abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176844798

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

groeten

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Lees hier een uitleg, handleidingen, crypto-woordenboek etc,
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #1 Voor al je kleine en grote vragen

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
Bitonic
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Coinmarketcap.com - CryptoCurrency Market Capitalizations
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin
/r/btc

Bitcoin resources (websites)

Bitcoin en belastingaangifte

Bitcoins als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoins en andere cryptovaluta wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro’s) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw ‘coins’ op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw currencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw cryptovaluta in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van Bitcoin of Altcoins
- Open een account op bijv Binance.(Zie hierboven)
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Ether. Kopieer het wallet-adres.
- Koop Ether (bijvoorbeeld bij BTC-direct of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in Ether op Binance. Via de Exchanges kan je Ether kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ afbeelding ]
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176844816
Ik snap de toegevoegde waarde van Tether nog steeds niet en snap ook niet waarom dit zo groot heeft kunnen worden. Morgen eens even wat over lezen.
Koning.
pi_176844820
Heb 24 uur geen crypto nieuws gelezen. Is er paniek?
pi_176844824
Sellen met verlies of hodlen ?

Dat Tether verhaal vind ik wel erg zorgwekkend
pi_176844830
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:04 schreef Syd het volgende:
Was hier al over gediscussieer?

Gevonden naar aanleiding van dit nieuwsitem op HLN.be dus inhoeverre het "nieuws" is.
Tijdbom onder bitcoin: deze cryptomunt kan bitcoin met 80 procent doen crashen

Ik ben nog dat filmpje aan het afkijken, ik snap nog niet helemaal hoe hij de link legt met tether en hoge bitcoin prijs.

[..]

/edit
Hij waarschuwt dus om niet je geld te "parkeren" in Tether gezien het niet klopt met hun 1 op 1 ratio tot de dollar. En dat in korte tijd Tether zou gaan klappen.
Ff van gisteren, maar goed eens vanavond verder uitpluizen. Dit kan wel eens serieus zijn.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:46:46 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_176844831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef tha_dark het volgende:
Ik snap de toegevoegde waarde van Tether nog steeds niet en snap ook niet waarom dit zo groot heeft kunnen worden. Morgen eens even wat over lezen.
Ik snap de invloed er van niet. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_176844882
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef Syd het volgende:

[..]

Ff van gisteren, maar goed eens vanavond verder uitpluizen. Dit kan wel eens serieus zijn.
thnx
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
pi_176844884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef DSVM het volgende:

Bitgrail vind ik meer zorgwekkend. Zie ook subreddit. Ik heb daar nog steeds 48.000 XRB's staan, die ik niet kan withdrawen.
pi_176844891
quote:

Panic sellen ja? Domste wat je kan doen.
pi_176844893
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Volgens mij (kan er naast zitten):
- wordt USDT gebruikt op exchanges om geld 'naar fiat' te zetten zonder het echt naar fiat te zetten (omdat dat voor exchanges veel bureaucratische rompslomp meebrengt, dan zijn ze namelijk een soort bank)
- Zijn er op een gegeven moment veel extra USDT bijgedrukt(?) en dan kunnen die scammers daarmee dus ineens veel BTC kopen :').

Maar ik weet niet meer zeker of ik die laatste echt heb gelezen :P
pi_176844913
quote:

Dat eerste nooit. Net pas begonnen?
Koning.
pi_176844916
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:48 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Bitgrail vind ik meer zorgwekkend. Zie ook subreddit. Ik heb daar nog steeds 48.000 XRB's staan, die ik niet kan withdrawen.
Zuur man
pi_176844927
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bitfinexed twitterde op zondag 28-01-2018 om 01:02:35 The best time to get your money out of Tether and Bitfinex was months ago.The next best time to get your money out of Tether and Bitfinex is... RIGHT FUCKING NOW.https://t.co/LwI4fC1Hyx reageer retweet
Oftewel gewoon uitstappen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 19:50:25 ]
pi_176844961
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:49 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Dat eerste nooit. Net pas begonnen?
3 weken geleden. Ongeveer helft inleg verlies.
pi_176844963
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:49 schreef Syd het volgende:

[..]

Bitfinexed twitterde op zondag 28-01-2018 om 01:02:35 The best time to get your money out of Tether and Bitfinex was months ago.The next best time to get your money out of Tether and Bitfinex is... RIGHT FUCKING NOW.https://t.co/LwI4fC1Hyx reageer retweet
Terwijl heel fucking Tether maar 2mlrd ofzo van de in totaal 600 mlrd usd aan marktwaarde vertegenwoordigt.

Maargoed, de hele markt zal wel weer tegen de vlakte gaan. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_176844982
quote:

[..]

Uit tether ja. Niet uit fucking BTC ofzo.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:52:31 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_176845005
quote:

[..]

Ik heb er geen geld inzitten. Of geldt dit ook voor altcoins? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:53:18 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_176845031
quote:

[..]

:o Waaaaat!

Heb je ook niks gewithdrawed de afgelopen weken???
pi_176845035
Ja, dat Tether op ploffen stond dat is al een paar weken bekend.
: Maar waarom dan de hele godganse markt er weer achteraan flikkert..?
pi_176845037
Oud nieuws, maar voor weinig mensen lijkt t wat uit te maken.
pi_176845052

moon _O-
pi_176845055
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Terwijl heel fucking Tether maar 2mlrd ofzo van de in totaal 600 mlrd usd aan marktwaarde vertegenwoordigt.

Daarom ben ik er nog niet uit, hoe ze link leggen tussen tether en de hoge BTC prijs van aantal weken terug. Alleen zie wel dat er veel mensen twijfelen. Als in dat filmpje met redelijk veel likes. Meerdere kanalen die al maanden eerder er over waarschuwden etc.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:54:17 #23
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_176845066
quote:

[..]

Meer dan een half miljoen euro op een schimmige exchange laten staan, ben je op je hoofd gevallen man :')
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_176845071
Maar even he, mensen hebben dan dus Tethers op een exchange staan, net als andere coins. Als ze die dingen inruilen tegen Bitcoin dan kopen ze dus weer Bitcoin toch? Ik zie dan het probleem ff niet
pi_176845077
quote:

[..]

kom maar op laat alle FUD en bagger maar in 1 keer komen .....bitcoin naar 5k
zijn we er gelijk vanaf en kunnen we weer "gezond" groeien
pi_176845086
Die Bitgrailscam is inderdaad wel behoorlijk zorgwekkend.
En ook lekker voor XRB, die hebben er in principe niks mee te maken maar worden er wel door meegetrokken. Hopelijk komt de Binance-listing eerder dan de exitscam van Bitgrail en wordt de withdraw-blokkade zsm opgeheven.
Koning.
pi_176845097
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb er geen geld inzitten. Of geldt dit ook voor altcoins? :?

Volgens hun theorie zal hierdoor bitcoin prijs flink dalen tot misschien (lees: misschien) wel 80% dit zou betekenen dat alle crypto's aan de hand van de btc waarde ook flink onderuit zal gaan.

maar goed ik snap hetnog niet helemaal :D

Had gehoopt op wat kennis van andere FOK!kers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 19:56:15 ]
pi_176845106
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:54 schreef Syd het volgende:

[..]

Daarom ben ik er nog niet uit, hoe ze link leggen tussen tether en de hoge BTC prijs van aantal weken terug. Alleen zie wel dat er veel mensen twijfelen. Als in dat filmpje met redelijk veel likes. Meerdere kanalen die al maanden eerder er over waarschuwden etc.
het zal misschien een paniekreactie veroorzaken, maar net zo erg als Mt Gox? weet t niet hoor
pi_176845121
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:54 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Meer dan een half miljoen euro op een schimmige exchange laten staan, ben je op je hoofd gevallen man :')
Neem aan dat die 48 bedoeld. Anders is het gewoon erg dom van hemzelf.
Koning.
pi_176845144
Zelfs die hack van vorige week zorgde voor minder dip :')
pi_176845161
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Je weet dat de marketcap niet gelijk is aan t daadwerkelijke geld dat er in de markt gestopt is (10-12B)?
pi_176845172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:55 schreef Syd het volgende:

[..]

Volgens hun theorie zal hierdoor bitcoin prijs flink dalen tot misschien (lees: misschien) wel 80% dit zou betekenen dat alle crypto's aan de hand van de btc waarde ook flink onderuit zal gaan.

maar goed ik snap hetnog niet helemaal :D

Had gehoopt op wat kennis van andere FOK!kers.
FUD
pi_176845180
ik mag hopen dan iedereen gewoon nu zijn geld uit Tether haalt.......
pi_176845184
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:57 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zelfs die hack van vorige week zorgde voor minder dip :')
Het is wel één grote dramaqueen de laatste weken, die cryptomarkt.
Iemand post iets op Twitter, hele markt stort in.
Exchanges lopen te kutten, hele markt stort in.
BTC Futures lopen af, hele markt stort in.
Tether blijkt -wonder wonder- toch een bubbel, hele markt stort in.
Koreaanse overheid bezoekt wat exchanges, hele markt stort in.

Pff.
pi_176845193
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:55 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

het zal misschien een paniekreactie veroorzaken, maar net zo erg als Mt Gox? weet t niet hoor
Die paniek reacties lees ik al op verschillende forums, maar waarom? Ze denken het knapt dus eruit stappen? Is dat nu niet dan de reden dat alles zou gaan klappen? of als men er juist nog meer in pompt?

Die gozer uit het filmpje zegt ook dat dit niet door kan gaan omdat dan een overheid hier op in zal grijpen en dat zal dus binnenkort al kunnen gebeuren.

Maar het is allemaal: "als, misschien, wellicht, kan"
  dinsdag 30 januari 2018 @ 19:59:05 #36
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_176845208
Is Bitfinex safe voor andere coins dan Thether :? Of gaat het het straks poef?
pi_176845213
Gewoon zorgen dat je geld in 'betrouwbare' coins zit, lekker offline in een wallet en er over een maandje ofzo pas weer een keer naar kijken. :)
Koning.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 19:59:38 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_176845229
quote:

[..]

Dat is ook een eikel eerste klas hoor als wekenlang debiele posts aan het maken en FUD aan het creëren.
pi_176845241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:37 schreef Syd het volgende:

[..]

Ik had het gisteren gepost, maar het interesseerde niemand, maar goed lees/hoor overal mensen roepen FUD lol.
Ik had het voor jou gepost. Baas boven baas.

quote:
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_176845243
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

FUD
Laten we het hopen. Ik vind het wel leuk zo spelen met die tokens :D
pi_176845244
In a preliminary report released in September, Friedman said Tether had $442.9 million of cash on reserve, matching the outstanding issuance of USDT – but that assessment was not a full audit and contained numerous caveats.

ze hebben iig wel wat reserve ( als het goed is )
pi_176845263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:58 schreef Syd het volgende:

[..]

Die paniek reacties lees ik al op verschillende forums, maar waarom? Ze denken het knapt dus eruit stappen? Is dat nu niet dan de reden dat alles zou gaan klappen? of als men er juist nog meer in pompt?

Die gozer uit het filmpje zegt ook dat dit niet door kan gaan omdat dan een overheid hier op in zal grijpen en dat zal dus binnenkort al kunnen gebeuren.

Maar het is allemaal: "als, misschien, wellicht, kan"
weet alleen niet of t zoveel invloed heeft, het zal zeker invloed hebben maar tis afwachten hoe erg t wordt. denk ook dat t op den duur verdwijnt.
pi_176845270
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:59 schreef tha_dark het volgende:
Gewoon zorgen dat je geld in 'betrouwbare' coins zit, lekker offline in een wallet en er over een maandje ofzo pas weer een keer naar kijken. :)
Half jaar.
pi_176845273
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:59 schreef Predator38 het volgende:
In a preliminary report released in September, Friedman said Tether had $442.9 million of cash on reserve, matching the outstanding issuance of USDT – but that assessment was not a full audit and contained numerous caveats.

September ja. Ze hebben wel stevig wat miljardjes bij zitten printen.
pi_176845277
SELL SELL SELL
U MAD?
pi_176845295
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:00 schreef Skv het volgende:

[..]

September ja. Ze hebben wel stevig wat miljardjes bij zitten printen.
daar heb je helemaal gelijk in ......en zoveel reserve hebben ze echt niet
pi_176845298
Ik blijf lekker weer op m'n handen zitten hoor.
pi_176845309
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Uit tether ja. Niet uit fucking BTC ofzo.
Als alle aanwijzingen juist zijn was Bitcoin zonder tether nooit boven de 10k gegaan , rond 3k begonnen de onverklaarbare tether injecties op Bitfinex. Het is speculeren wat de ATH zonder Tether was geweest maar ik denk niet boven de 5K. Dat zou betekenen dat Bitcoin op dit moment fors overgewaardeerd is, dan is uitstappen het slimste wat je kunt doen.
pi_176845320
morgen maar eens wat fiat overmaken naar gdax ~O>
pi_176845324
Ik denk dat er in december zoveel nieuwkomers zijn bijgekomen, die zijn niets gewend. Ik zie liever de boel ook weer omhoog klappen. Laten we hopen dat mensen iets meer research doen en niet bakken met geld in ICO's en nieuwe coins stoppen omdat ze toevallig 4 dagen achter elkaar flink stijgen. /remove shitcoins
pi_176845332
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is ook een eikel eerste klas hoor als wekenlang debiele posts aan het maken en FUD aan het creëren.
Maar daar is het Twitteraccount ook voor bedoelt toch? Bitfinex hun Tether afkraken omdat....
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:00 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

weet alleen niet of t zoveel invloed heeft, het zal zeker invloed hebben maar tis afwachten hoe erg t wordt. denk ook dat t op den duur verdwijnt.
Ik blijf iniedergeval holden/hodl onderhand al paar weken aan het holden. Ik zie wel na de zomer. Dit is speelgeld en ben ik het kwijt jammer dan. /edit ohja ik bezit geen enkele Tether fyi :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 20:03:08 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:03:26 #52
416575 crew  Evenstar
pi_176845354
Ik snap niet waarom Tether zoveel invloed zou moeten hebben. Sure, zal vast een scam zijn, maar het maakt voor een gemiddelde persoon in crypto toch niks uit? Haal je geld uit Tether en je bent klaar. Enige waar je mee genaaid kan worden is dat wanneer je Tether wil omzetten naar USD zij het niet kunnen waarmaken.

Zet het lekker om in een coin en je bent klaar. Wat mis ik? Waarom zou Tether een crash van 80% moeten veroorzaken?
pi_176845359
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Half jaar.
Ook goed, was toch niet van plan voor december veel te doen.
Koning.
pi_176845360
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:01 schreef Geranium_Opa het volgende:

[..]

Als alle aanwijzingen juist zijn was Bitcoin zonder tether nooit boven de 10k gegaan , rond 3k begonnen de onverklaarbare tether injecties op Bitfinex. Het is speculeren wat de ATH zonder Tether was geweest maar ik denk niet boven de 5K. Dat zou betekenen dat Bitcoin op dit moment fors overgewaardeerd is, dan is uitstappen het slimste wat je kunt doen.
Ja maar de markt waardeert Bitcoin nu toch op een hoog bedrag op dit moment, zolang iedereen daar genoegen mee neemt hoeft de prijs niet te zakken toch
pi_176845369
Wel lekker goedkoop Raiblocks inkopen zodra hij op binance komt :9~
pi_176845397
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:03 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet waarom Tether zoveel invloed zou moeten hebben. Sure, zal vast een scam zijn, maar het maakt voor een gemiddelde persoon in crypto toch niks uit? Haal je geld uit Tether en je bent klaar. Enige waar je mee genaaid kan worden is dat wanneer je Tether wil omzetten naar USD zij het niet kunnen waarmaken.

Zet het lekker om in een coin en je bent klaar. Wat mis ik? Waarom zou Tether een crash van 80% moeten veroorzaken?
Omdat iedereen elkaar nablaat.
pi_176845400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Wel lekker goedkoop Raiblocks inkopen zodra hij op binance komt :9~
zo......helemaal na een crash!
voor 3 dollar per stuk
pi_176845434
Ik denk dat al die reacties van Bitcoin kan met 80% crashen door Tether er juist voor zorgen dat mensen domme dingen gaan doen en juist meer gaan verkopen terwijl niemand eigenlijk weet wat het effect zal zijn ALS BLIJKT dat Tether echt niet klopt, dat weet namelijk nog steeds niemand. Typisch gevalletje FUD weer die goed werkt. Gewoon geen Tether aanhouden dan is er toch niets aan de hand zou je zeggen totdat het tegendeel is bewezen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:05:53 #59
416575 crew  Evenstar
pi_176845442
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Omdat iedereen elkaar nablaat.
Daarom, volgens mij is er echt helemaal niks aan de hand. Laat Tether lekker crashen, steek je geld in BTC of ETH en vanaf daar naar alt coins als je dat wil. Opgelost toch? Alsof door Tether drukken mensen meer geld in crypto zijn gaan stoppen.
pi_176845464
quote:

[..]

Duidelijk, maar rest mij 1 vraag wat maakt Tether Tether waardoor het de prijs van de BTC zo kan beinvloeden? ik kom er maar niet uit, wellicht al tig keer over heengelezen.
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 20:06:30 #61
42184 crew  DaMart
pi_176845468
Het is een inkoopmarkt geworden *O* :9.
pi_176845473
quote:

Mwah, dat was een document met geen enkele rechtsgeldige waarde. (dus niet serieus te nemen)
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:06:50 #63
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176845483
Wat is nou de reden dat we weer zo hard naar beneden gaan vandaag?
Die Bitgrailscam zou in principe alleen voor XRB moeten gelden, dus vanwaar dat alle andere coins ook zo hard omlaag schieten? Weer iets gezegd in de politiek?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:07:26 #64
416575 crew  Evenstar
pi_176845512
quote:

[..]

Ja maar wat maakt Tether zo bijzonder dat het BTC zo kan beinvloeden? Je drukt Tether en daardoor gaat BTC prijs omhoog? Ik mis de link.
pi_176845517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:06 schreef Chaes het volgende:
Wat is nou de reden dat we weer zo hard naar beneden gaan vandaag?
Die Bitgrailscam zou in principe alleen voor XRB moeten gelden, dus vanwaar dat alle andere coins ook zo hard omlaag schieten? Weer iets gezegd in de politiek?
lees ff wat postings terug dan -> Tether FUD
pi_176845543
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja maar wat maakt Tether zo bijzonder dat het BTC zo kan beinvloeden? Je drukt Tether en daardoor gaat BTC prijs omhoog? Ik mis de link.
er lopen er een paar dom te lullen hier.....dat is de link
pi_176845581
quote:

[..]

Bitfenix en Tether zijn partners. Tether kan usdt aan Bitfenix geven, zij kunnen dan btc inkopen en de prijs manipuleren? Zoiets misschien
pi_176845599
quote:

[..]

Markten houden niet van onzekerheid, dat zie je met elk onderwerp. Regulatie, USDT etc.

Een gezonde markt reageert altijd al op onzekerheid (aandelen), laat staan de hyperactieve markt van het crypto casino.
pi_176845616
De theorie was dat Bitfinex die soort van eigenaar is van Tether, die Tethers "maakt" die instant $1 waard zijn. Bitcoin kopen, FOMO kicks in, de wereld koopt mee en men verdiend bakken met geld aan transacties, en ze hebben Bitcoin gekocht met "geprintte tokens". Althans dat is nooit bewezen dus de hele wereld in ineens bang geworden dat die Tethers eigenlijk vanaf het begin al niet echt iets waard waren... Zou kunnen dat ik het verkeerd heb maar zoiets las ik
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:10:42 #70
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_176845625
Denken jullie ook dat als een land geld blijft bijdrukken, dat dat ook verder geen probleem is?
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:11:27 #71
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176845646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:07 schreef Predator38 het volgende:

[..]

lees ff wat postings terug dan -> Tether FUD
Ik zie het ja. Jezus wat kut.
pi_176845654
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:10 schreef SugeLucky het volgende:
Denken jullie ook dat als een land geld blijft bijdrukken, dat dat ook verder geen probleem is?
Precies, de EU print 80 miljard elke maand aan Euros daar hoor je op straat niemand over, maar op lange termijn gaan we dat wel voelen (10 tallen jaren) wij zullen daar weinig last van krijgen in ons leven denk ik
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:12:03 #73
416575 crew  Evenstar
pi_176845674
Die subpoena schijnt van 6 december te zijn _O-
pi_176845675
quote:
_O- _O-

Ligt aan het land, de macht van dat land, de kracht van de munt, de hoeveelheid ervan.

Dit soort monetaire shit heeft heel veel meer factoren die van invloed zijn dan in dit topic besproken kan worden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:12:42 #75
416575 crew  Evenstar
pi_176845697
quote:
Als Verwegistan geld blijft bijdrukken zou dat geen invloed moeten hebben op de EUR of USD.
pi_176845698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:11 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Precies, de EU print 80 miljard elke maand aan Euros daar hoor je op straat niemand over, maar op lange termijn gaan we dat wel voelen (10 tallen jaren) wij zullen daar weinig last van krijgen in ons leven denk ik
Omdat wij bitcoins hebben *O*
pi_176845703
quote:

Alsof een bank 1 op 1 geld heeft :')
pi_176845704
de afgelopen jaren is er 1400 MILJARD bijgedrukt en in de economie gestopt ( zonder enige backing van goud oid )......prachtig dat monetaire beleid, een van de grootste luchtbellen ooit.
pi_176845717
Ik hoop dat er een hoop shitcoins gewoon volledig verdwijnen en dat dit geld weer terugvloeit in Bitcoin zelf, kan Bitcoin zelf weer wat groeien en die neemt andere coins ook weer ff mee omhoog
pi_176845721
-19% vandaag... Ik denk dat het tijd wordt om Blockfolio een maandje te verwijderen :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2018 20:13:29 ]
pi_176845743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:13 schreef Gehrman het volgende:
-19% vandaag... Ik denk dat het tijd wordt om Blockfolio een maandje te verwijderen :')
Nou Blockfolio daar kijk ik helemaal niet meer naar want die klopt echt heeelemaal niet qua prijzen
pi_176845749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:09 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Bitfenix en Tether zijn partners. Tether kan usdt aan Bitfenix geven, zij kunnen dan btc inkopen en de prijs manipuleren? Zoiets misschien
geen partners het is dezelfde eigenaar, moeder bedrijf is Digfinex ook eigendom van de Tether/Bitfinex eigenaren. En Digfinex is een postbusfirma op de Britse Maagdeneilanden.
pi_176845764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:06 schreef Syd het volgende:

[..]

Duidelijk, maar rest mij 1 vraag wat maakt Tether Tether waardoor het de prijs van de BTC zo kan beinvloeden? ik kom er maar niet uit, wellicht al tig keer over heengelezen.
Bitfinex maakt tethers en gaat op hun eigen exchange Bitcoin pumpen , zo zou het ongeveer zijn gegaan

Bitfinex was een leading exchange in pumps, de prijs van Bitcoin op Bitfinex stijgt gigantisch snel waarbij de andere markten volgen, en al snel ging Bitcoin van 3K naar 20K
pi_176845772
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:12 schreef Predator38 het volgende:
de afgelopen jaren is er 1400 MILJARD bijgedrukt en in de economie gestopt ( zonder enige backing van goud oid )......prachtig dat monetaire beleid, een van de grootste luchtbellen ooit.
Het idee dat er een backing nodig is om een currency te hebben is dan ook naïef.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:14:45 #85
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176845773
Ik zit op -18% nu vandaag. En jullie?
pi_176845797
pi_176845798
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef wattel het volgende:

[..]

geen partners het is dezelfde eigenaar, moeder bedrijf is Digfinex ook eigendom van de Tether/Bitfinex eigenaren. En Digfinex is een postbusfirma op de Britse Maagdeneilanden.
zoals elke miljonair/multinational wel een postbus heeft in panama/kaapverdie/isle of man.... _O-
pi_176845801
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:12 schreef Kyran het volgende:
Die subpoena schijnt van 6 december te zijn _O-
Lekker FUDDEN met zijn allen
pi_176845805
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef Chaes het volgende:
Ik kijk niet meer :P
pi_176845822
quote:

nix ah handje hier. ATH
pi_176845846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:16 schreef crpytoshill het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

nix ah handje hier
heb jij even geluk..............
pi_176845847
Voor wat klotemuziek tussendoor

pi_176845861
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:14 schreef BakkenKappen het volgende:

[..]

Het idee dat er een backing nodig is om een currency te hebben is dan ook naïef.
Van de week nog over gehad met iemand die dat beweerde.
pi_176845863
Ik heb nog geen verlies technisch gezien maar ik zie wel de pure winst (op papier) elke dag afnemen sinds 3 weken
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 januari 2018 @ 20:17:38 #95
416575 crew  Evenstar
pi_176845867
quote:
-10% in USD
-1% in BTC
pi_176845879
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zeg dan maar dat het naief is!! Volgens BakkenKappen
pi_176845890
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:17 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb nog geen verlies technisch gezien maar ik zie wel de pure winst (op papier) elke dag afnemen sinds 3 weken
Mijn verlies neem ik pas als ik verkoop, mijn winst neem ik zodra ik het mogelijk zou kunnen verkopen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 20:18:43 #98
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176845902
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

-10% in USD
-1% in BTC
Ik -15% in BTC... lol.
pi_176845930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

-10% in USD
-1% in BTC
Same here min of meer
pi_176845952
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:17 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

de centrale banken hebben ook geen backing...... _O-
1400 MILJARD ...!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')