quote:Op vrijdag 9 februari 2018 07:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dat zijn ricers, die zien er snel uit maar onder de motorkap is het een nissan sunny
vast een Golf of Civicquote:Op vrijdag 9 februari 2018 09:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zat vandaag achter zo’n proleet. Ramen amper schoongekrabd en de voorkant van z’n auto dusdanig verlaagd dat ‘ie met 15 per uur over een lullig verkeersdrempeltje, waar ik normaal met 40 overheen kan, ging :’)
Vreselijk inderdaad. Dit en mensen die nooit hun knipperlicht gebruiken zijn eigenlijk mijn enige twee irritaties op de weg.quote:Op zondag 4 februari 2018 13:19 schreef daNpy het volgende:
Sowieso mensen die op een rechte weg de rem aantikken
103 na correctie, dus 107 voor correctie. Er gaat 3% correctie af en dat wordt naar boven afgerond.quote:Op donderdag 8 februari 2018 16:28 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Met correctie mag je maximaal 105 rijden... Lijkt mij niet zo ingewikkeld... Als vrachtverkeer 80 rijdt is dat prima. Dat anderen zich eraan storen dat ik mij aan de verkeersregels houd moeten ze zelf weten...
Je mag gerust met een vuurwapen in zijn schenen schieten en hem adviseren iets te doen aan zijn manieren om verdere fysieke schade te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 20:17 schreef sneakydesert het volgende:
Vanochtend stak ik op de fiets een rotonde over, ik stak netjes mijn hand uit. Een bezorgbusje had mij niet gezien en maakt een noodstop, draait het raam open en schreeuwt dat ik aan de kant moet (hij had haaientanden). Vervolgens ging ie er met piepende banden vandoor. Even later kwam ik hem tegen in een wijk waar ik ook moest zijn, werd hij meteen agressief tegen mij. Kansloze viool. Dat je mij over het hoofd ziet kan ik nog inkomen, maar geef dan je fout toe.
Het is tijdens het fietsen op de openbare weg verboden een vuurwapen in je hand te houden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 02:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag gerust met een vuurwapen in zijn schenen schieten en hem adviseren iets te doen aan zijn manieren om verdere fysieke schade te voorkomen.
De geest van de wet is belangrijker dan de letter van de wet, eenieder moet in vrijheid kunnen bewegen op straat, mr klapjosti begrijpt niet zo goed hoe dat werkt en verdient enige heropvoedingquote:Op zaterdag 10 februari 2018 06:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is tijdens het fietsen op de openbare weg verboden een vuurwapen in je hand te houden.
Helaas, goed idee maar tegen de wet.
Misschien alle boetes in Cat II geven voor beroepschauffeurs, zal ze leren. Of een toeslag van 200%, zal veel schelen kwa veiligheid in de grote steden als die koeriers en taxichauffeurs eens normaal zouden rijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De geest van de wet is belangrijker dan de letter van de wet, eenieder moet in vrijheid kunnen bewegen op straat, mr klapjosti begrijpt niet zo goed hoe dat werkt en verdient enige heropvoeding
Ik kan zo een paar zebrapaden opnoemen waar je met een camera best wel tering veel boetegeld zou moeten kunnen ophalen van aso's die doorrijden bij zebrapaden.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 09:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien alle boetes in Cat II geven voor beroepschauffeurs, zal ze leren. Of een toeslag van 200%, zal veel schelen kwa veiligheid in de grote steden als die koeriers en taxichauffeurs eens normaal zouden rijden.
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Dan doen ze vaak alsnog hard hun best om niet om te kijken. Immers betekent omkijken erkenning van het feit dat je toetert en ze dus misschien wat verkeerd hebben gedaan.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?
Kan mij slecht voorstellen dat je zo verpest bent.. maar hey, kom het zelf ook wel veel tegen dat mensen op een manier reageren dat ik denk van... Tering wat heb jij een slechte opvoeding gehad. Het is gewoon een tikkeltje triest... Maar het zal wel de 0.01% zijn die zo opvalt.. Je krijgt snel de neiging om te denken dat het een maatschappelijk probleem is o.i.d.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan doen ze vaak alsnog hard hun best om niet om te kijken. Immers betekent omkijken erkenning van het feit dat je toetert en ze dus misschien wat verkeerd hebben gedaan.
Omdat de patatgeneratie geen tegenslagen gewend is.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Niet? In mijn ervaring is ontkenning door negeren de meest voorkomende reactie bij iemand die een fout maakt in het verkeer. Ik zie het bij automobilisten die je niet zien bij het van rijstrook wisselen, bij fietsers die onterecht voorrang nemen, en bij voetgangers die zomaar zonder te kijken de straat op hobbelen; zolang je de reactie van je medeweggebruiker niet erkent, heb je kennelijk volgens de meeste mensen geen fout gemaakt.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 20:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan mij slecht voorstellen dat je zo verpest bent..
dit zijn de kinderen van de patatgeneratie: vergroeid met hun smartphonequote:Op zaterdag 10 februari 2018 20:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat de patatgeneratie geen tegenslagen gewend is.
Even een keer goed toeteren.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 08:52 schreef Bond het volgende:
Van de week. Situatie: 60 weggetje (gevroren, wel gepekeld maar misschien dus iets glad), kruisend fietspad waarbij de 60 weg voorrang heeft.
Van verre afstand zie ik een meisje aan komen fietsen. Ik zag haar allang dus ga er vanuit, die ziet mij ook. Kom dichterbij zie dat ze oortjes in heeft en haar telefoon recht voor haar houdt. Ik dacht hmm die ziet me misschien niet. Nog dichterbij... hmmm iets langzamer rijden dan maar (50). Vlak bij de kruising: oke die gaat niet stoppen denk ik ook al fietst ze vet langzaam. Vol in de ankers (ondanks nieuwe auto met winter banden: slippende banden). Kind kijkt niet op of om, fietst gewoon door. Ze hard er echt overheen gelegen als ik gewoon door gereden had. Waarom zo op je phone kijken zeg
Dat trilt zo lekker.quote:Op zondag 11 februari 2018 12:50 schreef aloa het volgende:
Gistermiddag ongeveer 30 km achter een auto gereden, die met zijn rechterbanden 30 km lang over de doorgetrokken streep tussen snelweg en vluchtstrook reed.
Waarom doet iemand dat
Om wakker te blijvenquote:Op zondag 11 februari 2018 12:50 schreef aloa het volgende:
Gistermiddag ongeveer 30 km achter een auto gereden, die met zijn rechterbanden 30 km lang over de doorgetrokken streep tussen snelweg en vluchtstrook reed.
Waarom doet iemand dat
Doet me denken aan dit pareltje.quote:
Net gelezen. Jammer genoeg is het al een tijdje geleden, maar anders had ik die ts geadviseerd om vooral proberen de schade te verhalen. Gewoon de volle 100% ervoor gaan. En de resultaten te posten.quote:Op zondag 11 februari 2018 13:19 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Doet me denken aan dit pareltje.
Ja, natuurlijk. Tot ze iemand doodrijden.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Net gelezen. Jammer genoeg is het al een tijdje geleden, maar anders had ik die ts geadviseerd om vooral proberen de schade te verhalen. Gewoon de volle 100% ervoor gaan. En de resultaten te posten.
Eens. Het is overduidelijk dat de kans op een eventuele schadevergoeding nihil is. Maar ik zag zo'n groot bord voor ts' kop dat een ander antwoord geen zin had. Maargoed, ts was ook snel vertrokken en nooit meer gezien.quote:Op zondag 11 februari 2018 17:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Tot ze iemand doodrijden.
Misschien moet de patatgeneratie maar gewoon met de trein gaan. Verantwoordelijkheid nemen kunnen ze al niet op de fiets, laat staan met een gemotoriseerd voertuig.
Daar dacht ik dan weer niet aan op het momentquote:Op zaterdag 10 februari 2018 19:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tering hard en lang die toeter ingedrukt houden werkt wel toch?
Was eigenlijk op de post erboven, zonder quote ertussen. Beetje verwarrend en offtopicquote:Op maandag 12 februari 2018 08:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die zijn geboren in de jaren 70. Die generatie zit niet met oortjes op een fiets.
Valt mij ook de laatste tijd opquote:Op dinsdag 13 februari 2018 07:00 schreef El_Thijs het volgende:
Kunnen alle vrachtwagenchauffeurs die het inhaalverbod op de snelweg negeren een aarsinfectie krijgen? Oh, en meteen hun rijbewijs inleveren. En het zijn zowel de binnenlandse als de buitenlandse chauffeurs die dit doen.
Vind het wel grappig dat het gewoon telkens opnieuw gebruikt wordt om af te geven op de jeugd terwijl er een grote kans is dat degenen die het gebruiken zelf juist van de patatgeneratie zijn.quote:Op maandag 12 februari 2018 08:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die zijn geboren in de jaren 70. Die generatie zit niet met oortjes op een fiets.
quote:
quote:
Hoe oud zijn jullie?quote:
Ik ben met achter in de 30 iemand van die generatie X; patatfrietgeneratiequote:
Kunnen motorrijders hun snelheid wellicht iets beter aanpassen aan de file waar ze tussendoor rijden, niet agressief aan het gas blijven trekken als het een keer niet past en niet doen alsof het een recht is om er tussendoor te kunnen? Soms kun je niet opzij als automobilist, zie je iemand niet aankomen, etc. Auto's zijn niet verplicht ruimte te maken.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 08:01 schreef DW457 het volgende:
Kunnen automobilisten niet even wat beter in die mooie spiegeltjes kijken als ze in de file wisselen van baan? Merk t regelmatig als ik met de motor tussen de file door rij ( )dat ik nog wel eens vol in de ankers moet...hinderlijk.
Dit inderdaad. Ik rij ook motor, maar dat geeft me niet het recht om met 50 tussen stilstaande auto's rijden. Ik vind het ook nogal dom, want zoals er iets gebeurd heb je er zelf het meeste last vanquote:Op dinsdag 13 februari 2018 09:37 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Kunnen motorrijders hun snelheid wellicht iets beter aanpassen aan de file waar ze tussendoor rijden, niet agressief aan het gas blijven trekken als het een keer niet past en niet doen alsof het een recht is om er tussendoor te kunnen? Soms kun je niet opzij als automobilist, zie je iemand niet aankomen, etc. Auto's zijn niet verplicht ruimte te maken.
Ik maak altijd ruimte als het kan, maar bovenstaande zie ik ook zo vaak gebeuren in de file. Hinderlijk.
Dit inderdaad. Maar wanneer je rustig tussen de file doorrijdt is het wel heel irritant als er iemand zijn auto er opeens voor gooit. T is een kleine moeite om toch eerst even in je spiegel te kijken i.p.v. op je smartphone. Wanneer er geen ruimte is om tussendoor te komen, wacht ik inderdaad even totdat die er wel is. Al met al lijken sommige koekblikbestuurders nogal jaloers te zijn op het feit dat ik wel kan rijden en zij stil moeten staan in de file.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik rij ook motor, maar dat geeft me niet het recht om met 50 tussen stilstaande auto's rijden. Ik vind het ook nogal dom, want zoals er iets gebeurd heb je er zelf het meeste last van
Dat is er niet 1 dat zijn er wel meer natuurlijk die altijd de doorstroming blokkeren... Dat zijn echt een stel domkoppen ja.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe moeilijk is het om je gewoon aan dit bord te houden en NIET linksaf te gaan en vervolgens de hele kruising te blokkeren.
Waarom je daar uberhaupt linksaf zou willen is me ook een raadsel want je komt daar uit bij een straat waar ook eenrichtingsverkeer is en je dus niet in mag.
En als ik dan toch aan het klagen ben: BLIJF IN JE BAAN in de bocht! Er staan niet voor niks strepen, hoe moeilijk kan het zijn?
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
Plaatje van streetview, ik heb m'n handen aan het stuur en niet aan m'n telefoon tijdens het rijden.
Dit vooral ja. Erg veel last van in Amsterdam. Sukkels.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
Hier voor kantoor minimaal 1 keer per dag een gridlock (ja, echt zo'n vierkant waarbij iedereen op elkaar wacht)quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:54 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dit vooral ja. Erg veel last van in Amsterdam. Sukkels.
Nou, soms dus omdat vooral in grote steden mensen achter je dan ijskoud om je heen rijden en alsnog in jouw plaats pontificaal op die kruising stil gaan staan. Laatst in Den Haag nog. Daar stond ik dan met mijn goeie gedragquote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
...
Als laatste (voor nu) Het is druk op deze weg, dat weet je want het gaat al een tijdje meter voor meter vooruit. Waarom zou je dan toch de kruising op rijden om vervolgens midden op de kruising tot stilstand te komen en ook al het verkeer te blokkeren? Domkop.
...
23, bezig met rijbewijs D en code 95...quote:Op dinsdag 13 februari 2018 07:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat het gewoon telkens opnieuw gebruikt wordt om af te geven op de jeugd terwijl er een grote kans is dat degenen die het gebruiken zelf juist van de patatgeneratie zijn.
[..]
[..]
[..]
Hoe oud zijn jullie?
Gebeurde hier gister ook. Ze zat gewoon steeds naar rechts te kijken en schoof zo mijn baan op, bijna tegen mijn auto aan.quote:Op woensdag 14 februari 2018 12:28 schreef kingjotte het volgende:
[ afbeelding ]
En als ik dan toch aan het klagen ben: BLIJF IN JE BAAN in de bocht! Er staan niet voor niks strepen, hoe moeilijk kan het zijn?
Waar had jij het over de patatgeneratie dan? Kan het niet vinden.quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:29 schreef DevFreak het volgende:
[..]
23, bezig met rijbewijs D en code 95...
Sowieso dat achterlijke gedrag als men verkeerd is gereden..,quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gister een op het Kleinpolderplein achteruit rijdende Matiz die de afslag richting A13 had gemist.
Voor de mensen die de situatie niet kennen (vermoedelijk net zoals die bestuurder): het is een rotonde. .
Misschien dat ik het topic niet helemaal goed gevolgd heb?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Waar had jij het over de patatgeneratie dan? Kan het niet vinden.
Dat. Navigatie is daar ook heel handig bij, die zoekt wel een nieuwe route als je toch een verkeerde afslag hebt genomen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sowieso dat achterlijke gedrag als men verkeerd is gereden..,
Rij gewoon door en corrigeer je fout later op een manier zodat je niemand aan het hinderen bent
Zie ik ook steeds meer auto's die rechts inhalen terwijl ik net aanstalten wilde maken om naar rechts te gaanquote:Op woensdag 14 februari 2018 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ergens gemist dat de spitsstrook op een stuk A50 ook gebruikt mag worden als inhaalstrook.
Binnen twee kilometer drie auto’s die al slalommend over drie stroken net die seconde erbij winnen. Ik reed iets over Vmax op de middenbaan, rechts regelmatig vrachtwagens en links was gewoon vrij, of hooguit mij inhalend verkeer.
En die dame die op een klaverblad terug ging naar 50, en vervolgens zo lang dezelfde rijbaan bleef volgen dat ze haast weer het klaverblad afging naar de snelweg die ze net verliet... geluk dat ik je in de gaten hield en al een extra baantje opschoof, zodat ik je op een normale snelheid kon inhalen en jij ruimte had om in paniek op het laatste moment je stuur om te gooien om ook op mijn stuk snelweg te komen.
Ja maar dan moet je accepteren dat je een fout hebt gemaakt. En dat kan niet. Daar moeten anderen voor boeten.quote:Op woensdag 14 februari 2018 17:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Sowieso dat achterlijke gedrag als men verkeerd is gereden..,
Rij gewoon door en corrigeer je fout later op een manier zodat je niemand aan het hinderen bent
Dan maar achteruit de rotonde op inderdaad.quote:Op woensdag 14 februari 2018 20:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je accepteren dat je een fout hebt gemaakt. En dat kan niet. Daar moeten anderen voor boeten.
Precies, of men rijdt met auto en al het kanaal in.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dat. Navigatie is daar ook heel handig bij, die zoekt wel een nieuwe route als je toch een verkeerde afslag hebt genomen.
Mijn navigatie gister, er was file op de A12 dus hij gaf een alternatieve route binnendoor aan (tussen Utrecht en Woerden). Stuurt ie me er bij De Meern af, via Harmelen, toeristische route door het centrum, heel schattig, en weer terug langs het water en terug naar de A12 waar ik er zojuist af moest en hup, zo de file in richting Woerden.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dat. Navigatie is daar ook heel handig bij, die zoekt wel een nieuwe route als je toch een verkeerde afslag hebt genomen.
Waze gebruiken Navigatiesystemen zijn achterhaaldquote:Op donderdag 15 februari 2018 14:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn navigatie gister, er was file op de A12 dus hij gaf een alternatieve route binnendoor aan (tussen Utrecht en Woerden). Stuurt ie me er bij De Meern af, via Harmelen, toeristische route door het centrum, heel schattig, en weer terug langs het water en terug naar de A12 waar ik er zojuist af moest en hup, zo de file in richting Woerden.
Hij heeft me ook al een keer rondjes door Utrecht laten rijden Mooie apparaatjes zijn het, maar op zulke momenten wil ik toch even met m'm hoofd tegen het stuur beuken.
Staat meestal wel een bordje 30 voor je daadwerkelijk het terrein voor de pomp oprijdt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:46 schreef JaafkeJunior het volgende:
Mensen die de snelweg verlaten naar de pomp en bij de afrit bizar hard in de ankers gaan.
Het is geen wedstrijdje wie het snelst van 100 naar de 30 kan.
Ik probeer meestal bij de slagboom te betalen met een parkline/visa kaart maar die systemen storen vrij regelmatig.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:49 schreef Litpho het volgende:
Strikt genomen niet op de weg, maar alsnog:
Het overkomt me tegenwoordig steeds vaker dat ik de parkeergarage uit probeer te komen en iemand zijn lege auto voor de slagboom heeft geparkeerd en bij de automaat staat te betalen.
Is "betalen voordat je de auto ophaalt" uit de mode? Of is dit een bouwvakker ding? (het zijn vrijwel altijd bouwvakkers).
Klopt, en daar is het logisch om vaart te minderen, maar niet zodra je de afslag pakt en nog een 250meter hebt om RUSTIG af te remmen ipv te ankeren.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staat meestal wel een bordje 30 voor je daadwerkelijk het terrein voor de pomp oprijdt.
FF feestboekeh, jeweettoch? ow, sjit... 30!quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:55 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Klopt, en daar is het logisch om vaart te minderen, maar niet zodra je de afslag pakt en nog een 250meter hebt om RUSTIG af te remmen ipv te ankeren.
Ik vind het kut om m'n telefoon als navigatie te gebruiken (mag dat trouwens wel?) want als ik een sms/appje/e-mail/postduif/rooksignaal ontvang op de telefoon, blijft de melding op het scherm staan. of ben ik hopeloos ouderwets en is dat allang verholpen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Waze gebruiken Navigatiesystemen zijn achterhaald
Dat is verholpen. Ik gebruik waze al 2 jaar en is perfectquote:Op donderdag 15 februari 2018 15:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het kut om m'n telefoon als navigatie te gebruiken (mag dat trouwens wel?) want als ik een sms/appje/e-mail/postduif/rooksignaal ontvang op de telefoon, blijft de melding op het scherm staan. of ben ik hopeloos ouderwets en is dat allang verholpen?
Even die zeikerd zijn; rij je dan niet gewoon te lang links? Als die lui je rechts inhalen en met centimeters speling tussen jou en vrachtwagen door slalommen is het natuurlijk achterlijk van die figuren, maar ik zie zo ontiegelijk vaak mensen die gewoon niet meer naar rechts gaan omdat er een halve kilometer verderop een vrachtwagen rijdt. Dat ze zelf 95 gaan, de vrachtwagen 85 en het dus even duurt voordat ze erlangs gaan, ontgaat ze blijkbaar compleet. Ondertussen zit ik dan achter zo'n sukkel omdat rechts inhalen nog steeds niet mag, en de linkerstrook een treintje is van mensen die ons inhalen omdat we zo langzaam gaan.quote:Op woensdag 14 februari 2018 19:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ergens gemist dat de spitsstrook op een stuk A50 ook gebruikt mag worden als inhaalstrook.
Binnen twee kilometer drie auto’s die al slalommend over drie stroken net die seconde erbij winnen. Ik reed iets over Vmax op de middenbaan, rechts regelmatig vrachtwagens en links was gewoon vrij, of hooguit mij inhalend verkeer.
android auto kun je berichten muten.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het kut om m'n telefoon als navigatie te gebruiken (mag dat trouwens wel?) want als ik een sms/appje/e-mail/postduif/rooksignaal ontvang op de telefoon, blijft de melding op het scherm staan. of ben ik hopeloos ouderwets en is dat allang verholpen?
Dat kom ik inderdaad veel vaker tegen dan mensen die rechts inhalen waar het eigenlijk niet kan. Ik haal die mensen soms wel rechts inquote:Op donderdag 15 februari 2018 15:26 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Even die zeikerd zijn; rij je dan niet gewoon te lang links? Als die lui je rechts inhalen en met centimeters speling tussen jou en vrachtwagen door slalommen is het natuurlijk achterlijk van die figuren, maar ik zie zo ontiegelijk vaak mensen die gewoon niet meer naar rechts gaan omdat er een halve kilometer verderop een vrachtwagen rijdt. Dat ze zelf 95 gaan, de vrachtwagen 85 en het dus even duurt voordat ze erlangs gaan, ontgaat ze blijkbaar compleet. Ondertussen zit ik dan achter zo'n sukkel omdat rechts inhalen nog steeds niet mag, en de linkerstrook een treintje is van mensen die ons inhalen omdat we zo langzaam gaan.
Dat zou kunnen, maar dat gebeurt dan wel heel vaak (P3 in Utrecht onder HC).quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik probeer meestal bij de slagboom te betalen met een parkline/visa kaart maar die systemen storen vrij regelmatig.
Daar merk ik het zelf ook wel eens. Volgens mij komt het, omdat de meeste garages in Utrecht wel betalen bij de uitrit aanbieden en deze parkeergarage niet. Bij een rij bij de betaalautomaat lopen ze uit gemak maar door.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat gebeurt dan wel heel vaak (P3 in Utrecht onder HC).
Ik ben wel fan van de stay in your lane school maar zal ook niet onnodig links blijven hangen. Zeker niet in de situatie die jij schetst. Hier was er op de derde baan (links van waar ik reed) vaak ruimte. Of daar reed volk die vond dat (ruim) 120 prima kan op een plek waar je 100 mag.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:26 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Even die zeikerd zijn; rij je dan niet gewoon te lang links? Als die lui je rechts inhalen en met centimeters speling tussen jou en vrachtwagen door slalommen is het natuurlijk achterlijk van die figuren, maar ik zie zo ontiegelijk vaak mensen die gewoon niet meer naar rechts gaan omdat er een halve kilometer verderop een vrachtwagen rijdt. Dat ze zelf 95 gaan, de vrachtwagen 85 en het dus even duurt voordat ze erlangs gaan, ontgaat ze blijkbaar compleet. Ondertussen zit ik dan achter zo'n sukkel omdat rechts inhalen nog steeds niet mag, en de linkerstrook een treintje is van mensen die ons inhalen omdat we zo langzaam gaan.
Dat principe gaat alleen op als je zowel links als rechts mag inhalen (zoals in de VS). Omdat je hier alleen links mag inhalen, moet je dus ook altijd naar rechts als dat kan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van de stay in your lane school
Weet ik. En daarom ga ik bij ruimte op de rechterbaan, en achteropkomend verkeer ook naar rechtsquote:Op donderdag 15 februari 2018 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat principe gaat alleen op als je zowel links als rechts mag inhalen (zoals in de VS). Omdat je hier alleen links mag inhalen, moet je dus ook altijd naar rechts als dat kan.
Op banen met voldoende vrije stroken links, heb ik soms andere prioriteiten en nee, ik trol niet SD.quote:Op donderdag 15 februari 2018 19:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat principe gaat alleen op als je zowel links als rechts mag inhalen (zoals in de VS). Omdat je hier alleen links mag inhalen, moet je dus ook altijd naar rechts als dat kan.
Ik neem ook een langere aanloop om in te halen als ik daarmee niemand hinderquote:Op donderdag 15 februari 2018 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet ik. En daarom ga ik bij ruimte op de rechterbaan, en achteropkomend verkeer ook naar rechts
Maar als er niks achter me zit en rechts over een halve kilometer een vrachtwagen rijdt blijf ik links hangen.
Vreselijk idd. Tegenwoordig geef ik een groot-licht-seintje als degene voor me dat flikt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 22:53 schreef GrumpyCat het volgende:
Denk dat ik over het stukje A12 van 30 kilometer wel 5 keer een brandende peuk uit een auto heb zien komen...
Take an educated guessquote:Op vrijdag 16 februari 2018 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Langs de rijbaan geparkeerd bij een supermarkt. Nog voor ik de sleutel in het slot heb stopt er al een auto achter me om mijn plekje over te nemen. Bij het wegrijden is een ander de wachtende auto aan het inhalen wat bijna een botsing met mij oplevert omdatvan de andere kant ook een auto aankomt.
BTW, wie zou er schuldig zijn geweest? Ik als wegrijder of de ander als inhaler?
Ik vind zelf dat je die verkeerssituatie normaliter wel moet zien aankomen... Je kijkt immers over je schouder / in je spiegel als je de rijbaan opstuurt.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 17:27 schreef qajariaq het volgende:
Langs de rijbaan geparkeerd bij een supermarkt. Nog voor ik de sleutel in het slot heb stopt er al een auto achter me om mijn plekje over te nemen. Bij het wegrijden is een ander de wachtende auto aan het inhalen wat bijna een botsing met mij oplevert omdatvan de andere kant ook een auto aankomt.
BTW, wie zou er schuldig zijn geweest? Ik als wegrijder of de ander als inhaler?
Nee precies, als je gewoon de vaart erin houdt en er zitten gaten van net honderd of tweehonderd meter tussen de vrachtwagens begrijp ik heel goed dat je op de middelste strook blijft. Al dat heen en weer schuiven tussen stroken word je dan ook helemaal ziek van.quote:Op donderdag 15 februari 2018 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van de stay in your lane school maar zal ook niet onnodig links blijven hangen. Zeker niet in de situatie die jij schetst. Hier was er op de derde baan (links van waar ik reed) vaak ruimte. Of daar reed volk die vond dat (ruim) 120 prima kan op een plek waar je 100 mag.
Ik reed 100, inhalen gaat vlotjes met dat snelheidsverschil. Prima als iemand zo hard wil gaan, ik ga niet opvoeden, eventuele boete moeten mensen dan ook niet over piepen.
Maar vind het ook geen reden om met 130 aan de andere kant te worden ingehaald omdat die 120 rijder blijkbaar alsnog een te langzaam obstakel vormt voor de slalommer.
De inhaler word afgedekt door de stilstaande auto, voor mij dus vrij laat te zien. Bovendien vind ik dat die inhaler ook moet verwachten dat er een reden is dat iemand met knipper uit op de rijbaan stil staat en dus veel ruimer er omheen zou moeten.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat je die verkeerssituatie normaliter wel moet zien aankomen... Je kijkt immers over je schouder / in je spiegel als je de rijbaan opstuurt.
Mja ksnap de situatie wel hoor, als ik ergens niet voorbij kan kijken rij ik ook wel rustig, ik geloof je gelijk dat er iemand voorbij kwam zeilen...quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De inhaler word afgedekt door de stilstaande auto, voor mij dus vrij laat te zien. Bovendien vind ik dat die inhaler ook moet verwachten dat er een reden is dat iemand met knipper uit op de rijbaan stil staat en dus veel ruimer er omheen zou moeten.
Maar de vraag was dus hoe dat juridisch zou uitkomen als het een aanrijding was geworden.
Parkeergarage UMC Utrecht heeft dat probleem ook. Dan staat dus heel de ramp vast omdat zo'n kut is vergeten dat de automaten alleen bij de ingang van het UMC staan. En dat ding is best steil.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:00 schreef Charlies het volgende:
[..]
Daar merk ik het zelf ook wel eens. Volgens mij komt het, omdat de meeste garages in Utrecht wel betalen bij de uitrit aanbieden en deze parkeergarage niet. Bij een rij bij de betaalautomaat lopen ze uit gemak maar door.
Wel irritant ja.
Schop die spiegel eraf.quote:Op zondag 18 februari 2018 16:06 schreef sneakydesert het volgende:
Dit weekend op bezoek bij familie. Hier vlakbij is een zebrapad op een weg waar automobilisten altijd doorrijden. Gisteren is er dan ook een voetganger geschept die zwaargewond is afgevoerd. Net wilde ik daar oversteken. Ik maak oogcontact met de automobilist die eraan komt. Hij kijkt me aan maar rijdt gewoon straal door terwijl ik al oversteek. Ik snap dit soort mafketels niet hoor. Stop gewoon eens als er iemand wilt oversteken.
Inhalen (nou ja, van rijstrook wisselen) is net zo goed een bijzondere manoeuvre als wegrijden is, dus ik vrees dat de schuldvraag niet zo zwart-wit is als je wil doen vermoeden.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:32 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Jij. Bijzondere verrichting. Dan ben je vrijwel altijd de sigaar....
er zit een wezenlijk verschil tussen iemand die al aan het verkeer deelneemt en zonder andere deelnemers te hinderen iemand inhaalt en iemand die aan het verkeer deel wil gaan nemen en daarbij al het andere verkeer voor moet laten gaan.quote:Op zondag 18 februari 2018 16:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Inhalen (nou ja, van rijstrook wisselen) is net zo goed een bijzondere manoeuvre als wegrijden is, dus ik vrees dat de schuldvraag niet zo zwart-wit is als je wil doen vermoeden.
Vriend van me heeft zo'n auto die ons bijna omreed een keer een tikje op het dak gegeven met zijn vuist.quote:
Bewust denk ik niet. Eerder een combinatie van poep in hun ogen en blinde paniek als ze dat ding opeens opmerken.quote:Op zondag 18 februari 2018 18:03 schreef wiltoyo het volgende:
Afgelopen vrijdag noodgedwongen achter een ambulance met toeters en bellen aan moeten rijden. Over een stuk van ongeveer 30km over de snelweg een aantal keer dat mensen bewust de ambulance snijden tot aan brake testen toe. Wat bezielt die mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |