuurders nogal jaloers te zijn op het feit dat ik wel kan rijden en zij stil moeten staan in de file.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik rij ook motor, maar dat geeft me niet het recht om met 50 tussen stilstaande auto's rijden. Ik vind het ook nogal dom, want zoals er iets gebeurd heb je er zelf het meeste last van
Dat is er niet 1 dat zijn er wel meer natuurlijk die altijd de doorstroming blokkeren... Dat zijn echt een stel domkoppen ja.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe moeilijk is het om je gewoon aan dit bord te houden en NIET linksaf te gaan en vervolgens de hele kruising te blokkeren.
Waarom je daar uberhaupt linksaf zou willen is me ook een raadsel want je komt daar uit bij een straat waar ook eenrichtingsverkeer is en je dus niet in mag.
En als ik dan toch aan het klagen ben: BLIJF IN JE BAAN in de bocht! Er staan niet voor niks strepen, hoe moeilijk kan het zijn?
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
Plaatje van streetview, ik heb m'n handen aan het stuur en niet aan m'n telefoon tijdens het rijden.
Dit vooral ja. Erg veel last van in Amsterdam. Sukkels.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
Hier voor kantoor minimaal 1 keer per dag een gridlock (ja, echt zo'n vierkant waarbij iedereen op elkaar wacht)quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:54 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dit vooral ja. Erg veel last van in Amsterdam. Sukkels.
Nou, soms dus omdat vooral in grote steden mensen achter je dan ijskoud om je heen rijden en alsnog in jouw plaats pontificaal op die kruising stil gaan staan. Laatst in Den Haag nog. Daar stond ik dan met mijn goeie gedragquote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
...
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
...
23, bezig met rijbewijs D en code 95...quote:Op dinsdag 13 februari 2018 07:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat het gewoon telkens opnieuw gebruikt wordt om af te geven op de jeugd terwijl er een grote kans is dat degenen die het gebruiken zelf juist van de patatgeneratie zijn.
[..]
[..]
[..]
Hoe oud zijn jullie?
Gebeurde hier gister ook. Ze zat gewoon steeds naar rechts te kijken en schoof zo mijn baan op, bijna tegen mijn auto aan.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
En als ik dan toch aan het klagen ben: BLIJF IN JE BAAN in de bocht! Er staan niet voor niks strepen, hoe moeilijk kan het zijn?
Waar had jij het over de patatgeneratie dan? Kan het niet vinden.quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:29 schreef DevFreak het volgende:
[..]
23, bezig met rijbewijs D en code 95...
Sowieso dat achterlijke gedrag als men verkeerd is gereden..,quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gister een op het Kleinpolderplein achteruit rijdende Matiz die de afslag richting A13 had gemist.
Voor de mensen die de situatie niet kennen (vermoedelijk net zoals die bestuurder): het is een rotonde. .
Misschien dat ik het topic niet helemaal goed gevolgd heb?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Waar had jij het over de patatgeneratie dan? Kan het niet vinden.
Dat. Navigatie is daar ook heel handig bij, die zoekt wel een nieuwe route als je toch een verkeerde afslag hebt genomen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sowieso dat achterlijke gedrag als men verkeerd is gereden..,
Rij gewoon door en corrigeer je fout later op een manier zodat je niemand aan het hinderen bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |