Bonsoir de Bruxelles, Ici les votes Belges
1 Slovenia
Mijn persoonlijke favoriet. Gaat het beter doen dan de huidige voorspellingen, maar winst is waarschijnlijk (veel) te hoog gegrepen
2 Israel
De te kloppen favoriet. Alles hang af van de liveshow en hoe het publiek er op gaat reageren. Kan alle dancepunten wegkapen, of ze moeten delen met een 5 tal andere acts, en dan wordt het spannend wie gaat winnen
3 Belgium
moeilijk om objectief te blijven en wellicht iets te hoog geplaatst. Ik vind het de minste bijdrage van Belgie sinds 2015, maar wel diegene die misschien wel het meeste kans maakt op een overwinning, dan vooral in perspectief met zijn concurrenten dit jaar.
4 Albania
Een favoriet van me, maar omdat het Albanie is, in een sterke semi, vrees ik dat hij de finale niet gaat halen. 2e jaar op rij dat Albanie een terechte finale zal ontnomen worden
5 Czech Republic
Beste bijdrage van Tsjechie ooit. Ben de song al een beetje beu gehoord, maar mag het goed doen. Gaat wel moeten concurreren met Israel en een aantal andere frisse deuntjes. Ik denk dat Israel de winstkansen van Tsjechie hebben geliquideerd.
6 France
Een van de betere franse inzendingen, jammer van de herhaling vd laatste 30 seconden
7 Portugal
Stemtimbre vind ik fantastisch, helaas kabbelt het iets te veel voort om fantastisch te blijven
8 Lithuania
Mooie stem, mooi liedje, gaat het knap lastig krijgen tussen al dat geweld,maar de Baltische staten brengen opnieuw goede bijdragen
9 Estonia
Kan een hond zijn dat vecht voor het been, of er mee heen loopt. We zullen zien. Goed gezongen, leuke gimmick met de jurk, maar is een song die ik liever niet zie winnen
10 Austria
Intrigerend eigenzinning, goede productie
11 Croatia
Same als Oostenrijk, beetje meer wisperturig
12 Cyprus
Misschien het beste van het dozijn generic popsongs
13 Azerbaijan
Of deze, ligt wel heel dicht bij Cyprus
14 Sweden
Ondanks het fris en hip klinkt, verwachten mensen wel iets anders, en simpelweg beters dan het zoveelste popdeunte van de Zweden. Ik denk dat Zweden zijn symphatie voters ah kwijtspelen is. Dat zag je vorig jaar ook al
15 Finland
Was de eerste favoriet voor dit jaar, maar zakt terecht weg in de buik van het pak. Te generisch, iewat outdated. Zangeres brengt aversie op
16 Italy
Grootse persoonlijke zakker. Ben de song al na een tiental keer luisteren beu gehoord. Je kan er niet omheen dat het een vd zwakste Italiaanse bijdragen in jaren is
17 Latvia
Heeft ook een duik in mijn ranking genomen. Zou graag Belgie zijn, maar is het niet. Gaat hopelijk wel naar de finale, maar wordt daar opgevreten door Belgie
18 Bulgaria
Een vd weinige songs waarvan ik niet weet waar naartoe ermee. Is het goed of is het eigenlijk slecht? Ik moet het nog zien
19 Greece
Mystiek niet zo slecht, maar op een of andere manier klinkt dit te klinisch voor mij
20 Serbia
In het begin vond ik dit een drama, maar ben het toch leren apprecieren , en mag van mij in de finale staan. Sympatie omdat het lekker eigenzinnig is
21 Armenia
Een vd zwakste Armeense bijdragen in jaren. In feite boeit het me niet, finale of niet
22 Norway
Wat een triest vervolg voor de voormalige winnaar. Ik zou met zo'n song lekker bedanken. Gaat het jammer genoeg beter doen dan mijn ranking
23 Hungary
Ik vind het te hard om echt hoog te eindigen. In mijn eigen ranking ,alsook in een eventuele finale
24 Australia
Geen commentaar. Ik hou niet echt van Australische bijdragen tot hiertoe
25 FYR Macedonia
Kiezen is verliezen, maar niet kiezen in dit geval nog vele meer.
26 United Kingdom
Sympathieke dame met een belachelijke song. UK, shame on you, again
27 Denmark
Dit deuntje hoort op een of ander slecht videospelletje dat je in Bart Smit's graaibakken voor 2 euro kan meenemen
28 Ukraine
Te veel ooooo, heyheyhey en andere eurovisie-onzin. Om over zijn debiele lens nog niet te spreken. Had deze entry liever nog lager gezet, maar de kwaliteit van de rest laat dat zelfs niet toe. Kun je nagaan
29 Switzerland
Ik vind dit al een vervelende song. Van in het begin
30 Poland
Flets , dapperdunne electrodeun/ Iets typisch Pools. Hoort niet in de finale
31 Romania
Ik kijk er echt naar uit Roemenie voor de eerste keer geen finale te zien halen. Dat het ook zo zal zijn moet nog blijken, komen jammer genoeg in de zwakke semi 2 terecht
32 Russia
Vorig jaar had ze er nog iets te zoeken, maar mocht niet komen. Nu mag ze komen maar heeft ze er niets te zoeken
33 Malta
Nietszeggend, en ook weinig animo. Gelukkig niet meer die elendige ballad's van Malta
34 Georgia
Dit staat hier, niet omdat het hun verdienste is 34e te worden, de rest verdiend gewoon niet boven deze te staan
35 Belarus
Ellendige kutsong, is een lang refrein, slecht gezongen, kitsch pak aan. Zie ik het lieft zo snel mogelijk van het scherm
36 Netherlands
Ik betrap er me op dat ik deze op mijn Ipod altijd skip na een minuut. Met excuses als ik op tenen trap, maar de song klinkt hopeloos ouderwets, en is al bijna zo irritant als whyaiaiaiaaaaa. Mag van geluk spreken dat ze in semi 2 zitten. Goede zanger, goede productie. Maar that's it. De clip zou zo van Moldavie of Albanie kunnen komen, ga je schamen daarmee
37 Germany
Loser
38 Ireland
Gaan die het nu nooit leren???
39 Montenegro
In 1994 misschien nog intressant, nu kan dit echt niet meer
40 San Marino
Opgeven met die handel. Ik wil Luxemburg terug in de contest, en laat San Marino lekker thuisblijven. Is geen land
41 Moldova
Wat een achterlijke kutsong. Denken die 2 keer dezelfde truck te kunnen flikken? Was vorig jaar stevig overgewaardeerd (de song dan)
42 Iceland
Echt??? Dit moest ik 2 keer luisteren vooraleer ik kon geloven. Dat ze zelfs durven nog met zoiets af te komen
43 Spain
Ja, trotse hater op deze song
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.